0
back
 

diskuze k tématu: Letní pneumatiky 2008 - velký přehled

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.04.2008 07:46, RE: citrón
anonym posted by:
No právě trotl a idiot a imbecil jsi ty, protože jim věříš ty demagogické kecy- jak je teplota pod 7 okamžitě přezujte, auto nesedí a je to nebezpečné, tak akorát prdel vody a takový debil jako ty jim na to skočí. Dřív zádné zimní neexistovali a jezdilo se bez problémů a na sněhu. A právě na tvojí blbosti se pakují.
To je argument jak stehno-dřív zimní nebyly...Ale jak se na nich dřív jezdilo? Srovnávat gumy před třiceti lety a teď je jako srovnávat embéčko s dnešní Octavií. Nebo tady snad taky rozdíl nevidíš? Jestli nedokážeš poznat rozdíl v jízdních vlastnostech zimních a letních gum,tak jsi řidičský antitalent. Takový matláky potkávám denně-na sněhu jezdí třicet a na suchu sedmdesát a ještě brzdí do zatáčky-to jo,takový klempáci můžou jezdit na drapákách a bude to uplně jedno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.04.2008 07:53, RE: citrón
anonym posted by:
Voni jsou povoláním demagog. Když nemají podklad, tak si jej vyrobí.
Vzorec pro výpočet brzdné dráhy je velmi jednoduchý, lze jej najít ve fyzice pro střední školy. Problém je zjistit koeficient tření, který výrobci tají (ale dá se změřit, pokud má člověk siloměr). Asi výrobci sponzorují přezouvání, dnes jsem viděl o tom pořad v televizi. Páni redaktoři ví o fyzice také houby, jinak by takové bludy nehlásali. Přitom jsou o fyzice dopravních nehod dobré články na internetu.
Znova se ptám,když tak dobře znáš ty vzorečky ze střední-která guma má v létě delší brzdnou dráhu podle tebe? A jaký jsou teda výhody jezdit v létě na zimních gumách? A nebo obráceně jak tady taky někdo prosazuje-jaký jsou výhody jezdit v zimě na letních?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.04.2008 12:41, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Hledám kvalitní letní gumy, které vydrží desítky tisíc kilometrů, mají skvělé vlastnosti na vodě na suchu všude a hlavně budou tiché a jsou rozměru 235/45/R17. Co mi doporučíte dle zkušeností?
Rozměrem jsem taky docela blízko (235/40/R18) a po několika experimentech jsem teď dvě sezony jezdil na osvědčených Bridgestone Potenza 050A. Letos jsem je nemohl rychle sehnat, tak přesedlávám na Continental Sport Contact 3. Vždycky jsem ale vybíral zásadně podle výsledků zahraničních testů, nikoliv podle subjektivních názorů v internetových diskuzích. A nejůležitější poučení z doprovodných textů těch odborných testů: už z fyzikální podstaty jsou široké gumy daleko náchylnější k aquaplaningu než užší. Voda se prostě nestíhá "prodrat" k okraji širokého běhounu, takže na kalužích mají majitelé silnějších aut skutečně smůlu.
Co se týká životnosti, tak 50 tis. km se mi moc nezdá. Taková pneumatika jezdí většinou pod silným motorem a např. mně (344 HP) vydržela jakákoliv značka nejdéle tak 25 tisíc, prostě jednu sezonu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.04.2008 16:00, Klasika
Neustále dokola se omílají stejné písničky. Já chápu, že někdo najede 10 tisíc ročně, najedu taky zhruba tolik, ale mám obě sady. Zimní guma v létě opravdu píská, maže se na silnici, když je 30°C tak je vyloženě nebezpečná. Letní guma v zimě na sněhu se zalepí. Jo, že není sníh. Já jezdívám na hory a tam sníh je. Mám kola i z diskama, takže si je kdykoliv přehodím v garáži sám a vyvvažuju, když zaznamenám kmitání.
Hele, pokud na to nemáte zbytečnejch x tisíc tak to řekněte na rovinu a nevymejšlejte fantasmagorie.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.04.2008 16:34, RE: milan
anonym posted by:
Rád si tu stránku prostuduji. Dá se ta stránka nějak přepnout na angličtinu?
