0
back
 

diskuze k tématu: Mazda CX-7 - jaká je jako ojetina?

category of topic classification: japonská vozidla
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Friday 02.10.2015 15:14, CX7
Nemohl jste si vybrat hůře. Benzinový motor Vás sežere za živa (12-14 litrů) a nedá se kvůli přímému vstřikování předělat na funkční a smysluplnou přestavbu LPG. Diesel se trápí s regeneracemi filtru a navíc je třeba doplňovat AdBlue. Auto má po americku poddimenzované brzdy, životnost kotoučů a destiček je kolem 30000km. Spojka u manuálu také dlouho nevdrží. Auto je velké zvenku, malé uvnitř, tvrdý podvozek s nesmyslným rozměrem pneumatik. Na honění ega je to dobré auto, lepší volba je klasická šestka nebo počkat až se na trhu začnou objevovat CX-5. Když už japonské SUV tak mrkněte na CR-V, to dává smysl i v benzinu.
respond
sympatico
number of posts54
date of registration04.03.2014
Friday 02.10.2015 21:30, CX-7 a LPG
Zajímavé, zrovna včera jsem se stavoval za svým "plynařem", který mi přestavuje auta už x let. Měl tam jednu CX-7 rozdělanou, trochu jsme o nich pokecali. Je to jeho v pořadí pátá CX-7, všechny fungují bez problémů a dle majitelů si nevezmou víc jak 12l plynu. Takže nevím proč by auto nešlo přestavět nebo nemělo fungovat, jedna jeho CX-7 už má bezmála 100tkm na plyn a pořád v pohodě.

Dlužno dodat, že je to Pan Plynař, vzděláním inženýr, a vše co mi kdy dělal funguje excelentně.

Auto jako takové neznám, interier, zvláště bez obrazovky, mě moc neoslovuje, a velikostí taky neohromí.

Jen bych tímto chtěl uvést na pravou míru fakta ohledně přestavby a spotřeby. Ale při diskuzi nad tímto autem zmínil jednu maličkost, a totiž údiv, jaká teplota panuje v motorovém prostoru. Říkal, že tohle auto je unikát co se týká vyzařování tepla, že stačí krátká jízda po městě a auto má horké i boční blatníky...poprvé si myslel, že je to nějaká chyba chlazení, při další přestavbě už ho to nepřekvapilo. Ale podotknul, že podobné auto, které by bylo schopno takhle rozpálit celý prostor kolem motoru v podstatě nezažil.

A ještě jednu věc zmínil, na těch 260 koní co to auto má, tak prý v jízdě žádný zázrak...že ani v manuálu to auto extra nejede.

