0
back
 

diskuze k tématu: Jaký velkoprostorový vůz?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 15:03, rada
ad Honza42: Sportovni postavu a vek tak do dvanacti let. Sharan ma vzadu sice tri sedacky, ale neskutecne uzke (jeste uzsi nez OII). Pripisuji to tomu, ze byla marketingova snaha oznacit nevelke respektive hodne uzke auto za MPV s plnohodnotnymi peti misty, takze misto rozumne koncepce do auta techto rozmeru a sice dve normalni sedacky a nouzova srandicka doprostred byly pouzity tri dvoutretinove sedacky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 15:19, rada
Jen tak pro představu co vše jsem dostal za 392 tis. Kč v říjnu 2007 : Berlingo Image 1.4 - motor 1.4 benzín 55kW/75k - tempomat a omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent - Zatmavená skla oken v zadní řadě - Tónovaná skla - Přední mlhové světlomety - Osvětlení interiéru s funkcí postupného zhasínání - Paket Výbava: loketní opěrky na předních sedadlech, výklopné odkládací stolky na zadní straně předních opěradel, vyjímatelný vozík Modubox uchycený v zavazadlovém prostoru ( nosnost 18 kg ) - Vyhřívané zadní sklo - Elektrická zásuvka 12 V ve středové konzole - Boční posuvné dveře na levé i pravé straně - Zadní sedadlo dělené v poměru 1/3 - 2/3 se sklopnými opěradly - Zadní dveře výklopné - Ocelová kola 5,5 J x 14, pneumatiky 175/70 R14, celoplošné kryty kol „Honfleur" - Příčný úložný prostor nad čelním sklem - 5 x bezpečnostní tříbodové pásy, vpředu s pyrotechnickým předpínačem a omezovačem tahu - Stropní odkládací prostory s ochrannou síťkou nad bočními dveřmi vzadu - Kryt zavazadlového prostoru skládací - Výškově nastavitelný volant - Látkové čalounění X-Ray - Elektronický imobilizér - samočinné denní svícení světel - Deaktivační spínač čelního airbagu spolujezdce - Čelní airbagy řidiče a spolujezdce - Samočinná aktivace stěrače zadního okna při zařazení zpátečky - Třetí brzdové světlo - Nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů ( funkce „Guide Me Home" ) - Cyklovač stěračů čelního a zadního skla - ABS + EBD - Termoreflexivní čelní sklo - Paket Plus: centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, elektrické ovládání vnějšího zpětného zrcátka na straně spolujezdce - Rádio s přehrávačem CD ( AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6 x repro, dálkové ovládání ) - Odkládací zásuvka pod sedadlem spolujezdce - Nárazníky lakované v barvě karoserie s černými dotykovými lištami, boční dotykové lišty v černé barvě -
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 15:20, rada
a dokončení výbavy :
Podélný stříbrný střešní nosič - Úložné prostory ve dveřích, středové konzole a stěnách zavazadlového prostoru - Kryté úložné prostory s objemem 9 l v podlaze před zadními sedadly - Odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel - Modrý lak - bezpečnostní sadu včetně žárovek, lékárničku, trojúhelník, lano .... - Centrální multifunkční displej: upozornění a výstražná hlášení, hodiny, informace audiosystému - 5 x výškově nastavitelné opěrky hlavy - Variabilní posilovač řízení - Automatické zamykání dveří a víka zavazadlového prostoru za jízdy - Vizuální signál nezapnutého pásu řidiče a otevření dveří a zapomenutého klíčku v zapalování a rozsvícených světel - kryty podběhů do zavazadlového prostoru - ALU kola a zimní pneu - chrániče dveřních prahů - misky pod kliky dveří (nakonec je nedodali, prý už se nedělají, ale v ceníku jsou) - pryžové koberce na míru do celého vozu - bezpečnostní šrouby kol - deflektrory na okna dveří. No a nakonec při přebírání vozu pro děti mělo každé z nich na stolečku vzadu malý model angličáku Berlingo na hraní
No a do rovných 400 tisíc jsem si pořídil alu disky na léto
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 15:29, rada
