0
back
 

diskuze k tématu: Jak slouží Ford Mondeo po 220 tis. km?

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.10.2008 16:49, "yks-efovi" co nemá XF
xf posted by:
Jen odbočím: není pravda, že by "za jih, sever a na západ" s tím nebyly problémy. Stavíš svoji argumentaci na chybném tvrzení.
A nepoznáš nic, to si jen namlouváš. Takovéto historky nekolují jen u nás. Ale třebas Švícarský x Francouzský BA98. Ono je toho spousta.
Tedy čtu ještě jednou vaše příspěvky a chtěla jsem se zeptat: "Mohu vám zavázat střevíc"?
Vy jste si pro sebevědomí nebyl 2 x, vy jste spadl "do kotle" jako Obelix!
No pokud vy a vaše auto NEpoznáte rozdíl v kvalitě paliva, ten Jaguar XF to vskutku nebude ...
Člověk překlep snadno udělá, ale to "švícarsko" to nebude překlepem. Nemám ráda "přejmenovávání" měst, řek atd. Takže když nevíte, jak se to česky píše, tak nejlépe snad Switzerland, Schweiz či Suisse, popř. Swiss (Confederation).
Nu, přečtěte si raději ještě jednou co jsem napsala, nechce se mi to a nebudu se opakovat, snad vás to trošičku "na zem" vrátí (jak chutná vlastní metoda?)
PS: Až se na zem vrátíte, ozvěte se ...
Pěkný den, Kylie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.10.2008 18:25, RE: Autor je asi velky optimista
Kylie posted by:
Ford naštěstí tento (i jiné své původní) diesly odeslal na zasloužený odpočinek, dnes je již lépe.
To porovnání nákladů je v pořádku, tak se to dělá. Tabulky srovnávající předepsané náklady na provoz (i na pojištění) vozidel jsou jednotné (od Fiat Punto po oSkový Mercedes).
PS: A o POŘÁDNÁ překvapení občas není nouze...
Samozrejme ze to jde srovnavat, ale je to jako srovnavat jabka s hruskama. Jde o to, proc neporovnat diesel Mondeo s diesel Octavia (a nebo naopak automatbenzin Mondeo s automatbenzin Octavia).
1) srovnatelne vozy budou mit stejne ocekavane vyuziti (tudiz i ocekavany najezd, jizdni rezim...)
2) nevim o nikom, kdo by se rozhodoval mezi dieselem a benzinautomatem - nabizi neporovnatelne uzivatelske parametry
Mozna na to jsou take tabulky. Autor clanku ale ze zadnych tabulek nevychazel, nebo to alespon nenapsal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.10.2008 18:50, RE: Autor je asi velky optimista
rohYpnol posted by:
Samozrejme ze to jde srovnavat, ale je to jako srovnavat jabka s hruskama. Jde o to, proc neporovnat diesel Mondeo s diesel Octavia (a nebo naopak automatbenzin Mondeo s automatbenzin Octavia).
1) srovnatelne vozy budou mit stejne ocekavane vyuziti (tudiz i ocekavany najezd, jizdni rezim...)
2) nevim o nikom, kdo by se rozhodoval mezi dieselem a benzinautomatem - nabizi neporovnatelne uzivatelske parametry
Mozna na to jsou take tabulky. Autor clanku ale ze zadnych tabulek nevychazel, nebo to alespon nenapsal.
PODSTATOU věci, kterou autor naznačil, jsou odlišné náklady na údržbu pro Octavia a Mondeo. Mnoho takovýchto absurdit vskutku existuje.
1) Co si srovnáte je jen vaše věc (pokud srovnatelné modely, je to jistě jakoby "smysluplnější", ale právě porovnání - úmyslně to přeženu - Mercedes S a Fiat Panda - je někdy docela ŠOK!)
2) Nejde o rozhodování mezi těmito vozy, jde o to, že když já budu mít něco jako miniauto z Kolína a manžel Hummer, je "podivné a šokující", kdyby servis Hummeru byl levnější. TOHLE zhruba byla podstata.
Vypadá to, že porovnání Octavia/Mondeo je podobně "překvapivé". Nevím zda to tak je, ale o podobných "překvapeních" vím (a nejsou zas tak ojedinělé, jak by se člověk mohl domnívat).
