0
back
 

diskuze k tématu: Mazda 6 GH - s jakým naftovým motorem koupit?

category of topic classification: japonská vozidla
Mashur
number of posts43
date of registration10.12.2009
Thursday 30.01.2020 17:01, Mazda 2.2 diesel
Mohu potvrdit, ze proti 2.0 je 2.2 (ne skyactive) o svetelne roky dal. Troufl bych si rict sedy prumer. Nekolikrat jsem byl svedkem debaty rozhorcenych zakazniku na tema regenerace DPF u 2.0, u 2.2 nic.

Motor 2.2 mam v CX-7, koupeno v cca 43000 km, nyni pres 90000. Najezd je cca 7000 rocne a to je take interval vymeny oleje. Mimo horkych letnich dnu, kdy hlasi chybu adblue cidlo teploty, je suto zatim bez poruch a manzelka ho nechce vymenit za novejsi. Spotreba cca 7.5 litru, 50% mesto, 50% mimo sviznejsim tempem.

Za me je to povedeny motor, ale chce peci, asi jako veskera technika.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Friday 31.01.2020 09:25, Do japonce jedině benzín...
Odvěká pravda léty prověřená.
respond
jannov
number of posts21
date of registration25.06.2016
Saturday 09.05.2020 10:53, RE: Mazda 2.2 diesel
Dobrý den, chci se zeptat. Koupil jsem si novou Mazdu 6 2,2d rok 2015. Po 20tis km se to začalo sypat. Po cca 10 až 12 tis km červená kontrolka tlak oleje, odtah do servisu výměna 6tis. Tak stále dokola celkem 9 odtahu do servisu, pokaždé mi bylo sděleno, že je to způsobem jízdy. Po mém dotazu jak mám tedy jezdit my bylo odpovězeno, že to mi říct nemohou. V 88tis odešlo celé turbo. Jelikož jsem do dneška nenavštívil jiný než autorizovaná servis Mazda a dokonce si stále držím záruku mobility tím že vše nechávám dělat pouze u mazdy. ( nechal jsem si vyjet servisní historii plateb a investoval jsem za 4 roky provozu 170 tis do oprav) Jaké bylo moje překvapení když se mi před týdnem ve 161 tis km rozsvítil nápis nutná kontrola tlaku oleje. Po návštěvě servisu mi bylo sděleno, že motor je přidřený, málo maže, je zakarbovaný, zasáhlo to turbo a sání, že nedoporučují auto nadále užívat a oprava prý cca 150 až 250tis. Řekl jsem že to asi nemyslí vážně, ale byl jsem ujištěn, že to vtip není. Že mi auto vlastně vydrželo strašně moc. Zeptal jsem se jestli je normální že auto za 800tis Kč je po 160tis na vyhození a odpovědí bylo pokrčení ramen. S tímto se nehodlám smířit. Na netu jsem zjistil, že rozhodně nejsem sám. Vše mohu doložit fakturama , výpisem z knihy a mailovou komunikací. Pomozte mi prosím. Jaký by jste navrhovali další postup? Budu rád za každou radu. Molnár

Více na: https://www.mazdaclub.cz/forum-tema/mazda-6-2-2d-rok-2015-pridreny-motor-190361
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 09.05.2020 21:34, RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: jannov, 09.05.2020 10:53 (Dobrý den, chci se zeptat. Kou ...)


Jestli máš auto přes 4 roky, tedy na 99% po ukončení záruky, tak máš zkrátka smůlu a nikdo a nic tvůj problém nevyřeší. Pokud tedy nemáš přikoupenou nějakou formu prodloužené záruky. Taky si podle mého názoru pleteš právní výklad pojmů záruka a záruka mobility. Druhý termín ti zaručuje zapůjčení náhradního vozidla po dobu opravy tvého auta v autorizovaném servise, nic víc.
Našel bych si motor v inzerci a nechal ho vyměnit, to jsi v tom tak za 50 tisíc u specialisty.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Saturday 09.05.2020 22:36, RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: Pavlik, 09.05.2020 21:34 (Jestli máš auto přes 4 roky, t ...)


