0
back
 

diskuze k tématu: Honda Civic VTi – Zázračný motor, prachbídné brzdy

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 07:45,
typyckému?????? raději typickému)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 08:06, RE: bez předmětu
anonym posted by:
typyckému?????? raději typickému)
V tomto případě bych na nějakou tu pravopisnou chybičku drbal. Zajímá mne hlavně obsah a ten je v tomto případě příkladný. Autor má snad doma smečku Civiců. Spíš před autorem smekám, i kdyby to bylo azbukou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 08:20, VTEC
jedno kratke video
http://www.youtube.com/watch?v=AcT_ZyY3F0k&mode=related&search=
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 09:14, Civic
To, že nemá Civic hydraulická zdvihátka je na jednu stranu i dobře. Např.u Mazdy se pak zanáší karbonem a později začínají cvakat. Seřizování vůle kontramaticí se mi tak zdá jako lepší řešení. Svezl jsem se ve Vtecu i v S16 a Honda je na tom lépe s podvozkem, S16 je,,měkká" a v interiéru tolik nezaujme. Navíc vysokootáčkový motor je úžasný. Kvalitní olej je základ
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 09:19, XS
Jen tak na okraj, podle mě se Peugeoty se sportovním podvozkem označují jen XS, popř. XSi a je jedno jestli 1,6, 1,8 nebo 2,0. Jinak docela vražedná kombinace - silný motor x slabé brzdy se špatnou pasivní bezpečností...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 09:36, civic-megane
ahoj, videl jsem bouracku, nejakej borecek v civicu predjizdel pres horizont a tam se celne stretnul s megane prvni generace, rok vyroby kolem 96 odhaduju. konec? jj, borec v civicu jsem se pozdeji docetl tehdy jel posledni jizdu i kdyz byl pripoutany a v meganu 3 lehce zraneni, asi si v meganu nikdy neuzili tak tvrdy podvozek, tak vykonny motor,ale prezili. Co z toho vypliva? Kupuju auto, ktere ma alespon od tech 3 hvězd, chci tu sanci, ze me najeky mental zabije co nejvic snižit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 09:51, VTEC
Díky za moc fajn recenzi. Myslím, že v tomhle případě se nějaká ta hrubka dá odpustit, protože jednoznačně vítězí obsah nad formou. Naprostou souhlasím v podstatě se vším, co v té recenzi bylo. Kdo nikdy neřídil auto s VTEC, neví, co to je adrenalin. Mě se podařilo přesně tohle auto řídit pár krát v životě, jednou jsem ho řídil v i CRX třetí generace. Bohužel jsem po roce a půl shánění slušného, nebouraného (nebo alespoň rozumně bouraného) kousku musel vzít zavděk CRX druhé generace (viz také moje recenze tuším z června loňského roku) bez VTEC, ale také to stálo za to. Jinak, pokud jde o olej - u toho "obyč" motoru výrobce přímo doporučuje Shell 5W-30. Protože se blbě shání, tak jsem tam nejdřív lil Esso Ultron 5W-40, potom Valvoline 5W-40. Když už to mělo nalítáno přes 200 000 km, tak stoupla spotřeba oleje (komprese díkybohu nešla dolů), tak jsem tam začal lít Valvoline 10W-40 a vyřešilo se to. Jinak s těmi brzdami - naprosto souhlasím. Nevím, jak je to s kvalitou u téhle řady, ale u toho CRX to byla asi největší slabina. Že byly slabé, s tím se dá se s troškou šikovnosti naučit žít (jezdil jsem s tou CRX 5 let), ale jsou naprosto poddimenzované (přední kotouče i z prvovýroby se zkroutí při první jízdě v dešti, zadní kotouče a ručka - no to je kapitola sama o sobě. V zimě jsme zamrzali, pak jsme měnili brzdiče, protože se ty válečky nedaly rozhýbat - a to to auto bylo přivezené z Kalifornie, a v ČR jsem byl první, kdo ho jezdil v zimě!!!. Říkali mi v Konstruktivě, že to je dáno konstrukcí těch brzd, která není moc povedená, protože se tam rády dostávají nečistoty. Naví trpí i brzdiče, protože jsou umístěny zezadu (a nikoli zepředu jako u ostatních aut). Přeji všem Honďákům spoustu šťastně najetých km, byla to pro mě krásná léta. J.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 11:04, Brzdy
Co jsem měl zkušenosti se Civicem anebo Accordem, tak to špatně brzdilo, ale výtečně jelo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 12:27, RE: civic-megane
anonym posted by:
ahoj, videl jsem bouracku, nejakej borecek v civicu predjizdel pres horizont a tam se celne stretnul s megane prvni generace, rok vyroby kolem 96 odhaduju. konec? jj, borec v civicu jsem se pozdeji docetl tehdy jel posledni jizdu i kdyz byl pripoutany a v meganu 3 lehce zraneni, asi si v meganu nikdy neuzili tak tvrdy podvozek, tak vykonny motor,ale prezili. Co z toho vypliva? Kupuju auto, ktere ma alespon od tech 3 hvězd, chci tu sanci, ze me najeky mental zabije co nejvic snižit.
S tou bezpečností má autor zřejmě pravdu. Podobně dopadli u nás ve vesnici tři kluci: Honda Civic versus Opel Vectra A. Dva mrtví, jeden je na vozíčku, důchodce ve Vectře jim ještě poskytoval první pomoc!!! Pikantní na tom je, že otec toho řidiče, který je teď na tom vozíčku a který to všechno zavinil (jel nacucaný ze zábavy a vezl ty dva kluky), od té neťastné události neustále uráží toho staršího pána, který zachránil život jeho synáčkovi, a v lednu mu dokonce vrazil pár facek! Chlapi to už nevydrželi, z hospody ho vyrazili a má tam "zakázaný" vstup!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 12:57, RE: Cyvyc
Martaslover posted by:
To, že nemá Civic hydraulická zdvihátka je na jednu stranu i dobře. Např.u Mazdy se pak zanáší karbonem a později začínají cvakat. Seřizování vůle kontramaticí se mi tak zdá jako lepší řešení. Svezl jsem se ve Vtecu i v S16 a Honda je na tom lépe s podvozkem, S16 je,,měkká" a v interiéru tolik nezaujme. Navíc vysokootáčkový motor je úžasný. Kvalitní olej je základ
Kvalitní základ je předepsaný olej, nikoliv kvalitní olej (co to je prosím ?), za což kdejaký tydýt považuje automaticky vodičky 0W nebo 5W-něco, protože přeci ve fabrice pracuje banda dementů, co mu radí samé nesmysly.

