0
back
 

diskuze k tématu: Jak je to se servisem ekologických automobilů?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 15:14, Lišácky řečeno: "Na celou životnost auta"
A to je kolik? 150.000km nebo 450.000km? 8 let nebo 16 let? Už absence konkrétního údaje napovídá, že tu něco smrdí.
Jinak trocha počtů: Když srovnám třeba Avensis a Prius (a to ještě fandím hybridu, protože Avensis je rozhodně "víc auto" než Prius), tak Hybrid stojí o 100.000 Kč více. Po deseti letech bude cena Hybridu přesně nula (jen blázen koupí auto smrdící investicí 100000 Kč.) zatímco desetiletý Avensis je pořád za +/-100.000Kč. Takže rozdíl celkem 200.000 Kč. Při očekávané úspoře paliva je to naprosto nenávratná investice. Navíc, kdo jezdí po dálnici, tak se ani žádné úspory paliva nedočká.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 15:59, A je to tady
Tak tady to mají někteří nevěřílkové i od někoho jiného než ode mě. Výměna baterií je dost mastná. Při případné kolizi (a teď je spíše otázkou, jakou kolizi jsou schopny baterie ustát bez poškození) to prakticky bude znamenat totální škoudu, protože náklady na opravu převýší zůstatkovou cenu vozu.
Dále - že u Lexusu nebyly žádné reklamace na pohon? To je teda opravdu překvapení. Stejně jako že se elektromotor nemusí měnit. Elektromotor samotný je prakticky nezničitelné zařízení. Jenže nejde přeci jen o elektromotor. Jde také o elektroniku vozu jako takovou, terá může po bouračce zlobit či stávkovat.
A v neposlední řadě - prokázal již někdo nějakou studií ekologický přínos takovýchto vozů??? Tzn porovnání energií nutných navíc k výrobě složitějšího elektromobilu oproti jednoduššímu autu + ztráty energií při distribudi el. energie pči distribuci pro plugin hybridy? Já jsem takovou studii ještě nenašel. Ale všichni nám tvrdí, že to jsou ekologické vozy. Také všichni tvrdili, že zelenina (co natom, že je plná DDT ;)) je zdravá a že se v Černobylu nic nestalo. Uznávám smysl hybridů typu - vše na el. pohon + benzín pouze jako generátor. To je podle mě jediná rozumná a obhajitelná koncepce - není třeba převodovky, spojky, elektromotor má vyšší účinnost (jenže el. energie se pak stejně musí vyrobit benzinagregátem se stejně mizernou účinností jako spalovací motor + ztráty při přenosu energie příp. při uložení do baterií). Ale obecně vzato - tato koncepce může podle mě být přínosná pro přírodu, nikoliv jen pro ekologii.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 16:52, Cena CNG?
Mě by zajímmalo kde se dá tak super výhodně natankova CNG za polovinu oproti benzínu? benzin +-24,50 kč/l cng 15,50-17,50 za m krychlový..... ehm to je polovina? Jo LPG že je tedka momentálně k mání za neuvěřitelnou cenu 11,30 to už nikdo nenapíše..... jinak co článek ohledně alternativ v dopravě to mlžení..... ted to není mířeno na tipcars ale na lidi co o této problematice píšou všude.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 17:55, RE: Cena CNG?
vasapasa posted by:
Mě by zajímmalo kde se dá tak super výhodně natankova CNG za polovinu oproti benzínu? benzin +-24,50 kč/l cng 15,50-17,50 za m krychlový..... ehm to je polovina? Jo LPG že je tedka momentálně k mání za neuvěřitelnou cenu 11,30 to už nikdo nenapíše..... jinak co článek ohledně alternativ v dopravě to mlžení..... ted to není mířeno na tipcars ale na lidi co o této problematice píšou všude.....
První podstatný problém u CNG je vůbec možnost natankovat. Těch plniček není zrovna spousta. Cena za CNG je hodně propagovaná veličina. Líbí se mi oblíbené prohlášení,že si můžete přeci doma provést naplnění sami a pak vás to vyjde jen na cenu za 1m3 z rozvodu ,ale zapomenou už doplnit ,že ta domácí plnička stojí 110 000kč. Je pravda ,že motor je tichší jde dobře za plynem a žere prakticky stejně jako na benzín ,ale stále to nevyváží fakt problémům z tankováním a zvětšením váhy.
Co se týká elektropohonu z baterek. Je to asi tak ekologicky přínosné a návratné v investicích jako fotovoltanická elektrárna. Kdo ví o čem je řeč tak ví,že je to také pseudoekologické. Z druhé strany je to alespoň dobře dotované námi všemi okolo což se o těchto autech říci nedá.
Jen upřesnění článku. Silniční daň se nevztahuje ani na auta z alternativním pohonem na LPG.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 19:47, RE: A je to tady
rohYpnol posted by:
Tak tady to mají někteří nevěřílkové i od někoho jiného než ode mě. Výměna baterií je dost mastná. Při případné kolizi (a teď je spíše otázkou, jakou kolizi jsou schopny baterie ustát bez poškození) to prakticky bude znamenat totální škoudu, protože náklady na opravu převýší zůstatkovou cenu vozu.
Dále - že u Lexusu nebyly žádné reklamace na pohon? To je teda opravdu překvapení. Stejně jako že se elektromotor nemusí měnit. Elektromotor samotný je prakticky nezničitelné zařízení. Jenže nejde přec...
Je tam těch problémů víc. Nejde jen o čistou cenu výroby, ale taky dostupnost zdrojů. Ropa k nám proudí z problémových regionů, trojnásobné výkyvy ceny nejsou nezvyklé, kdežto uranu nám i přes snahu Rusů, odvézt co se dá, přece jen zbylo dost.

