0
back
 

diskuze k tématu: Lexus RX 450h - v kolonách nulová spotřeba

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 07:36, Hybrid
Ta spotřeba je velmi pěkná, dieselové SUV stejné velikosti bude podle mně mít spotřebu minimálně o litr až dva větší. Nevíte jak je to s bateriema? Náhradní sada strojí 200 tisíc, ale v lexusu mi tvrdili, že je na to záruka a že se víceméně počítá s jednou výměnou ještě v rámci garance, takže do nějakých 300 tisíc km by mně tohle trápit nemělo...
Skoro jsem si to koupil před časem, ale nakonec jsem nepřekonal odpor k téhle kategorii vozů a skončil jsem u osobáku...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 07:44, Energie
Já tedy nechci prudit, ale energie do baterek se dostane kdy a jak. Zajímal by mě test, kdy vozidlo vyjíždí na trasu s prázdnými baterkami...
To je jako mít v autě LPG, při nepříznivých situacích používat LPG, při normální jízdě benzín, hodnotit spotřebu benzínu a jásat, že je nízká.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 08:02, RE: Energie
David V posted by:
Já tedy nechci prudit, ale energie do baterek se dostane kdy a jak. Zajímal by mě test, kdy vozidlo vyjíždí na trasu s prázdnými baterkami...
To je jako mít v autě LPG, při nepříznivých situacích používat LPG, při normální jízdě benzín, hodnotit spotřebu benzínu a jásat, že je nízká.
Energie se do baterek dostane při brzdění, kdy elektromotory fungují "obráceně" jako generátor. Je to jako trolejbus nebo tramvaj... Jedná se tedy o to samé jako KERS ve formuli 1. Osobně považuji spotřebu tohoto mohutného SUV za fantastickou a jako velký argument pro hybridní technologii. Beztak s podobnými auty jezdí nejčastěji křehké blondýnky do nákupních center... A ty budou po Praze jezdit za 5 - 6 litrů (s 3,5 litrovým šestiválcem ...)
Toyota prostě dokazuje, že hybridní technologie má smysl, baterie by měla vydržet celou životnost auta a lze jí recyklovat. A baví mě němečtí novináři, kteří se snaží dokázat nadřazenost tamní produkce tím, že zásadně testují auta převážně na dálnici. Kupodivu se ukáže, že tam hybrid žere víc něž super ultra moderní TDI biturbo a novináři jásají a píšou, že je hybrid k ničemu.
Ostatně nedávno byl v Autobildu srovnávací test Priuse III a Golfa 1.4 TSi s názvem "Kdo spoří nejvíce?" Jasně vyhrál Golf, pravda, spotřeba byla o 2,5 litru vyšší než u Toyoty. S výsledky se prostě musí kreativně pracovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 08:33, RE: Energie
ijon posted by:
Energie se do baterek dostane při brzdění, kdy elektromotory fungují "obráceně" jako generátor. Je to jako trolejbus nebo tramvaj... Jedná se tedy o to samé jako KERS ve formuli 1. Osobně považuji spotřebu tohoto mohutného SUV za fantastickou a jako velký argument pro hybridní technologii. Beztak s podobnými auty jezdí nejčastěji křehké blondýnky do nákupních center... A ty budou po Praze jezdit za 5 - 6 litrů (s 3,5 litrovým šestiválcem ...)
Toyota prostě dokazuje, že hybridní technologie má s...
Vidět to z hlediska spotřebovaného paliva je dle mého soudu chyba, daleko vyšší přínos ( a to proč si to lidi kupujou, protože kdo si koupí Lexuse za 1,5M ten palivo zas tak moc nešetří) je tichá jízda, míň emisí, jistá exkluzivita, prostě nemůžu vyloučit, že bych si to jednou pořídil. I když upřímně, daleko víc se mi líbí myšlenka plně elektrického automobilu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 08:57, RE: Energie
ijon posted by:
Energie se do baterek dostane při brzdění, kdy elektromotory fungují "obráceně" jako generátor. Je to jako trolejbus nebo tramvaj... Jedná se tedy o to samé jako KERS ve formuli 1. Osobně považuji spotřebu tohoto mohutného SUV za fantastickou a jako velký argument pro hybridní technologii. Beztak s podobnými auty jezdí nejčastěji křehké blondýnky do nákupních center... A ty budou po Praze jezdit za 5 - 6 litrů (s 3,5 litrovým šestiválcem ...)
