0
back
 

diskuze k tématu: Kupec zadřel motor cestou domů

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, japonská vozidla
Miarebeli
number of posts11
date of registration15.02.2017
Thursday 16.02.2017 20:43, re:
jasné ;) je rozdíl záruka a skryté vady, které jsem ochotna řešit samozřejmě, jak jsem psala. Nabídla jsem úhradu závady způsobenou vadou čerpadla. To co způsobil ignorací kontrolek vyžaduje GO a platí tedy kupující. Chceme se vyhnout soudním tahanicím a dohodnout se. No nikomu nepřeji ty nervy...
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Friday 17.02.2017 07:04, doplnění
Prozraďte nám jen tak ze zvědavosti pokud to není tajné o jak staré auto se jednalo a kolik byla prodejní cena?
respond
Miarebeli
number of posts11
date of registration15.02.2017
Friday 17.02.2017 09:10, cena
Honda Accord tourer 2.2. i-CTDi, 2005, combi, v plné palbě, 270 tis najeto, za 88tis. Kč (letní+zimní, bez koroze, nová spojka, brzdy, rozvody, olej filtr, žhavičky, nová autobaterie, vyleštěné světlomety, komplet doklady na všechny opravy)

Běžná prodejka Accorda VII G je i s tímto nájezdem je od 90-110 tis. Kč dle výbavy. Samozřejmě se dá koupit i ke 200tis. Kč pokud má malý nájezd. Ale levněji už těžko.
respond
Tommm
number of posts79
date of registration14.09.2015
Friday 17.02.2017 10:01, totalne ferova cena
Totalne ferova cena na toto vozidlo. Jeho cena byla vysoko a vzhledem ke stari a najezdu je 88k uplne v pohode.
Mam Mondeo MK3 2.2 TDCi, plna vybava, rok vyroby 2005 - hodnota auta je take nekde okolo 80.
respond
Miarebeli
number of posts11
date of registration15.02.2017
Friday 17.02.2017 10:32, mk3
nad MK3 jsem přemýšlela, že si ho teď koupím, je to pěkný koráb :) ale po tom všem co jsem si vytrpěla s naftou chci opět benzínový motor. Ten bohužel tohle auto neutáhne ani v dvoulitru, natož v 1.6, kterou jsem zkoušela projet a brečela jsem cestou já i motor...

respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 17.02.2017 10:55, RE: mk3
Miarebeli posted by:
nad MK3 jsem přemýšlela, že si ho teď koupím, je to pěkný koráb :) ale po tom všem co jsem si vytrpěla s naftou chci opět benzínový motor. Ten bohužel tohle auto neutáhne ani v dvoulitru, natož v 1.6, kterou jsem zkoušela projet a brečela jsem cestou já i motor...


Mluvíte asi o novější generaci označované Mk4, protože MkIII se s šestnáctistovkou nedělala. A mám k tomu poznámku. Pozor na provozní otáčky, není to nafťák, takže při potřebě výkonu se musí podřadit a celkem souhlasím, že u 1.6-ky ani to nepomůže.
Pokud chcete benzínový motor s parametry naftového v nízkých otáčkách, musíte zvolit 2.5T nebo dvoulitrový Ecoboost.
A můžu se zase já zeptat, co jste si s naftou vytrpěla? Ona je to tady častá diskuse a málo kdo z majitelů naftových aut je sem ochoten napsat nějaké starosti.
respond
Miarebeli
number of posts11
date of registration15.02.2017
Friday 17.02.2017 12:27, nafta patří do kamen
tak s Passatem B6, 2005, 2.0 TDI, kterého jsem koupila ve 160 tis km, jsem hned po měsíci řešila, že se sám od sebe vždy do rána vybíjel. Až po půl roce, dvou autobateriích a třech servisech se jistilo, že si braly proud levé zadní dveře, kde byl vadný motorek. Hned poté praskla vačka - proletěla motorem - takže GO. Pár měsíců na to odešly 2 vstřiky.

