0
back
 

diskuze k tématu: Kia pro_ceed v omlazeném kabátě a nové modely pro letošní rok

category of topic classification: korejská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.01.2011 13:13, Motor
Kouknul jsem na nabídku motorů, vložil hlavu do dlaní a hořce zaplakal. Futuristický hranatý design mi docela vyhovuje, na korejská auta nepohlížím s despektem, zejména přihlédnu-li k ceně. Stejně tak se mi docela zamlouvá i Chevy Cruze o konkurence, ale ta paleta motorů... Aspoň atmo 2-litr, kdyby tam byl, auto takové velikosti si jej zaslouží. Není nic horšího, než když se auto neche rozjet, když to potřebuji.
Hlavně, že jsou tam chrochty!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.01.2011 13:19, RE: Motor
David V posted by:
Kouknul jsem na nabídku motorů, vložil hlavu do dlaní a hořce zaplakal. Futuristický hranatý design mi docela vyhovuje, na korejská auta nepohlížím s despektem, zejména přihlédnu-li k ceně. Stejně tak se mi docela zamlouvá i Chevy Cruze o konkurence, ale ta paleta motorů... Aspoň atmo 2-litr, kdyby tam byl, auto takové velikosti si jej zaslouží. Není nic horšího, než když se auto neche rozjet, když to potřebuji.
Hlavně, že jsou tam chrochty!
A teď se dívám, že za chrochtu v těch nejlevnějších variantách je 70 tisíc příplatek, což je skoro více než 1/4 ceny benzínové varianty! Ke srovnání nákladů tedy dojde za 150 tisíc km při rozdílu spotřeb cca 1,5 l/100 km. Nemám slov.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.01.2011 14:27, RE: Motor
David V posted by:
Kouknul jsem na nabídku motorů, vložil hlavu do dlaní a hořce zaplakal. Futuristický hranatý design mi docela vyhovuje, na korejská auta nepohlížím s despektem, zejména přihlédnu-li k ceně. Stejně tak se mi docela zamlouvá i Chevy Cruze o konkurence, ale ta paleta motorů... Aspoň atmo 2-litr, kdyby tam byl, auto takové velikosti si jej zaslouží. Není nic horšího, než když se auto neche rozjet, když to potřebuji.
Hlavně, že jsou tam chrochty!
Řekl bych, že ta 1,6ka s 6°převodovkou je dostačující motorizace. Projel jsem se s 5 kvaltem - ten bych na dálnici "utahal", ale tohle nevypadá zle. Absence 2,0 je spíše ekonomickou otázkou - koupí si to minimum lidí a tak se nevyplatí ani homologace.....přece jen je to nižší střední třída.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.01.2011 14:58, RE: Motor
David V posted by:
A teď se dívám, že za chrochtu v těch nejlevnějších variantách je 70 tisíc příplatek, což je skoro více než 1/4 ceny benzínové varianty! Ke srovnání nákladů tedy dojde za 150 tisíc km při rozdílu spotřeb cca 1,5 l/100 km. Nemám slov.
Ten rozdíl v cenách motorů asi vychází z reálných cen kolik ty motory opravdu stojí. Dnešní diesly asi drahé jsou. Jen vysokotlaké čerpadlo stojí cca 40 tisíc. Dál tam je ne zrovna levné turbo a filtr pevných částic.<br>
Mě nevadí pokud automobilka nezdraží benzínovou verzi jen proto, aby mohla dotovat diesla, jak to asi dělala Mazda s 6tkou kde rozdíl benzín/nafta býval jen 30 tisíc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.01.2011 15:20, RE: Motor
Pavlik posted by:
Řekl bych, že ta 1,6ka s 6°převodovkou je dostačující motorizace. Projel jsem se s 5 kvaltem - ten bych na dálnici "utahal", ale tohle nevypadá zle. Absence 2,0 je spíše ekonomickou otázkou - koupí si to minimum lidí a tak se nevyplatí ani homologace.....přece jen je to nižší střední třída.
Souhlasím, že u slabého motoru má vícestupňová převodovka větší smysl než u např. u benzínového turbomotoru s širokým využitelným spektrem otáček. Zejména ve vyšších rychlostech může být dobře řešené odstupňování 5-ky a 6-ky opravdu přínostné.