Toyota prostě dokazuje, že hybridní technologie má s...
Nevim v cem spatrujete mohutnost tohoto SUV, velikosti a vahou se radi mezi normalni vozy vyssi stredni tridy, ktere s dehtem dosahnou v klidku o 1-2 litry nizsi spotrebu, pri podobnem vykonu. Na druhou stranu je tu ten komfort jizdy, jak zminuje Reno, a tam je to samozrejme o nicem jinem, i kdyz nove moderni diesely prekvapuji i v tomto smeru.
Co se tyka pak dobijeni akumulatoru, tak ani zde urcite nefunguje perpetum mobile, takze pro jizdu 4km v zacpe musim predtim neco "nabrzdit", docela by me za jak dlouhu a pri jakem typu jizdy se baterie dobiji opet do plneho stavu. Kazdopadne z tohoto duvodu spatruji spotrebu 5-6 litru pri stalem jezdeni po Praze za utopii.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 08:59, Není to zbytečné?
Nevím, ale takováhle auta obvykle v kolonách moc nestojí. Spíš je objedou odstavným pruhem nebo po tramvajovém pásu a nacpou se zpátky až úplně vpředu!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 09:08, RE: Energie
elde posted by:
Nevim v cem spatrujete mohutnost tohoto SUV, velikosti a vahou se radi mezi normalni vozy vyssi stredni tridy, ktere s dehtem dosahnou v klidku o 1-2 litry nizsi spotrebu, pri podobnem vykonu. Na druhou stranu je tu ten komfort jizdy, jak zminuje Reno, a tam je to samozrejme o nicem jinem, i kdyz nove moderni diesely prekvapuji i v tomto smeru.
Co se tyka pak dobijeni akumulatoru, tak ani zde urcite nefunguje perpetum mobile, takze pro jizdu 4km v zacpe musim predtim neco "nabrzdit", docela by m...
Délka 4770, pohotovostní hmotnost 2115 až 2200. Je to tedy takové docela velké SUV... Komfort jízdy je jasný, ve městě budete mít s naftou dvojnásobnou spotřebu, nemluvím přitom vůbec o tom svinstvu, které létá u dieselů z výfuku. Jasně, můžete mít filtr, ten ale musíte pravidelně vypálit rychlou jízdou po dálnici. I tak jsou emise někde úplně jinde. Budeme-li tedy uvažovat převážně provoz po městěch nebo po okreskách, nemůže podle mě diesel modernímu hybridu konkurovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 09:43, RE: Energie
ijon posted by:
Energie se do baterek dostane při brzdění, kdy elektromotory fungují "obráceně" jako generátor. Je to jako trolejbus nebo tramvaj... Jedná se tedy o to samé jako KERS ve formuli 1. Osobně považuji spotřebu tohoto mohutného SUV za fantastickou a jako velký argument pro hybridní technologii. Beztak s podobnými auty jezdí nejčastěji křehké blondýnky do nákupních center... A ty budou po Praze jezdit za 5 - 6 litrů (s 3,5 litrovým šestiválcem ...)
Toyota prostě dokazuje, že hybridní technologie má s...
Mě by spíše zajímalo vyjádření autora testu, v jakém stavu byly baterky před oběma testy, respektive, zda vždy před testem a po testu, jejich energetický obsah zůstal nedotčen.
Mimo jiné se domnívám, že rekuperaci energie používá pouze trolejbus, zatímco tramvaj maří energii v rezistorech na střeše. To je to úděsné bzučení. Ale v tomto se mohu plést.
