0
back
 

diskuze k tématu: Krátké zhodnocení Fordu Sierra jeho majitelem

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.01.2009 17:09, Super auto
Měl jsem taky Sierru z roku 1991, 12 měsíc. A musim říct, že 2,0 DOHC byl nejlepší motor, který se do sierry montoval. Měl výborný zátah a skvělou spotřebu. Od té doby jsem měl ještě VW Vento v 2,0 a Mazda 626 2,0 a žádný 2,0, byť o 10 let novější se mu aní z půlky nevyrovnal. Dnešní motory 2,0 neznám. Jediný co bych sierre vytknul je jeho náhon na zadek. Pokud jsem neměl několik pytlůcementu v autě, tak jsem si v zimě na sněhu ani neškrtnul. Lepší zadokolka je Opel Omega B a samozřejmě BMW 5 nebo MB W124.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.01.2009 17:31, RE: Super auto
rudolfduda posted by:
Měl jsem taky Sierru z roku 1991, 12 měsíc. A musim říct, že 2,0 DOHC byl nejlepší motor, který se do sierry montoval. Měl výborný zátah a skvělou spotřebu. Od té doby jsem měl ještě VW Vento v 2,0 a Mazda 626 2,0 a žádný 2,0, byť o 10 let novější se mu aní z půlky nevyrovnal. Dnešní motory 2,0 neznám. Jediný co bych sierre vytknul je jeho náhon na zadek. Pokud jsem neměl několik pytlůcementu v autě, tak jsem si v zimě na sněhu ani neškrtnul. Lepší zadokolka je Opel Omega B a samozřejmě BMW 5 nebo MB W124.
Jojo, 626ku 2 litr jsem mel, ale ten se 66 kW a samozrejme to zadne delo nebylo. I kdyz tim ze to byl 8smi ventil, tak aspon tahl od nizkych otacek. Mazda delala i 2 litr se ~ 100kW vykonem a to pry bylo slusne svezeni (rikal kolega co v tom kdysi jel).

Jinak je videt ze pokud ta Siera mela 0-100 za 8.7 a maximalku jen 187 km/h tak to asi bylo hlavne tim ze byla lehka, prip. mela velky odpor vzduchu. Dnesni auta mivaji 0-100 kolem 10 sec. ale maximalku kolem 205 km/h (kdyz maji cca 100kW). Holt jsou o dost tezsi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.01.2009 11:53, KECY!!!
K Sieřře se vyjádřím asi takto: Bylo to moje první auto. Sedan 1987. Byla to zrezlotina na entou. Už nikdy později jsem neviděl více zrezlé auto. Rezla dokonce i uvnitř interiéru. Všelijaké ty výstuže podlahy a tak..to bylo úplně jak ementál. Hrana kapoty pryč, lemy pryš, prahy pryč, nosníky pružin vzadu se zbortily. Okraje oken byly zak zrezlé, že se dalo s přední oknem hýbat. Palubovka popraskaná, volant se mi jednou zlomil v ruce...atd.

Měl jsem ten francouzský diesel 2.3D. A to zas byla jiná káva. Měl asi 500 000..odhadem..protože u Fordů se ujetá vzdálenost na tachu udává jinak. A potvora pořád fungoval a fungoval...dokonce lépe než v sousedově Mercedesu 124 2.0, který měl navíc jen 4 rychlosti.

Auto nejelo špatně. co se týče jízdních vlastností, ale v zimě se s ním nedalo jezdit...i na sebeméně namrzlém povrchu se prostě protáčelý zadní kola a konec. Z každého zavátého parkoviště mě museli táhnout, tlačit nebo jsem musel i kvůli 20 metrům nasadit řetězy...vyjet a pak je zase sundat.

85Kw jede do devíti sekund? Ani náhodou. Má něco nad 10 a dosáhne maxima přes 200...něco jsem se nazávodil s kamarádem majitelem 2.0 DOHC..a ta měla myslím dokonce 88Kw nebo tak nějak. Jinak ten můj Diesel měl zrychlení na sto asi 25!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sec. Proste rekordman. Ale jinak spolehlivý, celohliník.

Právě se vyplatí jezdit do Fordu. Teď mám Vectru a musím říct, ačkoli jsem s ní spokojený, tak příští auto nebude Opel z důvodů maxi demence debilů v autorizovaných servisech Opel....zlatý FORD!!!!!!!! ZLATÝ FORD!!!!!!!! Přijel jsem, koukli do tabulek...řekli..tohle je norma XYZ, takže zaplatíte tolik a tolik....a jestli s tím strávíme ceký den..to už je pane zákazníku náš problém. U Oplu přijde buran s melírem a náušnicí a řekne..no, to může trvat hodinu nebo dva dny.....a ty zákazníku si vytři prdel. Třeba výměna zadních ložisek mě v originálním Ford autosalonu a servisu stála na starobylou Sierru 500 kč za práci a 1000 Kč za ložisko a to ještě ten přijímací technik hledal nejlevnější variantu...."Přece pane nebudete utrácet na starým autě"