Ohledně 2-litru: věřím tomu, že pokud někdo šáhne za 70-ti tisícový příplatek po naftě, tak se najdou i lidé, kteří by za relativně málo pěněz přišli k slušně výkonnému dostatečně velkému benzínovému vozu s ještě pořád snesitelnou spotřebou (na tu se v soukromém ježdění až tolik nehraje). Myslím, že i v nižší střední třídě je místo pro 150-ti koňová auta. Ta auta totiž vypadají rychlejší, než ve skutečnosti jsou. Ten Cruz má aspoň tu 103 kW 1.8, ale Ceed je bezzubý.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.01.2011 17:52, RE: Motor
David V posted by:
Souhlasím, že u slabého motoru má vícestupňová převodovka větší smysl než u např. u benzínového turbomotoru s širokým využitelným spektrem otáček. Zejména ve vyšších rychlostech může být dobře řešené odstupňování 5-ky a 6-ky opravdu přínostné.
Ohledně 2-litru: věřím tomu, že pokud někdo šáhne za 70-ti tisícový příplatek po naftě, tak se najdou i lidé, kteří by za relativně málo pěněz přišli k slušně výkonnému dostatečně velkému benzínovému vozu s ještě pořád snesitelnou spotřebou (na tu se v s...
Bohužel v končinách, kde si spousta lidí pořídí haldu příplatkovejch prvků (kterou mají jiné automobilky v "základu") radši než pořádnej motor (nebo rovnou pořádný auto), díky čemuž fábia hátépé atakuje hranici půlmíče... stačí umět řadit, nééé? , mě to nepřekvapuje...Hlavně, že mám háčky na igelitky z tesca v kufru, že jo?

Na druhou stranu úvaha - najedu ročně (osobákem) 35tkm, na ježdění po městě můžu použít jiné vozidlo, takže jen dálnice, meziměsto, 90%pracovně. Líbí se mi nová C5, ideálně 3,0 HDi, ale 2,2 HDi bude dostupnější. Anebo mi doporučíte 3,0 V6 benzín + LPG? Kufr potřebuju, takže toroid (cca 37l) - fakt mám tankovat obden? Nebo kompromis 1,6 THP 155k?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.01.2011 19:04, RE: Motor
David V posted by:
Souhlasím, že u slabého motoru má vícestupňová převodovka větší smysl než u např. u benzínového turbomotoru s širokým využitelným spektrem otáček. Zejména ve vyšších rychlostech může být dobře řešené odstupňování 5-ky a 6-ky opravdu přínostné.
Ohledně 2-litru: věřím tomu, že pokud někdo šáhne za 70-ti tisícový příplatek po naftě, tak se najdou i lidé, kteří by za relativně málo pěněz přišli k slušně výkonnému dostatečně velkému benzínovému vozu s ještě pořád snesitelnou spotřebou (na tu se v s...
Neříkám že by se neprodal benzínový dvoulitr žádný, ale stačí se podívat tady do inzerce na nižší střední - zastoupení takových motorů není ani jedno procento (samozřejmě u modelů které jej vůbec nabízely). Takový motor je totiž většinou dražší než diesel, např. u megana II (když jsem kupoval já) to byla druhá nejdražší motorizace a byla dostupná jen v top výbavě (což ji samozřejmě dál prodražilo), dražší byla jen 2,0 dci. Byla dokonce o pár tisíc dražší než moje nejsilnější 1,5 dci - přitom papá (spíše žere) dvojnásobek paliva, je o 40 kg těžší, maximálka větší o 5 km/h a zrychluje na 100 km/h jen o 1,1 sekundy rychleji - kde je potom nějaká výhoda?
Kdo uvažuje racionálně, tak do relativně malého auta dvoulitr nedá, něco jiného jsou hot-hatch, ale to je jiná liga....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.01.2011 22:43, RE: Motor
Pavlik posted by:
Neříkám že by se neprodal benzínový dvoulitr žádný, ale stačí se podívat tady do inzerce na nižší střední - zastoupení takových motorů není ani jedno procento (samozřejmě u modelů které jej vůbec nabízely). Takový motor je totiž většinou dražší než diesel, např. u megana II (když jsem kupoval já) to byla druhá nejdražší motorizace a byla dostupná jen v top výbavě (což ji samozřejmě dál prodražilo), dražší byla jen 2,0 dci. Byla dokonce o pár tisíc dražší než moje nejsilnější 1,5 dci - přitom pap...
