0
back
 

diskuze k tématu: Honda CR-V - mezigenerační srovnání majitele

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 23:11,
Nevim jestli jsem vam presne porozumela. To co je pro me ekonomicky vyhodnejsi prave zvazuji. A proto jsem se do teto diskuse zapojila a zatim nemam odpoved. Puvodni plan zatim je prodej a to mozna primo odkup u autorizovaneho prodejce HONDA a to by mi doufam u nej postacilo na novy JAZZ snad y civic. Tak asi tak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 17.10.2009 00:25, RE: bez předmětu
titanio posted by:
Nevim jestli jsem vam presne porozumela. To co je pro me ekonomicky vyhodnejsi prave zvazuji. A proto jsem se do teto diskuse zapojila a zatim nemam odpoved. Puvodni plan zatim je prodej a to mozna primo odkup u autorizovaneho prodejce HONDA a to by mi doufam u nej postacilo na novy JAZZ snad y civic. Tak asi tak.
Nevím jestli je to vtip či co.
1) To jako fakt existuje někdo, kdo neví o přestavbě na LPG?
2) Odpověď ohledně spotřeby jste dostala - "...spotřebu nesníží, naopak lehce zvýší...". Snad víte, jakou máte spotřebu benzinu na 100 km... Raději doplním, že benzin je to, co lejete do nádrže :D
3) Konečnou výhodnost a návratnost si musíte spočítat sama.
Zcela obecně mi přijde pitomost kvůli o trochu nižší spotřebě kupovat nový vůz...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 17.10.2009 15:04, RE: Poloosy?!?
anonim posted by:
nedelej ze sebe vetsi picu nez jsi, jsem jeste nevidel nikoho kdo by dal plny a jezdil do kolecka, spis mohly byt nacnute (praskla manzeta) a dal to zname vsichni.
No, rodiče z tebe asi maj radost, hošánku. Takže - F Ducato 2,8D, plně naložený, plnej rejd a plnej kotel... A víš, co to pod nohama tomu mýmu dovedovi provedlo? Rozlítnul se diferák a zakousl se do převodovky. Výsledkem je zku.vená spojková hřídel, bratru za 14 tis... To jsou věci, viď?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 17.10.2009 20:11, RE: Poloosy?!?
anonim posted by:
nedelej ze sebe vetsi picu nez jsi, jsem jeste nevidel nikoho kdo by dal plny a jezdil do kolecka, spis mohly byt nacnute (praskla manzeta) a dal to zname vsichni.
Tvůj slovník naznačuje úroveň tvého myšlení myšlení.

Na ježdění dokolečka nepotřebuje nikdo plný plyn, možná tak ty. Při snaze o ostrou jízdu se to při odbočování děje velice často.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 17.10.2009 20:20, RE: O radu prosim
titanio posted by:
Dekuji za komentar. Rezervu u tohoto modelu uz nemam na dverich ale vevnitr pod zavazadlovym prostorem. Je to bezpecne zarizeni?
Ignorujte prosím toho idiota "anonim".

