0
back
 

diskuze k tématu: Opel Astra G - negativní zkušenosti majitele

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 00:34,
Vážený pane, ta cena 80tis mi přijde trochu přehnaná!!! Náhradní motor byl z vrakoviště, viděl bych cenu komplet tak na 20-25tis plus nějaká další investice jak píšete, chladič atd..+ práce.to že jste investoval tolik peněz do oprav je vaše hloupost. silentbloky tam nejsou na vždy, tak bych to nebral jako závadu na autě. ve 190t/km už maji nárok na výměnu. jen spousta lidí to ignoruje a mysleji že tam budou na pořád. Tolik závad jste na autě neměl když si vezmem že má už tolik naběháno. ano posral se vám motor, ale to je vaše chyba a né toho auta....
Jinak motor když se uvaří, tak není hned třeba kupovat jinej. dá se většinou vyměnit jen hlava, ventily a těsnění atd... a jistě by vás to vyšlo levněji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 07:02, RE: bez předmětu
lagu posted by:
Vážený pane, ta cena 80tis mi přijde trochu přehnaná!!! Náhradní motor byl z vrakoviště, viděl bych cenu komplet tak na 20-25tis plus nějaká další investice jak píšete, chladič atd..+ práce.to že jste investoval tolik peněz do oprav je vaše hloupost. silentbloky tam nejsou na vždy, tak bych to nebral jako závadu na autě. ve 190t/km už maji nárok na výměnu. jen spousta lidí to ignoruje a mysleji že tam budou na pořád. Tolik závad jste na autě neměl když si vezmem že má už tolik naběháno. ano pos...
Souhlas, problém nebude v autě, ale jinde. Kupovat si na štreky auto s 55kW, to spolehlivě dříve či později utahá každou slabotu. Jasně, rádio na plný kule (abychom nespinkali, co?), plyn na podlaze, hlavně bejt co nejdřív na místě určení... Ale po bitvě je každej generál...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 08:15, za blbost se platí
Evidentní blbost pána z tohoto příběhu jen čiší. Koupí auto s archaickým dieslem s výkonem 55kw na dojíždění do Norska.
Přejde pár závad při koupi jen aby už jezdil. Autu nevěnuje ani základní servis hlavně že to žere 4,9/100. Pak když už se to teda po...e, tak se ještě nechá natáhnout v servisu za opravu.
Pak tady my musíme číst ( ne že bych hájil Opel, ale jeden jsem vlastnil s plnou spokojeností) jakej že to Opel udělal křáp ať raději dají všichni od tohoto ruce pryč, což majitelovu blbost ještě umocňuje.
Pane chce to trošku soudnosti a zamyslet se sám nad sebou ne nad spolehlivostí auta. To vás nenapadlo?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 08:15, RE: bez předmětu
Pepe posted by:
Souhlas, problém nebude v autě, ale jinde. Kupovat si na štreky auto s 55kW, to spolehlivě dříve či později utahá každou slabotu. Jasně, rádio na plný kule (abychom nespinkali, co?), plyn na podlaze, hlavně bejt co nejdřív na místě určení... Ale po bitvě je každej generál...
NEvim proc by se na dlouhe tray musel kupovat zakonite silny motor Pokud jezditepredpisov plus minus do 150 na dalnici a to stejne jen asi v CR, pac jinde vas roztrhaji tak si myslim, ze tento motor by nemusel byt spatny, za predpokladu, ze funguje jezdi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 08:51, Čidla
Kolega před časem přesně stejným způsobem uvařil Peugeout 405 1.9TD, taky vypadla nějaká zátka a vytekla voda. V Peugeoutu je sice teploměr a kontrolka, jenže bez vody není signál a nevšiml si, že je teplota najednou dole. Ono to jde docela rychle... Nicméně opravil motor (srovnání hlavy atd) a jezdil dál. Výměna kompletního motoru mi připadá jako úplně krajní řešení. Zbytek jsou v podstatě normální věci, při takovém nájezdu se něco stát může. Jinak Astry na zadní brzdy trpí už od Efka. Popravdě řečeno bych ale podobným přibližovadlem nechtěl jezdit takové štreky... Bohužel se Oplu podařilo původně velmi spolehlivý Isuzu motor docela dokopat. To už je ale jiná historie...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 09:07, RE: Čidla
ijon posted by:
Kolega před časem přesně stejným způsobem uvařil Peugeout 405 1.9TD, taky vypadla nějaká zátka a vytekla voda. V Peugeoutu je sice teploměr a kontrolka, jenže bez vody není signál a nevšiml si, že je teplota najednou dole. Ono to jde docela rychle... Nicméně opravil motor (srovnání hlavy atd) a jezdil dál. Výměna kompletního motoru mi připadá jako úplně krajní řešení. Zbytek jsou v podstatě normální věci, při takovém nájezdu se něco stát může. Jinak Astry na zadní brzdy trpí už od Efka. Popravdě...
