0
back
 

diskuze k tématu: Prosím pomoc s výběrem motoru

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, korejská vozidla
redddot
number of posts1
date of registration24.08.2015
Monday 24.08.2015 19:28, Prosím pomoc s výběrem motoru
Zdravím, kupuji rodinné auto, jízda především po městě, přepokládán menší nájezd - volba padla na Hyundai I30 combi, jenže mám omezené finance a nyní řeším motorové dilema.

1,6MPI 88kw nebo 1,6GDI 99kw, rozdíl je "jen" 15 000, samozřejmě láká větší výkon, ale co myslíte, pojedeto rozumně i s 1,6MPI? A máte někdo osobní zkušenost se spotřebou? Tabulkově by měla nýt spotřeba GDI až o půl litru nižší.. pro co byste se rozhodli VY?
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Tuesday 25.08.2015 08:55, RE: Prosím pomoc s výběrem motoru
redddot posted by:
Zdravím, kupuji rodinné auto, jízda především po městě, přepokládán menší nájezd - volba padla na Hyundai I30 combi, jenže mám omezené finance a nyní řeším motorové dilema. 1,6MPI 88kw nebo 1,6GDI 99kw, rozdíl je "jen" 15 000, samozřejmě láká větší výkon, ale co myslíte, pojedeto rozumně i s 1,6MPI? A máte někdo osobní zkušenost se spotřebou? Tabulkově by měla nýt spotřeba GDI až o půl litru nižší.. pro co byste se rozhodli VY?


Já vím že to tu papouškuju pořád dokola, ale pokud vás trápí tohle, proč nesáhnout po levnějším Renaultu Megane? Třeba já osobně jsem se uvnitř cítil mnohem líp a za 400k(základ s motorem gdi u hjondé) budete mít na výběr širokou paletu motorů.
respond
zeneva
number of posts75
date of registration24.08.2009
Tuesday 25.08.2015 12:26, spotreba
spocitejte, za jak dlouho se Vam ta uspora na spotrebe vrati... vcetne vyssiho povinneho ruceni, nakladu na servis atd.
pripadne je zkuste stahnout na cene at vam vice dealeru udela nabidky a licitujte.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 25.08.2015 14:02, výkon
Přestaňte si nechávat věšet bulíky na nos. V poslední době se rozmohla móda (hlavně u Korejců) uvádět motory s výkonem, který mívají o třídu větší agregáty. Teď mluvím výhradně o atmosférických motorech. U takového motoru se totiž špičkový výkon dá dosáhnout jen ve vysokých otáčkách a nikdo nechce jezdit s permanentně vyjícím motorem. V běžném pásmu otáček, kde se normální řidič pohybuje, tedy 2000-4500 otáček se k maximálnímu výkonu nedostanete a požadavek, aby motor rozumně táhnul je plněn schopností podávat kroutící moment. Ten je u atmosférických motorů dán víceméně objemem a odpozorovaná realita je, že rozumný motor 1,6 bude mít krouťák prostě něco málo pod 160 Nm. Na tom víceméně nemůže nic změnit ani přímé vstřikování paliva do válců, víc vzduchu tam prostě nebude. Když to bude 1.2, tak to bude pod 120 Nm u dvoulitru lehce pod 200 Nm.

Takže - co se týče výkonu, budou na tom oba motory z hlediska normální jízdy hodně podobné. Jediný rozdíl bude v té spotřebě, pokud je přímý vstřik udělaný dobře, tak by rozdíl mohl být patrný, hlavně v nižším zatížení, třeba při ustálené jízdě rozumnou rychlostí. Je to ale vykoupené složitější technikou, která by se ale v záruční době neměla kazit a tak by to u nového auta nemusel být problém.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 25.08.2015 15:01, RE: Prosím pomoc s výběrem motoru
KoobaS posted by:
redddot posted by:
Zdravím, kupuji rodinné auto, jízda především po městě, přepokládán menší nájezd - volba padla na Hyundai I30 combi, jenže mám omezené finance a nyní řeším motorové dilema. 1,6MPI 88kw nebo 1,6GDI 99kw, rozdíl je "jen" 15 000, samozřejmě láká větší výkon, ale co myslíte, pojedeto rozumně i s 1,6MPI? A máte někdo osobní zkušenost se spotřebou? Tabulkově by měla nýt spotřeba GDI až o půl litru nižší.. pro co byste se rozhodli VY?
Já vím že to tu papouškuju pořád dokola, ale pokud vás trápí tohle, proč nesáhnout po levnějším Renaultu Megane? Třeba já osobně jsem se uvnitř cítil mnohem líp a za 400k(základ s motorem gdi u hjondé) budete mít na výběr širokou paletu motorů.


