0
back
 

diskuze k tématu: Klapky motoru Duratec u Fordu Mondeo - problém, nebo pověra?

category of topic classification: poradna, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 15:11, RE: Řešení klapek v sání Duratec HE 2.0
Koloss posted by:
Tak jsem prohledal web a poměrně rychle jsem našel toto:

http://www.ford-mondeo.cz/forum/viewtopic.php?f=168&t=13175&st=0&sk=t&sd=a&sid=8a449d18cbc5abeb3bdda3ee16b87324

Je to odkaz do fóra kde se tento problém detailně diskutoval. řešení jsou vlastně 3.
1. - nechat si vyměnit sání komplet - nejdražší řešení
2. - lze koupit klapky s lepším uložením a ty se dají v tom sání vyměnit - cena 177 + DPH x 4, plus nějaká práce. Přitom zkontrolovat osičku, na které klapky jsou a případně vyměnit taky, p...
No, vida, nemusela o tom být sáhodlouhá odpověď, která stejně přinesla spíše rozčarování, než řešení. Myslím, že tohle je nejpřínosnější odpověď na původní dotaz.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 15:17, RE: Mondeo III
Petr S posted by:
U Mazdy 6 mě tahle informace také zajímá. Mám 2.0L 104 kW z roku 2002, najeto cca 93 tisíc. Žádného rachtání jsem si nevšiml.
Jak se má konkrétně projevovat? Při volnoběhu nebo pod zátěží? Je zvuk evidentní nebo je potřeba pečlivě naslouchat s otevřenou kapotou? Dík za info. Petr
je to právě nejmarkantněji slyšet u volnoběhu u ohřátého!!! motoru, a docela i se zavřenou haubnou, je to jako šroubky ve vysavači a dost nepravidelně. Ty klapky jsou totiž zavřený (a tudíž rachtaj), když není motor zatížen, proto to je právě na volnoběhu u teplého motoru slyšet nejvíc, naopak, když má motor zátěž jsou otevřený a šance, že upadnou v tenhle moment je mizivá, oba případy nasatých klapek, který znám, tak majitelé říkali, že se to stalo +- ve 2000 ot klidné jízdy
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 15:51, RE: Mondeo III
pospov posted by:
je to právě nejmarkantněji slyšet u volnoběhu u ohřátého!!! motoru, a docela i se zavřenou haubnou, je to jako šroubky ve vysavači a dost nepravidelně. Ty klapky jsou totiž zavřený (a tudíž rachtaj), když není motor zatížen, proto to je právě na volnoběhu u teplého motoru slyšet nejvíc, naopak, když má motor zátěž jsou otevřený a šance, že upadnou v tenhle moment je mizivá, oba případy nasatých klapek, který znám, tak majitelé říkali, že se to stalo +- ve 2000 ot klidné jízdy
Diky, to vyzkousim. Predpokladam ze pokud tam nic rachtat nebude, tak neni treba nic preventivne menit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 16:27, RE: Mondeo III
David V posted by:
Pane Dusil, já to mám z jiného zdroje, ale googlovat a ověřovat v dnešní době není nijak problematické: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo_V6_engine
Duratec z roku 94 s jeho objemem 2544 ccm se odlišuje od Durateců v MK.III, které mají pro nás příznivějších 2495 ccm, ale základ je stejný a od Porsche. Vzhledem k Vašim znalostem ohledně V6 motorů od Forda, beru reakci na spolehlivost V6 s velkou rezervou. Sám nejsem kovaným odborníkem, pouze mám tento motor v garáži, ale už jsem o něm mnohé...
Máte pravdu, skutečně se zdvihový objem poněkud liší. Vidíte i motoristický novinář všechno neví. )) Teď jsem napsal dotaz na klapky technickému školiteli Fordu, tak uvidíme, co odpoví. Sám jsem na to zvědavý. Jinak ale dále si stojím za tím, že šestiválec Duratec VE je choulostivý motor pro ty, co se k němu neumí chovat. Jiank parametry a jízdně samozřejmě nemá chybu. S tím Porschem jste mi ale nasadil brouka do hlavy. Rozhodně tu inforamci zkusím ověřit. Tomáš Dusil
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 18:28, RE: Řešení klapek v sání Duratec HE 2.0
David V posted by:
No, vida, nemusela o tom být sáhodlouhá odpověď, která stejně přinesla spíše rozčarování, než řešení. Myslím, že tohle je nejpřínosnější odpověď na původní dotaz.
