0
back
 

diskuze k tématu: Co koupit po BMW e39 525iA Individual?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
adis002
number of posts14
date of registration17.04.2015
Monday 21.03.2016 10:49, Co koupit po BMW e39 525iA Individual?
Dobrý den,

tak nějak poslední dobou tápu. V současnosti jsem majitelem BMW e39 525iA Individual v krásné topaz blau barvě v Mpaketum a na plyn (i když většinou jezdím na benzin), ale už mám pocit, že by to chtělo spíše něco novějšího, než auto z roku 2002 (sice je technicky v top stavu, ale už se střetávám se "stařešinskými" detaily, které se moc rozumně řešit už nedají :( ). Bohužel vůbec nevím, z čeho se dá vybírat.

Přemýšlel jsem chvilku nad BMW e60 530i, ale už to prostě není ono - to auto už na mě vůbec nepromlouvá a o "duši" vozu se taky nedá moc mluvit. Navíc v pro mě rozumné cenové kategorii okolo 300 tis. se dají sehnat krásné kusy, ale kolem roku 2004 - což je dle mého hloupost přecházet z 2002 na 2004, když to starší má člověk navíc radši.

Jediné, co vím jistě, že chci sedan (nebo cokoli konstrukčně podobného, např. liftback) a pod 6 válců nasáté benzinem se mi moc jít nechce :).

Co mě celkem příjemně trklo do nosu byl Opel Insignia 2.8T, případně jeho OPC verze, ale prakticky nikde se nedočtu, jak je to u těchto verzí s náklady na servis, jelikož všichni kupují ušmudlané dvoulitrové traktory, protože "s dieslem jezdím za pár kaček a ten servis zaplatí ten, co si to koupí po mně".
Už mi někdo doporučoval i dvojkového Superba, ale v "sedano-liftbacku" má katastrofický výhled dozadu a obecně na mě působí tak nějak jako jezevčík, navíc ta záď je dost katastrofální.
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Monday 21.03.2016 11:19, Sedan
adis002 posted by:
Dobrý den,tak nějak poslední dobou tápu. V současnosti jsem majitelem BMW e39 525iA Individual v krásné topaz blau barvě v Mpaketum a na plyn (i když většinou jezdím na benzin), ale už mám pocit, že by to chtělo spíše něco novějšího, než auto z roku 2002 (sice je technicky v top stavu, ale už se střetávám se "stařešinskými" detaily, které se moc rozumně řešit už nedají :( ). Bohužel vůbec nevím, z čeho se dá vybírat.Přemýšlel jsem chvilku nad BMW e60 530i, ale už to prostě není ono - to auto už na mě vůbec nepromlouvá a o "duši" vozu se taky nedá moc mluvit. Navíc v pro mě rozumné cenové kategorii okolo 300 tis. se dají sehnat krásné kusy, ale kolem roku 2004 - což je dle mého hloupost přecházet z 2002 na 2004, když to starší má člověk navíc radši. Jediné, co vím jistě, že chci sedan (nebo cokoli konstrukčně podobného, např. liftback) a pod 6 válců nasáté benzinem se mi moc jít nechce :).Co mě celkem příjemně trklo do nosu byl Opel Insignia 2.8T, případně jeho OPC verze, ale prakticky nikde se nedočtu, jak je to u těchto verzí s náklady na servis, jelikož všichni kupují ušmudlané dvoulitrové traktory, protože "s dieslem jezdím za pár kaček a ten servis zaplatí ten, co si to koupí po mně". Už mi někdo doporučoval i dvojkového Superba, ale v "sedano-liftbacku" má katastrofický výhled dozadu a obecně na mě působí tak nějak jako jezevčík, navíc ta záď je dost katastrofální.


Nechci nijak hanit sedan, ale jako uživatel takovéhoto vozu naprosto nechápu proč na auta i za několik miliónů nemontují už v základu zadní stěrač. Ta věc mi tam chybí a udělá dobrou službu (při silnějším dešti či sněžení), v liftbacku je ho možné alespoň dokoupit ale i tam by se měl dávat automaticky. Další naprosto neomluvitelné šetření je v provedení zpětných zrcátek bez blikačů (dnes se to dává už i do dodávek), v tom u mě má dodnes Opel a dále i ne zas tak staré kolekce prémiovek BMW a AUDI velké mínus.
respond
adis002
number of posts14
date of registration17.04.2015
Monday 21.03.2016 11:25, stěrač
Protože stěrač na sedanu vypadá hrozně
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Monday 21.03.2016 11:43, RE: Sedan
gravestone posted by:
Další naprosto neomluvitelné šetření je v provedení zpětných zrcátek bez blikačů (dnes se to dává už i do dodávek), v tom u mě má dodnes Opel a dále i ne zas tak staré kolekce prémiovek BMW a AUDI velké mínus.


