0
back
 

diskuze k tématu: Nissan Primera P11 - první dojmy majitele

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 12:55, Spolehliva Primera?
Neni to spatne auto. Ale (ne)vlastni zkusenost - motor 1,6l v porovnani s 1,6i 74 kW koncern (v O1) nejak nestacil. Proste v O1 mnohem dynamictejsi svezeni. Na Primere byla diagnostikovana porucha ABS (nejake snimace nebo co), oprava (autorizovany servis) - za cca 30 tis. - odmitnuto. Nevim, jestli to spolu s mizernou dynamikou nejak souvisi. Kazdopadne (ne)dynamika teto Primery me zaskocila a cekal jsem vic. Mame dal predfaceliftovou Primeru take s 1,6. Ta jezdi mnohem lip. Na rozdil od novejsi je bez poruchy. Tak jen nevim, jestli era spolehlivych Nissanu uz davno nevysumela...
rohYpnol
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 13:15, RE: Spolehliva Primera?
rohYpnol posted by:
Neni to spatne auto. Ale (ne)vlastni zkusenost - motor 1,6l v porovnani s 1,6i 74 kW koncern (v O1) nejak nestacil. Proste v O1 mnohem dynamictejsi svezeni. Na Primere byla diagnostikovana porucha ABS (nejake snimace nebo co), oprava (autorizovany servis) - za cca 30 tis. - odmitnuto. Nevim, jestli to spolu s mizernou dynamikou nejak souvisi. Kazdopadne (ne)dynamika teto Primery me zaskocila a cekal jsem vic. Mame dal predfaceliftovou Primeru take s 1,6. Ta jezdi mnohem lip. Na rozdil od novejsi...
Vyšuměla. Zatímco před vstupen Renaulta do Nissanu byly Primery prakticky nejspolehlivější auta ve své třídě (v kombinaci s tehdejším výborným podvozkem to bylo auto, které na rovině slíbí a v zatáčce slib dodrží), po vstupu spadly do (pod)průměru. To je nejen obecné tvrzení, potvrdil mi to i bývalý servisák z Nissanu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 13:44, me zkusenosti
Po Primere 11 v kombiku jsem se dival cca pred dvema lety (mimo jine), moc jich neni a nakonec jsem vzal liftbacka s dvoulitrem. Asi skutecne jediny motor, ktery se k tomu autu hodi. U kombika me tez prekvapil melky kufr, liftback jej ma vetsi (tusim ze 420 vs 505 litru ve prospech liftbacka). Zavadu naklapeni xenonu jsem tez resil po koupi, stacilo pouze privarit tahla od cidel a od te doby pokoj. Stalo to par supu, i kdyz mi to delali v autoriz. servisu spolu jeste s jinym problemem. Zanesena skrtici klapka zpusobovala pri teplych startech, ze motor zakuckal a mel tendence chcipnout, stacilo jen na chvili pridat plyn. Proste po naskoceni tepleho motoru to neudrzelo volnobeh. Ale na to pry klapka resp. vaha vzduchu obcas u techto motoru trpi. To byla asi jedina vetsi zavada po koupi i od te doby, kterou jsem resil (pres 175t km tehdy). Jinak je to vuz motorove pro me zcela dostacujici, pri solo jizdach ci ve dvou to umi hodne pekne vystrelit, jen se clovek nesmi bat to vytacet (naopak) ... pri plnem nalozeni je vsak jiz znat ubytek vykonu, ktery je potreba honit ve vyssich otackach. Coz me jako ridici nevadi, jen spolujezdcum se to mozna prilis nepozdavalo, kdyz jsem trojku a ctyrku pekne tocil skoro az k omezovaci (kam to neni problem vcelku rychle dostat). Co se tyce koroze, tak muj kousek zatim drzi (ale pravda, je garazovany predtim i nyni). Spis bych za slabinu bral tenci vrstvu laku, ktera ma tendenci se odlupovat (drobne dubliky na predni kapote a masce a tez i spodni cast prednich dveri od kaminku prednich kol).
