0
back
 

diskuze k tématu: Mazda3 2.0 MZR - pro milovníky zábavy

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.05.2010 11:21, Dvoulitr
V Auto-hitu vysel pred cca pul rokem test teto motorizace s vysledkem: dvoulitr nebrat. Autorum se nelibila pruznost, "lenost" motoru, spotreba, i nedostatek vykonu. Tady ctu temer presny opak. Je tu nejaky majitel, aby uvedl vec na pravou miru? Dost jsem o teto verzi premyslel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.05.2010 11:59, RE: Dvoulitr
Vlastah posted by:
V Auto-hitu vysel pred cca pul rokem test teto motorizace s vysledkem: dvoulitr nebrat. Autorum se nelibila pruznost, "lenost" motoru, spotreba, i nedostatek vykonu. Tady ctu temer presny opak. Je tu nejaky majitel, aby uvedl vec na pravou miru? Dost jsem o teto verzi premyslel.
Tento dvoulitr přijde doopravdy jako nepružný, líný a neoslnivý. Po čase však zjistíte, že s ním lze jezdit opravdu rychle, nechá se krásné vytáčet, vyniká plochou výkon. křivkou atd. Maximální kultivovanost, absence vibrací a utlumený projev čtyřválce stojí společně s lineárním přísunem výkonu za poněkud neoslnivým projevem (žádné prskání, odfukování, prostě nic takového). Subjektivně tak motor může přijít jako líný... Ja však tento projev oceňuji, svým projevem mi připomíná šestiválce... Osobně dávám přednost atmosférickým motorům před agregáty hnanými turbem, které mají vždy zaděláno na průšvih... Pokud stejně jako já vyzkoušíte všechny motorizace v trojce na zakroucené okresce, bude tento dvoulitr ze všech dostupných motorizací paradoxně nejrychlejší a užijete si více zábavy než v MPS, které se hodí spíše na dálnice.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.05.2010 12:57, RE: Dvoulitr
Vlastah posted by:
V Auto-hitu vysel pred cca pul rokem test teto motorizace s vysledkem: dvoulitr nebrat. Autorum se nelibila pruznost, "lenost" motoru, spotreba, i nedostatek vykonu. Tady ctu temer presny opak. Je tu nejaky majitel, aby uvedl vec na pravou miru? Dost jsem o teto verzi premyslel.
Mám Mazdu 3 první generace po faceliftu. Motor 2.0 poslední verze 110 kw, 187 Nm. Chová se přesně, jako ten testovaný. Zatahuje od 1.600 do 7.000 otáček. Okolo 2.000 jen tak mdle, nad 3.000 už je pocítit jeho síla. Je pružný a příjemný na běžné cestování. Ale chybí mu výraznější vrchol krouťáku.... U auta s výbavou Sport jsem očekával trochu jinak naladěný motor. Spotřebu mám cca 8,5 l/100km (70% město).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.05.2010 13:14, Pane Šikle,
recenze se mi líbí, stejně jako auto. Už tam nejsou ani hrubky, ale jednu technickou chybu tam máte. Zkuste to odstranit, pak to bude ještě lepší. Tahle mazdička by byl můj favorit, kdyby byly peníze na rozhazování.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.05.2010 13:48, RE: Pane Šikle,
donald posted by:
recenze se mi líbí, stejně jako auto. Už tam nejsou ani hrubky, ale jednu technickou chybu tam máte. Zkuste to odstranit, pak to bude ještě lepší. Tahle mazdička by byl můj favorit, kdyby byly peníze na rozhazování.
Já tady jednu hrubku našel a divím se, že ji někdo mohl přehlédnout - "aby se baterie nevybyla". Málem jsem spadl pod stůl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.05.2010 14:14, RE: Dvoulitr
Karel posted by:
Mám Mazdu 3 první generace po faceliftu. Motor 2.0 poslední verze 110 kw, 187 Nm. Chová se přesně, jako ten testovaný. Zatahuje od 1.600 do 7.000 otáček. Okolo 2.000 jen tak mdle, nad 3.000 už je pocítit jeho síla. Je pružný a příjemný na běžné cestování. Ale chybí mu výraznější vrchol krouťáku.... U auta s výbavou Sport jsem očekával trochu jinak naladěný motor. Spotřebu mám cca 8,5 l/100km (70% město).
Starší dvoulitr je u Mazdy společný s Duratecem HE od Fordu. Předpokládám, že dvoulitr s přímým vstřikem, vychází z tohoto osvědčeného motoru. Podle popisu chování to tak patrně bude. Já osobně to považuju za velmi dobrý motor, který dokáže jezdit klidně a na svůj objem i úsporně, pokud ho držíte do 3000 otáček. Nevím jak novější verze motoru, ale ten starší ožívá nad 3000 otáčkami, kde se mu vysloveně líbí a spotřeba přitom nijak zvlášť neroste. Křivka kroutícího momentu je hodně plochá, 90% krouťáku je dostupných mezi 2000-6000 otáčkami. Proto sice chybí nějaká výkonová špička, ale zase je k dispozici naprosto plynulý zátah, což považuju za výborné.

