0
back
 

diskuze k tématu: Hyundai Coupé - dobrá koupě?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, korejská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.08.2008 11:38, rada
VIP rent - Pronájem luxusních, sportovních a ojedinělých automobilů!!! Dodge Viper, BMW M5, Porsche Boxster!
Půjčte si vozy Vašich snů na marketingové akce, svatby, večírky, nebo jen pro radost. super ceny! Celá ČR, více na www. viprent. cz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.08.2008 12:31, rada
Jako druhe auto do rodiny pro nekoho, kdo chce vypadat sportovne ale jezdit chce normalne, je to dobra volba. Pokud vsak chce majitel zazit alespon trochu sportovni jizdu, ani 2.0 ani 2.7 V6 v tomto aute mu to nedopreje. A toje bohuzel realita
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.08.2008 13:18, rada
Mel jsem 2004 V6 2.7 a není pravda.. musí se s tím uměj jezdit. má to solidní krouták a audiny typu A3 a podobné kousky si ani nevrzly. natože ušmudlaný 100KW diesly. ten dvoulitr je slabší.na žádný závodění to nejní.ale hlučnost motoru ta, tam je a klasický BMW beniziny do 2 litrů s tou silnější verzí taky napráskáš. jako nic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.08.2008 13:48, rada
Hyundai Coupe tohoto ročníku se mi velmi líbí. Jako jediné auto pro člověka který chce sportovní styl a jistou "netuctovost" a neokoukanost a přitom jezdí každý den je to dobrá volba. Dvoulitrový motor je asi lepší z hlediska provozních nákladů než v6 o kterém zde byla řeč a o kterém zřejmě ani neuvažujete, mechanika vozu je robustní a časem prověřená. Stejně jako v případě Opelu Calibra se nedá mluvit o skutečném "sporťáku", ale to Vám zřejmě také vadit nebude. Coupe má poměrně bezpečné jízdní vlastnosti a není přehnaně nekomfortní, navíc 2,0 je lehčí než v6 a je pocitově "čipernější" (navíc se domnívám, že točivý čtyřválec se k charakteru tohoto vozu prostě hodí lépe) a přední náprava tolik netrpí. Možná by stálo za to pouvažovat o alternativě v podobě Honda Civic Coupe 1,7 v16 nebo Peugeot 406 Coupe 2,2 v16. Přeji šťastnou ruku při výběru a mnoho tisíc radostných km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.08.2008 14:17, rada
Jestli se ti líbí, tak do něj běž, nenech se nikým odrazovat, jen si vyber dobrý kousek, ať z toho nemáš kasičku. Doporučuji taky raději silnější motor, nebudeš se tolik trápit při předjíždění, sám mám Fiata Coupe 2,0 16VT a BMW 525d v kombi verzi , s kupátkem je větší zábava, s bávem zase pohodlnější jízda. Každé auto má pro i proti, ale za tvým Hyundai Coupé se ještě dost lidí otočí... a ještě ve žluté-to je fakt srdcovka
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.08.2008 15:31, rada
Ani náhodou špatné zkušenosti s vozy Hyundai Coupé, nenašel jsem jediný kvalitní díl na tomto voze. Vzhled není všechno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.08.2008 00:46, japonec na konec,korea jeste dal
Toto cupatko je fakt krasnej doplnek pro slecny,ale ne pro zabijaky,kteri si hraji na zavodniky.Mel sem moznost jezdit s dvoulitrem a normalni pasik 1.8turbo by mu ulitl jak nic.raci bych volil opel astra bertone 2.0t,nebo jednoznacne BMW325 cupe,coz by i silnejsi verze cupe 2.7 jen potupne pokulhavala jako druha.pro holku ok,ale jinak nebrat,je to lantra ve verzi cupe.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.08.2008 06:26, RE: japonec na konec,korea jeste dal
anonym posted by:
Toto cupatko je fakt krasnej doplnek pro slecny,ale ne pro zabijaky,kteri si hraji na zavodniky.Mel sem moznost jezdit s dvoulitrem a normalni pasik 1.8turbo by mu ulitl jak nic.raci bych volil opel astra bertone 2.0t,nebo jednoznacne BMW325 cupe,coz by i silnejsi verze cupe 2.7 jen potupne pokulhavala jako druha.pro holku ok,ale jinak nebrat,je to lantra ve verzi cupe.
Japonec na konec může dnes říkat pouze člověk¨, který nemá s japonskými vozy žádnou zkušenost. Já jsem vlastnil jak pašíky, tak německého opla a nakonec jsem přesedlal skrze forda k Japonci. A už u Japonců už zůstanu. Nekradou se, jsou to supr držáky a jízdní vlastnosti si po všech stránkách nezadají s německou konkurencí. Jestli nevěříte, běžte se zeptat do USA, kde japonci na celé čáře válcují jak místní americkou tak evropskou konkurenci. Anebo se podívejte do statistik poruchovosti a do nárazových testů euro NCAP a podobně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.08.2008 06:38, RE: japonec na konec,korea jeste dal
anonym posted by:
Japonec na konec může dnes říkat pouze člověk¨, který nemá s japonskými vozy žádnou zkušenost. Já jsem vlastnil jak pašíky, tak německého opla a nakonec jsem přesedlal skrze forda k Japonci. A už u Japonců už zůstanu. Nekradou se, jsou to supr držáky a jízdní vlastnosti si po všech stránkách nezadají s německou konkurencí. Jestli nevěříte, běžte se zeptat do USA, kde japonci na celé čáře válcují jak místní americkou tak evropskou konkurenci. Anebo se podívejte do statistik poruchovosti a do nára...
S japoncem s tebou souhlasim, ale s timhle korejcem to teda zadna vyhra nebude. Jak bylo psano: pro holku jako doplne fajn, ale na svezeni to neni.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.08.2008 07:01, Ing. Jaroslav Černý, CSc., VŠCHT Praha
" používání jen kvalitního polosyntetického oleje."

