0
back
 

diskuze k tématu: Nové pasti na řidiče v zahraničí

category of topic classification:
cobo
number of posts43
date of registration05.03.2015
Friday 06.01.2017 13:15, šílená budoucnost
To co předvádí rakousko a francie už je děsná buzerace. To jako všichni skůtristi v paříži i v létě budou muset jezdit v bundě s rukavicema a kozačkách? a ty rakušáci s emisema...to už ani nejde komentovat protože je to úplně mimo z tolika důvodů že nevím kde začít.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 06.01.2017 18:11, RE: šílená budoucnost
cobo posted by:
To co předvádí rakousko a francie už je děsná buzerace. To jako všichni skůtristi v paříži i v létě budou muset jezdit v bundě s rukavicema a kozačkách? a ty rakušáci s emisema...to už ani nejde komentovat protože je to úplně mimo z tolika důvodů že nevím kde začít.


S těma emisema to na jedné straně chápu, při 80 vyprodukuje auto citelně méně emisí, než při 130, zejména malá auta. Nicméně je problém, kolik dálnic takto označí, aby nakonec nebyla rakouská dálnice jen širší a rovnější okreska. Nicméně jejich země - jejich volba.

Což mi připomnělo vtip. Chlap umře a přijde do pekla. Satan ho provází a otevře první dveře - za nimi luxusní nálevna, alkohol všeho druhu, osazenstvo se bujaře baví. Chlap se diví - tohle je peklo? Satan - jistě, tohle je peklo. Další dveře - kasíno, hazardní hry, zábava v plném proudu. Chlap opět - to je vážně peklo. Samozřejmě. Třetí dveře - sídlo neřesti, tanečnice u tyče, nabídka sexu ze všech stran. Opět peklo. Když Satan otevře čtvrté dveře, vyvalí se z nich plameny, dým a horko, ozve se křik nešťastníků vařených v kotli. Chlap zděšený hrůzou se celý rozklepe. Satan ho uklidňuje - buďte v klidu, to se vás netýká. To je pro katolíky, ti to tak chtěli.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Saturday 07.01.2017 07:48, RE: šílená budoucnost
cobo posted by:
To co předvádí rakousko a francie už je děsná buzerace. To jako všichni skůtristi v paříži i v létě budou muset jezdit v bundě s rukavicema a kozačkách? a ty rakušáci s emisema...to už ani nejde komentovat protože je to úplně mimo z tolika důvodů že nevím kde začít.


Na rozdíl od nás ke své zemi přistupují ZODPOVĚDNĚ. To jen náš Čechistán si udělal z republiky tranzitní průjezdní ráj, skladiště jaderného odpadu a legální síť černých skládek se zahraničním odpadem. Nám je jedno, jak žijeme a hlavně, kašleme na to, jak budou žít naše děti. Takže - s Rakušáky plně souhlasím a doufám, že se naši mocipáni probudí a v těchto bodech konečně řádně přutvrdí už i u nás. Nejvyšší čas!
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Saturday 07.01.2017 09:10, RE: šílená budoucnost
cobo posted by:
To co předvádí rakousko a francie už je děsná buzerace. To jako všichni skůtristi v paříži i v létě budou muset jezdit v bundě s rukavicema a kozačkách?


Dokud jsem měl vedle motorky i skútr, tak jsem tak jezdil naprosto automaticky, jen jsem měl tu výbavu "lehčí" - ne tak hrubou bundu, kevlarové džíny, krátké rukavice. Ostatně existuje i nižší moto obuv jen nad kotníky. Jezdit jen tak v tričku a v kraťasech může leda trouba, který nikdy nespadnul ani z kola. Až si na něj skútr lehne a uškvaří mu lýtko, v mezičase si odrbe paže pěkně do masa, tak už bude pozdě. Při městské rychlosti se dá na asfaltu rozšvihat celkem slušně.

