0
back
 

diskuze k tématu: Opel Zafira B - druhé pokračování

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.04.2012 13:04, rada
Tak už sem dejte něco do placu,ať se má tazatel nějaké rady. Osobně bych se Zafiry nebál,zejména v benzínu.Při celkové rozumné velikosti tohoto modelu poskytne výbornou variabilitu interiéru,přiměřené jízdní vlastnosti a myslím ,že i spolehlivost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.04.2012 13:20, rada
Ahoj, tohle jsem resil take, ale jak jsem procital recenze, vyhnul bych se nafte. DPF filtr, dvojhmotak, se pri opravach prodrazi. Cili jsem zustal u benzinu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.04.2012 16:44, rada
Zdravím. Vidím že mnoho rad tu není, přidám tedy několik postřehů z předchozí verze (Zafira A). Ačkoliv je to diesel(DTI) a má najeto už přes 200t km, žádné problémy typu dvojhmoťák jsem zatím neměl. Zčásti i díky dobrému zacházení od předchozího majitele. Zatím jen spotřební materiál.Při dobrém stavu konkrétního kusu bych se tedy dieslu nebál... Novější motory by měly být celkově živější. Protože auto samo váží celkem dost, doporučil bych raději silnější motorizaci. Variabilita vnitřního uspořádání Zafiry A i B je podobná. Na zásadní nedostatky jsem nenarazil. Případného kupce bych proto upozornil na to že sedadla ve druhé řadě jsou spojeny do jedné lavice a nedají se tedy jednoduše vyjmout (bez šroubováku). Taktéž výhled přez přední A sloupek je trochu horší. Naopak vyšší posez považuji za přednost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.04.2012 21:42, rada
Za volantem Béčkové Zafiry jsem s různými motory něco zažil takže si dovolím stručně charakterizovat plusy a mínusy. Motor 1.6 ať už původní 100k tak novější 120k jede překvapivě dobře v legálních rychlostech, ale vzhledem k téměř identické spotřebě s 1.8 140k doporučuji 1.8 u které není cítit tolik rozdíl při plném obsazení auta a za 8 litrů to zvládne taky. Mrcha je 1.6 atmo CNG, 1,5 tuny a tento archaický motor jsou katastrofa, turbo verze je lepší ale pořád člověk čeká víc. 2.2 direct je exot a kromě výhody šestikvaltu nepřináší nic a hlavně se jich u nás prodalo asi 5,5. Všechny benziny jsou v pohodě, doporučuji vyzkoušet klimu - slabé místo je shnilý chladič AC a snad zadní tlumiče. Bacha na nezávislé topení když je z výroby, není moc chráněné a po pár letech už nefunguje. Diesel bych se vyhnul 150k, má klapky v sání které dlouho nevydrží a celé sání stojí kolem 14tKč, rozumná volba je 120k ale DPF je nikoliv hned za turbem jak u nových motorů, ale daleko pod autem takže regenerace moc nefunguje ani na středních vzdálenostech - prostě se neohřeje na pracovní teplotu. Jinak neznám lepší auto tohoto segment s tímto poměrem cena/prostor/podvozek/rozumná servisovatelnost. Je třeba si zvyknout víc než kdekoliv jinde na A sloupek, málo odkládacích míst a rozloučit se s benzinem cestovat více než 130km/h - pak žere jak tank. Bohužel tento model už postihal dieselmánie kupujících takže pěkná 1.8 celkem ceněné auto. Oproti hnusnému Versu s motorem baštícím olej (d r.2005), čórovanému Touranu s mizernou 1.6 nebo Scéniku co se po 80tkm začné sypat je 1.8 140k zlatý auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 11:25, rada
V Zafiře A jsou DTi motory to nejhorší co tam mohlo být