Jo, ten megan je určitě lepší volba. S 1,6 ale moc nejede, tedy aspon v minulé generaci. 1,2tce ale už je jiné kafe. Ale koupit jedině pokud ho chcete mít dlouho, bude mít vyšší propad ceny protože už velmi brzo bude nová generace.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 25.08.2015 15:03, RE: výkon
Koloss posted by:
Přestaňte si nechávat věšet bulíky na nos. V poslední době se rozmohla móda (hlavně u Korejců) uvádět motory s výkonem, který mívají o třídu větší agregáty. Teď mluvím výhradně o atmosférických motorech. U takového motoru se totiž špičkový výkon dá dosáhnout jen ve vysokých otáčkách a nikdo nechce jezdit s permanentně vyjícím motorem. V běžném pásmu otáček, kde se normální řidič pohybuje, tedy 2000-4500 otáček se k maximálnímu výkonu nedostanete a požadavek, aby motor rozumně táhnul je plněn schopností podávat kroutící moment. Ten je u atmosférických motorů dán víceméně objemem a odpozorovaná realita je, že rozumný motor 1,6 bude mít krouťák prostě něco málo pod 160 Nm. Na tom víceméně nemůže nic změnit ani přímé vstřikování paliva do válců, víc vzduchu tam prostě nebude. Když to bude 1.2, tak to bude pod 120 Nm u dvoulitru lehce pod 200 Nm. Takže - co se týče výkonu, budou na tom oba motory z hlediska normální jízdy hodně podobné. Jediný rozdíl bude v té spotřebě, pokud je přímý vstřik udělaný dobře, tak by rozdíl mohl být patrný, hlavně v nižším zatížení, třeba při ustálené jízdě rozumnou rychlostí. Je to ale vykoupené složitější technikou, která by se ale v záruční době neměla kazit a tak by to u nového auta nemusel být problém.


Přesně tak. Dobrý příklad je Kia s ceedem první generace, kdy 1,4 měla papírově megavýkon a stejně to vůbec nejelo. Lidi byli akorát nasraný. Nakonec to poladili a výkon snížili.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 25.08.2015 17:36, RE: Prosím pomoc s výběrem motoru
PetrT posted by:
KoobaS posted by:
redddot posted by:
Zdravím, kupuji rodinné auto, jízda především po městě, přepokládán menší nájezd - volba padla na Hyundai I30 combi, jenže mám omezené finance a nyní řeším motorové dilema. 1,6MPI 88kw nebo 1,6GDI 99kw, rozdíl je "jen" 15 000, samozřejmě láká větší výkon, ale co myslíte, pojedeto rozumně i s 1,6MPI? A máte někdo osobní zkušenost se spotřebou? Tabulkově by měla nýt spotřeba GDI až o půl litru nižší.. pro co byste se rozhodli VY?
Já vím že to tu papouškuju pořád dokola, ale pokud vás trápí tohle, proč nesáhnout po levnějším Renaultu Megane? Třeba já osobně jsem se uvnitř cítil mnohem líp a za 400k(základ s motorem gdi u hjondé) budete mít na výběr širokou paletu motorů.
Jo, ten megan je určitě lepší volba. S 1,6 ale moc nejede, tedy aspon v minulé generaci. 1,2tce ale už je jiné kafe. Ale koupit jedině pokud ho chcete mít dlouho, bude mít vyšší propad ceny protože už velmi brzo bude nová generace.


Motor 1,6 v meganu 3 je také ve dvou výkonových stupních a to 74kw s 5° a 81-3kw s 6°převodovkou. Do města stačí slabší verze. Silnější má díky 6° převodovce nižší otáčky o cca 350 RPM při stejné rychlosti a tak trochu méně žere. Má ale problém s vydírajícími se přesuvníky variabilních vaček (oprava za 3000).
Řešit výkon u atmosférické 1,6 je hloupost přesně jak píše Koloss. Přímý vstřik ve městě žádnou výhodu nepřináší - snižuje spotřebu jen při ustálené jízdě s nízkou zátěží.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Tuesday 25.08.2015 18:45, RE: Prosím pomoc s výběrem motoru
KoobaS posted by:
redddot posted by:
Zdravím, kupuji rodinné auto, jízda především po městě, přepokládán menší nájezd - volba padla na Hyundai I30 combi, jenže mám omezené finance a nyní řeším motorové dilema. 1,6MPI 88kw nebo 1,6GDI 99kw, rozdíl je "jen" 15 000, samozřejmě láká větší výkon, ale co myslíte, pojedeto rozumně i s 1,6MPI? A máte někdo osobní zkušenost se spotřebou? Tabulkově by měla nýt spotřeba GDI až o půl litru nižší.. pro co byste se rozhodli VY?
Já vím že to tu papouškuju pořád dokola, ale pokud vás trápí tohle, proč nesáhnout po levnějším Renaultu Megane? Třeba já osobně jsem se uvnitř cítil mnohem líp a za 400k(základ s motorem gdi u hjondé) budete mít na výběr širokou paletu motorů.


KOnečně něco, co má smysl. Renault ve všech současných modelech je nahony lepší, než celý slavný hnůjdi(doprde*le). Clio je nadstandardně velký, Megane je parádní. kdo nechce "honit" vodu, a má to v hlavě srovnané, sahne po Renaultu. Na druhou stranu notno dodat, že si v poslední době nechá Renault dobře zaplatit.

Jakožto vlastník starého Clia mohu směle popřít i starý kydy z doby Renualut 19 o nespolehlivosti. Abych upřesniul, jedná se o dceřino Clio 2005 1,2, najeto 110tkm a pokud vím, tak ani porvní majitel a zejména my jsem nekměli jednu jedinou poruchu, nebýt překousaného kabelu od váhy. Ale i tak auto jelo a nechovalo se jak přešlechtěný pudl (= Das Auto).

Po té, co jsem viděl havarovanou i30 s odříznutým zadním blatníkem za účelem výměna a následného prodeje jako "nehavarované" vozidlo, se hnůjdeji obloukem radím vyhnout každému, kdo si za své poctivě vydělané peníze chce koupit auto. Další podobná zkušenost byl s ix35 - oba výplody této značky nestojí pos tránce provedení a zpracování za pouhé mrknutí oka. je to doslov hnůj,takhle snad nebyl vyrobená ani totalitní Sˇkoda 120 (a props, kolipak asi bude jezdit hnůjdejů po 20-30 letech? odpově´d není těžká).