Moje žena s naším autem obvykle dosahuje horší spotřeby než já, a to o ní mohu prohlásit, že jezdí slušně, i co do ovládání vozu, tak i v orientaci v provozu.
Každý si musí rozmyslet:
a) jestli jezdí víc ve městě
b) jestli jezdí víc po dálnici
c) jestli mu nafta nesmrdí (jako mně)
d) jestli se mu na spotřebě vrátí rozdíl vyšší ceny (nejenom vrátí, ale i vyplatí)
e) jestli mu náhodou není všechno šumák
d) jestli to nekoupí, protože je to momentálně IN

Ekologické podle mě není si kupovat neustéle nové ekologické zařízení. Ekologické je provozovat zařízení tak dlouho, dokud je to ekonomické.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 09:53, RE: Energie
ijon posted by:
Energie se do baterek dostane při brzdění, kdy elektromotory fungují "obráceně" jako generátor. Je to jako trolejbus nebo tramvaj... Jedná se tedy o to samé jako KERS ve formuli 1. Osobně považuji spotřebu tohoto mohutného SUV za fantastickou a jako velký argument pro hybridní technologii. Beztak s podobnými auty jezdí nejčastěji křehké blondýnky do nákupních center... A ty budou po Praze jezdit za 5 - 6 litrů (s 3,5 litrovým šestiválcem ...)
Toyota prostě dokazuje, že hybridní technologie má s...
. zase jeden nafoukany blbecek z cech. Nemecti novinari netestujou auta na dalnici, aby si dokazovali nejakou nadrazenost, ale proste jen proto, ze tam je tech dalnic hrozne moc. Ti co bydli ve meste jezdi do prace vetsinou mestskou hromadnou a ti co bydli mimo, jezdi prevazne po dalnicich. Tebe se jejich vysledky samozrejme netykaji, kdyz vyjedes na dalnich jednou za uhersky rok. Vypni svoje urazene ego a popremyslej nekdy o tom, ze ty casopisy nepisou jen pro tebe, ale i pro svoje obcany, jejihz motoristicky zivot se nezklada jen z popojizdeni fabkou v praze nebo "honicek" s oktavkou mo moravskych schodech (D1).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 10:00, stav baterií na konci okruhu
V textu chybí zmínka, do jaké míry byly nabity baterie po dojezdu každého okruhu. Předpokládám, že vzhledem k objektivitě srovnání byly vždy v okamžiku dotankování nabity na maximum.
Jinak hybridům fandím, ale myslím si, že čistě z ekonomického hlediska se nemůžou vyplatit (zatím).
Pěkný den.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 10:03, RE: stav baterií na konci okruhu
silverado posted by:
V textu chybí zmínka, do jaké míry byly nabity baterie po dojezdu každého okruhu. Předpokládám, že vzhledem k objektivitě srovnání byly vždy v okamžiku dotankování nabity na maximum.
Jinak hybridům fandím, ale myslím si, že čistě z ekonomického hlediska se nemůžou vyplatit (zatím).
Pěkný den.
No a při dojetí by se měly taky v podstatě dobít motorem na maximum a pak teprve dotankovat a vyhodnotit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 10:20, RE: Energie
ifxx posted by:
. zase jeden nafoukany blbecek z cech. Nemecti novinari netestujou auta na dalnici, aby si dokazovali nejakou nadrazenost, ale proste jen proto, ze tam je tech dalnic hrozne moc. Ti co bydli ve meste jezdi do prace vetsinou mestskou hromadnou a ti co bydli mimo, jezdi prevazne po dalnicich. Tebe se jejich vysledky samozrejme netykaji, kdyz vyjedes na dalnich jednou za uhersky rok. Vypni svoje urazene ego a popremyslej nekdy o tom, ze ty casopisy nepisou jen pro tebe, ale i pro svoje obcany, jeji...