Jinak do Béčka při normálních nájezdech určitě 1.8 140PS, pro fajnšmekry 2.0T OPC a pro vyšší nájezdy bych uvažoval o 8V verzi 1.9CDTi 88kw ( bacha 88kw se dělal 8V i 16V ) bez DPF ( i když nejsem si jistej, jestli v Zafirách byla možnost koupit CDTi bez DPF, u Háčkových Aster to bylo možné ).
Podvozkově Zafira nemá výrazné slabiny a nic, co by pravidelně odcházelo.
Auto určitě příjemné, variabilní, prostorné a nijak extra velké. Za mě doporučení hodné. Jen bych si zjistil jednu důležitou věc a to!!! Z jakého materiálu je plechová vana, jelikož Háčková Astra ji má z plechu a to je velký problém, jelikož sůl ji rychle napadne a po pár letech bude problém. V podstatě stačí při nákupu projít podvozek, jestli bude chycený povrchovou korozí, tak NEBRAT!! Už bude pozdě na záchranu. Pokud bude podvozek čistý bez povrchové koroze, tak bylo by velice vhodné podvozek ošetřit, jako se to dělalo u starších aut...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 20:40, rada
1.9 mela v Zafire DPF vzdycky, Astra H byla lehci tak mela Euro4 i bez DPF. Slusna volba je i 1.9 100k, u nas se sice moc neprodavala, ale venku jo. Ma stejne jako vsechny dechty 6° a vubec nejede spatne. Jinak jeste k prevodvkam, 2.2 melai 4°automat -nebrat ! 1.8 robotizovany easytronic kterej neni moc prijemny, u 1.9 je k mani slusny automat - rozhodne vydrzi vice nez dvouhmota. A jeste na okraj - 1.7 cdti - oproti 1.9 smutny dukaz kam automobilku privedla direktiva EU (zere, nejede a je daleko hlucnejsi) Povrchovou korozi na podvozku bych neresil, neznam auto kde by po 5 letech nebyla (nepocitam-li hlinikove podvozky). A jeste jeden pozor - nataceci bixenony - kdyz funguji tak super, kdyz potkas srnku tak jeden svetlomet za 16tkc, stejne tak IDS plus podvozek s elektronicky rizenymi tlumici, auta z CR nemeli do 2010 standardne ESP - pokud chces ESP tak 100% jistota jen s panoramatickou strechou. Nasi autobazarnici bohuzel v naproste vetsine pripadu vyznam zkratek neznaji a uvadi vsude vsechno
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 05.04.2012 23:05, rada
Jo povrchová koroze je všude ( mám 10let starý passat a není tam vůbec nic... ) na železe a oceli. Hliník nekoroduje. Asta H má vanu z plechu, který po pár letech prohnije a oprava bude nákladná. Jestli to má i Béčková Zafira, tak bych si na to dával pozor a ošetřil to.
IDS bych naopak vzal. Tlumiče vydrží běžně víc než standarty a komfort je na nich nesrovnatelně lepší. Když už jednou dojde k tomu, že se budou měnit, tak se to udělá jednou za život.
Doporučuji 1.8 103kw s nenáročným servisem. Pružný a úsporný motor a k tomu podvozek s IDS tlumiči...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.04.2012 08:47, 1.8 Automat
ad1/ 1.8 nemá a nikdy neměla automat, ale pilotovanou převodovku - která taková necuká? ad2/ prosím už nepiště o problému s ovládáním páček - neznám majitele zafiry a astry H kterému by to dělalo po týdnu používání problém a spíše to má klady (např. se nestane při zimním startu že si zničíte od námrazy gumičky stěračů, protože den před tím byly zapnuté stěrače) ad/ teplota motoru - stačí podržet tlačítko settings na rádiu a vidím teplotu ve °C na desetinu přesně - servisní menu BC ad3/ palubní počítač stejně jako hlášku o námraze ovládá levé tlačítko na volantu - jde to vůbec jednodušeji ? ovládání na rádiu je dablované a nikdo koho znám ho nepoužívá, ad4/ IDS podvozek nemá kromě OPC na 18" kolech smysl hledat, nefunguje zdaleka tak znatelně jak nová generace pod označením FlexRide kde rozdíl fakt cítíte. Dávat min. 2x10tKč za tlumiče když to může být jen třetina u ojetiny nechápu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.04.2012 11:03, RE: 1.8 Automat
*autofans* posted by:
ad1/ 1.8 nemá a nikdy neměla automat, ale pilotovanou převodovku - která taková necuká? ad2/ prosím už nepiště o problému s ovládáním páček - neznám majitele zafiry a astry H kterému by to dělalo po týdnu používání problém a spíše to má klady (např. se nestane při zimním startu že si zničíte od námrazy gumičky stěračů, protože den před tím byly zapnuté stěrače) ad/ teplota motoru - stačí podržet tlačítko settings na rádiu a vidím teplotu ve °C na desetinu přesně - servisní menu BC ad3/ palubní p...
Problém s páčkou směrovek je podstatný, jezdil jsem s tímto "zlepšovákem" měsíc v astře a koncem té doby vážně uvažoval o "brutální destrukci celé páčky" - uživatelsky pro mě maximálně nepříjemná věc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.04.2012 11:18, RE: 1.8 Automat
*autofans* posted by:
ad1/ 1.8 nemá a nikdy neměla automat, ale pilotovanou převodovku - která taková necuká? ad2/ prosím už nepiště o problému s ovládáním páček - neznám majitele zafiry a astry H kterému by to dělalo po týdnu používání problém a spíše to má klady (např. se nestane při zimním startu že si zničíte od námrazy gumičky stěračů, protože den před tím byly zapnuté stěrače) ad/ teplota motoru - stačí podržet tlačítko settings na rádiu a vidím teplotu ve °C na desetinu přesně - servisní menu BC ad3/ palubní p...
Ad1) Ano, jedná se o automatizovanou pětistupňovou převodovkou Easy Tronic u které je možné volit rychlostní stupně. Tato převodovka byla dostupná za příplatek. V testovaném modelu se však tato převodovka se chovala popsaným projevem.

