0
back
 

diskuze k tématu: Hyundai Accent z roku 1998

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, korejská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 00:35, dobrá volba
Tento vůz máme v rodině od roku 1998 do dnes, kdy jsme jej koupili jako nový. A protože předchozí vozidlo byla Felicie, tak můžu tyto vozy z vlasní zkušenosti srovnat.
Máme 1,5 65kW ve výbavě GLS, která obnášela prakticky jen přední okna a zrcátka v elektrice, takže výbava z dnešního pohledu téměř žádná, ale po přesednutí z Felicie 1,3 50kW, to byl velký skok. Kufr má velikost kolem 320litrů, ale je velmi skladný, takže jsme v něm vezli po sklopení sedadel i ledničku. Motor je na uato vážící něco pod 1000 kg dostatačující a dlohodobá spotřeba se drží kolem 7l. Pravdou je, že slabinou je bezpečnost. Přitom dodnes si pamatuji, že prodejce říkal, že aut vyhrálo několikrát po sobě v USA nějakou cenu za bezpečnost ve své třídě. Ale po shlédnutí videa z crashtestů jsem tuto iluzi rychle ztratil!
Pokud jde o spolehlivost, tak náš vůz je asi prototypem spolehlivosti, ale na druhou stranu auto dopřáváme pravidelné kontroly a výměny všech provozních kapalin a to v odborném neautorizovaném servise (protože autorizovaný stojí za starou belu). Takže kté spolehlivosti, nyní méme najeto 60tisíc km, což je sice akorát zajetý automobil, ale Felicie by byla v tété době již hnilá atd. My jsme na našem voze zatím neměnili jedinou věc a tím myslím i to, že máme původní destičky, výfuk, no prostě nic kromě svíček, oleje apod. věcí. Podvozek je trochu tvrdší než u Felicie a díky lepší přední nápravě po modernizaci v roce 1998 jsou jízdní vlastnosti ucházející. Největší slabinou jsou pro mě přední sedadla, která taková nějaká stísněná a hlavně absolutně bez bočního vedení, takže se musíte v každé zatáčce zapírat všemožně nohama.
Nakonec by jsem řekl, že ve srovnání s Felícií je určitě lepší volbou, protože pokud zachovalí kousek, tak Vám vydží hodně a neshnije v garáži. Určitě by jsem se vyhl těm autům, které mají jen 8V, protože ze škušenosti známého který jednoho takového Accenta do vezeného z ciziny koupil, vím, že stojí motoricky za prd a ještě se strašně kazí. O Felicii by jsem uvažoval snad jen pokud chcete diesel nebo si najdete nějakou pěknou 1.6 nejlépe v combiku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 08:58, RE: dobrá volba
Falco posted by:
Tento vůz máme v rodině od roku 1998 do dnes, kdy jsme jej koupili jako nový. A protože předchozí vozidlo byla Felicie, tak můžu tyto vozy z vlasní zkušenosti srovnat.
Máme 1,5 65kW ve výbavě GLS, která obnášela prakticky jen přední okna a zrcátka v elektrice, takže výbava z dnešního pohledu téměř žádná, ale po přesednutí z Felicie 1,3 50kW, to byl velký skok. Kufr má velikost kolem 320litrů, ale je velmi skladný, takže jsme v něm vezli po sklopení sedadel i ledničku. Motor je na uato vážící ně...
No mět najeto 60tis a neměnit destičky,tak buď jezdíte na tyči,nebo pořád do kopce a nebo už brzdíte železo o železo a jste neslyšící.Ale jinak souhlasím,pokud trefíte na dobrý ojetý kus tak to není špatná volba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 09:49, RE: dobrá volba
Tonny posted by:
No mět najeto 60tis a neměnit destičky,tak buď jezdíte na tyči,nebo pořád do kopce a nebo už brzdíte železo o železo a jste neslyšící.Ale jinak souhlasím,pokud trefíte na dobrý ojetý kus tak to není špatná volba.