Zmiňovaná CR-V je určitě volba rozumu, nicméně vzhledem proti CX-7 je mnohem usedlejší a konzervativnější. Benzínový dvoulitr je v takovém autě k smíchu, 2.4 benzín je vzácnost, a jediný diesel 2.2 se 110kw je akorát pro poklidnou jízdu bez emocí. Nehledě na to, že ačkoliv jsem fanoušek Hondy, CR-V je taková pseudo-čtyřkolka. Poslední generace už by měla být v pořádku, ale ty minulé měly Haldex nastavený leda pro srandu králíkům...tady se opravdu inženýři Hondy moc nevyznamenali...
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 02.10.2015 23:24, CX 7
U tohohle auta znám pouze jednoho exmajitele a ten o něm zrovna dobře nemluvil.
Vím že uplně nejvíc byl naštvaný na prodejce kdy se několikrát ujištoval jestli opravdu Mazda nepočítá s dieslem. Opakovaně byl ujištěn že opravdu ne. Dva měsíce po nákupu přišel do prodeje nafták. Těžko ho někdo přesvědčí že to prodejce nevěděl... a já ho plně chápu.
Auto kupoval že se mu líbilo (vůbec se nedivím), za 4 roky na něm najel opravdu hodně, prodával ho s cca 250t km. V tu dobu už motor minimálně rok silně bral olej, při plném výkonu prý hrozilo zadření na pár stovkách kilometrů. V Mazdě, kam výhradně jezdil, doporučovali kontrolu oleje při každém tankování. Protože furt řešil ten diesel tak vím že spotřebu uváděl 15+ litrů. Ale on jezdí ze vším za hodně. Plyn mu v Mazdě rozhodně nedoporučovali, jinak by ho samozřejmě měl. Ale nesral se jen motor, měnil převodovku, něco se čtyřkolkou a vždy to stálo opravdu velký ranec peněz. Záruka byla jen na 100t km. Auto prodal s dost velkou ztrátou.
Je to přítel naší účetní, auto jsem viděl skoro každý pracovní den. Jiné auto neměli, takže když byla Mazda v servisu půjčovala si nějaký firemní služebák. Bylo to poměrně často.
Vzhledem k tomu jak "kvalitní" jsou diesly od Mazdy je to dle mě jako ojetina auto bez použitelného motoru. Ceny tomu taky odpovídají, chápu že někoho to může lákat.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Saturday 03.10.2015 18:11, Motor 2,3DISI 191kW - pár info
Jelokož jsem tři roky tento motor používl v 3MPS, musím se vyjdářit k dvěma věcem. první vec je spotřeba. Předně, jezdil jsem na N98, kterou výrobce předepisuje - jiná alternativa v TP nebyla. I když porovnávám daleko lehčí 3MPS s CX-7, nevidím nejmenší důvod s ní jezdit v běžném režimu za cca 10 litrů/100km. Pohádky o tom, žze "pod 12" to nejde, jsou fakt jen pohádky. Samosebou, že lze, ale ten článek mezi volantem a sedadlem, ten stojí na vině toho, proč se říká, že to nejde. Se svojí 3MPS jsem dlouhé trasy jezdil v pohodě za 8-8,2, takže o kus těžší CX-7 s větším čelním odporem za těch deset pojede také. Toliko ke spotřebě.
A druhá informace - spolehlivost. Mohu posuzovat pouze svůj kus, se kterým jsem necelé tři roky jezdil a pak mám informace včetně fotografií od dalšího majitele, jemuž jsem vůz prodal. Za celých 6 let neměla tato konkretní 3MPS jedinou potíž s motorem. Na vzdory tomu, že nový majitel nechal předělat studené sání od firmy Injen a zvýšil výkon o cca 35kW, jednak změnou SW, jednak dalšími úpravami, zejména na výfukovém potrubí. Sací trakt jsem již zmínil. Auto nebralo olej - ani Ň, mezi výměnami se nemuslo dolévat a to ani po celkem razantních jízdách. Ovšem - kdo to neví-jeho chyba- Mazda předepisuje svůj speciální olej Selenia a asi ví, proč, to dělá. Top jen hlopý Čech se snaží být chytřejší, než vývojoví inženýři v automobilkách a lejí do motorů různé supermarketové patoky. Speciálně tato generace motorů je setsakra choulostivá na správný olejový management a cokoliv jiného se může neblaze projevit. Moje 3MPS vždy dostal předepsaný olej, žádné experimentování se nekonalo ani u nového majitele - a ejhle: motor nežral olej. Jaký to div! Přes zvýšený výkon. Ale měnil se po 10tkm.
Jako poslední třešnička, která hovoří PRO tento motor, je jeho mechanická konstrukce. Kdo se o motory 2,3DISI trochu zajímá, tak ho jnepřekvapí řada továrně proidávaných kitů na přestavby a řada motorů, která po úpravách dosahuje výkon až 300kW!!! Není to překlep, ano, jsou takto upravneé tyto motory. O jednom se spalo kdysi na www.autohificlub.cz, včetně přiložené fotodokumentace. Mechaický základ motoru je schopne snášet celkem hodně razantní zvýšení výkonu, ovšem pak si také řekne o pořádný příděl plnotučného benzínu. Je to jen fyzika.

