0
back
 

diskuze k tématu: Mitsubishi Space Star - s jakým benzínovým motorem?

category of topic classification: poradna, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.04.2011 12:35, rada
Dobrý den, kdysi jsem tu na Space Stara psal recenzi, kde je vše popsáno. Když bych měl tedy něco vypíchnout: největším plusem je spolehlivost. Mám ho od novoty, první roky jsem s ním jako služebním autem najížděl cca 50 000km/rok. Poté jsem ho odkoupil a slouží manželce jako auto do města, takže řekněme, že si to auto celkem užilo svoje. V současnosti se blížím ke 300 000 km a v podstatě jsem neopravoval nic neplánovaného – jen spotřebák jako kotouče, desky, tlumiče, baterku atd. Auto pořád jezdí, nic mě nezlobí a nikdy mě nenechalo nikde stát. Co se týče náhradních dílů, tak lze v pohodě sehnat většinu z druhovýroby a za ceny srovnatelné s koncernovými auty. Jinak auto je taková skládačka – co si pamatuji od mechanika, tak třeba přední náprava se dávala do některých Renaultů, zadní do Volva S40/V40 atd. Motor tam mám zážehovou 1.6ku 72kW, což bych možná viděl jako ideál. V současnosti mu už pocitově pár koníků chybí a cca od 200 000 km si říká o litr oleje na 15 000 km, ale jinak žádný problém. Žádný závodník to není, ale na to, abyste nebyl brzdou provozu v pohodě stačí. Auto nebylo nikdy garážované, ale zatím nikde nerezaví (každý rok před zimou jsem pro jistotu nechal vystříkat dutiny). Lak už je trochu vybledlý a třeba kolem klik docela dost poškrábaný. Interiér je stará japonská klasika – takže všude černé a tvrdé plasty, na druhou stranu nikde nic nevrže, což je pro mě důležitější Velkým plusem je vnitřní prostor, který trochu shazuje nízká variabilita sedadel (viz. recenze). Spotřeba je od nějakých 6,5l při klidné jízdě mimo město, po necelých 8l ve městě formou přískoků a se zapnutou klimou (asi to půjde ještě snížit, protože na spotřebu jsem nikdy nejezdil). Další nezanedbatelnou výhodou je to, že vzhledem k nízké poptávce po tomhle autě jsou ceny nízko a zájem zlodějů nulový. Za sebe můžu říct, že pokud hledáte auto které nemáte pro parádu ani pro zážitky z řízení, ale jako věc pro jízdu z bodu A do bodu B s co nejnižšími provozními náklady, tak vám ho mohu vřele doporučit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.04.2011 19:48, rada
Dobrý den, také mohu přispět radou. Ze zkušenosti se Space Starem 1.3i benzín, rok 2000. Technicky bezproblémové auto, trvanlivý interier, dobrý posaz. Bohužel ale kvalita není úplně srovnatelná s auty přímo z Japonska. U Space Staru často zlobí motorky v zámcích (já jsem měnil jeden u řidiče) a také vzniká vůle v tyči řízení (skoro se mi zdá, že to je snad prokletí vozů z továrny NedCars v Holandsku, kdysi to moje malé volvo vyrobené tamtéž dělalo přesně stejně). Jinak spolehlivé auto, je však vyšší a těžší takže 1.3 se ukázala na dnešní provoz jako slabá motorizace (lepší by asi bývala byla 1,6i).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.04.2011 20:13, rada
ad Ondra: musím se přiznat že ta vůle v řízení tam trochu je, ale nevím jak moc se na tom podílí ta fabrika v Nizozemí, připisoval jsem to mému nájezdu, který už není nejmenší. Přidám ještě špatné řazení jedničky, popsané taktéž v mé recenzi (převodovka prý také od Renaultu).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.04.2011 20:46, rada
Mám ho od novoty v 1.6 r.v. 2003 najeto něco kolem 50 000 což není moc ,ale upoozorňuji že jsou to většinou každodenní couračky ,takže auto dostává co proto a za 7let bez jediné závady.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.04.2011 16:22, rada
jak je to s těmi díly z druhovýroby? opravdu lze většinu bez problémů sehnat? U japonských aut je druhovýroba naprosto vyjímečná, nemluvě o autě, kterých ročně potkám v ČR asi 30...dostupnost originál dílů je dnes v pohodě,ale ceny jsou pořád lehce vyšší než běžná evropská konfekce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 20.04.2011 08:02, rada
U typicky japonských aut tomu tak je, ale tohle tak úplně japonské není. Jak jsem psal – je to skládačka určená hlavně pro Evropany, vyráběná v Evropě a to s využitím některých „místních“ dílů. S druhovýrobou je to bez problémů, respektive to platí na ty věci, které jsem nechával vyměňovat. V mém případě se tedy jedná hlavně o podvozkové díly, brzdy a u motoru rozvody. Nic jiného vyměnit nepotřebovalo a proto jsem ani nezjišťoval cenu. Na druhou stranu nechci tvrdit, že třeba díly karoserie půjdou sehnat levněji než na Fabii…Nedělám z toho něco, co nepotřebuje pravidelnou péči a nestojí žádné peníze, ale s tímto autem jsem osobně najel přes 200k km a jsem s provozními náklady za tu dobu velmi spokojený. Možná mám jen štěstí na kus, ale mě to auto vzdáleně připomíná třeba starší Toyoty, nebo Octavii Tour – prostě se vezmou časem ověřené díly a z toho se poskládá jednoduché (mírně zastaralé) auto, které má za úkol jezdit. Nic víc, nic míň.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 20.04.2011 22:14, rada
Dobrý den muj táta má již druhého spacestára a naprosto bezproblémové vozidlo první byl firemní měl najeto 300 tis a bez větších závad a druhý jsme si koupily a měl najeto 340 tis oba naftáky DID.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 22.04.2011 08:58, Zajímavé
"s šestnácti ventily, rozvodem SOHC"
Je to chyba nebo ta konstrukce je skutečně tak, že jsou 4 vačky na válec v jedné lajně popřípadě jedna vačka ovládá vahadélko pro 2 ventily?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 22.04.2011 09:49, RE: Zajímavé
David V posted by:
"s šestnácti ventily, rozvodem SOHC"
Je to chyba nebo ta konstrukce je skutečně tak, že jsou 4 vačky na válec v jedné lajně popřípadě jedna vačka ovládá vahadélko pro 2 ventily?
