0
back
 

diskuze k tématu: Peugeot 307 SW ke koupi

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
daje
number of posts2
date of registration08.04.2014
Tuesday 08.04.2014 22:33, Peugeot 307 SW ke koupi
Ahoj,
potřebuji poradit. Mám v plánu koupit Peugeot 307 SW za 80-100.000, s najetými max. 150.000 Km.
Auto jsem si vybral hlavně kvůli třem samostatným sedadlům vzadu a bohaté výbavě. Nemůžu se ale rozhodnout s jakým koupit motorem. Mám roční nájezd 15-20.000 Km, většinou po městě a po okreskách. Na dálnici se nedostanu skoro vůbec.
Chtěl bych aby byl motor co nejvíc spolehlivý a výkonný. Spotřeba není úplně to nejdůležitější.
Jakou motorizaci byste mi doporučili? Díky
PS: Vím že je tu podobný dotaz, ale kolega vybíral jenom mezi 1.6, já se ptám i na 2.0HDI.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 09.04.2014 08:53, RE: Peugeot 307 SW
daje posted by:
Ahoj,potřebuji poradit. Mám v plánu koupit Peugeot 307 SW za 80-100.000, s najetými max. 150.000 Km.Auto jsem si vybral hlavně kvůli třem samostatným sedadlům vzadu a bohaté výbavě. Nemůžu se ale rozhodnout s jakým koupit motorem. Mám roční nájezd 15-20.000 Km, většinou po městě a po okreskách. Na dálnici se nedostanu skoro vůbec.Chtěl bych aby byl motor co nejvíc spolehlivý a výkonný. Spotřeba není úplně to nejdůležitější.Jakou motorizaci byste mi doporučili? DíkyPS: Vím že je tu podobný dotaz, ale kolega vybíral jenom mezi 1.6, já se ptám i na 2.0HDI.


Tak 307 rozhodně vymlouvat nebudu, páč jsme ji měli 8 let jako 2.auto, převážně jako kinderwagen. Za těch 8 let a najetých skoro 100tkm (převážně po městě) jen 2x zastávkovalo el. stahování zadního okýnka, vždy si dalo říct dřív, než se dojelo do servisu. Prostor vevnitř výborný (nejen velikost kufru ), sedadla příjemně tuhá,ale zároveň pohodlná (žádná židle, ale ani křeslo v obýváku). Ve vašem případě bych volil 1,6 HDi 110 PS, sice s FAPem, ale to je dnes lehce ufinancovatelné. Nesmí se dát na hospodský kecy lidí, co o FAPu jen slyšeli... Kdyby měl být větší podíl dálnice, určitě bych se poohlídl po 2,0 HDi 100kW, má 6 st.převodovku, jízda je hodně příjemná. Každopádně je třeba vybrat nebouraný kus (obligátně řečeno kvůli multiplexu a možným problémům s ním), v aut. servisu najdou servisní historii (byla li nějaká) z celé Evropy. Nutná je kontrola zadní nápravy (repase za cca 10tKč), na předku odcházejí kosti klidně po 30tkm (podle výrobce). Tak hodně štěstí
respond
daje
number of posts2
date of registration08.04.2014
Wednesday 09.04.2014 16:45, RE: Peugeot 307 SW
Pepe posted by:
daje posted by:
Ahoj,potřebuji poradit. Mám v plánu koupit Peugeot 307 SW za 80-100.000, s najetými max. 150.000 Km.Auto jsem si vybral hlavně kvůli třem samostatným sedadlům vzadu a bohaté výbavě. Nemůžu se ale rozhodnout s jakým koupit motorem. Mám roční nájezd 15-20.000 Km, většinou po městě a po okreskách. Na dálnici se nedostanu skoro vůbec.Chtěl bych aby byl motor co nejvíc spolehlivý a výkonný. Spotřeba není úplně to nejdůležitější.Jakou motorizaci byste mi doporučili? DíkyPS: Vím že je tu podobný dotaz, ale kolega vybíral jenom mezi 1.6, já se ptám i na 2.0HDI.
Tak 307 rozhodně vymlouvat nebudu, páč jsme ji měli 8 let jako 2.auto, převážně jako kinderwagen. Za těch 8 let a najetých skoro 100tkm (převážně po městě) jen 2x zastávkovalo el. stahování zadního okýnka, vždy si dalo říct dřív, než se dojelo do servisu. Prostor vevnitř výborný (nejen velikost kufru ), sedadla příjemně tuhá,ale zároveň pohodlná (žádná židle, ale ani křeslo v obýváku). Ve vašem případě bych volil 1,6 HDi 110 PS, sice s FAPem, ale to je dnes lehce ufinancovatelné. Nesmí se dát na hospodský kecy lidí, co o FAPu jen slyšeli... Kdyby měl být větší podíl dálnice, určitě bych se poohlídl po 2,0 HDi 100kW, má 6 st.převodovku, jízda je hodně příjemná. Každopádně je třeba vybrat nebouraný kus (obligátně řečeno kvůli multiplexu a možným problémům s ním), v aut. servisu najdou servisní historii (byla li nějaká) z celé Evropy. Nutná je kontrola zadní nápravy (repase za cca 10tKč), na předku odcházejí kosti klidně po 30tkm (podle výrobce). Tak hodně štěstí


Děkuji za doporučení. Ještě se zeptám, o benzínu 1.6 nemám přemýšlet?
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 09.04.2014 17:25, RE: Peugeot 307 SW
daje posted by:
Pepe posted by:
daje posted by:
Ahoj,potřebuji poradit. Mám v plánu koupit Peugeot 307 SW za 80-100.000, s najetými max. 150.000 Km.Auto jsem si vybral hlavně kvůli třem samostatným sedadlům vzadu a bohaté výbavě. Nemůžu se ale rozhodnout s jakým koupit motorem. Mám roční nájezd 15-20.000 Km, většinou po městě a po okreskách. Na dálnici se nedostanu skoro vůbec.Chtěl bych aby byl motor co nejvíc spolehlivý a výkonný. Spotřeba není úplně to nejdůležitější.Jakou motorizaci byste mi doporučili? DíkyPS: Vím že je tu podobný dotaz, ale kolega vybíral jenom mezi 1.6, já se ptám i na 2.0HDI.
Tak 307 rozhodně vymlouvat nebudu, páč jsme ji měli 8 let jako 2.auto, převážně jako kinderwagen. Za těch 8 let a najetých skoro 100tkm (převážně po městě) jen 2x zastávkovalo el. stahování zadního okýnka, vždy si dalo říct dřív, než se dojelo do servisu. Prostor vevnitř výborný (nejen velikost kufru ), sedadla příjemně tuhá,ale zároveň pohodlná (žádná židle, ale ani křeslo v obýváku). Ve vašem případě bych volil 1,6 HDi 110 PS, sice s FAPem, ale to je dnes lehce ufinancovatelné. Nesmí se dát na hospodský kecy lidí, co o FAPu jen slyšeli... Kdyby měl být větší podíl dálnice, určitě bych se poohlídl po 2,0 HDi 100kW, má 6 st.převodovku, jízda je hodně příjemná. Každopádně je třeba vybrat nebouraný kus (obligátně řečeno kvůli multiplexu a možným problémům s ním), v aut. servisu najdou servisní historii (byla li nějaká) z celé Evropy. Nutná je kontrola zadní nápravy (repase za cca 10tKč), na předku odcházejí kosti klidně po 30tkm (podle výrobce). Tak hodně štěstí
Děkuji za doporučení. Ještě se zeptám, o benzínu 1.6 nemám přemýšlet?