Ad2) Jak sám píšete, kdo má zkušenosti s Astrou H nebo Zafirou, nemá s ovládáním páček či jiných ovladačů problém. Kdo si však Zafiru vybere jako první Opel v životě, bude mít problém.

Ad3) To je sice hezké, že palubní počítač lze ovládat levým tlačítkem na volantu, ale v základní verzi volant žádné tlačítka na volantu neměl, proto ta výtka

Ad4) Ano IDS podvozek jedině v kombinaci s verzí OPC. Umím si představit Zafiru OPC z roku 2009 jako rodinné auto a do tlumičů v případě potřeby ochotně zainvestuji. Navíc tento podvozek se Opelu povedl a hlavním důvodem zmínky o něm v textu je, že se motoristé této varianty bát nemusí. Samozřejmě, kdo hledá ojetinu s co nejnižšími náklady, sáhne po dobře fungujícím základním podvozku, který stejně má většina ojetých Zafir. To je bez debat.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.04.2012 11:57, RE: 1.8 Automat
*autofans* posted by:
ad1/ 1.8 nemá a nikdy neměla automat, ale pilotovanou převodovku - která taková necuká? ad2/ prosím už nepiště o problému s ovládáním páček - neznám majitele zafiry a astry H kterému by to dělalo po týdnu používání problém a spíše to má klady (např. se nestane při zimním startu že si zničíte od námrazy gumičky stěračů, protože den před tím byly zapnuté stěrače) ad/ teplota motoru - stačí podržet tlačítko settings na rádiu a vidím teplotu ve °C na desetinu přesně - servisní menu BC ad3/ palubní p...
Chápu "autofans" jako člověka, který na Zafiru nedá dopustit. Proto jen chvála. Ovšem pro mě, který je zvyklý na jiné auto, bylo popsané ovládání nepochopitelné a způsobující problémy. Je potřeba se to naučit a zvyknout si. Potom to může být i vyhovující.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.04.2012 15:41,
Děkuji za pěknou recenzi. Osobně teď řeším výměnu Astry 1.4 66kW za pravděpodobně Zafiru. Motor jedině benzín a buď starší Zafiru s 1.6 XER 85kW nebo zde popisovaný 1.8 XER 103kW. Anebo novou Zafiru Tourer s 1.8 XEL 85kW. Máte někdo zkušenost, jak Zafiry s motorem 1.6 jedou? Je to použitelný motor pro nájezd cca 8-12 tkm ročně? Nebo se to auto bude trápit? Pocitově mi to příjde málo. Stejně tak mi příjde pocitově málo v novější zafiře motor 1.8 XEL 85kW. Dá se motor v novější Zafiře považovat spíše za nástupce starší 1.6 s 85kW nebo starší 1:8 se 103kW?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.04.2012 21:49, RE: 1.8 Automat
rojack posted by:
Chápu "autofans" jako člověka, který na Zafiru nedá dopustit. Proto jen chvála. Ovšem pro mě, který je zvyklý na jiné auto, bylo popsané ovládání nepochopitelné a způsobující problémy. Je potřeba se to naučit a zvyknout si. Potom to může být i vyhovující.
Mel jsem astru H 4 mesice jako sluzebni a nikdy jsem si na ovladani steracu nezvykl. Obzvlaste kdyz jsem mel blink napevno na jednu stranu a chtel jsem ho vypnout tak sjem casto dal omylem trojblik na druhou stranu. Auto jinak velmi prijemne, zvenku krasne, uvnitr se mi nelibi hranate tvary (osobni nazor). Ovladani vseho velmi jednoduche a intuitivni, jen ty blinkry :) Motor jsem mel 1.7 CDTI 74kw, motor hlucny a spotreba nebyla zrovna nejnizsi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 07.04.2012 15:22, RE:
Alkantpan posted by:
Děkuji za pěknou recenzi. Osobně teď řeším výměnu Astry 1.4 66kW za pravděpodobně Zafiru. Motor jedině benzín a buď starší Zafiru s 1.6 XER 85kW nebo zde popisovaný 1.8 XER 103kW. Anebo novou Zafiru Tourer s 1.8 XEL 85kW. Máte někdo zkušenost, jak Zafiry s motorem 1.6 jedou? Je to použitelný motor pro nájezd cca 8-12 tkm ročně? Nebo se to auto bude trápit? Pocitově mi to příjde málo. Stejně tak mi příjde pocitově málo v novější zafiře motor 1.8 XEL 85kW. Dá se motor v novější Zafiře považovat sp...
Mám zkušenost se Zafirou první generace s benzínovým motorem 1.8 92 kW. Pocitově je to tak akorát. Slabší motor si už neumím moc představit. Vzhledem k tomu, že druhá generace je bezpochyby těžší, tak bych těch 85 kW považoval za nedostatečné. To je tak do Astry.
respond
vsechnyprace@gmail.com
number of posts1
date of registration08.08.2014
Friday 08.08.2014 18:05, Zafira B 1.9CDTI 88KW/120koní /2007
Mám tuto potvůrku přes 3 roky a najeto 220000km .Mám jí v chipu a úpravě výfukového potrubí.Výkon je upraven na 162 koní(podle počítače v servisu).Dokáže mazat na dálnici v Německu až 225 km /h.Při normální jízdě po dálnici baští kolem 5.5 l.Ale pokud jedu sám ,nebo ve 2.Vyzkoušeno při 6 lidech-7.9l nafty na 100.Najíždím ročně více než 40 000KM.Nemám žádné problémy a neměl jsem.Přešel jsem na ní z ASTRY 2.0DTI.Nemůžu si ztěžovat -vše ok a doufám ,že ještě dlouho bude.
respond
geniusA1
number of posts4
date of registration22.03.2019
Friday 22.03.2019 09:29, Zafira 1.9 CDTi - padající výkon
Ahoj všem, kdo máte nějaké zkušenosti se stále padajícím výkonem u Opel Zafira 1.9 CDTi.
Již jsme udělali, co se dalo. Výměna PDF filtru, EGR ventilu, žhavících svíček, stále nic. Poraďte, pomozte. Díky. Jarda
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Friday 22.03.2019 10:40, RE: Zafira 1.9 CDTi - padající výkon
citation:
reakce na: geniusA1, 22.03.2019 09:29 (Ahoj všem, kdo máte nějaké zku ...)