Ta zátka je takzvaná "mrazová ochrana" či jak to napsat. Kolega patrně neměl v chladícím systému dostatek antifreezu a ten mu zamrznul v hlavě válců. Zátka vypadne když se led roztáhne příliš aby neprdla hlava.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 09:25, Teplota chladící kapaliny
Pánové nevím jak vaše auta, ale můj starý Forman s najetými 250tis. km občas taky trpí inkontinencí - hadice prostě upadne a voda vyteče, ale následná stoupající teplota je na teploměru vidět !
Nevím, asi to bude nedomyšlenou konstrukcí mnoha jiných aut ... ale forman zřejmě to čidlo má v místech, kde ta voda nevyteče kvůli prasklé hadici nebo chladiči, a zároveň se ohřívá od motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 10:48, RE: bez předmětu
mufik.martin posted by:
NEvim proc by se na dlouhe tray musel kupovat zakonite silny motor Pokud jezditepredpisov plus minus do 150 na dalnici a to stejne jen asi v CR, pac jinde vas roztrhaji tak si myslim, ze tento motor by nemusel byt spatny, za predpokladu, ze funguje jezdi.
Mufiku-Martine,
Jel jsi někdy po dálnci?
A jel jsi někdy něčím jiným než svým Favoritem/Felicií?
Zkus se někdy, až bude normální, či spíše silnější provoz projet po dálnici a zjistíš, že tam občas potkáš nějaký kamion, či jiný pomalý povoz, který budeš muset předjet, občas je tam nějaký ten kopeček, který musíš vyjet atd a když budeš sedět v autě, které toto vše zvládne na 5. (resp. 6., vždy nejvyšší) rychlostní stupeň, potom v cíly budeš o něco rychleji se spotřebou stejnou nebo nižší než v oné 55 kw slabotě....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 11:04, Poněkud nešťastná "shoda okolností"
Myslím, že u tohota pána došlo ke kombinaci několika neštastných okolností:
1) Velmi nešťastná kombinace auta/ motorizace a jeho využití
2) Stav km - jako člověk pracující v automobilovém průmyslu vím, že výrobci aut plánují jejich životnost na 150 tkm nebo 10 let, co se děje s autem potom, výrobce nezajímá !!!
3) Kontrolka hladiny chladicí kapaliny - nevím co tím autor myslí, osobně jsem se s takovou kontrolkou ještě nesetkal, spíše s tím, že chybí teploměr chladící kap. a je misto něj kontrolka přehřátí chl. kap.
Dále jsem přesvědčen, že pokud by dotyčný více věnoval pozornosti autu, na skutečnost, že se něco s autem děje, by musel přijít dříve, než by nastalo toto fatální poškození motoru (např.auto muselo přestat topit / chladit - klima)
4) 80 tkč za motor + výměnu - za takovou cenu by snad bylo jiné auto se stejným motorem a najetými km !!!
Takže když to shrnu - chyba rozhodně není na straně auta a na tom článku mezi volantem a sedačkou....


3)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 13:03, RE: Poněkud nešťastná "shoda okolností"
Piereluiggi posted by:
Myslím, že u tohota pána došlo ke kombinaci několika neštastných okolností:
1) Velmi nešťastná kombinace auta/ motorizace a jeho využití
2) Stav km - jako člověk pracující v automobilovém průmyslu vím, že výrobci aut plánují jejich životnost na 150 tkm nebo 10 let, co se děje s autem potom, výrobce nezajímá !!!
3) Kontrolka hladiny chladicí kapaliny - nevím co tím autor myslí, osobně jsem se s takovou kontrolkou ještě nesetkal, spíše s tím, že chybí teploměr chladící kap. a je misto něj kontrolk...
Můj názor na vzniklou situaci jepodobný, jako má většina v diskuzi. Ale k některým bodům mám komentář.
1) Souhlasím. Na tak dlouhé štreky bych si koupil větší auto a rozhodně silnější motorizaci, a pokud už by to musel být ojetý diesel, tak nějaký zánovní, ještě alespoň 1/2 roku v záruce nebo u autorizovaného servisu, který dnes roční záruku běžně poskytuje.
2) Nesouhlasím, že jsou auta paušálně navržená na 10 let a 150 tisíc. To je silně zavádějící tvrzení, protože každý vůz je provozován naprosto jiným způsobem, čili se zásadně liší jeho opotřebení. Spíše bych řekl, že vhodnější stanovení (návrhové) životnosti přesnější je počet motohodin.
