0
back
 

diskuze k tématu: Jaký vybrat motor pro KIA Ceed?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, korejská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.06.2012 10:29, rada
Tady bych se dieselu nebál pokud to bude 1,6. Myslím, že nemá ani dvouhmotový setrvačník a má jen obyč. turbo bez naklápění lopatek (u nejsilnějších verzí si nejsem jistý). Hrozí maximálně oprava vstřiků po nějaké době, ale ve Vašem případě si na ně rychle našetříte. Vyhnul bych se jen verzím s DPF (Euro 4 jen na přání, většinou dovoz z D, Euro 5 standard - od 2010). Prý zatím nezlobí, ale proč ze sebe dělat pokusného králíka, ne? 2,0 dieselu bych se vyhnul. Má dvouhmotu, řemenové rozvody. Jedině snad, pokud jste dálniční střelec. S benzíny jsem jel s 1,4 a 1,6. 1,4 není nic moc, výkon je jen ve vysokých otáčkách, spotřeba 7 litrů u nezatíženého auta. 1,6 je jízdně lepší (ale žádný zázrak), spotřeba nic moc, s dvoulitrem BMW se dá jezdit za stejně (i míň), ale s dynamikou na jiné úrovni. Ta slabší 1,4 je prý pružnější, ale nejel jsem s ní tak nemůžu posoudit. Stejně se bude s plným autem trápit a předjíždění bude trochu adrenalin. Vzhledem k Vašemu nájezdu bych nic neřešil a sehnal si pěknou 1,6 diesel. P.S. prověřte důkladně servisní minulost, abyste nepřišel o záruku a zeptejte se na podmínky, za jakých záruka trvá (nad 2 roky je totiž nad zákonnou lhůtu a řídí se jen smluvními podmínkami). A taky se podívejte na okraje dvěří, kufru a různé spoje, jestli nejsou rezavé.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.06.2012 11:25, rada
Na tyto trasy jedině a pouze 1.6CRDi
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.06.2012 14:14, rada
Mám Ceed 1,4 80 kW pátým rokem, na ježdění po okreskách má dostačující dynamiku,dá se jezdit se spotřebou okolo 6l, ale na dálnici je dost hlučná (při 130 točí okolo 3500 ot) a spotřeba klidně nad 8l - hodně mu chybí šestka. Takže na delší dojíždění a na dálnici radši 1,6 CRDi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.06.2012 14:23, rada
Dobrý den, v rodině jsme měli Pro´Ceed s motorem 1,4 80kW (5-kvalt). Krátké trasy po městě z kopce do kopce a ze semaforu na semafor cca 9L. Dálky okolo 7,5-8 litrů (dálncie D1 prvních 100km z Prahy). Při 100km/h točí 3000ot./min.. S autem jsem jel maximálně z kopce 200 km/h, takže néé že by nejelo, ale jako celek to nefunguje. Spotřeba je pro mě odrazující. Osobně jezdím o litr levněji s 1,6 Focusem z r. 2000. Proto souhlasím s ostatními a také bych se přiklonil k 1,6CRDi, který je velmi příjemný a spotřeba se pohybuje tak na 5,5l.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.06.2012 14:58, rada
Ono vůbec 1,6 diesel v Ceedu/ i30 je jeden z mála, co v současnosti dává smysl i jako ojetý. Ceed se mi i designově líbí, ale interiér je pro mě zcela nezajímavý a nějak se v něm necítím dobře. Ale jako rodinné či služební auto určitě obstojí dobře.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.06.2012 08:30, rada
1.4 benzin NEBRAT. To auto vazi dobrych 1.300 kg a to je na 1.4ku proste moc.
Ano, ono se to rozjede, kdyz se to toci, tak to umi i jet. Ale je potreba resit - bud se pojede s rozumnou spotrebou a auto dlouho vydrzi (ale pak to POJEDE je v uvozovkach - dynamika v nizkych otackach je horsi nez na kdejakym dobre zajetym Favoritu v dobach jejich nejvetsi slavy), nebo to umi i jet, ale pak to zere a je otazkou, co ten motor vydrzi.

