0
back
 

diskuze k tématu: Ojetá Mazda 3 - vyplatí se s dieselem?

category of topic classification: japonská vozidla
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 25.08.2015 16:43, RE: realita
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
stréc od piva posted by:
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?
Začnu od největší hlouposti - naftové auto netopí po 15 km, topí mnohem dřív než benzínové (efektivně topit začíná po cca 3 minutách). Na rozdíl od benzínu má totiž ve výměníku tepla ještě přídavné elektrické topení.Rozdíl litr na spotřebě je mýtus. Reálný rozdíl u dotazovaného auta jsou 2 litry, v případě konkrétního tazatele s vysokým podílem dálničního provozu jste na 3+, protože motor 1,6 benzín má krátké převody a na dálnici se trápí a žere (2,0 je velmi těžko k sehnání a není úspornější).
Budu to hodnotit optikou svého auta benzínového 2,5-litru. Auto topí do 3 minut (do minuty hřejí sedačky), nevím jak, ale motor se velmi rychle ohřívá. V zimě (kolem nuly, což je nejčastejší teplota) jedu 5 km a mám vodu na 90°C, ale to už auto dávno topí. V létě mi na ohřátí na provozní teplotu stačí cca 3 km (letos i 2).Dálnici do 130-ti zvládám za 8 litrů. Silně pochybuji, že by naftová verze tohle zvládala za 5, dokonce i za 6 bude pravděpodobně těžké. Za 6,5 bych věřil, a to neporovnáváme stejný výkon a počet válců.Nicméně i když to budou 2 litry, tak je to 65 hal/km, což mi u ojetiny, kde ušetřím stovky tisíc oproti novému, přijde jako dobrá cena, jak se vyhnout riziku drahé opravy.
Takže s topením jsi na tom stejně jako každý modernější diesel (a jako dotazovaná mazda 3 1,6HDI). Vyhřívání sedaček do topení nepleť, to nemá s motorem nic společného. Rozdíl ve spotřebě bude ve městě 2, na okreskách 1,5 a na dálnici 3 litry - mám to vyzkoušeno na focusu 1,6 benzín a 1,6 TDCi (což je stejný motor jako v mazdě). 1,6 HDi jede dálnici za 5 až 5,5 litru, 1,6 benzín na dálnici pod 8 nejde a to se pořád bavíme o jízdě v rámci zákonných limitů. Tohle nemůžeš porovnávat se svým 6 válcem, ten o dálnici ani neví, zato benzínová 1,6 s krátkou 5° převodovkou tam žere i okolní trávu.
Takže s topením se svým 14 let starým motorem, koncepčně 22 let starým motorem jsem na tom stejně jako moderní diesely
Ok, nastavíme "rovnější" podmínky. Manželka má 5008 1,6THP, benzín. Předloni v zimě (autu byl rok a půl) měla kvůli opravě předního nárazníku a pravého blatníku auto týden v servisu. Zařídil jsem na tu dobu předváděčku 308 1,6 HDi, výkon nevím. Byla užaslá, jak ta nafta topí prakticky po vyjetí z bloku, kde bydlíme. Stejný objem, jen je rozdíl v tom předehřevu. To, že ti benzínový motor kvůli nižší efektivitě (a tím pádem vyššímu odpadnímu teplu) a vyššímu dodanému objemu paliva topí dobře, bych jako hlavní výhodu neviděl . Sice je to na můj vkus drahej kJ, ale jelikož to neplatím, netrápí mne to
To je vtipné. Můj motor topí pouze odpadním teplem. Tvůj motor musí nejprve vyrobit elektriku, na což produkuje dost zbytečného odpadního tepla, aby tou elektrikou potom zatopil a Ty mluvíš o nižší efektivitě benzínu. Řekl bych, že v tomhle režimu to bude přesně naopak a diesel to bude muset pak dohánět. Apropos připomínám, že skutečný rozdíl mezi dieselem a benzínem je 10% - porovnejte emise CO2 a ne spotřeby.


