0
back
 

diskuze k tématu: ***MG ZR 160 pro studenta???**

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, automobilky, česká vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, italská vozidla, anglická vozidla, typ vozidla, osobní
bulawaio
number of posts62
date of registration18.06.2013
Friday 14.10.2016 11:37, Koupě auta
Před několika lety jsem byl v obdobné situaci, tj. student a malinký příjem z brigády. Položte si otázku, zda vlastní auto opravdu potřebujete?

Tj. pokud dojíždíte na kolej stylem 1x týdně tam a zpět, nejde to zajistit veřejnou dopravou? - cenově to vyjde určitě lépe. Potřebujete auto přes týden na koleji - budete ho využívat, nebo bude hnít na parkovišti a budete se dopravovat MHD. Opět zvažte. Máte na víkend k dispozici auto rodičů? proč ho nevyužít.

100 000 si ušetříte a pak, až budete mít stabilní příjem, budou se hodit na nákup prvního auta. Píšete, že jste sportovního založení, to je co? Budete jezdit sprinty o víkendu na tuningu - kupte si starší speciál. Pokud jen jezdíte rychle, stačí i obyč auto.

Předpokládám, že na benzín se složíte, tj. ročně třeba dáte za benzín odhadem jen 20 000 Kč, tj. Váš příjem z brigády. Servis a vše okolo spolkne min 20 000 ročně. Pokud chcete nést náklad 40 000 Kč ročně, který tak odhaduji a chcete nutně mít auto jako sociální status, kupte si ho. Pokud máte možnost MHD a o víkendu auto rodičů, tak bych neváhal, co zvolit.

Nezapomeňte, že za 40 000 Kč ročně si můžete užít spoustu zábavy, dovolenou a koupit vše, co student potřebuje. Z Vašeho příjmu ale budete dělat jen na auto... Ve Vašem věku bych raději volil zábavu a řádně užil skvělou část života bez starostí, než živit notně nějaký vrak
respond
bulawaio
number of posts62
date of registration18.06.2013
Friday 14.10.2016 11:44, RE: Koupě auta
bulawaio posted by:
Před několika lety jsem byl v obdobné situaci, tj. student a malinký příjem z brigády. Položte si otázku, zda vlastní auto opravdu potřebujete?Tj. pokud dojíždíte na kolej stylem 1x týdně tam a zpět, nejde to zajistit veřejnou dopravou? - cenově to vyjde určitě lépe. Potřebujete auto přes týden na koleji - budete ho využívat, nebo bude hnít na parkovišti a budete se dopravovat MHD. Opět zvažte. Máte na víkend k dispozici auto rodičů? proč ho nevyužít. 100 000 si ušetříte a pak, až budete mít stabilní příjem, budou se hodit na nákup prvního auta. Píšete, že jste sportovního založení, to je co? Budete jezdit sprinty o víkendu na tuningu - kupte si starší speciál. Pokud jen jezdíte rychle, stačí i obyč auto. Předpokládám, že na benzín se složíte, tj. ročně třeba dáte za benzín odhadem jen 20 000 Kč, tj. Váš příjem z brigády. Servis a vše okolo spolkne min 20 000 ročně. Pokud chcete nést náklad 40 000 Kč ročně, který tak odhaduji a chcete nutně mít auto jako sociální status, kupte si ho. Pokud máte možnost MHD a o víkendu auto rodičů, tak bych neváhal, co zvolit. Nezapomeňte, že za 40 000 Kč ročně si můžete užít spoustu zábavy, dovolenou a koupit vše, co student potřebuje. Z Vašeho příjmu ale budete dělat jen na auto... Ve Vašem věku bych raději volil zábavu a řádně užil skvělou část života bez starostí, než živit notně nějaký vrak


Pro úplnost jsem dávám kompletní náklady nepremiového, benzínového auta provozovaného po dobu 3 let s nájezdem cca 20 000 km za rok, přičemž podotýkám, že s autem a jeho náklady jsem velmi spokojen, v nákladech je zahrnuta i cena auta (80 000 Kč)