Já o tom problému věděl už dřív, akorát jsem v tom neměl jasno. Před měsícem jsem s tím odjel Itálii, 2x 1200 km, dost jsem se klepal. Podle popisu si myslím, že mi to rachotí, takže to budu řešit dost brzo. Jen přemýšlím, jestli použít bod 2 nebo rovnou 3.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 18:28, RE: Mondeo III
koos posted by:
Máte pravdu, skutečně se zdvihový objem poněkud liší. Vidíte i motoristický novinář všechno neví. )) Teď jsem napsal dotaz na klapky technickému školiteli Fordu, tak uvidíme, co odpoví. Sám jsem na to zvědavý. Jinak ale dále si stojím za tím, že šestiválec Duratec VE je choulostivý motor pro ty, co se k němu neumí chovat. Jiank parametry a jízdně samozřejmě nemá chybu. S tím Porschem jste mi ale nasadil brouka do hlavy. Rozhodně tu inforamci zkusím ověřit. Tomáš Dusil
Na co konkrétně je to choulostivý motor a jak se ta choulostivost projevuje?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 18:36, RE: Řešení klapek v sání Duratec HE 2.0
Koloss posted by:
Já o tom problému věděl už dřív, akorát jsem v tom neměl jasno. Před měsícem jsem s tím odjel Itálii, 2x 1200 km, dost jsem se klepal. Podle popisu si myslím, že mi to rachotí, takže to budu řešit dost brzo. Jen přemýšlím, jestli použít bod 2 nebo rovnou 3.
Bod 4:
prodat forda a koupit auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 18:49, RE: Mondeo
jiriez posted by:
Ano souhlasím, v Mercedesu C 220 CDI r.v. 1998 mám obě kontrolky - oranžovou na hladinu, která je dost psychologická a rozsvěcuje se (hlavně při větším náklonu), když je olej velmi lehce nad spodní ryskou a červená, když tam není tlak (a tedy není vůbec žádný olej - s tou jsem ještě neměl čest).
Ať na Ducatu, 307 nebo 406 je hladina oleje indikována čtverečky, resp. pomlčkami při startovní diagnostice. Několikrát jsem se přesvědčil, že fakt nekecá. Co se mi ale líbí, je budík teploty oleje - orientovat se podle teploty vody, kdy motoru naložit, může být docela scestné...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 21:15, RE: Mondeo III
David V posted by:
Na co konkrétně je to choulostivý motor a jak se ta choulostivost projevuje?
Třeba jen na to, že se prostě občas zadře na ojničních ložiskách. Pravda, většímu tří litru se to stává častěji než 2,5, ale i tak není důvod k radosti. Také se ke mně doneslo (z fundovaného zdroje), že u motorů Duratec V6 je dobré udržovat hladinu oleje minimálně mezi ryskami na měrce. Je-li oleje v motoru méně (byť stále ne pod spodní ryskou), ryziko zadření se pochopitelně zvyšuje. Technickou podstatu tento problém má, avšak zveřejňovat ji zde nebudu a raději odkážu na příslušnou učebnici automobilové techniky. Víte i ty mnou uváděné závady jsou z dobře informovaného zdroje (od člověka, který už mnoho let dělá vedoucího v jednom servisu, specializujícím se na fordy a sám měl motorů V6 v mondeu několik). Protože má rád Fordy, těžko by mi říkal něco, co by nebyla pravda. Naopak lidé z branže, často zaslepeni láskou ke své značce, mnoho skutečností záměrnhě zatajují. Co se týče informací z fór, tak nemyslím si, že v Čechách jezdí tolik mondeí V6 jejichž majitelé jsou současně diskutujícími na tom, či onem fóru. Z toho vyplývá, že faktická hodnota tohoto je možná nižší, než si řada lidí myslí (alespoň v tomto případě). Je jasné, že lidí, kteří diskutují o fabii HTP je neporovnatelně více, takže zde bych už k tomu nejakou váhu přikládal. Já pochopitelně na fóra také chodím a budete se možná divit, ale často pročítám i zahraniční (třeba