Potom mi ta tvoje filozofie nejde dohromady s vyhřívanýma sedačkama . Každopádně ten diesel si toho tepla vyrobí tolik, kolik potřebuje. Ty máš ale toho odpadního tepla tolik, že bys po těch 3 kilometrech vytopil i autobus. V zimě dobrý, ale letos v létě se bez toho dalo obejít
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Tuesday 25.08.2015 17:05, RE: realita
Zdeny60 posted by:
stréc od piva posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
stréc od piva posted by:
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?
Začnu od největší hlouposti - naftové auto netopí po 15 km, topí mnohem dřív než benzínové (efektivně topit začíná po cca 3 minutách). Na rozdíl od benzínu má totiž ve výměníku tepla ještě přídavné elektrické topení.Rozdíl litr na spotřebě je mýtus. Reálný rozdíl u dotazovaného auta jsou 2 litry, v případě konkrétního tazatele s vysokým podílem dálničního provozu jste na 3+, protože motor 1,6 benzín má krátké převody a na dálnici se trápí a žere (2,0 je velmi těžko k sehnání a není úspornější).
Budu to hodnotit optikou svého auta benzínového 2,5-litru. Auto topí do 3 minut (do minuty hřejí sedačky), nevím jak, ale motor se velmi rychle ohřívá. V zimě (kolem nuly, což je nejčastejší teplota) jedu 5 km a mám vodu na 90°C, ale to už auto dávno topí. V létě mi na ohřátí na provozní teplotu stačí cca 3 km (letos i 2).Dálnici do 130-ti zvládám za 8 litrů. Silně pochybuji, že by naftová verze tohle zvládala za 5, dokonce i za 6 bude pravděpodobně těžké. Za 6,5 bych věřil, a to neporovnáváme stejný výkon a počet válců.Nicméně i když to budou 2 litry, tak je to 65 hal/km, což mi u ojetiny, kde ušetřím stovky tisíc oproti novému, přijde jako dobrá cena, jak se vyhnout riziku drahé opravy.
tak voda se ohřeje rychle,to i já než poposkáču 5km po městě na dálnic ji mam na 90,separátní kontroklu ještě teploty oleje mají jen některé auta,naposled jsem ji viděl u staré A6ky.Ten výhřev sedaček je řešen elektronicky,takže se tam nečeká na zahřátí motoru a o to víc to zatěžuje baterii,alternátor..čím víc pozapínaných věci po startů tím huř..
Strejčku, měření teploty oleje má i Fabia


tak to mi ji prosím ukažte která....jakékoliv koncernoé auto má pouze teplotu vody
http://www.octaviaclub.cz/clanky/kontrolky-na-palubnich-pristrojich-434.html

teplotu oleje tam fakt nevidím....že by Fabie RS?
http://img.auto.cz/moje.auto.cz/img/galleries/469e5eee79b47/469f489e68b13.jpg
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Tuesday 25.08.2015 17:08, RE: realita
Zdeny60 posted by:
stréc od piva posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
stréc od piva posted by:
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?
Začnu od největší hlouposti - naftové auto netopí po 15 km, topí mnohem dřív než benzínové (efektivně topit začíná po cca 3 minutách). Na rozdíl od benzínu má totiž ve výměníku tepla ještě přídavné elektrické topení.Rozdíl litr na spotřebě je mýtus. Reálný rozdíl u dotazovaného auta jsou 2 litry, v případě konkrétního tazatele s vysokým podílem dálničního provozu jste na 3+, protože motor 1,6 benzín má krátké převody a na dálnici se trápí a žere (2,0 je velmi těžko k sehnání a není úspornější).
Budu to hodnotit optikou svého auta benzínového 2,5-litru. Auto topí do 3 minut (do minuty hřejí sedačky), nevím jak, ale motor se velmi rychle ohřívá. V zimě (kolem nuly, což je nejčastejší teplota) jedu 5 km a mám vodu na 90°C, ale to už auto dávno topí. V létě mi na ohřátí na provozní teplotu stačí cca 3 km (letos i 2).Dálnici do 130-ti zvládám za 8 litrů. Silně pochybuji, že by naftová verze tohle zvládala za 5, dokonce i za 6 bude pravděpodobně těžké. Za 6,5 bych věřil, a to neporovnáváme stejný výkon a počet válců.Nicméně i když to budou 2 litry, tak je to 65 hal/km, což mi u ojetiny, kde ušetřím stovky tisíc oproti novému, přijde jako dobrá cena, jak se vyhnout riziku drahé opravy.
tak voda se ohřeje rychle,to i já než poposkáču 5km po městě na dálnic ji mam na 90,separátní kontroklu ještě teploty oleje mají jen některé auta,naposled jsem ji viděl u staré A6ky.Ten výhřev sedaček je řešen elektronicky,takže se tam nečeká na zahřátí motoru a o to víc to zatěžuje baterii,alternátor..čím víc pozapínaných věci po startů tím huř..
Strejčku, měření teploty oleje má i Fabia


