0
back
 

diskuze k tématu: Martin Jahn - Dno krize je na dohled. Pak se Svět aut Změní

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 13:03, Odpovědi
Na posouzení některých odpovědí nemám dost informací a něco jsou doslova osobní odhady. Pár věcí vím ale jistě:
1.Šrotovné nepřispěje výrazně k omlazení vozového parku.
2. Šrotovné nemá žádný ekologii prospěšný dopad.
3. Šrotovné nepřinutí ke koupi automobilu nikoho, kdo už o nákupu neuvažuje sám.
4. Šrotovné mi tahá z kapsy peníze, abych zaplatil někomu jinému Fabii HTP, i když se to snaží obhájit návratem z DPH.
Pokud by šrotovné mělo omladit vozový park a opravdu zlepšit ekologickou situaci, tak by mělo být koncipováno jinak - možná takto. Šrotovné by se vztahovalo na starší vozidla, než je průměr, obecně pro naše končiny by to bylo řekněmě 15 let a poskytovalo se na jakýkoliv vůz splňující minimálně EURO IV u autorizovaného prodejce. Tedy jak na vozy úplně nové, tak i ojeté. Doplňující podmínkou by mohlo být stáří např maximálně 6 let.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 14:14, RE: Odpovědi
David V posted by:
Na posouzení některých odpovědí nemám dost informací a něco jsou doslova osobní odhady. Pár věcí vím ale jistě:
1.Šrotovné nepřispěje výrazně k omlazení vozového parku.
2. Šrotovné nemá žádný ekologii prospěšný dopad.
3. Šrotovné nepřinutí ke koupi automobilu nikoho, kdo už o nákupu neuvažuje sám.
4. Šrotovné mi tahá z kapsy peníze, abych zaplatil někomu jinému Fabii HTP, i když se to snaží obhájit návratem z DPH.
Pokud by šrotovné mělo omladit vozový park a opravdu zlepšit ekologickou situaci...
Naprostý souhlas, ovšem jsem ještě více liberál: osobně bych nezaváděl vůbec žádnou formu šrotovného, ať si trh poradí sám svou nejůčinnější zbraní (nabídkou-poptávkou). Všechny kroky, které brání přirozenému výběru na trhu jsou apriori špatné a vyžadují další zbytečnou alokaci lidských (státních-tedy z peněz nás všech) zdrojů na jejich řízení a tedy i s tímto spojené výdaje, které by člověk svobodně se rozhodující využil třeba jinak.
Od pana Jahna jsem jinou odpověď samozřejmě neočekával, je z toho (nejen sám) živ a nevypadá, že by chtěl své tučné automobilové rodině podřezávat větev. Už jsem to tady psal: je to jako se ptát výrobce, nebo zástupce výrobce nebo dovozce suchých zipů na obuv jaký názor má na zavedení zipovného, aby se suchých zipů na boty prodávalo více. Někde se tomu říká střet zájmů a slušný novinář by takovou otázku něměl vůbec za takových okolností pokládat...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 14:33, RE: Odpovědi
typek posted by:
Naprostý souhlas, ovšem jsem ještě více liberál: osobně bych nezaváděl vůbec žádnou formu šrotovného, ať si trh poradí sám svou nejůčinnější zbraní (nabídkou-poptávkou). Všechny kroky, které brání přirozenému výběru na trhu jsou apriori špatné a vyžadují další zbytečnou alokaci lidských (státních-tedy z peněz nás všech) zdrojů na jejich řízení a tedy i s tímto spojené výdaje, které by člověk svobodně se rozhodující využil třeba jinak.
Od pana Jahna jsem jinou odpověď samozřejmě neočekával, je z...
Mě rozčiluje, že se tady pořád dokola objevují lživé články na téma šrotovné. Ať napíšou pravdu, že je tady šrotovné, aby zaměstnanci automobilového průmyslu nemuseli jít masově o žebrácké holi, a ne, že jde o omlazení a zekologizování vozového parku.
Upřímně, vadí Ti, že mám 8 let starý benzínový auto? Bude pro Tebe lepší, když budu mít nové? Dotýká se Tě nějak vlastnictví mého stroje?
