0
back
 

diskuze k tématu: Ford S-Max v testu spotřeby

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.12.2010 10:30, Spotreba
Rekl bych, ze skutecna spotreba je tak nejak adekvatni vzhledem k vykonu motoru, automaticke prevodovce, pomerne vysoke vaze a velke celni plose auta....cca 7 - 9 litru me prijde akorat.....me mondeo TDCI 2004 kombi bralo okolo 6.5. Holt neco to vazi :) jen spis me to nuti k myslence zdali se vyplati zivit moderni disesel s 8 litry spotrebu kdyz treba 2.0 ford jde krasne predelat na lpg a pak bude spotreba cca 10 litru plynu? I kdyz ten benzin mozna bude slaby na to auto....ale i tak mi to neda si rypnout do skutecne spotreby vetsiny aut, kdy se podle me jiz opravdu vyplati koupit treba V6 benzin a pritlacit 35 tis na prestavbu lpg....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.12.2010 12:25, RE: Spotreba
mufik.martin posted by:
Rekl bych, ze skutecna spotreba je tak nejak adekvatni vzhledem k vykonu motoru, automaticke prevodovce, pomerne vysoke vaze a velke celni plose auta....cca 7 - 9 litru me prijde akorat.....me mondeo TDCI 2004 kombi bralo okolo 6.5. Holt neco to vazi :) jen spis me to nuti k myslence zdali se vyplati zivit moderni disesel s 8 litry spotrebu kdyz treba 2.0 ford jde krasne predelat na lpg a pak bude spotreba cca 10 litru plynu? I kdyz ten benzin mozna bude slaby na to auto....ale i tak mi to neda ...
No nevim nevim LPG .... co potom podpalene ventily a dalsi problemy??
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.12.2010 12:50, RE: Spotreba
mufik.martin posted by:
Rekl bych, ze skutecna spotreba je tak nejak adekvatni vzhledem k vykonu motoru, automaticke prevodovce, pomerne vysoke vaze a velke celni plose auta....cca 7 - 9 litru me prijde akorat.....me mondeo TDCI 2004 kombi bralo okolo 6.5. Holt neco to vazi :) jen spis me to nuti k myslence zdali se vyplati zivit moderni disesel s 8 litry spotrebu kdyz treba 2.0 ford jde krasne predelat na lpg a pak bude spotreba cca 10 litru plynu? I kdyz ten benzin mozna bude slaby na to auto....ale i tak mi to neda ...
Po instalaci LPG do fungl nového auta je docela problém s následným uplatněním reklamace, pokud tu přestavbu prodává samotná automobilka tak proč ne, jinak bych LPG dal jenom do staršího auta. Taky hodně lidem bude asi vadit zákaz vjezdu do podzemních garáží s autem na LPG.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.12.2010 12:52, RE: Spotreba
gottak posted by:
No nevim nevim LPG .... co potom podpalene ventily a dalsi problemy??
Záleží na kvalitě systému LPG a kvalitě montáže. Měl jsem dvě auta na LPG (najeto celkem cca 400 tisíc km) a žádné problémy se nekonaly.
Spíše bych viděl problém s "vhodnými" motory do nového vozu - většina má dnes přímý vstřik nebo turbo a nejlépe obojí (a obojí je u LPG na škodu) - dostatečně silnou atmosférickou nepřímovstřikovou jednotku aby člověk pohledal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.12.2010 13:03, RE: Spotreba
Pavlik posted by:
Záleží na kvalitě systému LPG a kvalitě montáže. Měl jsem dvě auta na LPG (najeto celkem cca 400 tisíc km) a žádné problémy se nekonaly.
Spíše bych viděl problém s "vhodnými" motory do nového vozu - většina má dnes přímý vstřik nebo turbo a nejlépe obojí (a obojí je u LPG na škodu) - dostatečně silnou atmosférickou nepřímovstřikovou jednotku aby člověk pohledal.
