0
back
 

diskuze k tématu: Mazda 626 GLX a zkušenosti po 60 tis.km.

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 06:15, filtr
Aha tak s olejem se mění i filtr, jo? Po čase zase velice hodnotný článek...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 06:26, Svíčky
Já bych preventivně ty svíčky s káblema měnil před každým výletem. 8-10 000tkm je hrozně dlouhej interval. To se ti Jaromíre vymstí
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 07:57, RE: Svíčky
Valnoha posted by:
Já bych preventivně ty svíčky s káblema měnil před každým výletem. 8-10 000tkm je hrozně dlouhej interval. To se ti Jaromíre vymstí
Skvělé auto, ale ta spotřeba svíček, kabelů ... Nechci malovat čerta na zeď, ale není někde chyba ?
A co ta voda v benzínu ? To naopak asi nebude autem, ne ?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 08:32, Apríl?
Tak při vší úctě měnit olej zároveň se svíčkami a kábly je přinejmenším podivné. To. že se s olejem mění filtr není něco, na co by se mělo v recenzích poukazovat a u žádnýho auta si nepamatuju, že bych musel do nádrže lít Velfobin nebo něco na této bázi. Stačí v zimě dodržovat pravidlo, že je v nádrži stále dost benzínu.
A ty kecy o dusíku já osobně považuju za provokaci. Možná by si měl pan strojař nastudovat něco o plynech a neposlouchat řečičky v tomto ohledu nevzdělaných pneuservisáků. Kdo to kdy viděl, aby plyn s měnící se teplotou neměnil tlak nebo objem... Mimichodem samotný vzduch obsahuje téměř 80% dusíku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 09:04, RE: Svíčky
Valnoha posted by:
Já bych preventivně ty svíčky s káblema měnil před každým výletem. 8-10 000tkm je hrozně dlouhej interval. To se ti Jaromíre vymstí
Pane Valnoha, už jsem se tak dlouho dobře nezasmál, nicméně přikláním se k vašemu názoru a dávám palec nahoru
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 09:25, RE: Apríl?
David V posted by:
Tak při vší úctě měnit olej zároveň se svíčkami a kábly je přinejmenším podivné. To. že se s olejem mění filtr není něco, na co by se mělo v recenzích poukazovat a u žádnýho auta si nepamatuju, že bych musel do nádrže lít Velfobin nebo něco na této bázi. Stačí v zimě dodržovat pravidlo, že je v nádrži stále dost benzínu.
A ty kecy o dusíku já osobně považuju za provokaci. Možná by si měl pan strojař nastudovat něco o plynech a neposlouchat řečičky v tomto ohledu nevzdělaných pneuservisáků. Kdo t...
Nejdřív jsem myslel, že si někdo dělá srandu a článek je humor, ale když jsem se podíval na věk autora, tak budiž. Mám již druhou 626 a můžu říci, skvělé autu. Divím, se, že majitel po tolika letech neměl žádnou závadu, jen cukání motoru a častá výměna svíček. Toto je zapříčiněno nekvalitními svíčkami, mám stejnou zkušenost. Je třeba používat jen NGK nebo Champion. Nic jiného, zapomeňte na Bosch či Brisk, to pak vydrží takto málo. Pán má asi štěstí na zadní brzdy, respektive ruční brzdu. U žádného auta mě pořádně nefungovala a pokud dvakrát do roka nepromažete čepy brzd, tak se koušou. Olej měnit častěji a pouze kvalitní. Mám nejlepší zkušenost s Castrol Magnetec 5W40. U jiných olejů mě klepou hydroštely. Nikdy se mě nestalo, že jsem startova na dvakrát, vždy naskočí na první cvaknutí. Jen před rokem mě zkratoval předřadný odpor ventilátoru a to vozidlo startovalo, jako když je špatná baterka, po výměně odporu vše OK. Souhlasím se spotřebou 7 l., i když to je spodní hranice, ale nechá se za tolik jezdit. Mazda je opravdu úsporná. Škoda, že M 626 trpí korozí, zejména lemů. Prahy mám bohužel taky ve špatném stavu. Dojedu do konce STK a půjde do věčných lovišť. Nikdy však na ni nenechám dopustit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 10:51, RE: Svíčky
gsx1400 posted by:
Pane Valnoha, už jsem se tak dlouho dobře nezasmál, nicméně přikláním se k vašemu názoru a dávám palec nahoru
No takhle často jsem neměnil svíčky ani jako malej na Stadionovi
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 11:07, RE: Apríl?