Komu sakra může vadit, že mají lidi starý auta, kromě jich samotných?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 15:30, RE: Odpovědi
David V posted by:
Mě rozčiluje, že se tady pořád dokola objevují lživé články na téma šrotovné. Ať napíšou pravdu, že je tady šrotovné, aby zaměstnanci automobilového průmyslu nemuseli jít masově o žebrácké holi, a ne, že jde o omlazení a zekologizování vozového parku.
Upřímně, vadí Ti, že mám 8 let starý benzínový auto? Bude pro Tebe lepší, když budu mít nové? Dotýká se Tě nějak vlastnictví mého stroje?
Komu sakra může vadit, že mají lidi starý auta, kromě jich samotných?
8 let staré auto je v pohodě. Mě vadí jet za 120tkou nebo Favoritem, ty prostě smrdí. Taky nemám dobrý pocit když jedu za dieslem, ze kterého se valí hustý černý dým kdykoliv šlápne na plyn. Pocit že tohle dýchám nic moc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 15:49, RE: Odpovědi
Petr S posted by:
8 let staré auto je v pohodě. Mě vadí jet za 120tkou nebo Favoritem, ty prostě smrdí. Taky nemám dobrý pocit když jedu za dieslem, ze kterého se valí hustý černý dým kdykoliv šlápne na plyn. Pocit že tohle dýchám nic moc.
Myslíš za novým naftovým vozem, když šlápne na plyn....?
Kolikrát dojedeš 120-ku nebo Formana v porovnání s masovým výskytem turbochrochtů? Ale hlavně že ekonomika provozu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 15:52, RE: Odpovědi
Petr S posted by:
8 let staré auto je v pohodě. Mě vadí jet za 120tkou nebo Favoritem, ty prostě smrdí. Taky nemám dobrý pocit když jedu za dieslem, ze kterého se valí hustý černý dým kdykoliv šlápne na plyn. Pocit že tohle dýchám nic moc.
Naprostá pravda, ale šrotovné tyto vozy z cest nevyžene. Kdo jezdí čmoudící stodvacítkou, ten ji nevymění za nový vůz s třicetitisícovou slevou. Dnes může každý svoji stodvacítku vyměnit za mnohem lepší Felici, které jsou za hubičku, a neudělá to.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 16:19, RE: Odpovědi
David V posted by:
Mě rozčiluje, že se tady pořád dokola objevují lživé články na téma šrotovné. Ať napíšou pravdu, že je tady šrotovné, aby zaměstnanci automobilového průmyslu nemuseli jít masově o žebrácké holi, a ne, že jde o omlazení a zekologizování vozového parku.
Upřímně, vadí Ti, že mám 8 let starý benzínový auto? Bude pro Tebe lepší, když budu mít nové? Dotýká se Tě nějak vlastnictví mého stroje?
Komu sakra může vadit, že mají lidi starý auta, kromě jich samotných?
To jsem měl rozepsané také v odpovědi ale smázl jsem to. Psal jsem, že mě je úplně u .... v čem kdo jezdí a jak je to starý, pokud mě bezprostředně neohrožuje. Ruku na srdce, koho kdo kdy naposledy ohrozil někdo 120LS a koho jízdou oktavián v dechtu? Stáří vozového parku je podle mě nějaké další pohádkové zaříkadlo a formulka, jak vymyslet dalších X Evropských nařízení a zbytečných zákonů a daní. Kouřivost, nebo smrad starých benzínových strojů ovšem nic nevypovídá o voze (protože žádný vůz vč: 120 a výše prostě z výroby NESMRĎEL, smrdí až když mají nějaký problém), ale spíš o údržbě a to se na mě nikdo nesmí zlobit, na to přece jsou jiné instituce: to že nefungují je jiný problém, nesmí se motat hrušky s jablkama.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 16:46, RE: Odpovědi
typek posted by:
To jsem měl rozepsané také v odpovědi ale smázl jsem to. Psal jsem, že mě je úplně u .... v čem kdo jezdí a jak je to starý, pokud mě bezprostředně neohrožuje. Ruku na srdce, koho kdo kdy naposledy ohrozil někdo 120LS a koho jízdou oktavián v dechtu? Stáří vozového parku je podle mě nějaké další pohádkové zaříkadlo a formulka, jak vymyslet dalších X Evropských nařízení a zbytečných zákonů a daní. Kouřivost, nebo smrad starých benzínových strojů ovšem nic nevypovídá o voze (protože žádný vůz vč: ...