Mazivářské mýty

Mýtus třetí - minerál, polosyntetika, syntetika

(AutoEXPERT, listopad 2004, číslo 11)

Citace z internetových diskusí:

... 15W/40 je minerál,10W/40 je polosyntetika a 5W/40 je plná syntetika...
... minerální oleje rychleji degenerují působením vzdušné vlhkosti a kyslíku...
... v městském provozu se zkracuje výměnná lhůta o 1/3, pokud nepoužíváte plnou syntetiku...


Jestliže někdo o motorových olejích neví téměř vůbec nic, potom určitě ví alespoň to základní - že existují motorové oleje minerální, polosyntetické a syntetické. Ti, kteří jsou pevnější v kramflecích, to ještě trochu vylepší a používají termíny jako "plná syntetika" nebo "obyčejný minerál". Důležité je,že si všichni rozumějí a domluví se k všeobecné spokojenosti. Ono se ale ani nejde nedomluvit. A si dáte do motoru jakýkoliv olej, motor bude buďto jenom spokojený nebo hodně spokojený. Je to jako v případě Járy Cimrmana - v motorových olejích se totiž těžko šlápne vedle.

Motorové oleje jsou dnes pouze dobré nebo ještě lepší, samozřejmě pokud vyloučíme levné oleje pro staré a ještě starší motory. A je úplně jedno, jestli jsou takové nebo makové. Já si dovoluji při plném vědomí tvrdit, že v maloobchodním prodeji neexistuje ani jeden plně syntetický motorový olej. Každý olej má menší či větší podíl minerální složky, i když je na etiketě napsáno "syntetický" nebo "plně syntetický". Některý výrobce na etiketě alespoň uvede např. "vyrobeno syntetickou technologií","vyrobeno HC technologií", "vyrobeno HT syntézou" či nějak podobně, jiný stále trvá na plně syntetickém oleji. Vím spolehlivě minimálně o jednom případu oleje SAE 5W-40 známého výrobce, ve kterém není ani stopa syntetického oleje, přesto se na etiketě skví text "plně syntetický".

