0
back
 

diskuze k tématu: Nissan Primera - jaký je po osmi letech?

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 06:24, km
Člověče spravte si tam ty km, to asi nemá být 1210km za rok nebo ANO?
Jinak článek (a docela i auto) super! Mám krátkou zkušenost s tím stejným motorem ve stejném autě (jen kombi) a popis sedí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 07:26, RE: km
Alda posted by:
Člověče spravte si tam ty km, to asi nemá být 1210km za rok nebo ANO?
Jinak článek (a docela i auto) super! Mám krátkou zkušenost s tím stejným motorem ve stejném autě (jen kombi) a popis sedí.
Pěkná recenze. Pokud je auto z česka, měli by ti to říct v každém servisu, jak je to s km, ne? Automat ti chválím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 07:28, P12 - uz neni Ta Primera
Ja taky souhlasim s autorem P12 uz neni Ta Primera kterou bych povazoval za nastupce P11. Vlastnil jsem P10 i P11 a cekal jsem ze pujdu pred lety do P12. Ale bohuzel uz je to jine auto - "zmeklo" a nejaky osel dal budiky doprostred a udelal tak auto nezamerene na ridice.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 08:14, docela prča
s najetýma km. Autor měsíčně najede 100,8 km. To asi objede nákupy, umyje vůz a šup do garáže. Ale co pak ta dovolená, kvůli které si auto pořizoval (asi bus). "Recenze" ovšem velmi profi napsaná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 09:06, drahý servis
stejně mi to přijde nějak předražené.Po koupi do toho nasypat ještě 20tis.OK chtěl mít klid tak to to nechal prohlédnout.Jenže zadní nárazník lakovat za 8tis?To mi nepřijde dobrá cena.
Pak baterka,výbojky,náplň klimy,stejně je to celkem pálka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 10:04, xenony
na primeře r.98? to snad ne. myslím že to je projekční čočka pod ní žárovka žádný výbojky. Auto odjetý, na těch 100km/m asi ještě dostačuje. hlavně že z něj má kluk radost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 10:58, RE: xenony
karlos posted by:
na primeře r.98? to snad ne. myslím že to je projekční čočka pod ní žárovka žádný výbojky. Auto odjetý, na těch 100km/m asi ještě dostačuje. hlavně že z něj má kluk radost.
je to rok 2000.I podle fotek vidíš,že to musí být nejhůře rok 99 odkdy se vyrábí tento model (viz foto).
Tenhle ročník má xenony běžně=výbojky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 11:08, CVT
Pán asi nepochopil princip bezstupňové CVT převodovky když uvádí že ´´řadí téměř neznatelně´´, ona totiž žádné stupně nemá, tudíž nemůže být znát žádný přechod při ´´manuálním´´ řazení, ono to ani žádné řazení na rozdíl od klasického automatu není.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 11:37, RE: xenony
Tomi posted by:
je to rok 2000.I podle fotek vidíš,že to musí být nejhůře rok 99 odkdy se vyrábí tento model (viz foto).
Tenhle ročník má xenony běžně=výbojky.
karlos asi zaměnil obsah motoru za r.v., P11 po faceliftu už měla xenony v příplatkové výbavě
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 12:05, RE: km
Reno posted by:
Pěkná recenze. Pokud je auto z česka, měli by ti to říct v každém servisu, jak je to s km, ne? Automat ti chválím.
Na me ta recenze pusobi jako nejaka nepovedena slohovka - vyplyva z ni ze autor ma v tom aute asi karbonove brzdy, soude podle popisu brzdneho ucinku, a SPZ ma primontovanou na dverich (aspon tak to stoji v recenzi).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 12:39, RE: km
mikes posted by:
Na me ta recenze pusobi jako nejaka nepovedena slohovka - vyplyva z ni ze autor ma v tom aute asi karbonove brzdy, soude podle popisu brzdneho ucinku, a SPZ ma primontovanou na dverich (aspon tak to stoji v recenzi).
Já bych zase řekl, že ta recenze patří k těm lepším, které se tady objevily. A z Tebe mám pocit, že kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 13:05, RE: CVT
tomaskrtek posted by:
Pán asi nepochopil princip bezstupňové CVT převodovky když uvádí že ´´řadí téměř neznatelně´´, ona totiž žádné stupně nemá, tudíž nemůže být znát žádný přechod při ´´manuálním´´ řazení, ono to ani žádné řazení na rozdíl od klasického automatu není.
moc tomu nerozumím.jak tam vlastně probíhá ta manuální změna kvaltu když tam žádný není?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 13:19, RE: CVT
Tomi posted by:
moc tomu nerozumím.jak tam vlastně probíhá ta manuální změna kvaltu když tam žádný není?
nijak, ty protilehlé kužely, jejichž vzájemným posunem se mění převodový poměr, se přesunou plynule do jisté předem definované pozice, zjednodušeně řečeno
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 13:25, RE: km
David V posted by:
Já bych zase řekl, že ta recenze patří k těm lepším, které se tady objevily. A z Tebe mám pocit, že kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.
Mozna muj komentar pusobi vice kriticky nez jsem mel v planu, takze upravuji, nektere casti recenze na me pusobi divne (taky jsem nevypsal vsechny...).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 14:42, RE: CVT
Tomi posted by:
moc tomu nerozumím.jak tam vlastně probíhá ta manuální změna kvaltu když tam žádný není?
Nevím, jestli to tady zaznělo, ale je to variátor. Jak se tomaskrtek snaží popsat zkusím blíže. Neznám naprosto přesnou konstrukci CVT, ale variátor může vypadat, že hnací i hnaná "řemenice" sestává ze dvou kuželových kol, které se mohou od sebe vzdalovat nebo se k sobě přibližovat. Tím se mění de-facto průměr, po kterém obíhá řemen. Axiální posun obou kol musí být svázaný, protože délka řemene je konstantní, čili, když jdou kuželová kola na jedné řemenici k sobě, druhá musí jít od sebe. Řemen není úplně vhodný výraz, tady to bude něco jako plátkový kovový "řemen" s výstupky do stran, které zapadnou do frézovaných drážek v površkách kuželových kol, aby nedocházelo ke skluzu.
Jediné, co mi vlastně není pořádně jasné je systém řízení celku motor - CVT, protože jsou tam 2 stupně volnosti. Jednak plynový pedál, jeho zdvih a jednak převodový poměr, jeho variabilita.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 15:05, RE: CVT
David V posted by:
Nevím, jestli to tady zaznělo, ale je to variátor. Jak se tomaskrtek snaží popsat zkusím blíže. Neznám naprosto přesnou konstrukci CVT, ale variátor může vypadat, že hnací i hnaná "řemenice" sestává ze dvou kuželových kol, které se mohou od sebe vzdalovat nebo se k sobě přibližovat. Tím se mění de-facto průměr, po kterém obíhá řemen. Axiální posun obou kol musí být svázaný, protože délka řemene je konstantní, čili, když jdou kuželová kola na jedné řemenici k sobě, druhá musí jít od sebe. Řemen n...
ok jinýmy slovy manuální režim u této převodovky je tedy něco smyšleného a řidič si myslí,že řadí ikdyž si to vlastně dělá co chce a mění to poměr podle potřeby?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 15:19, RE: CVT
Tomi posted by:
moc tomu nerozumím.jak tam vlastně probíhá ta manuální změna kvaltu když tam žádný není?
Schema CVT prevodovky:
http://www.nissan-global.com/PDF/tcvt_e.pdf
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 15:20, RE: CVT
Tomi posted by:
ok jinýmy slovy manuální režim u této převodovky je tedy něco smyšleného a řidič si myslí,že řadí ikdyž si to vlastně dělá co chce a mění to poměr podle potřeby?
Jedná se o převodovky s plynulou změnou převodového stupně (CVT-Continuously Variable Transmission).

