0
back
 

diskuze k tématu: Které palivo se více vyplatí?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 11:44, RE: Otázka
Kylie posted by:
Nedojdeme k (docela dost) jiným výsledkům, když použijeme jiný vůz (já TDi nepříliš ráda, ale benzínový 1.6 v octavii je - dle mne - úplně "out").
PS: Tohle je - dle mne - "neřešitelné" - protože sice můžeme dojít k výpočtu CO je nejLEVNĚJŠÍ, ale televizor přece také nekupujeme JEN dle spotřeby (a vůz je daleko "sofistikovanější" "záležitost")
PPS: Včera se mi moc líbily příspěvky pod C5 a naprosto souhlasím - nejlepší? NE! Zajímavý podceněný v bazaru výhodný? ANO!
Pěkný den
No, zrovna na včerejším kousku bych tu podceňovanost příliš nepřeceňoval. Majitel neměl zronva šťastnou ruku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 11:58, RE: Otázka
David V posted by:
No, zrovna na včerejším kousku bych tu podceňovanost příliš nepřeceňoval. Majitel neměl zronva šťastnou ruku.
To je pravda, ale u vozu s více jak 300.000 km už docela hodně závisí JAK se předchozí majitel(é) starali a z kontextu tak nějak vyplývalo ... že zrovna v tomto případě moc nee.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 12:02, RE: Malé věcné chybičky
Alda posted by:
To bude asi těma "hlínama" co tam máš, nebo ne?
Nemám hlíny. Kdybych je měl, to by byla teprv performánc!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 12:04, RE: Děkuji
Reno posted by:
za objektivní článek, poslední dobou se množí hlasy, že nafta už se nevyplatí a benzín je jasná volba, není to pravda i po zdražení je pro člověka, který jede víc než dvakrát týdně do Lídlu na nákup, nafta pořád jednička a kdo na to má žaludek, dá si LPG...
nevíte někdo, jestli se bude přidávat ta biosložka i do benzínu a kdy?
Moc dobře vím, že "provoz" auta je docela drahá "legrace", ale nemohu si pomoci, vybírat JEN a HLAVNĚ dle spotřeby .. vždyť u jiných věcí spotřebu nestavíte tak jednoznačně na první místo..
A navíc, spotřeba je jedna věc, co ale další náklady? Pořizovací cena a servisní náklady?
Myslím, že je rozumné jí brát v potaz (hlavně při vyšším počtu km), ale nezapomínat i na "ostatní" ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 12:21, RE: Malé věcné chybičky
David V posted by:
To má co znamenat? CO2 a H2O jsou terminální produkty spalování. Oba jsou zdravotně nezávadné. Jejich využití organismem je na jinou debatu.
Jejich využití organismem je na jinou debatu? :o) To pak muzete napsat i o CO ze to je jenom otazka vyuziti organismem... :o) CO2 způsobuje při vyšší koncentraci nevolnosti, dráždění dýchání, bolesti hlavy, poruchy rovnováhy, ztrátu vědomí, při hodně vysokých koncentracích i smrt.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 12:39, RE: Malé věcné chybičky
mikes posted by:
Jejich využití organismem je na jinou debatu? :o) To pak muzete napsat i o CO ze to je jenom otazka vyuziti organismem... :o) CO2 způsobuje při vyšší koncentraci nevolnosti, dráždění dýchání, bolesti hlavy, poruchy rovnováhy, ztrátu vědomí, při hodně vysokých koncentracích i smrt.
Aha, to mi připomíná jednoho známýho, který se v autě nepřipoutá, protože si prý 10% lidí nepřipoutáním zachránilo život. Doufám že tato debata nebude směřovat ke stavu, že je důležitější mít o 10% mižší emise CO2, ale téměř dvojnásobnou součtovou koncentraci pro HC a NOx a jeden řád rozdílu v karcinogením prachu. Nafta v osobním autě se dá obhájit pouze ekonomicky, jinak ne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 12:42, RE: Otázka
Kylie posted by:
To je pravda, ale u vozu s více jak 300.000 km už docela hodně závisí JAK se předchozí majitel(é) starali a z kontextu tak nějak vyplývalo ... že zrovna v tomto případě moc nee.