My ho měli právě v benzínu 1,6 (80kW) kvůli ježdění převážně po městě. Ze začátku (2004) to byla bomba, ale jakmile si člověk zvykl, bylo to tak tak. Při max. zatížení podle mě na hraně, ale asi jsem moc náročnej. Mimo město spotř. kolem 7, ve městě 9-10l. Tu 1,6 HDi má táta v C5, a dokáže jí dobře rozhýbat, ale žádný sprinter to není. 307 je o dost lehčí, bude s ní mít méně práce. Ale i v té C5 s ní táta jezdí 6,5-7l kombinace.
respond
lukash1
number of posts9
date of registration31.10.2013
Wednesday 09.04.2014 20:17, Naftu ne
Rozhodně se doporučuji vyhnout naftovým motorům, zejména 1.6 HDI. Ten motor je peklo na zemi. Sice papírově nabízí rozumné parametry, spotřeba je také pěkná, ale spolehlivost je strašná. Zvlášť u olítaných kusů, které budou v bazarech. Za 80-100 tisíc budou mít najeto 200k a více. To vás čeká kromě DPF (minimálně 20 tisíc) i vstřikovače (kolem 40 tisíc) a spojka se setrvačníkem (20 tisíc). Pak to auto bude sloužit nějakou dobu dobře a budete řešit "jen drobnosti", jako u každého auta s podobným nájezdem. Pokud se chcete těmto velkým investicím v ceně dalšího kusu vyhnout, běžte do benzínu ...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 10.04.2014 11:51, RE: Naftu ne
lukash1 posted by:
Rozhodně se doporučuji vyhnout naftovým motorům, zejména 1.6 HDI. Ten motor je peklo na zemi. Sice papírově nabízí rozumné parametry, spotřeba je také pěkná, ale spolehlivost je strašná. Zvlášť u olítaných kusů, které budou v bazarech. Za 80-100 tisíc budou mít najeto 200k a více. To vás čeká kromě DPF (minimálně 20 tisíc) i vstřikovače (kolem 40 tisíc) a spojka se setrvačníkem (20 tisíc). Pak to auto bude sloužit nějakou dobu dobře a budete řešit "jen drobnosti", jako u každého auta s podobným nájezdem. Pokud se chcete těmto velkým investicím v ceně dalšího kusu vyhnout, běžte do benzínu ...


A na tyto moudra, jste vážený pane, přišel kde? Osobní zkušenost s FAP máte jakou? Na jakých autech jste měnil vstřiky (za 40tKč - hádám tak 8válec ). Jen klasický hospodský kecy a mystifikace (Tonda kamarád říkal, woe...)
respond
lukash1
number of posts9
date of registration31.10.2013
Friday 11.04.2014 08:55, RE: Naftu ne
Pepe posted by:
lukash1 posted by:
Rozhodně se doporučuji vyhnout naftovým motorům, zejména 1.6 HDI. Ten motor je peklo na zemi. Sice papírově nabízí rozumné parametry, spotřeba je také pěkná, ale spolehlivost je strašná. Zvlášť u olítaných kusů, které budou v bazarech. Za 80-100 tisíc budou mít najeto 200k a více. To vás čeká kromě DPF (minimálně 20 tisíc) i vstřikovače (kolem 40 tisíc) a spojka se setrvačníkem (20 tisíc). Pak to auto bude sloužit nějakou dobu dobře a budete řešit "jen drobnosti", jako u každého auta s podobným nájezdem. Pokud se chcete těmto velkým investicím v ceně dalšího kusu vyhnout, běžte do benzínu ...
A na tyto moudra, jste vážený pane, přišel kde? Osobní zkušenost s FAP máte jakou? Na jakých autech jste měnil vstřiky (za 40tKč - hádám tak 8válec ). Jen klasický hospodský kecy a mystifikace (Tonda kamarád říkal, woe...)


Osobní zkušenost mám s Fordem Focus 1.6TDCi, 80kW, DPF. Odborník Vašeho formátu (který jezdil jenom s benzínem) určitě ví, že to jsou motory stejné. Při 180 tisících kilometrech hláška na PP: Engine system fault. Druhý den servis Ford, výsledek 2 vstřiky mrtvé (kapaly), dva načaté. Nechal jsem vyměnit všechny 4, práce + vyčištění palivového systému 42 tisíc vč. DPH. To vy, který jste v autě s tímto motorem jenom jako spolujezdec, nemůžete vědět. Dále nedokončené regenerace DPF ředí olej naftou. To snižuje jeho mazivost a zvyšuje namáhání dalších částí motoru. Když při 220 tisíc začal klepat setrvačník a houkalo turbo, auto šlo do výkupu. Vzhledem k tomu, že mělo 4 roky, očekávám, že ho sundají tak na polovinu. Pak si ho koupí nějaký nešťastník, který se na foru tipcars dočetl, že ty motory jsou super a všechno ostatní jsou hospodský kecy.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 11.04.2014 09:45, RE: Naftu ne
lukash1 posted by:
Pepe posted by:
lukash1 posted by:
Rozhodně se doporučuji vyhnout naftovým motorům, zejména 1.6 HDI. Ten motor je peklo na zemi. Sice papírově nabízí rozumné parametry, spotřeba je také pěkná, ale spolehlivost je strašná. Zvlášť u olítaných kusů, které budou v bazarech. Za 80-100 tisíc budou mít najeto 200k a více. To vás čeká kromě DPF (minimálně 20 tisíc) i vstřikovače (kolem 40 tisíc) a spojka se setrvačníkem (20 tisíc). Pak to auto bude sloužit nějakou dobu dobře a budete řešit "jen drobnosti", jako u každého auta s podobným nájezdem. Pokud se chcete těmto velkým investicím v ceně dalšího kusu vyhnout, běžte do benzínu ...
A na tyto moudra, jste vážený pane, přišel kde? Osobní zkušenost s FAP máte jakou? Na jakých autech jste měnil vstřiky (za 40tKč - hádám tak 8válec ). Jen klasický hospodský kecy a mystifikace (Tonda kamarád říkal, woe...)
Osobní zkušenost mám s Fordem Focus 1.6TDCi, 80kW, DPF. Odborník Vašeho formátu (který jezdil jenom s benzínem) určitě ví, že to jsou motory stejné. Při 180 tisících kilometrech hláška na PP: Engine system fault. Druhý den servis Ford, výsledek 2 vstřiky mrtvé (kapaly), dva načaté. Nechal jsem vyměnit všechny 4, práce + vyčištění palivového systému 42 tisíc vč. DPH. To vy, který jste v autě s tímto motorem jenom jako spolujezdec, nemůžete vědět. Dále nedokončené regenerace DPF ředí olej naftou. To snižuje jeho mazivost a zvyšuje namáhání dalších částí motoru. Když při 220 tisíc začal klepat setrvačník a houkalo turbo, auto šlo do výkupu. Vzhledem k tomu, že mělo 4 roky, očekávám, že ho sundají tak na polovinu. Pak si ho koupí nějaký nešťastník, který se na foru tipcars dočetl, že ty motory jsou super a všechno ostatní jsou hospodský kecy.