Je to víc o designu než o šetření. Navíc nevidím jediný pragmatický přínos v blinkru v zrcátku než v blatníku. Spíše je to dokonce naopak, protože blinkry na přední straně krytu jsou z boku hůře viditelné než ty v blatnících. Kdyby mi na tom záleželo, tak jednoznačně preferuji konvenční provedení.

respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Monday 21.03.2016 12:02, RE: stěrač
adis002 posted by:
Protože stěrač na sedanu vypadá hrozně


Když hustě prší nebo sněží a abych viděl dozadu a kvůli tomu zastavoval pro setření mi připadá jako pěkná zrůdnost. Jezdil jsem ze sedanem a vím co je to za vopruz. Dole umístění stěrač nevadí ani aerodynamice ani dveřím kufru.
respond
adis002
number of posts14
date of registration17.04.2015
Monday 21.03.2016 12:03, Re: Sedan
Hoši, je sice fajn, že tu řešíme design (a souhlasím s tím, že blinkry v zrcátkách a stěrač na zadním okně jsou u sedanů kýče), ale původní myšlenkou postu byla prosba o radu, jaký vůz vybrat
respond
adis002
number of posts14
date of registration17.04.2015
Monday 21.03.2016 12:04, Re: stěrač
Ono já s tímhle fakt nikdy problém neměl, většinou to vyřešilo zapnutí výhřevu, i jak jsem si to pádil za prudkého sněhu v -16 :)
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Monday 21.03.2016 12:10, Zrcátka
Giorgio posted by:
gravestone posted by:
Další naprosto neomluvitelné šetření je v provedení zpětných zrcátek bez blikačů (dnes se to dává už i do dodávek), v tom u mě má dodnes Opel a dále i ne zas tak staré kolekce prémiovek BMW a AUDI velké mínus.
Je to víc o designu než o šetření. Navíc nevidím jediný pragmatický přínos v blinkru v zrcátku než v blatníku. Spíše je to dokonce naopak, protože blinkry na přední straně krytu jsou z boku hůře viditelné než ty v blatnících. Kdyby mi na tom záleželo, tak jednoznačně preferuji konvenční provedení.


Je to jednoznačně zůstávání v designu 90-tých let a i z hlediska bezpečnosti jsou výše položené blikače lépe vidět. Pokud si pamatuji, i blatníky začali vždy nejdříve reznout z tohoto místa u vozidel z té doby. Argument, že oprava ulomeného zrcátka je levnější neberu.
respond
adis002
number of posts14
date of registration17.04.2015
Monday 21.03.2016 12:17, RE: Zrcátka
Blinkry v zrcátkách, co většinou vidím, jsou vidět hlavně zepředu, ale už ne tak dobře ze strany, jako v blatnicích. Ono do východních aut se to hodí, ale nějak si nedokážu živě představit, kdyby tohle udělali u aut typu E60, E90 apod.. Vypadalo by to tak nějak... lacině na tom páprdovském elegantním designu :)

respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Monday 21.03.2016 12:35, RE: Zrcátka
adis002 posted by:
Blinkry v zrcátkách, co většinou vidím, jsou vidět hlavně zepředu, ale už ne tak dobře ze strany, jako v blatnicích. Ono do východních aut se to hodí, ale nějak si nedokážu živě představit, kdyby tohle udělali u aut typu E60, E90 apod.. Vypadalo by to tak nějak... lacině na tom páprdovském elegantním designu :)



Pro mne je nejdůležitější ale pohled na odbočující vozidlo zezadu či zepředu a já nevidím na zadní či přední blinkry přes další stojící resp. jedoucí vozidlo. V tom mají nespornou výhodu blinkry výše vysazené stranově do zrcátek. Jinak za východní považuji jen Dacii, která dělá vše co nejlevnější, a tu zase ale nepovažuji za auto.
respond
adis002
number of posts14
date of registration17.04.2015
Monday 21.03.2016 12:49, RE: Zrcátka
nevím proč, ale mě zajímají jenom auta v protisměru, přede mnou a za mnou. Auta před auty, pokud je nepředbíhám zrovna, mě moc na semaforech nezajímají. Ale chápu tvou pointu, to každopádně a chápu, že někdo chce vědět, kam všichni zatáčí :) teď ale prosím k tématu :D
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Monday 21.03.2016 13:50, Volvo
adis002 posted by:
nevím proč, ale mě zajímají jenom auta v protisměru, přede mnou a za mnou. Auta před auty, pokud je nepředbíhám zrovna, mě moc na semaforech nezajímají. Ale chápu tvou pointu, to každopádně a chápu, že někdo chce vědět, kam všichni zatáčí :) teď ale prosím k tématu :D


Co třeba Volvo S60 nebo S80 s benzínovým pětiválcem 2,5 a AWD k tomu?
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Monday 21.03.2016 14:13, e90?
Co 330i e90? Rozměrově a prostorově je s e39 téměř nastejno. Ten pocit že novější řady (e60, e90) prostě nemaj proti předchůdcům duši to ale neřeší v tom jsme za jedno...
respond
adis002
number of posts14
date of registration17.04.2015
Monday 21.03.2016 14:49, RE: e90?
BMW už spíše ne. Jak říkám, od e46 a e39 jim už chybí taková ta esence, proč jsem si kupoval e39. Za tu cenu dostanu sice kundolap, ale už to nemá prostě takový smysl, když za těch 300k budu mít o 3-4 roky mladší auto podobných technických kvalit...
respond
adis002
number of posts14
date of registration17.04.2015
Monday 21.03.2016 14:55, RE: Volvo
gravestone posted by:
Co třeba Volvo S60 nebo S80 s benzínovým pětiválcem 2,5 a AWD k tomu?