A mimochodem, v tom článku je ta povinnost oblečení uvedena pro Belgii. Nic to nemění na tom, že každý rozumný uživatel jedné stopy to dělá automaticky.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 07.01.2017 11:10, RE: šílená budoucnost
Zdeny60 posted by:
cobo posted by:
To co předvádí rakousko a francie už je děsná buzerace. To jako všichni skůtristi v paříži i v létě budou muset jezdit v bundě s rukavicema a kozačkách? a ty rakušáci s emisema...to už ani nejde komentovat protože je to úplně mimo z tolika důvodů že nevím kde začít.
Na rozdíl od nás ke své zemi přistupují ZODPOVĚDNĚ. To jen náš Čechistán si udělal z republiky tranzitní průjezdní ráj, skladiště jaderného odpadu a legální síť černých skládek se zahraničním odpadem. Nám je jedno, jak žijeme a hlavně, kašleme na to, jak budou žít naše děti. Takže - s Rakušáky plně souhlasím a doufám, že se naši mocipáni probudí a v těchto bodech konečně řádně přutvrdí už i u nás. Nejvyšší čas!


Milý Zdeny,/smazáno admin/ Holt každý máme nějaká přání.
To co požaduješ je přesně to, čím se liší skutečná demokracie (jakou mají třeba v USA) od sociálnědemokratické pseudodemokracie, která panuje v EU. Každý člověk je svéprávný a odpovědný sám za sebe - čím jsou větší regulační zásahy státu do této osobní odpovědnosti, tím hůř. Proč chceš někomu zákonem nařizovat co si má vzít na sebe když sedá na motorku? Rozumný člověk si vezme kvalitní ochranné oblečení automaticky, debil si koupí u "větnamců" rifle které nic neřeší, ale liteře zákona vyhoví.....a co jsi regulací dokázal? Vůbec nic - další zbytečný zákon.
A s omezením rychlosti s ohledem na emisemi je to stejné - ve městech omezili rychlost kvůli hluku a světe div se, v místě se zvýšily emise....
respond
PatM
number of posts199
date of registration07.08.2016
Saturday 07.01.2017 14:35, RE: šílená budoucnost
Koloss posted by:
cobo posted by:
To co předvádí rakousko a francie už je děsná buzerace. To jako všichni skůtristi v paříži i v létě budou muset jezdit v bundě s rukavicema a kozačkách? a ty rakušáci s emisema...to už ani nejde komentovat protože je to úplně mimo z tolika důvodů že nevím kde začít.
S těma emisema to na jedné straně chápu, při 80 vyprodukuje auto citelně méně emisí, než při 130, zejména malá auta. Nicméně je problém, kolik dálnic takto označí, aby nakonec nebyla rakouská dálnice jen širší a rovnější okreska. Nicméně jejich země - jejich volba.Což mi připomnělo vtip. Chlap umře a přijde do pekla. Satan ho provází a otevře první dveře - za nimi luxusní nálevna, alkohol všeho druhu, osazenstvo se bujaře baví. Chlap se diví - tohle je peklo? Satan - jistě, tohle je peklo. Další dveře - kasíno, hazardní hry, zábava v plném proudu. Chlap opět - to je vážně peklo. Samozřejmě. Třetí dveře - sídlo neřesti, tanečnice u tyče, nabídka sexu ze všech stran. Opět peklo. Když Satan otevře čtvrté dveře, vyvalí se z nich plameny, dým a horko, ozve se křik nešťastníků vařených v kotli. Chlap zděšený hrůzou se celý rozklepe. Satan ho uklidňuje - buďte v klidu, to se vás netýká. To je pro katolíky, ti to tak chtěli.


To, že to při 130 na šestku vypustí citelně mín emisí než při 80 na čtverku jste vymyslel sám nebo vám to poradil ekolog?

