0
back
 

diskuze k tématu: Nový vůz do 330 tisíc - Honda Jazz?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.04.2008 14:00, rada
To se blbě vybírá co? :) Ale opravdu bych ten výběr rozšířil taky o Hondu. Jestliže má tazatel zájem o japonce v naftě, tak není co řešit. Project se ve všech autech a pak to rozlousknout. U mě vyhrála M6 a to jen kvůli tomu kouzlu, prostě má člověk pocit že nesedí jen v autě no:) něco z něho dýchalo a podobnej pocit člověk pozná, až si všecky ty auta vošahá, ve kterym se prostě bude cejtit, jako by ho znal už dlouho a ani mu nepřijde, že sedá do jinýho a musí si zvykat na tohle a na támhleto.
Takovej pocit sem měl tehdy ze Šestky, prostě sedneš a seš tam jako doma, nepřemejšlíš, kde se co ovládá a tak. Asi to zní blbě co? :) A bylo mi jedno, jestli se do kabiny dostává o trochu víc hluku od kol, než u jinýho. Tak hrozný to fakt není.
To bude asi nejčastější rada: Vyzkoušet a podle dojmůrozhodnout. A ona je to pravda, zvlášť u těhle aut. To sou prostě celkově vyrovnaný soupeři. Ale je pravda, že Honda má těch Japoneček nejlepší diesel ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.04.2008 14:26, rada
To že Mazdy jak někteří píší že jsou nespolehlivé je naprostá hloupost je to právě naopak už jen tím že jsou neustále vyráběny v Japonsku kde je kladen velký důraz právě na tu kvalitu.Avensis je také skvělí pracant a velice spolehlivý interiér se mi líbí více u Avensisu zvenku pak vede Mazda jízdní vlastnosti Mazda je víc tvrdá protože je u ní kladen důraz na sportovnost kdežto avensis je měkčí a pohodlnější ale ani tak nezaostává. Kdybych si měl já vybrat mezi těmito vozy tak beru Avensisa tedy pokud bych přemýšlel hlavou vzhled dělá strašně moc a právě proto bych koukl jinam a bral bych Hondu accord která je také ze spolehlivostí na stejné úrovni
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.04.2008 16:38, rada
Mazdy sou na tom se spolehlivostí stejně jako Toyoty. Řekl bych že v posledních letech dokonce líp (podle statistik jo, pro ty co mají rádi statistiky To je přesně tím, jak píše kolega:), že se Mazdy vyrábí v Japonsku. Teď už je na domácí půdě vyráběná i nová dvojka.
Na dilema, jestli Avensise nebo Šestku, tak bych šel do šestky. A to přemejšlim hlavou:) Nechme mimo desing, to je skutečně záležitostí vkusu každýho zvlášť. Je pravda, že 6ka je možná v některých směrech ,,odfláknutá"(antikoro, odhlučnění), za což může hon za desingem a konkurenceschopnou cenou. Ale kvalitou podvozku, motorů, spolehlivostí nezaostává. Šestku je lepší koupit raději po faceliftu, jak někdo psal níže. Lepší odhlučnění, antikoro, přitažlivější interier, rádio už přehrává MP3 atd. Změn bylo dost, i ve výbavě. Diesel se Mazdě povedl, i když Honda má lepší:) Tyhle diesely od Mazdy sou prý označovány jako první dieselový motor, který je spolehlivější než-li benzinový, v tom daném modelu.
