0
back
 

diskuze k tématu: Náhradní díly: může být originál levnější než druhovýroba?

category of topic classification: poradna, ostatní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 27.12.2008 12:44, Cena
Ano, v posledním odstavci je naznačen ten zakopanej pes. Je dořeknu, co tam bylo nakousnuto: cena originálního dílu, ke kterému existuje druhovýrobní alternativa, je samozřejmě akceptovatelná. Díl, který existuje jen originál, dohání marží ty "s konkurencí". Což je přirozené. Ad vrakoviště - s díly okolo plechu a pod nemám problém, vyhnul bych se třeba brzdám, řízení atd...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.12.2008 11:57, Druhovýroba
Zajímalo by mě, jestli jsou neorginální díly skutečně nevýhodné pro spotřebitele, jak nám to vtoloukají do hlavy výrobci aut. Jaké máte zkušenosti? Dám jen jeden příklad: žhaviče Starline za 237 Kč drží stejně jako originál NGK, které jsou 4 krát dražší. Pravda, materiál nic moc, snadno jsou u jednoho utrhl závit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 31.12.2008 02:34, RE: Druhovýroba
donald posted by:
Zajímalo by mě, jestli jsou neorginální díly skutečně nevýhodné pro spotřebitele, jak nám to vtoloukají do hlavy výrobci aut. Jaké máte zkušenosti? Dám jen jeden příklad: žhaviče Starline za 237 Kč drží stejně jako originál NGK, které jsou 4 krát dražší. Pravda, materiál nic moc, snadno jsou u jednoho utrhl závit.
Ano, jsou, z vlastni zkusenosti. Napriklad neoriginal termostat na felicii za 150 Kc, vydrzela vzdy rok, kdyz praskl, cestu do chladice uzavrel a v lepsim pripade jste jen vyvarili vodu, v horsim to odnesla treba i hlava motoru. Original termostat kdyz doslouzil, zustal otevren a auto jelo dale. Neoriginal kulove cepy na predni naprave nevydrzely ani tretinu toho, co originaly. Neoriginal loziska predni napravy vykazovaly hned po montazi vule. Neoriginalni nejlevnejsi brzdove desticky jsou plne zeleznych pilin, pri brzdeni dost huci a odnaseji to i kotouce. A takhle bych mohl pokracovat. Tot vse ma osobni zkusenost.
Kdyz jsem u znameho v servisu, staci se divat - napasovat treba neoriginalni plastovy podbeh nebo jiny dil na auto je kolikrat nadlidsky vykon, jeste ze ty palsty jsou poddajne..., cinske zapalovaci svicky ve skode 120 nevydrzely ani vyjezd ze servisu ven a uz nepalily. rezonujici prepazky uvnitr neoriginalnich vyfuku....
A co treba se podivat na stranky vyrobcu? Treba tatra... http://www.tatra.cz/cz/Neorig_dily.pdf
nebo skodovka... http://new.skoda-auto.com/cze/service/spareparts/tests/Pages/testlist.aspx , dal se mi nechce hledat.

Samozrejme nelze hazet vsechny neoriginaly do jednoho pytle. Ne vsechny jsou spatne, takze je treba nakupovat uvazene.
Vetsi minus vidim v tom, ze ani male autoservisy nedokazi cloveku poradit co je pro nej vyhodnejsi ale spise jen zakaznikovi nabidnou dil originalni, nahradu srovnatelnou s originalem a levny neoriginal a rozhodnuti nechaji pouze na zakaznikovi. A starline? Synonymum starline je pro me vyrobek za nizkou cenu (ale o kvalite radeji pomlcime)Nevim jak kdo, ale ja to za extra znacku nepovazuji. Je to pouze produkt autokelly, ale kdo to pro ne vyrabi nebo jakou jakost maji, to se moc nedozvite. Ale jsou levne, takze proc je nekoupit, ze ano.

A prispevek Donalda mluvi taky za vse. Vyrobek prakticky ani nelze namontovat do motoru (asi nevhodna volba materialu) takze opet starline NE. K cemu mi je zhavic, ktery udajne vydrzi jak original, ale neprezije ani instalaci do motoru.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.