Tak to nevim. Ja to nenasel. Je to nemecky autoklub, tak asi tezko...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.04.2008 17:15, RE: Klasika
David V posted by:
Neustále dokola se omílají stejné písničky. Já chápu, že někdo najede 10 tisíc ročně, najedu taky zhruba tolik, ale mám obě sady. Zimní guma v létě opravdu píská, maže se na silnici, když je 30°C tak je vyloženě nebezpečná. Letní guma v zimě na sněhu se zalepí. Jo, že není sníh. Já jezdívám na hory a tam sníh je. Mám kola i z diskama, takže si je kdykoliv přehodím v garáži sám a vyvvažuju, když zaznamenám kmitání.
Hele, pokud na to nemáte zbytečnejch x tisíc tak to řekněte na rovinu a nevymejšlejte fantasmagorie.
Takzvaná zimní pneumatika v letním provozu není vůbec v ničem nebezpečná. Jenom se více opotřebovává, to je všechno. Kdyby byla opravdu nebezpečná tak by ji zkušebna na silnice nepustila poněvadž není možné zajistit aby někdo na tzv. zimních pneumatikách nejezdil v létě. Tím že je tato pneumatika z měkčí pryže tak má mnohem lepší kontakt s povrchem vozovky i za mokra. To se dá docela snadno vyzkoušet.
Důvod proč se pneumatice z měkčí pryže začalo říkat "zimní" je ten že se tato pneumatika používá hlavně v zimě a to opět díky svému lepšímu kontaktu s vozovkou.
Měl bych pro výrobní firmy a jejich vývojové kanceláře malý návrh. Najděte látku která by byla měkká podovně jako je současná "zimní" pneumatika a nikterak by se v provozu v létě neopotřebovávala. Taková pneumatika by asi znamenala větší spotřebu motoru ale byl by perfektní kontakt s vozovkou bez ohledu na to zda-li je vozovka mokrá nebo suchá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.04.2008 17:24, RE: Klasika
anonym posted by:
Takzvaná zimní pneumatika v letním provozu není vůbec v ničem nebezpečná. Jenom se více opotřebovává, to je všechno. Kdyby byla opravdu nebezpečná tak by ji zkušebna na silnice nepustila poněvadž není možné zajistit aby někdo na tzv. zimních pneumatikách nejezdil v létě. Tím že je tato pneumatika z měkčí pryže tak má mnohem lepší kontakt s povrchem vozovky i za mokra. To se dá docela snadno vyzkoušet.
Důvod proč se pneumatice z měkčí pryže začalo říkat "zimní" je ten že se tato pneumatika použí...
Asi bych měl ještě dodat že se jedná o můj osobní názor podložený jenom mojí osobní zkušeností.
Bylo by fajn kdyby se udělaly profesionální testy letních pneumatik na schopnost brzdit na letní mokré cestě po dešti nebo za deště.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.04.2008 17:33, RE: Klasika
anonym posted by:
Asi bych měl ještě dodat že se jedná o můj osobní názor podložený jenom mojí osobní zkušeností.
Bylo by fajn kdyby se udělaly profesionální testy letních pneumatik na schopnost brzdit na letní mokré cestě po dešti nebo za deště.
Máš ty testy v předposledním autotipu.Na suchu i na vodě. Je tam porovnání s celoroční-taky měkčí směs a všude jasně vítězí ty letní.
Zimní není nebezpečná, jen nenabídne tak dobré vlastnosti jako ta letní. Limity kontroly jsou tak daleko, že z bezpečnostních norem neni důvod je zakazovat. To je stejný jako když norma na brždění je 0,5 g a dnešní auta dokážou brdzit téměř se zpomalením 1 g. A taky zatím nikdo nezakazuje 110 a embéčka. Ikdyž,možná by měli....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.04.2008 18:01, RE: Klasika
anonym posted by:
Máš ty testy v předposledním autotipu.Na suchu i na vodě. Je tam porovnání s celoroční-taky měkčí směs a všude jasně vítězí ty letní.
