David V posted by:
Neustále dokola se omílají stejné písničky. Já chápu, že někdo najede 10 tisíc ročně, najedu taky zhruba tolik, ale mám obě sady. Zimní guma v létě opravdu píská, maže se na silnici, když je 30°C tak je vyloženě nebezpečná. Letní guma v zimě na sněhu se zalepí. Jo, že není sníh. Já jezdívám na hory a tam sníh je. Mám kola i z diskama, takže si je kdykoliv přehodím v garáži sám a vyvvažuju, když zaznamenám kmitání.
Hele, pokud na to nemáte zbytečnejch x tisíc tak to řekněte na rovinu a nevymejšlejte fantasmagorie.
Takzvaná zimní pneumatika v letním provozu není vůbec v ničem nebezpečná. Jenom se více opotřebovává, to je všechno. Kdyby byla opravdu nebezpečná tak by ji zkušebna na silnice nepustila poněvadž není možné zajistit aby někdo na tzv. zimních pneumatikách nejezdil v létě. Tím že je tato pneumatika z měkčí pryže tak má mnohem lepší kontakt s povrchem vozovky i za mokra. To se dá docela snadno vyzkoušet.
Důvod proč se pneumatice z měkčí pryže začalo říkat "zimní" je ten že se tato pneumatika používá hlavně v zimě a to opět díky svému lepšímu kontaktu s vozovkou.
Měl bych pro výrobní firmy a jejich vývojové kanceláře malý návrh. Najděte látku která by byla měkká podovně jako je současná "zimní" pneumatika a nikterak by se v provozu v létě neopotřebovávala. Taková pneumatika by asi znamenala větší spotřebu motoru ale byl by perfektní kontakt s vozovkou bez ohledu na to zda-li je vozovka mokrá nebo suchá.