Ano, a proč nejsou zastoupeny výkonnější motorizace? Protože ovčan potřebuje, aby auto zejména dobře vypadalo, což nijak nevyužije, a na to, co by skutečně využil, prachy nedá, to totiž soused nevidí. Odradí ho spotřeba litr vyšší, protože by na 100 000 km zaplatil o 30 000 více, a to je za těch 6 let, co auto bude na běžné soukromé účely využívat, skutečně tučný příplatek. Ne, spíše je to jinak, spíše mezi lidmi panuje nevědomost, kolik výkonnější motor spotřebuje. Kamarád jezdí s Escortem 1.6 za 8 litrů a když přišla řeč na spotřebu mé V6-ky, tak se velice divil mým 9-ti. Navíc on tím autem najezdí tak 5000 ročně, tak to jsem mu říkal, že pro tyto nájezdy bych si snad dopřál V8, že tam poviné ručení, dálniční známka a olej budou málem dělat gro běžných nákladů. Jeden příklad za všechny. Kolega v práci koupil manželce Golfa, prý jako auto do města. Má ho hodně vybavený. Auto stálo přes půl milionu, ale zvolil motor 1.2 TSi (nic proti na auto do města), ale argumentací byla nižší sazba povinného ručení. Zcela nechávám teď stranou, že nový stroj zastoupuje obě auta a jezdí i ty dálky. Já se prostě na tuto problematiku dívám jinak a vím, že my dva máme jen úzký průnik věcí, na kterých se shodneme.
Ad zrychlení: zkrácení o 1,1 s na 100 km/h je poměrně dost. Já mám papírově stovku jestli 8,7 s, a tam je každá sekunda dolů dost znát.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.01.2011 11:49, RE: Motor
David V posted by:
Ano, a proč nejsou zastoupeny výkonnější motorizace? Protože ovčan potřebuje, aby auto zejména dobře vypadalo, což nijak nevyužije, a na to, co by skutečně využil, prachy nedá, to totiž soused nevidí. Odradí ho spotřeba litr vyšší, protože by na 100 000 km zaplatil o 30 000 více, a to je za těch 6 let, co auto bude na běžné soukromé účely využívat, skutečně tučný příplatek. Ne, spíše je to jinak, spíše mezi lidmi panuje nevědomost, kolik výkonnější motor spotřebuje. Kamarád jezdí s Escortem 1.6 ...
Neřekl bych, že mizivé zastoupení "silných benzínů" v této třídě je otázkou sousedské pýchy a prezentace - v česku snad, ale stejné je to i na "západě". Rozdíl v našich názorech vidím především v rozdílech pohledů lidí kupujících nová auta (můj případ) a kupců ojetých vozů. Málokdo si totiž koupí nové auto za 500 a více tisíc (a to je cena silných benzínů v této třídě) aby s ním najel 5-10 tisíc za rok a potom jej se ztrátou 400 tisíc za 4-5 let prodal. Navíc když za stejnou cenu má diesel, byť ne tak výkonný, ale stejně pružný a o polovinu úspornější - zůstanu u příkladu megane II, kdy 2,0 benzín jezdí v reálu za 9 a 1,5 diesel za 5,3. Ještě se vrátím ke zrychlení na 100km/h - je to velmi "papírová" hodnota v reálu téměř nedosažitelná (vyžaduje ideální podmínky), dle mého je důležitější pružnost motoru a pružné zrychlení (předjížděcí manévr) a tam se rozdíl mezi mou 1,5 dci a 2,0 benzín ještě snižuje, konkrétně na 0,5s z 80 na 120 km/h a to už je pro benzín opravdu ostuda
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.01.2011 12:04, RE: Motor
David V posted by:
Ano, a proč nejsou zastoupeny výkonnější motorizace? Protože ovčan potřebuje, aby auto zejména dobře vypadalo, což nijak nevyužije, a na to, co by skutečně využil, prachy nedá, to totiž soused nevidí. Odradí ho spotřeba litr vyšší, protože by na 100 000 km zaplatil o 30 000 více, a to je za těch 6 let, co auto bude na běžné soukromé účely využívat, skutečně tučný příplatek. Ne, spíše je to jinak, spíše mezi lidmi panuje nevědomost, kolik výkonnější motor spotřebuje. Kamarád jezdí s Escortem 1.6 ...
