0
back
 

diskuze k tématu: Koupit Hyundai Getz nebo Ford Fiesta?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, korejská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 05:46, Mimo mísu
Vím že teď napíšu příspěvek mimo mísu a někteří ho budou kritizovat ( jako obvykle ), ale co třeba mrknout na Astru Classic 1.4 16V Twinport?
Cena po slevě je cca 289 000Kč, ale importéři dávaj slevy až k 260 000Kč a je to o třídu vyšší auto, samozřejmě ne z takovou výbavou...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 07:33,
"Nyní tedy k vaší otázce. Je lepší investice "


Není to investice - je to spotřeba. Investice by to byla, kdyby to auto mělo za 5 let o 50 % větší cenu, než dnes.

Jimak doporučovat někomu větší auto je klasický syndrom postkomunistického myšlení - představte si pane Zigi, že spousta lidí větší auto prostě nepotřebuje a že to menší auto má řadu výhod.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 07:53, RE: bez předmětu
anonym posted by:
"Nyní tedy k vaší otázce. Je lepší investice "


Není to investice - je to spotřeba. Investice by to byla, kdyby to auto mělo za 5 let o 50 % větší cenu, než dnes.

Jimak doporučovat někomu větší auto je klasický syndrom postkomunistického myšlení - představte si pane Zigi, že spousta lidí větší auto prostě nepotřebuje a že to menší auto má řadu výhod.
Kdyby ses aspoň podepsal anonyme, takhle tě aspoň můžu nazvat troubo nebo joudo?
Jinak malé auta mají své výhody, to je jasné, ale já jen nabídl možnou alternativu o třídu vyššího auta za stejnou cenu. A to postkomunistické myšlení máš leda tak Ty.
PS: Věř mi, že Astra G není o moc větší než dnešní malá auta typu Getz, Fiesta, Fabka...atd
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 08:50, RE: bez předmětu
anonym posted by:
"Nyní tedy k vaší otázce. Je lepší investice "


Není to investice - je to spotřeba. Investice by to byla, kdyby to auto mělo za 5 let o 50 % větší cenu, než dnes.

Jimak doporučovat někomu větší auto je klasický syndrom postkomunistického myšlení - představte si pane Zigi, že spousta lidí větší auto prostě nepotřebuje a že to menší auto má řadu výhod.
Anonyme, psát anonymy je teprve syndrom postkomunistického myšlení !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 08:58, RE: bez předmětu
anonym posted by:
"Nyní tedy k vaší otázce. Je lepší investice "


Není to investice - je to spotřeba. Investice by to byla, kdyby to auto mělo za 5 let o 50 % větší cenu, než dnes.

Jimak doporučovat někomu větší auto je klasický syndrom postkomunistického myšlení - představte si pane Zigi, že spousta lidí větší auto prostě nepotřebuje a že to menší auto má řadu výhod.
Pane Anonyme, když už chcete chytat někoho za slovo, tak chytím já Vás - investice neznamená to, že u zakoupené komodity stoupne cena. To si pletete s realitami nebo třeba veterány. Když si koupím např. lešení, které bude mít za 5 let poloviční hodnotu, tak je to špatná investice? Bez ohledu na to, že díky němu vydělám na trojnásobek původního množství? U auta Vy investujete peníze, za něž se Vám dostává požitek z vůně novoty, obdivu žen a závisti sousedů. Takže je velmi relativní, jestli je to investice dobrá, nebo špatná. Poznámka nakonec - spotřebovat se dá i ta nemovitost - viz sídliště Chanov....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 09:02, Malé auto
No,před asi rokem jsem řešil nové auto pro přítelkyni a nakonec jsem vybral Fiat Panda 1,2, v plné výbavě a s klimatizací mě předváděčka naj. 3tis.km vyšla na 210tis. km.Auto máme necelý rok a žádný problém.Jinak osobně bych mezi těmito dvěma vozy volil Fiestu,ale viděl jsem nedávnou Getz v jakémsi "akčním " provedení a nevypadal zase tak špatně.Ale už vidím jak se tady na mě zase kvůli Fiatu všichni sesypou
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 09:09, Spotřeba Getz
Když pan Šikl absolvoval s Getzem zde klasický test spotřeby (město, mimo město, dálnice) měl "s lehčí nohou" pohých 4,8l/100km. (Opak byl něco přes osm). V reálu mám 6,0-6,3 max. 6,6 (110-140km občas 160km/h). Jen dálky, město nejezdím. Řazení je ve srovnání třeba s Fabií trochu jiné, ale nedá se říct, že třeba o třídu horší. Přestnost je rozhodně ok.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 09:21, RE: Spotřeba Getz
anonym posted by:
Když pan Šikl absolvoval s Getzem zde klasický test spotřeby (město, mimo město, dálnice) měl "s lehčí nohou" pohých 4,8l/100km. (Opak byl něco přes osm). V reálu mám 6,0-6,3 max. 6,6 (110-140km občas 160km/h). Jen dálky, město nejezdím. Řazení je ve srovnání třeba s Fabií trochu jiné, ale nedá se říct, že třeba o třídu horší. Přestnost je rozhodně ok.
Tak ač nejsem žádný fanatický fanoušek Škodovky, tak mám možnost denně srovnávat zmíněný Getz a Fabii HTP. Je mnoho rozdílů, ale nejmarkantnější je právě v převodovce. O jeden rok starší služební HTP má řazení stále perfektní a o tom není diskuse. U Getze je to katastrofa (najeto 65 000km)! nebudu se rozepisovat o dalších nectnostech, ale motor v Getzu mě mile překvapil a stále má ode mně pochvalu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 09:34, RE: Malé auto
Tonny posted by:
No,před asi rokem jsem řešil nové auto pro přítelkyni a nakonec jsem vybral Fiat Panda 1,2, v plné výbavě a s klimatizací mě předváděčka naj. 3tis.km vyšla na 210tis. km.Auto máme necelý rok a žádný problém.Jinak osobně bych mezi těmito dvěma vozy volil Fiestu,ale viděl jsem nedávnou Getz v jakémsi "akčním " provedení a nevypadal zase tak špatně.Ale už vidím jak se tady na mě zase kvůli Fiatu všichni sesypou
Taky se kouknout na Fiaty neni vubec spatny napad. Panda posledni dobou ukazuje mezi jake drzaky narostla a urcite je to dobry kup.