Rozjezd vozidla umožnují skupiny třecích lamel umístěné uvnitř převodovky. Tyto převodovky nemají hydrodynamický měnič. Přenos kroutícího momentu zajištuje klínový pás (řemen), který je umístěn mezi hnacím a hnaným kuželovým bubnem (řemenicí). Klínový řemen se skládá z velkého množstvím klínovitých segmentů, které jsou navlečeny na speciálním pásu o vysoké pevnosti v tahu. Tento pás drží segmenty v určené poloze, celý komplet funguje jako ocelový klínový řemen. Protože jsou segmenty navlečeny volně (i když těsně vedle sebe), je přenos výkonu možný pouze tlakem. Řemenice jsou k sobě přitlačovány silou 20 000 N, převod je mazán z důvodu snížení opotřebení a odvodu tepla.

U tohoto řešení je výhoda vysoké životnosti a možnosti přenosu většího výkonu (přes 100 kW) při účinnosti 90 - 97%.

Variátorová převodovka ECVT je založena na stejném principu avšak s jedním rozdílem. Je vybavena speciálním elektromagnetickým měničem, který umožňuje rozjezd vozidla.

U variátorové převodovky Multitronic (vozidla AUDI), je přenos výkonu tahem pomocí speciálního článkového řetězu s upravenými boky čepů, které jsou klínovitě zbroušeny. Jde o mnohořadý řetěz o šířce 38 mm z podobného materiálu, jaký se používá na výrobu valivých ložisek. Přítlačná síla vzhledem k menší styčné ploše vzrostla na 65 000 N. Přenesený výkon je přes 150 kW / 300 Nm. Tento princip vyvinula automobilka Porsche.
konec citátu, více na www.kaps.cz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 15:22, RE: drahý servis
Tomi posted by:
stejně mi to přijde nějak předražené.Po koupi do toho nasypat ještě 20tis.OK chtěl mít klid tak to to nechal prohlédnout.Jenže zadní nárazník lakovat za 8tis?To mi nepřijde dobrá cena.
Pak baterka,výbojky,náplň klimy,stejně je to celkem pálka.
Lakoval nárazník a dveře, to jsou dva díly a pokud by nechtěl, aby mezi spárama byl poznat rozdíl odstínu, tak musí udělat "přístřik" i na vedlejší díly. Takže při ceně 2500-3000 za díl v metalíze (běžná slušná cena) je 8000 OK. Na ostatní opravy zbývá 12000 - je to dost nebo málo? Před prodejem investovat do auta je docela blbost, nikdy se to nevrátí, takže kupující musí s podobnými náklady počítat. Ne každý má kamaráda automechanika jako já, takže zaplatit rozumnou cenu za servis auta je problém, ale ušetřené peníze se zase můžou hodně prodražit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 15:24, RE: CVT
mikes posted by:
Schema CVT prevodovky:
http://www.nissan-global.com/PDF/tcvt_e.pdf
Nazornejsi http://www.nissan-global.com/EN/ENVIRONMENT/FAQ/CVT/fig01.html
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.