PS: V německu jsou k dispozici tabulky předpokládaných nákladů pro VŠECHNY vozy, všechny modely a motory. CO konkrétně si porovnáte, je jen vaše věc (že třílitrový C5 má nižší servisní náklady na 100.000 km, než Fabia je také překvapivé, najdete ale ještě větší "šílenosti"). Ostatně nedávno se k tématu někdo v diskuzi vyjadřoval a vypsal i přesné částky...
PPS: Možná jste trošičku "fanoušek" koncernu VW, takže vám takovéto informace nejsou příjemné, ale megalomanské "experimenty" VW ohledně nákupu Rolls Royce, vývoj a výroba Phaeton + stavba "divácké" továrny v centru Dresden na jeho výrobu, naprosto šíleně předražený vývoj Veyron (který byl stavěn "obráceně" a kde výrobce, i přes vskutku přemrštěnou cenu, na každém kusu prodělává) atp. - někdo prostě MUSí zaplatit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.10.2008 19:53, Odpověď autora.
Srovnávám pouze to co mám v garáži a u čeho znám náklady.Mondeo udělá tři servisky za rok po 20 tisících.Takže 3*4800,-CZK,pojištění 8000 CZK, pneu 12 tisíc,takže 34500. s naftou 160 tisíc,včetně vstřikovačů a dálniční známky 2,95 CZK na ujetý kilometr.Octavia pojištění 5200,- serviska po třiceti 8900,-CZK,Benzín na 40 t.za rok 100 t.,dálniční známka,gumy se celé nesjedou takže kolem 7 tisíc,celkem 124.Takže suma sumárum 3,10 CZK na kilometr.Tak kde jsou ty kecy,takovýhle vrak bych si nekoupil???To mondeo i se vstřikovači,které se mimochodem nyní nechají koupit repasem výměnou už za 9 tisíc sada,mi vychází dobře.Manželka je zasedlá na škodovce,nic jí nevnucuju.Mondeo je podle mě povedené a pokuď zůstane jenom u vstřikovačů,jsem naprosto spokojen.Bratr má Octvavii v dieselu a její údržba ho při zhruba stejně nejetých kilometrech vychází dráž.Plně si uvědomuji,že srovnávám nesrovnatelné.Auto střední třídy s vozem nižší střední.Ale jak říkám,pro mě je podstatná znalost nákladů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.10.2008 21:41, RE: "yks-efovi" co nemá XF
Kylie posted by:
Tedy čtu ještě jednou vaše příspěvky a chtěla jsem se zeptat: "Mohu vám zavázat střevíc"?
Vy jste si pro sebevědomí nebyl 2 x, vy jste spadl "do kotle" jako Obelix!
No pokud vy a vaše auto NEpoznáte rozdíl v kvalitě paliva, ten Jaguar XF to vskutku nebude ...
Člověk překlep snadno udělá, ale to "švícarsko" to nebude překlepem. Nemám ráda "přejmenovávání" měst, řek atd. Takže když nevíte, jak se to česky píše, tak nejlépe snad Switzerland, Schweiz či Suisse, popř. Swiss (Confederation)...
No jo, je to nad tvoje síly. Nechme toho, když to nezměníme.


Ale proč píšu: abych tě drahá potěšil. V Jaguáru XF opravdu nejezdím. Snad jsem tě potěšil alespoň tímhle.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.10.2008 21:44, RE: "yks-efovi" co nemá XF
xf posted by:
No jo, je to nad tvoje síly. Nechme toho, když to nezměníme.


Ale proč píšu: abych tě drahá potěšil. V Jaguáru XF opravdu nejezdím. Snad jsem tě potěšil alespoň tímhle.
Právě naopak. NEpochopil. NEpotěšil.
PS: A to jsem se to snažila tak vysvětlit ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.10.2008 21:55, RE: Autor je asi velky optimista
Kylie posted by:
PODSTATOU věci, kterou autor naznačil, jsou odlišné náklady na údržbu pro Octavia a Mondeo. Mnoho takovýchto absurdit vskutku existuje.
1) Co si srovnáte je jen vaše věc (pokud srovnatelné modely, je to jistě jakoby "smysluplnější", ale právě porovnání - úmyslně to přeženu - Mercedes S a Fiat Panda - je někdy docela ŠOK!)
2) Nejde o rozhodování mezi těmito vozy, jde o to, že když já budu mít něco jako miniauto z Kolína a manžel Hummer, je "podivné a šokující", kdyby servis Hummeru byl ...