britská). Mimochodem, že se motor V6 (v tomto případě je řeč o 3,0) často zadírá svědčí skutečnost, že jistá anglická firma, zabývající se díly na Jaguary, prodává na tento šestiválec takzvaný polomotor. Kdyby o něj nebyl zájem, v nabídce by jej jistě neměla (Motory Ford V6 mají také Jaguary X-Type a S-Type). Toto nebrte jako nějakou moji aroganci. Váš příspěvěk je nesmírně hodnotný. A třeba s tím rozdílným objemem starého a nového 2,5 V6 (koukal jsem, že mají úplně jiné kódy) jsem to opravdu nevěděl. Spíše by mě zajímalo, kolik ještě rozdílů tyto motory mají. Zřejmě budou jiné písty, ale třeba rozvody vypadají na první pohled skoro stejně. Věřím, že takto fundovanému člověku jako jste vy, bude 2,5 V6 sloužit bez větších problémů, neboť znáte pravidla, která tento motor vyžaduje. Ti co je však neznají (a takových je většina uživatelů), nechť se mu obloukem vyhnou. Vím o čem mluvím a radím dobře. Tomáš Dusil
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 21:24, RE: Řešení klapek v sání Duratec HE 2.0
T.J. posted by:
Bod 4:
prodat forda a koupit auto.
Máš na mysli koupit něco jinýho, co má plnou prdel úplně jiných problémů, které se nedají řešit takto snadno? Na tom Mondeu s Duratecem se totiž fakt nic moc nesere, takže nevím, jestli bych si výměnou pomohl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 21:44, RE: Mondeo III
koos posted by:
Třeba jen na to, že se prostě občas zadře na ojničních ložiskách. Pravda, většímu tří litru se to stává častěji než 2,5, ale i tak není důvod k radosti. Také se ke mně doneslo (z fundovaného zdroje), že u motorů Duratec V6 je dobré udržovat hladinu oleje minimálně mezi ryskami na měrce. Je-li oleje v motoru méně (byť stále ne pod spodní ryskou), ryziko zadření se pochopitelně zvyšuje. Technickou podstatu tento problém má, avšak zveřejňovat ji zde nebudu a raději odkážu na příslušnou učebnici au...
Ano, toto se doneslo i ke mně, i s tou minimální hladinou a náklonem v ostře projížděných zatáčkách, což tady bylo zmíněno okrajově, ale to se neustále točíme na tom oleji a jeho stavu. Jenže stav oleje je alfa omega každého motoru a ignorant, který do motoru, tím více dnešních víceventilových, nekouká, si koleduje o průšvih v každám případě. Takže se shodneme na tom, že je dobré z motoru občas vytáhnout měrku a zkontrolovat stav oleje - já to stále za choulostivé nepovažuju. Samozřejmě je otázkou, jak se k motoru chovali ti přede mnou a tam to riziko je, to je bez diskuze. Řekněme, že pro běžného uživatele, který neví kterak se z benzínu stane, že silnice ubíhá dozadu a jezdí pouze na předepsané servisní prohlídky, může tento motor být choulostivý na základě diskuse výše, ale při základní péči řekněme jednou za měsíc zvednu kapotu a zkontroluju VŠECHNY hladiny, není důvod k panice.
Na závěr jsem polichocen, ale s mou fundovaností to tak žhavé není. Já jen chci vědět maximum o strojích, které mě bezprostředně obklopují, obklopovaly a někdy obklopovat budou. Takže čtu co se dá a sháním informace a často ještě dříve, než se něco přinatrefí. Kdo je připraven, není překvapen. Apropos dobrý známý v nějakém autorizovaném servisu, který je fanda do Fordů by se šikl (doufám, že kolega odpoustí).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.08.2009 22:03, RE: Řešení klapek v sání Duratec HE 2.0
Koloss posted by:
Máš na mysli koupit něco jinýho, co má plnou prdel úplně jiných problémů, které se nedají řešit takto snadno? Na tom Mondeu s Duratecem se totiž fakt nic moc nesere, takže nevím, jestli bych si výměnou pomohl.
