0
back
 

diskuze k tématu: koupě auta do 170tis (ford mondeo combi, vw golf combi)

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Thursday 20.10.2016 12:15, RE: Ford
BobanHTP posted by:
Klára posted by:
Děkuji moc za rady. Nejvíce se přikláním k Ford Focus combi 1.6 74kw benzín.
...3. Pokud vám to finance dovolí dejte rovnou vyměnit rozvodovou sadu - neriskujte zničení motoru, nestojí za to. Nikdy nevíte na 100% historii vozu ....


Nebo vzit 2.0i, tam je retez
respond
Klára
number of posts18
date of registration17.10.2016
Friday 21.10.2016 07:52, RE: Ford
BobanHTP posted by:
Klára posted by:
Děkuji moc za rady. Nejvíce se přikláním k Ford Focus combi 1.6 74kw benzín.
Zdravím Kláro, mám doma Ford Focus II 1.6 74kw a kamarád má VW Golf V 1.6. Obě auta jsou velmi solidní, motory jsou si velmi podobné, Ford ale seženete za stejný peníz novější a lépe vybavený (jděte po ESP, někdy se opravdu hodí ).Golf je tichší a má měkké výplně dveří. Focus má zase motor živější a odolnější podvozek, a pro mě má velké plus, že je kapánek vyšší, takže při častém nastupování a vystupování to oceníte U Golfu občas zlobí klapky automatické klimatizace - oprava velmi drahá, u Fodu autoklima nezlobí prakticky vůbec. Naopak U Fordu se občas odlepí nějaká plastová lišta - oprava v desetikorunách U Fordu je tuhžší řízení a řazení ale opět jen o cca 10%, takže nemusíte poznat, není to vada, jen ať víte.Co udělat po koupi: 1. Nechte vyměnit olej a olejový filtr2. Nový vzduchový filtr a kabinový filtr (bohatě stačí levný neoriginál)3. Pokud vám to finance dovolí dejte rovnou vyměnit rozvodovou sadu - neriskujte zničení motoru, nestojí za to. Nikdy nevíte na 100% historii vozu 4. Já po koupi ojetiny vyměním i svíčky, není to drahá záležitost.5. Nechte zkontrolovat brzdy pro jistotu, možná bude třeba vyměnit brzdové destičky - stokoruny6. Nechte zkontrolovat chladící kapalinu a brzdovou kapalinu - automechanik už bude vědět7. Pokud jsou sjeté pneu, raději kupte nové, další 4 roky se nebudete starat a nebudete brzdit očima . Stačí úplně Sava, Nokian apod, nekupujte úplně levné Matador nebo Barum apod. - ty už po mírném sjetí dělají hluk a mají horší chování na kluzkém povrchu 8. Jestliže jezdíte krátké trasy, raději používejte kvalitní benzín jako Shell a OMV, mají lepší aditiva.


Strašně moc děkuji za informace. A doporučení co s autem po koupi. Určitě nechám vyměnit i rozvody. Kamarádovi se toto přesně stalo. Koupil auto se "servisní knížkou" s tím, že jsou dělané rozvody a přitom nebyli. Oprava ho stála pokud si dobře pamatuji cca 40tis.
respond
Jencek
number of posts91
date of registration09.01.2016
Friday 21.10.2016 12:16, ..............................
1.8 ma tez retez ale tam uz by byla vetsi spotreba nez u 1.6 navic 1.6 je jednoduchy motor rozvody udelat urcite neni to zas takova velka polozka navic vam urcite spousta penez zbyde z tech 170
respond
Travegoist
number of posts10
date of registration05.06.2016
Tuesday 03.01.2017 21:17, 200 tkč, benzin, sedan
Trošku změním téma zadavatele - pro kluka 24 let větší koukatelné auto (ne combi, ne MPV) s benzinovým motorem, slušnými jízdními vlastnostmi (spíše pro pohodovou jízdu s výkonovou rezervou pro předjetí kamionu) a normálními náklady na provoz, do pořizovací ceny 200 tisíc Kč ? Existuje řešení pro tyto podmínky
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 04.01.2017 10:12, RE: 200 tkč, benzin, sedan
Travegoist posted by:
Trošku změním téma zadavatele - pro kluka 24 let větší koukatelné auto (ne combi, ne MPV) s benzinovým motorem, slušnými jízdními vlastnostmi (spíše pro pohodovou jízdu s výkonovou rezervou pro předjetí kamionu) a normálními náklady na provoz, do pořizovací ceny 200 tisíc Kč ? Existuje řešení pro tyto podmínky