Bych možná ještě před tím dal šanci tomu vysvětlení, jak se s tím autem prostě jezdilo, aby v tom ten pes nakonec nebyl zakopanej. Jaká tedy byla ta postupná anamnéza motoru?

Ono karbon, turbo a ztráta mazání je docela běžná dějová osa při špatném zacházení s motorem.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 10.05.2020 08:29, RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: David V, 09.05.2020 22:36 (Bych možná ještě před tím dal ...)


Mě je spíš hodně divné, že ty opravy platil - píše o koupi nového auta, tedy se zárukou. Jinak to podle popisu opravdu vypadá na karbonem ucpané mazací kanály.
respond
jannov
number of posts21
date of registration25.06.2016
Sunday 10.05.2020 09:06, RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: Pavlik, 09.05.2020 21:34 (Jestli máš auto přes 4 roky, t ...)


Prosím?? Radíte mi abych si koupil nový motor??? Po 160tis km. Po tom co jsem měnil olej po 10tis km a nacpal do oprav 170tis kč? A radíte mi abych navštívil neautorizovaný servis kde mi prodají nějaký noname motor z druhé ruky??? Díky za radu odborníka.
respond
jannov
number of posts21
date of registration25.06.2016
Sunday 10.05.2020 09:11, RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: David V, 09.05.2020 22:36 (Bych možná ještě před tím dal ...)


Jak se jezdilo?? Bydlím 20km od pracoviště. Takže každé nastartování je minimálně 20km jízdy. a pokud umíte počítat tak 160 tis km za 4 roky nenajedete po cestě z garáže na dvůr. Ted je každý chytrý, ale po prvním zeptání v servisu jak mám tedy jezdit mi bylo sděleno, že dlouhé tratě. A po tom co jsem řekl, že jezdím jenom dlouhé tratě tak mi řekli, že asi moc dlouhé, že to chce něco mezi.)))
respond
jannov
number of posts21
date of registration25.06.2016
Sunday 10.05.2020 09:20, RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: Pavlik, 10.05.2020 08:29 (Mě je spíš hodně divné, že ty ...)


Platil? Ano, výměnu oleje platíte vždy. A jelikož se mi hláška "nutná kontrola stavu oleje odstavte vozidlo na prvním bezpečném místě " objevovala náhodně po cca 10 až 11 tis km a každá výměna stála 5900kč s dph tak jenom do výměny oleje jsem dal 90tis kč. Dále baterie ve 104 tis km 9800kč s dph. Podvozkové díly ve 108tis km 24tis s dph. Několik diagnostik po 2tis kč. A asi 20 dalších různých oprav. Výpis ze servisní knihy mám k dispozici. A to nepočítám turbo v 88tis km vyměněné v záruce. Podepisoval jsem fakturu na 89tis kč.
respond
jannov
number of posts21
date of registration25.06.2016
Sunday 10.05.2020 09:28, RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: David V, 09.05.2020 22:36 (Bych možná ještě před tím dal ...)


A ta anamnéza?? Žádná nebyla. Prostě jsem jezdil s autem pouze do jediného autorizovaného servisu kde jsem auto koupil. Poctivě. "I kvůli kontrole tlaku v pneumatikách." a 4tis po poslední návštěvě servisu a prohlášení, že auto je v perfektním stavu, se rozsvítila hláška nutná kontrola tlaku oleje. Po odtahu do servisu sděleno, že auto má nízký tlak oleje, zasaženo je turbo a sání a pokud chci dále jezdit tak ať si připravím 150až 250tis kč. To je celé. a proto jsem tady.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Sunday 10.05.2020 10:23, RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: jannov, 10.05.2020 09:11 (Jak se jezdilo?? Bydlím 20km o ...)