Motorvý projev v CX-7 hodnotiti nemohu, protože jsem s ní nejel, ale v 3MPS byl hodně hodně slušný. O drajv nebyla nouze a výkon bylo to poslední, co mi u 3MPS chybělo. Daleko více bych ocenil lepší zpracování některých uzlů, zejména antikorozní ochrnau spodku, prahů a lemů, se kterou se Mazda bůhví proč dlouhodbě potýká. Navíc, CX-7 je kncipována pro US trhy a její provedení tomu silně odpovídá. Kvalitou se s 3/6MPS nedá vůbec srovnat, na to nemusí být člověk automobilový inženýr, aby na první pohled neodhalil "low-cost" řešení řady věcí. Naštěstí jen motor zůstal aspoˇm stejný, Zbytek je dost bída. Ale je to líbivý automobil a to se mu nedá upřít. Dokonce i to LPG snáší bez potíží, pokud se ovšem najde plynař, co ví, jak přímovstřikový motor správě na plyn předělat a hlavně naladit. A těch je jako šafránu po letošním vyprahlém létě.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Saturday 03.10.2015 19:25, motor
Zdeny máš samozřejmě pravdu. Při správné údržbě vydrží každý motor dlouho, prakticky bez vyjímky.
U Mazdy MPS je velká pravděpodobnost že si to koupí jen fanda co motor bude hýčkat, takže tam problémy nehrozí.
Ale CX 7 je rodinné auto které díky tomu že je hezké přiláká i lidi kterým je motor a technika uplně volná. Jen se drží toho co slyší v servisu. Nemají náladu hledat něco na webech, na forech, starat se o motor nějak nadstandardně. A já na to nevidím nic špatného, auto má sloužit člověku, ne naopak. Přijde mi uchylné koupit si tak drahé auto a potom si zjištovat že olej se má měnit výrazně dřív než nařizuje výrobce atd. To je potom něco špatně.
CX 7 ale bezproblémové rodinné auto neni, aspon tedy ten kus který jsem měl možnost občas sledovat. Schválně se v pondělí zeptám co vše se na tom autě sypalo, jen motor to zdaleka nebyl. Auto jezdilo jen ddo Mazdy a olej bralo, hodně. Jaký olej do toho v Mazdě dávali těžko říct, ale proč by to měl zákazník kontrolovat proboha? Vysokou spotřebu měl jistě i díky stylu jízdy, ale obecně se na forech i na spritmonitoru u tohohle auta píše okolo 12l. Což je opravdu hodně vzhledem k velikosti auta. Navíc Mazda dlouho nedala zákazníkům na výběr. Motor je to možná povedený, ale vyžaduje nadstandardní péči a do auta typu CX 7 prostě nepatří. A jako ojetinu si to pořídí jen blázen.
Problém toho auta ale je že nafta neni o nic lepší.
respond
vlastyk411
number of posts1
date of registration03.10.2015
Saturday 03.10.2015 20:09, Mazda CX 7 mps
Zdravim Vas vsechny panove,
Vlastnim mazdu cx7 od roku 2008,chci vam objasnit par vasich negativnich rezenci,i tem ,kteri toto auto nevlastni, nebo v nem ani nejeli
S autem jezdim co 15 000 km na vymenu oleje pouze do servisu Mazda a nikdy jsem nedoleval,merka byla vzdy OK!
Vuz nemel po celou dobu 5 let jedinou zavadu po dobu zaruky,mam najeto cca 110 000 km.
Po zaruce jsem menil loziska zadnich kol cca 16 000 Kč.Nevyhoda teto mazdy cx7 benzin ,260 koni jsou predni brzy,kotouce se skrouti pri hodne rychle jizde,brzda,plyn a musi se vymenit. Znam majitele techto aut ,kteri meni tyto kotouce kazdy rok cca za 10 000 Kč. Lze je vymenit nebo stahnout za rozumne penize cca 1000Kc. Spojka u tohoto auta je slaba k pomeru koni, ale problem vidim spise mezi volantem a sedadlem! Je potreba s ni jemne pracovat a neni problem. Spotreba moji mazdy je prumer 12.3 l. K prestavbe plynu chci podotknout ,ze lze prestavit na lpg,ale 70% plyn/30% benzin pres prime vstrikovace,aby se chladily,jinak se prehreji,cena prestavby na plyn 30 000Kč. Druha varianta prestavby na plyn je plyn v tekutem stavu do vstrikovacu ,ale stoji okolo cca 60 000 Kč. Tyto varianty umi predelat GAZ Novy Jicin,kteri spolupracuji s Mazdou Ostrava Autolaros. Zaverem bych ctel tict ze je pozitek v tomto modelu jezdit bez jakychkoliv rusivych zvuku (skripani, bouchani, lupani atd.). Takze za me, mohu doporucit. Hezky den!
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 04.10.2015 08:52, RE: Motor 2,3DISI 191kW - pár info
Zdeny60 posted by:
Jelokož jsem tři roky tento motor používl v 3MPS, musím se vyjdářit k dvěma věcem. první vec je spotřeba. Předně, jezdil jsem na N98, kterou výrobce předepisuje - jiná alternativa v TP nebyla. I když porovnávám daleko lehčí 3MPS s CX-7, nevidím nejmenší důvod s ní jezdit v běžném režimu za cca 10 litrů/100km. Pohádky o tom, žze "pod 12" to nejde, jsou fakt jen pohádky. Samosebou, že lze, ale ten článek mezi volantem a sedadlem, ten stojí na vině toho, proč se říká, že to nejde. Se svojí 3MPS jsem dlouhé trasy jezdil v pohodě za 8-8,2, takže o kus těžší CX-7 s větším čelním odporem za těch deset pojede také. Toliko ke spotřebě.A druhá informace - spolehlivost. Mohu posuzovat pouze svůj kus, se kterým jsem necelé tři roky jezdil a pak mám informace včetně fotografií od dalšího majitele, jemuž jsem vůz prodal. Za celých 6 let neměla tato konkretní 3MPS jedinou potíž s motorem. Na vzdory tomu, že nový majitel nechal předělat studené sání od firmy Injen a zvýšil výkon o cca 35kW, jednak změnou SW, jednak dalšími úpravami, zejména na výfukovém potrubí. Sací trakt jsem již zmínil. Auto nebralo olej - ani Ň, mezi výměnami se nemuslo dolévat a to ani po celkem razantních jízdách. Ovšem - kdo to neví-jeho chyba- Mazda předepisuje svůj speciální olej Selenia a asi ví, proč, to dělá. Top jen hlopý Čech se snaží být chytřejší, než vývojoví inženýři v automobilkách a lejí do motorů různé supermarketové patoky. Speciálně tato generace motorů je setsakra choulostivá na správný olejový management a cokoliv jiného se může neblaze projevit. Moje 3MPS vždy dostal předepsaný olej, žádné experimentování se nekonalo ani u nového majitele - a ejhle: motor nežral olej. Jaký to div! Přes zvýšený výkon. Ale měnil se po 10tkm.Jako poslední třešnička, která hovoří PRO tento motor, je jeho mechanická konstrukce. Kdo se o motory 2,3DISI trochu zajímá, tak ho jnepřekvapí řada továrně proidávaných kitů na přestavby a řada motorů, která po úpravách dosahuje výkon až 300kW!!! Není to překlep, ano, jsou takto upravneé tyto motory. O jednom se spalo kdysi na www.autohificlub.cz, včetně přiložené fotodokumentace. Mechaický základ motoru je schopne snášet celkem hodně razantní zvýšení výkonu, ovšem pak si také řekne o pořádný příděl plnotučného benzínu. Je to jen fyzika.Motorvý projev v CX-7 hodnotiti nemohu, protože jsem s ní nejel, ale v 3MPS byl hodně hodně slušný. O drajv nebyla nouze a výkon bylo to poslední, co mi u 3MPS chybělo. Daleko více bych ocenil lepší zpracování některých uzlů, zejména antikorozní ochrnau spodku, prahů a lemů, se kterou se Mazda bůhví proč dlouhodbě potýká. Navíc, CX-7 je kncipována pro US trhy a její provedení tomu silně odpovídá. Kvalitou se s 3/6MPS nedá vůbec srovnat, na to nemusí být člověk automobilový inženýr, aby na první pohled neodhalil "low-cost" řešení řady věcí. Naštěstí jen motor zůstal aspoˇm stejný, Zbytek je dost bída. Ale je to líbivý automobil a to se mu nedá upřít. Dokonce i to LPG snáší bez potíží, pokud se ovšem najde plynař, co ví, jak přímovstřikový motor správě na plyn předělat a hlavně naladit. A těch je jako šafránu po letošním vyprahlém létě.