Co live data na diagnostice?
Může to dělat spousta věcí. Jaký byl důvod výměny věcí co se již měnily?
Egr, váha vzduchu, regulace natáčení lopatek turba...
respond
geniusA1
number of posts4
date of registration22.03.2019
Friday 22.03.2019 12:24, RE: RE: Zafira 1.9 CDTi - padající výkon
citation:
reakce na: KoobaS, 22.03.2019 10:40 (Co live data na diagnostice?Mů ...)


Diagnostika ukazuje vše v pořádku. Provedla se výměna EGR ventilu, PDF filtru, snímače tlaku výfukových plynů, snímače tlaku sacího potrubí. Teď prý auto spadne do nouzáku - omezí výkon, když je brzděno motorem. Pokud jede a nebo na volnoběh, tak výkon neztrácí ( toto mi nyní řekli v servisu, kde auto je ) Dokonce se na diagnostice dozvídáme, že regenerace proběhla před 25 km ?! Tak co se děje, nikdo neví.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Friday 22.03.2019 12:44, RE: RE: RE: Zafira 1.9 CDTi - padající výkon
citation:
reakce na: geniusA1, 22.03.2019 12:24 (Diagnostika ukazuje vše v pořá ...)


Vymázání a načtení paměti závad není diagnostika. To zvládnu i já s mobilem. Je potřeba projít živá data. A dost bych se divil, kdyby se do paměti závad nic neuložilo, když padne motor do nouzáku...
Servis evidentně neví co dělá a jenom tak náhodně mění díly...
Taky bych pořádně prošel veškeré gumové hadice, možná je někde dírka a to dokáže dokonale zmást řídící jednotku.
respond
geniusA1
number of posts4
date of registration22.03.2019
Friday 22.03.2019 12:56, RE: RE: RE: RE: Zafira 1.9 CDTi - padající výkon
citation:
reakce na: KoobaS, 22.03.2019 12:44 (Vymázání a načtení paměti záva ...)


Auto jsem si převzal, projdu tedy ty hadičky. V servisu mi ale řekli, že vše kontrolovali ?!
Každopádně jsem volal do servisu Opla. Pokud chci, mám ho v úterý dovézt. Už si s tím opravdu nevím rady a tak budu rád, když bude vše šlapat, jak má.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.