Alda posted by:
Já takovýhle auto vlastním a sem rád... Není to sice 1.6VTi ale 1.4i (r.v. 1997) která taky točí 7500ot/min. Má najeto 220 000 km, nikdy ji neřídil člověk starší 25 let. za svých 10 let života se na ni menila jen lamda sonda a olej. A jeste k tomu oleji i po 220 000km si mezi servisními intervaly neveme víc jak 0,5 litru což se o evropské konkurenci říct nedá. Že by byla za zenitem bych si taky nedovolil říct, jezdí stále pekne a mezi evropskou konkurencí by jen tezko hledal auto které by ve s...
Plne súhlasím!
Som slovák, a až sa vám to nezdá môžeme si to vybaviť na fóre CR vs SR...
Ale, ja chcem k veci ... vlastním druhé VTi - jedno bolo 1998 4door sedan EK45, a dnes mám 2000 ročník 3door hatchback. VTi, je v európe predávaný top-model Civicov 6.generácie ... má sériových 118kW, 160 koní, krátkou 5 stupňovou prevodovku presnú a spoľahlivú - nemá konkurenciu medzi európskymi vozidlami do roku 2001-2003 - (po tento rok to dokážem porovnať, lebo som jazdil na nových autách maximálne takýchto nových), možno mu konkuruje vlastná značka, ale kto pozná Hondy, vie čo od nich môže čakať.
Kúpil som si to isté auto od toho istého výrobcu, ten istý model, a preto lebo spoľahlivosť je podľa mňa nadpriemerná - odkedy ich mám a starám sa ja o auto 90tis kilometrov bez problémov, a bez opráv.
Neduhy má niekoľko odlietajúce podblatníky (asi nie sú dimenzované na rýchlosť akými toto auto dokáže jazdiť /ukameňujte ma ale aj ja tomu dávam na okreskách, diaľniciach a v mestách - šprinty medzi semaformi/cez 220 bez problémov), mäkká plechárina - trafím tučnú muchu a mám priehlbinu na plechu, sem tam sa zaparujú svetlomety, a najhoršia vec je - pri nesprávnej údržbe odchádzajúce simeringy ventilov-následne spaľovaním oleja a ukladaním sa spalín na steny valca zodierajú piestne krúžky a musí sa urobiť mini GO motora ... potom ako nové!!! a opotrebenie je ďaleko nižšie ako u EU motorov... dá sa tomu predísť pravidelnou výmenou a správnym olejom, rozvodov, a správnym palivom - lebo aj to pocítite u tejto veľmi vďačnej rakete.
Až budem mať čas napíšem detailnú recenziu tejto ojazdeniny.
Apropo - chcem povedať, že je to úplný blud, že majú po 200tis kilometroch po životnosti - videl som zdochýňajúce EU, US, ASIA autá po 100-150tis kilometroch, a denne sa stretávam s dvomi Hondami blízko 200 tisíc kilometrov - správne servisovanými - a fungujú na úrovni nového európana...
Spoľahlivosť je natoľko vysoká, že si jednoducho neviem ani predstaviť, čo by som si mohol kúpiť, až sa budeme musieť rozlúčiť... ale možno to bude práve civic Type R okolo roku 2002-2004 ... ten má presne vyššie spomenutých 2,0 litrový benziňák ... 147 kW atď ...
Pre presné info -
EU - Civic VTI, 6gen, EK4, 1,6 Vtec - B16A2, 118kW pri 7600 ot/min, tvrdšie pruženie položené o 1,5 cm - 3,5 cm nižšie ako sériovka ...
US - Civic Si/SiR, 6gen, EK3,EK4, 1,6 Vtec B16A2/B16A3/B16A4atď (ale to si pozrite pod google - "honda motor codes" vyhľadávaním) 160/160/170 ps pri 7600/7800/7800 ot/min ... vyrábali a predávali, a boli v obľube najmä coupe verzie, sedany a pri hatchbackoch nasledujúci model ...
EU (UK), US (USDM), JaPaN(JDM) - Civic Type R, 6gen, EK9, 1,6 Vtec B16B, 136kW pri 8200ot/min (hovorí sa mu "Born on the Circuit" :)) najtrdšia verzia civicov, kedy vyrábaná. Odľahčená, trojdverová a najštýlovejšia vo farbe racing bielej od hondy, je zbavená klimátizácie, chýbajú jej zbytočné protihlukové vložky, odľahčená, kde len môže byť... Hovorí sa jej aj posledná skutočná nekomerčná zábava popri Integra Type R - samozrejme...
Ado