Ale když se dáš do řeči s lidma, tak jsou jak pominutí. První věc, na kterou se mě ptají, když se dozví, že mám jiný auto, tak jak je starý a pak kolik stálo. To jsou hlavní kritéria posuzování kvalit vozu. Často je na nich vidět, že trochu ohrnou nos, aniž by auto vůbec viděli nebo si nechali popsat nějaké náležitosti. A na normu EURO se mě nikdo ještě neptal. Mimochodem moje 8 let starý auto má EURO IV. Panuje v lidech přesvědčení, že u čeho už skončil leasing, je staré a je potřeba to vyměnit a bohužel i v těch, co mají technické vzdělání. Nebo otázka ekonomiky provozu se smrskla na spotřebu. Žere to 5 - je to super, žere to 10 - to bych nechtěl. Úplně oddělují ostatní náklady, ty nejpodstatnější, jako je cena vozu, údržba a u ojetin semtam investice do dílu, který zakukal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 17:27, RE: Odpovědi
David V posted by:
Ale když se dáš do řeči s lidma, tak jsou jak pominutí. První věc, na kterou se mě ptají, když se dozví, že mám jiný auto, tak jak je starý a pak kolik stálo. To jsou hlavní kritéria posuzování kvalit vozu. Často je na nich vidět, že trochu ohrnou nos, aniž by auto vůbec viděli nebo si nechali popsat nějaké náležitosti. A na normu EURO se mě nikdo ještě neptal. Mimochodem moje 8 let starý auto má EURO IV. Panuje v lidech přesvědčení, že u čeho už skončil leasing, je staré a je potřeba to vyměni...
V podstatě není co dodat. Jen bych vyzdvihl, že státu se ze šrotovného NEvrátí ani halíř! To je prostě fabulace. Stát prostě vybere na vysype prachy. Se stejnou logikou pak zaveďme příspěvky na novou televizi, ledničku, cigarety... Protože ten příspěvek se přeci "vrátí" státu na DPH... V jedné diskusi to bylo řečeno velmi hezky - přál bych lidem, aby si na své nové auto dokázali sami vydělat!
Tady se prostě stále řeší zástupné problémy - lidi jezdí starými krámy. Ukažte mi jediného člověka, co jezdí dobrovolně starou vraždou... Problém není, že lidi mají staré vozy. Problém je v tom, že lidi NEMAJÍ PENÍZE na nové. Čili problém je v penězách. Problém je v tom, že většina nedosahuje ani průměrného platu. Problém je v tom, že např. lékaři berou tak dvakrát méně, než by se slušelo. Ono obecně platy státních zaměstnanců nejsou až tak velkou položkou v rozpočtu... A stát na to má peníze, jenže je prošustruje v dálnicích a různých "křišťálově čistých" zakázkách. To je ta potíž. Nejhorší na tom je, že všichni ví, jak to chodí, jenže s tím nikdo nic nedokáže udělat. Protože papírově je to většinou čisté. Karlovarskému kraji zadluženému a na pokraji bankrotu čest. Hlavně že budou mít superultramoderní sportovní halu, že v Libereckém kraji jsou spravené koleje a Syner-Baustav se opět hezky napakoval.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 18:49, RE: Odpovědi
rohYpnol posted by:
V podstatě není co dodat. Jen bych vyzdvihl, že státu se ze šrotovného NEvrátí ani halíř! To je prostě fabulace. Stát prostě vybere na vysype prachy. Se stejnou logikou pak zaveďme příspěvky na novou televizi, ledničku, cigarety... Protože ten příspěvek se přeci "vrátí" státu na DPH... V jedné diskusi to bylo řečeno velmi hezky - přál bych lidem, aby si na své nové auto dokázali sami vydělat!
Tady se prostě stále řeší zástupné problémy - lidi jezdí starými krámy. Ukažte mi jediného člověka, co j...