Z benzinu 1.6ku nebo 2litr (ale ten se montoval snad jen do roku 2008), naftova 1.6 jede docela solidne - prijemne. Jen neverim maximalnimu vykonu 85kW. 200 po dalnici po rovince je veeeliky problem. A naftovy 2litr (opet jen do roku 2009 myslim) se vyplati jen nekomu, kdo jezdi velke dalky po dalnici. Ma to strasne dlouhou sestku, takze pri 130 na dalnici to dela kadle-kadle a moc to nezere.

Ja osobne, kdybych ted kupoval jetyho Ceeda, tak jdu do benzinu 2.0i s LPG.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.06.2012 08:36, rada
S Kia Ceed 1.6 v benzínu s 92kW mám pár tisíc km najeto (kupována nová). Motor je na svůj udávaný výkon líný - verze s 5-ti stupňovou převodovkou. Převody jsou dlouhé a na svižnější jízdu je třeba motor držet na 4tis rpm. potom jede, ale i žere. Papírová spotřeba je hodně alibistická, doporučované řazení zobrazované na palubce nepoužitelné. Motor by byl trvale "podtočený". Při ustálených 160km/h na dálnici si vezme o 2l víc než Fabia s 1.6 74kW motorem - 15.7 proti 13.7l na tom samém úseku. Ve všem ostatním je ale Fabia horší. Kia proto asi radši v naftě nebo se šestikvaltem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.06.2012 09:08, rada
Souhlasím se všema co doporučují 1,6 CRDi.Na vaše ježdění naprosto ideální.Se spotřebou budete o 2 l/100 km níž,motor nemá dvouhmotný setrvačník a rozumí si s filtem pevných částic.Benzínové motory jsou v běžných otáčkách líné a pokud je dudete točit,tak je vysoká spotřeba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.06.2012 09:47, rada
Neviem, ci hovorime o tom istom aute, ale kamarat ma kiu proceed 1.4 a podla mna je to auto celkom pohodove, a ked treba ma sily dost. Spotrebu ma dlhodobo 6 a nejake drobne, ale jazdi po meste. Je to sice tazke auto, ale tych 80kw staci. Aj ked je rozdiel presadnut do kie s 80kw s auta so 120kw a s auta s 44 kw..
Ja by som vyberal asi medzi 1.4 benzin a tym dieslom. Benzin by som volil, ak byvate v miestach, kde v zime teplota ide pod -20. Inak ak je to niekde na juhu, alebo v teplejsej oblasti, tak naftaka. Predsalen to kurenie vie nahnevat, a trpnut v zime, ci ste nenatankovali vodu na nejakej cerpacke, nie je tiez moc zabavne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.06.2012 15:23, rada
Na tenhle nájezd (#6000km/rok) asi 1,6 nafta. Já jsem vzhledem ke stejnému využití jako píše tazatel, ale na třetinovou dojezdovou vzdálenost (14 tam a 14 km zpět) zvolil SW 1,6 CVVT a zatím spokojenost. Nicméně jsem s 1,6 CRDi absolvoval hodinovou zkušební jízdu a působil na mě velice příjemně. Není to sice žádný trhač asfaltu, ale výkonově rozhodně neurazí. Ke spotřebě - spotřeba dýzlu bohužel nemohu sloužit, ale u mé 1,6 benzin (MY2010 - 6 kvalt) mám kombinovanou spotřebu (město/mimo - 50/50%) 7,2l/100 Km (měřeno dlouhodobě - při tankování) a rozhodně nejsem brzda provozu - pouze se snažím jezdít plynule. Spotřeba jaké dosáhl Duch (viz příspěvek výše) je jak z hororové povídky a nedovedu si představit, co bych musel s autem dělat, nebo co do něj naložit, aby při 160 km/hod tohle auto papalo kolem 15 litrů/100.
Ve zkratce - pokud vám voní více benzín, tak 1,6 CVVT s šestikvaltem a pokud nafta, tak 1,6 CRDi. Hlavně přeji štastnou ruku při výběru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.06.2012 15:34, rada
pardon - v nájezdu se mi povedl překlep - mělo být cca 26000/rok
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.06.2012 23:52, rada
To Symtriax.