To Volvo vypadá zajímavě, máš s ním nějaké zkušenosti?
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Monday 21.03.2016 15:55, RE: Volvo
adis002 posted by:
gravestone posted by:
Co třeba Volvo S60 nebo S80 s benzínovým pětiválcem 2,5 a AWD k tomu?
To Volvo vypadá zajímavě, máš s ním nějaké zkušenosti?



Se sedanem ani benzínem od Volva zkušenosti nemám. Mám pro mne praktičtější V50 s nejslabším dieselem D2, ale v plné palbě Summum + další výbava (naklápěcí xenony, el. šíbr, el. sedačky...). Kočkolap to ale není. Jízdní vlastnosti i kvalita provedení interiéru i všeho ostatního jsou u Volva ale na vysoké úrovni. Někoho odrazuje optická mohutnost použitých plechů, sloupků...ale to je daň za pocit bezpečí ve voze.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 21.03.2016 17:15, RE: e90?
Valnoha posted by:
Co 330i e90? Rozměrově a prostorově je s e39 téměř nastejno. Ten pocit že novější řady (e60, e90) prostě nemaj proti předchůdcům duši to ale neřeší v tom jsme za jedno...


Zdarec:)
mám najetých prvních 1500 km na F30 330i. Nevím sice, co konkrétně znamená, že má auto duši a nejsem ten pravý aby to posoudil. Já jsem na bavorácích vždycky ocenil zábavu a "vtažení do děje" a to se u tohoto konkrétního kousku děje - tak jak jsem byl zvyklý. Ano, je to usmolený dvoulitr, ale zvukově se naprosto vyrovná šestiválci s výjimkou ječení ve vysokých otáčkách, ale ani tak to není zklamání, ale s manuálem to jede jako elektrická myš a utrhnout to je daleko snadnější, než se mi zamlouvá. Musím dát do zadku trošku širší pneumatiky, protože driftování není driftování ale zběsilá snaha zůstat na vozovce a ne vedle ní. Turbo efekt je velmi snesitelný a proti TDI prakticky neznatelný. A srovnání s 335i není až tak strašné, jak jsem si dřív myslel.
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Monday 21.03.2016 20:18, RE: Volvo
gravestone posted by:
adis002 posted by:
gravestone posted by:
Co třeba Volvo S60 nebo S80 s benzínovým pětiválcem 2,5 a AWD k tomu?
To Volvo vypadá zajímavě, máš s ním nějaké zkušenosti?
Se sedanem ani benzínem od Volva zkušenosti nemám. Mám pro mne praktičtější V50 s nejslabším dieselem D2, ale v plné palbě Summum + další výbava (naklápěcí xenony, el. šíbr, el. sedačky...). Kočkolap to ale není. Jízdní vlastnosti i kvalita provedení interiéru i všeho ostatního jsou u Volva ale na vysoké úrovni. Někoho odrazuje optická mohutnost použitých plechů, sloupků...ale to je daň za pocit bezpečí ve voze.

Zdravím
Volvo S80 s motorem 2.5 a s AWD jede úplně jinak než BMW. Není to řidičské auto. Motor není ve verzi 154 kW žádná hvězda a automat s pohonem všech kol dělají to auto pocitově "izolované" od ruchu venku. Motor s koly je spojen jakoby na pružném laně, udělá co se po něm chce ale ne ihned - asi jako když zatáhnete za gumové lano. Kus co měl táta, byl kvůli výkonu čiplý v ADUSUM - BSR tuning. Dávalo to pak 176 kW. Po čipnutí to jelo slušně, ale BMW o podobném výkonu jede jinak navíc po 170 000 km odešla ložiska v haldexu a bylo potřeba do toho nacpat fůru peněz. Volva mám moc rád a svezení v tátově kočáru jsem nikdyy neodolal klidně byc s tím jezdil pořád, ale BMW to není. Jestli čekáte něco takového tak hledejte jinde. Osobně bych se kouknul po Hondě Accord type S. Motor 2.2 i-CDTi 132 kW. Jede to fenomenálně a spolehlivost by snad taky nemusela být zlá... Pokud jste na benzíny tak motor 2.4 VTEC. - ten bych volil já
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 21.03.2016 23:08, .....
Ani benzínové MOndeo s pěti nebo šestiválcem nemusí být krok vedle...
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Tuesday 22.03.2016 07:21, řidičské auto
O autě s automatickou převodovkou a elektrickou ruční brzdou nelze prohlásit že je "řidičské" a platí to pro všechny tovární značky.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.