"Jezdil jen s benzínem" . S tím skákala manželka po městě... Já mám na starosti firemní park cca 10 aut od osobáků přes pickupy po dodávky, proto mám detailní přehled, jaký jsou náklady na onu C5 - někdy ve 160tkm měněn EGR (7tis Kč), jinak nic. Repase vstřiků v "normálním" servise (jezdím do dílny se specializací na PSA) 6-7 tKč/ks (preventivně zjištěno, dělá to pro ně diesel servis externě). Nedokončená regenerace - úsměvné - ona když ta kontrolka svítí, tak se nemá vypínat motor (ale to by se musel přečíst manuál, že jo). Osobně jezdím se 406 2,2 HDi, FAP to má taky. Kupovaná jako ojetá s nájezdem 140tkm, dnes po 5,5 letech 314tkm. "Provoz" FAPu za celou tu dobu vyšel na cca 10 tKč (předchozí majitel se toho zbavil včas, takže první dolití aditiva i vyčištění bylo na mě, pak byl přesně 160tkm klid). Asi to bude taky o zacházení, 220 tkm mě vydrží spojka i na dodávce, ta 406 má spojku, turbo, vstřiky pořád původní. Takže mi z toho vychází, že jste se k tomu choval jak k benzínu, a ještě z Vás měli v servisu velkou radost (a srandu k tomu). Jinak naftová 1,6 je kupodivu nejdoporučitelnější motor do 307 - já bych se verze 110k nebál navzdory přítomnosti FAPu, ale kdo se bojí, ať si vezme 90k bez něj. Benzínová 1,6 je při plném zatížení na dnešní poměry slabá, občas zůstanou viset ventily (mně se to naštěstí nestalo), 2 litr žere a nejede. Ještě do r. 2000 (měl jsem ho v předchozí 406) byl v poho, ale s novou euronormou šel do kytek. Takže asi takhle.
respond
lukash1
number of posts9
date of registration31.10.2013
Friday 11.04.2014 12:28, RE: Naftu ne
Pepe posted by:
lukash1 posted by:
Pepe posted by:
lukash1 posted by:
Rozhodně se doporučuji vyhnout naftovým motorům, zejména 1.6 HDI. Ten motor je peklo na zemi. Sice papírově nabízí rozumné parametry, spotřeba je také pěkná, ale spolehlivost je strašná. Zvlášť u olítaných kusů, které budou v bazarech. Za 80-100 tisíc budou mít najeto 200k a více. To vás čeká kromě DPF (minimálně 20 tisíc) i vstřikovače (kolem 40 tisíc) a spojka se setrvačníkem (20 tisíc). Pak to auto bude sloužit nějakou dobu dobře a budete řešit "jen drobnosti", jako u každého auta s podobným nájezdem. Pokud se chcete těmto velkým investicím v ceně dalšího kusu vyhnout, běžte do benzínu ...
A na tyto moudra, jste vážený pane, přišel kde? Osobní zkušenost s FAP máte jakou? Na jakých autech jste měnil vstřiky (za 40tKč - hádám tak 8válec ). Jen klasický hospodský kecy a mystifikace (Tonda kamarád říkal, woe...)
Osobní zkušenost mám s Fordem Focus 1.6TDCi, 80kW, DPF. Odborník Vašeho formátu (který jezdil jenom s benzínem) určitě ví, že to jsou motory stejné. Při 180 tisících kilometrech hláška na PP: Engine system fault. Druhý den servis Ford, výsledek 2 vstřiky mrtvé (kapaly), dva načaté. Nechal jsem vyměnit všechny 4, práce + vyčištění palivového systému 42 tisíc vč. DPH. To vy, který jste v autě s tímto motorem jenom jako spolujezdec, nemůžete vědět. Dále nedokončené regenerace DPF ředí olej naftou. To snižuje jeho mazivost a zvyšuje namáhání dalších částí motoru. Když při 220 tisíc začal klepat setrvačník a houkalo turbo, auto šlo do výkupu. Vzhledem k tomu, že mělo 4 roky, očekávám, že ho sundají tak na polovinu. Pak si ho koupí nějaký nešťastník, který se na foru tipcars dočetl, že ty motory jsou super a všechno ostatní jsou hospodský kecy.
"Jezdil jen s benzínem" . S tím skákala manželka po městě... Já mám na starosti firemní park cca 10 aut od osobáků přes pickupy po dodávky, proto mám detailní přehled, jaký jsou náklady na onu C5 - někdy ve 160tkm měněn EGR (7tis Kč), jinak nic. Repase vstřiků v "normálním" servise (jezdím do dílny se specializací na PSA) 6-7 tKč/ks (preventivně zjištěno, dělá to pro ně diesel servis externě). Nedokončená regenerace - úsměvné - ona když ta kontrolka svítí, tak se nemá vypínat motor (ale to by se musel přečíst manuál, že jo). Osobně jezdím se 406 2,2 HDi, FAP to má taky. Kupovaná jako ojetá s nájezdem 140tkm, dnes po 5,5 letech 314tkm. "Provoz" FAPu za celou tu dobu vyšel na cca 10 tKč (předchozí majitel se toho zbavil včas, takže první dolití aditiva i vyčištění bylo na mě, pak byl přesně 160tkm klid). Asi to bude taky o zacházení, 220 tkm mě vydrží spojka i na dodávce, ta 406 má spojku, turbo, vstřiky pořád původní. Takže mi z toho vychází, že jste se k tomu choval jak k benzínu, a ještě z Vás měli v servisu velkou radost (a srandu k tomu). Jinak naftová 1,6 je kupodivu nejdoporučitelnější motor do 307 - já bych se verze 110k nebál navzdory přítomnosti FAPu, ale kdo se bojí, ať si vezme 90k bez něj. Benzínová 1,6 je při plném zatížení na dnešní poměry slabá, občas zůstanou viset ventily (mně se to naštěstí nestalo), 2 litr žere a nejede. Ještě do r. 2000 (měl jsem ho v předchozí 406) byl v poho, ale s novou euronormou šel do kytek. Takže asi takhle.


Vaše zkušenosti se 406 jsou zde naprosto irelevantní, je to auto o 10 let starší, než jaké si chce tazatel koupit. Přiznám se, že s auty v rukavičkách nezacházím. Auto slouží mně, ne já jemu. Když někam přijedu a musím jít pryč, tak jdu pryč, nečekám, až zhasne kontrolka, to ať si vyřeší výrobce. A tak to dělá většina majitelů aut (nehledě na to, že drtivá většina těchto aut byla ve firmách, kde na to řidiči kašlou dvojnásob). Já jsem s tím autem byl celkem spokojený, jak se přestalo vyplácet, šlo do výkupu. Racionální přístup. Ale nedokážu si představit, že bych někomu doporučil, ať si takové auto koupí. Při už tak napjatém rozpočtu se jakákoliv větší oprava stává důvodem pro odstavení auta ... Tento motor je dobrý v novém autě, kde se na něm najezdí 150-200 tisíc a jde pryč (což je případ i té C5, o kterou se staráte, předpokládám), nikoliv však doporučeníhodná koupě pro někoho, kdo hledá levné a spolehlivé auto.

respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 11.04.2014 15:51, RE: Naftu ne
lukash1 posted by:
Pepe posted by:
lukash1 posted by:
Pepe posted by:
lukash1 posted by:
Rozhodně se doporučuji vyhnout naftovým motorům, zejména 1.6 HDI. Ten motor je peklo na zemi. Sice papírově nabízí rozumné parametry, spotřeba je také pěkná, ale spolehlivost je strašná. Zvlášť u olítaných kusů, které budou v bazarech. Za 80-100 tisíc budou mít najeto 200k a více. To vás čeká kromě DPF (minimálně 20 tisíc) i vstřikovače (kolem 40 tisíc) a spojka se setrvačníkem (20 tisíc). Pak to auto bude sloužit nějakou dobu dobře a budete řešit "jen drobnosti", jako u každého auta s podobným nájezdem. Pokud se chcete těmto velkým investicím v ceně dalšího kusu vyhnout, běžte do benzínu ...
A na tyto moudra, jste vážený pane, přišel kde? Osobní zkušenost s FAP máte jakou? Na jakých autech jste měnil vstřiky (za 40tKč - hádám tak 8válec ). Jen klasický hospodský kecy a mystifikace (Tonda kamarád říkal, woe...)
Osobní zkušenost mám s Fordem Focus 1.6TDCi, 80kW, DPF. Odborník Vašeho formátu (který jezdil jenom s benzínem) určitě ví, že to jsou motory stejné. Při 180 tisících kilometrech hláška na PP: Engine system fault. Druhý den servis Ford, výsledek 2 vstřiky mrtvé (kapaly), dva načaté. Nechal jsem vyměnit všechny 4, práce + vyčištění palivového systému 42 tisíc vč. DPH. To vy, který jste v autě s tímto motorem jenom jako spolujezdec, nemůžete vědět. Dále nedokončené regenerace DPF ředí olej naftou. To snižuje jeho mazivost a zvyšuje namáhání dalších částí motoru. Když při 220 tisíc začal klepat setrvačník a houkalo turbo, auto šlo do výkupu. Vzhledem k tomu, že mělo 4 roky, očekávám, že ho sundají tak na polovinu. Pak si ho koupí nějaký nešťastník, který se na foru tipcars dočetl, že ty motory jsou super a všechno ostatní jsou hospodský kecy.
"Jezdil jen s benzínem" . S tím skákala manželka po městě... Já mám na starosti firemní park cca 10 aut od osobáků přes pickupy po dodávky, proto mám detailní přehled, jaký jsou náklady na onu C5 - někdy ve 160tkm měněn EGR (7tis Kč), jinak nic. Repase vstřiků v "normálním" servise (jezdím do dílny se specializací na PSA) 6-7 tKč/ks (preventivně zjištěno, dělá to pro ně diesel servis externě). Nedokončená regenerace - úsměvné - ona když ta kontrolka svítí, tak se nemá vypínat motor (ale to by se musel přečíst manuál, že jo). Osobně jezdím se 406 2,2 HDi, FAP to má taky. Kupovaná jako ojetá s nájezdem 140tkm, dnes po 5,5 letech 314tkm. "Provoz" FAPu za celou tu dobu vyšel na cca 10 tKč (předchozí majitel se toho zbavil včas, takže první dolití aditiva i vyčištění bylo na mě, pak byl přesně 160tkm klid). Asi to bude taky o zacházení, 220 tkm mě vydrží spojka i na dodávce, ta 406 má spojku, turbo, vstřiky pořád původní. Takže mi z toho vychází, že jste se k tomu choval jak k benzínu, a ještě z Vás měli v servisu velkou radost (a srandu k tomu). Jinak naftová 1,6 je kupodivu nejdoporučitelnější motor do 307 - já bych se verze 110k nebál navzdory přítomnosti FAPu, ale kdo se bojí, ať si vezme 90k bez něj. Benzínová 1,6 je při plném zatížení na dnešní poměry slabá, občas zůstanou viset ventily (mně se to naštěstí nestalo), 2 litr žere a nejede. Ještě do r. 2000 (měl jsem ho v předchozí 406) byl v poho, ale s novou euronormou šel do kytek. Takže asi takhle.
Vaše zkušenosti se 406 jsou zde naprosto irelevantní, je to auto o 10 let starší, než jaké si chce tazatel koupit. Přiznám se, že s auty v rukavičkách nezacházím. Auto slouží mně, ne já jemu. Když někam přijedu a musím jít pryč, tak jdu pryč, nečekám, až zhasne kontrolka, to ať si vyřeší výrobce. A tak to dělá většina majitelů aut (nehledě na to, že drtivá většina těchto aut byla ve firmách, kde na to řidiči kašlou dvojnásob). Já jsem s tím autem byl celkem spokojený, jak se přestalo vyplácet, šlo do výkupu. Racionální přístup. Ale nedokážu si představit, že bych někomu doporučil, ať si takové auto koupí. Při už tak napjatém rozpočtu se jakákoliv větší oprava stává důvodem pro odstavení auta ... Tento motor je dobrý v novém autě, kde se na něm najezdí 150-200 tisíc a jde pryč (což je případ i té C5, o kterou se staráte, předpokládám), nikoliv však doporučeníhodná koupě pro někoho, kdo hledá levné a spolehlivé auto.


Ta 406 je výroba 2003, provoz 2004, 307 se tuším prodávala od 2002. Rozdíl 10 let hledám marně, pomozte mi, pls . Pán se ptal konkrétně na 307 v naftě, tak jsem zkusil poradit. Nevydal jsem se cestou častého místního folklóru, abych mu nutil něco jiného - jsem zvyklý odpovídat na otázku. Řekl bych, že jsem v rámci zadání sesumíroval jakous takous odpověď, která ovšem není dogmatická. Ojetou 307 bych si nekoupil ani v benzínu, jedině tak po sobě. Ale na to se mě nikdo neptal . Vaše "ceny" jsou lehce mimo, i ta spojka s 2 hmotou se dneska dá pořídit levněji. U některých motorů se dá nahradit jednohmotou, netvrdím, že u 307, nezjišťoval jsem. Ale zbytečně zde šíříte poplašné zprávy, aniž by jste nabídl řešení - "jít do benzínu" je moc krátká info. Ta by měla být vyvážená, takže když vychrlíte odstavec plamenných slov co ne, očekával bych podobné kvantum informací co ano.
respond
lukash1
number of posts9
date of registration31.10.2013
Friday 11.04.2014 17:22, RE: Naftu ne
Pepe posted by:
lukash1 posted by:
Pepe posted by:
lukash1 posted by:
Pepe posted by:
lukash1 posted by:
Rozhodně se doporučuji vyhnout naftovým motorům, zejména 1.6 HDI. Ten motor je peklo na zemi. Sice papírově nabízí rozumné parametry, spotřeba je také pěkná, ale spolehlivost je strašná. Zvlášť u olítaných kusů, které budou v bazarech. Za 80-100 tisíc budou mít najeto 200k a více. To vás čeká kromě DPF (minimálně 20 tisíc) i vstřikovače (kolem 40 tisíc) a spojka se setrvačníkem (20 tisíc). Pak to auto bude sloužit nějakou dobu dobře a budete řešit "jen drobnosti", jako u každého auta s podobným nájezdem. Pokud se chcete těmto velkým investicím v ceně dalšího kusu vyhnout, běžte do benzínu ...
A na tyto moudra, jste vážený pane, přišel kde? Osobní zkušenost s FAP máte jakou? Na jakých autech jste měnil vstřiky (za 40tKč - hádám tak 8válec ). Jen klasický hospodský kecy a mystifikace (Tonda kamarád říkal, woe...)
Osobní zkušenost mám s Fordem Focus 1.6TDCi, 80kW, DPF. Odborník Vašeho formátu (který jezdil jenom s benzínem) určitě ví, že to jsou motory stejné. Při 180 tisících kilometrech hláška na PP: Engine system fault. Druhý den servis Ford, výsledek 2 vstřiky mrtvé (kapaly), dva načaté. Nechal jsem vyměnit všechny 4, práce + vyčištění palivového systému 42 tisíc vč. DPH. To vy, který jste v autě s tímto motorem jenom jako spolujezdec, nemůžete vědět. Dále nedokončené regenerace DPF ředí olej naftou. To snižuje jeho mazivost a zvyšuje namáhání dalších částí motoru. Když při 220 tisíc začal klepat setrvačník a houkalo turbo, auto šlo do výkupu. Vzhledem k tomu, že mělo 4 roky, očekávám, že ho sundají tak na polovinu. Pak si ho koupí nějaký nešťastník, který se na foru tipcars dočetl, že ty motory jsou super a všechno ostatní jsou hospodský kecy.
"Jezdil jen s benzínem" . S tím skákala manželka po městě... Já mám na starosti firemní park cca 10 aut od osobáků přes pickupy po dodávky, proto mám detailní přehled, jaký jsou náklady na onu C5 - někdy ve 160tkm měněn EGR (7tis Kč), jinak nic. Repase vstřiků v "normálním" servise (jezdím do dílny se specializací na PSA) 6-7 tKč/ks (preventivně zjištěno, dělá to pro ně diesel servis externě). Nedokončená regenerace - úsměvné - ona když ta kontrolka svítí, tak se nemá vypínat motor (ale to by se musel přečíst manuál, že jo). Osobně jezdím se 406 2,2 HDi, FAP to má taky. Kupovaná jako ojetá s nájezdem 140tkm, dnes po 5,5 letech 314tkm. "Provoz" FAPu za celou tu dobu vyšel na cca 10 tKč (předchozí majitel se toho zbavil včas, takže první dolití aditiva i vyčištění bylo na mě, pak byl přesně 160tkm klid). Asi to bude taky o zacházení, 220 tkm mě vydrží spojka i na dodávce, ta 406 má spojku, turbo, vstřiky pořád původní. Takže mi z toho vychází, že jste se k tomu choval jak k benzínu, a ještě z Vás měli v servisu velkou radost (a srandu k tomu). Jinak naftová 1,6 je kupodivu nejdoporučitelnější motor do 307 - já bych se verze 110k nebál navzdory přítomnosti FAPu, ale kdo se bojí, ať si vezme 90k bez něj. Benzínová 1,6 je při plném zatížení na dnešní poměry slabá, občas zůstanou viset ventily (mně se to naštěstí nestalo), 2 litr žere a nejede. Ještě do r. 2000 (měl jsem ho v předchozí 406) byl v poho, ale s novou euronormou šel do kytek. Takže asi takhle.
Vaše zkušenosti se 406 jsou zde naprosto irelevantní, je to auto o 10 let starší, než jaké si chce tazatel koupit. Přiznám se, že s auty v rukavičkách nezacházím. Auto slouží mně, ne já jemu. Když někam přijedu a musím jít pryč, tak jdu pryč, nečekám, až zhasne kontrolka, to ať si vyřeší výrobce. A tak to dělá většina majitelů aut (nehledě na to, že drtivá většina těchto aut byla ve firmách, kde na to řidiči kašlou dvojnásob). Já jsem s tím autem byl celkem spokojený, jak se přestalo vyplácet, šlo do výkupu. Racionální přístup. Ale nedokážu si představit, že bych někomu doporučil, ať si takové auto koupí. Při už tak napjatém rozpočtu se jakákoliv větší oprava stává důvodem pro odstavení auta ... Tento motor je dobrý v novém autě, kde se na něm najezdí 150-200 tisíc a jde pryč (což je případ i té C5, o kterou se staráte, předpokládám), nikoliv však doporučeníhodná koupě pro někoho, kdo hledá levné a spolehlivé auto.
Ta 406 je výroba 2003, provoz 2004, 307 se tuším prodávala od 2002. Rozdíl 10 let hledám marně, pomozte mi, pls . Pán se ptal konkrétně na 307 v naftě, tak jsem zkusil poradit. Nevydal jsem se cestou častého místního folklóru, abych mu nutil něco jiného - jsem zvyklý odpovídat na otázku. Řekl bych, že jsem v rámci zadání sesumíroval jakous takous odpověď, která ovšem není dogmatická. Ojetou 307 bych si nekoupil ani v benzínu, jedině tak po sobě. Ale na to se mě nikdo neptal . Vaše "ceny" jsou lehce mimo, i ta spojka s 2 hmotou se dneska dá pořídit levněji. U některých motorů se dá nahradit jednohmotou, netvrdím, že u 307, nezjišťoval jsem. Ale zbytečně zde šíříte poplašné zprávy, aniž by jste nabídl řešení - "jít do benzínu" je moc krátká info. Ta by měla být vyvážená, takže když vychrlíte odstavec plamenných slov co ne, očekával bych podobné kvantum informací co ano.