Upřímně řečeno 20 km pro diesel nepovažuji za dlouhou trať a pokud počítám, tak cesty z práce a do práce činí jen 1/4 nájezdu (10 tkm za rok). Co ten podstatný zbytek? To se jezdilo kam a jak?
A jaké palivo se tankovalo? Nějaké aditivované a vyšším cetanovým číslem nebo obyč? A ještě mě napadl start stop systém, pečlivě deaktivován po každém nastartování?
respond
jannov
number of posts21
date of registration25.06.2016
Sunday 10.05.2020 10:44, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: David V, 10.05.2020 10:23 (Upřímně řečeno 20 km pro diese ...)


Napsal jsem že moje nejkratší jizda po nastartování je 20km. Tankuju pouze shell mam tam kartu. Ale to je dle me irelevantní. Kdyz jsem auto kupoval tak naprosto nikde nebyla ani zmínka o nejakem minimalnim najezu. Nikde ani zminka o značce nafty co mohu pouze kupovat. Chcete mi naznacit že tohle auto se nesmi provozovat na kratších tratich? Nebo naopak na moc dlouhych? Ze ma predepsanou značku nafty? To by byla docela zásadní informace pri koupi. To mi nikdo nerekl!! Me jen řekli ze mi blahoprejí ke koupi noveho vozu a že mi bude sloužit brzproblému mnoho let. A ja mu dopřával maximalni moznou péči. Do posledního km jsem jezdil pouze k autorizovanému servisu. Kupoval to nej palivo. Kazdou soucastku jsem koupil originalní. A tohle je odměna??
respond
jannov
number of posts21
date of registration25.06.2016
Sunday 10.05.2020 10:54, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: David V, 10.05.2020 10:23 (Upřímně řečeno 20 km pro diese ...)


A start stop? Pečlive deaktivován?? Ted jsem pročetl znovu celý manuál k autu a o start stop je tu napsáno že pomáha snižit spotřebu paliva a pomáhá udržet životní prostředí. Takže by se nemel zbytečne deaktivovat. Že je nedílnou součastí pohonu vozu. Takže ne. Nikdy jsem ho nedeaktivoval. Vždy jsem ho mel zapnutý. Přesne dle návodu k vozu. Chcete mi naznačit že disponujete nějakým rozborem či interním předpisem Mazdy že ho je nutno vypínat? Že auto má jasne predepsane mantinely na minimální a maximální denní nájezd? Že je přesne určené palivo které se má tankovat? Sem s tím. To by mi pomohlo.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Sunday 10.05.2020 12:25, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: jannov, 10.05.2020 10:54 (A start stop? Pečlive deaktivo ...)


Odpovím večer, tohle bude na dlouhý příspěvek...
Bohužel v tom servisu měli svým způsobem pravdu, ale skutečně Vám poradit nemohli. Více večer.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 10.05.2020 14:43, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: jannov, 10.05.2020 10:54 (A start stop? Pečlive deaktivo ...)


Takže v krátkosti já, než vám to dlouze a technicky správně napíše večer David.
Start - stop autu vysloveně škodí a jeho jediný důvod je vyhovět imbecilně nastaveným laboratorním normám emisí CO2. Přidřít motor na 160 tisících při hojném využívání start stopu není nic mimořádného - motor při každém startu běží malou chvílí bez tlaku oleje než ho dokáže olejové čerpadlo natlakovat a v té chvíli se značně opotřebovává. Teď si rámcově představte kolik startů zbytečně navíc každou jízdu proběhlo a také skutečnost, že opotřebení se sčítá... (tohle píšu jen proto, že evidentně o technice ani autech nic nevíte).

K hrazení oprav - pokud mám auto v záruce a auto chce výměnu oleje kvůli jeho nízkému tlaku (pokud tedy mám správnou hladinu oleje v motoru), je to problém automobilky a nikdy bych takovou výměnu nezaplatil.

Jinak pokud pohrdáte noname motorem z "bouračky" za cca 40-50 tisíc, tak si můžete stávající nechat zgenerálkovat u specialisty (jeden na Mazdy je v Praze) za nějakých 60-70 tisíc. A pokud trváte na značkových dílech jimiž se hezky oháníte, máte nabídku svého servisu....

