0
back
 

diskuze k tématu: Lancia Kappa JTD – Velké překvapení

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.07.2007 19:25, RE: muf supermuf
Martin Vaculík posted by:
Pán nekecá. Do roku 1991 měla Alfa 164 motor 2,0 turbo čtyřválec - a to 8V variantu podobnou jako třeba Croma (110 nebo 116 kW), ale naladěnou mnohem úderněji na 129 kW. Tento motor ještě sám o sobě problematický nebyl, proti 16V byl mnohem odolnější, ale zničit samozřejmě jde všechno, s turbem obzvláště. Motor 2,0i V6 Turbo přišel v roce 1991 a je to zmenšenina alfáckého tradičního šestiválce, žádné Maseratti, to je jedna z nejznámějších fám alfistických hospodských. (ale zní to dobře, to se musí nechat)
sory, ale o turbo dvoulitru čtyřválci v alfě sem nikdy ani neslyšel. A myslím že ani lidi kteří alfám fakt rozumí
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.07.2007 20:38, RE: muf supermuf
anonym posted by:
sory, ale o turbo dvoulitru čtyřválci v alfě sem nikdy ani neslyšel. A myslím že ani lidi kteří alfám fakt rozumí
Pan Vaculík to napsal přesně, AR 164 opravdu měla motor původem z Fiatu. AR 164 v podstatě dostala ještě výkonnější evoluci motoru použitého pro Themu Turbo, včetně overboostu a vyvažovacích hřídelů (obojí croma nepoužívala). Tento motor sice nebyl nijak zvlášť rozšířený, ale existoval, a v praxi byl jedním z nejostřejších motorů, jaké pro AR 164 byly k dispozici. Z toho, že jste o tomto motoru neslyšel, z toho si nic nedělejte. Bez urážky, pro praktizujícího alfistu bude vždy důležitější být především velmi dobrým praktikem se schopností improvizace, historické či technické detaily jsou jen třešničkou na dortu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.07.2007 20:38, lancia
Mám lybru 2.0 5V, před tím sem měl čtyřválcovou dedru v turbu a absolutně bez problémů. Je pravda, že se mi po ní docela stýská, to turbo jde opavdu znát.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 14.07.2007 00:17, RE: Hehe
anonym posted by:
Pane Vaculíku jste nejlepší píšící novinář ,vše co od Vás vychází kupu-
ji ( auto diesel,auto-moto speciál, ojetiny A-Z ,aotojetiny .....). Se spoustou
věcí ve Vaších recenzích nesouhlasím ale znovu opakuji - JSTE pro mne JEDNIČKA . JEN TAK DÁL !!!! Mužu srovnávat kupuji auto moto periodika od roku 1978 . Držím Vám palce ve vaší práci !!!
A co takovej Jozíf - dneska už je v důchodu - nebo gregora - to byly JEDNIČKY zase pro mě..!!!
Jozíf se věnoval motorismu aktivně celý život a myslím že tomu doopravdy rozumněl narozdíl od mnoha jiných tzv. jedniček, mezi které ale vacuulík nepatří, nezlobte se na mě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 14.07.2007 00:19, RE: muf supermuf
anonym posted by:
ty dvoulitry lancie i fiatu jsou fakt shit! Známý si kdysi před deseti rokama dovezl alfu stošedátčtyřku s turbo dvoulitrem od fiatu! Jezdil na ní půl roku a šla do kopřiv Prý se to nejak přidřelo nebo co. Holt shit
Shit je podle ěm naopak ten, kdo si doveze s velkou machrovskou pompou dvoulitr čtyřválec turbo - to je prpstě magor, protože do 164-ky patří jedině třílitr, navíc kultura běhu 100x lepší a spotřeba i menší než u toho turba...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 14.07.2007 00:22, RE: muf supermuf
Martin Vaculík posted by:
Pán nekecá. Do roku 1991 měla Alfa 164 motor 2,0 turbo čtyřválec - a to 8V variantu podobnou jako třeba Croma (110 nebo 116 kW), ale naladěnou mnohem úderněji na 129 kW. Tento motor ještě sám o sobě problematický nebyl, proti 16V byl mnohem odolnější, ale zničit samozřejmě jde všechno, s turbem obzvláště. Motor 2,0i V6 Turbo přišel v roce 1991 a je to zmenšenina alfáckého tradičního šestiválce, žádné Maseratti, to je jedna z nejznámějších fám alfistických hospodských. (ale zní to dobře, to se musí nechat)
No já zase slyšel verzi o starém motoru s ferrari :))) od stejných hospodských - patrně si to poletli s ferrari motorizacé lancie thema. no a čtyřválec turbo opravdu pro 164-ku existoval, dokonce o něm psal i milan jozíf v automobilu v roce cca 1988-9 za socialismu.... ))) Takže pro nevědomé doporučuji. Pochopitelně raritní výskyt v praxi je již věc jiná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 14.07.2007 10:38, kariela
Pane Vaculíku, jako vždy skvělá recenze se všemi + i - bez cenzury. Děkuji za ni a kritikům vzkazuji: polibte si... a ke každé kritice připojte příklad své vlastní recenze, ať víme, kdo to tady mrčí...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 14.07.2007 14:16, RE: Hehe
anonym posted by:
A co takovej Jozíf - dneska už je v důchodu - nebo gregora - to byly JEDNIČKY zase pro mě..!!!