Odvážná myšlenka. Podle ní by tedy měla být německá města v podstatě bez aut, když většina lidí jezdí MHD a ostatní auty po dálnici. Nějak jsem si nevšiml...
Víte, vypíchnout slabinu hybridů - to jest dlouhá jízda po dálnici - a na to konto víceméně celou technologii zesměšnit, je poměrně jednoduché a v podstatě proti tomu nelze objektivně nic namítat. Pokud se to stane pravidlem, nutí to trochu k většímu zamyšlení. Ostatně stačí si pročíst obsáhlou diskusi německých čtenářů k oné srovnávačče Golfa s Priusem. A proč tedy BMW a Mercedes urychleně vyvíjejí vlastní hybridy, když jsou v Německu na nic?
Kolik lidí jezdí v ČR svými SUV hlavně po Praze? Vidím jich spoustu, ideální městské vozidlo je samozřejmě takové Q7 s 3.0 TDI.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 11:18, RE: Energie
ijon posted by:
Odvážná myšlenka. Podle ní by tedy měla být německá města v podstatě bez aut, když většina lidí jezdí MHD a ostatní auty po dálnici. Nějak jsem si nevšiml...
Víte, vypíchnout slabinu hybridů - to jest dlouhá jízda po dálnici - a na to konto víceméně celou technologii zesměšnit, je poměrně jednoduché a v podstatě proti tomu nelze objektivně nic namítat. Pokud se to stane pravidlem, nutí to trochu k většímu zamyšlení. Ostatně stačí si pročíst obsáhlou diskusi německých čtenářů k oné srovnávačče G...
... mesta samozrejme nejsou bez aut. Jde o nejakou rovnovahu mezi temi kteri jsou ochotni nebo se musi courat v zacpe po meste a temi kteri ochotni nejsou. Hybridy jsou proste jen moda, moda a zase jen moda. Kdyz uz i vlada zeme se necha svezt na vlne mody (a to musi, protoze chcou byt i voleni temi, ktere moda zajima), tak se musi i BMW a Daimler prizpusobit (donuceni modou, plany na snizovani emisi, eko dane atp.). To je jediny duvod proc to delaji. Technologicky to zatim nema smysl a ekologicke to rozhodne neni. S tema baterkama jeste budou pekne potize. Jedina sance je, ze ta moda dlouho vydrzi a posune tak technologie kousek do predu. A SUV po praze? Kdo na to ma, chce ukazat svuj status, protoze Q7 s 3.0TDI je krasne velke drahe ... na tom kazdy pozna, ze na to mame, ze? A to je dobre, protoze prave ti zakaznici, co utraceji za premiove modely nesmyslne penize, jsou ti, kteri tim financuji vyvoj modernich technologii. Z prodeju fabie a podobnych vozitek se to ufinancovat neda. (pozn. hybrid Prius prakticky vyhorel na vsech frontach, viz diskuse na motortalk.de atp)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 11:54, RE: Energie
ijon posted by:
Energie se do baterek dostane při brzdění, kdy elektromotory fungují "obráceně" jako generátor. Je to jako trolejbus nebo tramvaj... Jedná se tedy o to samé jako KERS ve formuli 1. Osobně považuji spotřebu tohoto mohutného SUV za fantastickou a jako velký argument pro hybridní technologii. Beztak s podobnými auty jezdí nejčastěji křehké blondýnky do nákupních center... A ty budou po Praze jezdit za 5 - 6 litrů (s 3,5 litrovým šestiválcem ...)
Toyota prostě dokazuje, že hybridní technologie má s...