3) Kontrolka hladiny chladicí kapaliny je dnes celkem běžná věc a má ji tředa i Fabia (neříkám že každá). Nicméně považuji za trestuhodnou nedbalost absenci teploměru pro chladicí okruh. Stejně tak doporučuji alespoň 2x do měsíce kouknout pod kapotu a zkontrolovat všechny hladiny. Trvá to 1-2 minuty a člověk se neušpiní.
4) Cena se mi zdá taky dost přehnaná, za tu cenu moh koupit druhou ojetinu.
Na závěr souhlasím s tím, že majitel udělal špatně rozvahu mezi tím, na co chce auto používat a tím, kolik do něj chce investovat nebo spíše volbou konkrétního kusu. Já nejsem příznivcem nafty, ale kombinace starého auta s naftovým motorem od Opela (a to mám na 2 předchozí Opely ty nejlepší vzpomínky) sama o sobě znamená, že se něco po.. nevydaří.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 13:48, RE: bez předmětu
Piereluiggi posted by:
Mufiku-Martine,
Jel jsi někdy po dálnci?
A jel jsi někdy něčím jiným než svým Favoritem/Felicií?
Zkus se někdy, až bude normální, či spíše silnější provoz projet po dálnici a zjistíš, že tam občas potkáš nějaký kamion, či jiný pomalý povoz, který budeš muset předjet, občas je tam nějaký ten kopeček, který musíš vyjet atd a když budeš sedět v autě, které toto vše zvládne na 5. (resp. 6., vždy nejvyšší) rychlostní stupeň, potom v cíly budeš o něco rychleji se spotřebou stejnou nebo nižší než v oné 55 kw slabotě....
Ono je dost velký rozdíl, pracuje - li stroj dlouhodobě pod malým zatížením, a pracuje - li na hranici možností. Prostě silný motor neuhoníš, tak snadno, jako slabý, provozovaný ve stejném režimu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 13:55, RE: Poněkud nešťastná "shoda okolností"
David V posted by:
Můj názor na vzniklou situaci jepodobný, jako má většina v diskuzi. Ale k některým bodům mám komentář.
1) Souhlasím. Na tak dlouhé štreky bych si koupil větší auto a rozhodně silnější motorizaci, a pokud už by to musel být ojetý diesel, tak nějaký zánovní, ještě alespoň 1/2 roku v záruce nebo u autorizovaného servisu, který dnes roční záruku běžně poskytuje.
2) Nesouhlasím, že jsou auta paušálně navržená na 10 let a 150 tisíc. To je silně zavádějící tvrzení, protože každý vůz je provozován napro...
Ano, dobré shrnutí. Ta hranice 150tkm samozřejmě není braná jako životnost vozu, ale jako hranice ekonomická. Po tomto nájezdu (plus mínus), to jde zepředu dozadu a z5. Majitel takto ojetého vozidla prostě musí počítat se zvýšenými nároky na servis.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 14:52, Naprosta dloupost pisatele!!!
Tak to si opravdu delate legraci,koupite si stare auto s zastaralym motorem a najetymi 170 000 kilometry na dojizdeni tras pres celou evropu,na nejake kontroly a prvotni investice se vykaslete a cekate,ze budete jen tak bez problemu jezdit?
V prve rade byste se mel zamyslet a potom jednat,mohu k tomu dodat jen,ze Vam to patri...
Navic pri cene Vaseho modelu bylo mozna lepsi a levnejsi jej v Dansku odvest na vrakovise a skusit koupi na druhy pokus a s rozmyslem!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 15:08, RE: Poněkud nešťastná "shoda okolností"
Pepe posted by:
Ano, dobré shrnutí. Ta hranice 150tkm samozřejmě není braná jako životnost vozu, ale jako hranice ekonomická. Po tomto nájezdu (plus mínus), to jde zepředu dozadu a z5. Majitel takto ojetého vozidla prostě musí počítat se zvýšenými nároky na servis.
Ano musí počítat s nároky na servis, a právě proto je dobré se u starých aut vykašlat na vidinu uspořených peněz za naftu (ono se to právě často nekoná), ale více pátrat po spolehlivých vozech se spolehlivými agregáty. Astra G není špatný auto, ale musí v něm být 1.8 16V, který je slušný a na dálky taky nebude žrát kdoví kolik. A se zadníma brzdama jsem měl taky na obou Opelech problém. Pakny totiž rády přirezly k bubnu, obzvlášť v zimě bylo lepší ručku nepoužívat, nicméně za ni občas zatáhnout, aby nezatuhly i lanovody.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 15:31, RE: Poněkud nešťastná "shoda okolností"
David V posted by:
Ano musí počítat s nároky na servis, a právě proto je dobré se u starých aut vykašlat na vidinu uspořených peněz za naftu (ono se to právě často nekoná), ale více pátrat po spolehlivých vozech se spolehlivými agregáty. Astra G není špatný auto, ale musí v něm být 1.8 16V, který je slušný a na dálky taky nebude žrát kdoví kolik. A se zadníma brzdama jsem měl taky na obou Opelech problém. Pakny totiž rády přirezly k bubnu, obzvlášť v zimě bylo lepší ručku nepoužívat, nicméně za ni občas zatáhnout,...