To ovšem hraje roli u každého auta. Je ovšem pravda, že některé vozy jsou k nešetrnému zacházení rezistentnější. I tn největší statistický propadák se svému hodnocení může vymykat, pokud ho majitel na ono pomyslné dno nenechá spadnout.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 13:03, RE: Otázka
David V posted by:
To ovšem hraje roli u každého auta. Je ovšem pravda, že některé vozy jsou k nešetrnému zacházení rezistentnější. I tn největší statistický propadák se svému hodnocení může vymykat, pokud ho majitel na ono pomyslné dno nenechá spadnout.
Souhlasím, C5 (i předchůdkyně Xantia) jsou statisticky průměr, možná jemný nad-průměr, žádný Defender však ne.
PS: Včera jsem byla "doma" a po cestě zpět jsem si vzpomněla, jak mi kdosi "vyčítal" nízký rychlostní průměr, takže jsem pěkné foto palubního počítače udělala - bohužel první fotka ještě ve vyšší rychlosti je "totálně rozmázlá", druhá už ve 100 km rychlosti těsně před hranicemi, co jsem jí svému hackerovi poslala, už není "to ono", tedy než jsem "cvakla" stačila ta "mrcha" spadnout, ale i tak od posledního tankování rychlostní průměr 168 km/h mne těší (jsem "pyšná" a taky trochu "ješitná", přižnávám se ,-)
PPS: Tohle "pasuje" i k tématu palivo, s benzínem jsou "rychlostní hrátky" prostě "příjemnější"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 13:06, RE: Malé věcné chybičky
David V posted by:
Aha, to mi připomíná jednoho známýho, který se v autě nepřipoutá, protože si prý 10% lidí nepřipoutáním zachránilo život. Doufám že tato debata nebude směřovat ke stavu, že je důležitější mít o 10% mižší emise CO2, ale téměř dvojnásobnou součtovou koncentraci pro HC a NOx a jeden řád rozdílu v karcinogením prachu. Nafta v osobním autě se dá obhájit pouze ekonomicky, jinak ne.
Toho vašeho "idiotto" známého jsem zmínila před kamarádem profíkem a on mi na případ stejného "chytráka" do kterého (ve městě!) zezadu kdosi "ťukl" upozornil a ten "blb idiot pitomec, co si poradit nenechal" ve svém off roadu po zásahu airbagem na místě zemřel..
PS: Měl Land Cruiser, či nějakou takovouto (pocitově bezpečnou) "obludu"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 13:09, RE: Malé věcné chybičky
Muroň posted by:
Jistě! Té TDi totiž nebudete stačit.
Po českých silnicích nejezdí mnoho aut, kterým bych nestačil. A vozy s koncernovým 1.9TDi v jakékoliv výkonnostní kategorii mezi ně nepatřej.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 13:14, RE: Malé věcné chybičky
briketomet posted by:
Po českých silnicích nejezdí mnoho aut, kterým bych nestačil. A vozy s koncernovým 1.9TDi v jakékoliv výkonnostní kategorii mezi ně nepatřej.
...ale jako vtip to bylo samozřejmě dobrý
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 13:48, RE: srovnani
mikes posted by:
Clanek zajimavy, jeste by to chtelo promitnout nejak realnou spotrebu paliva, ne teoretickou od vyrobce, ale kde vzit nejakou spolehlivou hodnotu...

PS. Jen takovy detail, pisete, ze Octavia v nafte ma pevne servisny intervaly na 30 000km. Nema. Ma bud pevne 15 000km nebo promenne intervaly, max. vsak 30 000km nebo 2 roky. Tech 30 000km nenajede v realu v podstate nikdy.
"kde vzit nejakou spolehlivou hodnotu..." -- zkus udelat prumer hodnot ziskanych ze serveru www.spritmonitor.de pro dane vozidlo s konkretnim motorem (napr. Octavia, diesel 77 kW).

Jinak ale zastavam nazor, ze motor (potazmo palivo) si kazdy musi vybrat sam. Spocitat si pro svuj konkretni pripad individualne, zda se mu libi/vyplati to ci ono.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 14:01, RE: Malé věcné chybičky
David V posted by:
Aha, to mi připomíná jednoho známýho, který se v autě nepřipoutá, protože si prý 10% lidí nepřipoutáním zachránilo život. Doufám že tato debata nebude směřovat ke stavu, že je důležitější mít o 10% mižší emise CO2, ale téměř dvojnásobnou součtovou koncentraci pro HC a NOx a jeden řád rozdílu v karcinogením prachu. Nafta v osobním autě se dá obhájit pouze ekonomicky, jinak ne.