Mate prosim informace, kde jsou takoveto kalkulacni tabulky k dispozici? Docela bych se do nich podival. Souhlasim s vama az na jedno. Prave toto srovnani diesel Mondea a automatbenzin Octavie mi prilis sokujici nepripadlo, sam bych totiz ocekaval u O2 vyssi provozni naklady. Ani bych si asi netroufnul tvrdit, ze u stredni tridy jsou provozni naklady nejak vyrazne vyssi nez u nizsi stredni. Ale to je muj nazor, ktery varim z vody, nebot nevim, kde jsou tabulky k dispozici ;)

Jinak ano, do jiste miry jsem patriot a ani se za to nestydim. Ale jsem spis zklamany tim, co Skoda momentalne predvadi. Hlavne Fabie je podle me krok vedle. Jsem zvedavy na 1.4TSI u Octavie. Videl bych to na optimalni motorizaci pro soukrome vyuziti. Jen aby cenove opet neprestrelili... A Fordy konkretne mam taky rad.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.10.2008 21:56, RE: "yks-efovi" co nemá XF
xf posted by:
No jo, je to nad tvoje síly. Nechme toho, když to nezměníme.


Ale proč píšu: abych tě drahá potěšil. V Jaguáru XF opravdu nejezdím. Snad jsem tě potěšil alespoň tímhle.
Vy si "přividěláváte" na pumpě, že ty "nekvalitní" paliva tak bráníte?
Jak to, že je vám fuk, že stejná nafta, má v česku o deset jednotek cetanového čísla MÉNĚ, než v zahraničí?
Kolik se tak na jednom litru, na denním výtoči jedné pumpy vydělá (Nebo jste v "řetězci" výš - to spíš ne - to byste tím jaguárem jezdil, no vlastně spíš nečím lepším, to máte pravdu.)?
Na malou blondýnku jste docela (při)drz(l)ý, takhle se chováte vždy a všude?
Víte, s tím XF je to právě NAOPAK. Jsem vychována NEsocialisticky, takže vím, že čím více Jaguár = tím lépe (ale v česku to lidé zatím nějak nechápou a závidí a ...)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.10.2008 22:17, RE: Odpověď autora.
DAVID34 posted by:
Srovnávám pouze to co mám v garáži a u čeho znám náklady.Mondeo udělá tři servisky za rok po 20 tisících.Takže 3*4800,-CZK,pojištění 8000 CZK, pneu 12 tisíc,takže 34500. s naftou 160 tisíc,včetně vstřikovačů a dálniční známky 2,95 CZK na ujetý kilometr.Octavia pojištění 5200,- serviska po třiceti 8900,-CZK,Benzín na 40 t.za rok 100 t.,dálniční známka,gumy se celé nesjedou takže kolem 7 tisíc,celkem 124.Takže suma sumárum 3,10 CZK na kilometr.Tak kde jsou ty kecy,takovýhle vrak bych si nekoupil?...
Mozna je zajimave, ze i se vstrikovaci vyjde levneji stale Mondeo. Ale jsou to starosti navic. Me ten rozdil nejak drasticky neprijde. Spis by bylo zajimavejsi konkretne Octavia v dieselu. Pisete, ze vychazi draz. Muzete take uvest cenove srovnani?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.10.2008 22:57, RE: Autor je asi velky optimista
rohYpnol posted by:
Mate prosim informace, kde jsou takoveto kalkulacni tabulky k dispozici? Docela bych se do nich podival. Souhlasim s vama az na jedno. Prave toto srovnani diesel Mondea a automatbenzin Octavie mi prilis sokujici nepripadlo, sam bych totiz ocekaval u O2 vyssi provozni naklady. Ani bych si asi netroufnul tvrdit, ze u stredni tridy jsou provozni naklady nejak vyrazne vyssi nez u nizsi stredni. Ale to je muj nazor, ktery varim z vody, nebot nevim, kde jsou tabulky k dispozici ;)

Jinak ano, do jiste...
