0
back
 

diskuze k tématu: Peugeot 106 XN a zkušenosti majitele po sedmi letech

category of topic classification: francouzská vozidla
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 16.07.2013 11:01, Fabie
Než vzít tu benzínovou 1.2 HTP, tak bych asi doporučil slabší variantu 1.4, která je jednodušší a nekazí se.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 16.07.2013 12:18, RE: Fabie
Koloss posted by:
Než vzít tu benzínovou 1.2 HTP, tak bych asi doporučil slabší variantu 1.4, která je jednodušší a nekazí se.


Taky líp jede a při větší zátěži a mimo město má lepší spotřebu. 1,4 16V 55 kW je pro Fabii ideální. 74 kW už chce otáčky.
respond
figo
number of posts37
date of registration28.05.2007
Wednesday 17.07.2013 10:56, Fabia
já bych se nebál ani té Fabie SDI o které pán píše, nejede to, ale je to věčné auto, vzhledem k tomu jak dlouho vydrželo jeho soužití se 106 tkou je to asi nejlepší volba. 1,2 HTP v žádném případě.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 17.07.2013 13:07, RE: Fabie
Paul posted by:
Koloss posted by:
Než vzít tu benzínovou 1.2 HTP, tak bych asi doporučil slabší variantu 1.4, která je jednodušší a nekazí se.
Taky líp jede a při větší zátěži a mimo město má lepší spotřebu. 1,4 16V 55 kW je pro Fabii ideální. 74 kW už chce otáčky.


Ještě jsem to ověřoval, ty doporučeníhodné motorizace Fabie 1.4 jsou osmiventil, 1.4 16V 74 kW je v nízkých otáčkách slabá a ve vysokých moc žere.

Ještě k tomu HTP - jednak jich je víc variant a ty novější jsou o něco lepší, znám lidi, kterým dobře slouží už dost dlouho od nového, ale jako ojetinu raději nebrat. Viděl jsem katalyzátor z HTP po 100 tisících km, běžně vydrží víc, pak se zpravidla rozpadne nosná konstrukce, tenhle byl rozteklý, což nechápu.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 17.07.2013 13:22, RE: Fabie
Koloss posted by:
Paul posted by:
Koloss posted by:
Než vzít tu benzínovou 1.2 HTP, tak bych asi doporučil slabší variantu 1.4, která je jednodušší a nekazí se.
Taky líp jede a při větší zátěži a mimo město má lepší spotřebu. 1,4 16V 55 kW je pro Fabii ideální. 74 kW už chce otáčky.
Ještě jsem to ověřoval, ty doporučeníhodné motorizace Fabie 1.4 jsou osmiventil, 1.4 16V 74 kW je v nízkých otáčkách slabá a ve vysokých moc žere. Ještě k tomu HTP - jednak jich je víc variant a ty novější jsou o něco lepší, znám lidi, kterým dobře slouží už dost dlouho od nového, ale jako ojetinu raději nebrat. Viděl jsem katalyzátor z HTP po 100 tisících km, běžně vydrží víc, pak se zpravidla rozpadne nosná konstrukce, tenhle byl rozteklý, což nechápu.


minulej tejden jsem měl půjčenou Ibizu, rok cca 07, 1.2HTP. řeči o tomto ´´legendárním´´ motoru jsem bral vždy s rezervou, přeci jen každému vyhovuje něco jiného, ale to že na pětku při devadesáti točí 3000 otáček je dost i na mě. ale zase je to docela pružný v nízkých rychlostech, na čistě městskej provoz podle všeho dostačující. jen se s tím nesmí na dálnici a okresky jen kochací jízdou.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 17.07.2013 15:08, RE: Fabia
figo posted by:
já bych se nebál ani té Fabie SDI o které pán píše, nejede to, ale je to věčné auto, vzhledem k tomu jak dlouho vydrželo jeho soužití se 106 tkou je to asi nejlepší volba. 1,2 HTP v žádném případě.


