0
back
 

diskuze k tématu: jaké malé mpv koupit

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, korejská vozidla
midle1
number of posts10
date of registration05.06.2015
Friday 05.06.2015 16:21, jaké malé mpv koupit
dobrý den rozhodujeme se s manželkou koupit ojetý malý mpv ale nevíme který jestli hyundai ix20 nebo kia venga nebo nějaké jiné slušné? tak do 200 000kč díky
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Saturday 06.06.2015 01:03, re:
Dobrý den. Hyundai ix20 i Kia Venga bude dobrou volbou, jako alternativu doporučuji také Ford C-Max.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Saturday 06.06.2015 13:07, RE:
Já jsem tady ty malé MPV nikdy nepochopil, jsem asi natvrdlý, le pořád nevím, k čemu ty auta jsou dobré, malý kufr, místa uvnitř jak v klasickém autě a jedině, kde místo je, tak je to nad hlavou, kde mám "půl metru" střechu nad sebou, což je celkově k ničemu. Vysvětlete mi to, prosím? Třeba to pochopím. MPV si představuju jako rodinné velké auto a ne malé, tedy malé MPV je už dle mě zavádějící u těchto vozů, ale třeba jsem fakt mimo.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Saturday 06.06.2015 22:45, RE:
driver111 posted by:
Já jsem tady ty malé MPV nikdy nepochopil, jsem asi natvrdlý, le pořád nevím, k čemu ty auta jsou dobré, malý kufr, místa uvnitř jak v klasickém autě a jedině, kde místo je, tak je to nad hlavou, kde mám "půl metru" střechu nad sebou, což je celkově k ničemu. Vysvětlete mi to, prosím? Třeba to pochopím. MPV si představuju jako rodinné velké auto a ne malou mrdku, tedy malé MPV je už dle mě zavádějící u těchto vozů, ale třeba jsem fakt mimo.


Přesně tak. Ty auta postrádají smysl. Osobně nechápu ani ty malé kombi, ale to je každého věc. Ovšem ix20 ani Venga nejsou MPV ani omylem, je to něco jako Golf Plus ale menší. Navíc mají naprosto příšernou kvalitu jízdy, tak odskakující auto jsem snad nezažil. Nějak to souvisí s nesmyslně řešeným uložením tlumičů. To už je třeba Roomster lepší volba.

respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Sunday 07.06.2015 09:06, RE:
driver111 posted by:
Já jsem tady ty malé MPV nikdy nepochopil, jsem asi natvrdlý, le pořád nevím, k čemu ty auta jsou dobré, malý kufr, místa uvnitř jak v klasickém autě a jedině, kde místo je, tak je to nad hlavou, kde mám "půl metru" střechu nad sebou, což je celkově k ničemu. Vysvětlete mi to, prosím? Třeba to pochopím. MPV si představuju jako rodinné velké auto a ne malou mrdku, tedy malé MPV je už dle mě zavádějící u těchto vozů, ale třeba jsem fakt mimo.


tak teda zamě-to je něco co člověk maleho vzrustu prostě nepochopí ja nepotřebuji dlouhé auto z velkým kufrem,ale auto do ktereho pohodlně vlezu a mam tam alespon trochu místa včetně mích starých rodiču ktere když někam vezu tak se jim tam prostě dobře nastupuje a vystupuje a ne abych provozoval pri nastupu nějakou akrobaci.toliko k MPV
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Sunday 07.06.2015 10:36, Důchodci
Je to cílené na důchodce. Ti chtějí něco malého, v čem se sedí poměrně vysoko a dobře se z toho vystupuje a není to drahé.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 07.06.2015 23:59, RE: Důchodci
brin posted by:
Je to cílené na důchodce. Ti chtějí něco malého, v čem se sedí poměrně vysoko a dobře se z toho vystupuje a není to drahé.


Ne jen na důchodce. Usazovat děti do autosedačky je v MPV pohodlnější. Co se týče MPV střední velikosti typu Zafira, Verso, Touran, tak tam hraje i roli, že tam lze umístit 3 autosedačky, což ani v autech střední třídy nejde vzhledem k tomu jak mají řešené zadní sedačky (vzdálenost ISOFIXů, vzájemně neposuvná sedadla).
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Monday 08.06.2015 10:24, RE: Důchodci
Petr S posted by:
brin posted by:
Je to cílené na důchodce. Ti chtějí něco malého, v čem se sedí poměrně vysoko a dobře se z toho vystupuje a není to drahé.
Ne jen na důchodce. Usazovat děti do autosedačky je v MPV pohodlnější. Co se týče MPV střední velikosti typu Zafira, Verso, Touran, tak tam hraje i roli, že tam lze umístit 3 autosedačky, což ani v autech střední třídy nejde vzhledem k tomu jak mají řešené zadní sedačky (vzdálenost ISOFIXů, vzájemně neposuvná sedadla).


Ano, tak jak jsem psal výš a píše to i Petr S - MPV si představuju jako auto pro rodinu tedy Zafira, verso atd. Ale ne jako Kia venga potažmo IX20. To je pro mě normální auto. Pokud chci MPV, tak chci prostor a ne pseudo MPV .
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 08.06.2015 12:07, RE: Důchodci
driver111 posted by:
Petr S posted by:
brin posted by:
Je to cílené na důchodce. Ti chtějí něco malého, v čem se sedí poměrně vysoko a dobře se z toho vystupuje a není to drahé.
Ne jen na důchodce. Usazovat děti do autosedačky je v MPV pohodlnější. Co se týče MPV střední velikosti typu Zafira, Verso, Touran, tak tam hraje i roli, že tam lze umístit 3 autosedačky, což ani v autech střední třídy nejde vzhledem k tomu jak mají řešené zadní sedačky (vzdálenost ISOFIXů, vzájemně neposuvná sedadla).
Ano, tak jak jsem psal výš a píše to i Petr S - MPV si představuju jako auto pro rodinu tedy Zafira, verso atd. Ale ne jako Kia venga potažmo IX20. To je pro mě normální auto. Pokud chci MPV, tak chci prostor a ne pseudo MPV .


Jasně, u Zafiry, Touranu nebo Versa MPV začínají, i když s přivřenýma očima. Většinou jsou i tyto příliš úzké. Ale už se to dá. Cokoliv menšího je jen marketing.
Pro mě ale MPV začíná až u Sharanu, Espace nebo Galaxy a i tak mi to nepřijde velké. Nejlepší by byla Odyssey nebo Sienna, ale jsme v Evropě tak mám multivan s chrochtákem. A jezdím v něm skoro pořád sám, jako správný blbec

respond
Arthuro
number of posts82
date of registration11.06.2013
Monday 08.06.2015 12:24, Lancia Musa 1.4i 16v
Zdravím,