Pán se po naftě vůbec neptal, jen ji zmínil jako variantu. A vy jste mu nabídl jednoznačně nejhorší možnost, která existuje. 406 se vyrábí od 1995, je to tedy auto konstrukčně z roku 1995. 307 je 2001-2002, tedy ten rozdíl není 10, ale 7 let. Jedná se o jinou generaci aut (nemluvě o rozdílu třídy). Že se něco "dá" pořídit levněji není žádný argument. Ne každý má známé po servisech. Nabídl jsem řešení, jaké bych v takové situaci (307 SW za 100k) postupoval já. Koupit ten nejjednodušší motor. A to je 1.6 benzín. Nic víc, nic míň.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 11.04.2014 18:59, RE: Naftu ne
lukash1 posted by:
Pepe posted by:
lukash1 posted by:
Pepe posted by:
lukash1 posted by:
Pepe posted by:
lukash1 posted by:
Rozhodně se doporučuji vyhnout naftovým motorům, zejména 1.6 HDI. Ten motor je peklo na zemi. Sice papírově nabízí rozumné parametry, spotřeba je také pěkná, ale spolehlivost je strašná. Zvlášť u olítaných kusů, které budou v bazarech. Za 80-100 tisíc budou mít najeto 200k a více. To vás čeká kromě DPF (minimálně 20 tisíc) i vstřikovače (kolem 40 tisíc) a spojka se setrvačníkem (20 tisíc). Pak to auto bude sloužit nějakou dobu dobře a budete řešit "jen drobnosti", jako u každého auta s podobným nájezdem. Pokud se chcete těmto velkým investicím v ceně dalšího kusu vyhnout, běžte do benzínu ...
A na tyto moudra, jste vážený pane, přišel kde? Osobní zkušenost s FAP máte jakou? Na jakých autech jste měnil vstřiky (za 40tKč - hádám tak 8válec ). Jen klasický hospodský kecy a mystifikace (Tonda kamarád říkal, woe...)
Osobní zkušenost mám s Fordem Focus 1.6TDCi, 80kW, DPF. Odborník Vašeho formátu (který jezdil jenom s benzínem) určitě ví, že to jsou motory stejné. Při 180 tisících kilometrech hláška na PP: Engine system fault. Druhý den servis Ford, výsledek 2 vstřiky mrtvé (kapaly), dva načaté. Nechal jsem vyměnit všechny 4, práce + vyčištění palivového systému 42 tisíc vč. DPH. To vy, který jste v autě s tímto motorem jenom jako spolujezdec, nemůžete vědět. Dále nedokončené regenerace DPF ředí olej naftou. To snižuje jeho mazivost a zvyšuje namáhání dalších částí motoru. Když při 220 tisíc začal klepat setrvačník a houkalo turbo, auto šlo do výkupu. Vzhledem k tomu, že mělo 4 roky, očekávám, že ho sundají tak na polovinu. Pak si ho koupí nějaký nešťastník, který se na foru tipcars dočetl, že ty motory jsou super a všechno ostatní jsou hospodský kecy.
"Jezdil jen s benzínem" . S tím skákala manželka po městě... Já mám na starosti firemní park cca 10 aut od osobáků přes pickupy po dodávky, proto mám detailní přehled, jaký jsou náklady na onu C5 - někdy ve 160tkm měněn EGR (7tis Kč), jinak nic. Repase vstřiků v "normálním" servise (jezdím do dílny se specializací na PSA) 6-7 tKč/ks (preventivně zjištěno, dělá to pro ně diesel servis externě). Nedokončená regenerace - úsměvné - ona když ta kontrolka svítí, tak se nemá vypínat motor (ale to by se musel přečíst manuál, že jo). Osobně jezdím se 406 2,2 HDi, FAP to má taky. Kupovaná jako ojetá s nájezdem 140tkm, dnes po 5,5 letech 314tkm. "Provoz" FAPu za celou tu dobu vyšel na cca 10 tKč (předchozí majitel se toho zbavil včas, takže první dolití aditiva i vyčištění bylo na mě, pak byl přesně 160tkm klid). Asi to bude taky o zacházení, 220 tkm mě vydrží spojka i na dodávce, ta 406 má spojku, turbo, vstřiky pořád původní. Takže mi z toho vychází, že jste se k tomu choval jak k benzínu, a ještě z Vás měli v servisu velkou radost (a srandu k tomu). Jinak naftová 1,6 je kupodivu nejdoporučitelnější motor do 307 - já bych se verze 110k nebál navzdory přítomnosti FAPu, ale kdo se bojí, ať si vezme 90k bez něj. Benzínová 1,6 je při plném zatížení na dnešní poměry slabá, občas zůstanou viset ventily (mně se to naštěstí nestalo), 2 litr žere a nejede. Ještě do r. 2000 (měl jsem ho v předchozí 406) byl v poho, ale s novou euronormou šel do kytek. Takže asi takhle.
Vaše zkušenosti se 406 jsou zde naprosto irelevantní, je to auto o 10 let starší, než jaké si chce tazatel koupit. Přiznám se, že s auty v rukavičkách nezacházím. Auto slouží mně, ne já jemu. Když někam přijedu a musím jít pryč, tak jdu pryč, nečekám, až zhasne kontrolka, to ať si vyřeší výrobce. A tak to dělá většina majitelů aut (nehledě na to, že drtivá většina těchto aut byla ve firmách, kde na to řidiči kašlou dvojnásob). Já jsem s tím autem byl celkem spokojený, jak se přestalo vyplácet, šlo do výkupu. Racionální přístup. Ale nedokážu si představit, že bych někomu doporučil, ať si takové auto koupí. Při už tak napjatém rozpočtu se jakákoliv větší oprava stává důvodem pro odstavení auta ... Tento motor je dobrý v novém autě, kde se na něm najezdí 150-200 tisíc a jde pryč (což je případ i té C5, o kterou se staráte, předpokládám), nikoliv však doporučeníhodná koupě pro někoho, kdo hledá levné a spolehlivé auto.
Ta 406 je výroba 2003, provoz 2004, 307 se tuším prodávala od 2002. Rozdíl 10 let hledám marně, pomozte mi, pls . Pán se ptal konkrétně na 307 v naftě, tak jsem zkusil poradit. Nevydal jsem se cestou častého místního folklóru, abych mu nutil něco jiného - jsem zvyklý odpovídat na otázku. Řekl bych, že jsem v rámci zadání sesumíroval jakous takous odpověď, která ovšem není dogmatická. Ojetou 307 bych si nekoupil ani v benzínu, jedině tak po sobě. Ale na to se mě nikdo neptal . Vaše "ceny" jsou lehce mimo, i ta spojka s 2 hmotou se dneska dá pořídit levněji. U některých motorů se dá nahradit jednohmotou, netvrdím, že u 307, nezjišťoval jsem. Ale zbytečně zde šíříte poplašné zprávy, aniž by jste nabídl řešení - "jít do benzínu" je moc krátká info. Ta by měla být vyvážená, takže když vychrlíte odstavec plamenných slov co ne, očekával bych podobné kvantum informací co ano.
Pán se po naftě vůbec neptal, jen ji zmínil jako variantu. A vy jste mu nabídl jednoznačně nejhorší možnost, která existuje. 406 se vyrábí od 1995, je to tedy auto konstrukčně z roku 1995. 307 je 2001-2002, tedy ten rozdíl není 10, ale 7 let. Jedná se o jinou generaci aut (nemluvě o rozdílu třídy). Že se něco "dá" pořídit levněji není žádný argument. Ne každý má známé po servisech. Nabídl jsem řešení, jaké bych v takové situaci (307 SW za 100k) postupoval já. Koupit ten nejjednodušší motor. A to je 1.6 benzín. Nic víc, nic míň.