Co se týče hybridů, kde je benzínový motor jen jako generátor - Chevrolet Volt / Opel Ampera - tam jde o to, že jsou tam ještě baterky, takže ten benzínový motor je jen pro zvýšení dojezdu. Pokud dojde k jeho spuštění, je provozován v podstatě v konstantních otáčkách kde podává nejvyšší účinnost. Také může být jednodušší, právě díky omezenému režimu práce - není potřeba proměnlivé časování ventilů ani variabilní sání. Může být i celkově slabší, protože při dostatečné kapacitě baterií dokáže bezproblémů překlenout krátkodobé požadavky na vysoký výkon a pro klidnou ustálenou jízdu střeního auta je potřeba výkon tak 30 kW.

Počítat distribuci do ceny provozu není úplně férové - zásuvku má každý v baráku a v noci je energie přebytek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 19:53, RE: Lišácky řečeno: "Na celou životnost auta"
Honza42 posted by:
A to je kolik? 150.000km nebo 450.000km? 8 let nebo 16 let? Už absence konkrétního údaje napovídá, že tu něco smrdí.
Jinak trocha počtů: Když srovnám třeba Avensis a Prius (a to ještě fandím hybridu, protože Avensis je rozhodně "víc auto" než Prius), tak Hybrid stojí o 100.000 Kč více. Po deseti letech bude cena Hybridu přesně nula (jen blázen koupí auto smrdící investicí 100000 Kč.) zatímco desetiletý Avensis je pořád za +/-100.000Kč. Takže rozdíl celkem 200.000 Kč. Při očekávané úspoře paliva ...
Co se týče životnosti baterek, tak jsem se koukal po internetu a zjistil jsem, že není problém aby baterie Priusu přežily 300 i 400 tisíc km. Co se týče náhrady baterek, které dosloužily, tak je to podobné jako u ojetin - nejde se sice na vrakál, ale na e-bay se baterie z bouraček prodávají docela běžně. Ceny nejsou tak katastrofální, jako u značkového dealera. Mimo jiné to naznačuje, že baterie havárii většinou přežijí, i když je auto už na odpis. Pokud by se hybridy rozšířly více, pak se pro baterie bude chodit na vrakál jako pro jiné součásti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 23:26, RE: A je to tady
Koloss posted by:
Je tam těch problémů víc. Nejde jen o čistou cenu výroby, ale taky dostupnost zdrojů. Ropa k nám proudí z problémových regionů, trojnásobné výkyvy ceny nejsou nezvyklé, kdežto uranu nám i přes snahu Rusů, odvézt co se dá, přece jen zbylo dost.