Jinak hydrozdvihátka se zanáší povětšinou čuňatům neměnícím olej. Je docela falešný předpoklad, že takový druh majitele bude seřizovat ventilové vůle, oni je povětšinou pravidelně neseřizují ani ti, co olej pravidelně mění.

A co se týče bezpečnosti, ta nijak bezprostředně nesouvisí s tlouškou plechů, kór někde na blatníku, (nebo snad autor článku zkoumal pevnost sloupků ap.....?) ale s deformačními zónami a vytvořením prostoru pro přežití (a airbagy). Civic a podobná japonská auta z té doby jsou na tom vesměs špatně, protože oni tohle zavedli až generaci po Golfu, Astře a spol. - krásně tohle tvrzení spolu s několikrát recyklovanými klišé z jiných textů ukazuje na ubohost tydýtů-mlamojů s Tipcarsu - prostě rady ptáka Votvíráka v plné parádě. Ale děkuji, já se královsky bavím a humor je kořením života.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 13:03, RE: bez předmětu
edmund posted by:
V tomto případě bych na nějakou tu pravopisnou chybičku drbal. Zajímá mne hlavně obsah a ten je v tomto případě příkladný. Autor má snad doma smečku Civiců. Spíš před autorem smekám, i kdyby to bylo azbukou.
Autor samozřejmě nemá doma smečku Civiců, ale umí možná dobře pracovat s Googlem.))

Vám to tak trochu nepřipomíná Domácího lékaře - píchne Vás v boku a stačí prostě nalistovat příslušnou stranu, kde najdete diagnózu i s postupem léčby ? Vůbec nemusíte chodit k doktorovi !

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 13:15, RE: Cyvyc
anonym posted by:
Kvalitní základ je předepsaný olej, nikoliv kvalitní olej (co to je prosím ?), za což kdejaký tydýt považuje automaticky vodičky 0W nebo 5W-něco, protože přeci ve fabrice pracuje banda dementů, co mu radí samé nesmysly.

Jinak hydrozdvihátka se zanáší povětšinou čuňatům neměnícím olej. Je docela falešný předpoklad, že takový druh majitele bude seřizovat ventilové vůle, oni je povětšinou pravidelně neseřizují ani ti, co olej pravidelně mění.

A co se týče bezpečnosti, ta nijak bezprostředně nesou...
Ty seš nějakej chytrej. Bezpečnost Civiku je špatná, stačí najít příslušný nárazový test od Auto Motor und Sport, ve kterém se Civiku vytrhl i sloupek řízení a nějaký airbag mu byl úplně na nic, když zkolaboval prostor pro přežití. V zásadě platí, že poradny na Tipcars nemusíte číst. Až napíšete třeba něco sám, tak račte kritizovat. Díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 14:49, Honda Civic 5G
kazdopadne jedna z nejpovedenejsich generaci a pokud nekdo narazi na tento motor tak se celkem tezko odolava. na semaforech zazije clovek dost zabavy, obcas si hrabne i na trojku. z 0 na 100km/h dava za nejakych 7,8s (pokud si to spravne pamatuju). ze ma slabsi brdy je obecne zname a je nutne s tim proste pocitat. dalsi co celkem trpi jsou zadni lemy a vyfuck. lemy se spravi a vyfuk je nejlepsi stejne nejaky sportovni, no a pak jeste nejaky lehky tuning a je to :)