Avensis ale také není pozadu. Jeho motor je tichý, úsporný, s klidným během. Dobře odhlučněný vůz. Samozřejmě je pojatý spíše klidnějším řidičům, pro méně ,,sportovní" svezení. Podle mě nedosahuje tak dobrých jízdních vlastností, jako M6 nebo zmiňovaná H Ac. Např při náhlém změnu směru jízdy (třeba nečekaný úhybný manévr apod) má jeho záď tendence se dost naklánět a dostat se do smyku a to o poznání dřív, než-li M6 nebo H Ac. Na první pohled se to nezdá, ale v přímém porovnání aut je to znát, ten rozdí není potom právě malej. No a když je pak plnej kufr, tak.... Podvozek 6ky nebo H Ac by vás z toho vytáh. Teď však nemluvim o úplnym extrému :)
Jak se říká, nic není dokonalé. Každý z těchto vozů má své + a -
S ,,Mazlinou" se dá ale krásně vyhrát:) To je ten její sportovnější duch. Možná 6ka táhne svým vzhledem, ale po svezení člověka přitáhne úplně něčim jiným, co vás donutí se zamilovat. Tou hravostí, i tou nedokonalostí :)
Ale objektivně, chybu neuděláš ani s jednim.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.04.2008 16:58, rada
Je vidět, že pán má zájem o dva Japonské vozy, takhle je ten ,,souboj" vyrovnanej :)
Obě auta sou super, ve spotřebě nejsou mezi nimi zas takový rozdíly - alespoň ve skutečnym provozu, ne při nějakejch testech! Tyhle motory obou nejsou tak moc nenažraný, když člověk vezme, o jakou třídu aut se jedná. Nejsou to zrovna ,,pindíkové" že jo :)
Nejetejch 100tis km je pro ně maličkost. Např podvozek u Mazdy vydrží klidně od 100tis do 150 tiskm bez vůlí. To už je pak jen na zacházení majitele, nebo na tom, po jakejch cestách auto převážně jezdilo, jestli to bude tab spodní nebo horní hranice. Hlavně dodržovat ET u disků, jinak to neplatí, ale to je u každýho auta stejný. Při dobrym výběru bude M6 navštěvovat servis jen na pravidelný kontroly, nebo kvůli výměně žárovek:) Raději se vyhnout xenonům, pro poruchovost naklápěcího mechanismu. Diesel v M6 má rozvodový řemen, což si žádá výměnu tušim že po 90tis km, dá se poměrně levně mimo Mazdaservis:) Benziny maj řetěz, tudíž bez údržby. Je to trochu paradox no,proč není i v dieselu.
Avensis nevim, nemam velkou zkušenost:( , ale asi na tom bude podobně, přecejenom je to taky Japonec :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.04.2008 18:49, rada
Je to nastejno, záleží na vkusu každého soudruha )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.04.2008 21:18, rada
Jak psal Pán x Mazda má lepší podvozek o proti Avensisu možná jen o píď a to si myslím že je jen dojem který je utvrzen tvrdším podvozkem a tudíž je to jen dojem. Výhoda je že šestka má myslím že jen v provedení 2.3 podvozek o pohonu všech kol a to avensis nenabízí o proti tomuto podvozku avensis o pohon jen předních kol nemůže konkurovat a pokud jste řídil tento model potom chápu že jste zastáncem Mazdy největší výhoda šestky je jak už jsem jednou napsal že je vyráběna v Japonsku a to je teda aspoň pro mě velká výhoda je to přeci jen o něco větší kvalita ( Japonci jsou totiž magoři kteří jsou vysazeni na kvalitu vlastní zkušenost)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.04.2008 21:31, rada
Omlouvám se že zas otravuji ale pokud majitel uvažuje o koupi dieslového motoru myslím že nebude používat auto na hranici podvozkových možností ale bude je využívat většinou na dálnicích a na delších cestách tudíž by jsem volil auto ve kterém se cítím lépe a to by byl podle mě tedy Avensis respektivě Honda accord ale o tu se tady nejedná
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.04.2008 22:27, rada
Obe jsou to jiste dobre auta a nema cenu se bavit o kvalite,panz tam jasne podle vsech testu vyhrava Avensis.Navic jeji dieselove motory jsou vynikajici.Nicmeme bych spise doporucil BMW 330D,protoze je to bez reci po vsech strankach lepsi vuz a cenove se to az tak nelisi.Mel jsem mazdu pote hondu,Avensise a ted BMW a je to rozdil tridy.Opravdu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.04.2008 23:55, rada
Od roku 93 nejezdíme v ničem jiném než Mazdách 6(26) a nemůžu si stěžovat. První, vydržela do roku 99, 350 000 najeto bez jediné poruchy, stačila vždycky garančka a to bylo vše. V roce 99 jsme jí prodali a koupili 626 Wagon, tak jezdí stále, najeto 420 000 také bez vážnější poruchy, momentálně se používá jako pracovní auto a neskutečně drží. Vloni jsme pořídili "šestku" Wagon, už máme najeto přes 50 000 a absolutní spokojenost - lehce sportovnější, svižnější...Toyoty moc neznám, nedokážu je hodnotit, ale Mazdy bych se určitě nebál, jestli hledáte ultra spolehlivé auto, tak není co řešit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 12:56, rada
S tím podvozkem, to není jen dojem, v kritických situacích to je ale znát. Při normální jízdě samozřejmě ne, obě auta sou na tom velmi dobře. Zvlášť u verze kombi je ale ,,pevnej" podvozek sakra důležitej.