Fotka z A6ky....separátní měřidlo pro CHLADÍCÍ KAPALINU a separátní pro TEPLOTU OLEJE.
Dejte mi prosím fotku z té Fabie,kde je kontrolka pro olej,ať se v mé auto praxi něco přiučím

http://audiklub.cz/files/garage/wmark/garage_mod-9124-1315255239.jpg
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 25.08.2015 19:20, Zbytkove odpadni teplo
Ty s tím vtipkovanim nepřestaneš. Pokud je rozdíl účinnosti 10%, tak benzin má o těchto 10% větší ztráty, což není zas taková darda. Rozdíl v náběhu topení je dán vyšší hmotností dieselu a větším množstvím chladiva. Rozhodně je nesmysl, že si chrocht vyrobí tolik tepla kolik potřebuje, to by jaksi bylo zbytečné mít chladicí systém. Nebo mi chceš tvrdit, že v zimě jezdíš se studeným chladičem?
Vyhřívání jde zmínil, abych ukázal, že má taky setrvačnost, že to není hned. Za rychlé teplo se musí extra platit.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 26.08.2015 15:12, RE: Zbytkove odpadni teplo
David V posted by:
Ty s tím vtipkovanim nepřestaneš. Pokud je rozdíl účinnosti 10%, tak benzin má o těchto 10% větší ztráty, což není zas taková darda. Rozdíl v náběhu topení je dán vyšší hmotností dieselu a větším množstvím chladiva. Rozhodně je nesmysl, že si chrocht vyrobí tolik tepla kolik potřebuje, to by jaksi bylo zbytečné mít chladicí systém. Nebo mi chceš tvrdit, že v zimě jezdíš se studeným chladičem?Vyhřívání jde zmínil, abych ukázal, že má taky setrvačnost, že to není hned. Za rychlé teplo se musí extra platit.


Já jen poukazuju na poněkud lehkou absurditu danou nekonzistencí tvých argumentů. To, že to vyzní jako vtipkování, není primární záměr. Vyšší spotřeba ti nevadí, větší odpadní teplo ti nevadí, ale přídavný předehřev ano? Potažmo když si sám pustíš smažení vajec? (teď pominu zdravotní nevhodnost). Ano, chladič studený není, ale toho tepla je míň. Když je třeba motoru (a celému okruhu) pomoct, tak se pomůže, pak se to vypne. Ano, za rychlé teplo se připlácí, proto mám v dodávce nezávislý topení do vody. Nemusím lézt po nárazníku, abych oškrábal okno, vevnitř je teplo, motoru to taky prospívá... Těch pár deci denně mi za to stojí...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 27.08.2015 08:43, RE: Zbytkove odpadni teplo
Pepe posted by:
David V posted by:
Ty s tím vtipkovanim nepřestaneš. Pokud je rozdíl účinnosti 10%, tak benzin má o těchto 10% větší ztráty, což není zas taková darda. Rozdíl v náběhu topení je dán vyšší hmotností dieselu a větším množstvím chladiva. Rozhodně je nesmysl, že si chrocht vyrobí tolik tepla kolik potřebuje, to by jaksi bylo zbytečné mít chladicí systém. Nebo mi chceš tvrdit, že v zimě jezdíš se studeným chladičem?Vyhřívání jde zmínil, abych ukázal, že má taky setrvačnost, že to není hned. Za rychlé teplo se musí extra platit.
Já jen poukazuju na poněkud lehkou absurditu danou nekonzistencí tvých argumentů. To, že to vyzní jako vtipkování, není primární záměr. Vyšší spotřeba ti nevadí, větší odpadní teplo ti nevadí, ale přídavný předehřev ano? Potažmo když si sám pustíš smažení vajec? (teď pominu zdravotní nevhodnost). Ano, chladič studený není, ale toho tepla je míň. Když je třeba motoru (a celému okruhu) pomoct, tak se pomůže, pak se to vypne. Ano, za rychlé teplo se připlácí, proto mám v dodávce nezávislý topení do vody. Nemusím lézt po nárazníku, abych oškrábal okno, vevnitř je teplo, motoru to taky prospívá... Těch pár deci denně mi za to stojí...

