Tuesday 07.10.2014 08:36,
Ojetý dýzl
Tak dobře. Znovu opakuji, Smaxe s 2,3 můžeme škrtnout. Sice pro jiné, kterým 5 míst stačí a nevadí válec v kufru je to stále výborná volba.
Nic méně k těm dýzlům: já od roku 1995 do roku 2008 jezdil výhradbně na služebních Pežotech. Konkretně )ale to se už opakuji) šlo o posloupnost: 306/605/405/406/807/407, mez tím 2xOkatávka 1,9TDI a 1x Superb 2,5V6. Takže sumasumárum celkem asi 1,2megakm na naftových lízink (italský, na 3 roky). Na žádném z nich nedošlo nikdy k závadě na motoru. Auta se prodávala po 3 letech dál s nájezdem mezi 200-220tkm. Nejvíce se dožila 406 2,0HDI - 360tkm, pak šla do šrotu pro celkovou sešlot, maželka od kamráda, co ho ode mě koupil, ho dobila na ultimum. Ale pozor: měl jsem pak doma 4 OJETÉ naftové vozy, vždy se "zaručeným nájezdem. Např. OI jako referentský vůz 2 rky starý s ca 35tkm. Superb s "ověřeným a doloženým nájezdem ca 85tkm. P407SW s doloženým nájezdem 150tkm. Nájezdy odpovídaly ca 30-50tkm/rok dle stáří vozu.
OI: trvalé potíže s padáním do nouzáku, výměny čehokliv, čidel LMMm čištění lopatek turba, EGR ventilu, výměna turba, odpojování nějakých spínačů spojky, jinka auto cukalo při dojezdu. Superb - motro jakž takž, ale jasně se začala projevovat načatá převodovka po oněch "150tkm", stálě nějaké ůdrobnosti" za 5-7tKč. P404SW-FAP se začal ozývat ve 155tkm, žhaviče, at to vše na denním pořádku. Nakonec závada elektriky (nešlo startoavt), to se mi podařilo opravit svépomocí a zcela náhodou po 3 odtazích a 2 neúspěšných akcích v autoriz. servisu,vždy žena nedojela buď do práce a nebo naopak z práce domů.
Když to shrnu, děkuji, ojetý dýzl never more. Nikdy. Rdaši budu mít benzín, který prostě JE z princípu o řád spolehlivější a zejména levnější na servis. Někdo bude argumentovat, že například žhaviče je něco jako svíčky u benzínu. Není. Když žena potřebovala jet do práce a v -22°C nenastartovala, tak prostě nejela. Den dovolené, a další komplikace. Bydlím v místě, odkud nelze jet žádným autobusem resp. vlakemm a nebo strašně komlikovaně. To je daň za bydlení v relativním klidu mimo město. Servis pro mě stál vždy 1-2 dny ŘD, než e něco opravilo, ať to byly váhy u Oktávek, nebo turbo vyčist, nebo něco jiného. Další příklad byl otcův Focus 1,8TDDI. Opět krásné auto, ca 120tkm, záznamy u Forda seděly. Ovšem po roce nastaly problémy - napřed zase žhaviče, pak jakýsi ventil )nebyl to ale EHR), nakonc těsnění pod hlavou....
Fakt pohoda.
Benzín mám od roku 2008. Dosud jsem měl na firmě jedno jediné auto - benzín, 5 let, kupované jako ojeté s 65tkm, dnes má 193.000km. Neexistuje, že bych někam neodjel nebo neodjel. Dělám pravidelnýs ervis, tzn. oleje, brzdy, rozvody. Poruchy motoru? Co to je? neznám. Další auta benzínová, rovněž ojetá (nikdy nekupuji nové=škoda peněz), co jsem měl soužně se služebním, je to samé - s výjimkou jisté japonské rádobyexkluzivní značky, kde se rozsvítila kontrolka check engine a nezbylo, než jet 120km do města, kde na tuto značku mají diagnostiku a chybu vymazali. Nešlo o poruchu, ale o náhdoné rzosvícení kontrolky. Takže de facto i zde celkem pohoda, ale aby měl klid v duši, radši jsem tam jel a den ztratil. Podotýkám, že jezdím výlučně na japonských značkách SUbaru, Mazd a a nyní Infiniti. Nezmám potíže typu, že mi auto padá do nouzáku, neznám, co toje nenastarrtivat v zimě díky rosolu z naší kvalitní nafty, nevím, co to sjou propálené písty od kapajících vstřikovačů, neví,, co to je výměna turba....
Pro mě - a to nevnucuji nikomu - jde o jasné argumenty, proč ojetý dýzl nikdy víc. Pokud dýzl, tak jednině NOVÝ a se zárukou. Jinka ne.To radši připlatím litr na spotřebě (protože dnešní 2litry se všemi kurvítky setjně jezdí za 6,5-7,5/100, zatímco benzínový 2,0 jezdí za 8-8,5) a mám fakt klid. Nezamrzne mi benzín, auto jede.
Je to každého vec, ale můj pohled je takový.
A že bude hůř, je jen jasné, díky zvyšujícímu se podílu biopodílu MEŘo v naftě a dalším EURO 6,7,8,9 a bůhvíjakým dalším se bude árok na ojetou naftujen zyvšovat. Děkuji, nechchi.
respond