PV posted by:
Nejdřív jsem myslel, že si někdo dělá srandu a článek je humor, ale když jsem se podíval na věk autora, tak budiž. Mám již druhou 626 a můžu říci, skvělé autu. Divím, se, že majitel po tolika letech neměl žádnou závadu, jen cukání motoru a častá výměna svíček. Toto je zapříčiněno nekvalitními svíčkami, mám stejnou zkušenost. Je třeba používat jen NGK nebo Champion. Nic jiného, zapomeňte na Bosch či Brisk, to pak vydrží takto málo. Pán má asi štěstí na zadní brzdy, respektive ruční brzdu. U žádné...
Věk autora je sice vyšší, než je tady zvykem, ale zase na druhou stranu v tomto věku se popasoval s počítačema i nternetem, což v tomto věku už není úplně běžné. Tím chci říct, že za pár let bude člověk až v tomto věku chodit do důchodu a nebude ještě potřeba ho brát s rezervou. Spíš mi vadí, že autor poukazuje na to, že je strojař, ale ta recenze tomu absolutně neodpovídá. Pokud napíše, že rozumí motorům a v zápětí, že na motory řízené počítačem se jen kouká, tak mi z toho plyne jediné - motorům nerozumí, protože motor se principielně nezměnil, změnil se pouze způsob regulace a přípravy směsi, ale i to má svoje zákonitosti a je pochopitelné. Jedniný problematický bod by mohl být čtení chyb z chybového registru, na což je potřeba nějaké vybavení (i když na starým Oplovi by mi stačila kancelářská sponka a seznam kódů závad).
Na 626 mě koroze nepřekvapuje tolik, jako na tchánové Mazdě 6 z roku 2004 - slyšel jsem, že v tomto mají Mazdy 6 první generace bolavé místo. Je tomu tak?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 11:10, RE: Apríl?
David V posted by:
Tak při vší úctě měnit olej zároveň se svíčkami a kábly je přinejmenším podivné. To. že se s olejem mění filtr není něco, na co by se mělo v recenzích poukazovat a u žádnýho auta si nepamatuju, že bych musel do nádrže lít Velfobin nebo něco na této bázi. Stačí v zimě dodržovat pravidlo, že je v nádrži stále dost benzínu.
A ty kecy o dusíku já osobně považuju za provokaci. Možná by si měl pan strojař nastudovat něco o plynech a neposlouchat řečičky v tomto ohledu nevzdělaných pneuservisáků. Kdo t...
U "dusíku" v pneu se pána musím zastat. Také to používám několik let a svůj efekt to má. Objem plynu se samozřejmě mění, ale nikoli tak dramaticky jako u vzduchu. Navíc je výhodou menší samovolný pokles tlaku v pneu z důvodu menší prostupnosti plynu přes pneu - kontrolovat stačí 2x za sezónu (vyzkoušeno). Ovšem o rozdílu v pružení vozu při použití dusíku pochybuji, sám jsem rozdíl při profilu pneu 55 nepoznal ani nečekal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 11:13, RE: Apríl?
David V posted by:
Věk autora je sice vyšší, než je tady zvykem, ale zase na druhou stranu v tomto věku se popasoval s počítačema i nternetem, což v tomto věku už není úplně běžné. Tím chci říct, že za pár let bude člověk až v tomto věku chodit do důchodu a nebude ještě potřeba ho brát s rezervou. Spíš mi vadí, že autor poukazuje na to, že je strojař, ale ta recenze tomu absolutně neodpovídá. Pokud napíše, že rozumí motorům a v zápětí, že na motory řízené počítačem se jen kouká, tak mi z toho plyne jediné - motorů...