Už vidím jak si někdo, kdo byl zvyklý jezdit na skůtru v žabkách vezme koženou bundu a kalhoty
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Saturday 07.01.2017 14:56, RE: šílená budoucnost
Pavlik posted by:
Zdeny60 posted by:
cobo posted by:
To co předvádí rakousko a francie už je děsná buzerace. To jako všichni skůtristi v paříži i v létě budou muset jezdit v bundě s rukavicema a kozačkách? a ty rakušáci s emisema...to už ani nejde komentovat protože je to úplně mimo z tolika důvodů že nevím kde začít.
Na rozdíl od nás ke své zemi přistupují ZODPOVĚDNĚ. To jen náš Čechistán si udělal z republiky tranzitní průjezdní ráj, skladiště jaderného odpadu a legální síť černých skládek se zahraničním odpadem. Nám je jedno, jak žijeme a hlavně, kašleme na to, jak budou žít naše děti. Takže - s Rakušáky plně souhlasím a doufám, že se naši mocipáni probudí a v těchto bodech konečně řádně přutvrdí už i u nás. Nejvyšší čas!
Milý Zdeny, /smazáno admin/Holt každý máme nějaká přání.To co požaduješ je přesně to, čím se liší skutečná demokracie (jakou mají třeba v USA) od sociálnědemokratické pseudodemokracie, která panuje v EU. Každý člověk je svéprávný a odpovědný sám za sebe - čím jsou větší regulační zásahy státu do této osobní odpovědnosti, tím hůř. Proč chceš někomu zákonem nařizovat co si má vzít na sebe když sedá na motorku? Rozumný člověk si vezme kvalitní ochranné oblečení automaticky, debil si koupí u "větnamců" rifle které nic neřeší, ale liteře zákona vyhoví.....a co jsi regulací dokázal? Vůbec nic - další zbytečný zákon.A s omezením rychlosti s ohledem na emisemi je to stejné - ve městech omezili rychlost kvůli hluku a světe div se, v místě se zvýšily emise....


/smazáno admin/až se naučíš jednou ČÍST, tak bude na světě konečně klid. Kde jsem psal o oblečení? Pokud umíš číst, tak bys zjistil, že jsem se zmiňoval o emisích, odpadech... /smazáno admin/

respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 07.01.2017 16:04, RE: šílená budoucnost
Zdeny60 posted by:
Pavlik posted by:
Zdeny60 posted by:
cobo posted by:
To co předvádí rakousko a francie už je děsná buzerace. To jako všichni skůtristi v paříži i v létě budou muset jezdit v bundě s rukavicema a kozačkách? a ty rakušáci s emisema...to už ani nejde komentovat protože je to úplně mimo z tolika důvodů že nevím kde začít.
Na rozdíl od nás ke své zemi přistupují ZODPOVĚDNĚ. To jen náš Čechistán si udělal z republiky tranzitní průjezdní ráj, skladiště jaderného odpadu a legální síť černých skládek se zahraničním odpadem. Nám je jedno, jak žijeme a hlavně, kašleme na to, jak budou žít naše děti. Takže - s Rakušáky plně souhlasím a doufám, že se naši mocipáni probudí a v těchto bodech konečně řádně přutvrdí už i u nás. Nejvyšší čas!
Milý Zdeny, /smazáno admin/ Holt každý máme nějaká přání.To co požaduješ je přesně to, čím se liší skutečná demokracie (jakou mají třeba v USA) od sociálnědemokratické pseudodemokracie, která panuje v EU. Každý člověk je svéprávný a odpovědný sám za sebe - čím jsou větší regulační zásahy státu do této osobní odpovědnosti, tím hůř. Proč chceš někomu zákonem nařizovat co si má vzít na sebe když sedá na motorku? Rozumný člověk si vezme kvalitní ochranné oblečení automaticky, debil si koupí u "větnamců" rifle které nic neřeší, ale liteře zákona vyhoví.....a co jsi regulací dokázal? Vůbec nic - další zbytečný zákon.A s omezením rychlosti s ohledem na emisemi je to stejné - ve městech omezili rychlost kvůli hluku a světe div se, v místě se zvýšily emise....
/smazáno admin/ až se naučíš jednou ČÍST, tak bude na světě konečně klid. Kde jsem psal o oblečení? Pokud umíš číst, tak bys zjistil, že jsem se zmiňoval o emisích, odpadech.../smazáno admin/