Nekonzistence si nejsem vědom. Jde o to, že naftový motor musí být ve všech ohledech výrazně složitější a modernější, aby se všemi parametry (krom spotřeby) vyrovnal o několik generací staršímu benzínovému. To mělo být vyznění mého příspěvku.
Vyšší spotřeba mi samozřejmě vadí, ale vím, proč ji teoleruji, stejně jako Tobě teplo stojí za pár deci spálených navíc.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Thursday 27.08.2015 09:27, RE: Zbytkove odpadni teplo
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Ty s tím vtipkovanim nepřestaneš. Pokud je rozdíl účinnosti 10%, tak benzin má o těchto 10% větší ztráty, což není zas taková darda. Rozdíl v náběhu topení je dán vyšší hmotností dieselu a větším množstvím chladiva. Rozhodně je nesmysl, že si chrocht vyrobí tolik tepla kolik potřebuje, to by jaksi bylo zbytečné mít chladicí systém. Nebo mi chceš tvrdit, že v zimě jezdíš se studeným chladičem?Vyhřívání jde zmínil, abych ukázal, že má taky setrvačnost, že to není hned. Za rychlé teplo se musí extra platit.
Já jen poukazuju na poněkud lehkou absurditu danou nekonzistencí tvých argumentů. To, že to vyzní jako vtipkování, není primární záměr. Vyšší spotřeba ti nevadí, větší odpadní teplo ti nevadí, ale přídavný předehřev ano? Potažmo když si sám pustíš smažení vajec? (teď pominu zdravotní nevhodnost). Ano, chladič studený není, ale toho tepla je míň. Když je třeba motoru (a celému okruhu) pomoct, tak se pomůže, pak se to vypne. Ano, za rychlé teplo se připlácí, proto mám v dodávce nezávislý topení do vody. Nemusím lézt po nárazníku, abych oškrábal okno, vevnitř je teplo, motoru to taky prospívá... Těch pár deci denně mi za to stojí...
Nekonzistence si nejsem vědom. Jde o to, že naftový motor musí být ve všech ohledech výrazně složitější a modernější, aby se všemi parametry (krom spotřeby) vyrovnal o několik generací staršímu benzínovému. To mělo být vyznění mého příspěvku.Vyšší spotřeba mi samozřejmě vadí, ale vím, proč ji teoleruji, stejně jako Tobě teplo stojí za pár deci spálených navíc.


tenhle nekonecny souboj dobra se zlem je fascinujici. Ale dobru prijde od 1.9. 2015 na pomoc jedno z nejvetsich zel tohoto sveta. Ojro zechs aneb ucpat vyfuk, nachcat do nadrze a hura za nizsi spotrebou dotovanou statem a z poloviny iluzorni (nafta vazi vic nez benzin, takze realne je tam tech 10%).
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Thursday 27.08.2015 11:00, a
Zdeny60: tak dnes my kluci v dílně sdělili,že ani nové RSko,ani žádná starší Škodovka měření teploty oleje na palubce nemá.Mohu se teda zeptat,která Fabie to z výroby měla ? Případně pokud mi to můžete vyfotit jak já Vám tu A6ku.Díky...chci si rozšířit znalosti...
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Thursday 27.08.2015 16:59, RE: a
stréc od piva posted by:
Zdeny60: tak dnes my kluci v dílně sdělili,že ani nové RSko,ani žádná starší Škodovka měření teploty oleje na palubce nemá.Mohu se teda zeptat,která Fabie to z výroby měla ? Případně pokud mi to můžete vyfotit jak já Vám tu A6ku.Díky...chci si rozšířit znalosti...