LPG je plyn těžší než vzduch, při unikání se může shromáždit v nejnižších místech, kam se dostane a pak může bouchnout. Proto se s autem na LPG nesmí do podzemních garáží. Nicméně s přestavbou se musí, nezávisle na STK, každý rok na kontroly, takže je bezpečnost celkem hlídána. Po nějaké době je potřeba vyměnit nádrž (nejsem si jist, jestli 6 let). Co pamatuju, tak se v Česku stal jeden případ (asi před deseti lety), kdy unikající LPG vybuchlo, ale jestli si vzpomínám, tak viníkem byl majitel, který to měl ve špatném stavu. Zemřelo při tom tehdy dítě. Nicméně naplněná nádrž na plyn by měla přežít požár auta, jedna firma to kdysi předváděla.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 17.10.2009 20:33, RE: O radu prosim
titanio posted by:
Dekuji za odpoved. Vetsi dojezd mi nepripada v nasi zemi kde je benzinka na kazdem kroku asi tak dulezite. Jednou se mi stalo ze jsem zustala bez benzinu v mexickych horach ale uz si to neminim zopakovat. Ale to jsem odbocila. Znamena to ze pokud budu chtit muzu jezdit jen na plyn ktery je levnejsi? A pokud dojde musim bud natankovat a nebo pokracovat s benzinem?
Jaky ma rekneme litr plynu dojezd?
Funguje to takto - motor vždy startuje na benzín, po zahřátí se systém přepne automaticky na plyn, klidně během jízdy, uživatel to vcelku nepozná. Je tedy potřeba mít benzín v nádrži v rozumném množství. Pokud během jízdy dojde plyn, systém se zase přepne zpět na benzín, posádka si změny ani nevšimne, rozsvítí se kontrolka. Dojezd na plyn je podobný jako na benzín, rozdíl ve spotřebě je asi 10%, tedy jezdí-li CR-V za 10 litrů benzínu, bude jezdit asi za 11 litrů plynu. Nádrž se dělá ve dvou provedeních - válcová s objemem asi 60 litrů umístěná v kufru, ale dost zavazí a nelze s ní hýbat. Má-li auto rezervu pod podlahou kufru, lze použít nádrž ve tvaru toroidu (jako kolo s pneumatikou) a umístit místo rezervy, která se pak vozí v kufru, ale nezavazí tolik a lze s ní hýbat. Objem bývá 45-60 litrů. Dojezd na plyn je tak běžně 500 km.

Při vážném zájmu je potřeba zmínit ještě jednu věc - LPG má vyšší teplotu hoření a některým motorům to může škodit. Před přestavbou je tedy vhodné projít diskuze na internetu, jestli motor použitý v CR-V (patrně se používá i v Accordu) má nějaké známé potíže v tomto směru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 17.10.2009 21:06, RE: bez předmětu
rohYpnol posted by:
Nevím jestli je to vtip či co.
1) To jako fakt existuje někdo, kdo neví o přestavbě na LPG?
2) Odpověď ohledně spotřeby jste dostala - "...spotřebu nesníží, naopak lehce zvýší...". Snad víte, jakou máte spotřebu benzinu na 100 km... Raději doplním, že benzin je to, co lejete do nádrže :D
3) Konečnou výhodnost a návratnost si musíte spočítat sama.
Zcela obecně mi přijde pitomost kvůli o trochu nižší spotřebě kupovat nový vůz...
No na to stejné jsem se ptal na začátku diskuze a nedostal odpověď.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 17.10.2009 22:51, RE: O radu prosim
Koloss posted by:
Funguje to takto - motor vždy startuje na benzín, po zahřátí se systém přepne automaticky na plyn, klidně během jízdy, uživatel to vcelku nepozná. Je tedy potřeba mít benzín v nádrži v rozumném množství. Pokud během jízdy dojde plyn, systém se zase přepne zpět na benzín, posádka si změny ani nevšimne, rozsvítí se kontrolka. Dojezd na plyn je podobný jako na benzín, rozdíl ve spotřebě je asi 10%, tedy jezdí-li CR-V za 10 litrů benzínu, bude jezdit asi za 11 litrů plynu. Nádrž se dělá ve dvou prov...
Moc dekuji za informaci. Jeste si o tom neco najdu na internetu, nejspise se do toho nepustim. Ale i tak jste mi rozsiril obzory.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 18.10.2009 11:10, RE: bez předmětu
David V posted by:
No na to stejné jsem se ptal na začátku diskuze a nedostal odpověď.
jasne, ze si z vas dela srandu a vy servilne popisujete a rozepisujete vse, co dneska vi kazda pubertacka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 18.10.2009 21:24, RE: Poloosy?!?
Koloss posted by:
Tvůj slovník naznačuje úroveň tvého myšlení myšlení.

