donald posted by:
Připojuji se k námitce. Je zarážející, že "odborník" stále používá třídění olejů podle vizkozity a čerpatelnosti s nic neříkajícím značením syntetika-polosyntetika-minerál, když nejvhodnější kriterium je výkonová specifikace podle americké nebo evropské normy. Tím u mne p. Vaculík klesl, ať mi promine.
K vozům Hyundai. Měl jsem accent rv 2002 a nyní elantru 2004 a nikdy mi nic nevrzalo (s výjimkou rezonance v určitém spektru otáček motoru). Doby, kdy dílenské zpracování bylo ve psí, jsou nenávratně pryč!
Původní (později jen lehce upravovanou) recenzi jsem psal někdy v roce 2001, kdy také toto auto bylo aktuální. Tehdy byl ještě dost častý problém přeběhlíků z favoritů a felicií olej - do aut s hydraulickými zdvihátky lidé často lili oleje 15W-40 (ty jsou takřka vždy minerální), přitom zdvihátka potřebují oelje 10W-40 (obvykle polosyntetické, dnes stále častěji plně syntetické). Zdvihátkům jde v principu skutečně pouze o viskozitu. Neměl jsem žádný důvod zatahovat do článku úroveň aditivace a další vlastnosti vyjádřené v normách API či ACEA. Moje recenze ojetin jsou určeny široké motoristické veřejnosti a nevím, zda patří k běžným znalostem vědět, co se skrývá např pod pojmem API SJ/CF. Myslím, že únosné je po lidech chtít, aby věděli že 10W je viskozita, 40 tepelná zatížitelnost a že oleje prémiových značek jsou aditivovány obvykle maximálně a plní dnes bez výjimky API SJ/CF či ACEA A3/B3/B4.