Ano, 1.3 je 16V s rozvodem SOHC.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 22.04.2011 15:12, to jako fakt??
při výměně baterie naprogramovat řídící jednotku?? To slyším poprvé, že by se toto někdy dělalo...no jestli to je pravda, tak to potěš koště :(
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 22.04.2011 17:09, RE: to jako fakt??
Alcides posted by:
při výměně baterie naprogramovat řídící jednotku?? To slyším poprvé, že by se toto někdy dělalo...no jestli to je pravda, tak to potěš koště :(
no naprogramovat urcite ne
pisatel chtel asi spise napsat, ze je potreba udelat zakladni nastaveni, coz si myslim, ze ECU udela sama
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 22.04.2011 18:53, RE: to jako fakt??
Alcides posted by:
při výměně baterie naprogramovat řídící jednotku?? To slyším poprvé, že by se toto někdy dělalo...no jestli to je pravda, tak to potěš koště :(
Taky by mě zajímalo jak to je s tou řídící jednotkou, může se autor rozepsat? Platí to pro všechny motory? Jinak díky za výbornou recenzi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 22.04.2011 20:01, RE: to jako fakt??
wimmer_day posted by:
Taky by mě zajímalo jak to je s tou řídící jednotkou, může se autor rozepsat? Platí to pro všechny motory? Jinak díky za výbornou recenzi.
Japonce dělám už dlouho a u toho zmíněného motoru to výrobce doporučuje (nenařizuje), protože jednotka se po výměně baterie resetno do základního nastavení, ale bohužel hodnoty definované výrobcem nemusí už pro používaný motor platit, právě z důvodu zanášení toho motoru. Znal jsem pár majitelů. kteří museli pravidelně sledovat stav baterie a na výměnu jezdit do servisu, protože na tovární hodnoty už motor nenaskočil. Je to něco jako některé starší vozy, které po výměně baterie vždy rozsvítí kontrolku, že nefunguje airbag, protože jednotka nedovede zjistit jeho stav.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 23.04.2011 12:10, RE: Zajímavé
David V posted by:
"s šestnácti ventily, rozvodem SOHC"
Je to chyba nebo ta konstrukce je skutečně tak, že jsou 4 vačky na válec v jedné lajně popřípadě jedna vačka ovládá vahadélko pro 2 ventily?
Carisma 1,6 66kW to má taky tak, je to SOHC 16V, jedna vačková hřídel, pro každý sací ventil je jedno vahadlo a výfukové mají vždy dva na jednom válci společné vahadlo. Vůle se nastavuje šroubky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 23.04.2011 19:57, RE: to jako fakt??
Alcides posted by:
při výměně baterie naprogramovat řídící jednotku?? To slyším poprvé, že by se toto někdy dělalo...no jestli to je pravda, tak to potěš koště :(
Vlastnil jsem carismu 1,8 GDI dva roky a následujících pět ji měl švagr, při prodeji před dvěma lety měla najeto 280 tisíc km (100 tisíc při koupi) a s žádnými problémy viz. článek jsem se nesetkal ani u sebe ani u švagra. Jediná nevýhoda tohoto motoru je jeho citlivost na kvalitu benzínu - okamžitě víte, že jste natankovali "kvalitu", naštěstí na korekci stačí velfobin. Spotřeba se dlouhodobě držela na 6,5 litru dle dotankování (palubní pc ukazuje +0,2 litru) při svižné jízdě. O kalibraci po odpojení baterie slyším prvně - nikdy nebyla potřeba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.04.2011 18:31, A co nafta?
Zdravím, už asi pátýovým rokem máme SpaceStar s naftovým motorem 1,9 DID (původem renault). Když jsem ho kupoval, tak jsem nevěděl o autu skoro nic. Nyní máme najeto cca 210 km a zatím musím říct, že jsem spokojen. Samozřejmě nám odešel AGRventil, ale jinak jsem na autě celkem nic neřešil. Co se týká prostoru, tak to zase není taková pohoda, ale vždy jsme se vešli (zadní lavice se dá posouvat) a co se nedalo do auta, to se vlezlo do "rakve". Spotřeba od 5 ( dlouhá cesta Litva, Lotyšsko) až po 7,5 po městě. Výkon zcela dostačující. Vím, že tento motor asi není moc populární, ale já jsem spokojen a na radu servisáka měním olej po 10 ti tak snad to ještě něco najezdí. Ovšem jeden velký nedostatek auto má a to sice velmi slabé brzy. Kompletně jsem je měnil při cca 170 tis, ale i tak nic moc. Taky se časem velmi snížil výkon světlometů (náš Mišibuš je ročník 2001.).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.04.2011 13:55, RE: Zajímavé
shutdown posted by:
Carisma 1,6 66kW to má taky tak, je to SOHC 16V, jedna vačková hřídel, pro každý sací ventil je jedno vahadlo a výfukové mají vždy dva na jednom válci společné vahadlo. Vůle se nastavuje šroubky.
Suzuki Baleno 1,6 také
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.