Najdete je jako přílohu některých autokatalogů a přehledů a to jak nových či katalogů ojetin. Nabídka "auto" literatury v němčině je obrovská a nepřeberná, při návštěvě jakéhokoliv města na severozápad od Prahy "hravě" něco pořídíte. Vím že něco takového nabízí i (můj "oblíbený") Auto moto und sport, ale i mnoho dalších - až budu doma mohu se podívat po něčem konkrétním a doporučit konkrétní titul - to i vám, rohYpnole, i když občas "zlobíte"
Být "patriot" je "normální", na tom není nic špatného. Co škodovka předvádí to opravdu NENí práce škodovky (ta už NEexistuje), ale pouze několika bossů koncernu VW. Už jsem to tu psala, praktiky koncernu VW jsou kritizovány (a já mám stejný názor), protože současné vedení ZCELA OBRÁTILO a na hlavu postavilo filozofii značky. Zatímco dříve VW představoval levnou "jinou" alternativu, leckdy s pozoruhodným přístupem, dnes je VW naopak králem unifikačních praktik (9 automobilů na jednom podvozku, dle tvaru vnějších plechů a loga na značce atd.) - to je TO co se mi nelíbí. Miliardy rozházené na absurdní prodělečné projekty v kombinaci se "socialistickou" pracovní dobou v německých továrnách jsou jen bonbónkem pro utvrzení - že takto NE. Ono to možná zní "divně", ale ty experimenty s Bugatti atd opravdu musí zaplatit zákazník Golfu a spol.
S tím krokem vedle v případě Fabie atd. je to těžké, také se mi "nelíbí" (nemyslím vzhledově, i když to také ne), ale prodeje nejsou špatné - a bohužel JEN o TO jde. S tím asi nic nenaděláme.
1.4 TSi je povedený pružný motor, jen ve vyšších rychlostech ztrácí a TAM údaje výrobce plní poněkud "ztuha" (tam opravdu ještě platí - objem ničím nenahradíš). Jinak mám k motoru JEDINOU výhradu - tak jako v poslední době u VW vždy - příliš vysoká cena. Že Octavia 1.4 TSi s trochou výbavy bude stát podobně jako Lexus IS - považuji za nehoráznost (ale třeba škoda ještě překvapí - finanční krize se plíží světem a všichni zlevňují, tak možná i škoda...).
Mně jsou z komerčních aut v posledních letech celkem sympatické citroën - své klady příliš nekřičí (právě naopak), tu a tam mile překvapí (vw téměř naopak). Ale sympatické mi bylo vždy Maserati (poruchovost a náklady a tak, já vím, ale sympatie jsou sympatie - ty na rozum příliš nedají) a "obdivuji" Bristol Fighter T (trošičku mne zklamalo, že jsem to párkrát zmínila a NIKDO se "nechytl" - je to jedno z absolutně nej- aut na téhle planetě).
U Octavie mi vadí právě to co jste vlastně sám popsal. Jde o "levnou" konstrukci auta nižší střední třídy a marketingu se nějak povedlo lidem "vsugerovat", že je ani nepřekvapí ceny a náklady trumfující Mondeo a C5 a dnes už atakující málem i Lexus - TO je trochu moc (dle mne).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.10.2008 23:06, RE: Odpověď autora.
rohYpnol posted by:
Mozna je zajimave, ze i se vstrikovaci vyjde levneji stale Mondeo. Ale jsou to starosti navic. Me ten rozdil nejak drasticky neprijde. Spis by bylo zajimavejsi konkretne Octavia v dieselu. Pisete, ze vychazi draz. Muzete take uvest cenove srovnani?
Octavie v dieslu vyšla dost problematicky i v testu Auto Tip na 100.000 km (poruchovost motoru byla ještě vyšší, než u tohoto staršího dieslu Ford - který už PROTO nepoužívá) - to bude mít vliv i na náklady - myslím že škoda zatím 5 let a 150.000 km záruky na vše, či něco podobného nenabízí. S popularitou TDi je to (málem) naopak, oč populárnější, o to poruchovější (a teď to schytám ...
Nicméně POVĚST v tomto případě vskutku PŘEVYŠUJE realitu. Já "chvilku" žila s jedním z nejlépe hodnocených dieslů vůbec, ja asi budu trochu američanka - nafta patří do náklaďáku (to samozřejmě trošičku přeháním, VÍM co umí moderní naftový motor, ale stejně raději benzín...).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.10.2008 23:20, RE: Odpověď autora.
Kylie posted by:
Octavie v dieslu vyšla dost problematicky i v testu Auto Tip na 100.000 km (poruchovost motoru byla ještě vyšší, než u tohoto staršího dieslu Ford - který už PROTO nepoužívá) - to bude mít vliv i na náklady - myslím že škoda zatím 5 let a 150.000 km záruky na vše, či něco podobného nenabízí. S popularitou TDi je to (málem) naopak, oč populárnější, o to poruchovější (a teď to schytám ...