/smazáno admin/
Kupodivu číst umím - emise jsem ve svém příspěvku zmínil. Pokud pojedu na 5° 100km/h vyprodukuji stejně emisí jako na 6° ve 130km/h - okamžitá spotřeba (a tedy i emise) je stejná. Takže zákonná úprava sledující omezení emisí tímto způsobem je zcela zbytečná.
Podstatou mého příspěvku ale bylo, že nesnáším hlupáky/smazáno admin/, kteří si myslí, že nadbytečnou státní regulací (pokud možno úplně všeho) se každý problém (nebo alespoň něco) vyřeší. Nevyřeší se zhola nic - zákony jsou jen od toho, aby mohly porušovat. A čím víc zákonů je/bude, tím víc a častěji je budeme všichni porušovat - i ty porušuješ spoustu zákonů a nařízení, protože o jejich existenci nemáš zdání. I to je důsledek přehnané regulace.
PS: Touha po direktivně "nalinkovaném" chování všech a všude je asi ve stáří normální, ale mě prostě vadí - je to naivní a hloupé.
respond
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Saturday 07.01.2017 17:28, 123
Kvůli emisím snižovat rychlost na dálnici mi přijde poněkud postavené na hlavu. To jen abyste mě nebrali že jsem toho zastáncem. Ale proboha, spotřeba ve 130km/h a v 80km/h že je stejná? To je hodně velká ptákovina. Jedno jestli jedete na pětku nebo šestku, ty jízdní odpory - především aerodynamický jsou o parník jinde, lidi trochu soudnost by to chtělo.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Saturday 07.01.2017 17:39, pro Pavlíka
A celkem chápu svým způsobem, i když k tomu nějaké výhrady mám, nařízení oholedně motorkářů a poblblíků na dvou kolech. Vidím to tak, že když se vymázne blbec na skůtru (co má mj.. třeba 500ccm) a rozmlátí si hubu jen proto, že nemá třeba helmu, poláme si hnáty a sedře kůži na kost, pak vidím smysl opatření v tom, že kdyby se jím řídil, jeho léčba by se z peněz danňových polantíků zkrátila třeba na 20% skutečné částky, od ošetření po nemocenskou. Jenže tohle zase ty nevidíš /smazáno admin/ Naopka, zavedl bych ještě jiný systém: vymázneš se na skůtru a nemáš přečdepsaný oblečení a ochranné prostředky? OK - porušil jis nařízení, OK, my tě ošetříme, ale ty to zacáluješ do poslední pence. Tak bych to viděl já. Jezdi si třeba nahatej, OK, ale budeš platit, hošánku.

To jen když jis nakousnul ty skůtry, například. Na voly odjakživa musí být velkej bič a malej dvorek.

PS: zkus si někdy zajít k doktorovi v USA. Pak napiš....
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 07.01.2017 20:28, RE: šílená budoucnost