Jozíf se věnoval motorismu aktivně celý život a myslím že tomu doopravdy rozumněl narozdíl od mnoha jiných tzv. jedniček, mezi které ale vacuulík nepatří, nezlobte se na mě.
No tak, ing. Gregora i ing.Josíf píší spíš testy aut,osobě si je pamatuji někdy od roku 1970(Automobil / Svět motorů) a jsou skvělí, ale z mladších je ing. Vaculík nejlepší,resp.jediný dobrý.Ve svém věku,s VŠ-spal.motory a mot.vozidla a 25. lety praxe v oboru si neskromně dovolím tvrdit,že to posoudím.Současný Auto Diesel je hodně dobrý a čtou to i lidé v autoopravárenství. Blafy píší úplně jiní,jako Ondrášík na Autorevue.cz, i-dnes a jejich motoristická sekce,současný Svět motorů a několik časáků.Takže pan Vaculík rozhodně patří mezi ty,co o autech a motorech vědí..Že má svůj sloh,že nemá rád VW,no a co?Já VW mám a vůbec mi jeho názor na VW nevadí.Je jediný,kdo se pustil do problematiky paliv=nafty,aditiv a dělá to hodně dobře. Ono nás zde brzy čekají docela velké problémy a kdo žije v iluzi že ne,ať začíná šetřit na drahé opravy.Takže pane,račte se spíš dovzdělat,neb nevzdělaní těžko posoudí,kdo je a kdo není odborník.Hodně zdaru ve studiu.
BTW:s tou Lagunou 2,2 dCi má naprostou pravdu,jedna se u nás nedávno opravovala a příčinou byla nasátí oleje do turbodmýchadla,část prošla katalyzátorem,část byla v sání, micméně oprava byla proklatě drahá.Trvalo to několik sekund a motor byl bez oleje.Jednou z příčin byla i extrémní radiální vůle v uložení hřídele oběžných kol.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 15.07.2007 01:16, RE: Hehe
anonym posted by:
No tak, ing. Gregora i ing.Josíf píší spíš testy aut,osobě si je pamatuji někdy od roku 1970(Automobil / Svět motorů) a jsou skvělí, ale z mladších je ing. Vaculík nejlepší,resp.jediný dobrý.Ve svém věku,s VŠ-spal.motory a mot.vozidla a 25. lety praxe v oboru si neskromně dovolím tvrdit,že to posoudím.Současný Auto Diesel je hodně dobrý a čtou to i lidé v autoopravárenství. Blafy píší úplně jiní,jako Ondrášík na Autorevue.cz, i-dnes a jejich motoristická sekce,současný Svět motorů a několik časá...