Záleží na stylu jízdy. Měl jsem na accentu CRDi najeto 40 tis. km a destičky ojeté z poloviny. Neřítil jsem se však ke každé křižovatce na červenou na plnou plyn a pak zoufale šlapal na pedál. Rovněž brzdění motorem šetří destičky, kotouče. Na druhou stranu, obojí se dá zničit po 15 tisících km. Řidiči jsou různí, na materiálu tolik nezáleží...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 10:51, RE: dobrá volba
donald posted by:
Záleží na stylu jízdy. Měl jsem na accentu CRDi najeto 40 tis. km a destičky ojeté z poloviny. Neřítil jsem se však ke každé křižovatce na červenou na plnou plyn a pak zoufale šlapal na pedál. Rovněž brzdění motorem šetří destičky, kotouče. Na druhou stranu, obojí se dá zničit po 15 tisících km. Řidiči jsou různí, na materiálu tolik nezáleží...
Přesně jak píše Donald, záleží hlavně na stylu jízdy. A věřte tomu, že sluch mám dobrý a poznám, když jsou brzdy caput. Auto bylo v létě na technické a i tam říkali, že jsou zatím naprosto vpořádku. Jinak auto je lehké což taky pomůže a vzužívám brždění motorem stejně jako otec. Ale toto určitě není rekord, protože náš automechanik vyměňoval na Yarisu jeho manželky destičky až při 80 tisících.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 13:00, felicia vs accent
Taky bych raději volil accent. Jedine obavy bych mel z nasledneho prodeje. Clovek si takove auto nemuze kupovat na svezeni, ale na delsi dobu. Cenovy propad jeteho accentu bude asi citelny...ale zaroven se necha dobre koupit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 13:51, RE: dobrá volba
Falco posted by:
Přesně jak píše Donald, záleží hlavně na stylu jízdy. A věřte tomu, že sluch mám dobrý a poznám, když jsou brzdy caput. Auto bylo v létě na technické a i tam říkali, že jsou zatím naprosto vpořádku. Jinak auto je lehké což taky pomůže a vzužívám brždění motorem stejně jako otec. Ale toto určitě není rekord, protože náš automechanik vyměňoval na Yarisu jeho manželky destičky až při 80 tisících.
destičky ppo 60tis proč ne. Na Toyotě Avensis2 .0 jsem měnil po 130tkm. Pro Tonnyho: Na tyči (laně atd) nejezdím a brzda provozu rozhodně nejsem. Je to o předvídavosti (a možná lenosti
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 14:48, RE: dobrá volba
Falco posted by:
Tento vůz máme v rodině od roku 1998 do dnes, kdy jsme jej koupili jako nový. A protože předchozí vozidlo byla Felicie, tak můžu tyto vozy z vlasní zkušenosti srovnat.
Máme 1,5 65kW ve výbavě GLS, která obnášela prakticky jen přední okna a zrcátka v elektrice, takže výbava z dnešního pohledu téměř žádná, ale po přesednutí z Felicie 1,3 50kW, to byl velký skok. Kufr má velikost kolem 320litrů, ale je velmi skladný, takže jsme v něm vezli po sklopení sedadel i ledničku. Motor je na uato vážící ně...
Uvedeny automobil v motorizaci 1.3i (62kW) vlastnim 4.rokem a ackoliv, jsem do nej nasypal par penez, nemuzu si stezovat. Jedinou opravdovou zavadou byly nekolikrate menene zapalovaci kabely, ale problem se nakonec objevil na zapalovacich civkach, ktere probijely a kabely vzdy zneodnotili. Od te doby najeto 30 tis. a jiz bez problemu. Mam auto prestavene na LPG od predchoziho majitele. Nutno rici, ze uz kdyz jsem auto kupoval, melo najeto tachometrovych 145 tisic a podle servisky by to i odpovidalo. Za 3 roky, co jsem s nim jezdil jsem skoncil zatim na cislici 215 tisic, od te doby auto pouzivam sporadicky a prenechal jsem ho jinemu clenovy rodiny.. Za dobu uzivani jsem byl nucen vymenit tlumice, byly jeste puvodni (cca ve 160 tis.), spojku (ve 180 tis.) a zadni dil vyfuku (nekdo mi ho proste urizl, kdyz jsem parkoval pred diskotekou ) a lozisko na prednim kole (cca ve 200 tis.). Dilenske zpracovani tak na urovni Felicie a motorizece jen o malo silnejsi (mnohem lepe se ale vytaci). Antikorozni ochrana je naproti tomu nerovnatelne lepsi (od r.98 pozinkovana karoserie), jizdni vlastnosti take na slusne urovni (po modernizaci viceprvkova zadni naprava). Pohodli ridice bych srovnal se skolni polstrovanou lavici, pohodli nijak extra, ale da se prezit. Celkove mi Accent slouzil velmi dobre a spolehlive. Ocenil jsem i prostorny zavazadlovy prostor a minimalni provozni naklady co se benzinu (v mem pripade LPG) tyka, 7 l benzinu a cca 8,5 - 9 l LPG / 100 km. Preji hodne spokojenych kilometru. Deemon
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 15:29, RE: dobrá volba
Deemon posted by:
Uvedeny automobil v motorizaci 1.3i (62kW) vlastnim 4.rokem a ackoliv, jsem do nej nasypal par penez, nemuzu si stezovat. Jedinou opravdovou zavadou byly nekolikrate menene zapalovaci kabely, ale problem se nakonec objevil na zapalovacich civkach, ktere probijely a kabely vzdy zneodnotili. Od te doby najeto 30 tis. a jiz bez problemu. Mam auto prestavene na LPG od predchoziho majitele. Nutno rici, ze uz kdyz jsem auto kupoval, melo najeto tachometrovych 145 tisic a podle servisky by to i odpovid...