/smazáno admin/
Jinak Zdeny, chápu, že regulace společnosti formou zákonů je nezbytná. Nicméně je hloupost regulovat absolutně všechno - je v tom potom pekelný zmatek, běžní lidé zákony neznají, nevyznají se v nich dokonce ani právníci. Potom se zákony vesele ignorují a vymahatelnost práva klesá. To je to o čem mluvím - přehnaná regulace je k ničemu.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 07.01.2017 20:44, RE: pro Pavlíka
Zdeny60 posted by:
A celkem chápu svým způsobem, i když k tomu nějaké výhrady mám, nařízení oholedně motorkářů a poblblíků na dvou kolech. Vidím to tak, že když se vymázne blbec na skůtru (co má mj.. třeba 500ccm) a rozmlátí si hubu jen proto, že nemá třeba helmu, poláme si hnáty a sedře kůži na kost, pak vidím smysl opatření v tom, že kdyby se jím řídil, jeho léčba by se z peněz danňových polantíků zkrátila třeba na 20% skutečné částky, od ošetření po nemocenskou. Jenže tohle zase ty nevidíš/smazáno admin/Naopka, zavedl bych ještě jiný systém: vymázneš se na skůtru a nemáš přečdepsaný oblečení a ochranné prostředky? OK - porušil jis nařízení, OK, my tě ošetříme, ale ty to zacáluješ do poslední pence. Tak bych to viděl já. Jezdi si třeba nahatej, OK, ale budeš platit, hošánku.To jen když jis nakousnul ty skůtry, například. Na voly odjakživa musí být velkej bič a malej dvorek.PS: zkus si někdy zajít k doktorovi v USA. Pak napiš....


A co jsem ti napsal já? Že normální soudný a zodpovědný člověk si vezme kvalitní ochranné oblečení vždy (ať mu to zákon nařizuje či nikoli), blbec si koupí nejlevnější "šmejd" oblečení jen aby splnil literu tebou hájeného zákona, ale v případě nehody bude domlácený a dodřený jako by jel v triku a kraťasech. Čili regulace úplně k ničemu.
Sám jezdím na motorkách mnoho let (poslední roky na okruhu, neb v provozu je to dnes sebevražda). Mám oblečení a ochranné pomůcky včetně airbagové vesty za nějakých 150 tisíc, tedy zhruba v ceně motorky kterou sedlám.
PS: já bych si přál, aby tady byla pravidla jako v USA (žil jsem tam tři roky), ale to by "staré gardě" /smazáno admin/ asi hodně spadla brada - tam je totiž odpovědnost za sebe a své jednání základem. A to včetně zdravotního pojištění - jak kvalitní (a drahé) pojištění si zaplatíš, takovou péči dostaneš. Žádný bič a malý dvorek, ale odpovědnost za sebe - kdo je debil má smůlu, nevidím důvod vodit někoho za ručičku a postrkovat ho na "správnou cestu".
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 07.01.2017 20:54, RE: 123
ivan2 posted by:
Kvůli emisím snižovat rychlost na dálnici mi přijde poněkud postavené na hlavu. To jen abyste mě nebrali že jsem toho zastáncem. Ale proboha, spotřeba ve 130km/h a v 80km/h že je stejná? To je hodně velká ptákovina. Jedno jestli jedete na pětku nebo šestku, ty jízdní odpory - především aerodynamický jsou o parník jinde, lidi trochu soudnost by to chtělo.