PS: Bohužel jste pro mne jen dalším příkladem (pravděpodobně) mileniána-uživatele, který sice umí obsluhovat telefon a počítač, ale je pouze uživatelem, nikoli skutečnou obsluhou jakéhokoli druhu techniky. Správná a šetrná obsluha strojů (a auto je stroj) vyžaduje alespoň elementární znalosti jejich fungování. Pro takové lidi jako jste vy se bohužel buduje "elektrická budoucnost" automobilismu a nastiňují fantasmagorické zelené představy o průmyslu a dopravě.
respond
jannov
number of posts21
date of registration25.06.2016
Sunday 10.05.2020 15:32, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: Pavlik, 10.05.2020 14:43 (Takže v krátkosti já, než vám ...)


Děkuji za vysvětlení. Takže vlastně tím že dodržuji vše tak jak mi řekli v Mazdě a co je v návodu k autu tak tím jsem vše zničil. Super. Dovolím si nesouhlasit. Přiložím Vám pár dokumentu.
respond
jannov
number of posts21
date of registration25.06.2016
Sunday 10.05.2020 15:33, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: Pavlik, 10.05.2020 14:43 (Takže v krátkosti já, než vám ...)

článek z garáž.cz rok 2018 test mazda 6

Diesel? Drahé opravy a vysoká spotřeba
S dieselem 2,2 l je to trochu jiná písnička. A zatímco ohledně zážehových motorů je to spíše romantická balada, s dieselem se psychedelický rock může poměrně rychle změnit v death metal. Zaprvé tyhle motory, nejčastěji zastoupené ve služebních autech, trpí na přetahované intervaly výměn oleje. A to samo o sobě napáchá spoustu škody. Jenže těch problémů je tu víc.
Mazda si nedovolila „očůrat“ normované měření škodlivých emisí tím, že by auto mělo nějaký falešný software, aby poznalo průběh měření ve zkušebně, takže i v reálném provozu recykluje spaliny skrze EGR v poměrně velké míře a regeneruje filtr DPF o sto šest. To má za následek sice v reálném provozu poměrně čisté a normy plnící auto, ale také rychlé narůstání hladiny oleje tím, jak se kvůli častým regeneracím ředí naftou.
Mazda totiž zvolila nešťastný způsob dostřiku nafty do motoru, nikoli mnohem lepší řešení s pátým vstřikovačem před oxidačním katalyzátorem. U dieselu je tedy nutné sledovat hladinu oleje (narůstá) a měnit ho často. Kdy? Ideálně po 10 000 km. Na 15 000 km přistupte jen tehdy, pokud jezdíte výhradně dlouhé trasy a do města se vaše auto skoro nepodívá. Problém naředěného oleje je jasný – nemaže. Motor se zadírá a vedle vaček to odnese i klikový mechanismus a v důsledku všechno, kudy olej proudí, tedy například i systém dvou turbodmychadel. A aby toho nebylo málo, v reálném provozu bere diesel 6 až 7 litrů, tedy jako dvoulitrový benzín.
respond
jannov
number of posts21
date of registration25.06.2016
Sunday 10.05.2020 16:07, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: Pavlik, 10.05.2020 14:43 (Takže v krátkosti já, než vám ...)


A tohle přesně se stalo na mém autě. Bohužel nejde sem přiložit protokol ze servisu. Tedy cituji.
"zakarbonování motoru z důvodu podfouknutého vstřikovače a přicpání sacího koše olejového čerpadla, se zasažením až do sání. Vozidlo neprovozovat, hrozí destrukce celého motoru včetně dalších komponentů." konec citace

takže bych nesvaloval vinu na start stop, krátké jízdy, nebo naftu.