A bude to jen horší...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.12.2010 13:41, RE: Spotreba
ctverak posted by:
Po instalaci LPG do fungl nového auta je docela problém s následným uplatněním reklamace, pokud tu přestavbu prodává samotná automobilka tak proč ne, jinak bych LPG dal jenom do staršího auta. Taky hodně lidem bude asi vadit zákaz vjezdu do podzemních garáží s autem na LPG.
s tím vjezdem do garáží je to pro městského člověka opravdu problém. Ale vypadá to, že se chystá nějaká novela díky které auta s LPG do podzemních garáží budou smět. Ale pokud nenajedu s autem víc než 30tis.km za rok, tak bych do LPG nešel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.12.2010 16:19, RE: Spotreba
Pavlik posted by:
Záleží na kvalitě systému LPG a kvalitě montáže. Měl jsem dvě auta na LPG (najeto celkem cca 400 tisíc km) a žádné problémy se nekonaly.
Spíše bych viděl problém s "vhodnými" motory do nového vozu - většina má dnes přímý vstřik nebo turbo a nejlépe obojí (a obojí je u LPG na škodu) - dostatečně silnou atmosférickou nepřímovstřikovou jednotku aby člověk pohledal.
je pravda, ze primovstrik a turbo je castecna prekazka, ale prestavuji se i FSI octavie, takze by s tim nemel byt problem, ale nevim jestli je tam rozdil v zivotnosti, jinak ja mam ted osovbne starsi accord 2.2 vtec na lpg a tam to slape krasne, ale je pravda, ze to je motor jeste ze stare skoly.....jestli budou naftaky tak slozite na konstrukci a benziny taky, tak se nam blyska na opravdu horsi casy...papirove udaje o spotrebe budou lakave....ale me spis laka kdyz to nejake auto opravdu dodrzi....zlate americke normy mereni spotreby
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.12.2010 21:50, RE: Spotreba
mufik.martin posted by:
Rekl bych, ze skutecna spotreba je tak nejak adekvatni vzhledem k vykonu motoru, automaticke prevodovce, pomerne vysoke vaze a velke celni plose auta....cca 7 - 9 litru me prijde akorat.....me mondeo TDCI 2004 kombi bralo okolo 6.5. Holt neco to vazi :) jen spis me to nuti k myslence zdali se vyplati zivit moderni disesel s 8 litry spotrebu kdyz treba 2.0 ford jde krasne predelat na lpg a pak bude spotreba cca 10 litru plynu? I kdyz ten benzin mozna bude slaby na to auto....ale i tak mi to neda ...
Ta spotřeba mi příde dost vysoká.Svého času jsem jezdil s volkswagnem sharanem tdi 85 kw čtyřkolkou s prázdnou károu při dálniční rychlosti kolem 120 km do desíti litrů,nazpátek s naloženým autem o něco pomaleji kolem jedenácti a to čtyřkolka docela žrala.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.12.2010 07:07, RE: Spotreba
mufik.martin posted by:
je pravda, ze primovstrik a turbo je castecna prekazka, ale prestavuji se i FSI octavie, takze by s tim nemel byt problem, ale nevim jestli je tam rozdil v zivotnosti, jinak ja mam ted osovbne starsi accord 2.2 vtec na lpg a tam to slape krasne, ale je pravda, ze to je motor jeste ze stare skoly.....jestli budou naftaky tak slozite na konstrukci a benziny taky, tak se nam blyska na opravdu horsi casy...papirove udaje o spotrebe budou lakave....ale me spis laka kdyz to nejake auto opravdu dodrzi....