Mazda 6 má skutečně problém s korozí zadních lemů, bylo to řešeno až při faceliftu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 11:43, :)
usmevna recenzia, ktora v podstate o nicom nehovori, skor len nieco na sposob ako stary pan po 120ke auto nasiel ... btw pri tej vymene oleja, samozrejme filtra, sviecok a kablov, by som preventivne kazdych 10t km vymenil aj rozvody, palivovy filter, olej v prevodovke ... fakt bezporuchove ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 11:47, RE: Apríl?
Pavlik posted by:
U "dusíku" v pneu se pána musím zastat. Také to používám několik let a svůj efekt to má. Objem plynu se samozřejmě mění, ale nikoli tak dramaticky jako u vzduchu. Navíc je výhodou menší samovolný pokles tlaku v pneu z důvodu menší prostupnosti plynu přes pneu - kontrolovat stačí 2x za sezónu (vyzkoušeno). Ovšem o rozdílu v pružení vozu při použití dusíku pochybuji, sám jsem rozdíl při profilu pneu 55 nepoznal ani nečekal.
Napíšu k tomu pár fakt:
Obsah dusíku v atmosféře je 78%, kyslíku necelých 21%, CO2 1% a zbytek jsou vzácné plyny. Ve vzduchu je také rozpuštěna vodní pára, která je vnímána jako vzdučná vlhkost. Pokud je všechno v pplynném stavu, tak se to chová jako homogenní plyn a má tato směs stejné termomechanické vlastnosti, jako jakýkoliv homogenní plyn. Tyto vlastnosti popisuje takzvaná stavová rovnice. V praxi to znamená že vzduch mění svůj objem stejně dramaticky, jako čistý dusík!
Jediný problém může nastat v okamžiku, kdy se do pneumatik dostane zásadnější podíl vodních pak, které při chladu zkondenzují a jejich parciální tlak 1000x klesne, což ovlivní výsledný tlak v pneumatice, ovšem za svých 10 let si nepamatuji, že bych tento problém u vzduchu musel řešit.
Co se týče disipace vzduchu z pneumatik, tak pokud bychom se přidrželi teorie, že dusík je v kolech stabilnější, tak potom dochází k disipaci té kyslíkové složky, čímž při poklesu tlaku a dofoukáním opětovně vzduchem vlastně zvyšujeme koncentraci dusíku v pneu a za 2 až 3 doplnění si dusíkovou náplň vlastně vyrobíme sami. To je ale blábol co? Ale to netvrdím já, to tvrgí gumaři, ktarým to lidi baští a ochotně jim za to ještě platí. Takže pokud z gumy uniká náplň, tak je lhostejné, jestli jde o dusík nebo vzduch a pokud už by opravdu docházelo k disipaci (což je vlastně prostup přímo hmotou), tak menší dusíkové molekuly budou unikat ochotněji než větší a těžší kyslíkové.
Výpočtem ze stavové rovnice se lze dostat k závislosti, že změna teploty v pneu o 10°C má za následek změnu tlaku o cca 0,1 bar. To jsem i ověřil několikerým měřením. Dělal jsem to jen se vzduchem, protože se nenechám okrádat pneuservisy za použití lží. Avšak tvrdím, že se stejným způsobem bude chovat každá pneumatika plněná jakýmkoliv plynem. A mně můžete věřit, já narozdíl od gumařů na to mám glejt ze školy
Řeknu 3 základní výhody dusíku:
- snížení obsahu vodních par, které by mohly vést ke kolísání tlaku
- snížení obsahu oleje z kompresoru
- dusík se při požáru vozidla nepodílí na hoření
Pokud někomu ty prachy, za tyhle 3 body stojí, ať je klidně dá, ale nehodlám platit za něco, co můžu mít z 80% zadarmo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 12:24, RE: Apríl?
