0
back
 

diskuze k tématu: Hyundai Getz a hodnocení majitele po 90 tis. km.

category of topic classification: korejská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.01.2011 21:45, RE: motor
Michal Hejč posted by:
Přejdu to podsouvání toho, co si myslím/nemyslím a budu konstruktivní - kupodivu souhlasím s názorem na víkendové jezdce (kteří často porušují předpisy o plynulosti provozu, atd.), nicméně právě kvůli nim jsou předpisy přísné (protože těch nezkušených jezdců je hodně) a právě kvůli nim je musí dodržovat VŠICHNI řidiči - i ti zkušenější. Nevidím důvod, proč by prostě všichni neměli striktně doržovat stanovená pravidla. Jakmile se najde někdo, kdo tvrdí, že on to má pod kontrolou - strhne to lavin...
Pokud nezkušení řidiči chtějí, aby je okolí tolerovalo (a to je naprosto oprávněný požadavek), musí zase na oplátku těm zkušenějším umožnit předjetí, atd. To vůbec není o předpisech a jejich porušování. Zase, předpisy by měly dát jen nějaká obecná pravidla, v podstatě stačí, jezdí se vpravo, na červenou stát, pár značek o přednosti, pár zákazů, ale hlavně - řidiči se musí tolerovat a vzájemně respektovat. To je nejdůležitější pravidlo, které by se hlavně mělo tlouct do hlavy všem řidičům. Kdyby tohle fungovalo, pro silniční zákon stačí pár paragrafů. Tohle ale samozřejmě nikdy nemůže projít, protože potom by se občané obešli od dopravního buzeraparátu, zmizeli by příjmy z pokut a občané by nedejbože mohli o něčem rozhodovat sami.

Pokud to má řidič v hlavě v pořádku, může mít v Getzi pod kapotou třeba dvoulitr a nerozbije se. Zase s 1,1 může nějaký ten kW v nepříjemný okamžik chybět. Jezdím jak s podprůměrně výkonými auty, tak s nadprůměrem. Výkonější auto je řidičsky rozhodně příjemnější a vůbec to neznamená, že je třeba ten výkon pořád využívat, pak se to totiž dost znatelně projeví na spotřebě.

Prostě se řízení v rizikových místech věnuji, takže mne nějaké povyjeté auto z vedlejší nerozhodí, protože jej automaticky předvídám. Sleduji provoz kolem sebe včetně zrcátek, takže si rizikového jezdce zpravidla včas všimnu a dávám na něj pozor. Samozřejmě nejsem geniální a někdy se možná stane, že budu ve špatnou dobu na špatném místě, ale jsem s tím tak nějak smířený a s tímto rizikem se silničního provozu účastním. A vůbec, každý řidič by si měl tohle riziko uvědomit a přizpůsobit se mu a ne plakat nad tím, jací jsou kolem piráti.

