Hoši, dohadovat se s váma nebudu. Já jsem prostě technika technický přístup aplikuji i při kupi ponožek nebo kapúesníků. O to více, když jdu koupit auto s motorem, co je v MPS či CX-7. Zejména MPS není auto, který si kopí strejda na ježdění do kravína, ale koupí ho člověk, který ví, co hledá. A ten taky zná specifika tohoto stroje. proto taky ví, že u těchto výkonných motorů, ale s ne nijak zvlášť řešenými některými uzly, je dobré měnit olej dříve, než udává výrobce. Mazda ho udává na 15tkm, ale každý, kdo kdy měl takto výkonný malý motor, dělá výměnu dříveč -ať majitel STI, WRX, XT. EVO a pod. strojů. Ono ten motor to zvládně i na těch 15, klidně 20 a i více tkm, ale pak nepůže majitel plakt, že CX7 je samá porucha a že odchází to či ono. Prostě to je tak a když už reješ do mě potažmo do motorů 2,3DISI, tak v zájmu objektivity zarej i do všech benzínových motorů TSI. To ani po letech nezvládli zásadní věci, jako josu rozvody a hlavně, že všude doporučují LL intervaly
O mé spotřebě se můžete dohadovat, jak chcete. Já si vedu záznamy za posledních 8 let u všech svých aut, co mi od r. 2007 prošly garáží (tj. od data, kdy jsem si začal PHM platit sám v rámci výdšlečné činnosti) metodou dotankování a výpočtu (tedy ne odečtem z PP) a to, že s 3,7litrem dokážu je plynule s davem za 8,8/100 je výsledek toho, co mám v životě odježdínop, předídání a vysoké míry sebekontroly. Za tuto spotřebu nedokáže jezdit mnohý trubka s motorem 1,8 a 15 metráky váhy. Nemohu zato, že vám to nejde. Mně to tedy jde.
Jinak k těm štrekám, tak Legacy jezdí v režimu 5x v týdnu den co den po-pá trasu 2x22km. Takže žádné štreky, hoši, ale příměststký provoz a navíc k tomu skoky po městě za nákupy. Ale chce to používat mozek a ne jen opravou nohu.
Nicméně,. to jsme již od původního dotazu lehce odbočili. proto se k němu vrátím. Ano, pro 99% uživatelů nemá v CX-7 motor 2,3DISI smysl. Smysl by měl dýzl, ale ten Mazda prostě neumí. Řešení není ani US model CX9, protože ten opravdu je nákladově zcela jinde a tím nemyslím jen spotřebu, která bude díky velikosti opravdu min. 11/100.
A poslední věc: kdysi jsem se silně zajímal o tribecu B9. Stejný pohon, jako má moje-dnes již bývalé-SpecB. Všichni mě zrazovali, že mě to sežere. Proto jsem si jí zapůjčil k víkenodvému testování před koupí a nic by mě nesežralo-dokázal jsem s ní jezdit v režimu město/okresky (nebyl jsem s ní na dálnici) za 10,5 litru, když jsem ji jel vracet do Olomouce, tak jsem tam dojel se spotřebou 9,4/100. Tož tak to máte. Fakt to je o tom, co sedí na sedale řidiče a ot om, co je v hlavě.