Sorry, ale jediný jízdní odpor který se liší je aerodynamický. Odpověz mi na otázku - ve městě na trojku při 50 km/h ti auto spotřebovává výrazně méně než na dálnici ve 130 na šestku? Mě tedy ne - spotřeba se mi liší o decku. Samozřejmě když zpomalím a pojedu "ekologicky" po dálnici na 6°100km/h, budu mít nižší spotřebu než při 130 km/h. Ale potom budu mít podtočený můj neekologický dieselový motor bez filtru pevných částic, což nechci (proč bych si jej ničil), takže si podřadím na 5° a spotřeba stoupne = ekologický přínos nula.
respond
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Saturday 07.01.2017 21:38, RE: 123
Nevím kolik žere moje auto při 50km/h, ale v článku je řeč o 80km/h vs 130km/h. A tady jsem si jistý, že mi auto žere míň při 80ce jak na 5° tak na 6°. Konkrétně u mýho benzínu je ten rozdíl skoro litr a půl. U tvého dieselu vsadím svý boty, že to bude taky míň, jen ne o tolik. Prostě rozdíl 50km/h je už moc velký na to, aby to převodovka vykompenzovala nižšíma otáčkama motoru. A u dodávek a jiných velkých aut bude ten rozdíl ještě markantnější.
respond
lettro
number of posts8
date of registration24.10.2006
Saturday 07.01.2017 21:47, RE: 123
Pavlik posted by:
ivan2 posted by:
Kvůli emisím snižovat rychlost na dálnici mi přijde poněkud postavené na hlavu. To jen abyste mě nebrali že jsem toho zastáncem. Ale proboha, spotřeba ve 130km/h a v 80km/h že je stejná? To je hodně velká ptákovina. Jedno jestli jedete na pětku nebo šestku, ty jízdní odpory - především aerodynamický jsou o parník jinde, lidi trochu soudnost by to chtělo.
Sorry, ale jediný jízdní odpor který se liší je aerodynamický. Odpověz mi na otázku - ve městě na trojku při 50 km/h ti auto spotřebovává výrazně méně než na dálnici ve 130 na šestku? Mě tedy ne - spotřeba se mi liší o decku. Samozřejmě když zpomalím a pojedu "ekologicky" po dálnici na 6°100km/h, budu mít nižší spotřebu než při 130 km/h. Ale potom budu mít podtočený můj neekologický dieselový motor bez filtru pevných částic, což nechci (proč bych si jej ničil), takže si podřadím na 5° a spotřeba stoupne = ekologický přínos nula.


Být odpůrcem za každou cenu. Nepřemýšlet o smyslu nařízení jen ho zpochybnit i za cenu účelové konstrukce - tak mi připadá tvoje argumentace.
Samozřejmě se předpokládá, že řidič sníží rychlost aniž by řadil dolů. Přece při 100 km/h na 6. rychl. stupeň není motor podtočený !
To víš, že mě také ta přemíra omezení, zákazů a nařízení netěší a v podstatě jezdím s davem a trnu, kdy zrovna mě změří a budu za to pykat. Jízda autem dnes už prostě není žádná radost. to před 50 léty ! Žádné poutání bezp. pásy, žádné dětské sedačky, benzín za 2.10 Kč a bez rychlostních limitů
na volných silnicích. Všechna omezení si postupně vynutil rozvoj a pokrok. Upřímně řečeno je to tak asi správné - nebo aspoň pochopitelné. Není to svévole úředníků, jen situace, která nutí náš život regulovat.
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Saturday 07.01.2017 22:12, Zdeny je brucoun ale tentokrat ma pravdu.....
Plne souhlasim
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 08.01.2017 00:05, RE: 123
lettro posted by:
Pavlik posted by:
ivan2 posted by:
Kvůli emisím snižovat rychlost na dálnici mi přijde poněkud postavené na hlavu. To jen abyste mě nebrali že jsem toho zastáncem. Ale proboha, spotřeba ve 130km/h a v 80km/h že je stejná? To je hodně velká ptákovina. Jedno jestli jedete na pětku nebo šestku, ty jízdní odpory - především aerodynamický jsou o parník jinde, lidi trochu soudnost by to chtělo.
Sorry, ale jediný jízdní odpor který se liší je aerodynamický. Odpověz mi na otázku - ve městě na trojku při 50 km/h ti auto spotřebovává výrazně méně než na dálnici ve 130 na šestku? Mě tedy ne - spotřeba se mi liší o decku. Samozřejmě když zpomalím a pojedu "ekologicky" po dálnici na 6°100km/h, budu mít nižší spotřebu než při 130 km/h. Ale potom budu mít podtočený můj neekologický dieselový motor bez filtru pevných částic, což nechci (proč bych si jej ničil), takže si podřadím na 5° a spotřeba stoupne = ekologický přínos nula.
Být odpůrcem za každou cenu. Nepřemýšlet o smyslu nařízení jen ho zpochybnit i za cenu účelové konstrukce - tak mi připadá tvoje argumentace.Samozřejmě se předpokládá, že řidič sníží rychlost aniž by řadil dolů. Přece při 100 km/h na 6. rychl. stupeň není motor podtočený !To víš, že mě také ta přemíra omezení, zákazů a nařízení netěší a v podstatě jezdím s davem a trnu, kdy zrovna mě změří a budu za to pykat. Jízda autem dnes už prostě není žádná radost. to před 50 léty ! Žádné poutání bezp. pásy, žádné dětské sedačky, benzín za 2.10 Kč a bez rychlostních limitů na volných silnicích. Všechna omezení si postupně vynutil rozvoj a pokrok. Upřímně řečeno je to tak asi správné - nebo aspoň pochopitelné. Není to svévole úředníků, jen situace, která nutí náš život regulovat.