Ještě větší zmatek v pojmech syntetický a minerální vznikl zejména v posledních pěti letech, kdy po nešťastném rozhodnutí amerického úřadu pro reklamu začaly být jako syntetické označovány i kvalitní minerální oleje. Technologie výroby minerálních olejů už opravdu došly tak daleko, že vlastnosti kvalitních minerálních a syntetických olejů se téměř vyrovnaly. Jedná se tak o neustálý boj obchodníků, kteří by "syntetický olej " říkali nejraději téměř každému oleji, protože zákazníci na to dobře slyší, a chemiků, kteří vyvíjejí technologie a vyrábějí oleje.

Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje.Výkonové vlastnosti, tzn.kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje. Samozřejmě, že také záleží na kvalitě základových olejů, ať už syntetických nebo minerálních, kterých máme několik typů s různou kvalitou. Ale to už bychom zabíhali příliš do podrobností.

Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.

Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?

Příště vám poodhalíme mýtus číslo čtyři na téma: Motorové oleje a doporučení výrobce

Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.cz

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.08.2008 07:11, RE: Ing. Jaroslav Černý, CSc., VŠCHT Praha
anonym posted by:
" používání jen kvalitního polosyntetického oleje."

Mazivářské mýty

Mýtus třetí - minerál, polosyntetika, syntetika

(AutoEXPERT, listopad 2004, číslo 11)

Citace z internetových diskusí:

... 15W/40 je minerál,10W/40 je polosyntetika a 5W/40 je plná syntetika...
... minerální oleje rychleji degenerují působením vzdušné vlhkosti a kyslíku...
... v městském provozu se zkracuje výměnná lhůta o 1/3, pokud nepoužíváte plnou syntetiku...