Otazka znela zda je nebo neni CO2 zdravotne nezavadny - psal jste že vubec ne, coz je nesmysl. O kolik je nebezpecnejsi HC, NOx a prach je vec jina, kterou nedokazu posoudit, predpokladam ze vy v tom mate jasno na zaklade nejake kvalitni studie?! Muzu ji taky videt? :o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 14:55, RE: Otázka
Kylie posted by:
Souhlasím, C5 (i předchůdkyně Xantia) jsou statisticky průměr, možná jemný nad-průměr, žádný Defender však ne.
PS: Včera jsem byla "doma" a po cestě zpět jsem si vzpomněla, jak mi kdosi "vyčítal" nízký rychlostní průměr, takže jsem pěkné foto palubního počítače udělala - bohužel první fotka ještě ve vyšší rychlosti je "totálně rozmázlá", druhá už ve 100 km rychlosti těsně před hranicemi, co jsem jí svému hackerovi poslala, už není "to ono", tedy než jsem "cvakla" stačila ta "mrcha" spadnout, a...
No co dodat,snad jen je škoda,že ti v těch 170ti neprdla pneumatika a nerozmázla ses někde o svodidla.Nejeden návštěvník tipcars.com by si v klidu mohl pročítat diskuzi a nemusel se rozčilovat. (ikdyž dneska je to co do kvantity ještě celkem dobrý občas máš i hyperaktivnější dny)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 15:00, RE: Malé věcné chybičky
mikes posted by:
Otazka znela zda je nebo neni CO2 zdravotne nezavadny - psal jste že vubec ne, coz je nesmysl. O kolik je nebezpecnejsi HC, NOx a prach je vec jina, kterou nedokazu posoudit, predpokladam ze vy v tom mate jasno na zaklade nejake kvalitni studie?! Muzu ji taky videt? :o)
Já v tom mám jasno na základě vzdělání. CO2 je nedýchatelný, bezbarvý plyn kyselé chuti bez zápachu, jeho zvýšené koncentrace mouhou klidně obtíže způsobovat - tak dalece jeho vliv na zdraví a psychiku neznám, ale popisovaný proces je určitě dlouhodobý a změna prostředí povede k rychlé nápravě (ale to jsou moje domněnky). Ale není jedovatý a není karcinogenní a neusazuje se v plicích, jako třeba zmíněný karcinogenní uhlovodíkový prach. Bohužel uvolňovat energii spalováním bez přítomnosti CO2 globálně nelze, ale ostatní složky se postupně eliminovat dají. Bohužel jako energetik neznám detailní vliv jednotlivých složek spalin na organismus, ale mám jasno o složení spalin, které by se v ideálním případě měly skládat nejlépe z vodní páry, oxidu uhličitého a dusíku, který se hoření teoreticky neúčastní. NOx, SOx, HC, CO, prach (popílek, saze) jsou nežádoucí produkty buď nedokonalého spalování (CO, HC, saze, prach) nebo příliš vysoké teploty hoření (NOx) nebo nekvalitního paliva (SOx). Nejsou rozhodně inertní a vystavení jejich působení vyvolává zdravotní obtíže relativně rychle v porovnání s CO2 a H2O. Není mi pořád jasné, na čem se tady snažíš točit a kam se snažíš debatu dostat. Boj Dieselu s Ottem s ohledem na čistotu spalin nemůže Diesel nikdy vyhrát. Jen když se zaměřím na CO, kterého má Ottův motor sice 2x více, tak se ho lze teoreticky zbavit dalším hořením třeba v katalyzátoru, ovšem s ostatními složkami se prakticky nedá rozumně udělat nic. Navíc samotný proces spalování nám taky háže klacky pod nohy. Bohatá směs, nižší teplota spalování, netvoří se NOx, ale zase stoupá podukce Co a HC, chudá směs, koncentrace HC a CO jsou malé, zato je vysoká teplota hoření a vznikají NOx. Žádné studie na toto téma jsem nečetl. Pokud se mnou někdo nesouhlasí, tak očekávám adekvátní argumentaci - netvrdím, že se někde nepletu, ale musí mi někdo dokázat opak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 15:02, RE: Otázka
vasapasa posted by:
No co dodat,snad jen je škoda,že ti v těch 170ti neprdla pneumatika a nerozmázla ses někde o svodidla.Nejeden návštěvník tipcars.com by si v klidu mohl pročítat diskuzi a nemusel se rozčilovat. (ikdyž dneska je to co do kvantity ještě celkem dobrý občas máš i hyperaktivnější dny)
Bacha to byl průměr, takže tam to vidím na rychlost tak kolem 200. Ale ne německých dálnicích je to dovoleno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 15:50, RE: Otázka
David V posted by:
No, zrovna na včerejším kousku bych tu podceňovanost příliš nepřeceňoval. Majitel neměl zronva šťastnou ruku.