jako už ne úplně čerstvý, ale zato stále nadšený majitel tohoto auta (vlastním ho od února tohoto roku) si vám dovolím doporučit a snad se mi povede i odpovědět na pár nechápajících příspěvků, k čemu je to auto vlastně dobré.
Toto auto, resp. typ tohoto auta mi "padl do oka" při dovolené v Itálii, od pohledu se mi velmi líbilo, ale, podobně jako diskutují přede mnou, jsem také trošku nechápal, k čemu je to auto vlastně dobré. Jako druhé auto do rodiny, vožení dětí do školy, školky, na nákupy apod. mi přišlo jako zbytečně velké a jako rodinné zase jako malé. Já sám jsem tenkrát vlastnil Mondeo kombi. Poté však, kdy jsem byl okolnostmi donucen absolvovat dovolenou v jižní Dalmácii s Fiatem Panda a to bez jakýkoliv problémů, (někde je tu o tom ode mě článek), jsem přehodnotil své priority ohledně prostoru a výkonu, Mondeo prodal a začal uvažovat o něčem menším a úspornějším, zároveň jsem se však nechtěl vzdát benzínového motoru. I vzpomněl jsem si na onu Lancii Musa a náhodou na německém inzertním portále objevil jednu v blízkosti svého bydliště. Jel jsem se na ní, původně jsem zamýšlel jen nezávazně, podívat a okamžitě jsem propadl jejímu " kouzlu". Nebudu rozebírat design toho auta, je to prostě Lancie, mě se líbí a velmi, každému ale nemusí. Auto je doslova "zvenku malé, uvnitř velké" - na sedačce řidiče (ta mně zajímá nejvíc) je naprosto přirozený posez, nikde nic nepřekáží, nikde nic neomezuje (a to nejsem žádný drobek cca. 180 cm a 100 kg živé váhy), stejně tak u spolujezdce a příjemné překvapení čeká vzadu. Sedačky vzadu jsou mj. posuvné, každá zvlášť, a i v poloze co nejvíce vpředu "si sám za sebe naprosto pohodlně sednu". Kufr potom nabízí, v poloze, kdy jsou sedačky posunuty max. vzad stále ještě přijatelných 390l, což je hodnota, která mi naprosto postačuje i pro rodinné auto (pro srovnání kufr u kombi nižší střední třídy je cca 500l). Pouze na cesty na dovolenou jsem dokoupil zahrádku, abych mohl připevnit box, který jsem již vlastnil. Prostorově tedy velmi chytře vymyšlené auto, pro běžnou 4-členou rodinu naprosto vyhovující a zaparkovat se dá i v mezeře po Fábii či Puntu. Ještě zpět k těm sedačkám, zadním, jejich variabilita nekončí u posunu směrem dopředu či dozadu, je možné naklápět plynule sklon jejich opěradel, sklopit pouze opěradla či celé sedadla jednotlivě (dělení 40:20:40) nebo celé a je možné je i celé z auta vyjmout.
Musa, moje, má pod kapotou benzínový motor 1.4i 16v o výkonu 70 kW, (95PS) a hodnotím jej jako optimální - tichý, kultivovaný a přiměřeně výkonný. Spotřeba 6 - 6,5 l / 100km. Výhodou je 6-ti stupňová převodovka.
Velmi bohatá je výbava mé Musy: od automatické, dvou zónové klimatizace, přes tempomat, vyhřívání sedaček, parkovacích senzorů a po dešťový senzor a automatické spínání světel…
Auto je velmi příjemné na řízení, přehledné, je z něj velmi dobrý výhled, díky posilovači s funkcí „City“ se skvěle parkuje či manévruje ve městě a stísněných prostorách. Není to sice žádný sporťák, zatáčky na hranici adheze s ním „řezat“ nejde, ale ani při klidné, pohodové jízdě, která Muse vyhovuje nejvíc, to není žádná brzda provozu.
Bát se není třeba ani servisu či náhradních dílů, jedná se o jinak designovaný a lépe vybavený Fiat Idea a technicky je základem Punto II. generace, takže spotřební materiál bez problémů a za sympatické „Fiatí“ ceny a pokud by byl potřeba nějaký blatník, nárazník či kapota, tak k tomu poslouží havarijní pojistka.

Ciao, Arthuro


respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Monday 08.06.2015 13:37, RE: Důchodci
PetrT posted by:
driver111 posted by:
Petr S posted by:
brin posted by:
Je to cílené na důchodce. Ti chtějí něco malého, v čem se sedí poměrně vysoko a dobře se z toho vystupuje a není to drahé.
Ne jen na důchodce. Usazovat děti do autosedačky je v MPV pohodlnější. Co se týče MPV střední velikosti typu Zafira, Verso, Touran, tak tam hraje i roli, že tam lze umístit 3 autosedačky, což ani v autech střední třídy nejde vzhledem k tomu jak mají řešené zadní sedačky (vzdálenost ISOFIXů, vzájemně neposuvná sedadla).
Ano, tak jak jsem psal výš a píše to i Petr S - MPV si představuju jako auto pro rodinu tedy Zafira, verso atd. Ale ne jako Kia venga potažmo IX20. To je pro mě normální auto. Pokud chci MPV, tak chci prostor a ne pseudo MPV .
Jasně, u Zafiry, Touranu nebo Versa MPV začínají, i když s přivřenýma očima. Většinou jsou i tyto příliš úzké. Ale už se to dá. Cokoliv menšího je jen marketing. Pro mě ale MPV začíná až u Sharanu, Espace nebo Galaxy a i tak mi to nepřijde velké. Nejlepší by byla Odyssey nebo Sienna, ale jsme v Evropě tak mám multivan s chrochtákem. A jezdím v něm skoro pořád sám, jako správný blbec


Jo tak s tím jen souhlasím, měl jsem to na mysli, že to u aut zafira atd. teprve MPV začíná a pokračuje k větším vozům. A ten marketing co zmiňuješ, tak to mi bereš slova z úst :).
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 08.06.2015 14:21, RE: Lancia Musa 1.4i 16v
Arthuro posted by:
Zdravím,jako už ne úplně čerstvý, ale zato stále nadšený majitel tohoto auta (vlastním ho od února tohoto roku) si vám dovolím doporučit a snad se mi povede i odpovědět na pár nechápajících příspěvků, k čemu je to auto vlastně dobré.Toto auto, resp. typ tohoto auta mi "padl do oka! při dovolené v Itálii, od pohledu se mi velmi líbilo, ale, podobně jako diskutují přede mnou, jsem také trošku nechápal, k čemu je to auto vlastně dobré. Jako druhé auto do rodiny, vožení dětí do školy, školky, na nákupy apod. mi přišlo jako zbytečně velké a jako rodinné zase jako malé. Já sám jsem tenkrát vlastnil Mondeo kombi. Poté však, kdy jsem byl okolnostmi donucen absolvovat dovolenou v jižní Dalmácii s Fiatem Panda a to bez jakýkoliv problémů, (někde je tu o tom ode mě článek), jsem přehodnotil své priority ohledně prostoru a výkonu, Mondeo prodal a začal uvažovat o něčem menším a úspornějším, zároveň jsem se však nechtěl vzdát benzínového motoru. I vzpomněl jsem si na onu Lancii Musa a náhodou na německém inzertním portále objevil jednu v blízkosti svého bydliště. Jel jsem se na ní, původně jsem zamýšlel jen nezávazně, podívat a okamžitě jsem propadl jejímu " kouzlu". Nebudu rozebírat design toho auta, je to prostě Lancie, mě se líbí a velmi, každému ale nemusí. Auto je doslova "zvenku malé, uvnitř velké" - na sedačce řidiče (ta mně zajímá nejvíc) je naprosto přirozený posez, nikde nic nepřekáží, nikde nic neomezuje (a to nejsem žádný drobek cca. 180 cm a 100 kg živé váhy), stejně tak u spolujezdce a příjemné překvapení čeká vzadu. Sedačky vzadu jsou mj. posuvné, každá zvlášť, a i v poloze co nejvíce vpředu "si sám za sebe naprosto pohodlně sednu". Kufr potom nabízí, v poloze, kdy jsou sedačky posunuty max. vzad stále ještě přijatelných 390l, což je pro mne hodnota, která mi naprosto postačuje i pro rodinné auto (pro srovnání kufr u kombi nižší střední třídy je cca 500l). Pouze na cesty na dovolenou jsem dokoupil zahrádku, abych mohl připevnit box, který jsem již vlastnil. Prostorově tedy velmi chytře vymyšlené auto, pro běžnou 4-členou rodinu naprosto vyhovující a zaparkovat se dá i v mezeře po Fábii či Puntu. Ještě zpět k těm sedačkám, zadním, jejich variabilita nekončí u posunu směrem dopředu či dozadu, je možné naklápět plynule sklon jejich opěradel, sklopit pouze opěradla či celé sedadla jednotlivě (dělení 40:20:40) nebo celé a je možné je i celé z auta vyjmout.Musa, moje, má pod kapotou benzínový motor 1.4i 16v o výkonu 70 kW, (90PS) a hodnotím jej jako optimální - tichý, kultivovaný a přiměřeně výkonný. Spotřeba 6 - 6,5 l / 100km. Výhodou je 6-ti stupňová převodovka.Velmi bohatá je výbava mé Musy: od automatické, dvou zónové klimatizace, přes tempomat, vyhřívání sedaček, parkovacích senzorů a po dešťový senzor a automatické spínání světel…Auto je velmi příjemné na řízení, přehledné, je z něj velmi dobrý výhled, díky posilovači s funkcí „City“ se skvěle parkuje či manévruje ve městě a stísněných prostorách. Není to sice žádný sporťák, zatáčky na hranici adheze s ním „řezat“ nejde, ale ani při klidné, pohodové jízdě, která Muse vyhovuje nejvíc to není žádná brzda provozu.Bát se není třeba ani servisu či náhradních dílů, jedná se o jinak designovaný a lépe vybavený Fiat Idea a technicky je základem Punto II. generace, takže spotřební materiál bez problémů a za sympatické „Fiatí“ ceny a pokud by byl potřeba nějaký blatník, nárazník či kapota, tak k tomu poslouží havarijní pojistka.Ciao, Arthuro