Zimní není nebezpečná, jen nenabídne tak dobré vlastnosti jako ta letní. Limity kontroly jsou tak daleko, že z bezpečnostních norem neni důvod je zakazovat. To je stejný jako když norma na brždění je 0,5 g a dnešní auta dokážou brdzit téměř se zpomalením 1 g. A taky zatím nikdo nezakazuje 110 a embéčka. Ikdyž,možná by měli....
V příspěvku přede mnou kdosi psal že zimní pneumatiky jsou při 30st.C vyloženě nebezpečné. Na to jsem reagoval poněvadž to byla neférová informace.
Měl jsem na svém autě všechny pneumatiky letní a zkrátka jsem si všimnul že na mokru když dupnu na brzdy tak auto jede po mokré cestě dál podobně jako sáně a slyšel jsem i takový syčivý zvuk. Měl jsem koupeny i zimní pneumatiky a tak jsem si je testnul. Na mokré cestě když jsem dupnul na brzdy tak to intenzivně brzdilo že jsem šel čumákem do volantu.
Je dobré si uvědomit že letní pneumatiky se dělají hlavně kvůli snížení spotřeby benzinu. Tedy zcela logicky ta pneumatika musí být tvrdší ať se deformováním za jízdy nezvyšuje spotřeba. Absolutně ale není možné aby tvrdší pryž měla lepší kontakt s vozovkou než měkčí pryž. Takové fyzikální cítění přece musí mít každý z nás. Na suché cestě to asi není tak zlé. Nevěřím ale tomu že na mokré cestě brzdí pneumatika z tvrdší pryže lépe než pneumatika z měkčí pryže.
Já osobně dávám přednost lepšímu brždění za všech okolností, tedy i za mokra na mokré cestě. Snížení spotřeby o nějaké to deci pro mne je méně podstatné. Proto jsem vyzkoumal že i v létě je lepší jezdit na pneumatikách z měkčí pryže.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.04.2008 19:06, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Rozměrem jsem taky docela blízko (235/40/R18) a po několika experimentech jsem teď dvě sezony jezdil na osvědčených Bridgestone Potenza 050A. Letos jsem je nemohl rychle sehnat, tak přesedlávám na Continental Sport Contact 3. Vždycky jsem ale vybíral zásadně podle výsledků zahraničních testů, nikoliv podle subjektivních názorů v internetových diskuzích. A nejůležitější poučení z doprovodných textů těch odborných testů: už z fyzikální podstaty jsou široké gumy daleko náchylnější k aquaplaningu n...
Zkus micheliny a přesvěč se, fakt to mám vyzkoušený. Doopravdy 50 tis. za předpokladu, že budeš přehazovat předek na zadek, a opačně. Např. na zadní nápravě se mi sjíždí více vnitřní strana, po cca 15 tis km. tyhle zadní přezuju tak abych tuhle vnitřní stranu měl napředku jako vnější stranu, atd. hlídám si to a gumy na konci životnosti mám téměř všechny stejně sjeté, ale je fakt že je sjíždím až na sliky., to se najede ještě navíc pěkných pár tisíc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.04.2008 20:23, RE: Klasika
anonym posted by:
V příspěvku přede mnou kdosi psal že zimní pneumatiky jsou při 30st.C vyloženě nebezpečné. Na to jsem reagoval poněvadž to byla neférová informace.
Měl jsem na svém autě všechny pneumatiky letní a zkrátka jsem si všimnul že na mokru když dupnu na brzdy tak auto jede po mokré cestě dál podobně jako sáně a slyšel jsem i takový syčivý zvuk. Měl jsem koupeny i zimní pneumatiky a tak jsem si je testnul. Na mokré cestě když jsem dupnul na brzdy tak to intenzivně brzdilo že jsem šel čumákem do volantu...
Kdyby šlo jen o tvrdost gumy,proč by se dělaly různé typy dezénu? Pneumatiky jsou dnes taková věda,že nelze říct,že měkčí guma bude mít lepší přilnavost a hotovo a proto zimní brzdí v létě lépe. Nebrzdí. Ani na vodě,ani suchu. Mluvíme samozřejmě o dobrých gumách-s velkým vzorkem,dobrým dezénem na odvod vody a porovnáváme vždy stejný rozměr. Asi to neumím vysvětlit správně fyzikálně,ale když ta guma bude měkká moc (vysoká teplota),může to být zas jako bych jel po blátíčku.(prostě fakt klouže) Ale ted nevím-to jen hádám důvod vysvětlení. Zkušenost a fundované testy jasně hovoří v létě pro tvrdší směs-za všech okolností.