Já vím, že přímovstřik lze přestavět na LPG (nejen FSI). Problémem je vstřikování - i když motor jede na LPG, stále se vstřikuje v určitém intervalu benzín kvůli chlazení vstřikovačů. Tím zbytečně rostou provozní náklady i složitost a tedy náchylnost systému k poruše. Navíc tyto přestavby ještě nejsou dlouhodobě odzkoušené v provozu - alespoň já o žádné ve svém okolí nevím. Jako bonus taková přestavba přímovstřiku vyjde minimálně na 50 tisíc - za takový "příplatek" si koupím diesel a ještě mi zbyde nějaká koruna na naftu (myšleno samozřejmě u nového vozu).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.12.2010 18:37, RE: Spotreba
Aleš Zich, Auto AZ posted by:
s tím vjezdem do garáží je to pro městského člověka opravdu problém. Ale vypadá to, že se chystá nějaká novela díky které auta s LPG do podzemních garáží budou smět. Ale pokud nenajedu s autem víc než 30tis.km za rok, tak bych do LPG nešel.
O tej novele sa hovori uz minimalne rok. Raz to bolo v TV a hovorili tam o tom, ze v EU takyto zakaz neexistuje. Alebo si to mylim s CNG, pretoze tam je to logicke, lebo CNG moze byt asi kvapalny a/alebo lahsi ako vzduch, takze sa dobre odparuje.
Aj ja rozmyslam o LPG, ale priznam sa, ze toto ma najviac odradza, aj ked poznam vela ludi, co odlepili zltu nalepku a jazdia do garaza akoby nic. Dokonca ani STK netrva na tej nalepke.
Takyto zakaz ale straca opodstatnenie, ked si zoberieme, ze skoro kazdy ma doma plynovy varic alebo topeni. Mame to vo vlastnych uzavretych domoch, kde zije viac ludi a travia viac casu, nez v aute. Samozrejeme podmienkou su revizne kontroly, ale aj auta musia na kontrolu, tak preco im neumoznit vstup do garazi. Radsej by mohli vydat zakon na povinne detektory plynu v garazach, tak ako aj hlasice poziarov.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.12.2010 18:41, RE: Spotreba
Fanda posted by:
Ta spotřeba mi příde dost vysoká.Svého času jsem jezdil s volkswagnem sharanem tdi 85 kw čtyřkolkou s prázdnou károu při dálniční rychlosti kolem 120 km do desíti litrů,nazpátek s naloženým autem o něco pomaleji kolem jedenácti a to čtyřkolka docela žrala.
Njn, ale 85 vs 120kw. Smax bude tazsi minimalne o ESP, tuhsiu karoseriu a DPF a samotny DPF zvysuje spotrebu, ked vstrekuje naftu v mestskom rezime do filtra, aby vypalil sadze. Predpokladam, ze DPF sa v dobe testu nevypaloval, tak si este pripocitajme nejake deci naviac v mestskej premavke.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.12.2010 20:17, RE: Spotreba
nicco posted by:
O tej novele sa hovori uz minimalne rok. Raz to bolo v TV a hovorili tam o tom, ze v EU takyto zakaz neexistuje. Alebo si to mylim s CNG, pretoze tam je to logicke, lebo CNG moze byt asi kvapalny a/alebo lahsi ako vzduch, takze sa dobre odparuje.
Aj ja rozmyslam o LPG, ale priznam sa, ze toto ma najviac odradza, aj ked poznam vela ludi, co odlepili zltu nalepku a jazdia do garaza akoby nic. Dokonca ani STK netrva na tej nalepke.
Takyto zakaz ale straca opodstatnenie, ked si zoberieme, ze skoro...
Michas jabka a hrusky, v baraku neni propanbutan, ale zemni plyn.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.12.2010 22:25, RE: Spotreba
nicco posted by:
Njn, ale 85 vs 120kw. Smax bude tazsi minimalne o ESP, tuhsiu karoseriu a DPF a samotny DPF zvysuje spotrebu, ked vstrekuje naftu v mestskom rezime do filtra, aby vypalil sadze. Predpokladam, ze DPF sa v dobe testu nevypaloval, tak si este pripocitajme nejake deci naviac v mestskej premavke.