Jo, to je taková obecná věta, aby řeč nestála. Co je třeba auto za podobný peníze, jako tohle Mondeo? Myslím, že za prachy, za který se dneska ty trojkový benzínový Mondea prodávají, se rozhodně nic moc lepšího sehnat nedá. Nemám přímé srovnání s konkurencí, ale je to robustní (těžké) auto s přijatelnou pasivní bezpečností (6 airbagů, ESP, ABS), při 2,5 V6 slušnou dynamikou, velmi dobrou trakcí, ale zároveň dobrou úrovní pohodlí, bohatou výbavou a přijatelným designem (subjektivně se mi líbí více, než to nové). A ceny za 8-mi leté tyto vozy začínají pod 100 tKč. Nevím proč, možná, že MkII nebyla tak povedená a tímto udělala MkIII medvědí službu. A nějaké vířivé klapky, které se dají za tisícovku odstranit a je navždy klid, to je fakt banalita. Ale abych jen nechválil, tak nedělená zadní lavice při děleném zadním opěráku je NEOMLUVITELNÁ, stejně jako absence ski-boxu pod loketní opěrkou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.08.2009 09:09, RE: Řešení klapek v sání Duratec HE 2.0
David V posted by:
Jo, to je taková obecná věta, aby řeč nestála. Co je třeba auto za podobný peníze, jako tohle Mondeo? Myslím, že za prachy, za který se dneska ty trojkový benzínový Mondea prodávají, se rozhodně nic moc lepšího sehnat nedá. Nemám přímé srovnání s konkurencí, ale je to robustní (těžké) auto s přijatelnou pasivní bezpečností (6 airbagů, ESP, ABS), při 2,5 V6 slušnou dynamikou, velmi dobrou trakcí, ale zároveň dobrou úrovní pohodlí, bohatou výbavou a přijatelným designem (subjektivně se mi líbí víc...
Taky se mě to zdá jako trochu strašení potencionálních kupců,mondeo se mě zdá jako výborný kompromis mezi cenou a nabízenou hodnotou,výborný podvozek,hodně prostoru, servis za slušnou cenu,dokonce i autor.není moc drahý.Prostě na každém autě se něco najde ke kritice!!!Pouze jak slyším jenom Octávie na hlíně a v TDi nemá chybu!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.08.2009 09:24, Mondeo
Pytajucemu sa odporucam kludne si Mondeo 2.0 kupit a sanie si dat skontrolovat. Tento model vlastnim a musim povedat, ze odkedy som sa o tomto probleme dozvedel, nemohol som pokojne spavat kym som si sanie nedal rozobrat. Na moje velmi prijemne prekvapenie tento problem vyriesil za mna predchadzajuci majitel - sanie bolo vymenene za novy kus. Ak by tomu tak nebolo, nasledovalo by "vykuchanie". Treba si uvedomit, ze nejakych 12 000 Kč nie je nijak obrovska investicia pri kupe jazdeneho auta. Už len spojka + dvojhmoťák vyjde na skoro 1000 €, čo je neporovnateľné.. Inak, ako tu uz bolo povedane, k Mondeu sa tazko hlada alternativa v podobnej cene. Mazdy 6, Avensisy, Accordy su cenovo uplne inde...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.08.2009 09:31, RE: Řešení klapek v sání Duratec HE 2.0
dagoš posted by:
Taky se mě to zdá jako trochu strašení potencionálních kupců,mondeo se mě zdá jako výborný kompromis mezi cenou a nabízenou hodnotou,výborný podvozek,hodně prostoru, servis za slušnou cenu,dokonce i autor.není moc drahý.Prostě na každém autě se něco najde ke kritice!!!Pouze jak slyším jenom Octávie na hlíně a v TDi nemá chybu!!!
...tak,tak, k tomuto již není co dodat - souhlas.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.08.2009 11:11, dotaz
Zdravim,
nevíte náhodou jak je to u mladších ročníků motorů?