http://www.tune-car.kvalitne.cz/nabidka/012001b.jpg
http://www.tune-car.kvalitne.cz/nabidka/010801b.jpg

www.hondaclub.cz more info ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 15:29, RE: civic-megane
Ryšár posted by:
S tou bezpečností má autor zřejmě pravdu. Podobně dopadli u nás ve vesnici tři kluci: Honda Civic versus Opel Vectra A. Dva mrtví, jeden je na vozíčku, důchodce ve Vectře jim ještě poskytoval první pomoc!!! Pikantní na tom je, že otec toho řidiče, který je teď na tom vozíčku a který to všechno zavinil (jel nacucaný ze zábavy a vezl ty dva kluky), od té neťastné události neustále uráží toho staršího pána, který zachránil život jeho synáčkovi, a v lednu mu dokonce vrazil pár facek! Chlapi to už ne...
to není pikantní, to je neuvěřitelné
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 15:45, RE: Cyvyc
anonym posted by:
Ty seš nějakej chytrej. Bezpečnost Civiku je špatná, stačí najít příslušný nárazový test od Auto Motor und Sport, ve kterém se Civiku vytrhl i sloupek řízení a nějaký airbag mu byl úplně na nic, když zkolaboval prostor pro přežití. V zásadě platí, že poradny na Tipcars nemusíte číst. Až napíšete třeba něco sám, tak račte kritizovat. Díky
Přečtete si prosím ještě jednou co píšu.

Psát o tenkých plechách je blábol, mimo jiné právě proto, protože se dá najít ten test od AMS. Tam nic o tenkých plechách a podobných soudech na úrovni IV. cenové nepíšou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 17:08, RE: Cyvyc
anonym posted by:
Přečtete si prosím ještě jednou co píšu.