Nejsem odpůrcem za každou cenu - v Praze na Nuselském mostě a v přilehlé Legerově/Sokolské ulici omezili rychlost kvůli hluku ze 70 na 50 km/h a světe div se náhle se tam zvýšily emise. To je změřený prokázaný fakt. Čím to asi bude?? Většina modernějších dieselů se 6°převodokou je při 100km/h na 6°podtočená - má 17-1800rpm. Commonrail diesel potřebuje 2000rpm a víc, aby vibracemi neničil dvouhmotový setrvačník. Při 2000rpm mi dieselový motor vezme přibližně stejné množství paliva (na 1-2 deci opravdu nehraju), ať jedu 80 na 4°; 100 na 5° nebo 130 km/h na 6°. Nevzpomínám na "úžasnou minulost", a rozhodně nesouhlasím s tvrzením, že si všechna omezení vynutil pokrok a že je to tak správně. Jinde ve světě to funguje jinak, bez zbytečných zákonů a represe, tak proč ne u nás?
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 08.01.2017 00:18, RE: 123
ivan2 posted by:
Nevím kolik žere moje auto při 50km/h, ale v článku je řeč o 80km/h vs 130km/h. A tady jsem si jistý, že mi auto žere míň při 80ce jak na 5° tak na 6°. Konkrétně u mýho benzínu je ten rozdíl skoro litr a půl. U tvého dieselu vsadím svý boty, že to bude taky míň, jen ne o tolik. Prostě rozdíl 50km/h je už moc velký na to, aby to převodovka vykompenzovala nižšíma otáčkama motoru. A u dodávek a jiných velkých aut bude ten rozdíl ještě markantnější.