Pokud jsem měl na káře přikurtované auto,měl jsem za sebou 1 500 kg,plus odpor vzduchu .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.12.2010 23:15, RE: Spotreba
nicco posted by:
Njn, ale 85 vs 120kw. Smax bude tazsi minimalne o ESP, tuhsiu karoseriu a DPF a samotny DPF zvysuje spotrebu, ked vstrekuje naftu v mestskom rezime do filtra, aby vypalil sadze. Predpokladam, ze DPF sa v dobe testu nevypaloval, tak si este pripocitajme nejake deci naviac v mestskej premavke.
Jo ESP je super věc, pěkně si ho teď pravidelně užívám kdykoliv je prázdné parkoviště u hypermarketu cestou domů.
Ale jeho váha bude pár gramů za processor. Možná je jen součástí řídící jednotky auta. Takže váha ESP je pár kilobytů v paměti řídící jednotky tudíž nula kg ne?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.12.2010 07:57, RE: Spotreba
capslock posted by:
Michas jabka a hrusky, v baraku neni propanbutan, ale zemni plyn.
nevim kolik lidi jeste dnes pouziva PB lahve, ale my na chate bezne pouzivame a ted neni zadne omezeni a je to v uzavrenem prostoru a myslim si, ze stale hodne lidi vari na PB s bomb
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.12.2010 08:02, RE: Spotreba
Pavlik posted by:
Já vím, že přímovstřik lze přestavět na LPG (nejen FSI). Problémem je vstřikování - i když motor jede na LPG, stále se vstřikuje v určitém intervalu benzín kvůli chlazení vstřikovačů. Tím zbytečně rostou provozní náklady i složitost a tedy náchylnost systému k poruše. Navíc tyto přestavby ještě nejsou dlouhodobě odzkoušené v provozu - alespoň já o žádné ve svém okolí nevím. Jako bonus taková přestavba přímovstřiku vyjde minimálně na 50 tisíc - za takový "příplatek" si koupím diesel a ještě mi z...
nikdy jsem se nezajimal jak presne je resena prestavba a reseni provozu u primovstrikovych motoru. Ale pokud je to tak jak rikate, tak pak se opravdu vyplati snad vzit toho naftaka....i kdyz kdo vi v dnesni sobe drahych soucastek....ale ja mel TDCI a jelikoz puvodni majitele byli slusny lidi tak auto bylo i ve slusnem stavu, na tachometru temer 190 tis a vstriky dle mereni v delphi servisu byly ve vybornem stavu a byly puvodni, jen dvouhmotak se trosicku ozyval, ale jen na neutral to lehounce zvonilo, takze by to jeste par desitek tis km najelo nez by sla vymena a kdyz jsem nasel LUK kde dvouhmotak vcetne kompeltni spojky stoji 12 tis plus nejaka cena za praci....tak mi to neprijde tak predrazene....bezne na auto stoji jen samotna spojka okolo 6 tis, nekdy i vice....A v dobe kdy uz budou jen naftaky CR a benzin primovstrik, tez s dvouhmotakem a dalsima vecma je velmi tezke se pak u ojetiny rozhodovat. I kdyz dle vysledku nove mondeo EcoBoost vykazuje velmi dobre vysledky spotreby a naopak naftaci docela vysokou takze tam bych u noveho auta nevahal a sel do ecoboostu :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.12.2010 08:04, RE: Spotreba
nicco posted by:
Njn, ale 85 vs 120kw. Smax bude tazsi minimalne o ESP, tuhsiu karoseriu a DPF a samotny DPF zvysuje spotrebu, ked vstrekuje naftu v mestskom rezime do filtra, aby vypalil sadze. Predpokladam, ze DPF sa v dobe testu nevypaloval, tak si este pripocitajme nejake deci naviac v mestskej premavke.
