0
back
 

diskuze k tématu: Hybridy, vodík, elektromobily... Jaké jsou trendy?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.11.2008 12:48, Zelený mor
Pro vždycky, když čtu tyto zprávy o ECO-pohonech mi nad jejich systému zůstává rozum stát. Zejména nad agregáty 4.4 ltr s podpůrným 15kW motorem - copak tohle je nějaké řešení? Nebo ty super výkony nad 150 kW, proboha na co? Na dosažení 130 km/h i ve sklonu stačí pár kW. A vodík se do těch nádrží dostane jak? A kde se vezme? Nebo připojení do elektrické sítě, když pře 60% energie u nás je z uhlí. To je ekologie, jak když vyšije. Dokud tady nebude fungující jaderná fúze (nebo aspoň rozpad ve větší míře), bude nejekologičtějším masovým pohonem stále spalovací Ottův motor. Ještě by se mohly začít více využívat solární elektrárny na způsob tepelné elektrárny - solární ohřev oleje je napojený na parogenerátor, který dodává páru pro parní turbogenerátor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.11.2008 15:46, RE: Zelený mor
David V posted by:
Pro vždycky, když čtu tyto zprávy o ECO-pohonech mi nad jejich systému zůstává rozum stát. Zejména nad agregáty 4.4 ltr s podpůrným 15kW motorem - copak tohle je nějaké řešení? Nebo ty super výkony nad 150 kW, proboha na co? Na dosažení 130 km/h i ve sklonu stačí pár kW. A vodík se do těch nádrží dostane jak? A kde se vezme? Nebo připojení do elektrické sítě, když pře 60% energie u nás je z uhlí. To je ekologie, jak když vyšije. Dokud tady nebude fungující jaderná fúze (nebo aspoň rozpad ve větš...
V první řadě je třeba se nějak vypořádat s bio složkama. Tady k eco pohonům, to je něco jak tdi-pd. Všichni vědí že paštika (krom majitelů) , ale proč dávat něco lepšího když se prodává tady toto ještě dobře? Paradoxně se divím, proč se nezačíná s autobusy MHD. Jsou relativně těžké, pořád se brzdí a rozjíždí, mají prostor pro montáž dodatečných zaízení a pohybují se okolo komína tak jim stačí jedna podpůrná stanice v garážích. Tam to smysl má. V běžném autě se podle mě vodík / hybrid atd zatím ještě neoplatí a je to spíš záležitostí image. Navíc zkušený řidič co nejezdí brzda plyn ale využívá kinetické energie auta s hybridem moc neuspoří. Osobně mě zajímá ten mercedesí motor DiesOtto spalující benzín na principu nafty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.11.2008 07:23, RE: Zelený mor
Ráďa posted by:
V první řadě je třeba se nějak vypořádat s bio složkama. Tady k eco pohonům, to je něco jak tdi-pd. Všichni vědí že paštika (krom majitelů) , ale proč dávat něco lepšího když se prodává tady toto ještě dobře? Paradoxně se divím, proč se nezačíná s autobusy MHD. Jsou relativně těžké, pořád se brzdí a rozjíždí, mají prostor pro montáž dodatečných zaízení a pohybují se okolo komína tak jim stačí jedna podpůrná stanice v garážích. Tam to smysl má. V běžném autě se podle mě vodík / hybrid atd zat...
nejlepší je údaj o spotřebě aut s doplňujícím elektromotorem, všichni bez vyjímky lžou
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.11.2008 08:02, spotřeba?
je pravda,že spotřeba udávaná výrobcem je spíš nereálná a jde o velký odhad.
Prius bude běžně taky jezdit za 5l/100km (místo 3,6 co udávají),což není důvod si ho pořizovat.
Navíc tam jsou velmi drahé baterie,které po čase bude potřeba měnit,víte někdo kolik můžou stát nové, nebo jak dlouhá je na ně záruka?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.11.2008 09:16, RE: spotřeba?
Tomi posted by:
je pravda,že spotřeba udávaná výrobcem je spíš nereálná a jde o velký odhad.
Prius bude běžně taky jezdit za 5l/100km (místo 3,6 co udávají),což není důvod si ho pořizovat.
Navíc tam jsou velmi drahé baterie,které po čase bude potřeba měnit,víte někdo kolik můžou stát nové, nebo jak dlouhá je na ně záruka?
Myslím, že by měly nějaký pátek vydržet... osobně mám elektroskutra a jakmile bude něco podobného ve verzi automobil, půjdu do toho, je to velice příjemné svezení a náklady cca 6kč na 100 km. U auta si dokážu představit spotřebu okolo 20 Kč na 100 km. I kdyby to mělo být jen do města... bylo by to super.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.11.2008 09:16, RE: spotřeba?
Tomi posted by:
je pravda,že spotřeba udávaná výrobcem je spíš nereálná a jde o velký odhad.
Prius bude běžně taky jezdit za 5l/100km (místo 3,6 co udávají),což není důvod si ho pořizovat.
Navíc tam jsou velmi drahé baterie,které po čase bude potřeba měnit,víte někdo kolik můžou stát nové, nebo jak dlouhá je na ně záruka?
Myslím, že by měly nějaký pátek vydržet... osobně mám elektroskutra a jakmile bude něco podobného ve verzi automobil, půjdu do toho, je to velice příjemné svezení a náklady cca 6kč na 100 km. U auta si dokážu představit spotřebu okolo 20 Kč na 100 km. I kdyby to mělo být jen do města... bylo by to super.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.11.2008 09:26, RE: spotřeba?