V autě jezdím sám a naložené není. Měřeno na dálnici z Liberce dle PP. Vzhledem k tomu že tam jezdím dost pravidelně, tak vím že spotřeba je +- 0.5l kolem těch 15 (při 160km/h). Je to ale jen pětikvalt, třeba je šestka lépe odstupňovaná. Bohužel si nemám důvod vymýšlet - nižší spotřeba by se mi hodila podstatně víc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 28.06.2012 10:49, rada
Proč by 1,6 nemohla při 160 žrát 15 litrů? Nevidím v tom nic neobvyklého. Jde o aktuální, ne průměrnou spotřebu. Při vysokých dálničních rychlostech právě nejvíc žerou maloobjemové benzíny, protože se musí prát kromě vysokých otáček (při krátkých převodech) s velkými odpory a musí jezdit na bohatou směs. Když pojedu tou samou rychlostí s 3,0 šestiválcem, pojede tak za 10 - 11 podle zpřevodování atd., nemusí se s autem tolik prát a může si dovolit delší převody. Naopak, karta se obrátí při mírném zatížení, tzn. při ploužení městem nebo po okreskách. Můžu ale doporučit fintu, která funguje hlavně u aut s elektronickým ovládáním plynu (v současnosti většina aut). Je třeba lepší rozjet auto na vyšší rychlost (třeba 170), ubrat plyn a nechat pozvolně spadnout rychlost na 160. Auto pojede krátkodobě na bohatší směs (víc prošlátnutý plyn) ale pak jej stačí třeba jen lechtat. Lepší než jet pořád na půl plynu. Spotřeba může jít dolů dost výrazně (podle auta, např. u Fabie 1,4 to funguje dost dobře, v extrému i o litr na 100). Jde asi o to,jak je sehrané čidlo plynu, s ŘJ, škrtící klapkou, atd. Taky se mi osvědčilo v dálničním klesání vyřazovat (i před klesáním zvýšit rychlost). Nebo před prudkým stoupáním zvýšit rychlost ještě na rovince, v kopci pak nemusím dávat plnej knedlík. Funguje to líp než tempomat (vyzkoušeno). A jestli vás štve u nových aut s atmo. motorem, že mají špatnou odezvu na plyn (kokrétně Okta 1,6, ale i další), pomůže úprava SW. Pokud to udělá odborník, nebude žádný problém na emisích a u některých aut to udělá velký (pozitivní) rozdíl. Ty kraviny se zpožděným plynem se právě dělají kvůli homologačnímu měření emisí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 28.06.2012 11:26, rada
to Paul: Jízda s odlehčeným motorem fungovala už za karburátorů a stejně tak funguje u stříkaček s mechanickým ovládáním klapky. Stejně tak pomáhalo u slabých motorů při poklesu rychlosti do kopce ubírat adekvátně plyn. Snižovalo to spotřebu. Kdo měl podtlakový ekonoměr, tak to zná. Dá se jezdit svižně se slušnou spotřebou a rovněž se dá loudat, kdy to žere jak prokopnutý. Je to jen o čtení provozu, krajiny a citu pro motor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.06.2012 08:28, Zkušenost
Ceeda už mám cca rok, motorice nafta 1,6 s 85kW kupovaný jako nový. Za rok jsem v něm najezdil již 60tis km. Zatím bez jediné závady. Jediné co jsem už měnil byly žárovky v potkávačkách. Za rok můžu zhodnotit jako příjemné auto, za super peníz, motor 85kW je dostačující a má slušnou výkonovou rezervu. Auto je prostorné, jednoduché a účelné..co mi vadí jsou na prd bederní opěrky (jsou tam spíš pro parádu) jinak zbytek jsem ochotný tolerovat. Vůž je prostorný a přiměřeně pohodlný. Jak jsem psal výše dost toho najezdím a na dálnici vůz dostačuje a sportřeba se odvíjí podle stylu jízdy...Na jižní Moravě směr Bratislava po okreskách jsem dokázal jet dle PP za 3,8l,...dlouhodobý průměr mám cca 5,5l/100 ale mám 80% cest dálnice.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.06.2012 13:19, RE: Zkušenost
Alcides posted by:
Ceeda už mám cca rok, motorice nafta 1,6 s 85kW kupovaný jako nový. Za rok jsem v něm najezdil již 60tis km. Zatím bez jediné závady. Jediné co jsem už měnil byly žárovky v potkávačkách. Za rok můžu zhodnotit jako příjemné auto, za super peníz, motor 85kW je dostačující a má slušnou výkonovou rezervu. Auto je prostorné, jednoduché a účelné..co mi vadí jsou na prd bederní opěrky (jsou tam spíš pro parádu) jinak zbytek jsem ochotný tolerovat. Vůž je prostorný a přiměřeně pohodlný. Jak jsem psal vý...