Autorevue.cz jsem si před dlouhou dobou škrtnul. Přijde mi to tak, že majitel týhle rodiny webů potřeboval vymyslet "O čem ještě nemáme web?", a tak udělali web o autech, a dali ho prvnímu bambulovi, kterej zrovna šel kolem šéfovi udělat kafe. (Moc bych se nedivil, kdyby z toho byl Ondrášík nešťastnější než ti, kdo to po něm čtou. :o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 15.07.2007 01:25, Kappa kuppé
Zíral jsem jako blázen, že se tohle auto dělalo i 2dv. Před časem jsem ji viděl (v ošklivé vínové barvě) stát u letňanskýho Tesca.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 15.07.2007 03:09, RE: Hehe
anonym posted by:
No tak, ing. Gregora i ing.Josíf píší spíš testy aut,osobě si je pamatuji někdy od roku 1970(Automobil / Svět motorů) a jsou skvělí, ale z mladších je ing. Vaculík nejlepší,resp.jediný dobrý.Ve svém věku,s VŠ-spal.motory a mot.vozidla a 25. lety praxe v oboru si neskromně dovolím tvrdit,že to posoudím.Současný Auto Diesel je hodně dobrý a čtou to i lidé v autoopravárenství. Blafy píší úplně jiní,jako Ondrášík na Autorevue.cz, i-dnes a jejich motoristická sekce,současný Svět motorů a několik časá...
Dovzdělám se rád, abych Vám mohl konkurovat, ale v případě motorů turbo obecně jde spíše (a taky hlavně) o zdravý rozum. Motor turbo bych si prostě osobně zřejmě nekoupil.
No a s tím pravidelným doléváním oleje jsem to myslel jen na okraj jako nesprávný přístup některých uživatelů, kteří na to obecně kašlou.
Pochopiteklně i já dokážu pochopit (napoprvé a bez VŠ na spalovací motory) že u přeplňovaného auta někde na dálnic třeba v 5000 otáčkách došlo ke zvěšení vůle a vysál se olej a dostal se třeba až do katalyzátoru.
Osobně jsem zastánce atmosferických motorů a vyšších kubatur, turba obecně rád moc nemám, hodně chytrolínů se mému přízemnictví a nedostatečně "cool" přístupu směje, nicméně si nenechám vsugerovat nesmysly.
Pár dobrých turbomotorů existuje, ale vždy se projeví dřív nebo později se projeví opotřebení turba, které nastává dost brzy.
A K Vaculíkovi: Možná že píše asi z mladších nejlíp, každopádně mě to moc nesedí a když čtete opravdu pozorně, zjistíte že v tom má protimluvxy, jedna věta kolikrát popírá druhou apod. jednou vydrží dvouhmoťák 150.000km na BMW (bylo to řešeno na tipcarsu v rámci poradny asi před měsícem) - což je důkaz jeho neskonalé kvality a pak píše o tom, že dvouhmoťák na kappě u výkonově srovnatelného dieslu vydržel cca 200-250.000 a to jsou podle Vacoše Italové tedy špatní - alfy úplně nesnáší že ano, atp. - no ale podle tohoto srovnání by onen "italský", resp. jen na italské auto dodaný dvouhmoťák vydržel cca 2x tolik, že... Takže dává to smyl?? Mě moc ne, nezlobte se.
No a problémy nás zude čekají, neboť při současném trendu trhu ojetin k naprostým zvětšiny vrakům dávno po smrti přesně tak, aby česká hladosvost byla spokojena se není čemu divit - projeďte si bazary alespoň v několika okresech - pěkné auto uvidíte zřídkakdy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 15.07.2007 12:16, cyril
Taky jsem mel kappu 2.4jtd r.v99 mel jsem ji 5let stala me 200tis,na opravach me stala 250tis podvozek je s themy tak ze nic nevydrzel kazdych 30tis km go podvozku,hlavni slabina zadni naprava motor super kdyz fungovalKdyz jsem ji kupoval mela najeto 90tis km prodaval jsem ji z 350tis km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 15.07.2007 17:54, RE: kvalita
Miky posted by:
Prenechany projekt? A to jsi asi upad, ne? Saab a Lancia, SPOLUPRACOVALI,a nejen na delte, vetsi vyvoj byl v tomhle pripade na Lancii, ktera vytvorila na svou dobu vynikajici auto. Proto taky dostala Delta titul auto roku jen co vylezla z bran tovarny. Dalsi projekt: Uvedomujes si, ze treba Saab 9000 je prevlecena Thema nebo Fiat Croma? Asi ne, co? To ze lancia byla napric historii jedna z automobilek s nejvetsim poctem invoaci ruku v ruce s Fiatem uz ti asi nedoslo, nez zacnes placat nesmysly....