Nejjednodušší neznamená nejlepší. Ony ty visící ventily nemusí vést k destrukci motoru, ale příjemný to není. Na nájezd 20tkm (obvykle se s "novým" autem jezdí víc, než se předpokládá) po okreskách je 1,6 v naftě obou výkonových variant doporučeníhodná. Benzínová taky, ALE JELIKOŽ JSME JI X LET MĚLI, tak dobře vím, že při plném zatížení to není úplně výhra. Ceny nejsou otázkou "známých", ale nějakého rozhledu. Já jezdím v pežotech proto, že mám 2 servisy (aut. i neuat.) za rohem. Aditivum do FAPu je pro obě auta stejný, regenerace se provádí taky stejně. A pokud mě ten ekologickej zázrak stojí 10tKč/na 300tkm+, tak nechápu ty zkazky o 40 tisících. To je to tak těžký pochopit? Když jsem dřevák, a odkrágluju spojku a turbo za 220tkm, tak si holt připlatím, no. Ve Vašem případě s vysokohorskou přirážkou. Jestli někdo nechce dávat prachy do servisu, měl by jezdit tramwají, nebo koupit něco novýho (taky už dneska trochu loterie). Každá koupě ojetiny je adrenalinovej sport, člověk si musí uvědomit, jaký rizika by podstoupil. A i kdyby repasoval turbo, vstřiky, dával novou spojku, tak je v horizontu 5 let furt v plusu. A dalších 5 let nemusí nic z toho dělat
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Monday 14.04.2014 09:09, RE: Naftu ne
lukash1 posted by:
Pepe posted by:
lukash1 posted by:
Pepe posted by:
lukash1 posted by:
Rozhodně se doporučuji vyhnout naftovým motorům, zejména 1.6 HDI. Ten motor je peklo na zemi. Sice papírově nabízí rozumné parametry, spotřeba je také pěkná, ale spolehlivost je strašná. Zvlášť u olítaných kusů, které budou v bazarech. Za 80-100 tisíc budou mít najeto 200k a více. To vás čeká kromě DPF (minimálně 20 tisíc) i vstřikovače (kolem 40 tisíc) a spojka se setrvačníkem (20 tisíc). Pak to auto bude sloužit nějakou dobu dobře a budete řešit "jen drobnosti", jako u každého auta s podobným nájezdem. Pokud se chcete těmto velkým investicím v ceně dalšího kusu vyhnout, běžte do benzínu ...
A na tyto moudra, jste vážený pane, přišel kde? Osobní zkušenost s FAP máte jakou? Na jakých autech jste měnil vstřiky (za 40tKč - hádám tak 8válec ). Jen klasický hospodský kecy a mystifikace (Tonda kamarád říkal, woe...)
Osobní zkušenost mám s Fordem Focus 1.6TDCi, 80kW, DPF. Odborník Vašeho formátu (který jezdil jenom s benzínem) určitě ví, že to jsou motory stejné. Při 180 tisících kilometrech hláška na PP: Engine system fault. Druhý den servis Ford, výsledek 2 vstřiky mrtvé (kapaly), dva načaté. Nechal jsem vyměnit všechny 4, práce + vyčištění palivového systému 42 tisíc vč. DPH. To vy, který jste v autě s tímto motorem jenom jako spolujezdec, nemůžete vědět. Dále nedokončené regenerace DPF ředí olej naftou. To snižuje jeho mazivost a zvyšuje namáhání dalších částí motoru. Když při 220 tisíc začal klepat setrvačník a houkalo turbo, auto šlo do výkupu. Vzhledem k tomu, že mělo 4 roky, očekávám, že ho sundají tak na polovinu. Pak si ho koupí nějaký nešťastník, který se na foru tipcars dočetl, že ty motory jsou super a všechno ostatní jsou hospodský kecy.
"Jezdil jen s benzínem" . S tím skákala manželka po městě... Já mám na starosti firemní park cca 10 aut od osobáků přes pickupy po dodávky, proto mám detailní přehled, jaký jsou náklady na onu C5 - někdy ve 160tkm měněn EGR (7tis Kč), jinak nic. Repase vstřiků v "normálním" servise (jezdím do dílny se specializací na PSA) 6-7 tKč/ks (preventivně zjištěno, dělá to pro ně diesel servis externě). Nedokončená regenerace - úsměvné - ona když ta kontrolka svítí, tak se nemá vypínat motor (ale to by se musel přečíst manuál, že jo). Osobně jezdím se 406 2,2 HDi, FAP to má taky. Kupovaná jako ojetá s nájezdem 140tkm, dnes po 5,5 letech 314tkm. "Provoz" FAPu za celou tu dobu vyšel na cca 10 tKč (předchozí majitel se toho zbavil včas, takže první dolití aditiva i vyčištění bylo na mě, pak byl přesně 160tkm klid). Asi to bude taky o zacházení, 220 tkm mě vydrží spojka i na dodávce, ta 406 má spojku, turbo, vstřiky pořád původní. Takže mi z toho vychází, že jste se k tomu choval jak k benzínu, a ještě z Vás měli v servisu velkou radost (a srandu k tomu). Jinak naftová 1,6 je kupodivu nejdoporučitelnější motor do 307 - já bych se verze 110k nebál navzdory přítomnosti FAPu, ale kdo se bojí, ať si vezme 90k bez něj. Benzínová 1,6 je při plném zatížení na dnešní poměry slabá, občas zůstanou viset ventily (mně se to naštěstí nestalo), 2 litr žere a nejede. Ještě do r. 2000 (měl jsem ho v předchozí 406) byl v poho, ale s novou euronormou šel do kytek. Takže asi takhle.
Vaše zkušenosti se 406 jsou zde naprosto irelevantní, je to auto o 10 let starší, než jaké si chce tazatel koupit. Přiznám se, že s auty v rukavičkách nezacházím. Auto slouží mně, ne já jemu. Když někam přijedu a musím jít pryč, tak jdu pryč, nečekám, až zhasne kontrolka, to ať si vyřeší výrobce. A tak to dělá většina majitelů aut (nehledě na to, že drtivá většina těchto aut byla ve firmách, kde na to řidiči kašlou dvojnásob). Já jsem s tím autem byl celkem spokojený, jak se přestalo vyplácet, šlo do výkupu. Racionální přístup. Ale nedokážu si představit, že bych někomu doporučil, ať si takové auto koupí. Při už tak napjatém rozpočtu se jakákoliv větší oprava stává důvodem pro odstavení auta ... Tento motor je dobrý v novém autě, kde se na něm najezdí 150-200 tisíc a jde pryč (což je případ i té C5, o kterou se staráte, předpokládám), nikoliv však doporučeníhodná koupě pro někoho, kdo hledá levné a spolehlivé auto.