Jen bych se ohradil ke snadnosti dosažení dvojnásobku obvyklé spotřeby - já mám spotřebu nízkou a přitom nejezdím pomalu. Dodržuju sice limity, ale snažím se dosáhnout povolené rychlosti bez zbytečného zdržování. Pro dosažení spotřeby nad 15 litrů by bylo potřeba trvale jezdit mimo zákonné limity. Samozřejmě že po vynulování počítadla u benzinky spotřeba při rozjezdu vyskočí i nad 20 litrů, ale po ujetí pár kilometrů se zase rychle vrátí pod 10 a to i v příměstském a městském provozu. Dokonce jsem udělal zkušenost, že při použití levného 98oktanového benzínu od Globusu (je o korunu levnější než 95 u Shellu) spotřeba ještě dále klesla přibližně o půl litru oproti běžné 95.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.05.2010 14:39, RE: Dvoulitr
Koloss posted by:
Starší dvoulitr je u Mazdy společný s Duratecem HE od Fordu. Předpokládám, že dvoulitr s přímým vstřikem, vychází z tohoto osvědčeného motoru. Podle popisu chování to tak patrně bude. Já osobně to považuju za velmi dobrý motor, který dokáže jezdit klidně a na svůj objem i úsporně, pokud ho držíte do 3000 otáček. Nevím jak novější verze motoru, ale ten starší ožívá nad 3000 otáčkami, kde se mu vysloveně líbí a spotřeba přitom nijak zvlášť neroste. Křivka kroutícího momentu je hodně plochá, 90% kr...
Ano, dosažení dvojnásobné spotřeby je možné v běžném provozu jen při překračování všech rychlostních limitů. Pokud však zajedete s trojkou například do mostu či na uzavřenou plochu, jste na této hodnotě hned také. Například u turbomotorů není problém i 25l/100 km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.05.2010 14:44, RE: Pane Šikle,
Koloss posted by:
Já tady jednu hrubku našel a divím se, že ji někdo mohl přehlédnout - "aby se baterie nevybyla". Málem jsem spadl pod stůl.
Díky. Opraveno. Jste pod stolem?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.05.2010 16:22, spotreba
Petr - TipCars.com posted by:
Ano, dosažení dvojnásobné spotřeby je možné v běžném provozu jen při překračování všech rychlostních limitů. Pokud však zajedete s trojkou například do mostu či na uzavřenou plochu, jste na této hodnotě hned také. Například u turbomotorů není problém i 25l/100 km.
nemyslim, ze by spotreba na okruhu mela nejakou vypovidajici hodnotu pro spotrebu v civilnim provozu.
treba kvuli odlisnemu zpusobu jizdy, kdy na okruhu drzite motor neustale pod krkem kolem vykonove spicky. to pak neni problem se dostat na mensim okruhu na spotrebu i 50-100l na 100km. zalezi jen na velikosti okruhu a kvaltu, ktery lze v ramci sportovni jizdy zaradit.
v civilnim provozu u dvoulitru spotreba 15l/100km vypovida spis neco o ridici nez o (ne)uspornosti motoru
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.05.2010 17:51, RE: Dvoulitr