Dobrý den, prosím ohodnoťte auto ještě blíže http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
respond
Arthuro
number of posts82
date of registration11.06.2013
Monday 08.06.2015 15:34, Lancia Musa 1.4i 16v
Rád přidám příspěvek na téma Lancia Musa do rubriky "Hodnocení uživatelů," jen si nejsem úplně jist smyslem toho počínání,tím, jestli si tento příspěvek najde své čtenáře, neb si nemohu vzpomenout, že bych někdy Lancii Musa viděl / potkal na české silnici s českou reg. značkou. Kromě té své samozřejmě, ale tu jsem potkat nemohl, neb ctím gentlmenskou zásadu že "žena, dýmka a auto se nepůjčují" a zatím, díkybohu, mi jí nikdo neukradl.
Na Vašem serveru momentálně také žádná nefiguruje.

Ciao,
Arthuro
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 08.06.2015 20:08, RE: Lancia Musa 1.4i 16v
Arthuro posted by:
Zdravím,jako už ne úplně čerstvý, ale zato stále nadšený majitel tohoto auta (vlastním ho od února tohoto roku) si vám dovolím doporučit a snad se mi povede i odpovědět na pár nechápajících příspěvků, k čemu je to auto vlastně dobré.Toto auto, resp. typ tohoto auta mi "padl do oka" při dovolené v Itálii, od pohledu se mi velmi líbilo, ale, podobně jako diskutují přede mnou, jsem také trošku nechápal, k čemu je to auto vlastně dobré. Jako druhé auto do rodiny, vožení dětí do školy, školky, na nákupy apod. mi přišlo jako zbytečně velké a jako rodinné zase jako malé. Já sám jsem tenkrát vlastnil Mondeo kombi. Poté však, kdy jsem byl okolnostmi donucen absolvovat dovolenou v jižní Dalmácii s Fiatem Panda a to bez jakýkoliv problémů, (někde je tu o tom ode mě článek), jsem přehodnotil své priority ohledně prostoru a výkonu, Mondeo prodal a začal uvažovat o něčem menším a úspornějším, zároveň jsem se však nechtěl vzdát benzínového motoru. I vzpomněl jsem si na onu Lancii Musa a náhodou na německém inzertním portále objevil jednu v blízkosti svého bydliště. Jel jsem se na ní, původně jsem zamýšlel jen nezávazně, podívat a okamžitě jsem propadl jejímu " kouzlu". Nebudu rozebírat design toho auta, je to prostě Lancie, mě se líbí a velmi, každému ale nemusí. Auto je doslova "zvenku malé, uvnitř velké" - na sedačce řidiče (ta mně zajímá nejvíc) je naprosto přirozený posez, nikde nic nepřekáží, nikde nic neomezuje (a to nejsem žádný drobek cca. 180 cm a 100 kg živé váhy), stejně tak u spolujezdce a příjemné překvapení čeká vzadu. Sedačky vzadu jsou mj. posuvné, každá zvlášť, a i v poloze co nejvíce vpředu "si sám za sebe naprosto pohodlně sednu". Kufr potom nabízí, v poloze, kdy jsou sedačky posunuty max. vzad stále ještě přijatelných 390l, což je hodnota, která mi naprosto postačuje i pro rodinné auto (pro srovnání kufr u kombi nižší střední třídy je cca 500l). Pouze na cesty na dovolenou jsem dokoupil zahrádku, abych mohl připevnit box, který jsem již vlastnil. Prostorově tedy velmi chytře vymyšlené auto, pro běžnou 4-členou rodinu naprosto vyhovující a zaparkovat se dá i v mezeře po Fábii či Puntu. Ještě zpět k těm sedačkám, zadním, jejich variabilita nekončí u posunu směrem dopředu či dozadu, je možné naklápět plynule sklon jejich opěradel, sklopit pouze opěradla či celé sedadla jednotlivě (dělení 40:20:40) nebo celé a je možné je i celé z auta vyjmout.Musa, moje, má pod kapotou benzínový motor 1.4i 16v o výkonu 70 kW, (95PS) a hodnotím jej jako optimální - tichý, kultivovaný a přiměřeně výkonný. Spotřeba 6 - 6,5 l / 100km. Výhodou je 6-ti stupňová převodovka.Velmi bohatá je výbava mé Musy: od automatické, dvou zónové klimatizace, přes tempomat, vyhřívání sedaček, parkovacích senzorů a po dešťový senzor a automatické spínání světel…Auto je velmi příjemné na řízení, přehledné, je z něj velmi dobrý výhled, díky posilovači s funkcí „City“ se skvěle parkuje či manévruje ve městě a stísněných prostorách. Není to sice žádný sporťák, zatáčky na hranici adheze s ním „řezat“ nejde, ale ani při klidné, pohodové jízdě, která Muse vyhovuje nejvíc, to není žádná brzda provozu.Bát se není třeba ani servisu či náhradních dílů, jedná se o jinak designovaný a lépe vybavený Fiat Idea a technicky je základem Punto II. generace, takže spotřební materiál bez problémů a za sympatické „Fiatí“ ceny a pokud by byl potřeba nějaký blatník, nárazník či kapota, tak k tomu poslouží havarijní pojistka.Ciao, Arthuro