Na ježdění dokolečka nepotřebuje nikdo plný plyn, možná tak ty. Při snaze o ostrou jízdu se to při odbočování děje velice často.
ty jsi pico retard, pri strelbe jsem jeste nikdy nevytocil plny, na ostrou si pomaham ruckou a s tim jezdenim do kolecka jsi zacal sam
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 18.10.2009 21:56, RE: Poloosy?!?
Pepe posted by:
No, rodiče z tebe asi maj radost, hošánku. Takže - F Ducato 2,8D, plně naložený, plnej rejd a plnej kotel... A víš, co to pod nohama tomu mýmu dovedovi provedlo? Rozlítnul se diferák a zakousl se do převodovky. Výsledkem je zku.vená spojková hřídel, bratru za 14 tis... To jsou věci, viď?
nemas zamestnavat dementy DD dobre ti tak chces setrit na normalnich ridicich a tady mas nasledky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 18.10.2009 21:59, RE: O radu prosim
Koloss posted by:
Ignorujte prosím toho idiota "anonim".

LPG je plyn těžší než vzduch, při unikání se může shromáždit v nejnižších místech, kam se dostane a pak může bouchnout. Proto se s autem na LPG nesmí do podzemních garáží. Nicméně s přestavbou se musí, nezávisle na STK, každý rok na kontroly, takže je bezpečnost celkem hlídána. Po nějaké době je potřeba vyměnit nádrž (nejsem si jist, jestli 6 let). Co pamatuju, tak se v Česku stal jeden případ (asi před deseti lety), kdy unikající LPG vybuchlo, ale jestli ...
idiot rikej tomu kdo te splodil
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 08:20, Poloosy a LPG
Ad poloosy:
sám mám SUbaru Legacy 2006, najeto 71tkm. Zítra jdu na servis - pravděpodpobně homokineťák. Není to ic, co by se nemohlo stát.Podotýkám, že jezdí jen po asfaltkách, ono Legacy není SUV. Takže tu závadu popsanou v recenzi bych až tak nevylučoval.

Ad LPG: o tom, že to tazatelka neví, celkem není třeba diskutovat. My zase nevíme to, co ví ona.
Jen bych upřesnil, že provoz LPG může být finančně výhodný až po ujetí zhruba 50tkm, což je asi ekonomická návratnost investice a pak se teprve dá hovořit o úspoře na palivu. Je to jednoduchá kalkulace: cena za motnáž 30-45tkm, dle systému. K tomu nutno připočítat roční kontroly a STK navíc. Zkrácená životnost svíček na polovinu (vycházím ze Subaru, možná Honda to má nastaveno jinak). K tomu LPG třeba připočítat náklad na km ve formě benzínu - asi 30 hal/km, kdysi jsem to počítal na roční nájezd 18tkm. Co se trochu uštří, je relativní prodloužení intervalu servisu oleje asi o 50-80%. Takže při nějakých necelých 20tkm/tok=návratnost přes 2-2,5 roku. Otázka je, jestli se to vyplatí, protože za 3 roky (aspoň můj případ) jde auto do světa = nevyplatí se mi to. POkud si ho ale majitleka hodlá ponechat na delší dobu než 3 royk, tak pak ano. Ale důrazjně upozorňuji na nutnost ověřit si vhodnos daného motoru k přestavbě - např. Subaru znamená při provozu na LPG v každých 30-35tkm kontrola ventilové vůle (4 hodiny servis po 600CZK bez DPH + půl den volna) a pak v cca 60-90tkm vymezení vůle ventilů podložkami - tam jde motor ven (jiné uspořádání motoru) a to je již cca 1 den + materiál asi 7.000CZK a pokdu se tzv. "zadaří" tak výměna jedné hlavy u SUbaru cc 35.000 bez DPH a jsou tam dvě. Takže je třeba říct A, ale i B).

Já jsem LPG chtěl, vida nízké provozní náklday, dnes už zdaaaleka takový optimista nejsem, protože při nájezdu 15-18tkm/rok se mi to zcela jistě nevrátí.