Renault, Auris, Civic, Focus - to vše bude včetně Rapidu bude Xna Xtou lepší, než slavná hnůjdej.

PS: můj soukromý názor, který nikdo nemusí brát vážně.
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Tuesday 25.08.2015 19:12, RE: Prosím pomoc s výběrem motoru
Zdeny60 posted by:
KoobaS posted by:
redddot posted by:
Zdravím, kupuji rodinné auto, jízda především po městě, přepokládán menší nájezd - volba padla na Hyundai I30 combi, jenže mám omezené finance a nyní řeším motorové dilema. 1,6MPI 88kw nebo 1,6GDI 99kw, rozdíl je "jen" 15 000, samozřejmě láká větší výkon, ale co myslíte, pojedeto rozumně i s 1,6MPI? A máte někdo osobní zkušenost se spotřebou? Tabulkově by měla nýt spotřeba GDI až o půl litru nižší.. pro co byste se rozhodli VY?
Já vím že to tu papouškuju pořád dokola, ale pokud vás trápí tohle, proč nesáhnout po levnějším Renaultu Megane? Třeba já osobně jsem se uvnitř cítil mnohem líp a za 400k(základ s motorem gdi u hjondé) budete mít na výběr širokou paletu motorů.
KOnečně něco, co má smysl. Renault ve všech současných modelech je nahony lepší, než celý slavný hnůjdi(doprde*le). Clio je nadstandardně velký, Megane je parádní. kdo nechce "honit" vodu, a má to v hlavě srovnané, sahne po Renaultu. Na druhou stranu notno dodat, že si v poslední době nechá Renault dobře zaplatit.Jakožto vlastník starého Clia mohu směle popřít i starý kydy z doby Renualut 19 o nespolehlivosti. Abych upřesniul, jedná se o dceřino Clio 2005 1,2, najeto 110tkm a pokud vím, tak ani porvní majitel a zejména my jsem nekměli jednu jedinou poruchu, nebýt překousaného kabelu od váhy. Ale i tak auto jelo a nechovalo se jak přešlechtěný pudl (= Das Auto).Po té, co jsem viděl havarovanou i30 s odříznutým zadním blatníkem za účelem výměna a následného prodeje jako "nehavarované" vozidlo, se hnůjdeji obloukem radím vyhnout každému, kdo si za své poctivě vydělané peníze chce koupit auto. Další podobná zkušenost byl s ix35 - oba výplody této značky nestojí pos tránce provedení a zpracování za pouhé mrknutí oka. je to doslov hnůj,takhle snad nebyl vyrobená ani totalitní Sˇkoda 120 (a props, kolipak asi bude jezdit hnůjdejů po 20-30 letech? odpově´d není těžká).Renault, Auris, Civic, Focus - to vše bude včetně Rapidu bude Xna Xtou lepší, než slavná hnůjdej.PS: můj soukromý názor, který nikdo nemusí brát vážně.


Je smutné,že i v 21.století se najdou lidé,jejich projev odpovídá komunistickému náhledu na svět.Škoda = to nejlepší na světě,Hyundai = cizácký produkt,pomluvit jak nejvíc lze,aniž by měl člověk reálnou zkušenost.

Pominu-li navíc,že psát "hnůjdej" to je tak úroveň prvňáčka na první škole,pokud to píše dospělý chlap,tak mi to přijde opravdu trapné..
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 25.08.2015 19:49, RE: Prosím pomoc s výběrem motoru
stréc od piva posted by:
Zdeny60 posted by:
KoobaS posted by:
redddot posted by:
Zdravím, kupuji rodinné auto, jízda především po městě, přepokládán menší nájezd - volba padla na Hyundai I30 combi, jenže mám omezené finance a nyní řeším motorové dilema. 1,6MPI 88kw nebo 1,6GDI 99kw, rozdíl je "jen" 15 000, samozřejmě láká větší výkon, ale co myslíte, pojedeto rozumně i s 1,6MPI? A máte někdo osobní zkušenost se spotřebou? Tabulkově by měla nýt spotřeba GDI až o půl litru nižší.. pro co byste se rozhodli VY?
Já vím že to tu papouškuju pořád dokola, ale pokud vás trápí tohle, proč nesáhnout po levnějším Renaultu Megane? Třeba já osobně jsem se uvnitř cítil mnohem líp a za 400k(základ s motorem gdi u hjondé) budete mít na výběr širokou paletu motorů.
KOnečně něco, co má smysl. Renault ve všech současných modelech je nahony lepší, než celý slavný hnůjdi(doprde*le). Clio je nadstandardně velký, Megane je parádní. kdo nechce "honit" vodu, a má to v hlavě srovnané, sahne po Renaultu. Na druhou stranu notno dodat, že si v poslední době nechá Renault dobře zaplatit.Jakožto vlastník starého Clia mohu směle popřít i starý kydy z doby Renualut 19 o nespolehlivosti. Abych upřesniul, jedná se o dceřino Clio 2005 1,2, najeto 110tkm a pokud vím, tak ani porvní majitel a zejména my jsem nekměli jednu jedinou poruchu, nebýt překousaného kabelu od váhy. Ale i tak auto jelo a nechovalo se jak přešlechtěný pudl (= Das Auto).Po té, co jsem viděl havarovanou i30 s odříznutým zadním blatníkem za účelem výměna a následného prodeje jako "nehavarované" vozidlo, se hnůjdeji obloukem radím vyhnout každému, kdo si za své poctivě vydělané peníze chce koupit auto. Další podobná zkušenost byl s ix35 - oba výplody této značky nestojí pos tránce provedení a zpracování za pouhé mrknutí oka. je to doslov hnůj,takhle snad nebyl vyrobená ani totalitní Sˇkoda 120 (a props, kolipak asi bude jezdit hnůjdejů po 20-30 letech? odpově´d není těžká).Renault, Auris, Civic, Focus - to vše bude včetně Rapidu bude Xna Xtou lepší, než slavná hnůjdej.PS: můj soukromý názor, který nikdo nemusí brát vážně.
Je smutné,že i v 21.století se najdou lidé,jejich projev odpovídá komunistickému náhledu na svět.Škoda = to nejlepší na světě,Hyundai = cizácký produkt,pomluvit jak nejvíc lze,aniž by měl člověk reálnou zkušenost.Pominu-li navíc,že psát "hnůjdej" to je tak úroveň prvňáčka na první škole,pokud to píše dospělý chlap,tak mi to přijde opravdu trapné..