To jako mám s Avií naloženou stohovacími rámy do výšky 2 metrů projíždět kruhový objezd 50 km/hod? Nebo 70 km/hod s autem naloženým po střechu rodinou a zavazadly? Kruhový objezd je budován mimo jiné pro zpomalení dopravy a ne aby se tam převracela auta...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.01.2011 22:54, RE: motor
Michal 22 posted by:
Pokud nezkušení řidiči chtějí, aby je okolí tolerovalo (a to je naprosto oprávněný požadavek), musí zase na oplátku těm zkušenějším umožnit předjetí, atd. To vůbec není o předpisech a jejich porušování. Zase, předpisy by měly dát jen nějaká obecná pravidla, v podstatě stačí, jezdí se vpravo, na červenou stát, pár značek o přednosti, pár zákazů, ale hlavně - řidiči se musí tolerovat a vzájemně respektovat. To je nejdůležitější pravidlo, které by se hlavně mělo tlouct do hlavy všem řidičům. Kdyby ...
Chyba hned na začátku - nezkušení řidiči nepotřebují, aby je okolí tolerovalo - jim stačí, když všichni dodržují předpisy tak, jak je znají oni (což je někdy bohužel ještě postaru, ale to je jiná otázka). Tolerovat a respektovat - takto vágní formulace by způsobila na silnicích totální chaos. Nelze spoléhat na něco tak subjektivního.<br><br>
ad. občané by nedejbože mohli o něčem rozhodovat sami - ano, toho se opravdu bojím, aby si každý o všem rozhodoval sám. Skoro jakýkoliv (byť nedokonalý) řád je lepší než tohle.<br><br>
Výkonější auto je řidičsky rozhodně příjemnější - nesmysl - je hodně situací, kdy tomu tak není (například když nestíhá zbytek auta a auto se má tendenci různě kývat a kroutit - Getz - nebo když nezkušený řidič neumí citlivě šlapat na plyn nebo na ledě, atd.). Jo a z psychologického hlediska je silnější auto vždy více nebezpečné - nezkušený řidič má pocit, že v něm může jet rychleji.<br><br>
Když je před kruháčem extra značka 50 nebo 70, tak se tak projet může. Z toho je třeba vycházet (pokud nejsou zhoršené podmínky). Dnešní osobní auta to umožňují (kromě těch vyloženě městských, co se mají tendenci převracet). Tečka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.01.2011 23:07, RE: motor
Michal 22 posted by:
Pokud nezkušení řidiči chtějí, aby je okolí tolerovalo (a to je naprosto oprávněný požadavek), musí zase na oplátku těm zkušenějším umožnit předjetí, atd. To vůbec není o předpisech a jejich porušování. Zase, předpisy by měly dát jen nějaká obecná pravidla, v podstatě stačí, jezdí se vpravo, na červenou stát, pár značek o přednosti, pár zákazů, ale hlavně - řidiči se musí tolerovat a vzájemně respektovat. To je nejdůležitější pravidlo, které by se hlavně mělo tlouct do hlavy všem řidičům. Kdyby ...
V zásadě máte každý ze svého pohledu pravdu a často si neodporujete. Jen reakce k těm víkendovým jízdám a jezdcům. Projeďte si pražskou magistrálu ve čtvrtek ráno a sobotu ráno. Rozhodně tam radši budete jezdit o víkendech. <br>
<br>
Jinak je vidět (a to nejen dneska a tady), že každý, včetně mě si hájí prostě to svoje, tu svojí volbu. U investování do akcií se tomu říká: mluví z tebe pozice
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.01.2011 23:13, RE: motor
Michal Hejč posted by:
Hmm, to s tím 74 kW motorem, co je horší než ten starší a slabší... Taky sleduju ten trend, že nové motory nějak nedosahují papírových hodnot. Jestli se nějak změnila metodika měření nebo se musí řídící jednotka "učit" a pak teprve dosahuje správných hodnot... nevím.<br><br>
Jel jsem s tím 1,3 74kW 6-kvalt v Corolle sedan a nějak to nejelo (ani ve vysokých otáčkách) - vůbec to nešlo za plynem, resp. plyn kladl odpor jinak než to zabíralo - bylo tam snad jakési zpoždění motoru oproti plynu.
Taky jsem s tím motorem jel v Aurisu, ale nijak jsem akceleraci nezkoušel, jel se mnou dealer z Toyoty, Yarisy jsem si oba projel soukromě. Auris/Corolla už je o třídu větší auto a 1.4 je to pro něj základní motor. Do něj by se hodila asi spíš ta 1.6tka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.01.2011 08:40, RE: motor
Petr S posted by:
V zásadě máte každý ze svého pohledu pravdu a často si neodporujete. Jen reakce k těm víkendovým jízdám a jezdcům. Projeďte si pražskou magistrálu ve čtvrtek ráno a sobotu ráno. Rozhodně tam radši budete jezdit o víkendech. <br>
<br>
Jinak je vidět (a to nejen dneska a tady), že každý, včetně mě si hájí prostě to svoje, tu svojí volbu. U investování do akcií se tomu říká: mluví z tebe pozice
Nesouhlas - on hájí sebe, já hájím celý systém, oficiální stanovisko, řád. Byť s tím systémem ve všem nesouhlasím, je lepší než nic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.01.2011 08:47, RE: motor
Petr S posted by:
Taky jsem s tím motorem jel v Aurisu, ale nijak jsem akceleraci nezkoušel, jel se mnou dealer z Toyoty, Yarisy jsem si oba projel soukromě. Auris/Corolla už je o třídu větší auto a 1.4 je to pro něj základní motor. Do něj by se hodila asi spíš ta 1.6tka.
No, aby nedošlo k mýlce - on ten 1,3 "nějak nejel" na to, že měl mít 100 koní, ale jinak by bohatě stačil. Možná nebyl ještě pořádně zajetý - taky jsem s tím jel s dealerem Toyoty, ale nebál jsem se to otestovat na dvojku proti dlouhému kopci, který znám s jinými 100-koňovými auty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.01.2011 11:22, RE: motor
Michal Hejč posted by:
Chyba hned na začátku - nezkušení řidiči nepotřebují, aby je okolí tolerovalo - jim stačí, když všichni dodržují předpisy tak, jak je znají oni (což je někdy bohužel ještě postaru, ale to je jiná otázka). Tolerovat a respektovat - takto vágní formulace by způsobila na silnicích totální chaos. Nelze spoléhat na něco tak subjektivního.<br><br>
ad. občané by nedejbože mohli o něčem rozhodovat sami - ano, toho se opravdu bojím, aby si každý o všem rozhodoval sám. Skoro jakýkoliv (byť nedokonalý) řád...
Ale slušný řidič přece žádné předpisy nepotřebuje. Opravdu stačí pár pravidel o přednosti, po které straně se jezdí a hotovo. Slušný řidič se s tím už vypořádá. Na silnicích je spousta případů, kdy řidič musí použít hlavu a žádný předpis mu nepomůže. Odstaranění buzeračních předpisů, které stejně nikdo nedodržuje, nevznikne totální chaos, ale řidiči budou nuceni používat hlavu. Naproti tomu současný systém, který se snaží zpředpisovat úplně všechno, používání rozumu odnaučuje. To je známý fakt, který platí všude - i na silnici. Tolerovat a respektovat - nelze spoléhat na nic tak subjektivního - právě že do tohoto vágního termínu se schovají veškerá pravidla slušného chování na silnicích. Každý řidič přece chce dojet v pořádku do cíle. Nebo na to snad musí mít předpis? Vy jste typická oběť dnešní dopravní buzermašinérie, která by ráda vše rozhodovala. Aktérům téhle buzermašinérie ale nejde o bezpečnost na silnicích, ale o příjmy z různých dotací, pokut, atd. Měl byste vědět, kdo vlastní Czech radar, která má rozeseta budky v prý "bezpečných městech" a jaké procenta z pokut jim jde do kapes, jak radniční úředníci už se ani nestydí dát do plánu rozpočtu příjmy z pokut, atd.