Musa je vlastně celkem rozšířená Meriva v trochu jiném kabátě a stojím si za tím že pro rodinu je tak malé auto bez kompromisů nepoužitelné. Ovšem každý máme jiné nároky, to je taky pravda.
respond
Arthuro
number of posts82
date of registration11.06.2013
Tuesday 09.06.2015 06:40, RE: Lancia Musa 1.4i 16v
PetrT posted by:
Arthuro posted by:
Zdravím,jako už ne úplně čerstvý, ale zato stále nadšený majitel tohoto auta (vlastním ho od února tohoto roku) si vám dovolím doporučit a snad se mi povede i odpovědět na pár nechápajících příspěvků, k čemu je to auto vlastně dobré.Toto auto, resp. typ tohoto auta mi "padl do oka" při dovolené v Itálii, od pohledu se mi velmi líbilo, ale, podobně jako diskutují přede mnou, jsem také trošku nechápal, k čemu je to auto vlastně dobré. Jako druhé auto do rodiny, vožení dětí do školy, školky, na nákupy apod. mi přišlo jako zbytečně velké a jako rodinné zase jako malé. Já sám jsem tenkrát vlastnil Mondeo kombi. Poté však, kdy jsem byl okolnostmi donucen absolvovat dovolenou v jižní Dalmácii s Fiatem Panda a to bez jakýkoliv problémů, (někde je tu o tom ode mě článek), jsem přehodnotil své priority ohledně prostoru a výkonu, Mondeo prodal a začal uvažovat o něčem menším a úspornějším, zároveň jsem se však nechtěl vzdát benzínového motoru. I vzpomněl jsem si na onu Lancii Musa a náhodou na německém inzertním portále objevil jednu v blízkosti svého bydliště. Jel jsem se na ní, původně jsem zamýšlel jen nezávazně, podívat a okamžitě jsem propadl jejímu " kouzlu". Nebudu rozebírat design toho auta, je to prostě Lancie, mě se líbí a velmi, každému ale nemusí. Auto je doslova "zvenku malé, uvnitř velké" - na sedačce řidiče (ta mně zajímá nejvíc) je naprosto přirozený posez, nikde nic nepřekáží, nikde nic neomezuje (a to nejsem žádný drobek cca. 180 cm a 100 kg živé váhy), stejně tak u spolujezdce a příjemné překvapení čeká vzadu. Sedačky vzadu jsou mj. posuvné, každá zvlášť, a i v poloze co nejvíce vpředu "si sám za sebe naprosto pohodlně sednu". Kufr potom nabízí, v poloze, kdy jsou sedačky posunuty max. vzad stále ještě přijatelných 390l, což je hodnota, která mi naprosto postačuje i pro rodinné auto (pro srovnání kufr u kombi nižší střední třídy je cca 500l). Pouze na cesty na dovolenou jsem dokoupil zahrádku, abych mohl připevnit box, který jsem již vlastnil. Prostorově tedy velmi chytře vymyšlené auto, pro běžnou 4-členou rodinu naprosto vyhovující a zaparkovat se dá i v mezeře po Fábii či Puntu. Ještě zpět k těm sedačkám, zadním, jejich variabilita nekončí u posunu směrem dopředu či dozadu, je možné naklápět plynule sklon jejich opěradel, sklopit pouze opěradla či celé sedadla jednotlivě (dělení 40:20:40) nebo celé a je možné je i celé z auta vyjmout.Musa, moje, má pod kapotou benzínový motor 1.4i 16v o výkonu 70 kW, (95PS) a hodnotím jej jako optimální - tichý, kultivovaný a přiměřeně výkonný. Spotřeba 6 - 6,5 l / 100km. Výhodou je 6-ti stupňová převodovka.Velmi bohatá je výbava mé Musy: od automatické, dvou zónové klimatizace, přes tempomat, vyhřívání sedaček, parkovacích senzorů a po dešťový senzor a automatické spínání světel…Auto je velmi příjemné na řízení, přehledné, je z něj velmi dobrý výhled, díky posilovači s funkcí „City“ se skvěle parkuje či manévruje ve městě a stísněných prostorách. Není to sice žádný sporťák, zatáčky na hranici adheze s ním „řezat“ nejde, ale ani při klidné, pohodové jízdě, která Muse vyhovuje nejvíc, to není žádná brzda provozu.Bát se není třeba ani servisu či náhradních dílů, jedná se o jinak designovaný a lépe vybavený Fiat Idea a technicky je základem Punto II. generace, takže spotřební materiál bez problémů a za sympatické „Fiatí“ ceny a pokud by byl potřeba nějaký blatník, nárazník či kapota, tak k tomu poslouží havarijní pojistka.Ciao, Arthuro
Musa je vlastně celkem rozšířená Meriva v trochu jiném kabátě a stojím si za tím že pro rodinu je tak malé auto bez kompromisů nepoužitelné. Ovšem každý máme jiné nároky, to je taky pravda.


A já si zase stojím za tím, že jezdit tak velkým autem (Multivan) sám, nebo s pouze čtyřčlennou rodinou, je poněkud úchylné. Nebo blíže vysvětli, k čemu tak velké auto potřebuješ...

Musa s Merivou je podobná tvarově a rozměrově, jinak technicky mají společný tak maximálně motůrek ke stěračům nebo ke stahování oken, pokud je náhodou berou od jednoho dodavatele, nic víc, jsou to naprosto svébytná auta.
Ciao Arthuro
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Tuesday 09.06.2015 06:55, RE: Lancia Musa 1.4i 16v
PetrT posted by:
Arthuro posted by:
Zdravím,jako už ne úplně čerstvý, ale zato stále nadšený majitel tohoto auta (vlastním ho od února tohoto roku) si vám dovolím doporučit a snad se mi povede i odpovědět na pár nechápajících příspěvků, k čemu je to auto vlastně dobré.Toto auto, resp. typ tohoto auta mi "padl do oka" při dovolené v Itálii, od pohledu se mi velmi líbilo, ale, podobně jako diskutují přede mnou, jsem také trošku nechápal, k čemu je to auto vlastně dobré. Jako druhé auto do rodiny, vožení dětí do školy, školky, na nákupy apod. mi přišlo jako zbytečně velké a jako rodinné zase jako malé. Já sám jsem tenkrát vlastnil Mondeo kombi. Poté však, kdy jsem byl okolnostmi donucen absolvovat dovolenou v jižní Dalmácii s Fiatem Panda a to bez jakýkoliv problémů, (někde je tu o tom ode mě článek), jsem přehodnotil své priority ohledně prostoru a výkonu, Mondeo prodal a začal uvažovat o něčem menším a úspornějším, zároveň jsem se však nechtěl vzdát benzínového motoru. I vzpomněl jsem si na onu Lancii Musa a náhodou na německém inzertním portále objevil jednu v blízkosti svého bydliště. Jel jsem se na ní, původně jsem zamýšlel jen nezávazně, podívat a okamžitě jsem propadl jejímu " kouzlu". Nebudu rozebírat design toho auta, je to prostě Lancie, mě se líbí a velmi, každému ale nemusí. Auto je doslova "zvenku malé, uvnitř velké" - na sedačce řidiče (ta mně zajímá nejvíc) je naprosto přirozený posez, nikde nic nepřekáží, nikde nic neomezuje (a to nejsem žádný drobek cca. 180 cm a 100 kg živé váhy), stejně tak u spolujezdce a příjemné překvapení čeká vzadu. Sedačky vzadu jsou mj. posuvné, každá zvlášť, a i v poloze co nejvíce vpředu "si sám za sebe naprosto pohodlně sednu". Kufr potom nabízí, v poloze, kdy jsou sedačky posunuty max. vzad stále ještě přijatelných 390l, což je hodnota, která mi naprosto postačuje i pro rodinné auto (pro srovnání kufr u kombi nižší střední třídy je cca 500l). Pouze na cesty na dovolenou jsem dokoupil zahrádku, abych mohl připevnit box, který jsem již vlastnil. Prostorově tedy velmi chytře vymyšlené auto, pro běžnou 4-členou rodinu naprosto vyhovující a zaparkovat se dá i v mezeře po Fábii či Puntu. Ještě zpět k těm sedačkám, zadním, jejich variabilita nekončí u posunu směrem dopředu či dozadu, je možné naklápět plynule sklon jejich opěradel, sklopit pouze opěradla či celé sedadla jednotlivě (dělení 40:20:40) nebo celé a je možné je i celé z auta vyjmout.Musa, moje, má pod kapotou benzínový motor 1.4i 16v o výkonu 70 kW, (95PS) a hodnotím jej jako optimální - tichý, kultivovaný a přiměřeně výkonný. Spotřeba 6 - 6,5 l / 100km. Výhodou je 6-ti stupňová převodovka.Velmi bohatá je výbava mé Musy: od automatické, dvou zónové klimatizace, přes tempomat, vyhřívání sedaček, parkovacích senzorů a po dešťový senzor a automatické spínání světel…Auto je velmi příjemné na řízení, přehledné, je z něj velmi dobrý výhled, díky posilovači s funkcí „City“ se skvěle parkuje či manévruje ve městě a stísněných prostorách. Není to sice žádný sporťák, zatáčky na hranici adheze s ním „řezat“ nejde, ale ani při klidné, pohodové jízdě, která Muse vyhovuje nejvíc, to není žádná brzda provozu.Bát se není třeba ani servisu či náhradních dílů, jedná se o jinak designovaný a lépe vybavený Fiat Idea a technicky je základem Punto II. generace, takže spotřební materiál bez problémů a za sympatické „Fiatí“ ceny a pokud by byl potřeba nějaký blatník, nárazník či kapota, tak k tomu poslouží havarijní pojistka.Ciao, Arthuro
Musa je vlastně celkem rozšířená Meriva v trochu jiném kabátě a stojím si za tím že pro rodinu je tak malé auto bez kompromisů nepoužitelné. Ovšem každý máme jiné nároky, to je taky pravda.