Evidovaná vzdálenost: 65 240 km
Evidovaná spotřeba: 3 878 l
Průměrná spotřeba: 5,94 l / 100 km
Náklady na palivo:
Celkem: 127 339,70 Kč
Na 1 km: 1,90 Kč
Celkem: 243 589,70 Kč
Na 1 km: 3,70 Kč

respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 14.10.2016 12:35, RE: Koupě auta
bulawaio posted by:
bulawaio posted by:
Před několika lety jsem byl v obdobné situaci, tj. student a malinký příjem z brigády. Položte si otázku, zda vlastní auto opravdu potřebujete?Tj. pokud dojíždíte na kolej stylem 1x týdně tam a zpět, nejde to zajistit veřejnou dopravou? - cenově to vyjde určitě lépe. Potřebujete auto přes týden na koleji - budete ho využívat, nebo bude hnít na parkovišti a budete se dopravovat MHD. Opět zvažte. Máte na víkend k dispozici auto rodičů? proč ho nevyužít. 100 000 si ušetříte a pak, až budete mít stabilní příjem, budou se hodit na nákup prvního auta. Píšete, že jste sportovního založení, to je co? Budete jezdit sprinty o víkendu na tuningu - kupte si starší speciál. Pokud jen jezdíte rychle, stačí i obyč auto. Předpokládám, že na benzín se složíte, tj. ročně třeba dáte za benzín odhadem jen 20 000 Kč, tj. Váš příjem z brigády. Servis a vše okolo spolkne min 20 000 ročně. Pokud chcete nést náklad 40 000 Kč ročně, který tak odhaduji a chcete nutně mít auto jako sociální status, kupte si ho. Pokud máte možnost MHD a o víkendu auto rodičů, tak bych neváhal, co zvolit. Nezapomeňte, že za 40 000 Kč ročně si můžete užít spoustu zábavy, dovolenou a koupit vše, co student potřebuje. Z Vašeho příjmu ale budete dělat jen na auto... Ve Vašem věku bych raději volil zábavu a řádně užil skvělou část života bez starostí, než živit notně nějaký vrak
Pro úplnost jsem dávám kompletní náklady nepremiového, benzínového auta provozovaného po dobu 3 let s nájezdem cca 20 000 km za rok, přičemž podotýkám, že s autem a jeho náklady jsem velmi spokojen, v nákladech je zahrnuta i cena auta (80 000 Kč)Evidovaná vzdálenost: 65 240 kmEvidovaná spotřeba: 3 878 lPrůměrná spotřeba: 5,94 l / 100 kmNáklady na palivo:Celkem: 127 339,70 KčNa 1 km: 1,90 KčCelkem: 243 589,70 KčNa 1 km: 3,70 Kč


Jsem rád, že se tady občas takový oči otevírající výpočet objeví. Moje zkušenost s ojetinami je zhruba taková:

2-3 Kč/km .... palivo
2-3 Kč/km .....provozní náklady vyjma paliva
2-3 Kč/km ..... rozpočítání investice na pořízení (nákup mínus provoz)

První položku ovlivňuje spotřeba, takže se dá snížit použití naftového motoru nebo LPG
Druhou položku ovlivňuje obecná spolehlivost (typ motoru nafta/benzín, odolnost, bytelnost) + použité komponenty (gumy, brzdové komponenty)
Třetí položku ovlivňuje výše pořizovací ceny a její následný pád

Všechny položky se mezi sebou ovlivňují, takže:
levné naftové auto bude mít 1. a 3. položku nízkou, ale druhá je může spolehlivě dorovnat a tak podobně při jiných možných kombinacích.


respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Friday 14.10.2016 18:24, RE:
To se vubec nezda ze? Clovek jezdi, plati, neresi, a pak kdyz si to projde zpetne, tak vali oci.

A taky padla ta nejpodstatnejsi otazka v pripade studenta: opravdu potrebuje auto? Pokud potrebuje jen obcas nekam zajet, asi by bylo vyhodnejsi kouknout po nejakym carsharingu, to vyjde na par korun....


Jinak Davide, budte trosku tolerantni k te "citove" strance veci. Nekdo si chce proste jen udelat radost.