Psát o tenkých plechách je blábol, mimo jiné právě proto, protože se dá najít ten test od AMS. Tam nic o tenkých plechách a podobných soudech na úrovni IV. cenové nepíšou.
Tenké plechy se říká lidově. Samozřejmě že pasivní bezpečnost záleží hlavně na dimenzaci a řešení deformační zony, na množství a umístění výstuh a hlavně na materiálu, z kterého jsou nosné části vyrobeny. V zásadě lze také říci, že Evropa řešila na přelomu 80-90 tých let bezpečnost při nárazu poněkud více, než Japonci a to platí obecně. Teprve až následující generace Civiku měla ochranu v případě nárazu lepší, což dokládjí také 3 hvězdičky (jedna tušim škrtnutá) v NCAP. Zde zmíněný Megane je samozřejmě mnohem lepší i než ona generace z let 95-2000, jellikož Megane obdrže 4 hvězdičky, a hlavně vynikající hodnocení v podobě opravdu minimálního zatížení posádky. Megane I by možná ještě dnes byl lepší, než některé, třeba korejské značky. Na silnici a v zatáčkách však Megane na Hondu asi nemá, ikdyž třeba poskytuje lepší komfort a harmoničtější podvozek. (řeč je o verzi 2,0i 16v se 150 konmi) K tomu Peugeotu 306, verze XS a XSi jsou základní sportovní varianty, špičková se opravdu označovala S16 (ve Francii S znamená Soupapes, čili francouzsky ventil), v Německu ji značili GTI. Od roku 1995 měla označení GTI-6 a značí to model se šestikvaltem a výkonem zvýšeným ze 152 koní na 167, v případě verze Rallye až 171 koní. Jo a ještě je třab dodat, že motory VTI vydrží tak 200 až 250 tisíc kilometrů a pak začnou papat vcelku masivně olej. Přesto je to vzhledem k měrnému výkonu a točivé charakteristice velmi dobrá životnost. Tomáš Dusil
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 18:45, RE: Cyvyc
anonym posted by:
Tenké plechy se říká lidově. Samozřejmě že pasivní bezpečnost záleží hlavně na dimenzaci a řešení deformační zony, na množství a umístění výstuh a hlavně na materiálu, z kterého jsou nosné části vyrobeny. V zásadě lze také říci, že Evropa řešila na přelomu 80-90 tých let bezpečnost při nárazu poněkud více, než Japonci a to platí obecně. Teprve až následující generace Civiku měla ochranu v případě nárazu lepší, což dokládjí také 3 hvězdičky (jedna tušim škrtnutá) v NCAP. Zde zmíněný Megane je sam...
Podľa mňa vôbec Civic nevybočuje s priemeru bezpečnosti europskych aut. Napr Escort( 1999) 2*, Brava (1998) 2* Takže myslím že napísať že sa jednoznačne robil v europe v 90 tych rokoch bezpečnejšie autá je hlúpsť. Závisy totiž viac od konkrétnej značky ako od krajinného pôvodu automobilu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 20:35, RE: Cyvyc
anonym posted by:
Tenké plechy se říká lidově. Samozřejmě že pasivní bezpečnost záleží hlavně na dimenzaci a řešení deformační zony, na množství a umístění výstuh a hlavně na materiálu, z kterého jsou nosné části vyrobeny. V zásadě lze také říci, že Evropa řešila na přelomu 80-90 tých let bezpečnost při nárazu poněkud více, než Japonci a to platí obecně. Teprve až následující generace Civiku měla ochranu v případě nárazu lepší, což dokládjí také 3 hvězdičky (jedna tušim škrtnutá) v NCAP. Zde zmíněný Megane je sam...
Díky za doplnění, XS je docela často k vidění, S16 asi bude o dost vzácnější, proto ta moje neznalost. Docela by mě zajímalo, jak se u verze kombi XS vypořádali s ne zrovna tuhou karosérií (spraví to sportovní podvozek?) V jakých karosářských variantách se dělala S16? Díky za odpověd´. P.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2007 21:28, RE: Cyvyc
Pepe posted by:
Díky za doplnění, XS je docela často k vidění, S16 asi bude o dost vzácnější, proto ta moje neznalost. Docela by mě zajímalo, jak se u verze kombi XS vypořádali s ne zrovna tuhou karosérií (spraví to sportovní podvozek?) V jakých karosářských variantách se dělala S16? Díky za odpověd´. P.
Jasně mají pravdu ti, kteří píší, že bezpečnost tohoto Civicu není na dnešní dobu dobrá ale na druhou stranu je nutno si uvědomit, že na motorkách umírá taky spousta lidí a přesto je na nich úžasné svezení. Není to rodinné auto, je to spíš auto pro zábavu, doufám jen, že ho nikdy nepotkám proti sobě a s nějakým idiotem za volantem. Jinak, kdybych měl ještě jednu garáž, tak bych si ho asi koupil pro zábavu a udělal bych si z něj pěkný sporťáček. Bohužel jsou to jen sny
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.05.2007 07:50, RE: Cyvyc
anonym posted by:
Tenké plechy se říká lidově. Samozřejmě že pasivní bezpečnost záleží hlavně na dimenzaci a řešení deformační zony, na množství a umístění výstuh a hlavně na materiálu, z kterého jsou nosné části vyrobeny. V zásadě lze také říci, že Evropa řešila na přelomu 80-90 tých let bezpečnost při nárazu poněkud více, než Japonci a to platí obecně. Teprve až následující generace Civiku měla ochranu v případě nárazu lepší, což dokládjí také 3 hvězdičky (jedna tušim škrtnutá) v NCAP. Zde zmíněný Megane je sam...
"Tenké plechy se říká lidově. "

A kde je pane Dusil ta ODBORNOST, která by měla nějakým způsobem kultivovat znalosti čtenářské veřejnosti ?

A aniž bych Vás toužil nějak dále peskovat, tak mám pocit že v té recenzi chybí jedna docela zásadní věc.

Civica ocení mladí nevyskákaní 2*-letí chocholouši, protože to jede jak motokára, skáče jak motokára (což vyplývá z lichoběžníkové konstrukce náprav.,tehdy Hondou prosazovaných, přes jejich některé nevýhody mezi než patří i ten nekomfort ) a sedí se v tom jak v motokáře (vše s mírnou nadsázkou).

Jenomže pokud si takovéhle auto na základě Vašich rad pořídí třeba středněvěký nebo starší pán, tak se mu do něj bude díky nízkému posazu blbě nastupovat ještě hůř vystupovat a při jízdě mu kromě poskakování bude vadit sportovní charakteristika motoru - leckterý "dvouventil" mu prokáže lepší služby.

Vzpoměl jsme si na to, protože nedávno nějaký borec z Tipcasu haněl nějaké vcelku povedené rodinné auto (jaké, to není vůbec podstatné) a pak někde dopuručoval jako rodinné jiné (opět, není podstatné o jaký vůz šlo) , o kterém se jeden uživatel v mém okolí přesvědčil, že se do něj nedá dát třeba naložit jinak nadprůměrně skladný kočárek a že když si za to sedne ženská, tak má značné problémy s orientací při parkování (hlavně že to auto vypadá spotovně a reprezentuje správného mlamoje). Podle fotky dvacetilé dívenky na palubě testovaného vozu je zjevné, že on o tom nic neví a žádný kočárek do auta v životě nestrkal -pak ale ať někomu nevykládá, jak má vypadat rodiné auto. Čus bus.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.