Musa a meriva nemají nic společného kromě segmentu, technicky jsou to rozdílná auta, přestože vznikla obě v době spolupráce Fiatu a GM.

Pro rodinu je použitelná naprosto v pohodě - ostatně proč by nebyla, když je pro rodinu použitelný roomster.

Jinak se v ČR musa prodávala oficiálně a jezdí jich tu více než 1, ale idea je jednoznačně rozšířenější, i když taky žádná masovka.
respond
Arthuro
number of posts82
date of registration11.06.2013
Tuesday 09.06.2015 09:10, RE: Lancia Musa 1.4i 16v
Giorgio posted by:
PetrT posted by:
Arthuro posted by:
Zdravím,jako už ne úplně čerstvý, ale zato stále nadšený majitel tohoto auta (vlastním ho od února tohoto roku) si vám dovolím doporučit a snad se mi povede i odpovědět na pár nechápajících příspěvků, k čemu je to auto vlastně dobré.Toto auto, resp. typ tohoto auta mi "padl do oka" při dovolené v Itálii, od pohledu se mi velmi líbilo, ale, podobně jako diskutují přede mnou, jsem také trošku nechápal, k čemu je to auto vlastně dobré. Jako druhé auto do rodiny, vožení dětí do školy, školky, na nákupy apod. mi přišlo jako zbytečně velké a jako rodinné zase jako malé. Já sám jsem tenkrát vlastnil Mondeo kombi. Poté však, kdy jsem byl okolnostmi donucen absolvovat dovolenou v jižní Dalmácii s Fiatem Panda a to bez jakýkoliv problémů, (někde je tu o tom ode mě článek), jsem přehodnotil své priority ohledně prostoru a výkonu, Mondeo prodal a začal uvažovat o něčem menším a úspornějším, zároveň jsem se však nechtěl vzdát benzínového motoru. I vzpomněl jsem si na onu Lancii Musa a náhodou na německém inzertním portále objevil jednu v blízkosti svého bydliště. Jel jsem se na ní, původně jsem zamýšlel jen nezávazně, podívat a okamžitě jsem propadl jejímu " kouzlu". Nebudu rozebírat design toho auta, je to prostě Lancie, mě se líbí a velmi, každému ale nemusí. Auto je doslova "zvenku malé, uvnitř velké" - na sedačce řidiče (ta mně zajímá nejvíc) je naprosto přirozený posez, nikde nic nepřekáží, nikde nic neomezuje (a to nejsem žádný drobek cca. 180 cm a 100 kg živé váhy), stejně tak u spolujezdce a příjemné překvapení čeká vzadu. Sedačky vzadu jsou mj. posuvné, každá zvlášť, a i v poloze co nejvíce vpředu "si sám za sebe naprosto pohodlně sednu". Kufr potom nabízí, v poloze, kdy jsou sedačky posunuty max. vzad stále ještě přijatelných 390l, což je hodnota, která mi naprosto postačuje i pro rodinné auto (pro srovnání kufr u kombi nižší střední třídy je cca 500l). Pouze na cesty na dovolenou jsem dokoupil zahrádku, abych mohl připevnit box, který jsem již vlastnil. Prostorově tedy velmi chytře vymyšlené auto, pro běžnou 4-členou rodinu naprosto vyhovující a zaparkovat se dá i v mezeře po Fábii či Puntu. Ještě zpět k těm sedačkám, zadním, jejich variabilita nekončí u posunu směrem dopředu či dozadu, je možné naklápět plynule sklon jejich opěradel, sklopit pouze opěradla či celé sedadla jednotlivě (dělení 40:20:40) nebo celé a je možné je i celé z auta vyjmout.Musa, moje, má pod kapotou benzínový motor 1.4i 16v o výkonu 70 kW, (95PS) a hodnotím jej jako optimální - tichý, kultivovaný a přiměřeně výkonný. Spotřeba 6 - 6,5 l / 100km. Výhodou je 6-ti stupňová převodovka.Velmi bohatá je výbava mé Musy: od automatické, dvou zónové klimatizace, přes tempomat, vyhřívání sedaček, parkovacích senzorů a po dešťový senzor a automatické spínání světel…Auto je velmi příjemné na řízení, přehledné, je z něj velmi dobrý výhled, díky posilovači s funkcí „City“ se skvěle parkuje či manévruje ve městě a stísněných prostorách. Není to sice žádný sporťák, zatáčky na hranici adheze s ním „řezat“ nejde, ale ani při klidné, pohodové jízdě, která Muse vyhovuje nejvíc, to není žádná brzda provozu.Bát se není třeba ani servisu či náhradních dílů, jedná se o jinak designovaný a lépe vybavený Fiat Idea a technicky je základem Punto II. generace, takže spotřební materiál bez problémů a za sympatické „Fiatí“ ceny a pokud by byl potřeba nějaký blatník, nárazník či kapota, tak k tomu poslouží havarijní pojistka.Ciao, Arthuro
Musa je vlastně celkem rozšířená Meriva v trochu jiném kabátě a stojím si za tím že pro rodinu je tak malé auto bez kompromisů nepoužitelné. Ovšem každý máme jiné nároky, to je taky pravda.
Musa a meriva nemají nic společného kromě segmentu, technicky jsou to rozdílná auta, přestože vznikla obě v době spolupráce Fiatu a GM. Pro rodinu je použitelná naprosto v pohodě - ostatně proč by nebyla, když je pro rodinu použitelný roomster. Jinak se v ČR musa prodávala oficiálně a jezdí jich tu více než 1, ale idea je jednoznačně rozšířenější, i když taky žádná masovka.


