0
back
 

diskuze k tématu: Od úterý 1. listopadu musí řidiči jezdit se zimními pneumatikami.

category of topic classification:
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 02.11.2016 09:25, Chválím...
...minimálně to, že v článku nebyl opět papouškován ten nesmysl, že letní pneumatika pod 7°C ztrácí své vlastnosti (včera na i-densu byl článek, že má letní pneu pod 7°C 2x delší brzdnou dráhu, což je vyložená lež). Podle opravdu nezávislých výzkumů platí, že zimní pneu má výrazněji lepší vlastnosti pouze na sněhu. Na suchu i mokru je na tom letní víceméně lépe, a když za těchto podmínek zaostává, tak jsou ty rozdíly v jednotlivých procentech.
Čili já přezouvám, až jedu v listopadu někam dál, kde by hrozilo napadení sněhu nebo náledí, ale pokud se motám kolem Brna, tak jezdím na letních, dokud to jde. Jeden rok bylo teplo, a tak jsem přezouval až 5.12. Nicméně dlužno dodat, že to přehazuju sám v garáži, takže si můžu dovolit operativně vyčkávat.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 02.11.2016 12:17, RE: Chválím...
David V posted by:
...minimálně to, že v článku nebyl opět papouškován ten nesmysl, že letní pneumatika pod 7°C ztrácí své vlastnosti (včera na i-densu byl článek, že má letní pneu pod 7°C 2x delší brzdnou dráhu, což je vyložená lež). Podle opravdu nezávislých výzkumů platí, že zimní pneu má výrazněji lepší vlastnosti pouze na sněhu. Na suchu i mokru je na tom letní víceméně lépe, a když za těchto podmínek zaostává, tak jsou ty rozdíly v jednotlivých procentech.Čili já přezouvám, až jedu v listopadu někam dál, kde by hrozilo napadení sněhu nebo náledí, ale pokud se motám kolem Brna, tak jezdím na letních, dokud to jde. Jeden rok bylo teplo, a tak jsem přezouval až 5.12. Nicméně dlužno dodat, že to přehazuju sám v garáži, takže si můžu dovolit operativně vyčkávat.


JJ. přesně, letní je v podstatě lepší ve všem - sám jsem si zkusil, jen na sněhu to už z podstaty věci nejde.. Ale taky to dělám jako ty, ikdyž letos se mi sešly výměny olejů na dvou mojich autech právě teď, tak jsem to už nechal přehodit.
respond
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Wednesday 02.11.2016 12:19, 123
Kdyby jen na idnesu, ale tenhle mýtus říkaji "odborníci" i v TV a rádiu.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 02.11.2016 12:26, RE: 123
ivan2 posted by:
Kdyby jen na idnesu, ale tenhle mýtus říkaji "odborníci" i v TV a rádiu.


Tak ty gumy co mají na skladech někomu prodat musí, ne? Tak je jednodušší, říct, že to prostě nefunguje a člověk se na letních v už ve 3 stupních zabije...
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Wednesday 02.11.2016 12:29, Re .... ..... ........
Rad vidim, ze tomu nastesti vsichni neveri...
Zajimavy je, ze nikdo nenuti ridice prezout zpatky na letni, pricemz M+S v lete za deste uplne idealni neni

A co teprv cyklisti... prohanet se na galuskach po meste, i kdyz mrzne az prasti ... zakazat ... nakonech chodci na ledu taky padaji jak kuzelky a nikdo nevola a povinne horske obuvi... neskutecne
respond
josefkurfirt
number of posts4
date of registration02.11.2016
Wednesday 02.11.2016 15:56, RE
Celý je to kravina, mě by jenom zajímalo co si o tom všem myslí ekoteroristi, stát a výrobci nás tlačí do toho, abychom vyhazovali zimní gumy, který jsou se 4 mm vzorkem, protože dojíždět je v létě je "nebezpečný" (asi nejvíc tedy pro ekonomiku). . Zimní přezouvám až když je to opravdu nutný, i pod bodem mrazu za sucha se letní chovají lépe než zimní. A dojíždění pneumatik zimních taky u mě není problém, kupuju si gumy se vzorkem 8 mm tak si je za ty peníze mám snad nárok ojet
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Wednesday 02.11.2016 16:43, RE
Ty zimaky jsem v lete taky dojizdel, a fakt je to na prd. Pamatuju byly to nejaky Nokiany, a zvlast za deste to moc nelepilo.