Zajimalo by me, zda majitel neresil problem s vuli v cepech hornich ramen na predku? Ty maji tendenci na nasich rozbitych cestach rychle odchazet a je to znama mechanicka slabina tohoto vozu (jedna z mala) a to okolo 150-160 tis jsou jiz zrale na vymenu ... ja mam nalitano vic, ale uz se mi nakou dobu ozyvaji, zvlaste pak za horka. Bohuzel se musi vymenit cele rameno, ale z druhovyroby se daji sehnat od vice vyrobcu a za prijatelnou cenu. Rekl bych dale, ze druhovyroba na tento vuz existuje ... v tom bych s majitelem lehce nesouhlasil ... a cenove je uplne nekde jinde (o dost niz) nez origo dily. Osobni zkusenost z autoriz. servisu (uvodni navsteva + sezonni prohlidky) mi neprisla nijak zla ... zadne tendence me osulit ci delat neco navic. Jinak beznou udrzbu si nechavam delat jinde a to je to jedine, co na aute resim tj. filtry a naplne :) A co se tyce spotreby, palubni PC si nevymysli, nekdy ukaze dokonce o decanek vic nez pri tankovani do plne (coz delam vzdy). Dlouhodoby prumer okolo 8.1 (a to necelou pulku najezdim po Praze) ... delsi streka po D1 tam a zpet v lete s klimou (solo obsazeni) a rychlost okolo 150 tacho (cca 140 realnych) za 7.5 ... v plnem obsazeni tentyz prumer cca 8.2 ... po praze max. do 9 (to kdyz se hoooodne stoji) jinak 8.5. Ale neni to kombik. Jezdit s tim delsi streky a nijak zvlast nezavodit (nejezdit vic jak 160) tak by se to melo dostat v dlouhodobejsim horizontu pod 8.
isis2000
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 13:53, RE: Spolehliva Primera?
Muroň posted by:
Vyšuměla. Zatímco před vstupen Renaulta do Nissanu byly Primery prakticky nejspolehlivější auta ve své třídě (v kombinaci s tehdejším výborným podvozkem to bylo auto, které na rovině slíbí a v zatáčce slib dodrží), po vstupu spadly do (pod)průměru. To je nejen obecné tvrzení, potvrdil mi to i bývalý servisák z Nissanu.
bohuzel to tak nejak je ... uz o tomto modelu se rika, ze sla kvalita pomalu dolu. Plnohodnotna P11 na tom byla lepe (oproti faceliftu). S koncem Almery a me nijak oslovujicim novym modelem Primery P12 me u Nissanu krom vymazlenych 350Z ci GT-R moc kousku neoslovuje. Maximu u nas uz neprodavaji ale pro takovy US trh delaji vic vozu. V Evrope proste Nissan ztraci na ubyte resp. se spis drzi 4kolek ... jeste tak Note by mozna sel zauvazovat, ale Tiida vypada prapodivne a Qashqai me nepritahuje :(
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 14:42, RE: me zkusenosti
isis2000 posted by:
Po Primere 11 v kombiku jsem se dival cca pred dvema lety (mimo jine), moc jich neni a nakonec jsem vzal liftbacka s dvoulitrem. Asi skutecne jediny motor, ktery se k tomu autu hodi. U kombika me tez prekvapil melky kufr, liftback jej ma vetsi (tusim ze 420 vs 505 litru ve prospech liftbacka). Zavadu naklapeni xenonu jsem tez resil po koupi, stacilo pouze privarit tahla od cidel a od te doby pokoj. Stalo to par supu, i kdyz mi to delali v autoriz. servisu spolu jeste s jinym problemem. Zanesena ...
Ještě bych dodal, že Primerám sem tam praskne poloosa.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:01, RE: Spolehliva Primera?
rohYpnol posted by:
Neni to spatne auto. Ale (ne)vlastni zkusenost - motor 1,6l v porovnani s 1,6i 74 kW koncern (v O1) nejak nestacil. Proste v O1 mnohem dynamictejsi svezeni. Na Primere byla diagnostikovana porucha ABS (nejake snimace nebo co), oprava (autorizovany servis) - za cca 30 tis. - odmitnuto. Nevim, jestli to spolu s mizernou dynamikou nejak souvisi. Kazdopadne (ne)dynamika teto Primery me zaskocila a cekal jsem vic. Mame dal predfaceliftovou Primeru take s 1,6. Ta jezdi mnohem lip. Na rozdil od novejsi...
No.... neprijde mi zcela fer srovnavat O1 s P11 co se dynamiky tyce se stejnym motorem jednoduse pro to, ze primera je o neco tezsi - tudiz se nelze divit, ze ma horsi dynamiku.