V pondělí ti řeknu přesný VIN auta - nedohaduj se se ,mnou jezdím s tím v práci obden a na PC si najedu do menu a zvolím "teplota oleje motor". Takže jsem blbej nebo navedenej? Řekni mechanikům, ať vrátí školný...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 27.08.2015 18:47, RE: Zbytkove odpadni teplo
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Ty s tím vtipkovanim nepřestaneš. Pokud je rozdíl účinnosti 10%, tak benzin má o těchto 10% větší ztráty, což není zas taková darda. Rozdíl v náběhu topení je dán vyšší hmotností dieselu a větším množstvím chladiva. Rozhodně je nesmysl, že si chrocht vyrobí tolik tepla kolik potřebuje, to by jaksi bylo zbytečné mít chladicí systém. Nebo mi chceš tvrdit, že v zimě jezdíš se studeným chladičem?Vyhřívání jde zmínil, abych ukázal, že má taky setrvačnost, že to není hned. Za rychlé teplo se musí extra platit.
Já jen poukazuju na poněkud lehkou absurditu danou nekonzistencí tvých argumentů. To, že to vyzní jako vtipkování, není primární záměr. Vyšší spotřeba ti nevadí, větší odpadní teplo ti nevadí, ale přídavný předehřev ano? Potažmo když si sám pustíš smažení vajec? (teď pominu zdravotní nevhodnost). Ano, chladič studený není, ale toho tepla je míň. Když je třeba motoru (a celému okruhu) pomoct, tak se pomůže, pak se to vypne. Ano, za rychlé teplo se připlácí, proto mám v dodávce nezávislý topení do vody. Nemusím lézt po nárazníku, abych oškrábal okno, vevnitř je teplo, motoru to taky prospívá... Těch pár deci denně mi za to stojí...
Nekonzistence si nejsem vědom. Jde o to, že naftový motor musí být ve všech ohledech výrazně složitější a modernější, aby se všemi parametry (krom spotřeby) vyrovnal o několik generací staršímu benzínovému. To mělo být vyznění mého příspěvku.Vyšší spotřeba mi samozřejmě vadí, ale vím, proč ji teoleruji, stejně jako Tobě teplo stojí za pár deci spálených navíc.


To je v pořádku. V otázce "modernosti" není o co stát, ať se jedná o naftu, nebo benzín. U obojího pomalu platí to, co o (některém) víně. Čím starší, tím lepší. Nicméně když se budeme bavit o Mazdě 3, tak k té mi nějak nafta nesedí...
respond
Frankiee
number of posts15
date of registration02.11.2012
Tuesday 20.10.2015 11:48, benzin...
Mam Mazdu 6 2,0i benzin a jezdim za cca 7,5 (delsi cesty mimo mesto), 8 (dalnice do 140 km/h), 8,5 (mesto). Dynamiku to ma dostacujici. Myslim ze v mensi a lehci Mazde 3 ten motor musi byt uplne super. Vykonny a pritom relativne usporny. Stejne si myslim ze jsme dnes nejak moc zhyckany, pamatuju ze zigulik nebo skodovka 105 zraly kolem 9 a nikdo to neresil
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Tuesday 20.10.2015 18:59, RE: benzin...
Frankiee posted by:
Mam Mazdu 6 2,0i benzin a jezdim za cca 7,5 (delsi cesty mimo mesto), 8 (dalnice do 140 km/h), 8,5 (mesto). Dynamiku to ma dostacujici. Myslim ze v mensi a lehci Mazde 3 ten motor musi byt uplne super. Vykonny a pritom relativne usporny. Stejne si myslim ze jsme dnes nejak moc zhyckany, pamatuju ze zigulik nebo skodovka 105 zraly kolem 9 a nikdo to neresil


Jo, ale to stál Special 2,10 - 2,60-3,80-4,30-6,80 a pak jsme to přestali už stíhat... Dnes za 30, když to dobře jde. Tož tak, pane.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 20.10.2015 19:08, RE: benzin...
Zdeny60 posted by:
Frankiee posted by:
Mam Mazdu 6 2,0i benzin a jezdim za cca 7,5 (delsi cesty mimo mesto), 8 (dalnice do 140 km/h), 8,5 (mesto). Dynamiku to ma dostacujici. Myslim ze v mensi a lehci Mazde 3 ten motor musi byt uplne super. Vykonny a pritom relativne usporny. Stejne si myslim ze jsme dnes nejak moc zhyckany, pamatuju ze zigulik nebo skodovka 105 zraly kolem 9 a nikdo to neresil
Jo, ale to stál Special 2,10 - 2,60-3,80-4,30-6,80 a pak jsme to přestali už stíhat... Dnes za 30, když to dobře jde. Tož tak, pane.


Taky by bylo dobrý dodat kolik se tenkrát bralo. Já si tedy pamatuju benzín nejméně za 8Kčs nebo tak nějak. Jezdil jsem od cca 12 let do kanystru do krosky a často ten benzín stál za pěkné hovno.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.