Co se týče hybridů, kde je benzínový motor jen jako generátor - Chevrolet Volt / Opel Ampera - tam jde o to, že jsou tam ještě baterky, takže ten benzínový motor je jen pro zvýšení dojezdu. Pokud dojde k jeho spuštění, je provozován v podstatě v konstantn...
Ano, v podstatě souhlasím. Ke spalovacímu motoru u pluginhybridů - byť může být provozován v optimálním režimu, stejně má oproti elektromotoru mizernou účinnost (pracovní jen 1 cyklus...) a je otázkou, zda energie "protéká přes baterie" nebo dokáže dodávat energii přímo elektromotoru, což si nemyslím (ale jistě to nevím).
Opravdu si myslíte, že elektřiny je dostatek? Stačí mnohým jen zmínit Temelín, a mnozí zelení zezelenají, ale tentokráte v mrákotách, jak to je neekoloogické. A pak podporují výrobu aut na elektřinu - docela tragikomické, nemyslíte? A sice je hezké, že uran k sehnání je, ale zas pak není kam s plutóniem ;)
Co se distribuce týká, měl jsem na mysli ztrátový výkon při přenosu el. energie. Jinak ono je stále i dostatek ropy a vlastně ani stále není drahá - když odečteme daň. Zkuste si stejně zdanit elektřinu... Jde také o to, že na benzínu či naftě se nevaří ani se jí doma netopí, takže megadaň paliv tak nevadí. Zdaňte stejně elektřinu a bude těžký průšvih. Nebo bude jako kdysi LTO jakási DE (Dopravní Elektřina) a UE (Užitná Elektřina)? Sem to směřuje. Stejně jako zdražování potravin v důsledku přidávání biobordelu do paliv a pěstováním řepky. Pak ale nebude sprominutím co žrát. Už teď mraky lidí na světě trpí hladem!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 09.04.2009 08:30, RE: Cena CNG?
sztrad posted by:
První podstatný problém u CNG je vůbec možnost natankovat. Těch plniček není zrovna spousta. Cena za CNG je hodně propagovaná veličina. Líbí se mi oblíbené prohlášení,že si můžete přeci doma provést naplnění sami a pak vás to vyjde jen na cenu za 1m3 z rozvodu ,ale zapomenou už doplnit ,že ta domácí plnička stojí 110 000kč. Je pravda ,že motor je tichší jde dobře za plynem a žere prakticky stejně jako na benzín ,ale stále to nevyváží fakt problémům z tankováním a zvětšením váhy.
Co se týká elekt...
Ceny domácích plniček CNG začínají na +-60tKč. Alespoň za tolik mi ji nabízeli loni na MSV v Brně...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 09.04.2009 12:09, RE: A je to tady
rohYpnol posted by:
Ano, v podstatě souhlasím. Ke spalovacímu motoru u pluginhybridů - byť může být provozován v optimálním režimu, stejně má oproti elektromotoru mizernou účinnost (pracovní jen 1 cyklus...) a je otázkou, zda energie "protéká přes baterie" nebo dokáže dodávat energii přímo elektromotoru, což si nemyslím (ale jistě to nevím).
Opravdu si myslíte, že elektřiny je dostatek? Stačí mnohým jen zmínit Temelín, a mnozí zelení zezelenají, ale tentokráte v mrákotách, jak to je neekoloogické. A pak podporují v...
Mně se to řešení dost líbí. Primárním pohonem jsou baterky, na které se dá ujet 60 km. To stačí na každodenní dojíždění do práce většině lidí. Ten benzínový motor je opravdu jen pro zvýšení dojezdu. Jeho účinnost nemusí být zase tak mizerná a je tady ještě co vyvíjet, protože doposud nebyl vznesen požadavek na spalovací motor pracující v konstantních otáčkách. Navíc při provozu lze bržděním elektromotorem elektřinu zpětně vyrábět, což u klasického pohonu nelze.

Dostatek energie je otázka. Jsou tady lidi, kteří tvrdí, že bychom museli postavit dvanáct Temelínů, abysme mohli na elektriku jezdit všichni. Všichni to stejně nikdy nebudou, ale i kdyby, ta realita může být taková, že dokončíme ten jeden a přistavíme druhej a mohlo by to stačit na noční nabíjení. A kdyby zelení idioti neblokovali vývoj jaderné energetiky, tak už možná máme množivé reaktory, ve kterých je palivem odpad z klasických reaktorů. Výsledkem je jaderný odpad, který má významně nižší radioaktivitu.

Jasně že ropa nemusí být a nebude stále drahá. Nicméně ji vozíme ze zemí, které nám na oplátku vyhrožují různýma metodama. Rusi utahují kohoutky, Iránci vyvíjejí jaderné zbraně. Rozhodně nelze taky opomíjet, že ropu musíme zaplatit jako dovoz a na to, abychom na to měli peníze, se docela dost nadřeme s vývozem. Fungovat se schodkem zahraničního obchodu se taky nedá donekonečna. Další věc je, že ropu používáme i na výrobu plastů a jen tak ji prohnat výfukem je docela nerozumné.