Nedělám si iluze, že bych byl jediný s Musou v celé republice, jen se mi jinou ještě nepovedlo potkat, resp. možná jsem jí i potkal, ale nezaregistroval. Jsem si i vědom toho, že byla v ČR v oficiálním prodeji, kdyby nebyla, nevím, jestli bych jí kupoval, takhle alespoň vím, že když vznikne nějaká škoda na karoserii, a jelikož druhovýroba na karosářské díly prakticky neexistuje, bude muset FIAT ČR jako generální importér umět ty potřebné díly sehnat.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 09.06.2015 12:13, RE: Lancia Musa 1.4i 16v
Arthuro posted by:
Giorgio posted by:
PetrT posted by:
Arthuro posted by:
Zdravím,jako už ne úplně čerstvý, ale zato stále nadšený majitel tohoto auta (vlastním ho od února tohoto roku) si vám dovolím doporučit a snad se mi povede i odpovědět na pár nechápajících příspěvků, k čemu je to auto vlastně dobré.Toto auto, resp. typ tohoto auta mi "padl do oka" při dovolené v Itálii, od pohledu se mi velmi líbilo, ale, podobně jako diskutují přede mnou, jsem také trošku nechápal, k čemu je to auto vlastně dobré. Jako druhé auto do rodiny, vožení dětí do školy, školky, na nákupy apod. mi přišlo jako zbytečně velké a jako rodinné zase jako malé. Já sám jsem tenkrát vlastnil Mondeo kombi. Poté však, kdy jsem byl okolnostmi donucen absolvovat dovolenou v jižní Dalmácii s Fiatem Panda a to bez jakýkoliv problémů, (někde je tu o tom ode mě článek), jsem přehodnotil své priority ohledně prostoru a výkonu, Mondeo prodal a začal uvažovat o něčem menším a úspornějším, zároveň jsem se však nechtěl vzdát benzínového motoru. I vzpomněl jsem si na onu Lancii Musa a náhodou na německém inzertním portále objevil jednu v blízkosti svého bydliště. Jel jsem se na ní, původně jsem zamýšlel jen nezávazně, podívat a okamžitě jsem propadl jejímu " kouzlu". Nebudu rozebírat design toho auta, je to prostě Lancie, mě se líbí a velmi, každému ale nemusí. Auto je doslova "zvenku malé, uvnitř velké" - na sedačce řidiče (ta mně zajímá nejvíc) je naprosto přirozený posez, nikde nic nepřekáží, nikde nic neomezuje (a to nejsem žádný drobek cca. 180 cm a 100 kg živé váhy), stejně tak u spolujezdce a příjemné překvapení čeká vzadu. Sedačky vzadu jsou mj. posuvné, každá zvlášť, a i v poloze co nejvíce vpředu "si sám za sebe naprosto pohodlně sednu". Kufr potom nabízí, v poloze, kdy jsou sedačky posunuty max. vzad stále ještě přijatelných 390l, což je hodnota, která mi naprosto postačuje i pro rodinné auto (pro srovnání kufr u kombi nižší střední třídy je cca 500l). Pouze na cesty na dovolenou jsem dokoupil zahrádku, abych mohl připevnit box, který jsem již vlastnil. Prostorově tedy velmi chytře vymyšlené auto, pro běžnou 4-členou rodinu naprosto vyhovující a zaparkovat se dá i v mezeře po Fábii či Puntu. Ještě zpět k těm sedačkám, zadním, jejich variabilita nekončí u posunu směrem dopředu či dozadu, je možné naklápět plynule sklon jejich opěradel, sklopit pouze opěradla či celé sedadla jednotlivě (dělení 40:20:40) nebo celé a je možné je i celé z auta vyjmout.Musa, moje, má pod kapotou benzínový motor 1.4i 16v o výkonu 70 kW, (95PS) a hodnotím jej jako optimální - tichý, kultivovaný a přiměřeně výkonný. Spotřeba 6 - 6,5 l / 100km. Výhodou je 6-ti stupňová převodovka.Velmi bohatá je výbava mé Musy: od automatické, dvou zónové klimatizace, přes tempomat, vyhřívání sedaček, parkovacích senzorů a po dešťový senzor a automatické spínání světel…Auto je velmi příjemné na řízení, přehledné, je z něj velmi dobrý výhled, díky posilovači s funkcí „City“ se skvěle parkuje či manévruje ve městě a stísněných prostorách. Není to sice žádný sporťák, zatáčky na hranici adheze s ním „řezat“ nejde, ale ani při klidné, pohodové jízdě, která Muse vyhovuje nejvíc, to není žádná brzda provozu.Bát se není třeba ani servisu či náhradních dílů, jedná se o jinak designovaný a lépe vybavený Fiat Idea a technicky je základem Punto II. generace, takže spotřební materiál bez problémů a za sympatické „Fiatí“ ceny a pokud by byl potřeba nějaký blatník, nárazník či kapota, tak k tomu poslouží havarijní pojistka.Ciao, Arthuro
Musa je vlastně celkem rozšířená Meriva v trochu jiném kabátě a stojím si za tím že pro rodinu je tak malé auto bez kompromisů nepoužitelné. Ovšem každý máme jiné nároky, to je taky pravda.
Musa a meriva nemají nic společného kromě segmentu, technicky jsou to rozdílná auta, přestože vznikla obě v době spolupráce Fiatu a GM. Pro rodinu je použitelná naprosto v pohodě - ostatně proč by nebyla, když je pro rodinu použitelný roomster. Jinak se v ČR musa prodávala oficiálně a jezdí jich tu více než 1, ale idea je jednoznačně rozšířenější, i když taky žádná masovka.
Nedělám si iluze, že bych byl jediný s Musou v celé republice, jen se mi jinou ještě nepovedlo potkat, resp. možná jsem jí i potkal, ale nezaregistroval. Jsem si i vědom toho, že byla v ČR v oficiálním prodeji, kdyby nebyla, nevím, jestli bych jí kupoval, takhle alespoň vím, že když vznikne nějaká škoda na karoserii, a jelikož druhovýroba na karosářské díly prakticky neexistuje, bude muset FIAT ČR jako generální importér umět ty potřebné díly sehnat.


ok, spletl jsem se, stará Meriva opravdu nevychází z Fiatu.Jsou si ale dost podobné. Prostorově jsou +/- identické a v Merivě jsem jel. To opravdu neni auto pro čtyřčlenou rodinu. Jako nouzovka když nejsou peníze dobrý, ale jinak je to velký kompromis. To auto je velmi úzké, už to že stojí na podvozku malého Punta mluví za vše. Pokud ti ale vyhovuje ok, jsi skromný muž.
Mussa tu někde bude, občas je potkávám v Praze v různých barvách. Ta maska se opravdu přehlédnout nedá
Roomster ale taky neni rodinné auto. Jen je podvozkově o dost lepší než ta Kia/Hyundai, proto jsem ho zmínil.