Baterie se dobíjí jak při brždění tak i při dojezdu na rychlost.Lexus dává záruku na baterie 5 let.Takže trápení prvního majitele s problémy odpadá.Jinak myslím že i v porovnání s BMW a Mercedesem je na tom Lexus nejlepe v provedení cena,výkon vozu a o spotřebě nemluvě.A keci o tom že lidi kteří si koupí auto za 1a půl mega netrápí spotřeba je nesmysl,protože kdyby to tak bylo,tak si nikdo nekupuje naftu.Jasným příkladem je tomu Porsche v dyzlu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 12:47, RE: Energie
hubby posted by:
Baterie se dobíjí jak při brždění tak i při dojezdu na rychlost.Lexus dává záruku na baterie 5 let.Takže trápení prvního majitele s problémy odpadá.Jinak myslím že i v porovnání s BMW a Mercedesem je na tom Lexus nejlepe v provedení cena,výkon vozu a o spotřebě nemluvě.A keci o tom že lidi kteří si koupí auto za 1a půl mega netrápí spotřeba je nesmysl,protože kdyby to tak bylo,tak si nikdo nekupuje naftu.Jasným příkladem je tomu Porsche v dyzlu.
Co se týká baterií, tak bych neřekl, že prvního majitele to trápit nemusí. To třeba já bych použitého hybrida koupil, jedině, kdyby nešlo koupit nic jiného, a to by mohl být po prvním majiteli se serviskou. Samotného by mě zajímalo, jak jdou hybridy z druhé ruky na odbyt.
Co se týká spotřeby, tak věřím, že ta zajímá všechny, ale mnohdy se jí připisuje větší význam, než je to nutné. Časová ztráta hodnoty vozidla může být o řád vyšší než je rozdíl spotřeb mezi vznětovým a zážehovým motorem vztaženo na km. Porsche dělá naftové modely, protože je zákazníci chtějí a Porsche potřebuje prodávat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 13:37, RE: Energie
David V posted by:
Mě by spíše zajímalo vyjádření autora testu, v jakém stavu byly baterky před oběma testy, respektive, zda vždy před testem a po testu, jejich energetický obsah zůstal nedotčen.
Mimo jiné se domnívám, že rekuperaci energie používá pouze trolejbus, zatímco tramvaj maří energii v rezistorech na střeše. To je to úděsné bzučení. Ale v tomto se mohu plést.
Moje žena s naším autem obvykle dosahuje horší spotřeby než já, a to o ní mohu prohlásit, že jezdí slušně, i co do ovládání vozu, tak i v orientac...
To je zajímavé s tou manželkou - moje taky mívá horší spotřebu, přitom já jezdím svižněji ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 16:58, RE: Energie
David V posted by:
Co se týká baterií, tak bych neřekl, že prvního majitele to trápit nemusí. To třeba já bych použitého hybrida koupil, jedině, kdyby nešlo koupit nic jiného, a to by mohl být po prvním majiteli se serviskou. Samotného by mě zajímalo, jak jdou hybridy z druhé ruky na odbyt.
Co se týká spotřeby, tak věřím, že ta zajímá všechny, ale mnohdy se jí připisuje větší význam, než je to nutné. Časová ztráta hodnoty vozidla může být o řád vyšší než je rozdíl spotřeb mezi vznětovým a zážehovým motorem vztažen...
Také by mě zajímalo, jak zareaguje trh s ojetinami na hybridy. Já spatřuji velký problém hlavně v bouračkách. Tyto vozy jsou napěchované elektronikou od vejfuku po přední registrační značku. A i drobná kolize podle mě může způsobit poruchy. Takže pro mě to znamená jediné - ojetý hybrid je vstupenkou na divadelní hru s názvem "Potížíe".
Navíc i drobná kolize poleze hodně do peněz. Takže se třeba vůz nevyplatí EKONOMICKY ani opravovat. Tudíž půjde do šroťáku naprosto zbytečně z EKOLOGICKÉHO hlediska.