nezlob se ale tvrdit že Saab9000 je převlečená Croma nebo Thema je trochu blbost oni sice spolupracovali na vývoji společně ale jen do tý doby než Saab začal mít větší požadavky na bezpečnost a kvalitu pak to ukončili taky si dovolím tvrdit že s těch tří aut je 9000 nejlepší....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 15.07.2007 19:56, RE: Hehe
anonym posted by:
A co takovej Jozíf - dneska už je v důchodu - nebo gregora - to byly JEDNIČKY zase pro mě..!!!
Jozíf se věnoval motorismu aktivně celý život a myslím že tomu doopravdy rozumněl narozdíl od mnoha jiných tzv. jedniček, mezi které ale vacuulík nepatří, nezlobte se na mě.
Pan Jozíf a p. Gregora ( automobil ) byli výborní za komančů , tak před 10 -12 lety podlehli tlaku Škody a W . auto a peněz za reklamu . Típ mě velmi sklamali ( vlavně p. Jozífa mě bylo velmi LÍTO držel jako jediný lat´ku informovanosti snad 20 let za totality na vysoké úrovni ). Mám doma všechny čísla Automobilu od roku 1978 a úroveń tehdy a dnes je nesrovnatelná ( už nekupuji snad 3-4 roky ) .Kdo nevěří stačí zalistovat !!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 15.07.2007 21:09, kappa 3.0
A jak su na tom u Kappy 6valcove 3-litrove motory? Su s nimi nejake problemy, daju sa doporucit alebo ruky prec?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.07.2007 09:41, RE: Hehe
3.0 V6 posted by:
To je dobré, čtu si recenzi Kappy od vaculíka z roku 2005 a tam tento pán mluví zcela jinou řečí - auto by prý doporučil omezeně a zmiňje (mimo prfláklého 16V turbo) o řadě jiných závad na voze.
Druhovýroba tehdy neexistuje, všechno je pekelně drahé, ale dne už je to prý pohoda a auto je najednou skvělé - téměř lidové.
No věřmě tomu - myslím že pokud si čtenáři porovnají např. tyto 2 hodnocení stejného vozu, budou brát Vaculíka tak seriozně jak zasluhuje :)))
No ale ono to tak docela je v rodině vlastníme dvě kappy(z toho jednu jsme si koupili teprve před rokem) a můžu říci že opravdu spousta náhradních dílů je nyní levnějších než dříve navíc se sem v posledních pár letech dotahalo mnoho kapp ze zahrančí takže když neco potřebuu dojednu si na pár vytipovaných vrakovišť a za pakatel si to vytáhnu z té nejzachovalejší kappy...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.07.2007 17:40, RE: Kappa kuppé
anonym posted by:
Zíral jsem jako blázen, že se tohle auto dělalo i 2dv. Před časem jsem ji viděl (v ošklivé vínové barvě) stát u letňanskýho Tesca.
U nas, vlastne i ve svete je to vice mene rarita - tusim necele 4 tis. vyrobenych kusu, ale delala se.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.07.2007 17:42, RE: kappa 3.0
bubu posted by:
A jak su na tom u Kappy 6valcove 3-litrove motory? Su s nimi nejake problemy, daju sa doporucit alebo ruky prec?
Ten motor je od Alfy a az na to, ze te s tim kazdy mechanik pri potrebe vymenovat rozvody posle do haje sem zatim nijak velkou kritiku neslysel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.07.2007 19:20, RE: Kappa kuppé
Miky posted by:
U nas, vlastne i ve svete je to vice mene rarita - tusim necele 4 tis. vyrobenych kusu, ale delala se.
To kupé vypadá fakt dost dobře !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2007 23:20, A co teprve 2.4 v benzínu...
... ten rozdíl proti 2.0 bez turba je dost znatelný, a ten zvuk benzínového pětiválce v 6000 otáčkách je super... Jen ta spotřeba je vyšší, ale neměnil bych. Za poslední 2 roky najeto cca 45 tisíc a kromě čepů a zadního dílu výfuku + oleje totálně bez problémů - a čerstvá technická u TUV, kde to fakt proklepli...
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.