Všemu věřím, jen multilinku ne, Nemá ho ani pöslední generace accentů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 15:33, RE: dobrá volba
Deemon posted by:
Uvedeny automobil v motorizaci 1.3i (62kW) vlastnim 4.rokem a ackoliv, jsem do nej nasypal par penez, nemuzu si stezovat. Jedinou opravdovou zavadou byly nekolikrate menene zapalovaci kabely, ale problem se nakonec objevil na zapalovacich civkach, ktere probijely a kabely vzdy zneodnotili. Od te doby najeto 30 tis. a jiz bez problemu. Mam auto prestavene na LPG od predchoziho majitele. Nutno rici, ze uz kdyz jsem auto kupoval, melo najeto tachometrovych 145 tisic a podle servisky by to i odpovid...
V první řadě ti poradím ať navštívíš www.hyundaiclub.net, dozvíš se tam víc než dost. Jinak se spolehlivostí bych to s Felicií nesrovnával ani náhodou, je to trochu jinde, pouze představy zarytých řídiču koncernu jsou ty, že se auto v 50. tis rozpadne. Pokud se člověk o motor normálně stará, hlídá a mění olej, motor není ani při 200tis. km zdaleka před smrtí. Spolehlivost je relativní pojem, já mám auto 3 roky, měnil jsem tlumiče které byly originál!! a jinak pouze kapaliny, destičky po 30tis., 1 čep a pár drobností.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 15:34, RE: dobrá volba
Jirka posted by:
V první řadě ti poradím ať navštívíš www.hyundaiclub.net, dozvíš se tam víc než dost. Jinak se spolehlivostí bych to s Felicií nesrovnával ani náhodou, je to trochu jinde, pouze představy zarytých řídiču koncernu jsou ty, že se auto v 50. tis rozpadne. Pokud se člověk o motor normálně stará, hlídá a mění olej, motor není ani při 200tis. km zdaleka před smrtí. Spolehlivost je relativní pojem, já mám auto 3 roky, měnil jsem tlumiče které byly originál!! a jinak pouze kapaliny, destičky po 30tis.,...
Zapoměl jsem že mám najeto 190tis.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 15:36, RE: dobrá volba
Jirka posted by:
Zapoměl jsem že mám najeto 190tis.
Na fotografiích je Accent před faceliftem do r.v. 1997
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 17:28, RE: dobrá volba
donald posted by:
Záleží na stylu jízdy. Měl jsem na accentu CRDi najeto 40 tis. km a destičky ojeté z poloviny. Neřítil jsem se však ke každé křižovatce na červenou na plnou plyn a pak zoufale šlapal na pedál. Rovněž brzdění motorem šetří destičky, kotouče. Na druhou stranu, obojí se dá zničit po 15 tisících km. Řidiči jsou různí, na materiálu tolik nezáleží...
No to učitě. Tak se rozhodni jestli chceš měnit po 200000km destišky nebo po 50000km převodovku
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 18:42, RE: dobrá volba
Falco posted by:
Tento vůz máme v rodině od roku 1998 do dnes, kdy jsme jej koupili jako nový. A protože předchozí vozidlo byla Felicie, tak můžu tyto vozy z vlasní zkušenosti srovnat.