Za mě jednoznačne Ford Focus II facelift 1.6 nebo možná seženete i Focus III
VW Golf VI jedině s atmosférickými motory 1.4/1.6, motory 1.2 TSI 1generece obejít obloukem...
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Wednesday 04.01.2017 16:02, RE: 200 tkč, benzin, sedan
BobanHTP posted by:
Travegoist posted by:
Trošku změním téma zadavatele - pro kluka 24 let větší koukatelné auto (ne combi, ne MPV) s benzinovým motorem, slušnými jízdními vlastnostmi (spíše pro pohodovou jízdu s výkonovou rezervou pro předjetí kamionu) a normálními náklady na provoz, do pořizovací ceny 200 tisíc Kč ? Existuje řešení pro tyto podmínky
Za mě jednoznačne Ford Focus II facelift 1.6 nebo možná seženete i Focus III VW Golf VI jedině s atmosférickými motory 1.4/1.6, motory 1.2 TSI 1generece obejít obloukem...


Focus sedan je humus, golf sedan ani nemá. Koukatelný sedan v nižší střední je Opel Astra (ale na rozdíl od zbytku modelové řady dělá v Polsku) nebo Mazda 3, ale spíše bych se poohlédl po Mazdě 6, Hondě Accord nebo Subaru Legacy.
respond
Travegoist
number of posts10
date of registration05.06.2016
Wednesday 04.01.2017 18:11, Accord/ 6/ Legacy
Ok, jsem rad ze se pomerne shodně směrujeme. A teď - co z toho bude menší ekonomick sebevražda? (věštecká koule included) Mně se hrozně třeba líbí Mazda 6 GH (2. gen) v sedanu, s atmosferickým 2.0 MZR 108 kW. Lidi mě ale odrazují kvůli ceně ND. Příkladem budiž přední zavěšení/řidicí páka za 36 000,- s DPH. Z opravy za nějakých 80 tisíc u auta za 200 se mi mírně podlamují kolena.

Focus 1.6 i Golf 1.4 jsou při vší úctě auta pro mě malá a poměrně slabá. (Nyní jezdím s 1150 kg a 63 kw a rozhodně bych nechtěl jít do nižšího tunového výkonu. Dost bylo trápení v kopcích )
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Wednesday 04.01.2017 18:39, RE: Accord/ 6/ Legacy
Travegoist posted by:
Ok, jsem rad ze se pomerne shodně směrujeme. A teď - co z toho bude menší ekonomick sebevražda? (věštecká koule included) Mně se hrozně třeba líbí Mazda 6 GH (2. gen) v sedanu, s atmosferickým 2.0 MZR 108 kW. Lidi mě ale odrazují kvůli ceně ND. Příkladem budiž přední zavěšení/řidicí páka za 36 000,- s DPH. Z opravy za nějakých 80 tisíc u auta za 200 se mi mírně podlamují kolena. Focus 1.6 i Golf 1.4 jsou při vší úctě auta pro mě malá a poměrně slabá. (Nyní jezdím s 1150 kg a 63 kw a rozhodně bych nechtěl jít do nižšího tunového výkonu. Dost bylo trápení v kopcích )


Kolega má legacy v kombíku, najel s tím zatím 200 000, binec udělala akorát přestavba na LPG, ale i tak se mu to ekonomicky vyplatilo. Pozitivně lze hodnotit použité materiály a zpracování (celková odolnost, a to i uvnitř), mně osobně se líbí i bezrámová okna a celkově mi přijde, že to auto vizuálně nestárne (v porovnání s Mazdou 6 - v okamžiku, kdy se objevila současná generace, jakoby přestala být (tak) pěkná), přestože reálně je staré dost. Nebál bych se ani té mazdy, u každé ojetiny je nutné nechat balík peněz bokem, a to v žádném případě drobné. Auto, které stojí čtvrtinu oproti cenovce na funglovce, prostě má nárok žádat svoje. Nutné je dobře vybírat konkrétní kus a prostě si tu rezervu nechat.

Oprava za mnoho desítek tisíc může postihnout i prachobyčejnou otavii, na kterou se přitom pějí ódy ohledně dostupného a levného servisu a dílů v porovnání se zahraničními auty. Jenže stačí, když třeba na 1.6 MPI chce někdo řešit nadměrnou spotřebu oleje, kterou má tento každý druhý agregát. Menší generálka začne na 30 tisících, úplná klidně bude za dvojnásobek i více, a to přitom může být i u motoru s minimálním nájezdem. Pokud by člověk chtěl mít jistotu a klid, nemůže kupovat ojetinu - to je vždycky riziko.
respond
Travegoist
number of posts10
date of registration05.06.2016
Wednesday 04.01.2017 20:38, Legacy
Jooo, díky, ty bezrámovky jsou přesně cool, to se mi také hrozně líbí Kouknu na to.
respond
Tommm
number of posts79
date of registration14.09.2015
Wednesday 04.01.2017 22:43, Uspora auta a koupeni "noveho" vozu
Klaro, dle vasich prispevku a obsahu sdeleni si troufam hadat, ze jsou pro vas auta pracovni a uzitkovy nastroj - ma to jezdit a chtit to jen palivo a olej.
To je uplne v poradku. Obdivuji, ze ste se pustila do teto diskuze a shromazdovani infomaci.
Zkuste najit nekoho komu verite v otazce vyberu vozidla a kdo se alespon zakladne orientuje v autech.
Pokud prijdete do autobazaru neznala s pozadavky, ktere ste formulovala, tak vas oskubou.
Neberte to spatne, oni oskubou i daleko zkusenejsi a znalejsi lidi. Maj na to spoustu procesu, postupu a hlavne v tom tzv. umi chodit.