zjevně jste z ranku lidí, kteří si myslí, že umí jezdit a znamená to pro ně jen znát značky a nebourat.
když jste si vybral pro své potřeby, respektive pro potřeby své pohodlnosti, špatný motor, je na vině motor a "ať si to vyřeší automobilka"...
prodej aut v téhle republice fakt není obchod, ale osvěta
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Monday 14.04.2014 09:24, RE: Peugeot 307 SW ke koupi
daje posted by:
Ahoj, potřebuji poradit. Mám v plánu koupit Peugeot 307 SW za 80-100.000, s najetými max. 150.000 Km. Auto jsem si vybral hlavně kvůli třem samostatným sedadlům vzadu a bohaté výbavě. Nemůžu se ale rozhodnout s jakým koupit motorem. Mám roční nájezd 15-20.000 Km, většinou po městě a po okreskách. Na dálnici se nedostanu skoro vůbec. Chtěl bych aby byl motor co nejvíc spolehlivý a výkonný. Spotřeba není úplně to nejdůležitější. Jakou motorizaci byste mi doporučili? Díky PS: Vím že je tu podobný dotaz, ale kolega vybíral jenom mezi 1.6, já se ptám i na 2.0HDI.


měl jsem 2,0 hdi 66 kw jako auto "na pár měsíců" a prodával po skoro dvou letech.
dělalo se do toho dvoje vstřikování, jedno prý bylo v pohodě, druhý odcházelo...na doporučení člověka, co dělá do pežotů od puberty jsem měl "to správný". spotřeba (hlavně) po praze a okolí 5,5 (podle počítače o 3 deci míň) - ale jsem zvyklý jezdit lehkou nohou. jezdil jsem většinou sám, občas tahal vozejk s motorkou. motor je tahoun, ne závodník. kromě výměny olej/filtr a palivový filtr si motor nic jiného nežádal...a vydrželo mu to doposud (prodáno příbuznému) - na tacho aktuálně přes 300 tkm a to si myslím, že jsem ho koupil stočený

307 s 1,6 benzín jsem měl půl roku jako služebák, překvapil místem v kufru a spotřebou. psanou má 8, s lehkou nohou - zase praha a okolí - se dalo za 7. jinak k tomu moc neřeknu, za cca 15 tisíc nebylo nic potřeba
respond
Primcar
number of posts35
date of registration06.03.2014
Monday 14.04.2014 10:16, ne 1.6 hdi
No v pripade dotazu tazatele bych do mesta volil benzin ...
kdyz uz naftu tak se vyhnout 1.6 HDI (staci si procist fora , ja napriklad cetl jen C5 forum a stacilo mi ,nazory lidi ktery to opravuji , hrabou se v tom tak ti asi vedi vice nez nejaky Pepa u piva ktery vam tu 1.6hdi doporuci) ano pokud by byla nova a planuje se za 3 roky menit auto tak neco vydrzi , ale starsi motor zvlaste po nekom kdo nevi jak se s nim zachazelo , zlvastne s chouostivou 1.6hdi...
kdyz HDI tak 2.0 ve finale provoz vyjde levneji a spolehliveji...
k FAPu , mel jsem ho v C5 2.2 HDi , nijak dobre nefungoval i kdyz diagnostika ukazovala ze aditivia je dost,a regenerace probihala cca kazdych 500km tedy filtr jeste plny nebyl, ale nefungujici FAP se pozna velmi lehce = cerny vyfuk ci cerny kour...
Bude hodne mesto i kdyz benzin bude mit vyssi spotrebu nez nafta ale na servis u benzinu se da o dost mene.... ano verim HDI ktere najedou 300, 400tkm ale dost casto to jsou dalnicni presuny ,kde se nafta vyplati...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 14.04.2014 17:34, RE: ne 1.6 hdi
Primcar posted by:
No v pripade dotazu tazatele bych do mesta volil benzin ... kdyz uz naftu tak se vyhnout 1.6 HDI (staci si procist fora , ja napriklad cetl jen C5 forum a stacilo mi ,nazory lidi ktery to opravuji , hrabou se v tom tak ti asi vedi vice nez nejaky Pepa u piva ktery vam tu 1.6hdi doporuci) ano pokud by byla nova a planuje se za 3 roky menit auto tak neco vydrzi , ale starsi motor zvlaste po nekom kdo nevi jak se s nim zachazelo , zlvastne s chouostivou 1.6hdi... kdyz HDI tak 2.0 ve finale provoz vyjde levneji a spolehliveji... k FAPu , mel jsem ho v C5 2.2 HDi , nijak dobre nefungoval i kdyz diagnostika ukazovala ze aditivia je dost,a regenerace probihala cca kazdych 500km tedy filtr jeste plny nebyl, ale nefungujici FAP se pozna velmi lehce = cerny vyfuk ci cerny kour... Bude hodne mesto i kdyz benzin bude mit vyssi spotrebu nez nafta ale na servis u benzinu se da o dost mene.... ano verim HDI ktere najedou 300, 400tkm ale dost casto to jsou dalnicni presuny ,kde se nafta vyplati...