Zdeny, PetrT ti to napsal výborně a já s ním plně souhlasím. Je hezké jak jsi se staral o MPS. Ale jestliže výrobce předepíše nějaký servisní interval a ty jej z důvodu přežití motoru musíš zkrátit na polovinu nebo dokonce třetinu, je něco špatně a rozhodně to není "článkem mezi pedály a volantem" tedy zákazníkem. Ono MPS si normální zákazník nekoupí, to je auto pro fanoušky. Naproti tomu CX7 je obyčejná masovka pro běžného zákazníka a ten ti na nějakou nadstandardní péči kašle a většinou o problematice údržby či servisu ani nic neví.
Totéž platí o spotřebě, Spritmotor ukazuje průměr 12,1 litru, nejnižší zaznamenaná spotřeba je 10,7 litru a nejvyšší 14,84 litru - to se od tvého odhadu liší více než hodně. To už je snad lepší koupit CX9.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Sunday 04.10.2015 12:36, Spotřeba-sice nepodstatné, ale pro někoho...
Tvoje čísla ze SMO jsou jedna věc a spotřeba v mých rukách je věc druhá. Abych tě uvedl do rality: tak moje Legacy 2,0R má v TP kombi spotřebu 10 a nějaký drobný. Můj 6-letý průměr a 170tkm je 7,98 dle dotankování. Moje Legacy SpecB má v TO kombinaci asi 12. Můj 3 lety průměr a 30tkm je 8,9 dle dotankování. Moje Infiniti G37 4x4 má v TO kombi něco přes 11 a můj 2,5 letý průměr a 25tkm je 9,1 dle dotankování.
O tom, jak jezdí druzí, mehodlám diskutovat. oproto když napíšu, že JÁ s CX7 pojedu za 10-10,5 tak to prostě ber jako fakt. Jde to. Viz 3MPS, která měla kombinaci taky asi o 1,5 l vyšší a já jezdil - mrknu do záznamu - za 8,49. Tak to je a ty s tím nic neuděláš. je to jen o tom, co je mezi volantem a sedadlem.