Jinak proti Grtzalkovi nemuzu rict ani buu.. Prijde mi to jako dobre levne auto s velkou spolehlivosti a vybornymi motory. Urcite se zamerte na tu 1.4. Jedna jednicka pri obsazeni 4 lidmi uz ztraci dech, se zapnutou klimatizaci je vasim nejlepsim pritelem uz jenom radici paka a svaly na prave ruce nezadrzitelne rostou... Na muj vkus je Getz prilis mekke a necitlive auto, nicmene to jsou tyto mala auta asi vsechny, vrele doporucuju si ho jit vyzkouset. Neni to spatna koupe...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 09:37, RE: Spotřeba Getz
anonym posted by:
Když pan Šikl absolvoval s Getzem zde klasický test spotřeby (město, mimo město, dálnice) měl "s lehčí nohou" pohých 4,8l/100km. (Opak byl něco přes osm). V reálu mám 6,0-6,3 max. 6,6 (110-140km občas 160km/h). Jen dálky, město nejezdím. Řazení je ve srovnání třeba s Fabií trochu jiné, ale nedá se říct, že třeba o třídu horší. Přestnost je rozhodně ok.
Otec s 1.1 jezdi pod 5.5 litru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 10:15, RE: Spotřeba Getz
Miky posted by:
Otec s 1.1 jezdi pod 5.5 litru.
A ja s 2.0 TDi za 5,3.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 11:34, RE: bez předmětu
Pepe posted by:
Pane Anonyme, když už chcete chytat někoho za slovo, tak chytím já Vás - investice neznamená to, že u zakoupené komodity stoupne cena. To si pletete s realitami nebo třeba veterány. Když si koupím např. lešení, které bude mít za 5 let poloviční hodnotu, tak je to špatná investice? Bez ohledu na to, že díky němu vydělám na trojnásobek původního množství? U auta Vy investujete peníze, za něž se Vám dostává požitek z vůně novoty, obdivu žen a závisti sousedů. Takže je velmi relativní, jestli je to ...
Investice je něco, co přinese zhodnocení mejetku.

Tím lze sotva nazvat koupi spotřebího zboží pro osobní potřebu, jímž osobní auto bezesporu je -už při odjezdu z autosalońu člověk ztratí desítky tisíc.

Jo a jak se jmenuju ? No přeci Jouda, to je přeci stejně neanonymní jako Zigi či Ryšár.))))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 11:48, getz versus mondeo:-)
Můžu dát k dobru, že jsem v Mondeou combi 03 čelně potkal paní v Getzu (já jel cca 40-50, ona vyakcelerovala proti mě, její vina, vjela příliš rychle na úzkou hlavní, místo aby čekala a dala přednost), dobrzdit se to nedalo, vylít mi airbag, přitahovač pásu a celkem škoda cca 120 tisíc (vše její povinné ručení). Getzík se vešel akorát mezi přední lemy blatníků a vrazil masku a chladič trochu dovnitř, jel jsem dolů a ona nahoru, takže to bylo čelně a ještě zespodu, getzík vypadal míň pochroumaně, jen si celej předek trochu sedl dolů, celkem odolný a kompaktní autíčko, už o něm přemýšlíme jako o druhým, ale přeci jen fiesta bude dlouhodobě asi větší držák...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 11:50, Vyber.
Ona ta Astra by taky nebyla tak spatna nebo se treba mrknout po predvadecce Grande Punta nebo Opela Corsy. Jako predvadecka nebo nejaky ukonceny leasing by se taky dali sehnat slusne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 12:27, RE: Spotřeba Getz
anonym posted by:
A ja s 2.0 TDi za 5,3.....
Ty jsi teda vůl..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 12:38, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Investice je něco, co přinese zhodnocení mejetku.