Já netvrdím, že dieselové auto při 80 km/h na 6° nevezme méně paliva než ve 130 km/h na 6°, rozdíl je skoro 2 litry. Jen si díky podtáčení motoru mnohem rychleji zničíš dvouhmotový setrvačník za cca 30 tisíc - je to tedy ekologické, ale nikoli normální a ekonomické chování. Takže každý alespoň trochu technicky založený a s motorem cítící řidič podřadí - a při 100km/h na 5°mám identickou spotřebu jako na 3°v 50 km/h a na 6° ve 130 km/h (rozdíl 1-2 dl je v rámci statistické chyby zanedbatelný). Pokud je řidič zaměřený ekologicky, tak to přínos bezesporu má, ale já si raději ušetřím vlastní peněženku (a budu šetřit dvouhmotu), než bych se zabýval emisemi.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Sunday 08.01.2017 01:17, Spotřeba
Tady se zase pletou pojmy a dojmy.
Otáčky motoru nejsou pro spotřebu jediný rozhodující faktor, záleží také na zatížení motoru. Další věc je, že aero odpory při těchto rychlostech hrají roli a zvýšení rychlosti o 25% znamená potřebu dodat dvojnásobný výkon.
Teď k rychlosti: konkrétně moje auto umí jet na 5-ku (mám jen 5-qv) i 80 i 130 a spotřeba se fakt liší a odhaduji, že to litr bude.
No a konečně jsou emise a emise. Při motoru, který je v pořádku se bavíme jen o emisích oxidu uhličitého a vodní páry v návaznosti na spotřebu a pak je to omezení nesmyslné. Jó, jenže jsme u nás, takže, který motor je v pořádku, když už z automobilky vyjíždějí auta, co švindlují.... a pak to význam má.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Sunday 08.01.2017 08:08, RE: pro Pavlíka
Pavlik posted by:
Zdeny60 posted by:
A celkem chápu svým způsobem, i když k tomu nějaké výhrady mám, nařízení oholedně motorkářů a poblblíků na dvou kolech. Vidím to tak, že když se vymázne blbec na skůtru (co má mj.. třeba 500ccm) a rozmlátí si hubu jen proto, že nemá třeba helmu, poláme si hnáty a sedře kůži na kost, pak vidím smysl opatření v tom, že kdyby se jím řídil, jeho léčba by se z peněz danňových polantíků zkrátila třeba na 20% skutečné částky, od ošetření po nemocenskou. Jenže tohle zase ty nevidíš, /smazáno admin/ Naopka, zavedl bych ještě jiný systém: vymázneš se na skůtru a nemáš přečdepsaný oblečení a ochranné prostředky? OK - porušil jis nařízení, OK, my tě ošetříme, ale ty to zacáluješ do poslední pence. Tak bych to viděl já. Jezdi si třeba nahatej, OK, ale budeš platit, hošánku.To jen když jis nakousnul ty skůtry, například. Na voly odjakživa musí být velkej bič a malej dvorek.PS: zkus si někdy zajít k doktorovi v USA. Pak napiš....
A co jsem ti napsal já? Že normální soudný a zodpovědný člověk si vezme kvalitní ochranné oblečení vždy (ať mu to zákon nařizuje či nikoli), blbec si koupí nejlevnější "šmejd" oblečení jen aby splnil literu tebou hájeného zákona, ale v případě nehody bude domlácený a dodřený jako by jel v triku a kraťasech. Čili regulace úplně k ničemu.Sám jezdím na motorkách mnoho let (poslední roky na okruhu, neb v provozu je to dnes sebevražda). Mám oblečení a ochranné pomůcky včetně airbagové vesty za nějakých 150 tisíc, tedy zhruba v ceně motorky kterou sedlám.PS: já bych si přál, aby tady byla pravidla jako v USA (žil jsem tam tři roky), ale to by "staré gardě"/smazáno admin/ asi hodně spadla brada - tam je totiž odpovědnost za sebe a své jednání základem. A to včetně zdravotního pojištění - jak kvalitní (a drahé) pojištění si zaplatíš, takovou péči dostaneš. Žádný bič a malý dvorek, ale odpovědnost za sebe - kdo je debil má smůlu, nevidím důvod vodit někoho za ručičku a postrkovat ho na "správnou cestu".


ZAPLA´TPÁMBU! Apsoň, že tohle jis konečně pochopil, i když zcela jstý si nejsme. protože jsem tam taky pobýval, tak o lékařském ošetření vím své. Například zuby se vyplatily jet spravit do Kanady, ale to je jedno... Tím chci říct, že u nás, ať uděláš újmu na svém zdraví z jakékoliv příčiny a tedy i z nedbalosti nebo z porušení čehokoliv, pak dostaneš lékařské ošetření vždy v "plné palbě" A na to mnozí řeší a podle toho jednají. Když si feťák z vlastní debility zničí zdraví, ostatní mu to zaplatí. V USA ho nechají chcípnout, rptože z toho minima, co má nárok od státu, mu ani neadjí Aspirin. Takže - až bude nařízení o oblečení pro řidiče skůtru a on si rozmlátí hubu a nebdue mít patřičné oblečení - pomoz si sám. Hotovo. ne, že to za tebe zaplatí jiní...


respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.