občané by nedejbože mohli o něčem rozhodovat sami - a kdo by za mne měl rozhodovat? Zákonodárce? Úředník? Prosím, ať za mne rozhoduje, potom ať ale zodpovědnost za mou jízdu vezme na svá bedra! Dokud budu mít za svou jízdu zodpovědnost já, tak si chci sám rozhodnout, kdy budu používat jaké pneumatiky, jakou rychlostí pojedu v centru obce a jakou po prázdné přehledné silnici mezi poli, zda své ratolesti připoutám do sedačky, kde budu případně předjíždět, atd. V současné situaci mi chce zákonodárce - úředník vše nařídít, ale zodpovědnost ze mne sejmout odmítá a s tím já nesouhlasím. Krkání v restauraci taky žádný předpis nezakazuje a přesto to nikdo nedělá, protože je to neslušné. Když to může fungovat v této situaci, proč by to nemohlo fungovat i na silnici? A ještě - stát má občanům sloužit a ne aby občany terorizoval zbytečnými vyhláškami, likvidačními pokutami, atd. Takový stát já tvořit nechci, ať si najdou jinou ovci.

Výkonější auto je samozřejmě uživatelsky příjemnější, na tom si trvám. Když někdo neumí pracovat se spojkou a plynem, ať si koupí slabší auto, pro nás ostatní bych byl rád za vlastní výběr.