Pravda že pokud chce zájemce dieselovou verzi, tak nehodlá určitě jezdit na samé hranici možností, ale jde o to, že při něčekaném manévru, chcete-li prudkém pohybu volantem, se auto nerozvlní a jen ho podržíte kam chcete a ono tam pojede. Avensis je super auto, ale tohle mi u něho v provozu a právě při těhle situacích přišlo jako mínus, jinak také velmi dobrého podvozku. On se zadek vykloní a má najednou tendenci ke smyku. A dneska na silnicích nevíte co se přihodí, na Šestku byl vždy v tomhle spoleh, ta než se utrhne, tak dost dlouho udrží stopu. Člověk si nenamlátil hubu. Není to rozhodně dokonalé auto, to podělali hlavně tou antikorozní ochranou(u prvních ročníků!!!), i odhlučněním, lak by si taky zasloužil silnější vrstvu. Ale prostě mu věřim. Vim co od něho můžu čekat a ono nezklame. Ty nedostatky přehlídnu a postaram se aby to auto vydrželo dlouhý roky a třeba neshnilo. Hluk taky neni tak závratnej, spíš je slyšet od kol po blbý silnici, štěrk ťukající o nadkolí atd... Nejsem zas tolik rozmazlenej :) U šestek taky rychleji oreznou brzdy, nebo výfuková soustava ve spojích. Ale tak nějak normálka. O tomhle autě se toho zkrátka člověk dozví víc, protože jich víc jezdí.
Jo, ke kvalitě: Šestka je jediný a první auto, který při dlouhodobym testu jednoho německýho časopisu, vydrželo 100 000 km bez poruchy. V jinym testu kvality zase označovali opotřebení interiéru Šestky po 100tis km jako nejměnší ze všech testovaných vozů. Na první pohled sice nemá M6 tolik kvalitní interiér jako třeba Avensis, ale co do dlouhodobého užívání, tak je jeho opotřebení minimální. Ao to jde, aby to po pár letech nevypadalo jak stará Šůta :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 13:02, rada
BMW je fajn, je super, Honda je taky moc super. Šestka je sice předokolka, ale dá se s ní dělat stejný švíky, jako se zadkem na bmw. Je to prostě hračička a na předokolku je skvělá. Přitom člověk nezažívá nevýhody zadního náhonu. Působí sice levnějším dojmem, ale prostě..... fandim outsiderům:)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 13:06, rada
Zase otravuju :) Zkrátka jestli je pán hravej typ, tak ať jde do Šestky. Jestli je klidnější povahy, má rád spíš ten komfort, tak ať jde do Avensisu. Jinak by ty auta vyšli na stejno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 17:13, rada
Řešil jsem podobný problém minulý rok.nakonec rozhodlo to,že jsem už Toyotu měl (CarinuE) a nemohl jsem si ji vynachválit. V Mazdě je lepší posez než v Avensisu,člověk sedí trochu níž.Ale jinak.... začíná to už zavíráním dveří.Nevím,jestli jsem "ujetý",ale ten zvuk při zavření dveří Avensisu...to je třeba slyšet,člověk si udělá obrázek sám.Z výše uvedeného je patrné,že jsem se rozhodl pro Avensis.Trochu jsem si připlatil a koupil D-Cat. 13okWcož je necelých 180koní. Co se týká jízdy ...nádhera.Zrychlení ..super.Jen se mě zpočátku zdálo,že nesedí v zatáčkách tak,jak moje bývalá Toyota. Vše bylo vyřešeno tehdy,když jsem se podíval na tachometr...zatáčky jsem projížděl o hodně rychleji a fyzika se oklamat nedá. Jediná vada na kráse je snad spotřeba,ale to bude dáno spíš stylem jízdy,poněvadž se pohybuji mezi 8,5-9 l. Rozhodnutí je na Vás,ale pro mě No.1 právě Avensis i když Mazdou chybu určitě taky neuděláte.Přeji štastnou ruku při výběru!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.04.2008 07:39, rada
Sedni do každého z nich, projeď se, nechej se atím oslovit. Nějak na tebe každé zapůsobí. Pak nechej to stejné udělat tvého známého mechanika a důkladně auto prolez. Na něčem se jistě shodnete.
Jsou to podobná auta, neprohloupíš ani s jedním.