O výměně olejů se s tebou přít ani radši nebudu, evidentně nejsi technik - staří fotři říkali, kod maže , ten jede. Já mažu a jezím. S akaždým autem a bez potíží. jen hňup si myslí, že zázrak jménem long-life zejména v dýzl mu tym vydrží 30tkm. Jinak se ten homo sapiens nedá pojmenovat. Olej má jít z motoru po 10tkm, to je optimální nájezd, kdy se ještě obsah sloučenin síry a dusíku drží na únosné mezi. Ty si měn olej po pětiletkjách a po 50tkm. STarým fachmanům ale neříkej, co mají dělat. Bědí toho o strojařině krapet víc. A motor je jen velmi citlivý stroj,. ne kladivo.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 04.10.2015 13:12, Zkušenosti reálných majitelů
...a moc negativních jich nevidím

http://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/cx-7/16556930?tab=discussion#tabs
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 04.10.2015 13:56, RE: Spotřeba-sice nepodstatné, ale pro někoho...
Zdeny60 posted by:
Tvoje čísla ze SMO jsou jedna věc a spotřeba v mých rukách je věc druhá. Abych tě uvedl do rality: tak moje Legacy 2,0R má v TP kombi spotřebu 10 a nějaký drobný. Můj 6-letý průměr a 170tkm je 7,98 dle dotankování. Moje Legacy SpecB má v TO kombinaci asi 12. Můj 3 lety průměr a 30tkm je 8,9 dle dotankování. Moje Infiniti G37 4x4 má v TO kombi něco přes 11 a můj 2,5 letý průměr a 25tkm je 9,1 dle dotankování.O tom, jak jezdí druzí, mehodlám diskutovat. oproto když napíšu, že JÁ s CX7 pojedu za 10-10,5 tak to prostě ber jako fakt. Jde to. Viz 3MPS, která měla kombinaci taky asi o 1,5 l vyšší a já jezdil - mrknu do záznamu - za 8,49. Tak to je a ty s tím nic neuděláš. je to jen o tom, co je mezi volantem a sedadlem.O výměně olejů se s tebou přít ani radši nebudu, evidentně nejsi technik - staří fotři říkali, kod maže , ten jede. Já mažu a jezím. S akaždým autem a bez potíží. jen hňup si myslí, že zázrak jménem long-life zejména v dýzl mu tym vydrží 30tkm. Jinak se ten homo sapiens nedá pojmenovat. Olej má jít z motoru po 10tkm, to je optimální nájezd, kdy se ještě obsah sloučenin síry a dusíku drží na únosné mezi. Ty si měn olej po pětiletkjách a po 50tkm. STarým fachmanům ale neříkej, co mají dělat. Bědí toho o strojařině krapet víc. A motor je jen velmi citlivý stroj,. ne kladivo.


Dobrý Zdeny, ale opravdu si myslíš že člověk který si vybere auto třeba jen podle barvy nebo že se mu líbí a motor ho nezajímá je hnup? Jsou lidi, a je jich většina, co kapotu motoru prostě nikdy neotevřou. Nic špatného na tom neni, ty taky neumíš všechno. A Mazda CX 7 je hodně líbivá, spousta lidí ji měla jako první silný turbomotor v životě.
A vzhledem k tomu že tazatel se ptá jestli benzín nebo naftu zřejmě bude jeden z nich. Fanda do aut by měl jasno.

Já třeba ted budu dávat pryč multivan 2011 který jezdil do puntíku přesně na výměny oleje dle výrobce - longlife. Já s ním žádný problém nikdy neměl, ale určitě brzo bude. Přitom jde o velmi hezké a výborně prodejné auto, stav skoro jako nové. A jako hnup si nepřipadám, věděl jsem že ho budu mít 3-4 roky tak nebyl důvod starat se o delší životnost. Jen jsem dodržel pokyny výrobce, nic navíc, nic nezanedbal.
Kolik si myslíš že se prvních majitelů chovalo k CX 7 jinak? Přitom dle servisní knížky může jít o super káru. Spíš bych řekl že vyjímka je přístup jaký máš ty. Já dám auto protiúčtem a už o něm nikdy neuslyším, nezajímá mě co s ním bude. Proč by taky mělo.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 04.10.2015 16:46, Re
Zdeny neumí všechno - hlavně neumí psát a za celou tu dobu tady se to nenaučil, fachman jeden. Možná by měl psát tím kladivem .
Jinak Zdeny tvůj přístup je obdivuhodný - já (a nebojím se říct, že i drtivá většina ostatních normálních majitelů) se řídím pokyny výrobce. Pokud je výrobce nesolidní, což podle tvých příspěvků k Mazdě i Subaru zjevně je, když předepíše servisní interval vedoucí k předčasnému opotřebení nebo zničení motoru, příště bych si od něj nic nekoupil. I takový Renault se dokázal poučit - po průšvihu s Lagunou 2, způsobeným hlavně servisním intervalem na 30 tisíc km, zkrátil interval na 20 tisíc a světe div se, je po problémech. Kdybych měl jezdit do servisu co 2-3 měsíce abych měnil olej po 10 tisících km jako ty, auto bych dávno vyměnil - na takové "štráchy" opravdu nemám čas.

