Wednesday 09.05.2012 10:52,
různé strategie
Určitě zajímavý článek. Základem je samozřejmě mít pokryty veškeré fixní i variabilní náklady, ale horší to je s určováním marže. Zmínil bych dvě odlišné strategie, kde hraje velkou roli image výrobce. Např. Renault (nebo ještě nedávno Korejci) sází na tzn. cenově podbízivou strategii, kdy většinu své produkce nabízí za výrazně nižší ceny než konkurence a snaží se maximalizovat obrat, kdežto např. VW praktikuje ze začátku slízávání smetany (i když v pravém slova smyslu je praktikují hlavně výrobci jako Porsche, Audi...), kdy nasadí tak vysokou cenu, jakou jen trh snese a sází na svou image, kterou si ale v posledních letech dost ku*ví. Cenu pak postupně snižuje k úrovni konkurence aby zvýšila obrat a snaží se dosahovat úspor z rozsahu. Třeba když si vzpomenu kolik v roce 2004 stála OII s 1,6 - cca 400 000 Kč a dnes cca 250 000. To se pak i může stát, že velmi zachovalá ojetina je dražší než nový vůz.
respond