S Accordem byl problém s dvouhmotou, která způsobovala vibrace motoru a než aby to odnesl motor, měnila se preventivně - samozřejmě se spojkou. K tomu přetrvávající vibrace při 3tis. otáčkách v 80-90 km/h, za což mohla tyč stabilizátoru - velmi častá u všech Accordů. Za celé 4 roky, co Honda sloužila, měla jedinou motorickou závadu a to prasklý klínový řemen. Jinak klasické japonské bolístky tipu čepy + poloosa. Trochu mne potrápila elektrikařina, protože odcházel jeden motorek dveří za druhým a v zimě baterie (životnost maximálně 1 rok). Zdroj na tyhle díly jsem měla a vyměnit ho byla zábava na nedělní odpoledne. Vážně jsem si jí hýčkala a fakt mě štve že se nedá za dobře sehnat stejný tip v benzínové variantě, s rozumným nájezdem.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 17.02.2017 14:22, paradox
Stejně je to směšný, že je kupující povinen dávat na 12 let staré auto půl roku záruku. To si taky někdo může koupit nějaký 20 let starý šrot za 10 tis. a pak se na prodávajícím hojit. Až budu prodávat auto tak napíšu do smlouvy že je určeno ke kompletní opravě nebo na díly, jinou možnost proti vyčůránkům nevidim.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 17.02.2017 15:14, RE: nafta patří do kamen
Miarebeli posted by:
tak s Passatem B6, 2005, 2.0 TDI, kterého jsem koupila ve 160 tis km, jsem hned po měsíci řešila, že se sám od sebe vždy do rána vybíjel. Až po půl roce, dvou autobateriích a třech servisech se jistilo, že si braly proud levé zadní dveře, kde byl vadný motorek. Hned poté praskla vačka - proletěla motorem - takže GO. Pár měsíců na to odešly 2 vstřiky. S Accordem byl problém s dvouhmotou, která způsobovala vibrace motoru a než aby to odnesl motor, měnila se preventivně - samozřejmě se spojkou. K tomu přetrvávající vibrace při 3tis. otáčkách v 80-90 km/h, za což mohla tyč stabilizátoru - velmi častá u všech Accordů. Za celé 4 roky, co Honda sloužila, měla jedinou motorickou závadu a to prasklý klínový řemen. Jinak klasické japonské bolístky tipu čepy + poloosa. Trochu mne potrápila elektrikařina, protože odcházel jeden motorek dveří za druhým a v zimě baterie (životnost maximálně 1 rok). Zdroj na tyhle díly jsem měla a vyměnit ho byla zábava na nedělní odpoledne. Vážně jsem si jí hýčkala a fakt mě štve že se nedá za dobře sehnat stejný tip v benzínové variantě, s rozumným nájezdem.


Passat dejme tomu, ale u toho Accordu jsem čekal něco pikantnějšího, než dvojhmotu.
Ostatní věci jsou nezávislé na motoru (elektrika, aku) Ještě tak ta poloosa a čepy od vysoké hmotnosti a momentového zatížení.
Já Vám benzín rozmlouvat nebudu, už minimálně kvůli tomu, že naftová auta páchnou a otravují vzduch. V poslední době jsem na ten smrad doslova alergický.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 20.02.2017 11:13, RE: není nad právníky
Miarebeli posted by:
Současná situace vypadá tak, že právník radil neinvestovat do auta, nechat břemeno s klidným svědomím na kupujícího. Pokud by mu šlo o přezkoumání příčiny jestli šlo o skrytou vadu, soudní znalec by to nebyl schopen určit. Kupující ignoroval hlášení závady na vozidle (neřídil se manuálem vozidla, ani před jízdou nekontroloval provozní kapaliny) a znemožnil tak učinit jednoznačný výstup posudku. Kdyby ihned odstavil vozidlo, dalo se to řešit výměnou olejového čerpadla, ale protože jel dál, když motor nemazal, takřka ho zadřel. Naštěstí si je toho vědom, že je to jeho hloupost. Na druhou stranu tam sice olej byl, ale čerpadlo přestalo mazat.To je závada za kterou odpovídám já. Přijde mi fér vyjít vstříc a sehnat čerpadlo, nechat ho vyměnit, ale nutnou GO motoru, kterou si vykoledoval kupec sám, by si měl zařídit už po vlastní ose....


Ahoj souhlas, jako jestliže kupuji auto s takovým nájezdem a stářím, tak fakt za olejové čerpadlo, které jsem za svým horizontem nenensu záruku. Hlavní chyba je, že kupující nezastavil, pak by se jen opravilo čerpadlo. Dle mého právo je na vaší straně. Navíc, co jsem prodával auto, vždy jsem ve smlouvě měl něco jako stav auta odpovídá staří vozu atd...
Ale opakuji, když svítí kontrolka oleje, hned zastavit, to si jinak člověk zadělá na výměnu motoru a jen jeho blbost je, že jede dál
respond
TerezieDokulilova
number of posts1
date of registration25.09.2019
Wednesday 25.09.2019 23:47, RE: cena
citation:
reakce na: Miarebeli, 17.02.2017 09:10 (Honda Accord tourer 2.2. i-CT ...)


Tak mám pocit, že paní prodávající věděla, že auto má závadu a zatajila ji kupujícímu.