a jak casto se vypaluje DPF? i pokud jezdite cely tyden po Praze a o vikendu jedete na chatu tak se vam cas od casu behem jizdy na chalupu vypali a ani o tom nevite a na vyslednou spotrebu na celou nadrz to bude mit jen minimalni narust. Jinak kdo jezdi alespon trosku delsi trasy po okreskach tak se mu fltr vypaluje hodne malo kdy, protoze se tak nezanasi....holt nesmite koupit naftak s DFP filtrem a jezdit po meste do prace 5 km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.12.2010 08:08, RE: Spotreba
Fanda posted by:
Pokud jsem měl na káře přikurtované auto,měl jsem za sebou 1 500 kg,plus odpor vzduchu .
tak TDI byyli zname nizkou spotrebou, ale ford je tezsi, rekl bych mozna i trosku vetsi, hlavne commonrail papa o neco vice, ma to litr pevnych castic urcite.....ale jinak s 1.5 tuny tezkym vozejkem jste nejspsi nemel spotrevu 8.5 litru....ja za mondeem tahnul hondu civic v noci po dalnici a mel jsem spotrebu u mondea 9 litru. Ale je pravda, ze jelikoz nebylo nikde ani auto ani snih tak jsem jeli dalnicni povolenou rychlosti :) a vetsi smax s tezsim autem na privesu si podle me vezme vic...jeste ke vsemu ve 4kolce...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.12.2010 08:30, RE: Spotreba
mufik.martin posted by:
nikdy jsem se nezajimal jak presne je resena prestavba a reseni provozu u primovstrikovych motoru. Ale pokud je to tak jak rikate, tak pak se opravdu vyplati snad vzit toho naftaka....i kdyz kdo vi v dnesni sobe drahych soucastek....ale ja mel TDCI a jelikoz puvodni majitele byli slusny lidi tak auto bylo i ve slusnem stavu, na tachometru temer 190 tis a vstriky dle mereni v delphi servisu byly ve vybornem stavu a byly puvodni, jen dvouhmotak se trosicku ozyval, ale jen na neutral to lehounce zv...
Mě vychází jednoznačně diesel - najedu 35-40 tisíc /rok, hodně jezdím dálnice a kupuji si nová auta. Takže než bych hledal benzín schopný přestavby na LPG (jde koupit i nový originálně přestavěný vůz, ale za cenu dieselu - např Octa II s 1,6kou LPG je o 50 tisíc dražší než obyč benzín) který na dálnici moc nehltá a přitom jede a řešil případné problémy se zárukou.....nemám co řešit. U ojetiny po záruce je to jiné, tam bych např. po 2,0 ford mondeo se 107 kw klidně sáhl a předělal na LPG. Ale jak jsem psal výše, takových vozů vhodných na přestavbu rychle ubývá....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.12.2010 12:47, RE: Spotreba
nicco posted by:
O tej novele sa hovori uz minimalne rok. Raz to bolo v TV a hovorili tam o tom, ze v EU takyto zakaz neexistuje. Alebo si to mylim s CNG, pretoze tam je to logicke, lebo CNG moze byt asi kvapalny a/alebo lahsi ako vzduch, takze sa dobre odparuje.
Aj ja rozmyslam o LPG, ale priznam sa, ze toto ma najviac odradza, aj ked poznam vela ludi, co odlepili zltu nalepku a jazdia do garaza akoby nic. Dokonca ani STK netrva na tej nalepke.
Takyto zakaz ale straca opodstatnenie, ked si zoberieme, ze skoro...
I když ta novela bude platit, tak stejně bude jen na investorovi zda-li bude chtít aby do garáží mohly auta s LPG. Celá ta problematika není jenom o čidlech, ale také o havarijním odvětrání a pak to znamená ventilátory v nevýbušném provedení, které jsou hodně drahé. Myslím si, že bude málo investorů, kteří budou chtít investovat statisíce kvůli pár autům s LPG. Vjezd do garáží s LPG je věcí odvahy každého soudruha, pokud se stane nějaký průser (myslím požár) tak se ten výlet může hodně prodražit.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.