Nicméně POVĚST v tomto případě vskutku PŘEVYŠUJE realitu. Já "chvilku" žila s jedním z nejlépe hodno...
No TDi (hodnotim ty s PD) bych vskutku nechtel. Je to proste priserny traktor. Puvodni TDi (1.9 66/81kW) byly podle me ve sve dobe vyborne motory. Pak prisel vrchol s 96kW no a pak strmy pad. Ale TDi uz bude asi navzdy modla vsech kamnaru. Diesel bude vzdy jen diesel. Do SUV/MPV/dodavek/kamionu to je bezesporu dobra vec. Ale vzdy si rikam, co vede ty lidicky ke koupi maleho vozu s dieslem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.10.2008 23:40, RE: Autor je asi velky optimista
Kylie posted by:
Najdete je jako přílohu některých autokatalogů a přehledů a to jak nových či katalogů ojetin. Nabídka "auto" literatury v němčině je obrovská a nepřeberná, při návštěvě jakéhokoliv města na severozápad od Prahy "hravě" něco pořídíte. Vím že něco takového nabízí i (můj "oblíbený") Auto moto und sport, ale i mnoho dalších - až budu doma mohu se podívat po něčem konkrétním a doporučit konkrétní titul - to i vám, rohYpnole, i když občas "zlobíte"
Být "patriot" je "normální", na tom...
Octavia ted po tech vsech slevach spadla na relativne solidni cenu. Bohuzel, pri pozadavku na nejaky slusny benzin zbyl jen 1.8T (byt spickovy motor). A ten uz je na nizsi stredni tridu cenove v oblacich. Jsem opravdu zvedavy na cenovou politiku 1.4TSI. 1.6MPI uz je davno pase (byt ve sve dobe 74kW patril podle me k velmi povedenym). No a tim jsme vycerpali vse, co Skoda pro tento model nabizi. Fabia mi take az tak nevadi vzhledem, spis koncepci. 1.2HTP jsou podle me nic moc (ano, jede to, ale to je asi maximum, co dany motor nabidne). Fandim novemu Superbu. Ten mi prijde takovy neosizeny.
Jinak filosofie Octavie mi neprijde vubec spatna. Jenze se jaksi vymkla kotrole. Drive nabizela za cenu nizsi stredni uzitne hodnoty stredni tridy (az na misto vzadu - s malymi detmi to tak nevadilo). Dnes pomalu nabizi za ceny stredni tridy konstrukce a motorizace nizsi stredni tridy.
Citroen je v mych ocich veliky otaznik. Velmi pochybna povest jak vozu, tak servisu (alespon u nas). Velmi podmanive ceny. A velmi podmanivy design. Ted dam priklad (koncernovy bratr). U nas jezdi P407HDi (asi 2,0). V zime si strka do predniho nasavaciho otvoru kartonovy papir. A to u auta za cenu cca 700tis. (mozna i vic). Vzdy si rikam, proc to dela??? Dale jsem na Autotecu popovidal s jednim majitelem C2. Byl nestastny, jak mu reznou podvozkove dily. Takze ac se mi Citronky libi, stale nejsem ve stadiu, kdy bych jim veril.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.10.2008 23:47, RE: Autor je asi velky optimista
Kylie posted by:
Najdete je jako přílohu některých autokatalogů a přehledů a to jak nových či katalogů ojetin. Nabídka "auto" literatury v němčině je obrovská a nepřeberná, při návštěvě jakéhokoliv města na severozápad od Prahy "hravě" něco pořídíte. Vím že něco takového nabízí i (můj "oblíbený") Auto moto und sport, ale i mnoho dalších - až budu doma mohu se podívat po něčem konkrétním a doporučit konkrétní titul - to i vám, rohYpnole, i když občas "zlobíte"
Být "patriot" je "normální", na tom...
A nez Bristol spis mam rad ducha TVR Sagaris a nebo Wiessmann. To jsou kary.
A na zapad od Prague se nepohybuji, nebot muj region je na vychod od Brna. Spis jsem myslel, jestli nejsou tabulky nekde na nasi uzasne web siti.
Autobildu zdar ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.10.2008 00:05, RE: "yks-efovi" co nemá XF
Kylie posted by:
Vy si "přividěláváte" na pumpě, že ty "nekvalitní" paliva tak bráníte?