Přidávání biobordelu do klasických paliv se dá dělat jen tak, že se zpracuje odpad a ne že se za tímto účelem bude pěstovat řepka. Tady vymýšlí celá EU jednu kravinu za druhou, alkohol se vozí do Evropy z jižní Ameriky, kde se kácejí pralesy, aby mohli pěstovat více cukrové třtiny. Zelení debilové tak nádherně předvádějí, jak na základě neexistujícího strašáku CO2 jsou ochotni zničit celou civilizaci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 09.04.2009 23:49, hybrid už to má v názvu
Co to je životnost osobního auta??? Osobně si pod tím představuju 25 let a 500 -750 tkm. Doufám, že pán to bere stejně, jinak budu zlý, velmi zlý. A jak pozoruju ty některé nové , tak ....no raději nic Jinak baterka 150 TKČ, to aby ta spotřeba o 3L víc nevyšla náhodou levněji . Že člověk bude otrokem specializovaného servisu ani nemluvě. Stačí kolik škody v autech dělá hi-tech machrovinka jako EGR ventil !!! Chápu že s pazourkama to šlo taky a vývoj nezastavíš, ale v dnešních autech polovina těch součástek při praktickém provozu víc škody jak užitku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.04.2009 01:12, RE: A je to tady
Koloss posted by:
Mně se to řešení dost líbí. Primárním pohonem jsou baterky, na které se dá ujet 60 km. To stačí na každodenní dojíždění do práce většině lidí. Ten benzínový motor je opravdu jen pro zvýšení dojezdu. Jeho účinnost nemusí být zase tak mizerná a je tady ještě co vyvíjet, protože doposud nebyl vznesen požadavek na spalovací motor pracující v konstantních otáčkách. Navíc při provozu lze bržděním elektromotorem elektřinu zpětně vyrábět, což u klasického pohonu nelze.

Dostatek energie je otázka. Jsou ...
Jo to souhlas. Nicméně spalovací motor má prostě mizernou ´činnost už ze své základní konstrukční podstaty - jen 1/4 cyklu je pracovní. Kdyby bylo na mě, tak tady mám třeba 5 Temelínů, klidně u sebe na zahradě. A byl by klid. Ale Rakousko a bursík by pak asi vyhlásili nové křižácké tažení pod vládou cukrové třtiny ;) Asi budu muset založit vlastní politickou URAN...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.04.2009 11:27, RE: Lišácky řečeno: "Na celou životnost auta"
Honza42 posted by:
A to je kolik? 150.000km nebo 450.000km? 8 let nebo 16 let? Už absence konkrétního údaje napovídá, že tu něco smrdí.
Jinak trocha počtů: Když srovnám třeba Avensis a Prius (a to ještě fandím hybridu, protože Avensis je rozhodně "víc auto" než Prius), tak Hybrid stojí o 100.000 Kč více. Po deseti letech bude cena Hybridu přesně nula (jen blázen koupí auto smrdící investicí 100000 Kč.) zatímco desetiletý Avensis je pořád za +/-100.000Kč. Takže rozdíl celkem 200.000 Kč. Při očekávané úspoře paliva ...
Jo přesně tohle mě napadlo. Vidím hned první příspěvek - a trefa. Nevím kolik dobrodruhů si koupí ojetý Prius po 8-mi letech. Tak, pokud tato auta budou končit po 10-ti letech na šroťáku, protože strach z investic bude vyšší než získaná hodnota, mohu říct jen jediné - vivat ekologie a zelená auta. A chce se mi blejt velebnosti. Ja prozatím volím nejzelenější konvenční pohon - benzínový motor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.04.2009 11:49, RE: A je to tady
rohYpnol posted by:
Jo to souhlas. Nicméně spalovací motor má prostě mizernou ´činnost už ze své základní konstrukční podstaty - jen 1/4 cyklu je pracovní. Kdyby bylo na mě, tak tady mám třeba 5 Temelínů, klidně u sebe na zahradě. A byl by klid. Ale Rakousko a bursík by pak asi vyhlásili nové křižácké tažení pod vládou cukrové třtiny ;) Asi budu muset založit vlastní politickou URAN...
Takhle je to demagogický pohled. Z tohoto úhlu pohledu to vypahá, jako, že 2-takt má dvojnásobnou účinnost. Mizerná účinnost tepelných strojů obecně je daná okolními podmíkami - což je vypouštění spalin nad atmosférickým tlakem, kdy spaliny ještě nesou 1/3 nízkopotenciální tepelné energie, která už nelze rozumně přeměnit v mechanickou energii. Část energie se spotřebuje na kompresi nasáté směsi. Ta komprese je taky omezená samovznícením paliva, takže je tady i horní limit po přívodu tepla. Další věcí je creep, tedy pevnost materiálu při vysokém tepelném zatížení.
Atomové elektárny jsou řešením, ale zase je nutné si uvědomit, že mají mnohem menší účinnost z podstaty pracovního cyklu než elektrárny uhelné (dokonce i o 10%) nebo dokonce paroplynové cykly. Takže 80% tepla vzniklého štěpením uranu jde do vzduchu a do vody. V případě Temelínu 1GWe je to 4GWt balastní+jaderný odpad. Já to uvádím jen aby se na světlo dostaly všechny aspekty.
Na závěr řeknu 2 věci:
1) energii ekologicky vyrábět NELZE vždy dojde více nebo méně k lokálnímu porušení bio rovnováhy a musí se nastavit jiná, která ovlivňuje další rovnováhy ve větší vzdálenosti v místě "energetického zásahu"
2) všechno, co pochází ze Země, jako její produkt je ekologické. Země si se vším sama poradí, jen ta doba třeba přesáhne lidstvo.