Tak David V už dříve spočítal, jak je to s tím "omlazením". Dobrá práce. Otázka DPH - dnes vyberu-nevyberu to, co bych s jistotou vybral za rok, za dva. Jde jen o posun v čase. Lidi se opravdu nezblázní, a neřeknou si - copak si takhle koupit nový auto? Nový auto si koupí člověk, který to v plánu prostě má - jen to třeba uspíší... A jak to dopadá na zaměstnanost automobilek a nabaleného průmyslu? Z nějakých 80 - 90% jsou propouštěni agenturní dělníci, kteří byli potřeba pro "nadstav".Takže se to pěkně vyselektuje...
Místo nadpisu by ale mohlo být "Dno krize je nadohled. Pak auta podraží". Následný rozhovor by již nebyl třeba...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 21:22, RE: Odpovědi
rohYpnol posted by:
V podstatě není co dodat. Jen bych vyzdvihl, že státu se ze šrotovného NEvrátí ani halíř! To je prostě fabulace. Stát prostě vybere na vysype prachy. Se stejnou logikou pak zaveďme příspěvky na novou televizi, ledničku, cigarety... Protože ten příspěvek se přeci "vrátí" státu na DPH... V jedné diskusi to bylo řečeno velmi hezky - přál bych lidem, aby si na své nové auto dokázali sami vydělat!
Tady se prostě stále řeší zástupné problémy - lidi jezdí starými krámy. Ukažte mi jediného člověka, co j...
Bohužel nemohu zcela souhlasit s tím, že problém je ve výši platu. Je to spíše tak, že výše daní přerostla únosnou míru (při průměrném platu je odvod do soc a zdrav poj. za zaměstnance, DPH a spotřební daně více než polovina čistého příjmu a čím je plat nadprůměrnější, tím jsou daně progresívnější). A je hnus velebnosti, pokud každý 6 člověk v produktivním věku pracuje pro státní správu, to tedy není jaksi v pořádku, což? Stát prostřednictvím daní spotřebuje 38% HDP (tedy 38% všeho, co naše ekonomika vyprodukuje jako přidanou hodnotu, tedy zisk), ale přesto všechno se dokáže k tomu ještě každý rok 10-20% každého z nás zadlužit. Nezlobte se na mne, takový hospodář mi může svými hokusy pokusy políbit šos a hlavně není divu, že dobře tady nikdy s takovou nebude bez ohledu na to, jaký stát "nařídí" průměrný plat. A to jsou ještě takoví, kteří by Vám lehce nadprůměrný plat dodatečně podanili "spravedlivou" daní. Ale dosti ekonomiky, nechme socialistické bláboly a paskvily Jahnům a podobným, kteří hájí vlastní cecek u instituce zvané opravdu s velkým nadhledem "stát". Fujtaxl !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 21:41, RE: Odpovědi
David V posted by:
Ale když se dáš do řeči s lidma, tak jsou jak pominutí. První věc, na kterou se mě ptají, když se dozví, že mám jiný auto, tak jak je starý a pak kolik stálo. To jsou hlavní kritéria posuzování kvalit vozu. Často je na nich vidět, že trochu ohrnou nos, aniž by auto vůbec viděli nebo si nechali popsat nějaké náležitosti. A na normu EURO se mě nikdo ještě neptal. Mimochodem moje 8 let starý auto má EURO IV. Panuje v lidech přesvědčení, že u čeho už skončil leasing, je staré a je potřeba to vyměni...
Ani nemluv. Mě je třeba buřt, jakou EU normu moje auta (nebo motorky) splňují, pro mě je nejdůležitější jejich naprosto bezvadný technický stav. Mám celkem čtyři povozy a jejich průměrné stáří je 36,79 let (8+16+61+62 let) čímž těžce nabourávám statistické tabulky. Ale s naprosto klidným svědomím můžu říct, že každé z nich je v technicky dokonalém stavu, bez úniků oleje a jiných kapalin a některá z nich v lepším stavu, než byly vyrobeny. A nějakej Jahn nebo další tlučhuba a nátlakář, kterej je placenej z provizí a prodejů a prosazuje jednostranně výhodné dohody se státem na mém vozovém a motoparku snad nic nezmění. I když ještě v 47 roce spousty lidí myslelo podobně, socialisticky smýšlející lůza a EU jsou nevyzpytatelná veličina ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 23:02, RE: Odpovědi
typek posted by:
Ani nemluv. Mě je třeba buřt, jakou EU normu moje auta (nebo motorky) splňují, pro mě je nejdůležitější jejich naprosto bezvadný technický stav. Mám celkem čtyři povozy a jejich průměrné stáří je 36,79 let (8+16+61+62 let) čímž těžce nabourávám statistické tabulky. Ale s naprosto klidným svědomím můžu říct, že každé z nich je v technicky dokonalém stavu, bez úniků oleje a jiných kapalin a některá z nich v lepším stavu, než byly vyrobeny. A nějakej Jahn nebo další tlučhuba a nátlakář, kterej je p...