Doufam jen, ze je nedojizdis na slick a ze stejne tak nedojizdis brzdovy kotouce
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 02.11.2016 16:57, RE: RE
sheogorath posted by:
Ty zimaky jsem v lete taky dojizdel, a fakt je to na prd. Pamatuju byly to nejaky Nokiany, a zvlast za deste to moc nelepilo.Doufam jen, ze je nedojizdis na slick a ze stejne tak nedojizdis brzdovy kotouce


Já také zimní pneu "dojíždím" v létě. Stejně je to max. na jedno léto, při obvyklých 30°C zimáky mizí před očima, je jasné, že se "dojíždění" musí přizpůsobit jízda (delší brzdná dráha, větší náchylnost ke smyku, atd.) a potom v tom nevidím problém. A jako bonus je to legální a neekologické současně .
respond
Martin72
number of posts82
date of registration30.09.2016
Wednesday 02.11.2016 18:08, letní/zimní
Osobně přezouvám podle teploty, když už se přes den teplota nedostane přes profláknutých 7°C a výhledově nemá dojít k výraznému oteplení, tak nasadím kozačky. Studená letní guma v kombinaci s mokrým povrchem, žádná hitparáda. A na mokrých dlažebních kostkách to dovede být dobrý adrenalin.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Wednesday 02.11.2016 19:33, Re ....... ......
Tak mokry kostky jsou sranda vzdycky, mam jedny hned u baraku - ulice Erbenova v Brne navic celkem sesup
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Friday 04.11.2016 05:54, Po léta stále to stejné.
Pneumatiky přezouvám proto, že je to nařízené. A potom proto, že ty letní, které se v současné době vyrábí, nejsou ani tak o té pryži ve vazbě na teplotu (protože už jenom ve výrobě její kvalita kolísá, vyrábí se v různých státech a ty příměsi nejsou vždy schodné), o tom by mohli gumaři povídat, ale ty lisované vzorky prostě do sněhu, ani marastu nejsou. Takže jsem v předstihu a klidu nasadil Michelin Crossclimate. Zatím vyzkoušeno jenom v tom marastu, a dobré.
respond
tipl
number of posts36
date of registration25.04.2016
Friday 04.11.2016 14:42, Letní x zimní
Většinou koncem října nazouvám už zimní. Ono už se objevují ráno mrazy a někdy po dešti už bývá ledovka a ať mi nikdo netvrdí, že letní pneu by na tom povrchu jela lépe....

I když bydlím v nížinách a sníh je skoro sprosté slovo, tak stačí jet o 30-50 km a tam už jsou nižší teploty, kopce a tudíž i potencionální sníh. A párkrát se to stalo.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 04.11.2016 17:19, RE: Letní x zimní
tipl posted by:
Většinou koncem října nazouvám už zimní. Ono už se objevují ráno mrazy a někdy po dešti už bývá ledovka a ať mi nikdo netvrdí, že letní pneu by na tom povrchu jela lépe....I když bydlím v nížinách a sníh je skoro sprosté slovo, tak stačí jet o 30-50 km a tam už jsou nižší teploty, kopce a tudíž i potencionální sníh. A párkrát se to stalo.


Trochu vás opravím - na ledovce / ledu je úplně jedno co je na autě obuto, nedrží na tom žádná guma. Jedinou výhodou zimních pneu na ledovce je, že se pojišťovna necuká zaplatit (pojištěné) rozbité auto .
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.