Vy nemate nejakou "uchylku", ktera nema moc logickyho/rozumovyho opodstatneni, ale stejne do ni sem tam rad nasypete par korun?

respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 14.10.2016 21:10, RE:
sheogorath posted by:
To se vubec nezda ze? Clovek jezdi, plati, neresi, a pak kdyz si to projde zpetne, tak vali oci. A taky padla ta nejpodstatnejsi otazka v pripade studenta: opravdu potrebuje auto? Pokud potrebuje jen obcas nekam zajet, asi by bylo vyhodnejsi kouknout po nejakym carsharingu, to vyjde na par korun....Jinak Davide, budte trosku tolerantni k te "citove" strance veci. Nekdo si chce proste jen udelat radost. Vy nemate nejakou "uchylku", ktera nema moc logickyho/rozumovyho opodstatneni, ale stejne do ni sem tam rad nasypete par korun?


Mám. Auto.
Je to starý auto, což není rozumný. Je to objemnější benzín, což není rozumný, ale v kombinaci to dává smysl. Ale nepamatuju si případ, že bych do něj rád nasypal pár korun. Vždycky jsem spíš tak nějak musel.
Ve věcech jsem čistý materialista. Užitné vlastnosti předřazuji designu a image. Na to nehraju a spíš se tomu směju. Teď jsem si kupoval kolo. Jedno se mi líbilo, ale druhé mělo lepší parametry, tak jsem vzal druhé. Já bych z toho hezčího totiž neměl radost. Při výletu bych s říkal, že kvůli designu zbytečně tahám půl druhýho kila navíc, a to mi za to nestálo. Myslím, že je to dost úchylka.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Monday 17.10.2016 10:26, RE:
David V posted by:
sheogorath posted by:
To se vubec nezda ze? Clovek jezdi, plati, neresi, a pak kdyz si to projde zpetne, tak vali oci. A taky padla ta nejpodstatnejsi otazka v pripade studenta: opravdu potrebuje auto? Pokud potrebuje jen obcas nekam zajet, asi by bylo vyhodnejsi kouknout po nejakym carsharingu, to vyjde na par korun....Jinak Davide, budte trosku tolerantni k te "citove" strance veci. Nekdo si chce proste jen udelat radost. Vy nemate nejakou "uchylku", ktera nema moc logickyho/rozumovyho opodstatneni, ale stejne do ni sem tam rad nasypete par korun?
Mám. Auto. Je to starý auto, což není rozumný. Je to objemnější benzín, což není rozumný, ale v kombinaci to dává smysl. Ale nepamatuju si případ, že bych do něj rád nasypal pár korun. Vždycky jsem spíš tak nějak musel.Ve věcech jsem čistý materialista. Užitné vlastnosti předřazuji designu a image. Na to nehraju a spíš se tomu směju. Teď jsem si kupoval kolo. Jedno se mi líbilo, ale druhé mělo lepší parametry, tak jsem vzal druhé. Já bych z toho hezčího totiž neměl radost. Při výletu bych s říkal, že kvůli designu zbytečně tahám půl druhýho kila navíc, a to mi za to nestálo. Myslím, že je to dost úchylka.


To mam podobny s tim autem. Taky jsem si nevybral rozumne, co se auta i motorizace tyce, ale zas to beru tak, ze proc si neudelat radost, clovek nevi co bude zitra

Ohledne auta dvojnasob. Myslim, ze malo lidi opravdu rozumne zduvodni vlastnictvi soukromyho auta obecne. Rekl bych ze tak 30% lidi svoje auto fakt potrebuje.