David V posted by:
Napíšu k tomu pár fakt:
Obsah dusíku v atmosféře je 78%, kyslíku necelých 21%, CO2 1% a zbytek jsou vzácné plyny. Ve vzduchu je také rozpuštěna vodní pára, která je vnímána jako vzdučná vlhkost. Pokud je všechno v pplynném stavu, tak se to chová jako homogenní plyn a má tato směs stejné termomechanické vlastnosti, jako jakýkoliv homogenní plyn. Tyto vlastnosti popisuje takzvaná stavová rovnice. V praxi to znamená že vzduch mění svůj objem stejně dramaticky, jako čistý dusík!
Jediný problém může...
Já jsem nepsal, že za to platím . Mám ale vyzkoušeno, že při letních teplotách 25 a více mi naskočilo ze "standartního" tlaku 2,3 zcela běžně 2,7. U dusíku jsem nezaznamenal výkyv přes 2,4. Je pravda, že vědeckými metodami jsem to nesledoval .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 12:46, Xenony
To je taky pěkná hloupost. Pán napsal, že "vůz používající tento druh světla musí mít možnost jejich naklápění pomocí vestavěných motorů". To je dost nepřesné. Vůz vybavený xenony musí mít automatické naklápění světlometů podle zatížení náprav, které je nezávislé na řidiči. Pokud má vůz jen možnost naklápění a řidič na to zapomene, tak pěkně oslňuje, a zejména xenony, které mají vyšší světelný výkon na jeden Watt, by oslňovaly velmi citelně. Kromě toho jsou ještě u xenonů taky povinné ostřikovače světlometů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 12:46, RE: Apríl?
David V posted by:
Napíšu k tomu pár fakt:
Obsah dusíku v atmosféře je 78%, kyslíku necelých 21%, CO2 1% a zbytek jsou vzácné plyny. Ve vzduchu je také rozpuštěna vodní pára, která je vnímána jako vzdučná vlhkost. Pokud je všechno v pplynném stavu, tak se to chová jako homogenní plyn a má tato směs stejné termomechanické vlastnosti, jako jakýkoliv homogenní plyn. Tyto vlastnosti popisuje takzvaná stavová rovnice. V praxi to znamená že vzduch mění svůj objem stejně dramaticky, jako čistý dusík!
Jediný problém může...
Hezky podrobně zdůvodněno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 12:47, RE: Apríl?
Pavlik posted by:
Já jsem nepsal, že za to platím . Mám ale vyzkoušeno, že při letních teplotách 25 a více mi naskočilo ze "standartního" tlaku 2,3 zcela běžně 2,7. U dusíku jsem nezaznamenal výkyv přes 2,4. Je pravda, že vědeckými metodami jsem to nesledoval .
Pokud neplatíš, tak proč ne. Tam totiž hraje roli při jakých teplotách je ten plyn/vzduch do kola nafoukán. Například hraje roli, a to určitě pneuservisáci ani neví, jestli je guma plněna z bomby nebo foukána kompresorem. Pokud je totiž plněna z bomby, tak při expanzi dusíku (v bombě je tlak vyšší) jeho teplota citelně poklesne pod okolní teplotu a po změření po bezprostředním nafoukání neměříme nižší tlak, než je v pneumatice poté, co se teplota srovná s okolní teplotou. U foukání kompresorem, kdy se kompresí plyn ohřívá v důsledku zvyšování jeho vnitřní energie, je to přesně naopak. Do kol nafoukáme vzduch teplejší, než je okolí a po vyrovnání teplot tlak poklesne. Pokud ovšem dofoukáváme třeba jen 0,1 bar, tak je ten vliv zanedbatelný.
Takže pokud nejsou známy výchozí teploty obou foukaných médií, tak informace o jejich změnách tlaku nemají žádnou vypovídací hodnotu.
A pokud by bylo všechno sladěno a tlak takto lítal, tak se dá usoudit, že se do kola dostalo právě větší množství vodní páry, které dosáhne rosného bodu někde při teplotě např. 20°C pro odpovídající tlak v gumě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 13:19, RE: Apríl?
Koloss posted by:
Hezky podrobně zdůvodněno.