Já měl s SDI zkušenost, paradoxně na dálnici při 130 km/h už byl motor dost vytočenej a sice byl hlučnej, ale bylo to takové hučení a nepřišlo mi to až tak rušivé. Ale na okreskách, kdy otáčky klesly, tak to byla ta pravá sbíječka. Takže pokud by to nové auto mělo jezdit jako ten Pažout po okreskách, tak SDI asi raději ne-e.
respond
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Wednesday 17.07.2013 15:25, RE: Fabia
Koloss posted by:
figo posted by:
já bych se nebál ani té Fabie SDI o které pán píše, nejede to, ale je to věčné auto, vzhledem k tomu jak dlouho vydrželo jeho soužití se 106 tkou je to asi nejlepší volba. 1,2 HTP v žádném případě.
Já měl s SDI zkušenost, paradoxně na dálnici při 130 km/h už byl motor dost vytočenej a sice byl hlučnej, ale bylo to takové hučení a nepřišlo mi to až tak rušivé. Ale na okreskách, kdy otáčky klesly, tak to byla ta pravá sbíječka. Takže pokud by to nové auto mělo jezdit jako ten Pažout po okreskách, tak SDI asi raději ne-e.


SDI je úplně v pohodě. Mám ho a vůbec bych se ho nebál. Jen se do něj nesmí přesednout z common railu nebo nějakého lepšího auta, což u řidiče fabie stejně nehrozí. Potom člověk tlačí auto do předu i očima. Náklady u motoru mám skoro nulové, prakticky jen běžná údržba a ten traktorový zvuk bych mu proto odpustil, po zahřátí se zmírní a teď v létě je hned od startu tižší. Jako člověk nemůže čekat zázraky ale je to dobrá ekonomická volba, bez turba, bez dvouhmoty s velmi nízkou spotřebou...Auto se chová tak, že mu vyhovuje rychlost mezi 80-90 ideálně, pak se trochu trápí a zase se chytá mezi 120-130, ale ty otáčky jsou pak fakt strašně vysoké cca 3600. Já bych si to zase prozměnu koupil, mám na tom najeto 200 tisíc a když chvíli vydržím přesednutí z nějakého lepšího auta, přijde mi to auto v pohodě a ten vyšší hluk nějak extra neruší. Prostě si člověk na to zvykne a právě na okresky je to podle mne ideální.
respond
Mashur
number of posts43
date of registration10.12.2009
Wednesday 17.07.2013 15:49, RE: Fabie
tomaskrtek posted by:
Koloss posted by:
Paul posted by:
Koloss posted by:
Než vzít tu benzínovou 1.2 HTP, tak bych asi doporučil slabší variantu 1.4, která je jednodušší a nekazí se.
Taky líp jede a při větší zátěži a mimo město má lepší spotřebu. 1,4 16V 55 kW je pro Fabii ideální. 74 kW už chce otáčky.
Ještě jsem to ověřoval, ty doporučeníhodné motorizace Fabie 1.4 jsou osmiventil, 1.4 16V 74 kW je v nízkých otáčkách slabá a ve vysokých moc žere. Ještě k tomu HTP - jednak jich je víc variant a ty novější jsou o něco lepší, znám lidi, kterým dobře slouží už dost dlouho od nového, ale jako ojetinu raději nebrat. Viděl jsem katalyzátor z HTP po 100 tisících km, běžně vydrží víc, pak se zpravidla rozpadne nosná konstrukce, tenhle byl rozteklý, což nechápu.
minulej tejden jsem měl půjčenou Ibizu, rok cca 07, 1.2HTP. řeči o tomto ´´legendárním´´ motoru jsem bral vždy s rezervou, přeci jen každému vyhovuje něco jiného, ale to že na pětku při devadesáti točí 3000 otáček je dost i na mě. ale zase je to docela pružný v nízkých rychlostech, na čistě městskej provoz podle všeho dostačující. jen se s tím nesmí na dálnici a okresky jen kochací jízdou.