Ten "ovčan" byl překlep nebo záměrné označení občana v kategorii ovce?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.01.2011 13:54, RE: Motor
Pavlik posted by:
Neřekl bych, že mizivé zastoupení "silných benzínů" v této třídě je otázkou sousedské pýchy a prezentace - v česku snad, ale stejné je to i na "západě". Rozdíl v našich názorech vidím především v rozdílech pohledů lidí kupujících nová auta (můj případ) a kupců ojetých vozů. Málokdo si totiž koupí nové auto za 500 a více tisíc (a to je cena silných benzínů v této třídě) aby s ním najel 5-10 tisíc za rok a potom jej se ztrátou 400 tisíc za 4-5 let prodal. Navíc když za stejnou cenu má diesel, byť...
To už jsme rozebírali nesčetněkrát jak je to s tou spotřebou a ze zbytkovými cenami vozu a tak. Ale vraťme se k pružnému zrychlení. Pružné zrychlení je obvykle definováno na nějaký rychlostní stupeň, třeba na 4-ku ze 60-ti na 120. Momentálně znevýhodňuje benzínové motory, protože mají maxima momentů ve vyšších otáčkách, situace by se změnila, kdyby se pružné zrychlení u benzínů měřilo na 3-ku. Já třeba na 4-ku ve 120 km/h ještě nejsem na otáčkách, kde je podle výrobce největší točivý moment, zatímco na 3-ku tyto otáčky překročím (stejně jako chrochta, ovšem na 4-ku). Ostuda pro benzín to není, jen si ovčan (ne, není to překlep) nedokáže některá čísla správně vyhodnotit a přebírá podsunutá a možná i účelová srovnání.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.01.2011 14:21, RE: Motor
David V posted by:
To už jsme rozebírali nesčetněkrát jak je to s tou spotřebou a ze zbytkovými cenami vozu a tak. Ale vraťme se k pružnému zrychlení. Pružné zrychlení je obvykle definováno na nějaký rychlostní stupeň, třeba na 4-ku ze 60-ti na 120. Momentálně znevýhodňuje benzínové motory, protože mají maxima momentů ve vyšších otáčkách, situace by se změnila, kdyby se pružné zrychlení u benzínů měřilo na 3-ku. Já třeba na 4-ku ve 120 km/h ještě nejsem na otáčkách, kde je podle výrobce největší točivý moment, zat...
jj pružné zrychlení závisí jak si ho kdo nadefinuje. Pokud bych měřil 40-80 km/h na dvojku, tak by výsledky byly asi dost zajímavé.<br>
Aby to bylo aspoň trochu fér, tak by se nemělo přikazovat jaká má být zařazená rychlost a měřit jen čas např. na zdolání 60-100 km/h.<br>
Ale už i volba počáteční a koncové rychlosti může sedět každému autu jinak, bez ohledu na palivo nebo jestli má nebo nemá turbo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.01.2011 16:19, RE: Motor
David V posted by:
To už jsme rozebírali nesčetněkrát jak je to s tou spotřebou a ze zbytkovými cenami vozu a tak. Ale vraťme se k pružnému zrychlení. Pružné zrychlení je obvykle definováno na nějaký rychlostní stupeň, třeba na 4-ku ze 60-ti na 120. Momentálně znevýhodňuje benzínové motory, protože mají maxima momentů ve vyšších otáčkách, situace by se změnila, kdyby se pružné zrychlení u benzínů měřilo na 3-ku. Já třeba na 4-ku ve 120 km/h ještě nejsem na otáčkách, kde je podle výrobce největší točivý moment, zat...
To pružné zrychlení jsem převzal z oficiální publikace Renault. Momentové charakteristiky vyhodnotit dokážu, dělal jsem do aut dost dlouho a vlastnil jsem dieselová i benzínová auta (moje současná 1,5 dci je nejmenší motor, s výjimkou š-120, co jsem kdy měl). Přesto tvrdím, že je to pro benzín ostuda - má max. momentu 500RPM před omezovačem - kdo se tam "podívá" při běžné jízdě, když na trojku v těchto otáčkách pojede 130 km/h....nebo mám předjíždět na druhý rychlostní stupěň? Je to samozřejmě daň za "ekonomické" tedy těžké zpřevodování, ale degraduje to vlastnosti motoru - k čemu je mi výkon nebo moment, když se k nim obtížně dostanu....Neříkám, že diesel je spása lidstva a dokonalost sama, ale v tomto ohledu má výhodu - také s ním ale musí člověk "více umět" jezdit s ohledem na motor, jinak se skutečně odporoučí turbo, dvouhmota, atd....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.01.2011 16:50, RE: Motor
Pavlik posted by:
To pružné zrychlení jsem převzal z oficiální publikace Renault. Momentové charakteristiky vyhodnotit dokážu, dělal jsem do aut dost dlouho a vlastnil jsem dieselová i benzínová auta (moje současná 1,5 dci je nejmenší motor, s výjimkou š-120, co jsem kdy měl). Přesto tvrdím, že je to pro benzín ostuda - má max. momentu 500RPM před omezovačem - kdo se tam "podívá" při běžné jízdě, když na trojku v těchto otáčkách pojede 130 km/h....nebo mám předjíždět na druhý rychlostní stupěň? Je to samozřejmě d...