PS: opravdu by mě zajímal tvůj jízdní styl. Jezdit s o tolik menší spotřebou než udává výrobce je zajímavé a přiznám se, že neznám nikoho dalšího, kdo by takový husarský kousek dokázal. O pár deci méně při dálkových jízdách ještě ano, ale běžný provoz a o tolik ......možná by sis měl otevřít školu úsporné jízdy, měl bys narváno .
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 04.10.2015 18:11, ...
Zdeny bydlí někde v Jeseníkách a tuším, že většina jeho provozu je chápáno jako "na štřeku".
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Sunday 04.10.2015 19:01, Zbytečné dohady
Hoši, dohadovat se s váma nebudu. Já jsem prostě technika technický přístup aplikuji i při kupi ponožek nebo kapúesníků. O to více, když jdu koupit auto s motorem, co je v MPS či CX-7. Zejména MPS není auto, který si kopí strejda na ježdění do kravína, ale koupí ho člověk, který ví, co hledá. A ten taky zná specifika tohoto stroje. proto taky ví, že u těchto výkonných motorů, ale s ne nijak zvlášť řešenými některými uzly, je dobré měnit olej dříve, než udává výrobce. Mazda ho udává na 15tkm, ale každý, kdo kdy měl takto výkonný malý motor, dělá výměnu dříveč -ať majitel STI, WRX, XT. EVO a pod. strojů. Ono ten motor to zvládně i na těch 15, klidně 20 a i více tkm, ale pak nepůže majitel plakt, že CX7 je samá porucha a že odchází to či ono. Prostě to je tak a když už reješ do mě potažmo do motorů 2,3DISI, tak v zájmu objektivity zarej i do všech benzínových motorů TSI. To ani po letech nezvládli zásadní věci, jako josu rozvody a hlavně, že všude doporučují LL intervaly
O mé spotřebě se můžete dohadovat, jak chcete. Já si vedu záznamy za posledních 8 let u všech svých aut, co mi od r. 2007 prošly garáží (tj. od data, kdy jsem si začal PHM platit sám v rámci výdšlečné činnosti) metodou dotankování a výpočtu (tedy ne odečtem z PP) a to, že s 3,7litrem dokážu je plynule s davem za 8,8/100 je výsledek toho, co mám v životě odježdínop, předídání a vysoké míry sebekontroly. Za tuto spotřebu nedokáže jezdit mnohý trubka s motorem 1,8 a 15 metráky váhy. Nemohu zato, že vám to nejde. Mně to tedy jde.
Jinak k těm štrekám, tak Legacy jezdí v režimu 5x v týdnu den co den po-pá trasu 2x22km. Takže žádné štreky, hoši, ale příměststký provoz a navíc k tomu skoky po městě za nákupy. Ale chce to používat mozek a ne jen opravou nohu.

Nicméně,. to jsme již od původního dotazu lehce odbočili. proto se k němu vrátím. Ano, pro 99% uživatelů nemá v CX-7 motor 2,3DISI smysl. Smysl by měl dýzl, ale ten Mazda prostě neumí. Řešení není ani US model CX9, protože ten opravdu je nákladově zcela jinde a tím nemyslím jen spotřebu, která bude díky velikosti opravdu min. 11/100.

A poslední věc: kdysi jsem se silně zajímal o tribecu B9. Stejný pohon, jako má moje-dnes již bývalé-SpecB. Všichni mě zrazovali, že mě to sežere. Proto jsem si jí zapůjčil k víkenodvému testování před koupí a nic by mě nesežralo-dokázal jsem s ní jezdit v režimu město/okresky (nebyl jsem s ní na dálnici) za 10,5 litru, když jsem ji jel vracet do Olomouce, tak jsem tam dojel se spotřebou 9,4/100. Tož tak to máte. Fakt to je o tom, co sedí na sedale řidiče a ot om, co je v hlavě.

respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 04.10.2015 19:44, RE 2
Zdeny, to co píšeš jen potvrzuje to co ti tvrdíme my ostatní (mimo té spotřeby). MPS si koupí fanoušek, CX7 je ale běžná masovka - jestliže výrobce nechápe, že běžný zákazník se na rozdíl od fanouška nebude o auto nijak extra starat a auto (CX7) má kvůli chybně nastavenému servisnímu intervalu problémy, je chyba u výrobce nikoli u zákazníka.
K té spotřebě ti můžu gratulovat, opravdu neznám nikoho kdo dokáže to co ty - asi nikdo z nás nepožívá mozek , nebo spíš možná nejezdíme jako připosraní důchodci .
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 04.10.2015 21:02, ..
Zdeny to že si technik je sice hezké, ale nijak ti to nedává důvod označovat ostatní za hnupy a hlupáky. ten kluk co jsem psal o jeho CX 7 je třeba hudebník, takže u motoru ocení víc zvuk než konstrukci.
Mimochodem, TSI pár mám a žádné extra problémy s tím nejsou. A to se k tomu zdaleka nikdo nechová jako ty. Další multivan bude také TSI a jestli výrobce bude doporučovat LL klidně tak budu jezdit. Ty 3 roky to vydrží a potom už je to fuk.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 04.10.2015 21:03, Co tu pořád řešíte?
Máte tu příspěvek Zdenyho co měnil olej po 10 tkm a neměl s 2.3 DISI MPS žádný problém. Pak tu máte příspěvek dalšího majitele co mění olej dle výrobce po 15 tkm a po 6 letech s motorem nemá žádný problém, nulová spotřeba oleje. Ty zkušennosti z sauto.cz vypadají taky většinou OK. Pak je tu proti tomu 1 příspěvek od Petr T, který skoro o všech japoncích, které údajně viděl vykládá že to jsou šity, takže mě to ani nepřekvapuje. Suma sumárum bych se proto tohoto motoru nebál

Asi existují auta se zničenými motory. Chtěl jsem svého času koupit Mazdu 5 od leasingovky. Auto bylo levné, ptal jsem se proč. Důvod byl že předchozí majitel nesplácel leasing ale hlavně nejezdil vůbec na servis. Auto mělo najeto 45 tkm. Věřím že takové auto např. bude brát olej.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 04.10.2015 21:10, RE: Co tu pořád řešíte?
Petr S posted by:
Máte tu příspěvek Zdenyho co měnil olej po 10 tkm a neměl s 2.3 DISI MPS žádný problém. Pak tu máte příspěvek dalšího majitele co mění olej dle výrobce po 15 tkm a po 6 letech s motorem nemá žádný problém. Ty zkušennosti z sauto.cz bypadají taky většinou OK. Pak je tu proti tomu 1 příspěvek od Petr T (velkého fandy a obhajovatele VW), který skoro o všech japoncích, které údajně viděl vykládá že to jsou šity, takže mě to ani nepřekvapuje. Suma sumárum bych se proto tohoto motoru nebál


Mě se ta CX 7 líbí taky, a hodně. Jen jsem OPRAVDU slyšel co jsem sklyšel. A někdy i viděl.
Jinak proti japoncům nic nemám, jen prostě nedělají auto které se mi hodí. Jejich dodávky jsou překarosované evropské verze nebo je nemají vůbec. VW je mi celkem ukradený, jen pro účely které potřebuji dělá dle mě nejlepší auta. A věř že jsem zkusil skoro všechno, protože VW je skoro vždy nejdražší.
Dělat Toyota něco jako Multivan nebo Transporter klidně do tohu jdu, Aurisu bych asi dal taky přednost před Golfem. Jen mě vadí to zdejší dogma - VW průser, Japonec nirvána. Ne vždy to tak musí být.

respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 04.10.2015 21:14, RE: Co tu pořád řešíte?
PetrT posted by:
Petr S posted by:
Máte tu příspěvek Zdenyho co měnil olej po 10 tkm a neměl s 2.3 DISI MPS žádný problém. Pak tu máte příspěvek dalšího majitele co mění olej dle výrobce po 15 tkm a po 6 letech s motorem nemá žádný problém. Ty zkušennosti z sauto.cz bypadají taky většinou OK. Pak je tu proti tomu 1 příspěvek od Petr T (velkého fandy a obhajovatele VW), který skoro o všech japoncích, které údajně viděl vykládá že to jsou šity, takže mě to ani nepřekvapuje. Suma sumárum bych se proto tohoto motoru nebál
Mě se ta CX 7 líbí taky, a hodně. Jen jsem OPRAVDU slyšel co jsem sklyšel. A někdy i viděl. Jinak proti japoncům nic nemám, jen prostě nedělají auto které se mi hodí. Jejich dodávky jsou překarosované evropské verze nebo je nemají vůbec. VW je mi celkem ukradený, jen pro účely které potřebuji dělá dle mě nejlepší auta. A věř že jsem zkusil skoro všechno, protože VW je skoro vždy nejdražší. Dělat Toyota něco jako Multivan nebo Transporter klidně do tohu jdu, Aurisu bych asi dal taky přednost před Golfem. Jen mě vadí to zdejší dogma - VW průser, Japonec nirvána. Ne vždy to tak musí být.