K mé recenzi moji C5 ze včera, na to že teď mám najeto 341t km,t mám auto docela v dobré kondici /ono není dobrá kondice jako kondice, je to úhel pohledu, ale má je fakt dobrá-tedy auta/ tak jsem si rozepsal ten rozpočet a byl asi takový - spojka + dvouhmoták 23t, rozvody 6t, řemenice 6t, všechny filtry a kapaliny včetně elois 8t, zadní náprava 6t, pneu+disk 9t, desky+ blbosti na motoru a kolem dokola 6t a zbytek je páce mechanika co přes den dělá už 15 roku v citroenu, díly nebyly starline. Co bych ušetřil při koupi benzínu? /najedu ročně 40t km a to svižně/, co bych vyměnil za dva roku kdyby auto mělo 250tkm, což nafta z roku 2001 asi má /když bych koupil s 200t km, tak za dva roky neprodejný kus-nebo bych si ho musel zase koupit já/. Milan
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 18:14, Milý vasapasa(o)!
vasapasa posted by:
No co dodat,snad jen je škoda,že ti v těch 170ti neprdla pneumatika a nerozmázla ses někde o svodidla.Nejeden návštěvník tipcars.com by si v klidu mohl pročítat diskuzi a nemusel se rozčilovat. (ikdyž dneska je to co do kvantity ještě celkem dobrý občas máš i hyperaktivnější dny)
To bylo hooooodně ošklivé! Vlastně dokonce hnusné..
PS: To je zááááávist? Jestli ano, tak vzhledem k vašemu (opravdu ošklivému) příspěvku vám jí přeji ,-)
PPS: Ano těch 168 km/h byl PRŮMĚR ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.10.2008 18:26, RE: Malé věcné chybičky
David V posted by:
Já v tom mám jasno na základě vzdělání. CO2 je nedýchatelný, bezbarvý plyn kyselé chuti bez zápachu, jeho zvýšené koncentrace mouhou klidně obtíže způsobovat - tak dalece jeho vliv na zdraví a psychiku neznám, ale popisovaný proces je určitě dlouhodobý a změna prostředí povede k rychlé nápravě (ale to jsou moje domněnky). Ale není jedovatý a není karcinogenní a neusazuje se v plicích, jako třeba zmíněný karcinogenní uhlovodíkový prach. Bohužel uvolňovat energii spalováním bez přítomnosti CO2 glo...
Děkuji za velice věcnou připomínku a fundovananou odpověď,která tím potvrzuje můj předešlý názor.Někdy je cesta k výsledku dosti trnitá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.10.2008 01:16, Odpověď
Milan posted by:
K mé recenzi moji C5 ze včera, na to že teď mám najeto 341t km,t mám auto docela v dobré kondici /ono není dobrá kondice jako kondice, je to úhel pohledu, ale má je fakt dobrá-tedy auta/ tak jsem si rozepsal ten rozpočet a byl asi takový - spojka + dvouhmoták 23t, rozvody 6t, řemenice 6t, všechny filtry a kapaliny včetně elois 8t, zadní náprava 6t, pneu+disk 9t, desky+ blbosti na motoru a kolem dokola 6t a zbytek je páce mechanika co přes den dělá už 15 roku v citroenu, díly nebyly starline. Co ...
Milane, dobře jste si na "nájezd" 40 t. km ročně zvolil. Právě jsem si přečetla test nového C5 kombíku s Biturbem a krom prima motoru za studena i po zahřátí zastaví za 35.něco, respektive 34.9 metru (nejlepší v testu), což je asi o 3 metry dříve, než konkurenční "etalon" a navíc to bylo v německém časopise. Takže příští verze 2.2 HDi Biturbo bude popřípadě možná ještě lepší (a uchycení přední nápravy - dvojité lichoběžníky - no paráda - já už se "těším")
PS: Z testovaných vozů měla ještě C5 (s dieslem 2.2 HDi Bitrubo) také (nej)nižší hlučnost - proti konkurentům - i proti jinak "prémiovému" naftovému 2.2 od hondy (já ale "raději" automat, takže já "budu muset" do V6 2.7 HDi jít ,-).
respond
  1 ... 5 6 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.