Petr - TipCars.com posted by:
Ano, dosažení dvojnásobné spotřeby je možné v běžném provozu jen při překračování všech rychlostních limitů. Pokud však zajedete s trojkou například do mostu či na uzavřenou plochu, jste na této hodnotě hned také. Například u turbomotorů není problém i 25l/100 km.
Vsadím se o co chcete, že když zajedete s jakýmkoliv autem do mostu bude spotřeba nulová! A klidně to může být i se Zilem. To jen tak na okraj když už jste u té češtiny (viz níže).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.05.2010 18:34, RE: Pane Šikle,
Petr - TipCars.com posted by:
Díky. Opraveno. Jste pod stolem?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.05.2010 18:38, RE: Pane Šikle,
Petr - TipCars.com posted by:
Díky. Opraveno. Jste pod stolem?
No - já vidím trochu rozdíl mezi opraveno a odstraněno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.05.2010 18:40, A ještě
Pokud jsem dobře četl, tak jste psal, že po sklopení zadních sedadel vznikne deseticentimetrový schodek. Při pohledu na fotografie je ale patrné, že shodek nevznikne téměř žádný, pouze sklopená opěradla mají jiný sklon než podlaha kufru. Vidím v tom jistý rozdíl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.05.2010 08:04, RE: Dvoulitr
Alda posted by:
Vsadím se o co chcete, že když zajedete s jakýmkoliv autem do mostu bude spotřeba nulová! A klidně to může být i se Zilem. To jen tak na okraj když už jste u té češtiny (viz níže).
a když to blafne, bude 50 litru za vteřinu ... snažím se reagovat, aby čtenáři měli zpětný kontakt. v diskuzích velká malá písmena nerozlišuji, nečtu to po sobě, prostě není čas (pak bych dopadl stejně jako 99% českých novinářů, kteří pod články nereagují) ... a já chci být v kontaktu se čtenáři, i když nestačím po pravdě odpovídat na záplavu emailů a podávat rady ... den je příliš krátký
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.05.2010 14:34, RE: Dvoulitr
Petr - TipCars.com posted by:
Tento dvoulitr přijde doopravdy jako nepružný, líný a neoslnivý. Po čase však zjistíte, že s ním lze jezdit opravdu rychle, nechá se krásné vytáčet, vyniká plochou výkon. křivkou atd. Maximální kultivovanost, absence vibrací a utlumený projev čtyřválce stojí společně s lineárním přísunem výkonu za poněkud neoslnivým projevem (žádné prskání, odfukování, prostě nic takového). Subjektivně tak motor může přijít jako líný... Ja však tento projev oceňuji, svým projevem mi připomíná šestiválce... Osobn...
Jelikož mám 3MPS (r.v. 2008, tedy před tímto posledním modelem a jehopž naladění neznám), mohu jen napsta, že jste zřejmě neměl tu možnost využít řádně potenciál motoru 2,3DISI Turbo. Pak byste totiž nemohl napsat taovýhle nesmysl.