Rozhodně tvrdit,že dva typy směsí byly vymyšleny jen aby se tahali z lidí peníze,je blbost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.04.2008 20:34, RE: Klasika
anonym posted by:
V příspěvku přede mnou kdosi psal že zimní pneumatiky jsou při 30st.C vyloženě nebezpečné. Na to jsem reagoval poněvadž to byla neférová informace.
Měl jsem na svém autě všechny pneumatiky letní a zkrátka jsem si všimnul že na mokru když dupnu na brzdy tak auto jede po mokré cestě dál podobně jako sáně a slyšel jsem i takový syčivý zvuk. Měl jsem koupeny i zimní pneumatiky a tak jsem si je testnul. Na mokré cestě když jsem dupnul na brzdy tak to intenzivně brzdilo že jsem šel čumákem do volantu...
Nebezpečné jsem možná přehnal, nicméně mám se zimními v parném létě tu zkušenost, že při sebemenší zatáčce pískaly, což znamená, že se zvětšoval poloměr zatáčení, a to měly relativně malý vzorek a ne 10 mm špalky. Po výměně za letní, samozřejmě že z tvrdší pryže, pískat přestaly a jízda byla jistější. Jsou to mé pocity za volantem. Mimoto měkčí pryž má pravděpodobně lepší kontakt s vozovkou,ale má menší pevnost, takže dochází k většímu skluzu. Mimoto vloni dělaly nějakej test a všechny letní to nandaly zimním na suchu i mokru. blbý je, že to měl být test zimích gum a nějaká chytrá hlava jej pořádala v květnu. Nicméně nyní nám poslouží docela dobře.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.04.2008 09:07, Trochu pozde, uz je prezuto
Trochu pozde, uz je prezuto
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.04.2008 08:10, RE: Barum
anonym posted by:
Hm,vyčerpávající odpověď! Co to zkusit trochu rozvést? Na jakém autě,kolik byl nájezd,vlastnosti na suchu,na vodě....Jaké gumy předtím nebo potom,v čem jsou lepší,horší....
Nejspíš kecá, protože Bravuris 2 se prodává jednu sezónu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.04.2008 08:18, Hlavně nekupujte šmejdský sh*t "Made in China"
věhlasných značek jako Wanli, Triangle, Goodride x možných a nemožných - mezi nima je takové procento zmetků, že spousta peneuservisů je přestala odebírat protože reklamace od krátkozrace šetřílkovských Čecháčků, kteří ještě nepochopili že nejsou tak bohatí aby kupovali rádoby "levné" věci, nebraly konce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.04.2008 08:24, RE: citrón
anonym posted by:
Já zimní nedávám, zbytečnost. Ty jejich fakta, že pod 7 stupnů ztrácí přilnavost, jsou fakt strašný bludy. V zatáčkách si můžu dovolit téměř to samý, co v létě i když je např. pod nulou. A v našich podmínkách, že zasněží 2x do roka je to zbytečnost, akorát se pakují servismani.
A tuhle číčovinu ti poradili tvojí vypatlaní kámoši po osmým gambáči ve vaší čtyřce bez větráku nebo jsi na to přišel sám?
Přesně takoví šetřílkové, kteří nemají ani na to pořádně auto obout a místo toho vymejšlejí konspirační teorie o spiknutí pneuservisů na jejich peněženky, způsobují v zimě nejvíc nehod.
Nasněží centimetr a už jim to lítá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.04.2008 11:29, Jan Wagner
Pirelli Pzero Nero.... naprostá spokojenost, drží jak přibitý, hluk žádný... (Ford Focus, 205/50 R16)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 19.04.2008 18:02, RE: Jan Wagner
anonym posted by:
Pirelli Pzero Nero.... naprostá spokojenost, drží jak přibitý, hluk žádný... (Ford Focus, 205/50 R16)
Nejlepší pneu je značka Kormoran, ty mám já a každý je chválí, tedy já!
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.