Ne že bych se Zdenym ve všem souhalsil, ale Hyundai/KIa je kvalita vážně bídná. Neni to vidět na první pohled, to oni umí, ale po 3-4 letech to začne vylézat. Pokud by svoje auta nabízeli jako levná auta a nesnažili se v lidech vzbudit dojem nadpozemské kvality, je to ok. Jenže Hyundai a Kia už vůbec nejsou levná. Vyplatí se jen v základních výbavách a to ještě s otazníkem.
Třeba fabia je s výkonějším motorem ve vyšších výbavách levnější než i20. To je prostě fakt.
A Hyudai lepší neni.

Jinak Zdeny je fajn že máš s Renaultem dobré zkušenosti a musíš si v každém příspěvku kopnout do koncernu, ale já to mám přesně naopak. Je tomu už sice 15 a 10let ale i obě dvě (megane I a laguna II) auta od renaultu byla katastrofa. Kamarád s trafikem si taky užil své, hned po H1 nejhorší reference na dodávku jaké jsem slyšel. Ted už je to prý ok, testovat to ale už nehodlám. Nicméně mít na výběr i30 a megane raději ten renault, to je pravda. Od koncernu jsem ale takové problémy nikdy nezažil.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 25.08.2015 23:41, re:
Dobrý den. Jednotky GDI i přesto, že disponují přímým vstřikováním paliva, které by mělo přinést lepší odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a nižší spotřebu, mají v praxi spotřebu naopak vyšší, jejich technická vyspělost tak nemá žádný přínos. Šestnáctistovka MPI jede prakticky stejně a nehrozí drahými poruchami.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Wednesday 26.08.2015 05:04, Proč kopat do koncernu?
Když to je pravda. O problémech s motory za posledních 10 let se napsalo tolik, že to až není hezký. Neumět postavit motor, u kterého by neselhávaly zásadní konstrukční prvky, jako jsou rozvody, je v 21. stoleté opravdu smutné. A neumět to vyřešit k dokonalosti, jako 99% ostatní automobilové produkce, je ještě smutnější.
neboj se, s koncernem jsem najezdil možná víc, než ty. Měl jsem jich řadu jako rodinných, počínaje onou Š120, až po současný zázrak s názvem Octavia TDI, přes SUberba s V6. Tolik o ŠKodě. Kdybych do ní kopal, tak si ji nekoupím, resp. nenechám si ji dát jako služební vůz. ALe to je jiná kapitola. je řada automobilek, které se nenafukují, ako pouťový balán a vyrábějí auta, co opravdu fungují a se kterými nemusíš lítat po servisech. To mám na mysli pár japonských značek, se kterými posledních 6 let jezdím - od pumpy na výlet a zpět a měnit náplně-víc netřeba, obrazně řečeno.
A k těm hnůjdejům - jak jinka mám nazvat to, co nám tento výrobce servíruje pod nos, navíc se stupidní reklamou na každým kroku??? Kope si hrob -viz příspěveke ve vlákně vedle. Jako malinký důkaz, jak si stojí tato značka: V ŠUmperku, kde bydlím, otevřel asi před 3 lety Lašák salon. S pompou, jak se sluší a patří. Dnes tam rostou kopřivy. A proč? protože naproti přes silnici stojí 2 salony od koncernu (Fortex - VW a ŠKoda), vedle Ford, kousek dál Suzuki, 1km vedle Renault. Že by byli tak blbí a kupovali drahé ŠKOdofky nebo nefunkční renaulty??? Nenech se vysmát, strejdo.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 26.08.2015 10:35, RE: Proč kopat do koncernu?
Zdeny60 posted by:
Když to je pravda. O problémech s motory za posledních 10 let se napsalo tolik, že to až není hezký. Neumět postavit motor, u kterého by neselhávaly zásadní konstrukční prvky, jako jsou rozvody, je v 21. stoleté opravdu smutné. A neumět to vyřešit k dokonalosti, jako 99% ostatní automobilové produkce, je ještě smutnější.neboj se, s koncernem jsem najezdil možná víc, než ty. Měl jsem jich řadu jako rodinných, počínaje onou Š120, až po současný zázrak s názvem Octavia TDI, přes SUberba s V6. Tolik o ŠKodě. Kdybych do ní kopal, tak si ji nekoupím, resp. nenechám si ji dát jako služební vůz. ALe to je jiná kapitola. je řada automobilek, které se nenafukují, ako pouťový balán a vyrábějí auta, co opravdu fungují a se kterými nemusíš lítat po servisech. To mám na mysli pár japonských značek, se kterými posledních 6 let jezdím - od pumpy na výlet a zpět a měnit náplně-víc netřeba, obrazně řečeno.A k těm hnůjdejům - jak jinka mám nazvat to, co nám tento výrobce servíruje pod nos, navíc se stupidní reklamou na každým kroku??? Kope si hrob -viz příspěveke ve vlákně vedle. Jako malinký důkaz, jak si stojí tato značka: V ŠUmperku, kde bydlím, otevřel asi před 3 lety Lašák salon. S pompou, jak se sluší a patří. Dnes tam rostou kopřivy. A proč? protože naproti přes silnici stojí 2 salony od koncernu (Fortex - VW a ŠKoda), vedle Ford, kousek dál Suzuki, 1km vedle Renault. Že by byli tak blbí a kupovali drahé ŠKOdofky nebo nefunkční renaulty??? Nenech se vysmát, strejdo.