A teď malá reklamní vsuvka: V ostravském autosalu Opel (slezská Ostrava....) mi nabídli na můj pracovní opel zapalovací kabely za 4000 Kč a moc se divili, když jsem to s údivem odmítl......OPEL..DISCOVER...haha
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.01.2009 13:36, RE: KECY!!!
gablenz posted by:
K Sieřře se vyjádřím asi takto: Bylo to moje první auto. Sedan 1987. Byla to zrezlotina na entou. Už nikdy později jsem neviděl více zrezlé auto. Rezla dokonce i uvnitř interiéru. Všelijaké ty výstuže podlahy a tak..to bylo úplně jak ementál. Hrana kapoty pryč, lemy pryš, prahy pryč, nosníky pružin vzadu se zbortily. Okraje oken byly zak zrezlé, že se dalo s přední oknem hýbat. Palubovka popraskaná, volant se mi jednou zlomil v ruce...atd.

Měl jsem ten francouzský diesel 2.3D. A to zas byla...
Podle dobových údajů (prospektu) má sierra 2,0 DOHC byť s výkonem 88 kW zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 s Vmax 198 km/h
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.01.2009 14:26, staré dobré kočáry
Rez je nejvetsi bol těchle starých kočárů, které jinak v mnoha ohledech nemají mezi dnešníma novýma autama konkurenci. Nedám na ně dopustit. Kdyby to nehnilo, kupoval bych jen tydle staré dobré držáky....

Měj jsem několik let Omegu B a najel s ní velkou porci kilometrů a stále na ni s nostalgií vzpomínám, bylo to auto s duší. Jenže shnila, uplně všude a celá....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.01.2009 16:58, Sierrka
Na tu dobu perfektní auto.Tuším,že to bylo auto roku.Vlastnil jsem kombíka 2,0 dohc r.v.91.Motor byl opravdu klasa,na 2 to šlo do 110km/h,spotřeba mezi 8-10litry,pak jsem měl Fabii 1,4mpi ,ta žrala stejně a nejela..Na dálnici jsem ze Sierrky vyndal 220,dneska bych do toho nešel..Trochu problém byl na sněhu a vodě,ale jinak na to auto vzpomínám velmi rád.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.01.2009 18:13, RE: Super auto
Petr S posted by:
Jojo, 626ku 2 litr jsem mel, ale ten se 66 kW a samozrejme to zadne delo nebylo. I kdyz tim ze to byl 8smi ventil, tak aspon tahl od nizkych otacek. Mazda delala i 2 litr se ~ 100kW vykonem a to pry bylo slusne svezeni (rikal kolega co v tom kdysi jel).