no jo, jenže ty jsi zvyklý na 3x větší objem...
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 17.07.2013 17:45, RE: Fabia
kamil321 posted by:
SDI je úplně v pohodě. Mám ho a vůbec bych se ho nebál. Jen se do něj nesmí přesednout z common railu nebo nějakého lepšího auta, což u řidiče fabie stejně nehrozí. Potom člověk tlačí auto do předu i očima. Náklady u motoru mám skoro nulové, prakticky jen běžná údržba a ten traktorový zvuk bych mu proto odpustil, po zahřátí se zmírní a teď v létě je hned od startu tižší. Jako člověk nemůže čekat zázraky ale je to dobrá ekonomická volba, bez turba, bez dvouhmoty s velmi nízkou spotřebou...Auto se chová tak, že mu vyhovuje rychlost mezi 80-90 ideálně, pak se trochu trápí a zase se chytá mezi 120-130, ale ty otáčky jsou pak fakt strašně vysoké cca 3600. Já bych si to zase prozměnu koupil, mám na tom najeto 200 tisíc a když chvíli vydržím přesednutí z nějakého lepšího auta, přijde mi to auto v pohodě a ten vyšší hluk nějak extra neruší. Prostě si člověk na to zvykne a právě na okresky je to podle mne ideální.


Já tomu motoru vyčítám jen ten komfort, jinak životnost je naopak skvělá. Takže pokud je s tím (ne)komfortem někdo spokojený, tak proč ne.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Thursday 18.07.2013 11:22, RE: Fabie
Mashur posted by:
tomaskrtek posted by:
Koloss posted by:
Paul posted by:
Koloss posted by:
Než vzít tu benzínovou 1.2 HTP, tak bych asi doporučil slabší variantu 1.4, která je jednodušší a nekazí se.
Taky líp jede a při větší zátěži a mimo město má lepší spotřebu. 1,4 16V 55 kW je pro Fabii ideální. 74 kW už chce otáčky.
Ještě jsem to ověřoval, ty doporučeníhodné motorizace Fabie 1.4 jsou osmiventil, 1.4 16V 74 kW je v nízkých otáčkách slabá a ve vysokých moc žere. Ještě k tomu HTP - jednak jich je víc variant a ty novější jsou o něco lepší, znám lidi, kterým dobře slouží už dost dlouho od nového, ale jako ojetinu raději nebrat. Viděl jsem katalyzátor z HTP po 100 tisících km, běžně vydrží víc, pak se zpravidla rozpadne nosná konstrukce, tenhle byl rozteklý, což nechápu.
minulej tejden jsem měl půjčenou Ibizu, rok cca 07, 1.2HTP. řeči o tomto ´´legendárním´´ motoru jsem bral vždy s rezervou, přeci jen každému vyhovuje něco jiného, ale to že na pětku při devadesáti točí 3000 otáček je dost i na mě. ale zase je to docela pružný v nízkých rychlostech, na čistě městskej provoz podle všeho dostačující. jen se s tím nesmí na dálnici a okresky jen kochací jízdou.
no jo, jenže ty jsi zvyklý na 3x větší objem...


to je fakt. ale i stará Micra 1.3 55kw při 90ti točí 2500, při 110 kolem 3000 a ve 140ti 4000. navíc není problém při padesátce jet na pětku cca 1300 ot., motor to pobere. to s Ibizou HTP nešlo ani omylem.
respond
Mashur
number of posts43
date of registration10.12.2009
Thursday 18.07.2013 11:41, RE: Fabie
tomaskrtek posted by:
Mashur posted by:
tomaskrtek posted by:
Koloss posted by:
Paul posted by:
Koloss posted by:
Než vzít tu benzínovou 1.2 HTP, tak bych asi doporučil slabší variantu 1.4, která je jednodušší a nekazí se.
Taky líp jede a při větší zátěži a mimo město má lepší spotřebu. 1,4 16V 55 kW je pro Fabii ideální. 74 kW už chce otáčky.
Ještě jsem to ověřoval, ty doporučeníhodné motorizace Fabie 1.4 jsou osmiventil, 1.4 16V 74 kW je v nízkých otáčkách slabá a ve vysokých moc žere. Ještě k tomu HTP - jednak jich je víc variant a ty novější jsou o něco lepší, znám lidi, kterým dobře slouží už dost dlouho od nového, ale jako ojetinu raději nebrat. Viděl jsem katalyzátor z HTP po 100 tisících km, běžně vydrží víc, pak se zpravidla rozpadne nosná konstrukce, tenhle byl rozteklý, což nechápu.
minulej tejden jsem měl půjčenou Ibizu, rok cca 07, 1.2HTP. řeči o tomto ´´legendárním´´ motoru jsem bral vždy s rezervou, přeci jen každému vyhovuje něco jiného, ale to že na pětku při devadesáti točí 3000 otáček je dost i na mě. ale zase je to docela pružný v nízkých rychlostech, na čistě městskej provoz podle všeho dostačující. jen se s tím nesmí na dálnici a okresky jen kochací jízdou.
no jo, jenže ty jsi zvyklý na 3x větší objem...
to je fakt. ale i stará Micra 1.3 55kw při 90ti točí 2500, při 110 kolem 3000 a ve 140ti 4000. navíc není problém při padesátce jet na pětku cca 1300 ot., motor to pobere. to s Ibizou HTP nešlo ani omylem.


