Vepř posted by:
V rodině jsme měli Mazd několik (Jeden člen rodiny měl na ně dobrej zdroj v Rakousku a tak je měli u nás všichni). Byly to modely 323 a 626 z roku 1993-1998. Se všemy auty byly víceméně stejné problémy. Rezavý výfuk, cvakající poloosy, hučící ložiska, cvakající ventily (samoštely), zvlněné kotouče a nadměrná spotřeba oleje. A tyhle problémy měly všechny do jedný. Já sám jsem měl Mazdy 2, 323 r.v. 93 1,3 16 V 55 KW a 323 F r.v. 1996 1,8 16 V 84 KW. Řekl bych, že ta starší byla spolehlivější. Efko...
Mám 626 GE, r.v. 1992, 2.0. Velmi spolehlivé a svižné vozidlo. Jako pavilov jsem dával půl roku benzin 98 oktanů. Znatelně vyšší výkon, ale také se zvedla spotřeba. Je znát kavlitnější benzín ( více aditiv ) jelikož se motoru pročistil a nyní jezdí lépe i na 95 oktanový benzín. Olej měním po 10 000 km a přešel jsem z 5w40 na 10w40. Polosyntetika je o něco husčí a nemám problém s klapajícími hydroštely ( dříve po zahřátí zejména v létě občas cvakaly ). Doporučuji kvalitní olej, ne tuzemské výrobky, neudrží požadovanou vyskozitu při velkém namáhání. Motor byť papírově slabý, stačí na Octavii 2,0 FSI. Nedávnou jsem si to s ní rozdal, jela zjevně na maximum a v pohodě jsem držel krok. U Mazdy mám rovněž problé s ruční brzdou, má malou účinnost. Cena náhradních dílů je překvapivě nízká. Komplet přední čepy za 1500,- Kč, díl výfuku také 1500,- kč. Jsem s autem spokojený, ideaální poměr cena výkon. Průměrná spotřeba 7,5 l s 95 benzínem což je na 2,0 motor výborné. Mazdu každému doporučuji.