Hele já ti to neberu. Ale problémy s kvalitou mají i jinde, třeba ted koupit dobrý motor od BMW je větší umění než koupit ho od koncernu.

K VW jsem došel metodou pokus/omyl. Mám řemeslnickou firmu, takže ne všechny firemní auta jsem řídil ale u všech platím provoz. Měl jsem za ty roky Ford, Opel, Fiat, Nissan, PSA... a každý měl svoje. Nejhorší byl Ford a Nissan, s velkým náskokem. Jako celek mi prostě nejlevněji vychází VW, to je řeč čísel. Renault jsem provozoval jako soukromé auto, 2x. Bohužel v dobách jeho nejhorší kvality, ale zkušenosti se těžko zapomínají. Navíc kamarád s tím trafikem měl fakt pech - 2 kusy 1,9dci. A to se mi vzhledově Renault fakt líbí, třeba oproti PSA.
Já netvrdím že je koncern něco víc, určitě jsou i lepší, ale mě vyhovuje. Už dlouho. Vím že koncern dost často pomlouvají lidi co si koupí ojetinu a čekají že je nebude nic stát protože mají nesmyslnou pověst. I ojetá Toyota něco stojí. Já bych si třeba ojeté tsi bez znalosti původu nekoupil, ale jako nové je to výborný motor.

respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 26.08.2015 11:16, koncern
Jo a Zdeny, ještě bych dodal že třeba u první Caddy TSI mi měnili 2x řetěz, sešlo se to vždy s pravidelnou servisní prohlídkou. Zbytek auta ale drží daleko víc než Berlingo nebo Doblo. Když porovnám že u Berlinga se pořád dělala nějaká drobnost jako právě ty stabilizátory, uložení ramen, nefunkční centrál, radio... Doblo trochu lepší, ale zase o to dražší díly. Navíc interier Fiatu je po pár letech v těžkém rozkladu - koupil ho od nás kluk co občas dělá subdodávku tak ho vídám často. U Caddy je interier pořád stejný, ani se netrhá potah na sedačce. Nerezne, Fiat ano.
U Fiatu a Berlinga se ani jednou nemuselo nic dělat na motoru. Ale v servisu bylo každé z nich častěji než všechny Caddy co jsem měl dohromady. A když mi auto nejezdí tak to stojí peníze.
Velmi podobné to je u Transporteru. Ten je navíc díky své velikosti pro mě lepší než Jumper a spol.
Ideální by byl Caddy s motorem HDI, SDI bylo super ale jen po městě.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 26.08.2015 23:24, Hyundai 1,6 automat - krátká zkušenost
Svět je malej a náhoda je blbec. I díky tomuto vláknu, vlastně spíš zejména tomuto vláknu, jsem dnes ukecal majitelku a půjčil si na cestu do Mostu zánovní bílou i30. Myslel jsem že je to nějaký základ, ale ouha. To auto byl automat, benzín a mimo kůže plná výbava zřejmě. Vyhřívání volantu nemá ani moje Das Auto. Mělo to i kameru v zrcátku, toho jsem si ale všiml až při vracení. Nijak mě nenadchla.
Nevim co to bylo za motor, jen vím že benzín 1,6. Jestli normální nebo ten GDI fakt nevím, blbec jsem si ani na cestu nevzal techničák. Najeto 22t km.