Ale hlavně se potom, až se rohodněš, nezpochybuj, že jsi měl vybrat opačně... :o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.04.2008 23:51, rada
...no nevim nevim kdybych nebyl nakažen virem BMW tak bych taky natahoval ruce po jednom z těchto adeptu. S ani jedním autem nemám zkušenost ale časopis autotip (snad jsem to nespletl) jezdí s vybranými vozy 100 000km. Za každej prasklej plast vrzající dveře poruchu na autě dostává vůz určité trestné body a pak tyto auta rozeberou(motor podvozek prostě všechno) a napíšou na to hodnocení. Nechci chválit to či ono ale mazda 6 je v tomto testu na 1. místě dostala 0 trestných bodů.např škoda fabia i octaviaI obě zhurba v polovině trestné body kolem 35-40. A třeba BMW 7 dostalo cca 10-15tr bodů a jekolem 10tého místa.V aktuálním čísle je skoda octavia II (dopadla velmi dobře)... ale jinak avensis taky bude spolehlivej bych se asi v obou svezl a pokud bych neměl jasno tak bych se přiklonil k lepší nabídce ono ušetřit třebas 50 000 když jsou ty auta ve stejným stavu není taky k zahození. Dobře vyber
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.02.2009 06:04, rada
v Británii patří Jazz k nejoblíbenějším vozům, u nás odrazovala patrně cena a nevýrazný vzhled 1. verze. Tu má kolega, bez jakýchkoli problémů za 4 roky.
Nová verze je vylepšena jen mírně, protože nebylo třeba. Výborné jízdní vlastnosti a motor, malá spotřeba, neuvěřitelně velký a variabilní vnitřní prostor, dobrá bezpečnost, vysoká spolehlivost. Čili dobré auto pro rodinu či malého podnikatele. Českým problémem může být obecně cena Japonců při prodeji (ale podívejte se na Volvo a jiné slušné vozy - máme prostě svoje favority trochu jinde, než jiné země).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.02.2009 09:18, rada
je tady .. http://www.hondaclub.cz/default.aspx?a=1757
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.02.2009 09:29, rada
Vlastnim Hondu Jazz r.v.05, motor 1,25 57kw, zatim ji mam rok, najeto 18 tis km za rok, celkem 68tis km. Na aute se zatim nic nemenilo, krome oleju a provoznich kapalin.Vnitrni prostor je perfektni, neni problem nouzove v aute po slozeni zadnich sedadel spat (pokud clovek nema 2m!) Spotreba 50/50 mesto - mimo obec cca 5,3l, v zime 5,8, vetsinou jezdim ve 2-3lidech. Az auto prodam, tak pujdu do nove Hondy Jazz, ale tentokrat zrejme s motorem 1,4, ono ta 1,2 staci, ale tusim ze rozdil ve spotrebe uz neni tak citelny. Predtim jsem mel Fabii a pomer dynamiky a spotreby je u vetsiny vozu v porovnani s Hondou znatelny! Jinak zkuste pouvazovat nad dovozem Hondy Jazz z Madarska, je tam uspora cca 30 tis Kc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.02.2009 09:56, rada
Honda jazz je určitě povedené auto,ale spíše bych doporučil Nissan Note. Je větší, posuvná zadní lavice,spoustu místa na zadních sedadlech,opravdu dobré jízdní vlastnosti.Měli jsme 1.6 81kW super motor,živý a spotřeba mezi 6,5-7,5l a to jsem se rád svezl.Dělá se i s 1.4,ale za téměř stejnou spotřebu méně výkonu!! Myslím ,že by se Note dalo sehnat se slušnou cenou a s dobrou výbavou,ale to je na Vás.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.02.2009 15:11, rada
Mam Jazz 1.4 Cool od cervence minuleho roku a jsem s nim velmi spokojen. Najeto 15.000 km, bez jedine zavady, pouze tankuju a dolevam kapalinu do ostrikovace. Motor je dostatecne vykony, spotreba nyni v zime do 6.5 l, v lete do 6 l. Dokazal jsem jet i za 4.7 l. Vnitrni prostor je impozantni a jeho variabilita skvela. Jako "pejskar" ocenuji roletku v zavazadlovem prostoru, je to lepsi reseni nez klasicke plato. Prevoz dvou osob a dvou kol je bez problemu. Dilenske zpracovani je vyborne, nikde nic neklepe, nevrze. Proste skvely vuz, ve sve druhe generaci bude jeste lepsi. Doporucuju!
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.