0
back
 

diskuze k tématu: Přestavby vozidel: Co si nezměřím, tomu nevěřím (5. díl)

category of topic classification:
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 21.01.2016 12:08, převodovka
Docela by mne zajímalo, jak se do hotové převodovky přidává další stupeň. Já jsem tedy jen analytik-programátor, pro kterého jsou auta jen koníček, takže bych nerad byl kousavý, ale prostě si to nedovedu představit. Dovedu si představit, že kdybych chtěl šestikvalt, tak bych na svém Mondeu vyměnil převodovku MTX-75 za novější MMT6. To se dá udělat hlavně díky tomu, že se obě převodovky montovaly do stejných vozidel často i ke stejným motorům, takže nejspíše budou mít shodné příruby pro uchycení k motoru a montážní body do vozidla. Pokud bych měl převodovku z dieslu a chtěl ji dát na benzín, tak bych musel asi změnit stálý převod, i to si tak nějak dovedu představit. Mohl bych si sehnat převodovku, která byla namontovaná v Mondeu 1.8 SCi, ta by měla v podstatě vše stejné, jen ten převod navíc. Samozřejmě se musí změnit mechanismus řazení, ale to už je relativně snadné, kulisy a táhla jsou u šestikvaltu stejné na dieslu i benzínu.

To vše si dovedu představit.

Jen si nedovedu představit, že bych do své MTX-75 zabudoval další převod. Abych použil slogan svého kolegy - poučte blbce. Snad to nebude tak složité, nějaké základy mám, vystudoval jsem strojárnu na VUT.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 21.01.2016 20:46, Dělalo se to
Dělalo se to třeba u jedničkové naftové Fábie. Na výběr byly dvě možnosti, buď z fábie RS (byla do krátka i do dlouha) nebo právě tu přestavbu, která měla šestku pěkně dlouhou a celá převodovka pak byla krásně dlouhá, super na dálkové cestování. Opravdu tam „jenom“ vložili jedno kolečko a bylo
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 21.01.2016 21:10, RE: Dělalo se to
brin posted by:
Dělalo se to třeba u jedničkové naftové Fábie. Na výběr byly dvě možnosti, buď z fábie RS (byla do krátka i do dlouha) nebo právě tu přestavbu, která měla šestku pěkně dlouhou a celá převodovka pak byla krásně dlouhá, super na dálkové cestování. Opravdu tam „jenom“ vložili jedno kolečko a bylo


Tak to ale znamenalo, že už přímo výroba byla dělaná univerzálně, že převodovka měla společnou skříň pro pětikvalt i šestikvalt a tak vlastně pětikvalt byl jen ořezanej o to kolečko. Takže to ale není univerzální postup pro libovolnou převodovku, ale jen pro takovéto kriplované provedení.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 21.01.2016 23:43, RE: Dělalo se to
Koloss posted by:
brin posted by:
Dělalo se to třeba u jedničkové naftové Fábie. Na výběr byly dvě možnosti, buď z fábie RS (byla do krátka i do dlouha) nebo právě tu přestavbu, která měla šestku pěkně dlouhou a celá převodovka pak byla krásně dlouhá, super na dálkové cestování. Opravdu tam „jenom“ vložili jedno kolečko a bylo
Tak to ale znamenalo, že už přímo výroba byla dělaná univerzálně, že převodovka měla společnou skříň pro pětikvalt i šestikvalt a tak vlastně pětikvalt byl jen ořezanej o to kolečko. Takže to ale není univerzální postup pro libovolnou převodovku, ale jen pro takovéto kriplované provedení.


Někde jsem viděl (myslím SM ale už dávno) článek kde byl zdokumentován postup. Kolo se přidávalo na konec převodovky a dávalo se potom jiné víko. Jak to bylo dál netuším, ale čuměl jsem na to taky jak puk. Skřín ani nemusela ven z auta. Jestli to byla Oktávka nebo Fabia netuším, už je to dlouho. Ale byla to škodovka a byl to převod na úsporu - dlouhá šestka na dálnici.
U Caddy SDI si neštastníci kteří si to koupili jako rodinné auto dávali jinou skřín, sice jen pětikvalt, ale jinak poskládaný. Původní SDI má skřín do pomala a točí na dálnici jako prase. Pasovala tam z jiného TDI nebo co to bylo, ale měnily se i poloosy. Šetřilo to motor i naftu a to významě.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 22.01.2016 06:51, Fábie
U fábie se tehdy taky měnily celé sady - převodovka, poloosy, táhla apod. Brakovaly se zbořená RSa. A jelikož bylo nutné měnit celou sadu, tak se přestavba převodovky často vyplatila, protože vycházela cenově skoro stejně.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Monday 01.02.2016 19:01, Trochu mi hlava nebere toto:
Když si koupím nové auto, tak jakou cenu má to, dělat takové věci, když si mohu koupit výkonnější? Jinak ztratím záruku. Když si koupím auto ojeté, už třeba dvouleté, tak si budu klást otázku, proč do toho investovat takové peníze? Myslím tím nákup nových dílů. A nebo se pachtit po vrakovištích, kde na takové mladé auto nic neseženu. Když si třeba vezmu, kolik stojí nová převodovka na Octavii řady II, tak teda opravdu nevím, proč rvát takové peníze do staré ojetiny, protože tím její hodnotu stejně nezvýším. A o motoru raději pomlčet. A potom, co ty nové předpisy a STK???

Já jenom ze zkušenosti z loňské návštěvy STK, kde technik stál s TP před jakousi řekl bych míérně tuněnou Octavií I řady a říkal opravdu velmi mladému majiteli, aby přistavil takové auto, jaké je popsáno v TP, a nebo aby si nechal schválit a dopsat změny dělané na autě, pochopitelně homologované. Mě řekl, abych vycouval, protože pán odjíždí.
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.