Jiná je situace, když se podaří auto s LPG již koupit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 10:27, RE: Poloosy?!?
anonim posted by:
ty jsi pico retard, pri strelbe jsem jeste nikdy nevytocil plny, na ostrou si pomaham ruckou a s tim jezdenim do kolecka jsi zacal sam
IQ tykve, Přečti si, co jsem napsal a najdi, kde jsem začal s ježděním dokolečka (nápověda - začal jsi s tím ty). Jestli jezdíš s ručkou po městě, tak doufám, že takovýho dementa, jako jsi ty, nepotkám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 10:28, RE: O radu prosim
anonim posted by:
idiot rikej tomu kdo te splodil
Asi bych se měl naštvat, ale ve skutečnosti je mi tě líto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 10:37, RE: Poloosy a LPG
Zdeny60 posted by:
Ad poloosy:
sám mám SUbaru Legacy 2006, najeto 71tkm. Zítra jdu na servis - pravděpodpobně homokineťák. Není to ic, co by se nemohlo stát.Podotýkám, že jezdí jen po asfaltkách, ono Legacy není SUV. Takže tu závadu popsanou v recenzi bych až tak nevylučoval.

Ad LPG: o tom, že to tazatelka neví, celkem není třeba diskutovat. My zase nevíme to, co ví ona.
Jen bych upřesnil, že provoz LPG může být finančně výhodný až po ujetí zhruba 50tkm, což je asi ekonomická návratnost investice a pak se teprve ...
Zajímavá zkušenost. Zrovna u Subaru, které LPG často montuje rovnou ve fabrice, bych neočekával problémy s ventilama. Výměna svíček u toho boxeru asi musí byt taky docela sranda, i když motor snad ven nemusí .

S tím olejem bych ale byl opatrnější - on se sice tolik neznečišťuje jako při provozu na benzín, takže napohled asi vypadá lépe, ale degradace ostatních vlastností probíhá stejně, nebo možná díky vyšší teplotě i rychleji. Já bych rozhodně měnil olej stejně jako při provozu na benzín.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 10:38, RE: bez předmětu
anonim posted by:
jasne, ze si z vas dela srandu a vy servilne popisujete a rozepisujete vse, co dneska vi kazda pubertacka.
Jediné pubertální výjevy tu předvádíš ty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 11:27,
Tak nevím.Pán byl zděšen cenou za poloosy,ale k jeho štěstí to vyřešil garážista za pár káčé a snad ta oprava i něco vydrží.Nevím jak se bude tvářit až mu zdělí verdikt turbo KO,nebo čerpadlo a vstřikovače KO.Nemyslím si,že mít nafťáka je dnes výhra.Raději bych volil 2,4 benzín ,investoval do LPG a jsem přesvědčen,že provozní náklady a dynamika bude lepší,než s ropou.Sám mám v rodině dvě SUV s LPG s motorizací I6 4,0L a V8 5,2L a provozní náklady jsou oproti ropě minimální.Většinu známých co mají diesla,kvůli menší spotřebě po velmi nákladných opravách,ta jejich euforie přešla a raději by měnili za mé dva "žrouty".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 18:48, ignorujte anonima
naprosto nemá smysl na něj reagovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 20:47, RE: Poloosy a LPG
Koloss posted by:
Zajímavá zkušenost. Zrovna u Subaru, které LPG často montuje rovnou ve fabrice, bych neočekával problémy s ventilama. Výměna svíček u toho boxeru asi musí byt taky docela sranda, i když motor snad ven nemusí .

S tím olejem bych ale byl opatrnější - on se sice tolik neznečišťuje jako při provozu na benzín, takže napohled asi vypadá lépe, ale degradace ostatních vlastností probíhá stejně, nebo možná díky vyšší teplotě i rychleji. Já bych rozhodně měnil olej stejně jako při provozu na benzín.
Ne ne, motor kvůli svíčkám ven fakt jít nemusí, ale na seřízení ventilových vůli novými podložkami ano, není prostě z boku přístup.

Jinak ten olej - hořením nafty ( ibenzínu) se do oleje dostávají sloučeniny síry, které mají za následek zvýšeno agresivitu uleje díky kyselému pH (sirné sloučeniny pohlcují vodu, vzniká kyselina). To je ten problém. Jelikož LPG žádnou síru neobsahuje (resp. neměl by), tak z tohoto pohledu je u něj dosahovaná lepší životnost, a navíc ještě, nezanáší se uhlíkatými sloučeninami zdaleka v takové míře, jak při spalování N + B.

Jinak si taky mslím, že na oleji by se u moderních vysokotáčkových motorů šetřit nemělo.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.