A dojem?
Motor - hrozný. Auto nejede a to tak že vůbec. Musí se točit a potom je dost hlučný. Předjíždět s tím cestou z Lovosic na Most kamiony byl zážitek, proti tomu je i moje osobní dodávka Ferrari. A to jsem jel sám, bez zavazadel.
Automat - hrozný je slabé slovo. Nejspíš je to viník výše zmíněného popisu motoru. Nevím jestli je to dvouspojka nebo hydroměnič, ale při nižších rychlostech cukal daleko víc než moje DSG. Mělo to manuální mod, naštěstí, protože jinak to řadilo příšerně. Na klidnou jízdu to ale možná stačí, tedy někomu kdo ještě nejel s jiným automatem. Jakýmkoliv.
Interier - design strašnej, ale to je subjektivní. Ty modré displeje radia a klima byla dobrá parodie na VW ze začátku tohoto století. Na volantu asi milion tlačítek, zrovna tak okolo radia. Používal jsem jen na volantu ty na rádio které hraje docela dobře. Tedy pokud chytí stanici, což ale nemusela být. jeho chyba. Jak se přepíná pc jsem celou cestu nezjistil a než mi došlo že ta podivná čárka mezi budíky je ukazatel spotřeby byl jsem v Lovosicích. Sedačky nečekaně dobré. Na horší silnici něco klepalo v palubce. Ale ne moc.
Podvozek - drží dobře, ale je příšerně hlučný. Pneu to mělo letní, na což jsem se u pumpy speciálně podíval. A už tam něco klepalo, víc jak ta palubka. (tyčky?) Najeto 22t km.
Spotřebu jsem neměl jak změřit, za půjčení jsem tankoval do plné a počítač jsem nenašel. Okamžitou to ukazuje jen přibližně, nejčastěji ta čárka atakovala číslo 10.
A ted to nejlepší - při vracení jsem se zeptal na cenu - prý 536t, ale byla sleva tak za 499t. Před rokem. Strašný. I ten Golf 1,2 TSI DSG stojí prakticky stejně, samozřejmě bez kamery v zrcátku a vyhřívaného volantu. Ale jede daleko lépe, víc žrát nebude a uvnitř je rozhodně lepší. A třeba Megane bude i daleko levnější. Horší být nemůže, to si vůbec nedovedu představit.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Thursday 27.08.2015 10:26, RE: Hyundai 1,6 automat - krátká zkušenost
PetrT posted by:
Svět je malej a náhoda je blbec. I díky tomuto vláknu, vlastně spíš zejména tomuto vláknu, jsem dnes ukecal majitelku a půjčil si na cestu do Mostu zánovní bílou i30. Myslel jsem že je to nějaký základ, ale ouha. To auto byl automat, benzín a mimo kůže plná výbava zřejmě. Vyhřívání volantu nemá ani moje Das Auto. Mělo to i kameru v zrcátku, toho jsem si ale všiml až při vracení. Nijak mě nenadchla.Nevim co to bylo za motor, jen vím že benzín 1,6. Jestli normální nebo ten GDI fakt nevím, blbec jsem si ani na cestu nevzal techničák. Najeto 22t km. A dojem? Motor - hrozný. Auto nejede a to tak že vůbec. Musí se točit a potom je dost hlučný. Předjíždět s tím cestou z Lovosic na Most kamiony byl zážitek, proti tomu je i moje osobní dodávka Ferrari. A to jsem jel sám, bez zavazadel. Automat - hrozný je slabé slovo. Nejspíš je to viník výše zmíněného popisu motoru. Nevím jestli je to dvouspojka nebo hydroměnič, ale při nižších rychlostech cukal daleko víc než moje DSG. Mělo to manuální mod, naštěstí, protože jinak to řadilo příšerně. Na klidnou jízdu to ale možná stačí, tedy někomu kdo ještě nejel s jiným automatem. Jakýmkoliv. Interier - design strašnej, ale to je subjektivní. Ty modré displeje radia a klima byla dobrá parodie na VW ze začátku tohoto století. Na volantu asi milion tlačítek, zrovna tak okolo radia. Používal jsem jen na volantu ty na rádio které hraje docela dobře. Tedy pokud chytí stanici, což ale nemusela být. jeho chyba. Jak se přepíná pc jsem celou cestu nezjistil a než mi došlo že ta podivná čárka mezi budíky je ukazatel spotřeby byl jsem v Lovosicích. Sedačky nečekaně dobré. Na horší silnici něco klepalo v palubce. Ale ne moc. Podvozek - drží dobře, ale je příšerně hlučný. Pneu to mělo letní, na což jsem se u pumpy speciálně podíval. A už tam něco klepalo, víc jak ta palubka. (tyčky?) Najeto 22t km. Spotřebu jsem neměl jak změřit, za půjčení jsem tankoval do plné a počítač jsem nenašel. Okamžitou to ukazuje jen přibližně, nejčastěji ta čárka atakovala číslo 10. A ted to nejlepší - při vracení jsem se zeptal na cenu - prý 536t, ale byla sleva tak za 499t. Před rokem. Strašný. I ten Golf 1,2 TSI DSG stojí prakticky stejně, samozřejmě bez kamery v zrcátku a vyhřívaného volantu. Ale jede daleko lépe, víc žrát nebude a uvnitř je rozhodně lepší. A třeba Megane bude i daleko levnější. Horší být nemůže, to si vůbec nedovedu představit.