Navic.... nerad bych se pletl, ale do P11 se 1,6l delaly jen v provedeni 66kW, coz je dalsi duvod, proc bych je nerad srovnaval s 74kW v o1.

Primym konkurentem O1 byla dle meho nazoru spise n15 v sedanu....... a ta s GA16DE 73(4) kW byla (a stale je) velmi zive auto. Nutno porovnavat i stupen vybavy..... nissani meli bezne treba klimu, coz O1 nemela (rozdil v hmotnosti)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 15:14, RE: Spolehliva Primera?
Czech_Key posted by:
No.... neprijde mi zcela fer srovnavat O1 s P11 co se dynamiky tyce se stejnym motorem jednoduse pro to, ze primera je o neco tezsi - tudiz se nelze divit, ze ma horsi dynamiku.

Navic.... nerad bych se pletl, ale do P11 se 1,6l delaly jen v provedeni 66kW, coz je dalsi duvod, proc bych je nerad srovnaval s 74kW v o1.

Primym konkurentem O1 byla dle meho nazoru spise n15 v sedanu....... a ta s GA16DE 73(4) kW byla (a stale je) velmi zive auto. Nutno porovnavat i stupen vybavy..... nissani meli...
Jeste jsem zapomnel na reakci na clanek. Nemyslim si, ze by P11 byla idealnim dalnicnim polykacem kilometru. Dle meho se daleko lepe citi mimo dalnici a mesto. Na dalnici je vam v 99% multilink k prdu a spis ocenite pohodli - a uprimne..... P11 ma spise tvrdsi nastaveni.

Pokud pan pisatel najezdi 30t km za pul roku.... mel spise uvazovat o dieselu.

Vyssi spotreba ve vyssich rychlostech (nad 140) je snad samozrejmost u vsech aut. Pokud chci jet rychle, tk za to taky musim zaplatit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 16:26, RE: Spolehliva Primera?
Czech_Key posted by:
No.... neprijde mi zcela fer srovnavat O1 s P11 co se dynamiky tyce se stejnym motorem jednoduse pro to, ze primera je o neco tezsi - tudiz se nelze divit, ze ma horsi dynamiku.

Navic.... nerad bych se pletl, ale do P11 se 1,6l delaly jen v provedeni 66kW, coz je dalsi duvod, proc bych je nerad srovnaval s 74kW v o1.

Primym konkurentem O1 byla dle meho nazoru spise n15 v sedanu....... a ta s GA16DE 73(4) kW byla (a stale je) velmi zive auto. Nutno porovnavat i stupen vybavy..... nissani meli...
Porovnani se nefer muze zdat. Samozrejme ze Primera je cistokrevna stredni. Jenze uzitnou hodnotou jsou na tom az na misto vzadu stejne. Vybavou ubezpecuji, ze na tom O1 byla lip. Nicmene ono i v porovnani mezi mnou uvadenou starsi a novejsi Primerou je v dymanice citelny (s obema vozy jezdil od zacatku stejny clovek - jsou tedy stejne zajete). Jezdi se radeji tou starsi. Zajimalo by me zkratka, jestli to take nemuze mit nejakou souvislost s tou ABS, nebo po faceliftu proste jede hur (napr. z duvodu emisnich norem...). Take by me zajimalo, zda se u Primer jedna o ojedinelou zavadu ABS, nebo to je konstrukcni/vyrobni vada napr. serie. Jinak (tuky tuk) ani jedna zatim nekoroduje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 16:35, RE: Spolehliva Primera?
Czech_Key posted by:
No.... neprijde mi zcela fer srovnavat O1 s P11 co se dynamiky tyce se stejnym motorem jednoduse pro to, ze primera je o neco tezsi - tudiz se nelze divit, ze ma horsi dynamiku.

Navic.... nerad bych se pletl, ale do P11 se 1,6l delaly jen v provedeni 66kW, coz je dalsi duvod, proc bych je nerad srovnaval s 74kW v o1.