Proč asi dělala před prodejem veškeré rozvody a olejový filtr, že? A napovídá to tomu, že zřejmě viděla, že rozvody nic nevyřešily a chtěla auto prodat, protože viděla, že auto stále zlobí i po rozvodech (např kouří více z výfuku, žere olej, nebo jiné projevy, které kupující neměl moc šancí odhalit během jediné prohlídky). To se nabízí. Pokud viděla investice, které nic nevyřešily, zůstávala zřejmě už jediná možnost - výměna čerpadla (což není levné), případně s čerpadlem často souvisí i zanesené vstřiky (opět dráhá věc). Motor se nezadře jen tak z ničeho nic po rozsvícení kontrolky a pár kilometrech jízdy. Muselo se s autem s nějakou takovou závadou už před tím nějakou delší dobou jezdit. Nebo by musela být zarezlá třeba vodící kladka a tím by třeba prasknul řemen (přestala by se tím pak i dobíjet baterie) a pak by se motor zadřel. Ale auto bylo v servisu, mnoho oprav a nevšimly by si zarezlé kladky? pokud tedy vůbec ten řemen prasknul.

Vše napovídá tomu, že paní o závadě věděla a proto auto prodávala a chudák kupující. Zřejmě si před nákupem i olej kontroloval, to dělá při nákupu i pitomec vždy hned jako první věc. Během jízdy si zřejmě vsimnul, že auto není v pohodě a že najednou svítí kontrolka, ikdyž olej má správnou hladinu (možná taky proto jel v panice auto honem vrátit, ikdyž kontrolka svítila, ale olej přece kontroloval). Každý by chtěl auto honem vrátit, když by viděl, že je něco špatně. Prostě na tento nákup doplatil. Soudně by se to potvrdit mělo. Já být kupující, trvám na soudu :(
respond
Miarebeli
number of posts11
date of registration15.02.2017
Thursday 26.09.2019 08:12, RE: RE: cena
citation:
reakce na: TerezieDokulilova, 25.09.2019 23:47 (Tak mám pocit, že paní prodáva ...)


tyto opravy byly dělané minimálně rok před prodejem, nikdy předtím kontrolka nesvítila a ani v okamžiku prodeje.

Tato závada nastala bohužel až během jízdy kupce domů.

Vyřešili jsme to asistenční službou hrazenou ještě z mé pojistky, odtah do servisu a oprava u mechanika v místě mého bydliště s 50% spoluúčastí. Mechanik potvrdil že jsme to nemohli tušit, že odejde čerpadlo. A nejednalo se o skrytou vadu ale nešťastnou závadu. Kupec uznal svůj podíl na vině, nepožadoval nic a za naší ochotu byl rád. Kupující je s autem už třetí rok spokojen. Bez závad a nutných investic. Pro nás prostě smůla, že jsme z kupní ceny měly rázem 10tis méně, ale tušit jsme to nemohli.

To každý rád hned hledá čerty i tam kde nejsou. Ale opravdu nikomu nepřeju dostat se do podobné situace, kdy jste v situaci, kde ručíte za něco, o čem jste netušili. Každý pak může tutu možnost v podobě "skrýtých vad" využívat. Tímto tématem jsem chtěla upozornit, že né vždy při nevydařené koupi, může za závady proradný prodejce.

A né všichni jsou bezohlední. Pravník sice radil, vykašlete se na to, prokazatelně se nejedná o skrytou vadu, životnost čerpadla je nižší než stáří vozidla a podobně...Ale usínat s vědomím, že se někde budu handrkovat po soudech a těm mladým lidem by někde stálo auto, které potřebovalo v tu dobu už vozit děcka? Sorry, ale mně vychovali ještě postaru. K problému se nestavím zády a vím že každá dobrá věc se počítá. A věřte nebo ne, vrací se vám to. Jak dobré, tak špatné činy. Jo, jsem blbka, co posílá peníze na charitu a třídí odpad. A právě proto bych já nikdy neprodala auto s vědomím, že je tam něco špatně. Když si ji odváželi, brečela jsem. Chybí mi doteď.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Thursday 26.09.2019 08:42, RE: RE: cena
citation:
reakce na: TerezieDokulilova, 25.09.2019 23:47 (Tak mám pocit, že paní prodáva ...)


Poprosil bych vás o objasnění některých faktů.
Jak můžou špatné vstřiky způsobit zadření motoru?
Jak to stejné může způsobit zarezlá kladka, potažmo praský řemen, potažmo nedobíjející baterie.

Pokud skutečně odešlo olejové čerpadlo ráz na ráz, tak prodávající o závadě nemohl vědět. Motor nemaže a skuetně se zvládne zadřít docela rychle...

Naopak Miarebeli prodávajícímu s opravou velmi pomohla. Přál bych si, aby u nás bylo více takovýchto lidí!
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.