Nic proti, ale ty dva vozy jsou pak už veteráni, a ti se snad do průměru vozidel v ČR nezapočítávají. Nebo se do průměru berou i veteráni?
Jinak souhlas, joudou čipnutá oktávka v dehtu možná vypustí víc bordelu než 20 let stará amerika v top stavu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 23:07, RE: Odpovědi
typek posted by:
Bohužel nemohu zcela souhlasit s tím, že problém je ve výši platu. Je to spíše tak, že výše daní přerostla únosnou míru (při průměrném platu je odvod do soc a zdrav poj. za zaměstnance, DPH a spotřební daně více než polovina čistého příjmu a čím je plat nadprůměrnější, tím jsou daně progresívnější). A je hnus velebnosti, pokud každý 6 člověk v produktivním věku pracuje pro státní správu, to tedy není jaksi v pořádku, což? Stát prostřednictvím daní spotřebuje 38% HDP (tedy 38% všeho, co naše ekon...
Jasně, myslel jsem to tak, že čistého na ruku dostane člověk málo. Jestli se zvýšení dosáhne menším zdaněním nebo navýšením hrubé mzdy, je z pohledu jedince jedno. Jen mi šlo o to, že kdyby lidi měli víc peněz, pak by asi nejezdily v autech, jejichž cena se pohybuje v rozmezí ceny předního nárazníku bawora a medvěda ;/
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.10.2009 23:31, RE: Odpovědi
rohYpnol posted by:
Nic proti, ale ty dva vozy jsou pak už veteráni, a ti se snad do průměru vozidel v ČR nezapočítávají. Nebo se do průměru berou i veteráni?
Jinak souhlas, joudou čipnutá oktávka v dehtu možná vypustí víc bordelu než 20 let stará amerika v top stavu.
Veteráni spadající pod zvláštní veteránskou RZ vydávanou AMK ČR ne, ale veteráni provozovaní na klasických RZ ano. Můj známý má tatru 54 rv 1931 na klasické RZ a tak jej nad průměrný věk vozového parku v CZ vytáhne jen když si 5 lidí koupí nový vůz.... Jak říkám, ohánět se průměrným stářím vozového parku je kravinismus....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.10.2009 01:06, Jako narkomani
Automobilky trochu připomínají narkomany. Když končí šrotovné, tak se dostavuje slušný absťák. No chyba byla se šrotovným vůbec začínat. Po něm automobilky zažijou zřejmě ještě delší kocovinu než kdyby žádné nebylo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.10.2009 12:08, RE: Odpovědi
David V posted by:
Na posouzení některých odpovědí nemám dost informací a něco jsou doslova osobní odhady. Pár věcí vím ale jistě:
1.Šrotovné nepřispěje výrazně k omlazení vozového parku.
2. Šrotovné nemá žádný ekologii prospěšný dopad.
3. Šrotovné nepřinutí ke koupi automobilu nikoho, kdo už o nákupu neuvažuje sám.
4. Šrotovné mi tahá z kapsy peníze, abych zaplatil někomu jinému Fabii HTP, i když se to snaží obhájit návratem z DPH.
Pokud by šrotovné mělo omladit vozový park a opravdu zlepšit ekologickou situaci...
Jak může mít šrotovné dobrý dopad na ekologii.Když dáte do šrotu š120 budou z plastu jen výplně dveří a palubka,takže vlastně likvidace je ekologická.
Když tam dáte fábii rok výroby 2001,která má najeto přes 150tis.tzn,že to vlastně pro okolí a majitele již nebezpečný vrak.
Budete muset nějak zjikvidovat těch 90procent plastů co na tom je.