Mohu-li přispět svojí trochou do mlýna, pak po různých osobních zkušenostech s řadou vozů kategorie MPV i zkušeností známých, kteří jsou buď sami uživatelé nebo mechanici u dané značky, bych se zodpovědně přikláněl k vozům japonské provenience (např. s Mazdou MPV 2.0MZR-CD jsem najel 60tkm a jde o naprosto spolehlivé, nenáročné auto). Podobně je na tom již někým doporučovaná Toyota Previa, která je ovšem již poněkud servisně náročnější. Sharana a jeho derivátů se po zvolení vhodné varianty (motorizace, převodovka atd) není důvod bát, jen je třeba zvážit několik proti: vyšší ceny, oproti japoncům častější servisní nároky a zájem zlodějů. Před italy a francouzy (Ulysse, C8 atd.) bych dost varoval, jejich přístup k životu je na jejich autech poznat (opět osobní zkušenost). Pokud jde o servis, bez ohledu na četnost servisního zastoupení je vždy potřeba si najít někoho, kdo je odborník a můžu mu důvěřovat! (a těch je jak šafránu)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 16:14, rada
Kupte rocniho Grand Scenika. Kvalita sla nahoru (neposlouchejte rady mistnich "odborniku" a la JPP a podivejte se do dvourocnich statistik TUV). Za 400 tisic nebo tesne pres mate v podstate nove velke auto s obrim kufrem, nezavisle vyjimatelnymi sedadly (pohodlne pro 5 dospelych) a uspornym zivym dieselem. Nebo zkuste Seat Alteu XL, ale ta se zanovni shani hur. Hlavne proboha ne ctyrletou alhambru nebo sharan (opet viz ADAC a TUV).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 17:33, rada
Neodpovím na otázku, ale přesto: chodil jsem kolem zmiňovaných MPV několik měsíců a řešil stejný problém. V bazarech v okolí už mě znali jménem a ptali se, co si chci projet tentokrát, v servisech jsem se vyptával, kamarády obvolával... Ve finále jsem naznal, že tahle auta jsou lákavá, ale jde o draze zaplacenou vysokou kastli na podvozku z původně úplně jinak stavěných aut střední třídy, na úkor jízdních vlastností a spolehlivosti. S těžkým srdcem jsem nakonec šel do klasiky: kombi střední třídy. Rodina je spokojená a já si jako řidič maximálně užívám...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 17:41, rada
Hlavně už dejte s těma TUV a spol. pokoj. Je to tak pro ty co zajímají prasklý žárovky, špatně seřízená ruční brzda a rezatej vejfuk. Copak si myslíte, že tam asi tak kontroluje?
Vysypané převodovky, odešlá turba, hlučící ložiska, děravá klima, každý týden dvakrát nouzák z neznámých příčin, vymlácenej dvouhmoťák .... to jsou ty lahůdky, které stojí peníze a žádná statistika je nepodchytí, protože do servisu se doplazí skoro každý a servisy se s tím chlubit nikde nebudou.
Do různých aut jsem nasypal už peněz dost a přesto STK vždy bez problémů a nikdy jsem nezůstal nikde viset. Takže podle statistik mám skvělé a spolehlivé auto. Blbost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 18:56, rada
Zkuste se kouknout na Toyotu Previi od r.v. 2000,to je komfort a spolehlivost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 19:20, rada
Doporučuju VW Transporter s dieselem. Je drahý. Ale bohužel ojetého těžko seženete, kdo ho koupí, neprodá . Výborná spotřeba, tahavý kůň, jestli reklama mluví o svobodě v prostoru, tak je nejsvobodnější , robustní, nesrovnatelně s Vašimi volbami, základem je totiž opravdová dodávka, ale luxusu si do ní můžete naporoučet, co chcete . (za rok mám na něm 90T, celkově mám víc jak 1M a převážně s diesely VW, tak nějaká zkušenost by byla..). Zkuste vymámit z VW prodejců slevu, dají ....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 19:33, rada