Jak to, že je vám fuk, že stejná nafta, má v česku o deset jednotek cetanového čísla MÉNĚ, než v zahraničí?
Kolik se tak na jednom litru, na denním výtoči jedné pumpy vydělá (Nebo jste v "řetězci" výš - to spíš ne - to byste tím jaguárem jezdil, no vlastně spíš nečím lepším, to máte pravdu.)?
Na malou blondýnku jste docela (při)drz(l)ý, takhle se chováte vždy a všude?
Víte, s tím XF je to právě NAOPAK. Jsem v...
Paliva u nas JSOU problem. Dostal jsem se k informaci o vysledcich pump u nas z mesta. Sh*ll mel mizernou kvalitu (a tvari se, ze je neco extra). Vsechny ostatni stanice byly taky mizerne. Nejlepe dopadla Av*nti (nikdy jsme tam nejezdili - ted uz tankujeme jen tam). Nemam k dispozici data, uz to bylo pred delsi dobou. Ani nerikam, ze to jde pausalizovat. V jinem meste by mohlo byt poradi znacek uplne jine. Ani netvrdim, ze nesplnili normu. Ale kdo tvrdi, ze problem neni, je bud pumpaposkok a nebo naprosty ignorant. Ono totiz napr. bezpecnostni normu take beztak splni BYD, ale jezdete v tom...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.10.2008 07:21, výměna vstřikovačů?
Autor píše,že do 20tkm ho čeká výměna min. 2vstřikovačů.Nevím to jistě,ale nemají se měnit všechny a ne jen 1 nebo 2ks?Dík za info
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.10.2008 13:31, RE: "yks-efovi" co nemá XF
rohYpnol posted by:
Paliva u nas JSOU problem. Dostal jsem se k informaci o vysledcich pump u nas z mesta. Sh*ll mel mizernou kvalitu (a tvari se, ze je neco extra). Vsechny ostatni stanice byly taky mizerne. Nejlepe dopadla Av*nti (nikdy jsme tam nejezdili - ted uz tankujeme jen tam). Nemam k dispozici data, uz to bylo pred delsi dobou. Ani nerikam, ze to jde pausalizovat. V jinem meste by mohlo byt poradi znacek uplne jine. Ani netvrdim, ze nesplnili normu. Ale kdo tvrdi, ze problem neni, je bud pumpaposkok a neb...
To si nerozumíme. Netvrdím, že to co se tu prodává za palivo, je vždy ideální. Nicméně z větší části to jsou jen pověsti a tím vyvolané pocity.
Jediné, co je opravdu na zde prodávaném palivu méně obvyklé, je vyšší obsah síry. Což je dáno použitou surovinou v rafinérii, kdy ropa z Ruska má větší obsah, nežli ta Severomořská, nebo z Perského zálivu. To ale není vada, ale fyzikální vlastnost. Pokud nepřekročí normové požadavky.
A výrobci motorů se s tomu musí přizpůsobit jednotnému standardu. Tedy tomu, co udává norma. A ne, že rafinerie budou s novým motorem měnit složení vyráběného paliva. A někteří to skutečně dělají. Například před půlrokem tu bylo zmíněno Mitsubishi, které měo u jednoho motoru při testech problémy, tak ho tu neprodává.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.10.2008 22:07, Psychosomatika
xf posted by:
To si nerozumíme. Netvrdím, že to co se tu prodává za palivo, je vždy ideální. Nicméně z větší části to jsou jen pověsti a tím vyvolané pocity.
Jediné, co je opravdu na zde prodávaném palivu méně obvyklé, je vyšší obsah síry. Což je dáno použitou surovinou v rafinérii, kdy ropa z Ruska má větší obsah, nežli ta Severomořská, nebo z Perského zálivu. To ale není vada, ale fyzikální vlastnost. Pokud nepřekročí normové požadavky.
A výrobci motorů se s tomu musí přizpůsobit jednotnému standardu. Tedy...
K meritu věci. Psychosomatika jistě "funguje", ale já, byť blondýnka, se snažím, alespoň většinou, racionální býti. Již do těchto prostor chviličku přispívám a "nebajkařím", "neplácám", nevymýšlím si".