Jestliže nucená regenerace probíhá každých 500 km (indikace oranžovou kontrolkou, cinknutím a nápisem v PP), je FAP na vyčištění zralý. Je lepší tu opravu naplánovat, než se ploužit třeba po dálnici v nouzáku. Zajímala by mě ta "diagnostika" množství aditiva v nádržce. Ta by měla mít objem 4,5 litru, někdy kolem 1 - 1,5l se po každém nastartování objeví na PP hláška "DIESEL ADDITIVE LEVEL LOW", tzn že do prázdna je to nějakých 50 tkm. Jinak cena je litr za litr, mě po dolití 3 litrů otravovala tahle vymoženost po 160 tkm.
respond
Primcar
number of posts35
date of registration06.03.2014
Tuesday 15.04.2014 10:06, .
U C5 z roku 2001 nebyla zadna kontrolka ktera by signalizovala, ze prave probiha regenerace ale slo to poznat takove to strileni do vyfuku , nevim jak to presneji popsat ale vzdy jsem to poznal ...Navic 500km neni filtr zraly pro cisteni, ja jezdil dost po meste takze tech 500 km by napr. odpovidalo 800 km po dalnici...(kdyz je novy filtr tak je to kolik kazdych 900km ? )
Ano moje diagnostika Lexia dokazala odhadnou mnozstvi aditiva v nadrzce,sice nevim z ceho to vypocitala ale ta fce tam bylav nabidce.
Pravda je, ze u aut ktere maji FAP a pouzivaji aditiva ( da se to celkem levne vycistit horka WAP) tak je to lepsi nez napr. u mondeo (07+) 2.0 TDCI ktere aditiva nema a filtr se musi menit...
FAP bych se i tak nejradeji vyhnul pokud to je mozne ( za chvili vsechny naftaky budou mit ci uz maji jen FAP/DPF) zvlastne pokud to auto chci do mesta ,ano ty okresky tomu pomuzou ale i tak jednoznacne benzin v tomhle pripade...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 15.04.2014 18:10, RE: .
Primcar posted by:
U C5 z roku 2001 nebyla zadna kontrolka ktera by signalizovala, ze prave probiha regenerace ale slo to poznat takove to strileni do vyfuku , nevim jak to presneji popsat ale vzdy jsem to poznal ...Navic 500km neni filtr zraly pro cisteni, ja jezdil dost po meste takze tech 500 km by napr. odpovidalo 800 km po dalnici...(kdyz je novy filtr tak je to kolik kazdych 900km ? ) Ano moje diagnostika Lexia dokazala odhadnou mnozstvi aditiva v nadrzce,sice nevim z ceho to vypocitala ale ta fce tam bylav nabidce.Pravda je, ze u aut ktere maji FAP a pouzivaji aditiva ( da se to celkem levne vycistit horka WAP) tak je to lepsi nez napr. u mondeo (07+) 2.0 TDCI ktere aditiva nema a filtr se musi menit...FAP bych se i tak nejradeji vyhnul pokud to je mozne ( za chvili vsechny naftaky budou mit ci uz maji jen FAP/DPF) zvlastne pokud to auto chci do mesta ,ano ty okresky tomu pomuzou ale i tak jednoznacne benzin v tomhle pripade...


Tak obecně do města naftu v osobáku ne (že jo Davide ?), jedině tak starou atmosféru na rozvoz pizzy . Časem budou všechny nafty s filtrem a dvouhmotou, všechny benzíny s turbem (a dvouhmotou taky). Ten finanční tok se zkrátka změnil - nová auta jsou za pakatel, ale vyžadujou častější výměnu za nový, nebo brutální servisní zásahy. Dřív vydržela televize 20 let a víc, dneska se kupujou nový pomalu po 5. To samý ledničky, pračky a pod. Kapitalismus je zkrátka založenej na nadprodukci
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Wednesday 16.04.2014 14:33, RE: .
Pepe posted by:
Primcar posted by:
U C5 z roku 2001 nebyla zadna kontrolka ktera by signalizovala, ze prave probiha regenerace ale slo to poznat takove to strileni do vyfuku , nevim jak to presneji popsat ale vzdy jsem to poznal ...Navic 500km neni filtr zraly pro cisteni, ja jezdil dost po meste takze tech 500 km by napr. odpovidalo 800 km po dalnici...(kdyz je novy filtr tak je to kolik kazdych 900km ? ) Ano moje diagnostika Lexia dokazala odhadnou mnozstvi aditiva v nadrzce,sice nevim z ceho to vypocitala ale ta fce tam bylav nabidce.Pravda je, ze u aut ktere maji FAP a pouzivaji aditiva ( da se to celkem levne vycistit horka WAP) tak je to lepsi nez napr. u mondeo (07+) 2.0 TDCI ktere aditiva nema a filtr se musi menit...FAP bych se i tak nejradeji vyhnul pokud to je mozne ( za chvili vsechny naftaky budou mit ci uz maji jen FAP/DPF) zvlastne pokud to auto chci do mesta ,ano ty okresky tomu pomuzou ale i tak jednoznacne benzin v tomhle pripade...
Tak obecně do města naftu v osobáku ne (že jo Davide ?), jedině tak starou atmosféru na rozvoz pizzy . Časem budou všechny nafty s filtrem a dvouhmotou, všechny benzíny s turbem (a dvouhmotou taky). Ten finanční tok se zkrátka změnil - nová auta jsou za pakatel, ale vyžadujou častější výměnu za nový, nebo brutální servisní zásahy. Dřív vydržela televize 20 let a víc, dneska se kupujou nový pomalu po 5. To samý ledničky, pračky a pod. Kapitalismus je zkrátka založenej na nadprodukci


to není kapitalismus, ale spotřební společnost.
je důležitější mít nové věci, než spolehlivost těch starých. a jestli byla prvotní snaha výrobců nebo spotřebitelů je otázkou "slepice či vejce"
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 16.04.2014 19:18, RE: .
xtrox posted by:
Pepe posted by:
Primcar posted by:
U C5 z roku 2001 nebyla zadna kontrolka ktera by signalizovala, ze prave probiha regenerace ale slo to poznat takove to strileni do vyfuku , nevim jak to presneji popsat ale vzdy jsem to poznal ...Navic 500km neni filtr zraly pro cisteni, ja jezdil dost po meste takze tech 500 km by napr. odpovidalo 800 km po dalnici...(kdyz je novy filtr tak je to kolik kazdych 900km ? ) Ano moje diagnostika Lexia dokazala odhadnou mnozstvi aditiva v nadrzce,sice nevim z ceho to vypocitala ale ta fce tam bylav nabidce.Pravda je, ze u aut ktere maji FAP a pouzivaji aditiva ( da se to celkem levne vycistit horka WAP) tak je to lepsi nez napr. u mondeo (07+) 2.0 TDCI ktere aditiva nema a filtr se musi menit...FAP bych se i tak nejradeji vyhnul pokud to je mozne ( za chvili vsechny naftaky budou mit ci uz maji jen FAP/DPF) zvlastne pokud to auto chci do mesta ,ano ty okresky tomu pomuzou ale i tak jednoznacne benzin v tomhle pripade...
Tak obecně do města naftu v osobáku ne (že jo Davide ?), jedině tak starou atmosféru na rozvoz pizzy . Časem budou všechny nafty s filtrem a dvouhmotou, všechny benzíny s turbem (a dvouhmotou taky). Ten finanční tok se zkrátka změnil - nová auta jsou za pakatel, ale vyžadujou častější výměnu za nový, nebo brutální servisní zásahy. Dřív vydržela televize 20 let a víc, dneska se kupujou nový pomalu po 5. To samý ledničky, pračky a pod. Kapitalismus je zkrátka založenej na nadprodukci
to není kapitalismus, ale spotřební společnost. je důležitější mít nové věci, než spolehlivost těch starých. a jestli byla prvotní snaha výrobců nebo spotřebitelů je otázkou "slepice či vejce"


Nene. Cílem výrobců je vnutit spotřebitelům výrobky zbytečné, v případě, že na ně nemají, jim na to "výhodně" půjčit. Kolik je dnes v rodinách aut, televizí, rádií apod? Vynucuje si spotřebitel golf 8. generace? Mezi gen 2 a 3 uplynulo snad víc let, než mezi 6 a 7 měsíců... Byli tehdy lidi rozumnější? Nebo je dnes marketing o tolik propracovanější? Já jezdím v autě (jak mi bylo vysvětleno) s pravěkým původem, a vyloženě se bojím doby, kdy ho budu muset vyměnit za něco novějšího, co je projektováno na životnost 150 tkm, a vidina půl mega km je pro to sci-fi...
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.