0
back
 

diskuze k tématu: Opel Astra 1,6i - jak slouží po 240 tis.km?

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.12.2011 20:31, RE:
Pavlik posted by:
Přiznám se, že mluvit o "kvalitě a spolehlivosti starších ročníků" aut a mít přitom na mysli astru první generace mi příjde dosti úsměvné. Tahle astra je vyhlášená jako velký technický a kvalitativní propadák, tak kde vidíš tu starou poctivou kvalitu?
Musím se Astry zastat. Jejím největším problémem byla koroze, jinak to bylo po mechanické stránce skutečně docela slušně udělané auto. I benzínové motory byly slušné až na X16XEL.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.12.2011 21:52, RE:
--DAWE-- posted by:
Narovinu mám strach, že mě při nějaké cestě zastaví hlídka a opepří mě. Ale i kdybych měl kupovat kola s typovým listem stejně bych musel na Dekru aby mi to schválili. Je to prostě tach jak z lidí vytáhnout peníze. Pro zajímavost zapsání rozměrů do TP je 5.000,- což je opravdu zarážející cena. K jízdím vlastnostem. Spotřeba vzrostla opravdu o málo a na svižnosti auta to poznat není vůbec. Auto už má svůj věk, ale co si budem povídat podle mého názoru auta starších ročníků jsou kvalitnější než ty...
To je nějaká kravina, když dostanu typovej list, tak už na zkušebnu nemusím. Samozřejmě je myšlen typovej list na konkrétní model auta! Tam může bejt problém kvůli té (oficiálně nejspíš nedovážené) motorizaci. Normálně je to za kolek snad 50 Kč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.12.2011 08:19, RE:
Pepe posted by:
To je nějaká kravina, když dostanu typovej list, tak už na zkušebnu nemusím. Samozřejmě je myšlen typovej list na konkrétní model auta! Tam může bejt problém kvůli té (oficiálně nejspíš nedovážené) motorizaci. Normálně je to za kolek snad 50 Kč.
S typem motorizace není problém. Po přívozu ze Švícarska auto podstoupilo v autorizovaným servisu homologaci pro používání v ČR. Nedávno jsem dělal technickou a přímo od profesionálů mi bylo řečeno, že typový list jenom nestačí. Nicméňě je potřeba v Dekře. Pokud máme typový list, auto projde prohlídkou, pak Dekra vystaví za těžký prachy svůj list, se kterým pak dotyčný dojde na úřad a za 50,- nechá zadat do techničáku. Tento postup je nový a zaměřený hlavně na úpravce.( podle mého názoru) Příští rok buďte opatrní u policejních kontrol. S policií budou jezdit technici z Dekry, kteří policii pomůžou s odhalením, kdo má povolené úpravy a kdo nikoliv. Také xenony ve světlometech atd. atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.12.2011 13:49, RE:
--DAWE-- posted by:
S typem motorizace není problém. Po přívozu ze Švícarska auto podstoupilo v autorizovaným servisu homologaci pro používání v ČR. Nedávno jsem dělal technickou a přímo od profesionálů mi bylo řečeno, že typový list jenom nestačí. Nicméňě je potřeba v Dekře. Pokud máme typový list, auto projde prohlídkou, pak Dekra vystaví za těžký prachy svůj list, se kterým pak dotyčný dojde na úřad a za 50,- nechá zadat do techničáku. Tento postup je nový a zaměřený hlavně na úpravce.( podle mého názoru) Příšt...
Tak ty xenony jsou úplně mimo, kvůli nenaklápění...
A s tím Švý(í)carskem...už jenom ta homologace ze země mimo EU by mě "odstrašila"...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.12.2011 15:11, RE:
David V posted by:
Musím se Astry zastat. Jejím největším problémem byla koroze, jinak to bylo po mechanické stránce skutečně docela slušně udělané auto. I benzínové motory byly slušné až na X16XEL.
Ono toho bylo více. Koroze je problém číslo jedna a to ještě ve velkém rozsahu - pokud tedy majitele nebaví kolem auta neustále skákat a něco řešit. Druhé velké mínus je podvozek jako celek, nejen že moc nevydrží, ale ani nemá dobré vychování - náklony, uskakování, nestabilita ve vyšší rychlosti. O bezpečnosti nemá cenu se zmiňovat, ta je poplatná době vzniku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.12.2011 00:44, RE:
Pavlik posted by:
Ono toho bylo více. Koroze je problém číslo jedna a to ještě ve velkém rozsahu - pokud tedy majitele nebaví kolem auta neustále skákat a něco řešit. Druhé velké mínus je podvozek jako celek, nejen že moc nevydrží, ale ani nemá dobré vychování - náklony, uskakování, nestabilita ve vyšší rychlosti. O bezpečnosti nemá cenu se zmiňovat, ta je poplatná době vzniku.
koroze je problémem hlavně u modelů vyrobených v Polsku. V rodině jsme provozovali dvě Fkové Astry. Jedna (1993, Belgie) skončila ve šrotu kvůli celkové unavenosti (najeto přes 450t km) a nerentabilitě oprav, druhá (1998, Anglie) nám stále slouží a to dokonce s proklínaným motorem X16XEL.
U té první byla první větší investicí koupě nových tlumičů ve 240t km, ve 310t km spojková lamela. Samozřejmě co 4-6let nový koncový díl výfuku. Jinak nic. A koroze? Paradoxně začala reznout nejprve na střeše okolo zadního skla - první náznak rzi se objevil v jejích 15ti letech. Poté, co bratr prorval práh heverem díky špatnému umístění mimo zesílení a pozapomněl tuto závadu jakkoliv odstranit, prorezl i práh.
Druhá má najeto teprve 115t km (jezdí s ní děda), servisní náklady - nula. Zatím se neměnilo nic. Samozřejmě mimo olejů a filtrů. Rez? Ani smítko.
A to říkám jako majitel již několikátého Volva a ne jako zapálený opelák. Oply mi jsou v podstatě šumafuk.
Ad bezpečnost - ve své době byla ve své kategorii nejbezpečnějším autem. Takový trojkový Golf se muchlal ještě ani neviděl překážku. O Fordech nemluvě.
S čím vám dám za pravdu - podvozek byl opravdu nevychovaný. Uskakoval, plaval, byl poměrně náchylný na boční vítr.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.