Když předjíždím nebo se připojuju na dálnici a za mnou je kamion, tak nekoukám na to jak automobilka (nebo novinář) specifikovala pružnost a nerozjíždím se z 60-100 jen a pouze na 5tku. <br>
Klidně motor vytočím k 5-6500 otáčkám. Omezovač omezuje až v cca 7200, ne na 5000.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.01.2011 17:38, RE: Motor
Petr S posted by:
Když předjíždím nebo se připojuju na dálnici a za mnou je kamion, tak nekoukám na to jak automobilka (nebo novinář) specifikovala pružnost a nerozjíždím se z 60-100 jen a pouze na 5tku. <br>
Klidně motor vytočím k 5-6500 otáčkám. Omezovač omezuje až v cca 7200, ne na 5000.
Když mám za sebou rozjetý kamion při nájezdu na dálnici, raději počkám až projede ))) jezdil jsem tatrou s vlekem na vojně a tak vím, že se není moc radno plést se jim do cesty.
Já se motor nebojím vytočit, na motorce mám omezovač na 10 500 RPM (je to V2), ale motor auta má přece jen jinou setrvačnost, čas podřazení, atd. - mě to prostě v autě subjektivně nevyhovuje a podle statistik prodejů nejsem sám. Alespoň máme o čem diskutovat
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.01.2011 18:08, RE: Motor
Pavlik posted by:
Když mám za sebou rozjetý kamion při nájezdu na dálnici, raději počkám až projede ))) jezdil jsem tatrou s vlekem na vojně a tak vím, že se není moc radno plést se jim do cesty.
Já se motor nebojím vytočit, na motorce mám omezovač na 10 500 RPM (je to V2), ale motor auta má přece jen jinou setrvačnost, čas podřazení, atd. - mě to prostě v autě subjektivně nevyhovuje a podle statistik prodejů nejsem sám. Alespoň máme o čem diskutovat
No s tím kamionem (a nemusí to být jen kamion) záleží na situaci jak je daleko apod. Když jedu 70-80, tak na trojku za chvíli jedu 120-140. Často je lepší se rozjet než zabrzdit a pak se rozjíždět z 0 na 130. Prostě jsem chtěl říct že řadím podle situace a ne podle laboratorních tabulek testů pružnosti.<br>
No mám pocit že lidi až na pár vyjímek volí druh paliva nejčastěji podle km nájezdu. I když pak pro svoji volbu dodatečně hledají nějaké ušlechtilejší důvody <br>
O motorky se nezajímám, tam ale asi pružnost nikdo moc neřeší co?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.01.2011 18:54, pružnost nafta x benzin
Jo jo, to už se tu probíralo hodně krát a často dost živě. Osobně si myslím, že není jednoznačná správná odpověd,ale jde o to co komu více vyhovuje.
Nejlépe na tom budou samozřejmě turbobenzíny, ještě líp s mechanicky poháněným kompresorem,ale pokud zůstaneme v rovině srovnání turbonafta a atmobenzin se srovnatelným výkonem a počtem válců, tak v běžně uváděných udajích (nahrávajících právě naftě) je na tom nafta lépe. Ano benzínák si může podřadit níž a ve finále to bude plus minus stejný, ale taky to tedy znamená, že pro opakovaná pružná zrychlení musí řidič benzínu častěji podřazovat a vytáčet motor do vyšších otáček- což se právě může někomu líbit a někomu vadit - záleží na jízdním stylu a naturelu řidiče.