Takže jsi jel ještě starou generací i30? To bych převodovku tipoval na 5 stupňové hydro.
Během doby kdy jsem kolegyni ukecával do megane se ještě hrozně toužila podívat na hjondé ix20. Takže jsme ji jeli projet. potom nás ještě prodejkyně posadila do nové i30. Plná střelba, 1,6 nafta, automat. Nová dvojspojka, sedm stupňů. Parkovací kameru už to mělo myslím normálně v displayi navigace. Nemůžu říct, že by se mi s autem jelo špatně, ale od té doby, co mám služební zafiru jsem nadšenej ze všeho, v čem se sedí jak v autě a ne jak v dodávce. NAprosot mě zarazilo, když ve 120 začaly hvízdat stěrače. Jinak jak k ix20, tak k i30 jsem měl svoje výtky, ale po těch pár měsících se nepamatuju jaký... Řekl bych, že dojmem jaký na mě auta udělaly by se megane s novou i30 dal srovnat, cenově ani náhodou...
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Thursday 27.08.2015 10:59, RE: Hyundai 1,6 automat - krátká zkušenost
PetrT posted by:
Svět je malej a náhoda je blbec. I díky tomuto vláknu, vlastně spíš zejména tomuto vláknu, jsem dnes ukecal majitelku a půjčil si na cestu do Mostu zánovní bílou i30. Myslel jsem že je to nějaký základ, ale ouha. To auto byl automat, benzín a mimo kůže plná výbava zřejmě. Vyhřívání volantu nemá ani moje Das Auto. Mělo to i kameru v zrcátku, toho jsem si ale všiml až při vracení. Nijak mě nenadchla.Nevim co to bylo za motor, jen vím že benzín 1,6. Jestli normální nebo ten GDI fakt nevím, blbec jsem si ani na cestu nevzal techničák. Najeto 22t km. A dojem? Motor - hrozný. Auto nejede a to tak že vůbec. Musí se točit a potom je dost hlučný. Předjíždět s tím cestou z Lovosic na Most kamiony byl zážitek, proti tomu je i moje osobní dodávka Ferrari. A to jsem jel sám, bez zavazadel. Automat - hrozný je slabé slovo. Nejspíš je to viník výše zmíněného popisu motoru. Nevím jestli je to dvouspojka nebo hydroměnič, ale při nižších rychlostech cukal daleko víc než moje DSG. Mělo to manuální mod, naštěstí, protože jinak to řadilo příšerně. Na klidnou jízdu to ale možná stačí, tedy někomu kdo ještě nejel s jiným automatem. Jakýmkoliv. Interier - design strašnej, ale to je subjektivní. Ty modré displeje radia a klima byla dobrá parodie na VW ze začátku tohoto století. Na volantu asi milion tlačítek, zrovna tak okolo radia. Používal jsem jen na volantu ty na rádio které hraje docela dobře. Tedy pokud chytí stanici, což ale nemusela být. jeho chyba. Jak se přepíná pc jsem celou cestu nezjistil a než mi došlo že ta podivná čárka mezi budíky je ukazatel spotřeby byl jsem v Lovosicích. Sedačky nečekaně dobré. Na horší silnici něco klepalo v palubce. Ale ne moc. Podvozek - drží dobře, ale je příšerně hlučný. Pneu to mělo letní, na což jsem se u pumpy speciálně podíval. A už tam něco klepalo, víc jak ta palubka. (tyčky?) Najeto 22t km. Spotřebu jsem neměl jak změřit, za půjčení jsem tankoval do plné a počítač jsem nenašel. Okamžitou to ukazuje jen přibližně, nejčastěji ta čárka atakovala číslo 10. A ted to nejlepší - při vracení jsem se zeptal na cenu - prý 536t, ale byla sleva tak za 499t. Před rokem. Strašný. I ten Golf 1,2 TSI DSG stojí prakticky stejně, samozřejmě bez kamery v zrcátku a vyhřívaného volantu. Ale jede daleko lépe, víc žrát nebude a uvnitř je rozhodně lepší. A třeba Megane bude i daleko levnější. Horší být nemůže, to si vůbec nedovedu představit.


No za pul mice je to fakt uplny nesmysl. To uz bych prihodil 60 000 a koupil bych Megane Kombajn GT 220. To bude svezeni trosku nekde jinde.

respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 27.08.2015 16:56, RE: Hyundai 1,6 automat - krátká zkušenost
KoobaS posted by:
PetrT posted by:
Svět je malej a náhoda je blbec. I díky tomuto vláknu, vlastně spíš zejména tomuto vláknu, jsem dnes ukecal majitelku a půjčil si na cestu do Mostu zánovní bílou i30. Myslel jsem že je to nějaký základ, ale ouha. To auto byl automat, benzín a mimo kůže plná výbava zřejmě. Vyhřívání volantu nemá ani moje Das Auto. Mělo to i kameru v zrcátku, toho jsem si ale všiml až při vracení. Nijak mě nenadchla.Nevim co to bylo za motor, jen vím že benzín 1,6. Jestli normální nebo ten GDI fakt nevím, blbec jsem si ani na cestu nevzal techničák. Najeto 22t km. A dojem? Motor - hrozný. Auto nejede a to tak že vůbec. Musí se točit a potom je dost hlučný. Předjíždět s tím cestou z Lovosic na Most kamiony byl zážitek, proti tomu je i moje osobní dodávka Ferrari. A to jsem jel sám, bez zavazadel. Automat - hrozný je slabé slovo. Nejspíš je to viník výše zmíněného popisu motoru. Nevím jestli je to dvouspojka nebo hydroměnič, ale při nižších rychlostech cukal daleko víc než moje DSG. Mělo to manuální mod, naštěstí, protože jinak to řadilo příšerně. Na klidnou jízdu to ale možná stačí, tedy někomu kdo ještě nejel s jiným automatem. Jakýmkoliv. Interier - design strašnej, ale to je subjektivní. Ty modré displeje radia a klima byla dobrá parodie na VW ze začátku tohoto století. Na volantu asi milion tlačítek, zrovna tak okolo radia. Používal jsem jen na volantu ty na rádio které hraje docela dobře. Tedy pokud chytí stanici, což ale nemusela být. jeho chyba. Jak se přepíná pc jsem celou cestu nezjistil a než mi došlo že ta podivná čárka mezi budíky je ukazatel spotřeby byl jsem v Lovosicích. Sedačky nečekaně dobré. Na horší silnici něco klepalo v palubce. Ale ne moc. Podvozek - drží dobře, ale je příšerně hlučný. Pneu to mělo letní, na což jsem se u pumpy speciálně podíval. A už tam něco klepalo, víc jak ta palubka. (tyčky?) Najeto 22t km. Spotřebu jsem neměl jak změřit, za půjčení jsem tankoval do plné a počítač jsem nenašel. Okamžitou to ukazuje jen přibližně, nejčastěji ta čárka atakovala číslo 10. A ted to nejlepší - při vracení jsem se zeptal na cenu - prý 536t, ale byla sleva tak za 499t. Před rokem. Strašný. I ten Golf 1,2 TSI DSG stojí prakticky stejně, samozřejmě bez kamery v zrcátku a vyhřívaného volantu. Ale jede daleko lépe, víc žrát nebude a uvnitř je rozhodně lepší. A třeba Megane bude i daleko levnější. Horší být nemůže, to si vůbec nedovedu představit.
Takže jsi jel ještě starou generací i30? To bych převodovku tipoval na 5 stupňové hydro.Během doby kdy jsem kolegyni ukecával do megane se ještě hrozně toužila podívat na hjondé ix20. Takže jsme ji jeli projet. potom nás ještě prodejkyně posadila do nové i30. Plná střelba, 1,6 nafta, automat. Nová dvojspojka, sedm stupňů. Parkovací kameru už to mělo myslím normálně v displayi navigace. Nemůžu říct, že by se mi s autem jelo špatně, ale od té doby, co mám služební zafiru jsem nadšenej ze všeho, v čem se sedí jak v autě a ne jak v dodávce. NAprosot mě zarazilo, když ve 120 začaly hvízdat stěrače. Jinak jak k ix20, tak k i30 jsem měl svoje výtky, ale po těch pár měsících se nepamatuju jaký... Řekl bych, že dojmem jaký na mě auta udělaly by se megane s novou i30 dal srovnat, cenově ani náhodou...


Ne, byla to ta kulatá i30. Rok stará. Navi to nemělo, proto asi ta legrační kamera v zrcátku.
Schválně jsem se díval do konfigurátoru a mnohem lepší Golf 1,2TSI DSG vyjde na 530t a sleva jde ukecat vždy. Výbavu má až na pár detailů stejnou. Neni co řešit, výhodnost Hyundai je u vyšších výbav pověra.
Jinak mám i zkušenost s Corollou 1,6 automat 2007 a až na dost vysokou spotřebu je to pořád daleko lepší auto než i30.

respond
TECH
number of posts2
date of registration28.10.2016
Friday 28.10.2016 10:20, RE: re:
Karel - TipCars.com posted by:
Dobrý den. Jednotky GDI i přesto, že disponují přímým vstřikováním paliva, které by mělo přinést lepší odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a nižší spotřebu, mají v praxi spotřebu naopak vyšší, jejich technická vyspělost tak nemá žádný přínos. Šestnáctistovka MPI jede prakticky stejně a nehrozí drahými poruchami.



Jo nehrozí drahými opravami? A co ten katalizátor, který je špatně umístěn a když se tam něco stane, tak ho to nasaje, typická závada tohoto motoru. Radíte lidem a nic o tom nevíte.
respond
TECH
number of posts2
date of registration28.10.2016
Friday 28.10.2016 10:22, RE: výkon
PetrT posted by:
Koloss posted by:
Přestaňte si nechávat věšet bulíky na nos. V poslední době se rozmohla móda (hlavně u Korejců) uvádět motory s výkonem, který mívají o třídu větší agregáty. Teď mluvím výhradně o atmosférických motorech. U takového motoru se totiž špičkový výkon dá dosáhnout jen ve vysokých otáčkách a nikdo nechce jezdit s permanentně vyjícím motorem. V běžném pásmu otáček, kde se normální řidič pohybuje, tedy 2000-4500 otáček se k maximálnímu výkonu nedostanete a požadavek, aby motor rozumně táhnul je plněn schopností podávat kroutící moment. Ten je u atmosférických motorů dán víceméně objemem a odpozorovaná realita je, že rozumný motor 1,6 bude mít krouťák prostě něco málo pod 160 Nm. Na tom víceméně nemůže nic změnit ani přímé vstřikování paliva do válců, víc vzduchu tam prostě nebude. Když to bude 1.2, tak to bude pod 120 Nm u dvoulitru lehce pod 200 Nm. Takže - co se týče výkonu, budou na tom oba motory z hlediska normální jízdy hodně podobné. Jediný rozdíl bude v té spotřebě, pokud je přímý vstřik udělaný dobře, tak by rozdíl mohl být patrný, hlavně v nižším zatížení, třeba při ustálené jízdě rozumnou rychlostí. Je to ale vykoupené složitější technikou, která by se ale v záruční době neměla kazit a tak by to u nového auta nemusel být problém.
Přesně tak. Dobrý příklad je Kia s ceedem první generace, kdy 1,4 měla papírově megavýkon a stejně to vůbec nejelo. Lidi byli akorát nasraný. Nakonec to poladili a výkon snížili.


Výkon se snížil kvůli tomu že jinde se platí za výkon a ne za obsah.Takže výstřel mimo.Také na to mělo vliv přechod na vyšší "EURO"
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.