Skočilo mi to tam neúmyslně dvakrát, ale i tak bych ještě k VW Transporteru (nebo Shutlle/Caravelle) dodal: rejd výrazně lepší než průměrný osobák (parkování je skvělé), půdorys téměř jako osobák, průchodivost jako průměrné SUV. Jen dejte pozor na výšku: skoro 2m, ne každá garáž ho polkne . Kdo chce opravdu prostor a užitek a ne se jen prsit módním typem auta, tak doporučuju k úvaze.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 20:15, rada
Co jsem testoval vozy na spotrebu,vydrz i vybavu tak bych Vas nasmeroval na Toyotu Picknik.Je to velmi zdarily vuz a prostoru ma opravdu stejne jako Sharan,ci Ford Gal.,vyhodou je,ze je to drzak,na ktery je spolehnuti.Jen ne Citroen,Peugeota,ci dokonce Fiat.Picknick myslim,ze se tezko dostane,ale i s vice kilometry udela sluzby,vice nez zanovni Seat.Jen bych take pripomenul,ze kazdy "korejec"nemusi byt ten pravy,co se spolehlivosti tyce.Corr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 20:40, rada
JEDINE TOYOTU ! Kdo vam to radi ? je me 87 let v roce 2007 jsem najezdil jeste 45.ooo km, ziji 60 let v cizine (USA) mel jsem stovky aut vsech znacek najezdil jiste nekolik mil. km. VIM O CEM MLUVIM !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 22:47, rada
Přečetl jsem celou diskuzi a plyne z toho asi to že v této otázce se na ničem široká vřejnost neshodne. Nechci nikomu radit zkušenosti s těmito vozy nemám jel jsem v něm párkrát a je v nich fakt hoodně místa (a vzadu na šířku teda ani toho místa moc není - pokude nemáte špekatý děti tak vám to ale může být jedno),ale to je tak všechno co lze o tomto autě říct. Náklon v zátáčkách,posez jak v autobuse.... já osobně preferuji místo židlí křesla... zvažte jestli nebude lepší koupit střední třídu v komíbku. Jsou pětičlený rodiny co jezdí ve fabii, nedovedu posoudit proč potřebujete zrovna takovej autobus když váš je jen 5 (vaše věc) ale svezení v něm není nejlepší. Já kdybych měl 5-ti členou rodinu tak nad tímto paskvilem neuvažuji ani vteřinu. Teda pokud nemáte s manželem stěhovací firmu....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 22:56, rada
Jo jinak teda bych ještě dodal známej má sharana 2000 slavný 1,9tdi (81kw) a po 3 letech (není to žádnej závodník a zorvna když se mu to stalo tak jel uplně normálně - motor 2000 otáček) se mu uštípl kus pístu a vydřel mu celej jeden válec takže motor mohl zahodit. Sehnal ho z oktávky za 50 000 i s prací - což prej ale byla mrda protože tam je trošku nějaký jiný uchopení (nevím co přesně tak byl problém ho tam zasadit no a jinak ted zase jezdí nevím teda na jak dlouho. Jo a jinak převodovka made by škoda ta už tam je taky druhá..... ale třeba seženete 6-ti kvalt... ty se asi zase tak nesypou...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 23:08, rada
Milý vasopaso, tedy přispěvovateli, na kterého reaguji. Názor máš dobrý a ono to je vlastně i tak trochu rozežranost, mít takto velké auto. Přesto Ti musím oponovat. Měl jsem Renaulta R21. Krásné, široké, silné a prostorné auto. Pokud pominu vady na kráse, jakože stárlo a tedy se kazilo, nemělo chybu. Máme s manželkou tři děti a do doby, než se narodilo to třetí, bylo vše v pohodě. Problém nastal po jeho narození. Tři dětské sedačky (ne jen podsedáky - ty se hodí tak do školy a zpět) vedle sebe se jen velmi těžce zapínají. Manželka je menší postavy a opravdu to byl pro ní oříšek... Hledali jsme řešení a nic kloudnějšího nás nenapadlo, než vyměnit našeho R21 za jiné, větší.
Hledali jsme auto, které je alespoň o pár centimetrů v interiéru širší než R21, ale nenajdeš takové - alespoň v sedanech a kombících. Osobně bych bral Octavii, či cosi podobné, ale nešlo. A tak jsme hleděli do kategorií vyšších a tam už jsou jen auta velkoprostorová.
Trojčata VW, Seat nebo Ford - drahá varianta. Chrysler to stejné a tak jsme zabrousili ke "čtyřčatům" z Francie. Máme Lancii Zetu a nestěžujeme si. Prostoru je mezi sedačkami tolik, kolik je třeba k pohodlnému zapasování, servis je poměrně levný a spolehlivé je toto auto také.