Takže, když jsem napsala, že Aral Ultimate 100 oktanů je zcela mimořádný benzín - možná na tom i něco maličko bude. Celkem pravidelně a často putuji evropou (často vozem) a po statisících kilometrech v mnoha vozech VÍM, že rozdíly v palivu jsou. Někdy menší, někdy obrovské! Smutnou realitu potvrdil i nedávný test MFDnes (prováděný Ústavem paliv a maziv) několika vzorků nafty a dvou shodných vzorků odebraných v německu. Rozdíl ve stejném Shell V-Power Diesel byl až "brutální" (opravdu něco jako BA91 a BA100)
Oba (bezesporu OBA!) od začátku víme, o čem diskutujeme (to jsem nazvala oním "slovíčkařením"). Vaše "vysvětlení" ohledně ruské ropy s vyšším podílem síre je správné, ale ... (mimochodem, mohu se zeptat PROČ jste místní čerpací stanice atd. tak "bránil"?)
Výrobci se "přizpůsobují", "chytré" vedení koncernu VW také PROTO modernější (benzín i naftové) motory do východní evropy vždy "pozdrželo". Chápejte, že výrobci (nezáleží zda z německa, japonska, francie..) NEkonstruují motory (vývoj motoru je VELMI drahý - to asi víte) pro česko či pár bývalých států "Ostblock" - místní prodeje v česku budou stejné, či spíše nižší, než např. v samotném městě Münchem (to neplatí jen pro auta).
Na jednu stranu "chápu" vaši větu: "...musí se přizpůsobit jednotnému standardu", ale vy chápejte, že pro těch pár kusů co se tu prodá ... to prostě finančně NEvychází. Osobně si myslím, že krom sirnaté ruské ropy je problém i jinde (a VELKÝ!). To ostatně naznačil i onen test. Nevím KDE je problém, ale rozdíl v mém voze u mého motoru je (byl i u předchozích vozů, u toho posledního je ale velmi výrazný - Brumla je prostě "rozmazlený" - když má opravdu kvalitní palivo - Aral Ultimate např. - stačí plynový pedál "polochtat" a ..., když opravdu NEpovedený ve stotřičeti dupnu na plyn a on se tedy p-o-m-a-l-u začne sbírat - TOTO byly dvě konkrétní vzpomínky, ale opravdu jich za ta léta mám "tuny" a NEvymýšlím si!), dle použitého paliva vpravdě obrovský.
Mimochodem mám dojem, že jsem někde zaslechla, že česká norma pro naftu je nepatrně "jiná". Tady opravdu NEvím, ale možná se najde někdo kdo přispěje a "ví"...
Některé motory z nabídky v česku nestáhlo jen Mitsubishi, ale i Citroën a ... to NENí o výrobcích, to je opravdu o palivu.
Pěkný den ... a kvalitní palivo v nádrži
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.10.2008 00:34, RE: Odpověď autora.
rohYpnol posted by:
No TDi (hodnotim ty s PD) bych vskutku nechtel. Je to proste priserny traktor. Puvodni TDi (1.9 66/81kW) byly podle me ve sve dobe vyborne motory. Pak prisel vrchol s 96kW no a pak strmy pad. Ale TDi uz bude asi navzdy modla vsech kamnaru. Diesel bude vzdy jen diesel. Do SUV/MPV/dodavek/kamionu to je bezesporu dobra vec. Ale vzdy si rikam, co vede ty lidicky ke koupi maleho vozu s dieslem...
Naprostý souhlas! Mám pocit, že TDi dokonce s tím motorem 96 kW dostalo (zasloužený) titul (v kategorii do 2 litrů) Motor roku ... ale roky letí a bylo to před 10ti lety, pak to bylo horší a horší a ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 04.10.2008 01:48, RE: Brzdy
Koloss posted by:
Zkusím něco napsat k brzdám Mondea. Brzdový posilovač je dvoustupňový, což je záměr. Při mírném brždění je účinek slabší, aby se dalo brždění dobře dávkovat. Pokud se napedál šlape pomalu a plynule, pak je potřeba na pedál v konečném výsledku tlačit poměrně dost. Pokud je ale potřeba brzdit prudce, pak se na pedál šlápne prudce a nástup brzdného účinku je prudký. Z toho se dá pak vycházet při použití brzd - v podstatě jde o to, jak rychle na ten pedál šlapu, takže pokud pořtebujuvíc přidat při b...
Přečetla jsem si váš "dodatek" pod článkem o Xantii. Velmi zaslepené... Vy do toho svého Mondea musíte být HODNĚ zamiblovaný
respond
  1 ... 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.