2,0 není špatný motor, je o hodně velký kus živější a výkonnější, než 1,6, ale na 2,3Turbo ani nevidí, natož aby byl lepší. Snad jediné, v čem je 2,0 proti 2,3 Turbo výhodnější, je to, že se spokojí s N95 na rozdíl od MPS, která má předepsánu N98.

Nepletete si to s atmosferickým 2,3??? To je opravdu takový motor, jak se říká, ani ryba, ani rak. Ale že by 191kW MPS byla jen na dálnic? Ba naopak, na dálnici %na ustálenou rychlost dejme tomu lehce nad povolený limit 140-150km/h stačí s naprosotou rezervou 1,2HTP od koncernu. Věřte, že vím, co píšu, měl jsem ji v r. 2003 a se svýmií 47kW a 3 válci dokázala frčet po dálnici vesele 160 a ani se nazačervenala jako to písmeno P v jejím označení HTP.

Fakticky vám jaksi nerozumím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.05.2010 17:58, RE: Dvoulitr
Zdeny60 posted by:
Jelikož mám 3MPS (r.v. 2008, tedy před tímto posledním modelem a jehopž naladění neznám), mohu jen napsta, že jste zřejmě neměl tu možnost využít řádně potenciál motoru 2,3DISI Turbo. Pak byste totiž nemohl napsat taovýhle nesmysl.

2,0 není špatný motor, je o hodně velký kus živější a výkonnější, než 1,6, ale na 2,3Turbo ani nevidí, natož aby byl lepší. Snad jediné, v čem je 2,0 proti 2,3 Turbo výhodnější, je to, že se spokojí s N95 na rozdíl od MPS, která má předepsánu N98.

Nepletete si to s ...
A jaká je spotřeba u MPS při normálním svižném provozování bez většího blbnutí...?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.05.2010 19:28, RE: Dvoulitr
Karel posted by:
A jaká je spotřeba u MPS při normálním svižném provozování bez většího blbnutí...?
POšli mi mail a já ti pošlu výpis z nákupu PHM a zázna,my o spotřebě. Za rok AVG=8,7/100 N98. Ale je to odříkání.
Když se "chci svézt" tak 15-40/100 dle tratě. Např. strá jízda trasa Šumperk sedlo Skřítek (asi 25km téměř pořád do kopce 2-3-4-5 max. 180km/h 38l/100km)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.05.2010 20:08, RE: Dvoulitr
Zdeny60 posted by:
Jelikož mám 3MPS (r.v. 2008, tedy před tímto posledním modelem a jehopž naladění neznám), mohu jen napsta, že jste zřejmě neměl tu možnost využít řádně potenciál motoru 2,3DISI Turbo. Pak byste totiž nemohl napsat taovýhle nesmysl.

2,0 není špatný motor, je o hodně velký kus živější a výkonnější, než 1,6, ale na 2,3Turbo ani nevidí, natož aby byl lepší. Snad jediné, v čem je 2,0 proti 2,3 Turbo výhodnější, je to, že se spokojí s N95 na rozdíl od MPS, která má předepsánu N98.

Nepletete si to s ...
Porovnávám současné generace. Je jasný, že motorově si více užijete s MPS, která poskytuje dvojnásobný požitek, ale dvoulitr má lépe sladěný výkon s hravým a podajným podvozkem. Takhle jsem to myslel. A přiznejme si, že většina řidičů využívá výkon MPSa spíše v přímém směru, znám jen pár jedinců, kteří umí tento vůz parádně vodit v zatáčkách a doslova se prát s volantem ... Dvoulitr zvládne i děcko

Jinak atmosférickou 2,3 znám z první generace šestky a najel jsem na ní spousty kilometrů. Ten motor je famózní.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.05.2010 20:10, RE: Dvoulitr
Zdeny60 posted by:
POšli mi mail a já ti pošlu výpis z nákupu PHM a zázna,my o spotřebě. Za rok AVG=8,7/100 N98. Ale je to odříkání.
Když se "chci svézt" tak 15-40/100 dle tratě. Např. strá jízda trasa Šumperk sedlo Skřítek (asi 25km téměř pořád do kopce 2-3-4-5 max. 180km/h 38l/100km)
Díky, takhle informativně mi to stačí. Koukám, že není velký rozdíl ve spotřebě mezi 2.0i a 2.3T. Určitě ale v potenciálu...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.