Takže přínos není,ale naopak spíš to z globálního hlediska přírodu více poškodí.
Pokud si majitel š120 koupí třeba oktávii v turbodehtu udělá sice službu německé ekonomice(škoda není česká),ale životnímu prostředí neprospěje.Sice bude mít nižší emise CO,ale zbytek bude na úrovni vyběhané š120,nebo horší.
Teď jde o to,co je lepší pro nás obyčejné lidi.
Mít na silnici š120,která se dá bezpečně předjet,protože jede klidným stylem,nebo oktávku která vás ohrožuje,přejíždí plné čáry a při každém přidání plynu vám začoudí pod nos?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.10.2009 16:32, Šrotovné u nás
Len tak pre porovnanie - niekedy na jar prebehli u nás, na Slovensku, asi dve vlny šrotovného (som rád, že som niekomu svojimi daňami prispel na malé auto v základnej (pod)výbave a so švihadlami a najslabším motorom, ktoré pri spätnom predaji už nikto súdny nebude chcieť). Bol okolo toho nehorázny humbuk vo všetkých médiách. S odstupom pár mesiacov sa ku mne z médií opäť dostala správa o situácií po šrotovnom, tentoraz už nedoprevádzaná takým humbukom. Skôr v tichosti (s trochou nadsázky by som povedal, že redaktor by radšej ani neotváral ústa) bolo povedané, že zhruba 60% aút predaných v rámci šrotovného je už v bazároch - pretože ľudia nevedeli splácať leasingy a úvery. Kto sa zbavil svojho síce staršieho, ale stále dobre fungujúceho auta - a dal sa nahovoriť na nové, ale kvalitou a trvanlivosťou stále viac pokulhávajúce auto typu Fabia HTP, ten brutálne "prohloupil"...a tam to má. Ludia neváhajú zadĺžiť sa kvôli každej somarine. Moji rodičia majú totálne zachovalého Escorta kombi (1998), ktorému okrem, nejakej tej hrdze na zadnom stierači nemôžem nič vytknúť - a pokiaľ by sa rozhodli radšej pre niečo ako zmienené HTP, pekne by som im asi "vypláchol žalúdok"...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.10.2009 15:43, RE: Odpovědi
superbek posted by:
Jak může mít šrotovné dobrý dopad na ekologii.Když dáte do šrotu š120 budou z plastu jen výplně dveří a palubka,takže vlastně likvidace je ekologická.
Když tam dáte fábii rok výroby 2001,která má najeto přes 150tis.tzn,že to vlastně pro okolí a majitele již nebezpečný vrak.
Budete muset nějak zjikvidovat těch 90procent plastů co na tom je.
Takže přínos není,ale naopak spíš to z globálního hlediska přírodu více poškodí.
Pokud si majitel š120 koupí třeba oktávii v turbodehtu udělá sice službu něme...
Každá Š1000/100/105/120 nebo Favorit který zmizí z povrchu zemského je OBROVSKÁ úleva pro nás všechny....ve Světě motorů porovnávali emise u 25 leté Š120 a moderním autem s katalyzátorem (myslím že něco jako EURO3) a výsledek byl, že JEDNA Š120 vypouští z výfuku tolik škodlivin jako 10 000 (ano DESET TISÍC) auto s katalyzátorem!!!!! Já když vidím tyhle vraky na silnici tak se mi otevírá kudla v kapse!!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.10.2009 18:03, jen loby kdo z koho
Já mám auto přesně 20 leté a nedávmno jsem si přikoupil 18 leté Jsem prostě fanda a obě jsou celkově v dobrém stavu. Žádná Jahnův návrh nebo pobídka pár desítek tisíc mě nepřinutí si koupit nějakou modernu. Protože ty malé jsou pouze komerční papířáky na 3 sezóny a ty velké jsou zas za x mega a jsou technicky hodně složité. Takže šrotovné je jen ekonomické loby co si zařidili výrobci nových aut. Příště můžem žavést televizovné, když se spojí jiné odbory můžeme mít mlékovné. S ekologií to nemá nic moc společného. Raději začnete každý sám u sebe a uvědomte si, že se svým autem minimálně polovinu kilometrů nejedete úplně zbytečně.
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.