Primym konkurentem O1 byla dle meho nazoru spise n15 v sedanu....... a ta s GA16DE 73(4) kW byla (a stale je) velmi zive auto. Nutno porovnavat i stupen vybavy..... nissani meli...
Jinak samozrejme souhlasim, ze konkurentem O1 Primera prilis nebyla. Jenze ja naopak myslim, ze O1 byla konkurentem Primery. Neco jako kdyby Primera sedela na jedine zidlicce a Octavia se ji snazila ze zidle vykopat. Takovy jednostranny utok.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 16:41, RE: Spolehliva Primera?
isis2000 posted by:
bohuzel to tak nejak je ... uz o tomto modelu se rika, ze sla kvalita pomalu dolu. Plnohodnotna P11 na tom byla lepe (oproti faceliftu). S koncem Almery a me nijak oslovujicim novym modelem Primery P12 me u Nissanu krom vymazlenych 350Z ci GT-R moc kousku neoslovuje. Maximu u nas uz neprodavaji ale pro takovy US trh delaji vic vozu. V Evrope proste Nissan ztraci na ubyte resp. se spis drzi 4kolek ... jeste tak Note by mozna sel zauvazovat, ale Tiida vypada prapodivne a Qashqai me nepritahuje :(
Tiida je podle me nomen omen. Hnusne jmeno, hnusny vuz. Me proste prijde, jak kdyby se Nissan vykaslal na kategorii osobnich vozu a zustal jen u luxusniho segmentu. A uprimne receno, facelift Murana (tak podle me pekneho vozu) je taky jen pomsta pana chirurga.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 17:20, RE: Spolehliva Primera?
rohYpnol posted by:
Tiida je podle me nomen omen. Hnusne jmeno, hnusny vuz. Me proste prijde, jak kdyby se Nissan vykaslal na kategorii osobnich vozu a zustal jen u luxusniho segmentu. A uprimne receno, facelift Murana (tak podle me pekneho vozu) je taky jen pomsta pana chirurga.
taky mi to tak nejak prijde, jak kdyby designeri z Renaultu jim davali svoje nepovedeny vykriky designu ... mala Micra a Note jsou prtata (i kdyz spolehlivy tak jsou mimo hlavni proud zajmu, bohuzel), Qashqai je modni pidi SUV, pak nic neni a pak az X-Trail, Murano a vetsi Navarra/Pathfinder ... a az pak ciste sportaky ... prostredek uplne vyklidili. Tiiida je hooodne podivnej, osklivej a oklestenej kousek, to jsem dodnes nejak nepochopil, navic je to auto uz par let stare, ale u nas ho zacali prodavat docela nedavno, ale proc, tomu nejak nerozumim . Kdyby radeji zacali opet s Maximou ci aspon mensi a u nas neznamou Altimou ci jeste mozna i Sentra by sla misto Almery, treba by se chytli lip ... s Tiidou diru do sveta neudelaji, spis si naopak urizli ostudu a videl jsem ji na silncii v realu jen 1!!! ... a to tipuju ze byl nejspis naky novinarsky testovaci kousek :(
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 23.09.2008 17:26, RE: Spolehliva Primera?
rohYpnol posted by:
Porovnani se nefer muze zdat. Samozrejme ze Primera je cistokrevna stredni. Jenze uzitnou hodnotou jsou na tom az na misto vzadu stejne. Vybavou ubezpecuji, ze na tom O1 byla lip. Nicmene ono i v porovnani mezi mnou uvadenou starsi a novejsi Primerou je v dymanice citelny (s obema vozy jezdil od zacatku stejny clovek - jsou tedy stejne zajete). Jezdi se radeji tou starsi. Zajimalo by me zkratka, jestli to take nemuze mit nejakou souvislost s tou ABS, nebo po faceliftu proste jede hur (napr. z du...
nevim jak slabsi motory, ale dvoulitr ma ve starsi verzi pred faceliftem papirove mensi vykon, ale ma jej spolu s momentovou krivkou posazen nize, cili to reaguje od neco malo nizsich otacek a zda se o neco agilnejsi. Nejspis to bude tou emisni normou (soukromy tip) ...
PS: nejlip proste jezdila ci jeste obcas nekde jezdi GT verze, i kdyz jsem v ni bohuzel nejel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.09.2008 10:19, RE: Spolehliva Primera?
rohYpnol posted by:
Neni to spatne auto. Ale (ne)vlastni zkusenost - motor 1,6l v porovnani s 1,6i 74 kW koncern (v O1) nejak nestacil. Proste v O1 mnohem dynamictejsi svezeni. Na Primere byla diagnostikovana porucha ABS (nejake snimace nebo co), oprava (autorizovany servis) - za cca 30 tis. - odmitnuto. Nevim, jestli to spolu s mizernou dynamikou nejak souvisi. Kazdopadne (ne)dynamika teto Primery me zaskocila a cekal jsem vic. Mame dal predfaceliftovou Primeru take s 1,6. Ta jezdi mnohem lip. Na rozdil od novejsi...