Máme 1,5 65kW ve výbavě GLS, která obnášela prakticky jen přední okna a zrcátka v elektrice, takže výbava z dnešního pohledu téměř žádná, ale po přesednutí z Felicie 1,3 50kW, to byl velký skok. Kufr má velikost kolem 320litrů, ale je velmi skladný, takže jsme v něm vezli po sklopení sedadel i ledničku. Motor je na uato vážící ně...
No teda na 8ročné auto je 60 tis. teda dooost malo. Bola by to po vás celkom dobrá kúpa. Možno keby ste mali nabehaných cez 200, vypadalo by auto inak (možno nie,samozrejme). Inak pánovi pýtajúcemu sa v článku na Accent by som ešte doporučil Escorta, zdá sa mi to ešte lepšia voľba (asi preto, že jedného mám). Pokiaľ si kúpi auto v slušnom stave a vo výbave Ghia, určite neoľutuje. Ja vlastním 1.6tku, nabehal som na nej za rok cca 25tisíc km, teraz má 220 000 a zatial sa nič vážne nevyskytlo. Prajem šťastnú ruku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 19:02, RE: dobrá volba
Tonny posted by:
No mět najeto 60tis a neměnit destičky,tak buď jezdíte na tyči,nebo pořád do kopce a nebo už brzdíte železo o železo a jste neslyšící.Ale jinak souhlasím,pokud trefíte na dobrý ojetý kus tak to není špatná volba.
Ja mam Mazdu 3, najeto 65000km a taky puvodni desticky, zalezi na stylu jizdy, ja nikam nespecham.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.11.2006 22:26, RE: dobrá volba
Falco posted by:
Tento vůz máme v rodině od roku 1998 do dnes, kdy jsme jej koupili jako nový. A protože předchozí vozidlo byla Felicie, tak můžu tyto vozy z vlasní zkušenosti srovnat.
Máme 1,5 65kW ve výbavě GLS, která obnášela prakticky jen přední okna a zrcátka v elektrice, takže výbava z dnešního pohledu téměř žádná, ale po přesednutí z Felicie 1,3 50kW, to byl velký skok. Kufr má velikost kolem 320litrů, ale je velmi skladný, takže jsme v něm vezli po sklopení sedadel i ledničku. Motor je na uato vážící ně...
Accent jsme koupili v r. 1997, facelift, 62 kw, nyní najeto 113 tkm, za tu dobu 2 závady - vadný spínač el. ovládání okna a utržený šroub u zadní víceprvkové nápravy, vše opraveno doma, jinak pravidelné výměny oleje atd. Karoserie bez koroze, výfuk původní ( ! ) - provoz každodenní na malé vzdálenosti i dálkové jízdy. Maximální spokojenost, budeme ale prodávat, přece jen už je v letech.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.11.2006 09:54, RE: dobrá volba
donald posted by:
Všemu věřím, jen multilinku ne, Nemá ho ani pöslední generace accentů.