Za sebe k uspore paliva mohu rict, ze at sem mel nove auto, ojete auto, tak dle celkovych nakladu na vlasnictvi vozu (TCO = Total Cost of Ownership (Celkove naklady vlastnictvi)) delalo palivo jen cca 25 - 30% teto celkove hodnoty.

Ojete naftove auto stredni tridy ma nevyhodu, sam takove doma mam (Ford Mondeo MK3 2,2, TDci 114kw), ze muze nastat velky necekany vydaj a nebo ocekavany, ktery se ale z financnich duvodu odklada nebo ignoruje.
Auto ma spotrebu realne 6,7 - 7,0 litru na 100km nafty.
Vzhledem k cenam dilu naftovych motoru a jejich "vylitanosti" je uspora oproti benzinu tak mala, ze to co usetrite na mensi spotrebe date spolehlive do opravy nejake "libustky", ktera muze a nemusi byt specificka pro naftovy motor.

Vzhledem k vasemu najezdu a zpusobu uzivanu vozu, radim ze sveho nejlepsiho vedomi a svedomi, kupte benzinove auto.

S rozpoctem, ktery mate k dispozici dostanete oproti naftovemu vozu zachovalejsi vuz a mozna i mladsi rocnik a celkove lepsi stav.

Jezdite sice za 8 - 9 litru, ale muzete mit klidne spani. Ja jezdim za 7 litru a cekam, kdy rekne sbohem turbo (15 000), dvouhmotovy setrvacnik (25 000) atd.

Auto nizsi stredni tridy s atmosferickym motorem je zde skoro jasna volba.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 05.01.2017 06:27, RE: Legacy
Travegoist posted by:
Jooo, díky, ty bezrámovky jsou přesně cool, to se mi také hrozně líbí Kouknu na to.


Jinak ještě doplním, že ta zmíněná japonská auta jsou spíše volbou rozumu a reálné dostupnosti. Pro sebe bych stejné zadání řešil Alfou Romeo 159 1.75 TBi (ne 1.8 TwinPhaser ani 1.9 JTS). Jenže najít vhodný kus by trvalo měsíce (ne-li rok nebo déle), protože nabídka je nulová (doslova, na TipCars je teď s tím motorem jen jeden kombík; podle AutoScoutu je v Evropě takových aut na prodej 17 s cenou od 9 do 16 tisíc euro).
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Friday 06.01.2017 18:29, Re: alfa a min 15 znaku a 3 slova
Jo, to je dobry reseni, i motorizace
Jeste bych pak zahrnul MG ZS (honda ve futralu od roveru), je to fajn svezeni, a nebo pockat na vic dukatu a treba S-Type R
respond
Travegoist
number of posts10
date of registration05.06.2016
Saturday 07.01.2017 11:34, RE: Legacy
Giorgio posted by:
Travegoist posted by:
Jooo, díky, ty bezrámovky jsou přesně cool, to se mi také hrozně líbí Kouknu na to.
Jinak ještě doplním, že ta zmíněná japonská auta jsou spíše volbou rozumu a reálné dostupnosti. Pro sebe bych stejné zadání řešil Alfou Romeo 159 1.75 TBi (ne 1.8 TwinPhaser ani 1.9 JTS). Jenže najít vhodný kus by trvalo měsíce (ne-li rok nebo déle), protože nabídka je nulová (doslova, na TipCars je teď s tím motorem jen jeden kombík; podle AutoScoutu je v Evropě takových aut na prodej 17 s cenou od 9 do 16 tisíc euro).


Alfa 159 je bezpochyby pompézní, vzhledově krásné auto. Ale já spíše ty Němce, či Japonce. A když to tak vezmu, tak za 200-220 už jsou v Německu E90 320i v ne vyloženě sociálce (xenony, polokůže, digi klima) a s nájezdem do, až kolem 150 tkm. A jak se tak dívám na cenu dílů, vyjde téměř nastejno jako Mazda 6, možná i levněji...
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.