souhlas, HTP je čistě příměstský motor, tam plní funkci dobře. Bohužel spoustu firem nakoupilo pro obchodní zástupce tyto motory, které jezdily po dálnic nad povolenou rychlostí a začaly odcházet. Odtud je mýtus o nespolehlivosti...

Jinak konečně sem sehnal pořádný motor (ex37), tak se s tím seznamuju...
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Thursday 18.07.2013 13:31, RE: Fabie
Mashur posted by:
tomaskrtek posted by:
Mashur posted by:
tomaskrtek posted by:
Koloss posted by:
Paul posted by:
Koloss posted by:
Než vzít tu benzínovou 1.2 HTP, tak bych asi doporučil slabší variantu 1.4, která je jednodušší a nekazí se.
Taky líp jede a při větší zátěži a mimo město má lepší spotřebu. 1,4 16V 55 kW je pro Fabii ideální. 74 kW už chce otáčky.
Ještě jsem to ověřoval, ty doporučeníhodné motorizace Fabie 1.4 jsou osmiventil, 1.4 16V 74 kW je v nízkých otáčkách slabá a ve vysokých moc žere. Ještě k tomu HTP - jednak jich je víc variant a ty novější jsou o něco lepší, znám lidi, kterým dobře slouží už dost dlouho od nového, ale jako ojetinu raději nebrat. Viděl jsem katalyzátor z HTP po 100 tisících km, běžně vydrží víc, pak se zpravidla rozpadne nosná konstrukce, tenhle byl rozteklý, což nechápu.
minulej tejden jsem měl půjčenou Ibizu, rok cca 07, 1.2HTP. řeči o tomto ´´legendárním´´ motoru jsem bral vždy s rezervou, přeci jen každému vyhovuje něco jiného, ale to že na pětku při devadesáti točí 3000 otáček je dost i na mě. ale zase je to docela pružný v nízkých rychlostech, na čistě městskej provoz podle všeho dostačující. jen se s tím nesmí na dálnici a okresky jen kochací jízdou.
no jo, jenže ty jsi zvyklý na 3x větší objem...
to je fakt. ale i stará Micra 1.3 55kw při 90ti točí 2500, při 110 kolem 3000 a ve 140ti 4000. navíc není problém při padesátce jet na pětku cca 1300 ot., motor to pobere. to s Ibizou HTP nešlo ani omylem.
souhlas, HTP je čistě příměstský motor, tam plní funkci dobře. Bohužel spoustu firem nakoupilo pro obchodní zástupce tyto motory, které jezdily po dálnic nad povolenou rychlostí a začaly odcházet. Odtud je mýtus o nespolehlivosti... Jinak konečně sem sehnal pořádný motor (ex37), tak se s tím seznamuju...


tak to gratulka cokoli 37 je naprosto v pořádku. osobně bych nejraději M. ale rozmnožujeme se takže to asi skončí u QX56 + nějaká malá potvora.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.