Reno posted by:
Myslím, že by měly nějaký pátek vydržet... osobně mám elektroskutra a jakmile bude něco podobného ve verzi automobil, půjdu do toho, je to velice příjemné svezení a náklady cca 6kč na 100 km. U auta si dokážu představit spotřebu okolo 20 Kč na 100 km. I kdyby to mělo být jen do města... bylo by to super.
nějaý pátek by měli vydržet :) chtěl jsem trošku přesněji,ale i tak dík.
třeba Lexus dává relativně dlouhou záruku,matně vzpomínám, tuším 6-7let.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.11.2008 09:45, RE: spotřeba?
Reno posted by:
Myslím, že by měly nějaký pátek vydržet... osobně mám elektroskutra a jakmile bude něco podobného ve verzi automobil, půjdu do toho, je to velice příjemné svezení a náklady cca 6kč na 100 km. U auta si dokážu představit spotřebu okolo 20 Kč na 100 km. I kdyby to mělo být jen do města... bylo by to super.
Rozšíření elektromobilů by se mělo dít až v době, kdy se vytlačí výroba elektřiny spalováním čehokoliv - do té doby je spalovací motor na tom dokonce možná lépe - tedy s ohledem na ekologii. Jinak se obávám, že stát o svoji spotřební daň nebude chtít přijít, a tak se domácnosti začnou vybavovat speciální kódovanou přípojkou pro nabíjení přibližovadel se speciální sazbou.
Jinak je v článku zmíněno a myslím, že to není špatné řešení, umístění alternátoru (asi spíše pomocného) někam na převodovku a pohánět jej od kol. Řídicí systém by pak vyhodnocoval, kam má posílat budící proud, čili jeden by jel vždycky naprázdno. Při jízdě z kopce by se mohl motor vypínat v případě elektrohydraulického posilovače a elektrovývěvy na brzdy. Ale toto jsou úspory v řádu procent, ne-li promilí.
Jinak elektropohony do měst by byly určitě fajn, ale to se znečištění posune jen na jiné místo. Zásadní chybou posuzování šetrnosti auta je lokální posouzení znečištění jen v místě provozu. Podle mě by se posuzování mělo vést v globálním měřítku - od vývoje, přes výrobu, provoz až po likvidaci a pak teprve dělat závěry, jestli jde o ekologický výrobek nebo ne. Dělat závěry jen ze zplodin produkovaných během provozu je dle mého mínění demagogické. A to pozor, nejsem žádnej ekolog.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.11.2008 15:04, RE: spotřeba?
David V posted by:
Rozšíření elektromobilů by se mělo dít až v době, kdy se vytlačí výroba elektřiny spalováním čehokoliv - do té doby je spalovací motor na tom dokonce možná lépe - tedy s ohledem na ekologii. Jinak se obávám, že stát o svoji spotřební daň nebude chtít přijít, a tak se domácnosti začnou vybavovat speciální kódovanou přípojkou pro nabíjení přibližovadel se speciální sazbou.
Jinak je v článku zmíněno a myslím, že to není špatné řešení, umístění alternátoru (asi spíše pomocného) někam na převodovku a...
Zatížit spotřební daní jen elektřinu na nabití auta bude nemožné. Tedy samozřejmě se o to můžou pokusit, ale vždycky se najde způsob jak to obejít. I kdybych si měl nabít sadu Pb akumulátorů a z nich pak nabít auto. Byly by tam sice ztráty, ale určitě by to vyšlo levněji naž ta šílená daň.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.11.2008 15:06, Ekologové
Zdejší ekologové (nebo jak někdo vtipně vymyslel ekoteroristi) si asi neuvědomují, že výroba elektřiny z uhlí je ekologičtější než spalování ropy. Rozhodně se výroba z uhlí dá kontrolovat, protože je centralizovaná, ale hlídejte ty milióny aut spalujících naftu, jestli nemají problém s emisema. Víte kolik jí znám lidí, co si katalyzátor nasazují jenom na technickou a pak ho zase sundávají ?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.12.2008 09:06, RE: Zelený mor
David V posted by:
Pro vždycky, když čtu tyto zprávy o ECO-pohonech mi nad jejich systému zůstává rozum stát. Zejména nad agregáty 4.4 ltr s podpůrným 15kW motorem - copak tohle je nějaké řešení? Nebo ty super výkony nad 150 kW, proboha na co? Na dosažení 130 km/h i ve sklonu stačí pár kW. A vodík se do těch nádrží dostane jak? A kde se vezme? Nebo připojení do elektrické sítě, když pře 60% energie u nás je z uhlí. To je ekologie, jak když vyšije. Dokud tady nebude fungující jaderná fúze (nebo aspoň rozpad ve větš...
Auta s elektromotorem mají smysl, přestože budou "tankovat" elektřinu vyrobenou z uhlí. Alespoň v hustě osídlených částech měst nebude nutné dýchat smrad z výfuků.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.12.2008 09:09, RE: Zelený mor
briketomet posted by:
Auta s elektromotorem mají smysl, přestože budou "tankovat" elektřinu vyrobenou z uhlí. Alespoň v hustě osídlených částech měst nebude nutné dýchat smrad z výfuků.
Myslím, že elektřina by měla sloužit především v obytných zónách a v centrech obcí, benzín či nafta pak všude okolo...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.