Doporučuji na ulici vyhlédnout Accenta, zkusit do něj žduchnout, jestli je dobře zabržděný, hupnout pod zadní nápravu a zírat na víceprvek.Špinavá bunda za to stojí :).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.11.2006 14:24, dobrá volba
Taky jednoho accentu z roku 97 po faceliftu máme doma (1,3 12V GLS). Koupen jako nový. Najeto cca 110 tisíc km. Ze závad řešen: a) vadný spínač elektrického stahování okna (upadnul kabel)-400Kč za práci ve značkovém servisu. b) opotřeboval se klíč, který šel pak do pátých dveří (jinak než klíčem otevřít nejdou) příliš hluboko a musela se pak hledat správná poloha klíče, aby bylo možno dveře otevřít (nový klíč s imobilizérem 1600Kč). V 80 tisících měněny přední brzdové destičky a ve 105t km měněny všechny tlumiče (v neznačkovém servisu -komplet 10tisíc CZK). Zřejmě ovšem byly doničeny tím, že auto vydatně posloužilo při stěhování. Výfuk stále původní, ošem již trochu začíná rezatět, spojka již taky vykazuje známky opotřebení, ovšem při pravidelné kontrole ve značkovém servisu sdělili, že je ještě OK. Nyní auto trochu začalo spotřebovávat olej (1,5deci /1000km), což je ale stále pod tolerancí danou návodem. Zjistil jsem ale, že ve značkovém servisu tam lejou olej 0W40, což mi přijde jako zbytečně řídké? Oproti moderním autům přeci jen vyšší hlučnost při vyšších rychlostech (1,3 L s 62kW se přeci jenom trošku více točí). Na zadním podbězích a mezi zadním blatníkem a nárazníkem se již začíná objevovat rez. Jinak ošem spokojenost, auto stále vypadá docela zánovně
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.11.2006 15:36, RE: dobrá volba
A.K.Alex posted by:
No teda na 8ročné auto je 60 tis. teda dooost malo. Bola by to po vás celkom dobrá kúpa. Možno keby ste mali nabehaných cez 200, vypadalo by auto inak (možno nie,samozrejme). Inak pánovi pýtajúcemu sa v článku na Accent by som ešte doporučil Escorta, zdá sa mi to ešte lepšia voľba (asi preto, že jedného mám). Pokiaľ si kúpi auto v slušnom stave a vo výbave Ghia, určite neoľutuje. Ja vlastním 1.6tku, nabehal som na nej za rok cca 25tisíc km, teraz má 220 000 a zatial sa nič vážne nevyskytlo. Prajem šťastnú ruku.
Pane, právě jsem Escorta 1.6 prodal (rv 97). Nic kazivějšího jsem ještě neměl. Na 10.000km náklady na opravy 30.000Kč (tlumiče, 2x silentbloky, ventily v motoru, ložisko a náboj kola, paliv čerpadlo a věčně nespolehlivá elektrika,...) Najeto jen přes 150.000 km. A strašně hnije. Na ceně ztrácí víc než Accent (koukněte na ceny v bazarech). Plasty má Escort lepší, ale v ergonomii zase vede Accent. Escort ve výbavě CLX nemá přepínač vnitřní/vnější cirkulace vzduchu (bez klima), má jen 3 polohy pro směrování výdechu vzduchu a nemá kontrolku rezervy paliva, což nechápu proč. Ale hlavně se kazíííííííí....NEBRAT! Zítra jedu koupit Accenta rv99. Doufám, že to nebude takový úpír jako Escort...:)
respond
uživatel
number of posts1
date of registration10.03.2016
Thursday 10.03.2016 23:22, Hyundai Accent 1,3 r.v.1998
Zdravím, autíčko používám již 17 let. Žádné poruchy, velmi spolehlivé, téměř nereziví, v mrazu startuje ihned, parkování venku.Některé díly mají obdivuhodnou živostnost - první baterka vydržela 13 let, svíčky se měnily 2x, klínový řemen 1x, rozvody, čepy a brzdy 1x. Celkové náklady na servis za 17 let činí 23 tisíc kč. Doposud velmi zachovalé, karoserie se občas voskuje, cca 1x až 2x ročně. Jízdní vlastnosti vyhovující pro běžného řidiče. Má rád kvalitnější palivo.Až budu jednou kupovat nové, nevím jestli dostanu srovnatelný vůz v této kvalitě. Za sebe doporučuji.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts569
date of registration16.11.2012
Friday 11.03.2016 07:46, RE: Hyundai Accent 1,3 r.v.1998
uživatel posted by:
Zdravím, autíčko používám již 17 let. Žádné poruchy, velmi spolehlivé, téměř nereziví, v mrazu startuje ihned, parkování venku.Některé díly mají obdivuhodnou živostnost - první baterka vydržela 13 let, svíčky se měnily 2x, klínový řemen 1x, rozvody, čepy a brzdy 1x. Celkové náklady na servis za 17 let činí 23 tisíc kč. Doposud velmi zachovalé, karoserie se občas voskuje, cca 1x až 2x ročně. Jízdní vlastnosti vyhovující pro běžného řidiče. Má rád kvalitnější palivo.Až budu jednou kupovat nové, nevím jestli dostanu srovnatelný vůz v této kvalitě. Za sebe doporučuji.


Dobrý den, pokud byste měl čas a chuť, budeme rádi, když se o svém autě rozepíšete více v samostatné recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Tak se Vaše zkušenosti dostanou k širšímu počtu čtenářů. Děkujeme
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.