Ceedů máme ve firmě několik, všechny 1,4 (66kw), auto to není špatné, ale o pohodlí při cestování nemůže být řeč. Auto poskakuje při každém přejetí nerovnosti. Dražší pravidelné prohlídky než na Fabii. Klimatizace (topení) také není extra výkonná, pokud je venku kolem 30 stupnů, musí běžem klima téměř na nejvýšší rychlost, výfuk klimatizace (topení) u volantu je špatně umístěný - ofoukává spíše volant.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.06.2012 14:21, RE: Zkušenost
David K posted by:
Ceedů máme ve firmě několik, všechny 1,4 (66kw), auto to není špatné, ale o pohodlí při cestování nemůže být řeč. Auto poskakuje při každém přejetí nerovnosti. Dražší pravidelné prohlídky než na Fabii. Klimatizace (topení) také není extra výkonná, pokud je venku kolem 30 stupnů, musí běžem klima téměř na nejvýšší rychlost, výfuk klimatizace (topení) u volantu je špatně umístěný - ofoukává spíše volant.
nevím proč ceeda srovnáváte s fabii...rozměry, jízdnimi vlastnostmi, pohodlím je úplně někde jinde než vami zmiňovaná fabie. Mě osobně přijde klima i topení dostačující. Asi by to chtělo jednou za čas to nechat vyčistit. Osobně ať si to fouká kam chce, hlavně když to nefouká přímo na mě a auto je velmi rychle vychlazené. Trávím v něm cca 2-3 hodiny denně a to co popisujete mi nepasuje na to v čem jezdím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.06.2012 16:18, RE: Zkušenost
Alcides posted by:
nevím proč ceeda srovnáváte s fabii...rozměry, jízdnimi vlastnostmi, pohodlím je úplně někde jinde než vami zmiňovaná fabie. Mě osobně přijde klima i topení dostačující. Asi by to chtělo jednou za čas to nechat vyčistit. Osobně ať si to fouká kam chce, hlavně když to nefouká přímo na mě a auto je velmi rychle vychlazené. Trávím v něm cca 2-3 hodiny denně a to co popisujete mi nepasuje na to v čem jezdím.
Tzn při započtení všech dní v roce (365) průměrnou rychlost 65km/h. Včetně svátků, dovolených, víkendů, nemocí, auta v servisu (3x?)...není to na Guinessovku?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.06.2012 19:54, RE: Zkušenost
Pepe posted by:
Tzn při započtení všech dní v roce (365) průměrnou rychlost 65km/h. Včetně svátků, dovolených, víkendů, nemocí, auta v servisu (3x?)...není to na Guinessovku?
Neřekl bych ... auto, se kterým strávím taky 80% času na dálnici (zbytek tak 50/50 město a bundesky), mi vykazuje podle PP průměrnou rychlost zpravidla přes 80 km/h. Naopak postrkovadlo po městě jezdí většinou kolem 30-35 km/h (taky PP).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 30.06.2012 15:14, drobné chby v recenzi:
olejová náplň 1,6 CRDi je 5,3l, nikoli 6,3, motor 2,0 CRDi má rozvodový řemen a né řetěz a dále mi není jané, jak jste přišli na malou účinnost světel - auto svítí jako jiná auta bez xenonů. Auto s nízkým výkonem světel je např. octavia první generace
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.