A na nákup vozu (dilema nafta x benzin) je potřeba se dívat minimálně ze dvou úhlů. Jinak to vidí kupce ojetiny s rizikem drahých oprav dieselu a jinak kupec nového auta se zárukou.(dnes běžně 5let). Ten neřeší jestli mu odejde čerpadlo, vstřiky...Vidí jen ůsporu paliva. A pokud dnešní naftová 1,5(1,6) dokáže jezdit se srovnatelnou dynamikou jako benzínový 2,0 se spotřebou nižší o 3-3,5l, tak bych se tomu kupci nového vozu zas tak nedivil, že o 2,0 benzín není zájem.
Potom samozřejmě záleží na konkrétní značce jak povedené dělá benzíny nebo nafty a díky tomu potom může být lepší volba obrácená.
Ad motorky - ale řeší se krouták i zde. A celkem dost. Záleží ovšem samozřejmě na kategorii. Choppeři či cestáci to řeší víc než supersportáci (pro zajímavost - tam se točí 15-16 tis otáček - to je potom peklo...)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.01.2011 19:29, RE: pružnost nafta x benzin
TOM posted by:
Jo jo, to už se tu probíralo hodně krát a často dost živě. Osobně si myslím, že není jednoznačná správná odpověd,ale jde o to co komu více vyhovuje.
Nejlépe na tom budou samozřejmě turbobenzíny, ještě líp s mechanicky poháněným kompresorem,ale pokud zůstaneme v rovině srovnání turbonafta a atmobenzin se srovnatelným výkonem a počtem válců, tak v běžně uváděných udajích (nahrávajících právě naftě) je na tom nafta lépe. Ano benzínák si může podřadit níž a ve finále to bude plus minus stejný, ale ...
Pod to se mohu podepsat
Ad motorky - "krouťák" řeší choppery (dnes běžně v objemu 1800 až 2300 ccm) a velké klasické naháče (dnes je klasika 13-1400 ccm) kde je moment 100 až 160Nm v nízkých a středních otáčkách. Těch zmíněných 15-16 tisíc RPM točí dnešní kategorie 600 ccm (výkon v těch otáčkách -+ 130 HP), ale tam se do 10 tisíc RPM "neděje" téměř nic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.01.2011 19:40, RE: Motor
Petr S posted by:
No s tím kamionem (a nemusí to být jen kamion) záleží na situaci jak je daleko apod. Když jedu 70-80, tak na trojku za chvíli jedu 120-140. Často je lepší se rozjet než zabrzdit a pak se rozjíždět z 0 na 130. Prostě jsem chtěl říct že řadím podle situace a ne podle laboratorních tabulek testů pružnosti.<br>
No mám pocit že lidi až na pár vyjímek volí druh paliva nejčastěji podle km nájezdu. I když pak pro svoji volbu dodatečně hledají nějaké ušlechtilejší důvody <br>
O motorky se nezajímám, ...
Já si na ušlechtilost ani ekologii nehraju - kupoval jsem diesela z ekomonických důvodů (již jsem to v několika diskusích prezentoval). Jen jsem se zapojil do diskuse "proč nejsou silné benzíny v nižší střední" a důvod je dle mého jasný - kdo si kupuje auto jako nové, ten si do relativně malého auta takový motor nedá (cena, hmotnost, spotřeba, a ostatní co jsem zmiňoval). Člověk (pokud není blázen) si prostě nekoupí nejdražší verzi daného modelu aby potom najel 5 nebo 10 tisíc km za rok - u nového auta. Lidé s takovým nájezdem berou ojetý vůz (a tam si musí vybrat z toho co už někdo po výše zmíněných úvahách koupil jako nové) nebo něco nového velikosti fabie.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.01.2011 22:18, RE: Motor
Pavlik posted by:
Já si na ušlechtilost ani ekologii nehraju - kupoval jsem diesela z ekomonických důvodů (již jsem to v několika diskusích prezentoval). Jen jsem se zapojil do diskuse "proč nejsou silné benzíny v nižší střední" a důvod je dle mého jasný - kdo si kupuje auto jako nové, ten si do relativně malého auta takový motor nedá (cena, hmotnost, spotřeba, a ostatní co jsem zmiňoval). Člověk (pokud není blázen) si prostě nekoupí nejdražší verzi daného modelu aby potom najel 5 nebo 10 tisíc km za rok - u nové...
Jasně že téměř každý (včetně mě) vybírá hlavně podle ekonomického hlediska = podle km nájezdu, předpokládané poruchovosti auta apod. Čas podřazení jako argument pro turbodiesel se mi proto moc nezdál. Prostě prachy jsou až na prvním místě, na tom není nic špatnýho.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.