Kruháč je samozřejmě třeba projet tak, abych se nepřevrátil. Bez ohledu na to, jaká je před ním značka. Zase, vy potřebujete před kruháčem značku - já naopak značku s omezením rychlosti před kruháčem považuji za buzerační. Maximálně varování "pozor za 100 metrů kruhový objezd". Víc není třeba a každý řidič si musí sám rozhodnout, jakou rychlostí jej projede. Mimochodem - tady je kruhový objezd v každé díře a nějak jsem si nevšiml, že by každému druhému autu hvízdaly pneumatiky. Protože řidič použil rozum (ne předpis), že projet kruhový objezd 50 km/hod je nebezpečné. Po náledí přece taky nepojedu 90 km/hod, i když tak teoreticky mohu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.01.2011 13:49, RE: motor
Michal 22 posted by:
Ale slušný řidič přece žádné předpisy nepotřebuje. Opravdu stačí pár pravidel o přednosti, po které straně se jezdí a hotovo. Slušný řidič se s tím už vypořádá. Na silnicích je spousta případů, kdy řidič musí použít hlavu a žádný předpis mu nepomůže. Odstaranění buzeračních předpisů, které stejně nikdo nedodržuje, nevznikne totální chaos, ale řidiči budou nuceni používat hlavu. Naproti tomu současný systém, který se snaží zpředpisovat úplně všechno, používání rozumu odnaučuje. To je známý fakt, ...
Asi takhle - slušný řidič nerovná se inteligentní - a o tom to je. Na silnici je velké množství řidičů, co prostě nejsou inteligentní - půlka populace má IQ horší než 100 a to doslova - IQ je tak dělané. Díky za všechny buzerační předpisy, které nahradí to, že oni prostě nejsou schopni všechno domyslet. Já s dodržováním předpisů problém nemám, když vím, že jsou stejné pro všechny. A pohrdám všemi, kdo si myslí, že oni by měli mít nějakou výjimku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.01.2011 15:20, RE: motor
Michal Hejč posted by:
Asi takhle - slušný řidič nerovná se inteligentní - a o tom to je. Na silnici je velké množství řidičů, co prostě nejsou inteligentní - půlka populace má IQ horší než 100 a to doslova - IQ je tak dělané. Díky za všechny buzerační předpisy, které nahradí to, že oni prostě nejsou schopni všechno domyslet. Já s dodržováním předpisů problém nemám, když vím, že jsou stejné pro všechny. A pohrdám všemi, kdo si myslí, že oni by měli mít nějakou výjimku.
Zvrhlo se to trochu v akademickou debatu. Obecně asi nějaké zákony jsou potřeba a to nejen na silnicích, ale i na krádeže, násilné činy apod. <br>
Ale fakt je, že zóna 40km/h mezi polema je podle mě zneužití zákona nějakým starostou co se už těší jak bude kasírovat do obecní pokladny. Takovou obcí téměř denně projíždím a když nevidím obecní policajty, že tam měří, tak tu 40tku mezi polema nerespektuju.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.01.2011 18:43, RE: motor
Michal Hejč posted by:
Nesouhlas - on hájí sebe, já hájím celý systém, oficiální stanovisko, řád. Byť s tím systémem ve všem nesouhlasím, je lepší než nic.
"systém je lepší než nic" - dnes již prokázaná hloupost. V ekonomice je prokazatelně nejefektivnější anarchie - to jen na okraj. Ale v dopravě také - v Německu a Rakousku se začaly vesnice a městečka ve velkém zbavovat značek, chodníků, ostrůvků a podobných nesmyslů - na dvou "zkušebních" vesnicích se totiž prokázalo snížení nehodovosti o 86%. Řidiči se prostě mohou soustředit na jízdu a sledování okolí svého vozu namísto sledování lesa z dopravních značek (u kterých navíc polovina lidí, především dříve narozených, ani netuší co vlastně znamenají). Dokonce se drasticky snížil počet nehod s účastí chodců a to navzdory odstranění chodníků. Jezdím do Německa pravidelně pracovně a musím říct, že tímto modelem (a vůbec celým německým dopravněprávním systémem) by se naše mizerná malá zemička mohla inspirovat - alespoň něco by tu mohlo být rozumně nastaveno. To bych v česku chtěl asi příliš.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.01.2011 18:50, RE: motor
Michal Hejč posted by:
Tato reakce hovoří sama za sebe (nehledě ke krátké paměti a popletení si hodnocení osob).
Neřekl bych, že mám krátkou paměť - blbce si totiž pamatuji dobře a dlouho - konečně máme jich plný parlament a vládu
Diskuse kterou zmiňuji se odehrála v rubrice poraďte si, článek: Jaké koupit malé kombi r.v. 2000? 11.10.2010.
Potom kdo tady má krátkou paměť.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.01.2011 18:51, RE: motor
Pavlik posted by:
"systém je lepší než nic" - dnes již prokázaná hloupost. V ekonomice je prokazatelně nejefektivnější anarchie - to jen na okraj. Ale v dopravě také - v Německu a Rakousku se začaly vesnice a městečka ve velkém zbavovat značek, chodníků, ostrůvků a podobných nesmyslů - na dvou "zkušebních" vesnicích se totiž prokázalo snížení nehodovosti o 86%. Řidiči se prostě mohou soustředit na jízdu a sledování okolí svého vozu namísto sledování lesa z dopravních značek (u kterých navíc polovina lidí, předevš...
Hm, tady si někdo ve svém značně omezeném světě spletl Německo a Indonésii a myslí si, že mu jeho statistiky vycucané z prstu bude někdo věřit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.01.2011 19:13, RE: motor
Pavlik posted by:
Neřekl bych, že mám krátkou paměť - blbce si totiž pamatuji dobře a dlouho - konečně máme jich plný parlament a vládu
Diskuse kterou zmiňuji se odehrála v rubrice poraďte si, článek: Jaké koupit malé kombi r.v. 2000? 11.10.2010.
Potom kdo tady má krátkou paměť.....
Hm, akorátže v té diskuzi je tím hlupákem a člověkem zblbnutým reklamníma kecama někdo jiný než já - což si každý rozumný člověk může pročíst a posoudit - ostatně někdo to tam i napsal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.01.2011 20:50, RE: motor
Michal Hejč posted by:
Hm, akorátže v té diskuzi je tím hlupákem a člověkem zblbnutým reklamníma kecama někdo jiný než já - což si každý rozumný člověk může pročíst a posoudit - ostatně někdo to tam i napsal.
Že jste rozumný v té diskusi napsal jediný člověk - a to Vy.
Já vás mám za blbce a tím pro mne diskuse končí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.01.2011 21:01, RE: motor
Michal Hejč posted by:
Hm, tady si někdo ve svém značně omezeném světě spletl Německo a Indonésii a myslí si, že mu jeho statistiky vycucané z prstu bude někdo věřit...
Stačí opustit váš "omezený svět" Blansko a jeho okolí nebo, když toho nejste schopen, stačí prohlédnout internet. Chápu, že tupec jako vy má asi problém se světovým jazykem (kterýmkoli), ale našel jsem v minutě tři články o uvedené problematice v češtině. Přeji hezké hledání, počtení a brzký infarkt z pirátů za volanty "drahých SUV" (už mám x-trail 2,0 DCi zadán do výroby) .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.01.2011 21:35, Dotaz na redakci TipCars
Existuje zde něco jako moderace fór a mazání vulgárních urážek přispěvatelů, případně další postihy (ban, atd.)?<br><br>
Pokud ne, ruším registraci - nemám zapotřebí se zde nechat urážet od nějakých agresivních a nevzdělaných jedinců.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.01.2011 23:15, RE: Dotaz na redakci TipCars
Michal Hejč posted by:
Existuje zde něco jako moderace fór a mazání vulgárních urážek přispěvatelů, případně další postihy (ban, atd.)?<br><br>
Pokud ne, ruším registraci - nemám zapotřebí se zde nechat urážet od nějakých agresivních a nevzdělaných jedinců.
Pojďme se tedy příšte všichni bavit hlavně o autech a neztrácejme čas vzájemnýma urážkama. To asi nikomu nic dobrýho nepřinese, že...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.01.2011 23:38, RE: Dotaz na redakci TipCars
Michal Hejč posted by:
Existuje zde něco jako moderace fór a mazání vulgárních urážek přispěvatelů, případně další postihy (ban, atd.)?<br><br>
Pokud ne, ruším registraci - nemám zapotřebí se zde nechat urážet od nějakých agresivních a nevzdělaných jedinců.
Prosím, zrušte si tu registraci...

díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 18.01.2011 15:26, RE: Dotaz na redakci TipCars
Michal Hejč posted by:
Existuje zde něco jako moderace fór a mazání vulgárních urážek přispěvatelů, případně další postihy (ban, atd.)?<br><br>
Pokud ne, ruším registraci - nemám zapotřebí se zde nechat urážet od nějakých agresivních a nevzdělaných jedinců.
Cenzura kterou požadujete je hojně k dispozici na serveru novinky.cz . Konkurenční idnes.cz prý taky není v cenzuře příliš pozadu. Možná by bylo dobré namísto vyhrožování diskutovat na některém z těchto serverů. Bude to mít sice za následek snížení počtu příspěvků pod diskuzemi zde (na arciblba vašeho rozměru nelze nereagovat), ale na druhou stranu, alespoň podle mne to nebude asi až tak ke škodě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 23.01.2011 21:42, RE: Dotaz na redakci TipCars
Michal Hejč posted by:
Existuje zde něco jako moderace fór a mazání vulgárních urážek přispěvatelů, případně další postihy (ban, atd.)?<br><br>
Pokud ne, ruším registraci - nemám zapotřebí se zde nechat urážet od nějakých agresivních a nevzdělaných jedinců.
Zrušte registraci - tady bude o blba méně, na novinkách.cz a podobně vás jistě rádi uvítají, tam je podobných moralizujících, "inteligentních" a "vzdělaných" diskutujících celé stádo.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.