To auto, o kterém jsi slyšel bylo koupené od novoty a jezdilo pravidelně na servis tzn. po 15 tkm?
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 04.10.2015 21:20, RE: Co tu pořád řešíte?
Petr S posted by:
PetrT posted by:
Petr S posted by:
Máte tu příspěvek Zdenyho co měnil olej po 10 tkm a neměl s 2.3 DISI MPS žádný problém. Pak tu máte příspěvek dalšího majitele co mění olej dle výrobce po 15 tkm a po 6 letech s motorem nemá žádný problém. Ty zkušennosti z sauto.cz bypadají taky většinou OK. Pak je tu proti tomu 1 příspěvek od Petr T (velkého fandy a obhajovatele VW), který skoro o všech japoncích, které údajně viděl vykládá že to jsou šity, takže mě to ani nepřekvapuje. Suma sumárum bych se proto tohoto motoru nebál
Mě se ta CX 7 líbí taky, a hodně. Jen jsem OPRAVDU slyšel co jsem sklyšel. A někdy i viděl. Jinak proti japoncům nic nemám, jen prostě nedělají auto které se mi hodí. Jejich dodávky jsou překarosované evropské verze nebo je nemají vůbec. VW je mi celkem ukradený, jen pro účely které potřebuji dělá dle mě nejlepší auta. A věř že jsem zkusil skoro všechno, protože VW je skoro vždy nejdražší. Dělat Toyota něco jako Multivan nebo Transporter klidně do tohu jdu, Aurisu bych asi dal taky přednost před Golfem. Jen mě vadí to zdejší dogma - VW průser, Japonec nirvána. Ne vždy to tak musí být.
To auto, o kterém jsi slyšel bylo koupené od novoty a jezdilo pravidelně na servis tzn. po 15 tkm?


A ano, CX 7 o kterém jsem psal bylo koupené nové a servisované v Mazdě na Spořilově. Možná blbej servis, co já vim. To auto se mi líbilo, proto když s tím přijel zajímalo mě to. A jak jsem psal, majitel auta neni technik ale umělec, takže servis určitě nechával jak byl od výrobce.



respond
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Monday 05.10.2015 10:45, RE: Mazda CX 7 mps
posted by:
Zdravim Vas vsechny panove, Vlastnim mazdu cx7 od roku 2008,chci vam objasnit par vasich negativnich rezenci,i tem ,kteri toto auto nevlastni, nebo v nem ani nejeli S autem jezdim co 15 000 km na vymenu oleje pouze do servisu Mazda a nikdy jsem nedoleval,merka byla vzdy OK! Vuz nemel po celou dobu 5 let jedinou zavadu po dobu zaruky,mam najeto cca 110 000 km.Po zaruce jsem menil loziska zadnich kol cca 16 000 Kč.Nevyhoda teto mazdy cx7 benzin ,260 koni jsou predni brzy,kotouce se skrouti pri hodne rychle jizde,brzda,plyn a musi se vymenit. Znam majitele techto aut ,kteri meni tyto kotouce kazdy rok cca za 10 000 Kč. Lze je vymenit nebo stahnout za rozumne penize cca 1000Kc. Spojka u tohoto auta je slaba k pomeru koni, ale problem vidim spise mezi volantem a sedadlem! Je potreba s ni jemne pracovat a neni problem. Spotreba moji mazdy je prumer 12.3 l. K prestavbe plynu chci podotknout ,ze lze prestavit na lpg,ale 70% plyn/30% benzin pres prime vstrikovace,aby se chladily,jinak se prehreji,cena prestavby na plyn 30 000Kč. Druha varianta prestavby na plyn je plyn v tekutem stavu do vstrikovacu ,ale stoji okolo cca 60 000 Kč. Tyto varianty umi predelat GAZ Novy Jicin,kteri spolupracuji s Mazdou Ostrava Autolaros. Zaverem bych ctel tict ze je pozitek v tomto modelu jezdit bez jakychkoliv rusivych zvuku (skripani, bouchani, lupani atd.). Takze za me, mohu doporucit. Hezky den!


Dobrý den, mohl byste se o svém autě ještě více rozepsat v recenzi na TipCarsu?: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.