Jestliže někdo o motorových olejích neví téměř vůbec ni...
Nazdar Osle, není to dneska zbytečně dlouhý?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.08.2008 07:18, RE: Ing. Jaroslav Černý, CSc., VŠCHT Praha
anonym posted by:
Nazdar Osle, není to dneska zbytečně dlouhý?
Kurňa to je elaborát... Shrne to někdo jednou větou? Abych věděl co z toho vyplývá?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.08.2008 07:57, RE: Ing. Jaroslav Černý, CSc., VŠCHT Praha
anonym posted by:
Kurňa to je elaborát... Shrne to někdo jednou větou? Abych věděl co z toho vyplývá?
Že věta " používání jen kvalitního polosyntetického oleje." prachobyčejný novinářský blábol.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.08.2008 08:35, RE: japonec na konec,korea jeste dal
anonym posted by:
Japonec na konec může dnes říkat pouze člověk¨, který nemá s japonskými vozy žádnou zkušenost. Já jsem vlastnil jak pašíky, tak německého opla a nakonec jsem přesedlal skrze forda k Japonci. A už u Japonců už zůstanu. Nekradou se, jsou to supr držáky a jízdní vlastnosti si po všech stránkách nezadají s německou konkurencí. Jestli nevěříte, běžte se zeptat do USA, kde japonci na celé čáře válcují jak místní americkou tak evropskou konkurenci. Anebo se podívejte do statistik poruchovosti a do nára...
NCAP tedka dohnali, ale jeste 5 dozadu byla sebevrazda v tom jezdit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.08.2008 08:38, RE: Ing. Jaroslav Černý, CSc., VŠCHT Praha
anonym posted by:
Že věta " používání jen kvalitního polosyntetického oleje." prachobyčejný novinářský blábol.
Já leju do auto 15W40, protože je nejlevnější a autu se nic neděje, ať to byl favorit, felicia, Octavia 1.8 20V nebo teď BMW E46 320 Ci.....auta jsou byla a jsou zdravá jako řípy.....chce to každej rok nebo po 10-15t. km a dávat vždy nový filtr...a není co řešit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.08.2008 09:32, Japonci a korejci
anonym posted by:
Já leju do auto 15W40, protože je nejlevnější a autu se nic neděje, ať to byl favorit, felicia, Octavia 1.8 20V nebo teď BMW E46 320 Ci.....auta jsou byla a jsou zdravá jako řípy.....chce to každej rok nebo po 10-15t. km a dávat vždy nový filtr...a není co řešit
Japonec na konec - to je pitomost. Toyota vyrabi nejlepsi auta, nu a obzvlast ten Lexus - to uz je lahudka. Ale v Koreji soudruzi jeste se maji cemu se ucit. Prave to Huyndai Coupe. Jednou jsem v tom jel s jednym znamym, a vubec nechapu jake to auto ma opodstatneni sve existenci. Co se tyce jizdnich vlastnosti, tak treba ho predjedu na jakekoliv trati v klasicke limuzine jako Volvo S70 nebo Toyota Camry. Nejsem fanda sportaku, ale kdyz uz nekdo nejaky levny chce, tak treba Celicu, Forda Pumu, mozna Fiat Coupe nebo Alfu, nemluvim o BMW, jelikoz je to jina trida, ale to coupatko od Huyndai, to je podle me auto pro idioty
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.08.2008 10:02, RE: Japonci a korejci
anonym posted by:
Japonec na konec - to je pitomost. Toyota vyrabi nejlepsi auta, nu a obzvlast ten Lexus - to uz je lahudka. Ale v Koreji soudruzi jeste se maji cemu se ucit. Prave to Huyndai Coupe. Jednou jsem v tom jel s jednym znamym, a vubec nechapu jake to auto ma opodstatneni sve existenci. Co se tyce jizdnich vlastnosti, tak treba ho predjedu na jakekoliv trati v klasicke limuzine jako Volvo S70 nebo Toyota Camry. Nejsem fanda sportaku, ale kdyz uz nekdo nejaky levny chce, tak treba Celicu, Forda Pumu, mo...
jak muzes srovnavat forda pumu a hyundai cupe bo fiat cupe???te ford nevim co tam dela,kdyz to neni zadnej sportak,je to fiesta v cupecku a nejsilnejsi motor 1.7 je strasny.celica v turbine nebo fiat ano,ale hyundai ani nahodou,to je strasny
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.08.2008 10:04, RE: japonec na konec,korea jeste dal
anonym posted by:
Japonec na konec může dnes říkat pouze člověk¨, který nemá s japonskými vozy žádnou zkušenost. Já jsem vlastnil jak pašíky, tak německého opla a nakonec jsem přesedlal skrze forda k Japonci. A už u Japonců už zůstanu. Nekradou se, jsou to supr držáky a jízdní vlastnosti si po všech stránkách nezadají s německou konkurencí. Jestli nevěříte, běžte se zeptat do USA, kde japonci na celé čáře válcují jak místní americkou tak evropskou konkurenci. Anebo se podívejte do statistik poruchovosti a do nára...
Argumentovat amerikou je trochu zcestne - ze valcuji americka auta se nedivim, ty jsou prevalcovany cimkoliv, ale tech evropanu moc v americe nejezdi diky tomu ze se nenabizeji - az na luxusnejsi znacky - a ti si pokud vim nestezuji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.08.2008 10:14, RE: Japonci a korejci
anonym posted by:
jak muzes srovnavat forda pumu a hyundai cupe bo fiat cupe???te ford nevim co tam dela,kdyz to neni zadnej sportak,je to fiesta v cupecku a nejsilnejsi motor 1.7 je strasny.celica v turbine nebo fiat ano,ale hyundai ani nahodou,to je strasny
Ford Puma, Opel Tigra i tahle Hyundai maji v nemecku prihodnej nazev - porsche pro sekretarky.
Kdo neni vlastne zavodnik, jen chce sportovni outlook za malo penez, tak tohle poridi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.08.2008 10:46, Trautenberk
Tady to máte v hlavičkách trošinku domotaný.Že bych si někdy chtěl tady od někoho nechat poradit - to v žádném případě, tak leda že bych sháněl do USA nějakou uklízečku. Je vidět, že se v autech vyznáte, hlavně v čem se jezdí v USA a co kým se tam válcuje. Hm zajimavé čtení...... Jen tak dál a mohl by někdo vydat nějaký komix, nebo něco podobného, nanejvýš.Ale rady ... škoda slov.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.