PISATEL RECENZE KOUPIL VYLITANY SROT!!
Reznoucí primera?to vydím poprvé a je to evidentně spravená bouračka.Motor má zřejmě najeto tak půl milionu protože při vytáčení motoru do omezovače se nedá jet za víc.než za 13 lirů-osobně vyzkoušeno.Ano kufr mělký ale zkusili jste vyndat ten kastl v kufru?Já osobně jsem v tomhle autě vozil půl palety cihel na stavbu.Za celé 2 roky a najetí 50tis.km byla na autě jediná závada a to vymlácený čep v předním rameni(jezdím na stavbu po polní cestě).Dvoulitrový motor je v pohodě silný akorát trochu hlučnější ve vysokých otáčkách.Podvozkově má navrch i dnes a mnohé rádoby sport. auta se nestačí divit když jim ujedu v serpentinách.Nyní budu kupovat Maximu a tohle auto nechávám manželce protože takle bezporuchové a bezproblémové auto už nikde nekoupím!podotýkám že mám verzi před faceliftem,vyrobeno v U.K.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.09.2008 11:04, RE: Spolehliva Primera?
bruno posted by:
PISATEL RECENZE KOUPIL VYLITANY SROT!!
Reznoucí primera?to vydím poprvé a je to evidentně spravená bouračka.Motor má zřejmě najeto tak půl milionu protože při vytáčení motoru do omezovače se nedá jet za víc.než za 13 lirů-osobně vyzkoušeno.Ano kufr mělký ale zkusili jste vyndat ten kastl v kufru?Já osobně jsem v tomhle autě vozil půl palety cihel na stavbu.Za celé 2 roky a najetí 50tis.km byla na autě jediná závada a to vymlácený čep v předním rameni(jezdím na stavbu po polní cestě).Dvoulitrový ...
Naprosto souhlasím, loni jsem se zbavil ´Maximy 97´ a skutečně rez byl jen na opravovaných místech, Nissany mají již téměř patnáct let plný pozink takže nechápu co by na nich mohlo-mělo reznout.
Spotřeba je taky poněkud mimo, já osobně jsem měl dlouhodobý-5 let-průměr s třílitrem v manuálu pod devět litrů, když jsem nespěchal tak na trase cca 600km ( Olomouc-Praha-Beroun a zpět) to šlo i pod sedm... Samozřejmě když jsem jel pilu tak 15-17, ale to se jelo Brno -Praha za hodinu deset.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.10.2008 08:06, RE: me zkusenosti
David V posted by:
Ještě bych dodal, že Primerám sem tam praskne poloosa.
souhlas s polosami a dalšíma věcma,který prostě odcházej,ale spíš bych to bral jako údržbový výměny...si představte jakej flák cesty ty auta maj běžně za sebou,ale jinak vše v pohodě-je to spolehlivý auto.Vrátím se k porovnání ohledně motorizace s oktávií,mám primku 1.6/74 kW-kombi ,můj otec oktávu 1.6/75kW,ze stejného roku 98.Jezdím dlouhodobě obojím..Primera má jasnější chování na silnici, lepší spotřebu (měřeno na cca 20tkm a to 6.5l , místo 7.5l oktávka-obdobnej provoz-klidná jízda a při předjíždění využití výkonu..) , ale svižnost se nedá porovnat..jednoznačne vede oktávie(je to daný i tím že na 90km/hod točí primera cca 2300otáček a oktá. o dost výše-teď bych kecal kolik-a proto lepší akcelerace),jasně že primera je těžší a navíc v kombíku,ale rozdíl je markantní,s tímhle motorem je to pro klidnější jízdu zato pro dobrou spotřebu.Autorizovaný servis má levnější nissan a ceny dílů obdobné..výbava , kupní cena a kradenost jednoznačně mluví pro japonce.teď bych zmínil to pořekadlo "japonec nakonec" - pravdivej výklad je tento:...všichni si vyzkouší kdejakej krám a nakonec si po letech kuli spolehlivosti stejně koupí toho japonce :o)

jiak primera je samo že ve vyšší třídě :o)
k tý velikosti kufru..měří se po plato /zákryt zavazadlového prostoru,proto má kombi menší kufr než lift.,ale stačí shrnout roletku a skádáte a skládáte...běžně převážím dva dětský kočárky+jeden golfáč+několik kletrů,atd a do fufru kombi jen rovnám a rovnám...jo jasně jsou i větší kufry...ale malej rozhodně není...
pozn.pro ty co jsou přesvědčený a po mém příspěvku ještě třeba víc,že primera je s tímhe motorem lenoch-tak pozor-to není... je to 16v-ten se musí točit,takže nechte otáčky vyšplhat na 4000 a pak šlápněte na plyn... co? jo a spotřeba nějak super neroste i při pořádným luftu jsem se přes 8l nedostal...kdo nevěří ať koupí-neprohloupí :o)
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.