Ono totiž ekologické hledisko má smysl JEN když jde ruku v ruce s ekonomickým. co se samotné "ekologičnosti" vozu týká, pak se podle mě stejně časem ukáže, že většina takovýchto vozů vlastně vůbec ekologická není při náhledu na celý REÁLNÝ životní cyklus není. Ano, konkrétně u tohoto Lexusu páni inženýři spočítali, že hybrid verze je šetrnější k prostředí o desítky (myslím 30) porcent po dobu 10 let. Jenže to je TEORETICKÁ vize a praxe je vždy o něčem jiném. Navíc život vozu je OBVYKLE delší. Jestli se hybridy časem nevyplatí provozovat, pak je úspora energie ZMAŘENÁ, protože energie na výrobu byla vyplýtvána (nehybrid by byl při výrobě energeticky šetrnější a sloužil by delší dobu...).
Jako nákupní taška pro (zbohatlické) blondýny do města ideál. Ale kdyby někomu opravdu záleželo na EKOLOGII, pak vůz nebude vážit ke 3 tunám, nebude v něm naprosto zbytečná kůže, leštěné dřevo, měkřené plasy, 10zónové klimatizace, televize, elektrické držáky kreditních karet a další zbytečné hromady marastu ;) O ekologii opravdu nejde. Nebo lépe řečeno - ano, jde o ekologii. Jenže ekologii NEjde o "blaho" přírody ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 18:50, RE: Energie
Riccardo posted by:
To je zajímavé s tou manželkou - moje taky mívá horší spotřebu, přitom já jezdím svižněji ...
O svižnosti to evidentně není - taky to znám z vl. zkušenosti...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 19:57, RE: Energie
rohYpnol posted by:
Také by mě zajímalo, jak zareaguje trh s ojetinami na hybridy. Já spatřuji velký problém hlavně v bouračkách. Tyto vozy jsou napěchované elektronikou od vejfuku po přední registrační značku. A i drobná kolize podle mě může způsobit poruchy. Takže pro mě to znamená jediné - ojetý hybrid je vstupenkou na divadelní hru s názvem "Potížíe".
Navíc i drobná kolize poleze hodně do peněz. Takže se třeba vůz nevyplatí EKONOMICKY ani opravovat. Tudíž půjde do šroťáku naprosto zbytečně z EKOLOGICKÉHO hledis...
Jako nákupní taška pro (zbohatlické) blondýny do města ideál. Ale kdyby někomu opravdu záleželo na EKOLOGII, pak vůz nebude vážit ke 3 tunám, nebude v něm naprosto zbytečná kůže, leštěné dřevo, měkřené plasy, 10zónové klimatizace, televize, elektrické držáky kreditních karet a další zbytečné hromady marastu

Z vašeho příspěvku mi plyne jediná informace:
Konečně chápu, komu škudka prodává fabie social edition.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.09.2009 21:25, RE: Energie
Pavlik posted by:
Jako nákupní taška pro (zbohatlické) blondýny do města ideál. Ale kdyby někomu opravdu záleželo na EKOLOGII, pak vůz nebude vážit ke 3 tunám, nebude v něm naprosto zbytečná kůže, leštěné dřevo, měkřené plasy, 10zónové klimatizace, televize, elektrické držáky kreditních karet a další zbytečné hromady marastu

Z vašeho příspěvku mi plyne jediná informace:
Konečně chápu, komu škudka prodává fabie social edition.
Tohle měl být zcela jistě pokus o popíchnutí, ale s příspěvkem rohYpnola souhlasím. Ekologie je dneska pouze módní trend, za který se schová všechno možné, ale pokud by se opravdu měla brát vážně, tak se musí začít úplně jinak. Rozhodně to není výměnou všeho dostupného zboží za nové "ekologické", ale šetřením zboží stávajícího do doby, než skutečně doslouží a pro automobily to platí dvojnásob. Co takhle ledničku měnit z plezíru každé 4 roky, vždyť se dělají neustále úspornější exempláře se spotřebou pod 1 kWh/den. Nebo vysavač. Proč většina domácností funguje na starých spotřebičích, dokud se nerozbijí natolik, že je ekonomicky výhonější koupit nové. Používat zboží do konce jeho životnosti je jednak ekologické a jednak ekonomické.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.