Tím lze sotva nazvat koupi spotřebího zboží pro osobní potřebu, jímž osobní auto bezesporu je -už při odjezdu z autosalońu člověk ztratí desítky tisíc.

Jo a jak se jmenuju ? No přeci Jouda, to je přeci stejně neanonymní jako Zigi či Ryšár.))))
A co když potřebuje auto pro výkon své práce? Není to investice? Já bych řekl že ano. I kdyby si ji neodepisoval z daní a měl ji jen na dojíždění do práce, či s prací.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 12:43, RE: getz versus mondeo:-)
anonym posted by:
Můžu dát k dobru, že jsem v Mondeou combi 03 čelně potkal paní v Getzu (já jel cca 40-50, ona vyakcelerovala proti mě, její vina, vjela příliš rychle na úzkou hlavní, místo aby čekala a dala přednost), dobrzdit se to nedalo, vylít mi airbag, přitahovač pásu a celkem škoda cca 120 tisíc (vše její povinné ručení). Getzík se vešel akorát mezi přední lemy blatníků a vrazil masku a chladič trochu dovnitř, jel jsem dolů a ona nahoru, takže to bylo čelně a ještě zespodu, getzík vypadal míň pochroumaně,...
zajima me proc si myslis ze fiesta bude vetsi drzak nez getz ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 12:45, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Investice je něco, co přinese zhodnocení mejetku.

Tím lze sotva nazvat koupi spotřebího zboží pro osobní potřebu, jímž osobní auto bezesporu je -už při odjezdu z autosalońu člověk ztratí desítky tisíc.

Jo a jak se jmenuju ? No přeci Jouda, to je přeci stejně neanonymní jako Zigi či Ryšár.))))
V ekonomické teorii investice = odložená spotřeba.
V tomto smyslu jsou investicí peníze ve slamníku, peníze vložené do cenných papírů nebo třeba nedojedený oběd v lednici.
Účetnictví znalo pojem investiční majetek (nyní se říká dlouhodobý majetek) - majetek vyšší než malé hodnoty (nad 40 tis. Kč) držený po delší dobu než 1 rok. Auto v je v tomto smyslu investiční majetek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 13:46, RE: bez předmětu
anonym posted by:
V ekonomické teorii investice = odložená spotřeba.
V tomto smyslu jsou investicí peníze ve slamníku, peníze vložené do cenných papírů nebo třeba nedojedený oběd v lednici.
Účetnictví znalo pojem investiční majetek (nyní se říká dlouhodobý majetek) - majetek vyšší než malé hodnoty (nad 40 tis. Kč) držený po delší dobu než 1 rok. Auto v je v tomto smyslu investiční majetek.
A on si ten člověk to auto kupuje pro firmu ?

Jouda
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2007 14:23, RE: Vyber.
mufik.martin posted by:
Ona ta Astra by taky nebyla tak spatna nebo se treba mrknout po predvadecce Grande Punta nebo Opela Corsy. Jako predvadecka nebo nejaky ukonceny leasing by se taky dali sehnat slusne
V malých autech je velká tlačenice a dnes nelze říct, že je některé vyloženě špatné. Je jen otázkou na co auto potřebuji a kolik do něj chci investovat.
Je však také pravdou, že malá auta jsou nakonec jako ojetá dražší než velká. Já osobně bych také raději hledal v nižší střední třídě, protože jsme byli nahnáni do luxusních trabantů, ale někdo pozapomněl, že na druhé auto do rodiny jaksi nemáme peníze.
Přesto, že jsem nikdy korejské auto neměl, klidně bych do něho šel, je pro mě důležitější, jakou užitnou hodnotu za své peníze dostanu a ne jaký to má štítek. Ona tolik vychvalovaná "fabka" 1.2HTP - hovno to pojede je skutečně jen nákupní kabela do města, ale Getz s opravdovým motorem je auto i mimo město.
Už vidím ty davy, co se do mě pustí, ale je pravda, že Fábii náš trh potřebuje s jiným motorem a podřízení se strategii koncernu pro evropský trh bez ohledu na nás ukazuje, jak si nás váží.
Ale on přijde den, kdy budou muset i pro náš trh něco udělat a když se podívám na Slovensko, není daleko...
Jinak si myslím, že v této třídě v době akcí se dá sehnat něco i u Peugeota nebo Citroena případně Renaultu.
Fiat už dnes není tak mizerný jako býval a je pravda, že je to kus od kusu u každé automobilky. Já jsem měl Felicii 1.3 a můj nejšťastnější den s tímto autem nastal, když jsem ho prodal. Naproti tomu byly kusy, které byly nezničitelné až na páté dveře a zadní podběhy - zrezivěly všem.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.