respond
Arthuro
number of posts82
date of registration11.06.2013
Tuesday 09.06.2015 12:45, RE: Lancia Musa 1.4i 16v
PetrT posted by:
Arthuro posted by:
Giorgio posted by:
PetrT posted by:
Arthuro posted by:
Zdravím,jako už ne úplně čerstvý, ale zato stále nadšený majitel tohoto auta (vlastním ho od února tohoto roku) si vám dovolím doporučit a snad se mi povede i odpovědět na pár nechápajících příspěvků, k čemu je to auto vlastně dobré.Toto auto, resp. typ tohoto auta mi "padl do oka" při dovolené v Itálii, od pohledu se mi velmi líbilo, ale, podobně jako diskutují přede mnou, jsem také trošku nechápal, k čemu je to auto vlastně dobré. Jako druhé auto do rodiny, vožení dětí do školy, školky, na nákupy apod. mi přišlo jako zbytečně velké a jako rodinné zase jako malé. Já sám jsem tenkrát vlastnil Mondeo kombi. Poté však, kdy jsem byl okolnostmi donucen absolvovat dovolenou v jižní Dalmácii s Fiatem Panda a to bez jakýkoliv problémů, (někde je tu o tom ode mě článek), jsem přehodnotil své priority ohledně prostoru a výkonu, Mondeo prodal a začal uvažovat o něčem menším a úspornějším, zároveň jsem se však nechtěl vzdát benzínového motoru. I vzpomněl jsem si na onu Lancii Musa a náhodou na německém inzertním portále objevil jednu v blízkosti svého bydliště. Jel jsem se na ní, původně jsem zamýšlel jen nezávazně, podívat a okamžitě jsem propadl jejímu " kouzlu". Nebudu rozebírat design toho auta, je to prostě Lancie, mě se líbí a velmi, každému ale nemusí. Auto je doslova "zvenku malé, uvnitř velké" - na sedačce řidiče (ta mně zajímá nejvíc) je naprosto přirozený posez, nikde nic nepřekáží, nikde nic neomezuje (a to nejsem žádný drobek cca. 180 cm a 100 kg živé váhy), stejně tak u spolujezdce a příjemné překvapení čeká vzadu. Sedačky vzadu jsou mj. posuvné, každá zvlášť, a i v poloze co nejvíce vpředu "si sám za sebe naprosto pohodlně sednu". Kufr potom nabízí, v poloze, kdy jsou sedačky posunuty max. vzad stále ještě přijatelných 390l, což je hodnota, která mi naprosto postačuje i pro rodinné auto (pro srovnání kufr u kombi nižší střední třídy je cca 500l). Pouze na cesty na dovolenou jsem dokoupil zahrádku, abych mohl připevnit box, který jsem již vlastnil. Prostorově tedy velmi chytře vymyšlené auto, pro běžnou 4-členou rodinu naprosto vyhovující a zaparkovat se dá i v mezeře po Fábii či Puntu. Ještě zpět k těm sedačkám, zadním, jejich variabilita nekončí u posunu směrem dopředu či dozadu, je možné naklápět plynule sklon jejich opěradel, sklopit pouze opěradla či celé sedadla jednotlivě (dělení 40:20:40) nebo celé a je možné je i celé z auta vyjmout.Musa, moje, má pod kapotou benzínový motor 1.4i 16v o výkonu 70 kW, (95PS) a hodnotím jej jako optimální - tichý, kultivovaný a přiměřeně výkonný. Spotřeba 6 - 6,5 l / 100km. Výhodou je 6-ti stupňová převodovka.Velmi bohatá je výbava mé Musy: od automatické, dvou zónové klimatizace, přes tempomat, vyhřívání sedaček, parkovacích senzorů a po dešťový senzor a automatické spínání světel…Auto je velmi příjemné na řízení, přehledné, je z něj velmi dobrý výhled, díky posilovači s funkcí „City“ se skvěle parkuje či manévruje ve městě a stísněných prostorách. Není to sice žádný sporťák, zatáčky na hranici adheze s ním „řezat“ nejde, ale ani při klidné, pohodové jízdě, která Muse vyhovuje nejvíc, to není žádná brzda provozu.Bát se není třeba ani servisu či náhradních dílů, jedná se o jinak designovaný a lépe vybavený Fiat Idea a technicky je základem Punto II. generace, takže spotřební materiál bez problémů a za sympatické „Fiatí“ ceny a pokud by byl potřeba nějaký blatník, nárazník či kapota, tak k tomu poslouží havarijní pojistka.Ciao, Arthuro
Musa je vlastně celkem rozšířená Meriva v trochu jiném kabátě a stojím si za tím že pro rodinu je tak malé auto bez kompromisů nepoužitelné. Ovšem každý máme jiné nároky, to je taky pravda.
Musa a meriva nemají nic společného kromě segmentu, technicky jsou to rozdílná auta, přestože vznikla obě v době spolupráce Fiatu a GM. Pro rodinu je použitelná naprosto v pohodě - ostatně proč by nebyla, když je pro rodinu použitelný roomster. Jinak se v ČR musa prodávala oficiálně a jezdí jich tu více než 1, ale idea je jednoznačně rozšířenější, i když taky žádná masovka.
Nedělám si iluze, že bych byl jediný s Musou v celé republice, jen se mi jinou ještě nepovedlo potkat, resp. možná jsem jí i potkal, ale nezaregistroval. Jsem si i vědom toho, že byla v ČR v oficiálním prodeji, kdyby nebyla, nevím, jestli bych jí kupoval, takhle alespoň vím, že když vznikne nějaká škoda na karoserii, a jelikož druhovýroba na karosářské díly prakticky neexistuje, bude muset FIAT ČR jako generální importér umět ty potřebné díly sehnat.
ok, spletl jsem se, stará Meriva opravdu nevychází z Fiatu.Jsou si ale dost podobné. Prostorově jsou +/- identické a v Merivě jsem jel. To opravdu neni auto pro čtyřčlenou rodinu. Jako nouzovka když nejsou peníze dobrý, ale jinak je to velký kompromis. To auto je velmi úzké, už to že stojí na podvozku malého Punta mluví za vše. Pokud ti ale vyhovuje ok, jsi skromný muž.Mussa tu někde bude, občas je potkávám v Praze v různých barvách. Ta maska se opravdu přehlédnout nedá Roomster ale taky neni rodinné auto. Jen je podvozkově o dost lepší než ta Kia/Hyundai, proto jsem ho zmínil.


Pořád nechápu, o jakých kompromisech vlastně mluvíš, mně stačí, když si do auta sednu, zavřu za sebou dveře a nikde mně nic neutiskuje, netlačí, to ničeho ničím (hlavou, ramenem, kolenem) nenarážím, ale určitě nepotřebuji mít na každé straně 1/2 metru volného prostoru. A stejně tak spolujezdec i děti vzadu, i když uznávám, vzadu je místa tak akorát na dva dospělé a jednoho hubeného psa, ale já v pěti lidech stejně nejezdím, tak mě to nijak netrápí. Kufr mi bohatě stačí, na dovolenou vezmu rakev na střechu, když budu, jednou za dva roky, potřebovat přestěhovat větší množství nákladu, tak poslouží firemní Transit. Tak jaké kompromisy ?