Jinak je videt ze pokud ta Siera mela 0-100 za 8.7 a maximalku jen 187 km/h tak to asi bylo hlavne tim ze byla lehka, prip. mela velky odpor vzduchu. Dnesni auta mivaji 0-100 kolem 10 sec. ale maximalku kolem 205 km/h (kdyz maji cca 100kW). Holt jsou o dost tezsi.
Na tom dobrém zrychlení Sierry se podepisoval zadní náhon, který je pro tuto disciplínu lepší. Aerodynamiku měla Sierra poměrně dobrou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 25.01.2009 11:41, RE: KECY!!!
koos posted by:
Podle dobových údajů (prospektu) má sierra 2,0 DOHC byť s výkonem 88 kW zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 s Vmax 198 km/h
To není pravda. Ani náhodou nejela pod deset sekund. Žádný z tehdejších osmiventilových dvoulitrů...ani Opel, ani Ford, ani VW....všechny měly kolem 10,5. Já ty prospekty mám taky.....z těch běžných motorů od Fordu jel snad jen 2.9 kolem 9,5/100.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 26.01.2009 09:50, RE: KECY!!!
gablenz posted by:
To není pravda. Ani náhodou nejela pod deset sekund. Žádný z tehdejších osmiventilových dvoulitrů...ani Opel, ani Ford, ani VW....všechny měly kolem 10,5. Já ty prospekty mám taky.....z těch běžných motorů od Fordu jel snad jen 2.9 kolem 9,5/100.
Jako byvaly majitel tri sirek (z toho 2x DOHC 88kW) pridam par postrehu. Zacnu tim zrychlenim o kterym se tady prete, i ja jsem si prohlizel dobovy katalogy/prospekty a motor N9C - 88kW MA opravdu zrcyhleni pod 10 sekund (9,8) a to jestli nekdo zavodil s majitelem DOHC a sam mel 2,3D, tak to ma vypovidaci hodnotu o zrychleni novyho auta ve sve dobe uplne nulovou.... Jinak byl jeste motor N9A, ktery mel 92kW a ten se daval vetsinou do kombiku s pohonem 4x4,ale tech uz moc neni. Spolehlivost motoru je dle me na dobre urovni, byt DOHC je trosku citlivejsi na praskani hlavy (bohuel i muj pripad). Jinak si myslim,ze motor to na svou dobu byl vic nez suprovej, maximalni zatah ve 2500ot. (8 ventil), spotreba kolem 8 litru, rozvody delany retezem.... A pokud ma majitel verzi 85kW, tak pokud ma puvodem nemeckou verzi, tak ma mozna moznost si ty 3kW pridat odebranim "mezikusu", kterej je v mistech kde se sani napojuje na blok motoru, pred klapkou.... Pokud ten mezikus tam je, staci jej vytahnout a 3kW navic jsou tu...delali to kvuli Nemcum, kdy myslim,ze povinny ruceni se u nich pocita podle vykonu a ne objemu. Na sirku budu vzpominat rad, na dnesni dobu, kdy ridici jsou az moc agresivni a bezohledni bych se uz asi bal do ni sednout...aby to do me nekdo takovej nenapasoval. Uroven bezpecnosti je bohuzel poplatna dobe vzniku auta - zacatek 80.tych let, takze dnes uz je to spatny. Na youtube je videt crashtest sierry a tusim,ze uz v 80ti km narazu do pevne prekazky je cela palubovka namackla na prednim sedadle a volant je nad operkou hlavy = jista smrt, bohuzel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 26.01.2009 14:38, RE: Sierrka
thomas posted by:
Na tu dobu perfektní auto.Tuším,že to bylo auto roku.Vlastnil jsem kombíka 2,0 dohc r.v.91.Motor byl opravdu klasa,na 2 to šlo do 110km/h,spotřeba mezi 8-10litry,pak jsem měl Fabii 1,4mpi ,ta žrala stejně a nejela..Na dálnici jsem ze Sierrky vyndal 220,dneska bych do toho nešel..Trochu problém byl na sněhu a vodě,ale jinak na to auto vzpomínám velmi rád.
Osobně Sierru ještě také vlastním, kombíka 2.3 D a ani po šesti letech denodenního provozu mne nikdy nenechala ve štychu, jsem již 7mým majitelem, dva v Německu, zbytek u nás. Motor je lenoch, ale je k neutahání. Vyrobena v roce 1988 a díky dobré péči, kterou jsem jí já a zřejmě i předchozí majitelé dopřávali, začala více reznout až v posledních 2 - 3 letech !!!, navíc je bílá...přesto vypadá (a je) stále v kondici. Na autě se nemá více méně co pokazit, takže jednou skutečně skoná až na tu rez. Jediná větší investice za celých šest let provozu bylo repasování palivového čerpadla, což mne i s prací vyšlo na 3tisíce Kč. Projezdil jsem s ní celou republiku a byl i např. v Chorvatsku. Dnes má takové auto nulovou hodnotu a kde kdo se nad ním ušklíbne, pro mne to však navždy bude symbol jednoduchosti, prostoru, komfortu a spolehlivosti . ( ......šíbr, výšk. stav. sedadlo řidiče, zatmavená skla, hagusy...kolega měl Sierru i s klimatizací...když vezmeme v úvahu, že to vše bylo před cca 20 ti lety ... :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 26.01.2009 14:44, RE: KECY!!!
_Tomas posted by:
Jako byvaly majitel tri sirek (z toho 2x DOHC 88kW) pridam par postrehu. Zacnu tim zrychlenim o kterym se tady prete, i ja jsem si prohlizel dobovy katalogy/prospekty a motor N9C - 88kW MA opravdu zrcyhleni pod 10 sekund (9,8) a to jestli nekdo zavodil s majitelem DOHC a sam mel 2,3D, tak to ma vypovidaci hodnotu o zrychleni novyho auta ve sve dobe uplne nulovou.... Jinak byl jeste motor N9A, ktery mel 92kW a ten se daval vetsinou do kombiku s pohonem 4x4,ale tech uz moc neni. Spolehlivost motor...
Jenže tady recencent má 8v 2.0 motor OHV (!!) s 74KW s prehistorickým blokem z 50 let.A ten nemá ani náhodou zrychlení zpod 10s v těžké sieře.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 26.01.2009 16:04, RE: KECY!!!
bruno posted by:
Jenže tady recencent má 8v 2.0 motor OHV (!!) s 74KW s prehistorickým blokem z 50 let.A ten nemá ani náhodou zrychlení zpod 10s v těžké sieře.
Ja tu ctu "dobrým celkem výkonným motorem N9E (DOHC 2,0i 8V, 85 KW). ", tudiz netusim, ktereho recenzenta mate na mysli. Jinak 74kW mel i 2,0i OHC motor - moje prvni Sierra a ano, tam zrychleni pod 10s neprichazelo v uvahu,ale o tom jsem nikde nepsal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 26.01.2009 19:56, RE: KECY!!!
bruno posted by:
Jenže tady recencent má 8v 2.0 motor OHV (!!) s 74KW s prehistorickým blokem z 50 let.A ten nemá ani náhodou zrychlení zpod 10s v těžké sieře.
Těžká rozhodně nebyla,můj kombík 2,0 dohc 88kW vážil 1150 kg,maximálka byla 190km/h a 0-100 10,0s
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.