A ještě k tomu bodu neplacení za olej. Opět budu citovat z interního pokynu Mazdy.
"Někteří zákazníci si mohou stěžovat, že se jim za jízdy rozsvítí kontrolka motorového oleje/elektroniky motoru a zároveň se jim na LCD displeji zobrazí hlášení Low engine oil pressure. Do paměti řídící jednotky motoru PCM se uloží jako chybový kód P253f:00.
závěr: náklady na výměnu oleje nebudou zákazníkovi hrazeny ze záruky, protože jsou způsobeny charakterem jízdy řidiče" konec citace

Hned poprvé co se mi to stalo mi v servisu řekli přesně tohle. Je to vaším stylem řízení. Samozřejmě jsem hned psal na Mazdu ať mi tedy pošlou návod jak s Mazdou jezdit. Odpověď byla že žádné doporučení jízdy s Mazdou není. Komunikaci Vám mohu samozřejmě poskytnout. Zajímavé je že ke všem těmto dokumentům se začínám dostávat až teď. Co jsem o svém problému začal psát. Vidím že je to daleko větší problém těchto motorů. Asi se teď dostávají do těch 150 až 180tis km kdy se to začíná sypat.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 10.05.2020 16:30, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: jannov, 10.05.2020 16:07 (A tohle přesně se stalo na mém ...)


Opět se ukazuje že o fungování auta nic nevíte. Mícháte dohromady dva technicky zcela odlišné problémy:
- první problém je konstrukční a je to zmíněné ředění oleje naftou při regeneraci FAP filtru. Rozředěný olej (naftou) pochopitelně hůře maže, proto ty doporučené časté výměny.
- druhý problém je v servisním protokolu, kde píšete o podfouklém vstřiku (selhání těsnící podložky vstřikovače). To je mechanická závada kterou jste evidentně neřešil, protože jím způsobené zakarbonování motoru tak aby se ucpal sací koš a zadřel není otázka týdne nebo pár kilometrů. Jde laicky napsáno o zalepení motoru sazemi ze špatně spáleného paliva nebo spáleného oleje, které se dostávají do oleje. Olej se takto neředí, ale naopak houstne. Trvá to několik tisíc kilometrů a když jsem tento problém několikrát viděl u VW tak byly v motorovém prostoru cítit spaliny a vadný vstřik viditelně prosakoval. Jen se člověk na ten motor musí občas podívat.

PS: když víte kde je problém, proč jste jej nenapsal rovnou.
respond
jannov
number of posts21
date of registration25.06.2016
Sunday 10.05.2020 16:37, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citation:
reakce na: Pavlik, 10.05.2020 14:43 (Takže v krátkosti já, než vám ...)

ještě z testu na Auto.cz

Měňte podložky
Druhým problémem, který se pojí s oběma agregáty, se týká vstřikovačů. Oba motory používají common-rail Denso, byť různých generacích.
Kritickým místem jsou ale podložky pod vstřikovači, které je utěsňují v hlavě válců. Pokud netěsní, dochází k průniku nafty do oleje, který se tak přepaluje, což má pro kondici motoru fatální následky. Nejprve se ucpe sací koš olejového čerpadla, čímž se sníží tlak mazání. Jako první to většinou odnese turbodmychadlo, záhy ale také uložení klikového hřídele. V nejtěžších případech hrozí i zničení hlavy válců. Tam ale obyčejně závada nestihne dojít.
„Mazda o problémech s netěsnými vstřikovači věděla, takže výměna podložek pod nimi je zmiňována v technické servisní informaci (takzvaném TSB). Tady se píše, že nejpozději po ujetí 80.000 km by se měly podložky vyměnit. Miroslav Dufek je ale opatrnější a doporučuje tento interval zkrátit na 60.000 km. Pokud jdou vstřikovače v hlavě povolit, nejde o úkon, který by vás finančně nějak výrazněji zatížil. Čtyři drobné podložky jsou obecně řečeno halířové položky. Samozřejmě, pokud nejdou vstřikovače z hlavy vyndat, celá operace se může prodražit. I proto je dobré měnit je spíš v kratším intervalu, neboť častější demontáží (povolováním) vstřikovačů lze předejít jejich „zarůstání“ do hlavy.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.