Je to jen o úhlu pohledu a vždycky je lepší znát všechny úhly pohledu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.04.2009 11:56, RE: hybrid už to má v názvu
Ráďa posted by:
Co to je životnost osobního auta??? Osobně si pod tím představuju 25 let a 500 -750 tkm. Doufám, že pán to bere stejně, jinak budu zlý, velmi zlý. A jak pozoruju ty některé nové , tak ....no raději nic Jinak baterka 150 TKČ, to aby ta spotřeba o 3L víc nevyšla náhodou levněji . Že člověk bude otrokem specializovaného servisu ani nemluvě. Stačí kolik škody v autech dělá hi-tech machrovinka jako EGR ventil !!! Chápu že s pazourkama to šlo taky a vývoj nezastavíš, ale v dnešních aut...
Jo, banda vědců se dohaduje, jestli člověk svou činností otepluje klima, místo toho, aby si sedli a spočítali. Hybridy ANO/NE, vodík ANO/NE, elektřina ANO/NE o biopalivech už to víme....
A je to jednoduchý:
Suma energie na výrobu a provoz auta konvenčního a hybridních - co vyjde nejlíp - do toho se půjde. A ceny? Obvykle nejsou dané náročností technologie, ale nasyceností trhu.
Protože se všchno vyvíjí za pochodu, tak se nic neudělá pořádně a směr automobilek bych nazval flikováním - chápu to - musí zůstat na trhu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.04.2009 15:24, RE: A je to tady
David V posted by:
Takhle je to demagogický pohled. Z tohoto úhlu pohledu to vypahá, jako, že 2-takt má dvojnásobnou účinnost. Mizerná účinnost tepelných strojů obecně je daná okolními podmíkami - což je vypouštění spalin nad atmosférickým tlakem, kdy spaliny ještě nesou 1/3 nízkopotenciální tepelné energie, která už nelze rozumně přeměnit v mechanickou energii. Část energie se spotřebuje na kompresi nasáté směsi. Ta komprese je taky omezená samovznícením paliva, takže je tady i horní limit po přívodu tepla. Další...
Tu blbost s odvozováním nízké účinnosti z 4 taktního cyklu jsem chtěl taky kritizovat, ale takhle jasně bych to nenapsal.

Problém účinnosti benzínových motorů je v tom, že jsou na ně kladené dost rozsáhlé požadavky, zejména z hlediska rozsahu otáček a regulace výkonu. Pokud bude motor provozován v konstantních otáčkách, odpadne třeba škrtící klapka a to už má příznivý vliv na celkovou účinnost.

U těch atomovek je nízká účinnost samozřejmě taky problém, ale na druhou stranu - zeptal jsem se v jedné diskuzi Drábové, kolik jaderného odpadu vyprodukuje Temelín za rok - 40 metrů krychlových. Srovnejte to s odpadem z uhelných elektráren, pak započítejte těžbu uhlí, přepravu přes půl republiky, odsířování, ukládání tisíců tun popílku, který je pohříchu také mírně radioaktivní (o tom asi Bursík neví). Zlatý Temelín s jeho účinností.
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.