"Ta maska se opravdu přehlédnout nedá " - taky se ti líbí ?
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 09.06.2015 12:54, RE: Lancia Musa 1.4i 16v
Arthuro posted by:
PetrT posted by:
Arthuro posted by:
Giorgio posted by:
PetrT posted by:
Arthuro posted by:
Zdravím,jako už ne úplně čerstvý, ale zato stále nadšený majitel tohoto auta (vlastním ho od února tohoto roku) si vám dovolím doporučit a snad se mi povede i odpovědět na pár nechápajících příspěvků, k čemu je to auto vlastně dobré.Toto auto, resp. typ tohoto auta mi "padl do oka" při dovolené v Itálii, od pohledu se mi velmi líbilo, ale, podobně jako diskutují přede mnou, jsem také trošku nechápal, k čemu je to auto vlastně dobré. Jako druhé auto do rodiny, vožení dětí do školy, školky, na nákupy apod. mi přišlo jako zbytečně velké a jako rodinné zase jako malé. Já sám jsem tenkrát vlastnil Mondeo kombi. Poté však, kdy jsem byl okolnostmi donucen absolvovat dovolenou v jižní Dalmácii s Fiatem Panda a to bez jakýkoliv problémů, (někde je tu o tom ode mě článek), jsem přehodnotil své priority ohledně prostoru a výkonu, Mondeo prodal a začal uvažovat o něčem menším a úspornějším, zároveň jsem se však nechtěl vzdát benzínového motoru. I vzpomněl jsem si na onu Lancii Musa a náhodou na německém inzertním portále objevil jednu v blízkosti svého bydliště. Jel jsem se na ní, původně jsem zamýšlel jen nezávazně, podívat a okamžitě jsem propadl jejímu " kouzlu". Nebudu rozebírat design toho auta, je to prostě Lancie, mě se líbí a velmi, každému ale nemusí. Auto je doslova "zvenku malé, uvnitř velké" - na sedačce řidiče (ta mně zajímá nejvíc) je naprosto přirozený posez, nikde nic nepřekáží, nikde nic neomezuje (a to nejsem žádný drobek cca. 180 cm a 100 kg živé váhy), stejně tak u spolujezdce a příjemné překvapení čeká vzadu. Sedačky vzadu jsou mj. posuvné, každá zvlášť, a i v poloze co nejvíce vpředu "si sám za sebe naprosto pohodlně sednu". Kufr potom nabízí, v poloze, kdy jsou sedačky posunuty max. vzad stále ještě přijatelných 390l, což je hodnota, která mi naprosto postačuje i pro rodinné auto (pro srovnání kufr u kombi nižší střední třídy je cca 500l). Pouze na cesty na dovolenou jsem dokoupil zahrádku, abych mohl připevnit box, který jsem již vlastnil. Prostorově tedy velmi chytře vymyšlené auto, pro běžnou 4-členou rodinu naprosto vyhovující a zaparkovat se dá i v mezeře po Fábii či Puntu. Ještě zpět k těm sedačkám, zadním, jejich variabilita nekončí u posunu směrem dopředu či dozadu, je možné naklápět plynule sklon jejich opěradel, sklopit pouze opěradla či celé sedadla jednotlivě (dělení 40:20:40) nebo celé a je možné je i celé z auta vyjmout.Musa, moje, má pod kapotou benzínový motor 1.4i 16v o výkonu 70 kW, (95PS) a hodnotím jej jako optimální - tichý, kultivovaný a přiměřeně výkonný. Spotřeba 6 - 6,5 l / 100km. Výhodou je 6-ti stupňová převodovka.Velmi bohatá je výbava mé Musy: od automatické, dvou zónové klimatizace, přes tempomat, vyhřívání sedaček, parkovacích senzorů a po dešťový senzor a automatické spínání světel…Auto je velmi příjemné na řízení, přehledné, je z něj velmi dobrý výhled, díky posilovači s funkcí „City“ se skvěle parkuje či manévruje ve městě a stísněných prostorách. Není to sice žádný sporťák, zatáčky na hranici adheze s ním „řezat“ nejde, ale ani při klidné, pohodové jízdě, která Muse vyhovuje nejvíc, to není žádná brzda provozu.Bát se není třeba ani servisu či náhradních dílů, jedná se o jinak designovaný a lépe vybavený Fiat Idea a technicky je základem Punto II. generace, takže spotřební materiál bez problémů a za sympatické „Fiatí“ ceny a pokud by byl potřeba nějaký blatník, nárazník či kapota, tak k tomu poslouží havarijní pojistka.Ciao, Arthuro
Musa je vlastně celkem rozšířená Meriva v trochu jiném kabátě a stojím si za tím že pro rodinu je tak malé auto bez kompromisů nepoužitelné. Ovšem každý máme jiné nároky, to je taky pravda.
Musa a meriva nemají nic společného kromě segmentu, technicky jsou to rozdílná auta, přestože vznikla obě v době spolupráce Fiatu a GM. Pro rodinu je použitelná naprosto v pohodě - ostatně proč by nebyla, když je pro rodinu použitelný roomster. Jinak se v ČR musa prodávala oficiálně a jezdí jich tu více než 1, ale idea je jednoznačně rozšířenější, i když taky žádná masovka.
Nedělám si iluze, že bych byl jediný s Musou v celé republice, jen se mi jinou ještě nepovedlo potkat, resp. možná jsem jí i potkal, ale nezaregistroval. Jsem si i vědom toho, že byla v ČR v oficiálním prodeji, kdyby nebyla, nevím, jestli bych jí kupoval, takhle alespoň vím, že když vznikne nějaká škoda na karoserii, a jelikož druhovýroba na karosářské díly prakticky neexistuje, bude muset FIAT ČR jako generální importér umět ty potřebné díly sehnat.
ok, spletl jsem se, stará Meriva opravdu nevychází z Fiatu.Jsou si ale dost podobné. Prostorově jsou +/- identické a v Merivě jsem jel. To opravdu neni auto pro čtyřčlenou rodinu. Jako nouzovka když nejsou peníze dobrý, ale jinak je to velký kompromis. To auto je velmi úzké, už to že stojí na podvozku malého Punta mluví za vše. Pokud ti ale vyhovuje ok, jsi skromný muž.Mussa tu někde bude, občas je potkávám v Praze v různých barvách. Ta maska se opravdu přehlédnout nedá Roomster ale taky neni rodinné auto. Jen je podvozkově o dost lepší než ta Kia/Hyundai, proto jsem ho zmínil.
Pořád nechápu, o jakých kompromisech vlastně mluvíš, mně stačí, když si do auta sednu, zavřu za sebou dveře a nikde mně nic neutiskuje, netlačí, to ničeho ničím (hlavou, ramenem, kolenem) nenarážím, ale určitě nepotřebuji mít na každé straně 1/2 metru volného prostoru. A stejně tak spolujezdec i děti vzadu, i když uznávám, vzadu je místa tak akorát na dva dospělé a jednoho hubeného psa, ale já v pěti lidech stejně nejezdím, tak mě to nijak netrápí. Kufr mi bohatě stačí, na dovolenou vezmu rakev na střechu, když budu, jednou za dva roky, potřebovat přestěhovat větší množství nákladu, tak poslouží firemní Transit. Tak jaké kompromisy ? "Ta maska se opravdu přehlédnout nedá " - taky se ti líbí ?


Tak třeba ta rakev je u mě ten kompromis. Ale to je věc názoru. Pro mě jsou navíc tyhle malé auta na delší cesty strašně nepohodlný - tvrdý podvozek.
Tak Lancie z té doby jsou všechny tak hnusný že jsou až krásný Něco jako příšera Multipla.
Jinak poslední Lancia co se mi opravdu líbila je asi Thesis, Lybra má hezký (ale hrozně nekvalitní) interier a uplně nej je pro mě Delta Integrale.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.