Mám C-maxe rok 2004 1.8 HE 88 kW a po přečtení článku mám obavu, že se mě to bude týkat taky, nebo ne? A je tento problém i u nových motorů nebo to nějak konstrkčně změnili? Díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.08.2009 11:22, RE: Řešení klapek v sání Duratec HE 2.0
David V posted by:
Jo, to je taková obecná věta, aby řeč nestála. Co je třeba auto za podobný peníze, jako tohle Mondeo? Myslím, že za prachy, za který se dneska ty trojkový benzínový Mondea prodávají, se rozhodně nic moc lepšího sehnat nedá. Nemám přímé srovnání s konkurencí, ale je to robustní (těžké) auto s přijatelnou pasivní bezpečností (6 airbagů, ESP, ABS), při 2,5 V6 slušnou dynamikou, velmi dobrou trakcí, ale zároveň dobrou úrovní pohodlí, bohatou výbavou a přijatelným designem (subjektivně se mi líbí víc...
Bezpečné relaltivně je, má 4* v crash testu. Nicméně když se podíváte sem http://www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_2001/97.aspx na obrázek Frontal impact driver, tak ten hnědý hrudník nic moc. Žádné jiné auto střední třídy té doby tak špatně nedopadlo. S ohledem na ten hrudník, se jako lajk divím že výsledek je 4* a ne jen 3.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.08.2009 11:46, RE: Řešení klapek v sání Duratec HE 2.0
Petr S posted by:
Bezpečné relaltivně je, má 4* v crash testu. Nicméně když se podíváte sem http://www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_2001/97.aspx na obrázek Frontal impact driver, tak ten hnědý hrudník nic moc. Žádné jiné auto střední třídy té doby tak špatně nedopadlo. S ohledem na ten hrudník, se jako lajk divím že výsledek je 4* a ne jen 3.
Ano, to je pravda. Čelní náraz nedopadl dobře, nicméně čelní náraz lze ovlivnit nejvíc, avšak s bočním nelze nadělat nic, a tam jsou výsledky vynikající. Zajímalo by mě, jak třeba výsledky ovlivní motorizace. Každý motor přece pohltí jinou energii.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.08.2009 15:59, RE: Řešení klapek v sání Duratec HE 2.0
Petr S posted by:
Bezpečné relaltivně je, má 4* v crash testu. Nicméně když se podíváte sem http://www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_2001/97.aspx na obrázek Frontal impact driver, tak ten hnědý hrudník nic moc. Žádné jiné auto střední třídy té doby tak špatně nedopadlo. S ohledem na ten hrudník, se jako lajk divím že výsledek je 4* a ne jen 3.
Že žádné jiné auto střední třídy tak špatně nedopadlo? To jste tomu moc nevěnoval. Není třeba chodit moc daleko - Passat ze stejné doby má 4* úplně stejně a je pravda, že nemá hnědý hrudník, ale zase se řidič uhodil hlavou o sloupek dveří poté, co téměř minul airbag. Tahle diskuze tu už byla, Mondeo dopadlo na úrovni své doby (tehdy neměl nikdo 5*), ale opakovaným testem se to pokoušeli vylepšit. Při prvním pokusu se dostal hrudník do kontaktu s volantem, při druhém byla síla od pásů příliš velká. Kdyby jim to vyšlo, bylo Mondeo prvním autem s 5*.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.08.2009 17:32, RE: Řešení klapek v sání Duratec HE 2.0
Koloss posted by:
Že žádné jiné auto střední třídy tak špatně nedopadlo? To jste tomu moc nevěnoval. Není třeba chodit moc daleko - Passat ze stejné doby má 4* úplně stejně a je pravda, že nemá hnědý hrudník, ale zase se řidič uhodil hlavou o sloupek dveří poté, co téměř minul airbag. Tahle diskuze tu už byla, Mondeo dopadlo na úrovni své doby (tehdy neměl nikdo 5*), ale opakovaným testem se to pokoušeli vylepšit. Při prvním pokusu se dostal hrudník do kontaktu s volantem, při druhém byla síla od pásů příliš velk...
Hlava u toho Passatu je ale "zelená", tzn. že náraz o sloupek v tomhle případě nic řidiči nezpůsobil. V mírně jiné situaci to problém být může to souhlasím.
U toho Mondea ale bude náraz v trochu vyšší rychlosti, třeba v 75 km/h už asi docela problém (energie roste s 2 mocninou rychlosti).
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.