Jasne, to "rad nasypete" bylo mysleno v uvozovkach
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 10.01.2017 19:20, ZR160
1180 kilo, 160 koni v 6900, omezovac 7300, do 4000 to prakticky jede jako ZR 120, pak se plynule meni casovani ventilu, na vyfuku se otevre klapka a auto vyrazi kupredu s ponekud nevybiravym apetitem, je dobre mit dobre obuti a je velmi fajn kdyz je sucho, dvojka jde pres kilo, 160 je tam hned, pak uz to trochu trva, spotreba prumer 8 litru, min 7, max 11 - 12, vic ne, japan technika je na spotrebe znat, prekvapive Naturalu 95, netreba 98. Motor z tenkostenneho hliniku vazici zhruba polovinu hmotnosti 1.8T od VW, ma celkem kroutak i odspodu, k cemuz pravdepodobne prispiva i kratka skrin PG-1, kterou ma ZR 160 spolecnou s prvnimi Lotusy Elise potazmo Exige. Auto neni dalnicni dostavnik, v rychlomerovych 100 totiz na petku toci 3000, da se jet celkem v klidu tech 130 - 140, kdy motor toci tesne pod 4 tisice, pak zacina papat a vyrvavat na lesy. Pokud se mezi Prahou a Brnem na mistech, kde jsou vpravo ty fajn panely, ktere zavrazdi vasi pater i auto, pokusite drzet levy pruh, bude vam pak mozna chvili hucet v hlave. Krome par veci koupite vse v CR za ceny srovnatelne nebo nizsi s dily na koncern. Je to pecicka co si zaslouzi udrzovat, nema smysl na to lepit hovna a pak to rozstrelit. Auto bych doporucil vyjezdenemu cloveku, ktery ma auta rad, umi ridit a ma prirozenou potrebu vedet, co muze od sveho auta cekat.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Tuesday 10.01.2017 20:00, Re: zzzz zzzhfbdjd dv jdd
Jak jsem psal vys, jel jsem jen se zr110 a fakt to jede moc pekne. Docela i trvlo najit v zatackach limit... jako by byly gumy natreny lepidlem. Zabavy spousta

Nevim jak 160, ale co si vybavuju tak 110 mela neobvyklej rozmer pneu a nebyly nejlevnejsi
respond
se_ky
number of posts2
date of registration13.10.2016
Monday 16.01.2017 09:59, RE: ZR160
D-O-M posted by:
1180 kilo, 160 koni v 6900, omezovac 7300, do 4000 to prakticky jede jako ZR 120, pak se plynule meni casovani ventilu, na vyfuku se otevre klapka a auto vyrazi kupredu s ponekud nevybiravym apetitem, je dobre mit dobre obuti a je velmi fajn kdyz je sucho, dvojka jde pres kilo, 160 je tam hned, pak uz to trochu trva, spotreba prumer 8 litru, min 7, max 11 - 12, vic ne, japan technika je na spotrebe znat, prekvapive Naturalu 95, netreba 98. Motor z tenkostenneho hliniku vazici zhruba polovinu hmotnosti 1.8T od VW, ma celkem kroutak i odspodu, k cemuz pravdepodobne prispiva i kratka skrin PG-1, kterou ma ZR 160 spolecnou s prvnimi Lotusy Elise potazmo Exige. Auto neni dalnicni dostavnik, v rychlomerovych 100 totiz na petku toci 3000, da se jet celkem v klidu tech 130 - 140, kdy motor toci tesne pod 4 tisice, pak zacina papat a vyrvavat na lesy. Pokud se mezi Prahou a Brnem na mistech, kde jsou vpravo ty fajn panely, ktere zavrazdi vasi pater i auto, pokusite drzet levy pruh, bude vam pak mozna chvili hucet v hlave. Krome par veci koupite vse v CR za ceny srovnatelne nebo nizsi s dily na koncern. Je to pecicka co si zaslouzi udrzovat, nema smysl na to lepit hovna a pak to rozstrelit. Auto bych doporucil vyjezdenemu cloveku, ktery ma auta rad, umi ridit a ma prirozenou potrebu vedet, co muze od sveho auta cekat.



"do 4000 to prakticky jede jako ZR 120, pak se plynule meni casovani ventilu" to je trochu nesmysl, ale budiž, pro představu chodu to zhruba ujde. Variabilní časování ventilů funguje v celém rozsahu otáček a kdo chce, ať si najde výkonostní křivky obou verzí
A další nesmysl je to o té japan technice. Motor nemá s japane technikou vůbec nic společného, jak jsem už psal Nešiřte prosím bludy pánové...
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.