Takže než budeš vynášet soudy, zamysli se, proč někteří kupují široká auta...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.03.2008 23:39, rada
příchod 3. dítěte před více než rokem znamenal nutné rozšíření autoparku. Do firemní Octavie se prostě 3 dětské sedačky nevejdou. Nastalo bloudění po bazarech a různých známých s metrem. Zjistil jsem, že auta typu Scenic mi prostoru pro sedačky taky mnoho nenabídnou. Kategorie MPV byla jasná. K P807 a spol. jsem ani nevzhlížel. Připadly mi příliš "krabicoidní". Líbil se mi Espace ročník cca 98 - 99, ale rozum a vlastní zkušenost s touto značkou mě nabádaly k opatrnosti. I opotřebení Renaulta ve stejném stáří a podobném km proběhu bylo daleko vyšší. Nakonec jsem skončil u Sharana. Pro mé potřeby mám prostoru hodně, kolem 3 dětských sedaček je místa habaděj, jízda je příjemná a plavná, navíc s dětmi za sebou nezávodím.
Zvolil jsem motor 2,8VR6 - jednalo se o levnou koupi. Spotřeba je mezi 9-10 litry, t.j. cca o 2 litry více, než u TDI 81kW. Cena nafty je ale dnes vyšší, než benzínu a navíc nemám starosti s turbem, váhou vzduchu, rozvody jsou řetězové, ... Po koupi jsem opravil jen klimu a přední nápravu a pak jen jezdím. Doufám, že ještě dlouho budu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.03.2008 01:42, rada
Jsou zde pisatelé kteří odmítají francouzký vůz a priori. Já měl osobně kladné zkušenosti s peugeotem. Nemohl jsem si ho vynachválit. Podobně se říkalo "japonec nakonec" - špatná kvalita a p. přitom jsou japonské vozy až na výjimky velmi spolehlivé. Ovšem mě se líbí pohodlí, tak dávám typ a priori citroen-peugeot.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.03.2008 06:13, rada
Citroen C8,případně AvensisVerso nebo VW Multivan.Hodně štěstí při výběru!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.03.2008 08:14, rada
Mám Galaxy r.v. 2001 1,9TDi 85kW, 7 sedadel. Pri koupi(nemecko-1majitel) v r 2006 najeto 111 000. První náklady 12 500,-(rozvody, kladky, vodni pumpa,filtry, oleje). Provoz mesto/mimomesto 50/50 a spotreba 7,4 stabilne. Na dlouhe ceste jdeme samozrejme niz. Behem dvou let se nevyskytla zadna fatalni zavada. Oprava tycek stabilizatoru predni napravy (nase silnice/vaha auta), zadni dil vyfuku(bezna vec), zadreny mechanismus steracu(u techto aut pry normalka...3500 na vrakovisti),nefunkcni naklapeni svetel(na to popravde kaslu). Co ale otravuje nejvic, je pomerne velka nechut fungovat nezavislemu topeni-odborneji prihrivac. Bez toho se takova krabice vytopit neda..navic aji motor dostat na provozni teplotu je problem. Pomerne pravidelne v nem odchazi zhavici svicka(1000 Kc) a naslednetakova puncoska na ni navlecena(par korun). Nejhorsi na tom je , se k tomu vsemu dostat. Na internetu koluje ale dost fotek a navodu, jak to vymenit, bez nutnosti servisu-zadny drama, akorat je to blbe pristupny a chce to grif...). V diskuzi byla rec o pneumatikach...je potreba vzhledem k vaze v TP mit na aute pneu typu XL (zvysena nosnost). JInak kdyz to shrnu po dvou letech provozu najeto cca 45 000 bez vetsich problemu, s komfortem velkeho prostoru, bez zavodnich ambici, nicmene bez zbytecneho zdrzovani okoli.Parkovani ve meste jako s vetsim kombi-predtim jsem mel Passat Variant a nevidim velky rozdil. Galaxy je o prostoru a ten je ohromujici!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.03.2008 08:27, rada
Ahoj, tenhle problém jsme řešili, když se nám narodil třetí potomek a my jsme zjistili, že nacpat do Oktávky tři dětské sedačky a přikurtovat do nich děti je boj, který rozhodně nemíníme denně podstupovat. Objeli jsme autosalony a jednoznačně vyhrál Peugeot - pět hvězdiček v crash testech (pro mě kriterium číslo jedna) a potom - ty posuvné zadní dveře, ty jsou naprosto k nezaplacení! Na zaparkování stačí i úzká mezera a otevírání na dálkové ovládání si nemůžu vynachválit. Malá piha na kráse je jen autosalon Domanský, který není moc spolehlivý.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.