Nejlepší motor, který kdy Opel vypustil do světa, byla osmiventilová šestnáctistovka řady "NZ", ta fungovala snad i bez vody a bez oleje, měl jsem jí v " efku", nebyl to sice žádný závodník, ale naprosto spolehlivý dělník, do "géčka se už asi nemontovala......








respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 16:04, RE: Poněkud nešťastná "shoda okolností"
Piereluiggi posted by:
Nejlepší motor, který kdy Opel vypustil do světa, byla osmiventilová šestnáctistovka řady "NZ", ta fungovala snad i bez vody a bez oleje, měl jsem jí v " efku", nebyl to sice žádný závodník, ale naprosto spolehlivý dělník, do "géčka se už asi nemontovala......








Nejlepší motor, který Opel vyrobil a sahá tam moje paměť, byl jeho 8-mi vetilový 2-litr. Původní 20NE a od něj odvozený C20NE. C16NZ mu velmi zdatně sekundoval. Do G-čka se 1,6 8V dostal, ale měl trochu jiné označení, nevím jestli C16NVR nebo to byl C16NZ, to bych musel pohledat. Motory DOHC X20XEL a od něj odvozená osmnáctistovka X18XE platí také za vynikající spolehlivé a úsporné agregáty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 16:11, RE: Poněkud nešťastná "shoda okolností"
David V posted by:
Nejlepší motor, který Opel vyrobil a sahá tam moje paměť, byl jeho 8-mi vetilový 2-litr. Původní 20NE a od něj odvozený C20NE. C16NZ mu velmi zdatně sekundoval. Do G-čka se 1,6 8V dostal, ale měl trochu jiné označení, nevím jestli C16NVR nebo to byl C16NZ, to bych musel pohledat. Motory DOHC X20XEL a od něj odvozená osmnáctistovka X18XE platí také za vynikající spolehlivé a úsporné agregáty.
1.6 8V v Géčku: 55kw X16SZR nebo 62kw Z16SE

PS: mám Géčko 1.7DTi 55kw a nemůžu si stěžovat, auto najeto 300t km a šlape bez problémů. Je to jediný spolehlivý dieselový motor v Géčku
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 17:27, RE: bez předmětu
mufik.martin posted by:
NEvim proc by se na dlouhe tray musel kupovat zakonite silny motor Pokud jezditepredpisov plus minus do 150 na dalnici a to stejne jen asi v CR, pac jinde vas roztrhaji tak si myslim, ze tento motor by nemusel byt spatny, za predpokladu, ze funguje jezdi.
A proč jste si tedy pořizovali Mondeo ve dvoulitru, to vám teda stačí 1,6, ne?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 18:25, Unik vody
Neni od veci obcas otevrit kapotu a vse aspon vizualne zkontrolovat. Specialne kdyz vim ze pojedu takove dalky. A to i u uplne novych aut, u kterych je moda, ztrata nekterych dulezitych kontrolek!
Pouceni z tohoto pribehu pro nas vsechny, starejte se o auto a ono se postara o vas.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2010 18:51, RE: Poněkud nešťastná "shoda okolností"
David V posted by:
Nejlepší motor, který Opel vyrobil a sahá tam moje paměť, byl jeho 8-mi vetilový 2-litr. Původní 20NE a od něj odvozený C20NE. C16NZ mu velmi zdatně sekundoval. Do G-čka se 1,6 8V dostal, ale měl trochu jiné označení, nevím jestli C16NVR nebo to byl C16NZ, to bych musel pohledat. Motory DOHC X20XEL a od něj odvozená osmnáctistovka X18XE platí také za vynikající spolehlivé a úsporné agregáty.
Souhlas, dvoulitry z konce 80. a začátku 90. let byly skvělé. Měl jsem Kadetta GSi s osmiventilem (85 kW), super motor se zátahem z nízkých otáček. Jezdil jsem přitom za 7 litrů... Šestnáctiventil se 150 koňmi byl také znamenitý. Kde jsou ty časy, sakra. Co se to s Oplem stalo? 1.8 16V motor má švagrová ve Vectře, nijak živé to není, žere to až dost. Je to ale pořád lepší volba než zbytek. Nafťáky stojí za starou bačkoru (naše firemní zkušenost s 1.7 v "H"). Snad jsou nové turbobenzíny už lepší, zatím to ale vypadá, že na koncernové TSI ztrácejí. Opel čeká ještě dlouhá cesta.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.