Zdar. TIS je vynikající. Je tam hodně fakt užitečných info. Tak silentbloky mi vyměnili, nicméně zadní náprava povrzává dál Svítící kontrolku motoru má na svědomí kuna, která mi přehryzala dráty vyhřívání lambda sondy. Bohužel se k ní nedostanu,takže ji musím nechat za hříšný peníze vyměnit. Ovšem starou si nechám a spravím si ji, alespoň budu mít náhradní.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 13:48, RE: Apríl?
David V posted by:
Zdar. TIS je vynikající. Je tam hodně fakt užitečných info. Tak silentbloky mi vyměnili, nicméně zadní náprava povrzává dál Svítící kontrolku motoru má na svědomí kuna, která mi přehryzala dráty vyhřívání lambda sondy. Bohužel se k ní nedostanu,takže ji musím nechat za hříšný peníze vyměnit. Ovšem starou si nechám a spravím si ji, alespoň budu mít náhradní.
Rád jsem pomohl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 13:50, RE: Apríl?
David V posted by:
Zdar. TIS je vynikající. Je tam hodně fakt užitečných info. Tak silentbloky mi vyměnili, nicméně zadní náprava povrzává dál Svítící kontrolku motoru má na svědomí kuna, která mi přehryzala dráty vyhřívání lambda sondy. Bohužel se k ní nedostanu,takže ji musím nechat za hříšný peníze vyměnit. Ovšem starou si nechám a spravím si ji, alespoň budu mít náhradní.
Co si pamatuju, tak na mém autě byla zadní náprava podle servisní knížky taky opravovaná, ale podle všeho se měnila i nápravnice.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.05.2010 16:40, RE: Apríl?
David V posted by:
Napíšu k tomu pár fakt:
Obsah dusíku v atmosféře je 78%, kyslíku necelých 21%, CO2 1% a zbytek jsou vzácné plyny. Ve vzduchu je také rozpuštěna vodní pára, která je vnímána jako vzdučná vlhkost. Pokud je všechno v pplynném stavu, tak se to chová jako homogenní plyn a má tato směs stejné termomechanické vlastnosti, jako jakýkoliv homogenní plyn. Tyto vlastnosti popisuje takzvaná stavová rovnice. V praxi to znamená že vzduch mění svůj objem stejně dramaticky, jako čistý dusík!
Jediný problém může...
Davide V., zeptám se Vás hustíte pneu dusíkem? Já ano již řadu let. Také jsem tomu efektu nevěřil, ale je to tak. Již ani nevím kolikátou generaci pneu hustím, ale pravdou zůstává, že během sezony pneu vůbec nedohušťuji. Teď hlídá tlak hlídač. Pouze při přechodu letní, zimní nechávám kontrolovat tlak. Poklesne o 20kPa a. nechávám pneu dohustit. U klasického vzduchu jsem byl každý měsíc u pumpy. Ovšem, když jsem sehnal tu s pravou a bezvadnou koncovkou. A uložené pneu měli pokles tlaku až o 100kPa. Jinak, že by auto lépe pružilo, toho si nejsem vědom. Protože tento efekt je více závislý na tlumičích pérování. Jinak při nasazování nových pneu na ráfek je nutné vyžadovat, aby první natlakování bylo rovněž provedeno dusíkem, protože pouhý efekt vypuštění vzduchu nepostačuje, objem vzduchu v pneu zůstává. Vzduch z kompresních stanic pneuservisů bývá často ohřátý. No a ty jejich odkalovače! Dusík se používá z tlakové láhve. A nazývat huštění dusíkem okrádáním? Vždyť to stojí doslova pár babek. Krabička cigaret vyjde dráž. Jinak dusík je asi zvláštní fenomén, protože se rovněž používá do plynokapalinových tlumičů. Proč, to si jistě zdůvodníte sám. Rovněž vám musí být známo, že v letadlech je dusíkem nahuštěno téměř vše. Tlumiči počínaje a pneumatikami konče. Dokonce ho používali i Rusové za 2.sv. války. A o nich se říká, že sr.. na všechno a všechno měli odbyté.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.