citation:
reakce na: Arti, 06.09.2018 13:51 (Dobrý den,děkuji, Picasso v be ...)
Ahoj, 1.6 VTi může pozlobit v rozvodech, jak začne chrastit, má se okamžitě měnit. Jenže jak m řekl automechanik od Citroenu - motor je hodně složitý a když se špatně rozvody udělají, začnou průšvihy. ALE - jinak automechanik tenhle motor považuje za dobrý, abych jen nehanil
Dle mého Picassu II sedí nejvíce diesel - motor 1.6 HDI je v Picassu II už velmi dobrý a 2.0 HDI nejlepší. Ano je to diesel, ale poradí si s tak těžkým vehiklem a ještě vydrží daleko větší nájezd než benzín. Jinak před rokem jsem vracel ojetinu přesně takhle vybavené Picasso II s motorem 1.8i, kde mi zničeho nic začal téct olej, kapat benzín a v mrazech -15 přestávaly fungovat displeje klimatizace.
Picasso je trochu jak kosmická loď, ale řídí se velmi dobře. Mě vadily jen tyto věci - 1. řidič je moc daleko za čumákem, měl jsem pocit, že sedím v druhé řadě. 2. Ve velkých mrazech zlobí displeje klimatizace 3. Nepohodlné zadní sedačky, pokud je to pro děti, tak je to ok.
Vedle toho Renault Scenik je celkem příjemné auto i pro řidiče. Bohužel můj známý od Renaultu v Třinci mi jasně řekl, brát jen diesly. Jediný spolehlivý motor v benzínu v turbu je 0,9 Tce, ale ten do Scenicu se nemontuje. Celkově se ve Scenicu cítíte více jako v osobním autě a mě připadal i útulnější pro děti vzadu.
Jinak do Zafiry III můj kamarád poskládá tři děti, ale teď nevím jestli s plnohodnotnými autosedačkami. V jednom je ale Zafira TOP = je to řidičsky velmi povedené auto, s velmi komfrotním podvozkem, které nestojí jako S-MAX, ale umí toho dost.
Obecně považuji Renaulty za spolehlivější auta než Citroeny, ale pozor počínaje Scenicem III v dieslu. Přitom úplně stačí 1.5 DCI, který je opravdu povedený. Teď jenom nevím, který má a který nemá FAP filtr. Obecně PSA má FAP filty levnější.